Lyheneekö naisen hiustyyli iän myötä?

"mä"
Mä olen aina pitänyt hiusten kasvattamisesta ja nyt ne ovat 10 cm vailla vyötäröön asti ylettyvät. Mä rakastan pitkiä hiuksia :). Jokainen hius, joka pilkistääkin päänahasta, on kuollut. Se on fakta. Olen vasta 55-vuotias :).
 
"Miru"
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24210580:
En mä ole vanha, ei kukaan edes tajua minkä ikäinen mä olen. Mutta palstan mukaan se on epätoivoista. Varsinkin, kun mun tukka ei ole sellainen paksu, ei ole ikinä ollutkaan. Mutta mä laitan sitä ja musta se on ihan ok, enkä aio leikata sitä pois.
Minä taas olen aina ihaillut kuvista sitä, miten paksulta hiuksesi näyttävät :)
 
[QUOTE="Miru";24211015]Minä taas olen aina ihaillut kuvista sitä, miten paksulta hiuksesi näyttävät :)[/QUOTE]

Ei ole paksut. Mutta niitä pystyy laittamaan, joten en luovu niistä, vaikka sitten laiskoina päivinä ne onkin ehkä surkean näköiset.
 
..
Minä en leikkaa lyhyttä enää koskaan, koska luonnonkihara on lyhyenä lähes mahdoton laittaa.

Sellaisen jutun olen kuitenkin huomannut, että parikymppisenä mulla oli pyöreät pullaposket, mutta ajan myötä ne ovat kaventuneet huomattavasti. Ja mielestäni pyöreisiin poskiin sopii pitkä tukka, kun taas kapeisiin kasvoihin käy paremmin lyhyt (tai kävisi, jos hiuslaatu ei olisi este)!

Poskien kaventumisella ei ole ollut mitään tekemistä muun painon kanssa, koska olen kerännyt kilon tai pari lisää, mutta silti posket ovat paljon kapeammat nyt.
 
"heips"
Mä olen alle 25 ja mulla on suht lyhyt tukka. En tiiä minkälaiseks leikkaan yli 30-vuotiaana, mutta tosi pitkäks en ainakaan kasvata. Mulla oli aikanaan pitkät hiukset ja kun vertasin kuvaa missä mulla pitkät ja lyhyet hiukset niin kasvojen muoto ihan erilainen noissa! Pitkät ei kyllä sovi mulle ollenkaan, mulla on kapeat pitkät kasvot (pitkät hiukset korostaa) ja todella ohuet hiukset. Puolipitkä polkkatukka sopii mulle myös, ihan lyhyestä en pidä.
 
Lyhenee ja syy siihen on se että hyvin harvalle 50 vuotta täyttäneelle naiselle
käyvät pitkät hiukset, tietty poikkeuksia on :) jos ja kun kasvot rupeavat " roikkumaan "
pitkät hiukset saavat ne roikkumaan enemmän, eli siksi lyhyet mallit vanhempana :)
 
iiris harmaana
olen vähän eri mieltä. Musta on pitkätukkasia naisia ja lyhyttukkasia naisia. Lyhyttukkaisilla usein on jo parikymppisenäkin tukka lyhyehkö. Kun taas nää joilla on letti jonnekin alaselkään niin usein pitävät sen pitkänä. Mun työpaikalla naisten keski-ikä varmaan 50 ja moitä olen kattonut firman vuosikymmeniä vanhoja kuvia niin se menee aika pitkälle kuten kirjoitin...
 
........
Lyhenee ja syy siihen on se että hyvin harvalle 50 vuotta täyttäneelle naiselle
käyvät pitkät hiukset, tietty poikkeuksia on :) jos ja kun kasvot rupeavat " roikkumaan "
pitkät hiukset saavat ne roikkumaan enemmän, eli siksi lyhyet mallit vanhempana :)
Pitkäs hiukset voi pitää viiskymppisenä pirteällä ponnarila sitävastoin että ne kynitään lyhyeksi tai otetaan mummopermis.
 

Yhteistyössä