Lyheneekö naisen hiustyyli iän myötä?

Vai kuvittelenko? Tuntuu, että lähes kaikilla 16-25 vuotiailla on hiukset vähintään olkapäihin asti, joillain harvoilla jopa alaselkään. Joka tapauksessa suht pitkää.



Vaan mitä enemmän ikää kertyy, sen todennäköisemmältä vaikuttaa joku mielenkiintoinen kynityn oloinen hiusmalli, niskaa pidemmälle karvaa ei mene. Klassikkona tietenkin suht lyhyt permis, joka on stereotyyppisen mummon vakiovaruste. Ja muita mielenkiintoisia variaatioita.



Olenko kuvitellut koko jutun, vai onko naisten iällä ja hiusten pituudella joku vieno korrelaatio?

(Huomhuom, hyvännäköinen lyhyt tukka on ihan viehättävä, tämä ei ole mikään letindissausketju.)
 
"minä"
Omassa kaveri piirissä huomannut että kun täytetään kolmekymmentä hiukset lähtee just silloin. Olen itsekkin ihmetellyt tätä, miksi yli kolmekymppisillä ei juuri pitkiä hiuksia ole. Minä en kyllä aijo leikata
 
[QUOTE="mä";24210194]Varmaan sen takia jotta vanhempaa naista jolla on pitkät hiukset paheksutaan. Toisaalta vanhemmiten tukka ohenee eikä näytä niin hyvältä pitkänä.[/QUOTE]
Että mitä? Minkä ihmeen takia pitkähiuksista vanhempaa naista paheksuttaisiin? :D Tämän on pakko olla taas joku legendaarinen "naiset nokkii naisia" -juttu, josta en ole tätä ennen kuullutkaan! Do share!

Tämä palsta on opettanut minulle niin paljon naisten sielunelämästä.
 
"tiina"
kyllä mun mielestä pitkä tukka yli 40 vuotiaalla on jotenki out :/ en osaa selittää miks mut näin se vaan on. mulla lähti lyhyeks tosiaan 30 vuotiaana niinku joku tuossa aiemmin jo kirjottelikin :O
 
No kyllähän täälläkin usein sanotaan, että kolmekymppisenä pitäs leikata lyhyt tukka, koska pitkä näyttää vanhalla rumalta.

Mä pitäisin ihan pitkän, mutta mulla ei enää kasva peppuun asti. Niinpä mä pidän johonkin lapaluihin ylettyviä. En halua ikinä lyhyttä.
 
Jebs
Mulla ainakin on lyhentyny. Johtuu ihan siitä, et koko pienen ikäni on ollu pitkä tukka ja vaihtelua haluaa. Lähinnä myös kiinnosti, miltä mahtaisin näyttää lyhyellä tukalla :) Sit kun oon vanha ni voin taas kasvattaa. Tää reuhka kasvaa sen 1,5 cm kuussa, ni eipä siinä mee kauaakaan. Toisaalta tän lyhyen tukan huoltaminen on paljon raskaampaa :D
 
[QUOTE="tiina";24210211]kyllä mun mielestä pitkä tukka yli 40 vuotiaalla on jotenki out :/ en osaa selittää miks mut näin se vaan on. mulla lähti lyhyeks tosiaan 30 vuotiaana niinku joku tuossa aiemmin jo kirjottelikin :O[/QUOTE]

Tää onkin yleistä, että moni 30 vuotias leikkaa sen tukan ja usein juurikin tätimalliin. Lyhyitäkin hiuksia on makeita, mutta tuntuu, että paheksutaan, jos kolmekymppisenä ei ole tälläistä tätitukkaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24210234:
Tää onkin yleistä, että moni 30 vuotias leikkaa sen tukan ja usein juurikin tätimalliin. Lyhyitäkin hiuksia on makeita, mutta tuntuu, että paheksutaan, jos kolmekymppisenä ei ole tälläistä tätitukkaa.
On se perkele. Meinaan, tuo tahallinen tädistyminen (ja sedistyminen). Olen kehittänyt syvän inhon noita "tässä iässä kuuluu tehdä näin ja näin" -asioita kohtaan.
 
Khimaira
[QUOTE="tiina";24210211]kyllä mun mielestä pitkä tukka yli 40 vuotiaalla on jotenki out :/ en osaa selittää miks mut näin se vaan on. mulla lähti lyhyeks tosiaan 30 vuotiaana niinku joku tuossa aiemmin jo kirjottelikin :O[/QUOTE]

Onneksi jokainen saa pitää päänsä kuten haluaa :saint:
Mä olen nyt 32 ja tukka senkun pitenee- ei tulisi pieneen mieleen leikata lyhyttä kanapersettä. ja joo, on kauniita lyhyitä hiusmalleja, moni vaan leikkaa sellaisen "trendikkään ja menevän" takkutukan :whistle:
 
On se perkele. Meinaan, tuo tahallinen tädistyminen (ja sedistyminen). Olen kehittänyt syvän inhon noita "tässä iässä kuuluu tehdä näin ja näin" -asioita kohtaan.
Kuule yks päivä ku olin kaupassa, joku nainen näytti miehelleen jotain kenkiä, mitkä se ois halunnut ostaa. No se mies sanoi sille sitten, että Ei noi sovi sulle, noihan on ihan liika tyttömäiset.

Mimmoinen mies nimenomaan haluaa tätimäisen tyylin vaimolleen? Ihmetytti.
 
Ai jo 30-vuotiaana pitäisi leikata lyhyeksi? Hitto, äkkiä sakset käteen. Miksei kukaan sanonut mulle tuosta, kun 30v täytin?

Ja joo, harvemmin näkee pitkätukkaisia keski-ikäisiä tai vanhuksia. Itse ajattelin pitää pitkänä hamaan loppuun asti, tai jos leikkaan lyhyeksi, niin en mummopaplarityyliin.
 
Tönt
Tukan laatu huononee iän myötä niin sitä ei kai huomaa niin selvästi jos on lyhyempi malli. emmä tiiä..mun hiuslaatu on aina ollut huono joten mun tukka näyttää ok:lta ainoastaan lyheenä. :kieh:
 
"vieras"
Että mitä? Minkä ihmeen takia pitkähiuksista vanhempaa naista paheksuttaisiin? :D Tämän on pakko olla taas joku legendaarinen "naiset nokkii naisia" -juttu, josta en ole tätä ennen kuullutkaan! Do share!

Tämä palsta on opettanut minulle niin paljon naisten sielunelämästä.
No enpä ole koskaan moisesta syrjinnästä kuullut :D

Hiukset usein ohenee vanhemmiten, eivätkä näytä pitkänä enää niin hyviltä.
 
.....
Mä luulin joskus lapsena, että aikuisena on pakko leikata tukka lyhyeksi, värjätä ruskeaksi ja hankkia tiukka säkkäräpermanentti ja silmälasit. Muuta selitystä en keksinyt sille, miksi niin monet sukulaisnaiset näyttivät tuolta. Eivät varmasti ainakaan siksi, että olisivat vapaaehtoisesti halunneet.
 
Mä olen 43v ja mulla on lyhyet hiukset.Ei mitään tätitukkaa, mutta ei tyyliin kananpersekään, koska se ei sovi tyyliini.Ei tulisi myös mieleenkään kasvattaa pitkiä, koska mulle sopii paremmin lyhyet.Jossain vaiheessa oli sellaset puolipitkät, mutta ne vaan ei sovi yhtä hyvin kuin lyhyet.
 
Mulla on nyt kolmekymppisenä pidemmät hiukset kuin 10 vuotta sitten. Ja toisaalta mummollani oli pitkä letti (jota piti nutturalla) yli yhdeksänkymppiseksi.

Muodista se varmaan on enemmän kiinni kuin iästä. Paitsi että joillakin ikä näkyy hiusten ohenemisena, silloin lyhyempi kampaus on tyylikkäämpi.
 

Yhteistyössä