Maahanmuutto on erittäin hyvää bisnestä suviksille ja se käy kalliiksi veronmaksajille

  • Viestiketjun aloittaja mamutus on suvisten bisnes
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja aölfölkad;30813878:
Sinulleko niiden ihmisten pitäisi olla kiitollinen ja kumarrella, aina kun kuljet ohi.
Onnenonkijoita on niin kauan kuin on ollut ihmiskunta, sinäkin varmasti kuulut siihen ryhmään, koska ihmistä usein ärsyttää toisissa ne asiat, jotka löytyvät hänestä itsestään.

Itse tunnen vain maahanmuuttajia jotka ovat kovia tekemään työtä, ja ovat muutenkin hyvin ystävällisiä ja palvelualttiita silloinkin, kun eivät saa siitä rahaa. Samanlaista asennetta toivoisin ns "kantasuomalaisten" keskuuteen.
Se että sinä viljelet näitä stereotypioita, ei varmasti auta itseäsikään mitenkään.
Ihminen on aina ihminen, sillä ei ole mitään väliä missä se on sattunut syntymään, kun toimitaan vastakkain arjessa.
Sinusta myös taitaa tuntua siltä, että kaikki maahanmuuttajat tai pakolaiset ovat muslimiterroristeja tai ainakin äärimuslimeja, kun todellisuudessa maahan tulee myös kristittyjä ja varmasti esim hinduja. Kyllähän niitä uskontoja riittää, ja päälle vielä ateistit. Maailma on iso paikka, jokainen ulkomaalainen ei ole onneksi islamin uskoinen, vaikka persujen mielestä on, koska ne ovat niin päättäneet.

Itse tunnen esim 2 intialaista katolista, varmasti hekin ovat persujen silmissä muslimiterroristeja, vaikka ovat ihan normaaleja työtä tekeviä kansalaisia.
Itse en ennen edes tajunnut, että intialainen voisi olla katolinen. Niin se mieli avartuu, kun ottaa sen silmän sieltä perseestä ja vaivautuu esim tutustumaan johonkin tänne muualta maailmasta pöllähtäneeseen ihmiseen.
Maailmassa kun on muitakin kuin vaaleanpunaisia lenkkimakkaraa mussuttavia jutilaa muistuttavia persuja.

Tuo yleistäminen on aina niin mukavaa, saa tuntea itsensä paremmaksi. Sinähän AivanSama olet niin paljon parempi kansalainen kuin esim intialassa syntynyt lähihoitaja, joka pesee mummojen peppuja, olethan valkoinen ja syntynyt tänne. Varmasti kirjoitit vielä allekirjoituksen paperiin, jolla Suomi julistettiin itsenäiseksi. Puhumattakaan siitä että olet katsellut väinö linnan elokuvan ainakin 5 kertaa.

Maailmanparannus lähtee jokaisesta itsestään, ihan normiarjessa. Siitä että kohtelee jotain toista, niin kuin toivoisi itseään kohdeltavan. Ei se sen vaikeampaa ole.
Kyse on aina yksilöistä.
Kenenkään ei tarvitse nöyristellä minua. Minusta kiitollisuus ja nöyristely on kaksi täysin eri asiaa, vaikka sinä ne näetkin yhtenä ja samana asiana. Kiitollisuus on kunnioitusta.

Minäkin tunnen vain työtätekeviä ja sopeutuvia maahanmuuttajia. Tiedän myös useita täysin toisenlaisia. Olen myös päivittäin tekemisissä ulkomaalaisten kanssa, joten minun muodostamani stereotypiat ovat aika vankalla pohjalla.

Minä en tunne itseäni ketään paremmaksi. En ole koskaan ajatellut niin. Minä olen ainoastaan vakuuttunut siitä, että täysin erilaisia kulttuureja on typerää yhdistää väkisin. Siitä ei seuraa mitään hyvää. On harmillista, että sinun on vaikea käsittää sitä, ettei minulla ole mitään ketään vastaan, siksi, että hän on ulkomaalainen. Minulle ulkomaalainen muodostuu ongelmaksi silloin, kun hän on täysin haluton sopeutumaan meidän yhteiskuntaamme. Eritoten silloin, kun hänen mielestään minun suomalaisena pitäisi sopeutua hänen kultuuriinsa ja uskomuksiinsa, jotka hallitsevat hänen jokaipäiväistä elämäänsä ja käyttäytymistään.

Kyse ei ole koskaan yksilöistä. Kyse on aina siitä, mikä on enemmistölle hyväksi.
 
AivanSama on selvästi ihminen, johon propaganda on uponnut kuin veitsi kuumaan voihin.

Tuollaiselle ihmiselle on hyvin vaikea takoa järkeä, koska mielikuvat ja isänmaallinen romantiikka on niin tiukkaan nakuteltu sinne aivokoppaan, että realistinen ajattelukyky joka perustuu tosiasioihin, ei yksinkertaisesti enää onnistu.
Syylliset löytyvät aina muualta, tuollanen ajattelu on esim rikollisille hyvin tyypillistä. En usko että AivanSama on rikollinen, mutta logiikka toimii samalla kaavalla. Sellaista ei voi korjata.
Tuutko sä nyt tosissas kertomaan, että mä olen se, jonka realistinen ajattelukyky on jotenkin häviksissä?
Jos sulla olis järjen hiventäkään päässä, niin huomaisit, että minä en ole missään vaiheessa, en kertaakaan syyttänyt ketään yhtään mistään?
Ja mikset usko, että olen rikollinen?

Lakkaisit uskomasta niin kovasti ja ajattelisit enemmän :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja asölfjlödsa;30813732:
Turvattomuus lisääntyy sitä mukaa, kuin armeijan kulut nousevat.
Tietääkö kukaan edes, mihin ne kaikki sinne upotetut miljardit loppupeleissä menevät. Armeijan taso ei vastaa sinne hukattuja (tähän mennessä) biljardeja millään tasolla.

Kriisitilanteista armeijaa voi käyttää hyväksi, esim evakuointityössä. Ei sitä muulla tavoin voi hyödyntää, ja tuo nyt ei vie edes miljardia millään laskutoimituksella.
Mutta onhan se elintärkeää, että pojat saa leikkiä ja pidetään romanttisia mielikuvia yllä kansan keskuudessa, kenenkään ei tarvitse oikeasti ajatella miksi ja mihin ne miljardit katoavat kuin pieru saharaan.
Näin se menee. Terveys ja eläminen ei ole niin tärkeä asia kuin inttilelut.
Suomi pysyy Suomena, koska sillä on niin mahtava ja pelottava armeija. (Tässä kohti saa nauraa )
 
huah
Jos mä olisin ala- asteella, niin olisin varmaan paremmin perillä Afrikan tuonnista? Eikö? Veikkaan, että nuo asiat on muuttuneet sitten mun kouluaikojen? Vai mitäs luulet?

Jos kukaan ei tarvitsisi Afrikasta tulevia metalleja, niin mitä ne sitten tekisi? Ei ne niitä itsekkään voisi mihinkään käyttää?
Veikkaan, että länsimaat ei menisi vararikkoon, vaikka maksaisivat tuplahinnan tuosta tuontitavarasta, siltikään se vammainen lapsityövoima ei poistuisi kaivoksista? Eikä se poistuisi, vaikka me maksettaisiin 1000 kertainen hinta.
Sitten kun sun uskomuksesi alkaa perustua johonkin reaalimaailman faktoihin, niin voidaan miettiä niitä vaikka yhdessä.

Heitto ala-asteesta viittasi siihen, että luulin jokaisen aikuisen ihmisen ymmärtävän miten noin suurinpiirtein raaka-aineet ja resurssit virtaa tässä maailmassa. Kukaan ei ole omavarainen kaikessa, tuskin missään. Ei tarvitse olla mitään reaaliaikaista tietoa, vaan ymmärrystä.

Aivan. Eivät voisi itsekään käyttää. Kolmannet maat ovat resurssimaita, me olemme jalostajamaita. Tässä on jälleen epäsuhta. Kolmannen maan ihmisillä on harvemmin varaa ostaa tuotteita, joita heidän raaka-aineistaan tehdään. Heitä pitäisi tukea (kehitysyhteistyö) jalostavampaan suuntaan. Enemmän omien tuotteiden tuotantoa. Se on hitaasti ainakin Afrikassa käynnistymässä, mutta suuryrityksillä on aikamoinen jalansija monissa maissa. Rakenteet ovat meille edullisia, niitä ei hevillä haluta muutettavan.
 
  • Tykkää
Reactions: Fukitol
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30813903:
Kyllä, jos siellä se on ihan normaali sosiaaliturvan ja palkan taso myös norjalaisille.
Niin sun mielestä olis oikein, että suomaliset lähtisivät sinne vaan olemaan ja elämään?

Oikeasti? Ihan oikeasti joku on tätä mieltä?

Mä kun olen aina ajatellut niin, että on hienoa, kun Suomessa on tukijärjestelmä ihmisille, jotka ovat olleet pitkään työttöminä syystä tai toisesta. Mun mielestä on hienoa, että niiden eläminen ja hyvinvointi turvataan. Mä en vaan olisi ikinä voinut uskoa, että sun mielestä loisiminen siksi, että niin nyt vaan huvittaa tehdä, olisi ihan oikein. Tai että töitä ei tarvii tehdä, jos ei huvita, kun voi ihan hyvin elää tukien varassa toisten kustannuksella.
 
Sitten kun sun uskomuksesi alkaa perustua johonkin reaalimaailman faktoihin, niin voidaan miettiä niitä vaikka yhdessä.

Heitto ala-asteesta viittasi siihen, että luulin jokaisen aikuisen ihmisen ymmärtävän miten noin suurinpiirtein raaka-aineet ja resurssit virtaa tässä maailmassa. Kukaan ei ole omavarainen kaikessa, tuskin missään. Ei tarvitse olla mitään reaaliaikaista tietoa, vaan ymmärrystä.

Aivan. Eivät voisi itsekään käyttää. Kolmannet maat ovat resurssimaita, me olemme jalostajamaita. Tässä on jälleen epäsuhta. Kolmannen maan ihmisillä on harvemmin varaa ostaa tuotteita, joita heidän raaka-aineistaan tehdään. Heitä pitäisi tukea (kehitysyhteistyö) jalostavampaan suuntaan. Enemmän omien tuotteiden tuotantoa. Se on hitaasti ainakin Afrikassa käynnistymässä, mutta suuryrityksillä on aikamoinen jalansija monissa maissa. Rakenteet ovat meille edullisia, niitä ei hevillä haluta muutettavan.
Kysyin, mitä Afrikasta tuodaan.
Emme keskustelleet missään vaiheessa siitä, miten raaka- aineet ja resurssit virtaavat maailmassa. Emmekä siitä, kuka toimittaa tavaran ja kuka jalostaa.
 
säpäle harmaana
Niin sun mielestä olis oikein, että suomaliset lähtisivät sinne vaan olemaan ja elämään?

Oikeasti? Ihan oikeasti joku on tätä mieltä?

Mä kun olen aina ajatellut niin, että on hienoa, kun Suomessa on tukijärjestelmä ihmisille, jotka ovat olleet pitkään työttöminä syystä tai toisesta. Mun mielestä on hienoa, että niiden eläminen ja hyvinvointi turvataan. Mä en vaan olisi ikinä voinut uskoa, että sun mielestä loisiminen siksi, että niin nyt vaan huvittaa tehdä, olisi ihan oikein. Tai että töitä ei tarvii tehdä, jos ei huvita, kun voi ihan hyvin elää tukien varassa toisten kustannuksella.
Eli jos olet työtön kotimaassasi, on hyvä, että eläminen ja hyvinvointi turvataan (koska silloin olet ahkera ja hyvä ihminen), mutta jos olet työtön naapurimaassa, olet loinen, joka ei koskaan edes aio työllistyä?
 
huah
Kysyin, mitä Afrikasta tuodaan.
Emme keskustelleet missään vaiheessa siitä, miten raaka- aineet ja resurssit virtaavat maailmassa. Emmekä siitä, kuka toimittaa tavaran ja kuka jalostaa.

No ilmankos sulla meni pointti yli hilseen niin että hiusraja vetäänty. Katsos kun retorisesti aikuiset ihmiset (tai ihmiset ylipäätään) keskustelee isoista asioista niin, että tuo välillä jonkun esimerkin keskusteluun. Keskustelun aihe ei edelleenkään kuitenkaan ole se tietty esimerkki, vaan vähän isompi kuva. Jos luet viestini uudestaan ja yrität vaikka löytää sen isomman kuvan sieltä niin, että esimerkit eivät sinua sekoita.
 
No ilmankos sulla meni pointti yli hilseen niin että hiusraja vetäänty. Katsos kun retorisesti aikuiset ihmiset (tai ihmiset ylipäätään) keskustelee isoista asioista niin, että tuo välillä jonkun esimerkin keskusteluun. Keskustelun aihe ei edelleenkään kuitenkaan ole se tietty esimerkki, vaan vähän isompi kuva. Jos luet viestini uudestaan ja yrität vaikka löytää sen isomman kuvan sieltä niin, että esimerkit eivät sinua sekoita.
Ohhoijjakkaaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30813929:
Eli jos olet työtön kotimaassasi, on hyvä, että eläminen ja hyvinvointi turvataan (koska silloin olet ahkera ja hyvä ihminen), mutta jos olet työtön naapurimaassa, olet loinen, joka ei koskaan edes aio työllistyä?
Ei, vaan jos lähdet naapurimaahan elämään tukien varaan, ilman aikomustakaan ikinä tehdä töitä.
Mun mielestä siinä on vissi ero, ettei ihmisellä ole minkäänlaista halua ikinä tehdä töitä, kun sillä, joka haluaisi, muttei joko saa töitä tai ei voi tehdä niitä.
Pidän myös erityisen törkeänä sitä, että lähdetään johonkin toiseen maahan vetämään korvauksia, siksi, että sielä saa enemmän rahaa. Eritoten kun aikomus ei ole koskaan tehdäkkään päivääkään töitä.

Sä et oikeasti ole tyhmä, niin älä jaksa esittää sellaista ihan vaan siksi, että haluat vängätä jostain asiasta.
 
säpäle harmaana
Ei, vaan jos lähdet naapurimaahan elämään tukien varaan, ilman aikomustakaan ikinä tehdä töitä.
Mun mielestä siinä on vissi ero, ettei ihmisellä ole minkäänlaista halua ikinä tehdä töitä, kun sillä, joka haluaisi, muttei joko saa töitä tai ei voi tehdä niitä.
Pidän myös erityisen törkeänä sitä, että lähdetään johonkin toiseen maahan vetämään korvauksia, siksi, että sielä saa enemmän rahaa. Eritoten kun aikomus ei ole koskaan tehdäkkään päivääkään töitä.

Sä et oikeasti ole tyhmä, niin älä jaksa esittää sellaista ihan vaan siksi, että haluat vängätä jostain asiasta.
Miksi tämä oletus piti nyt ylipäätään vetää tähän? Eihän se liittynyt tuohon alkuperäiseen kysymykseen, vaan siihen, onko se pois norjalaisilta. Edelleen olen sitä mieltä, että se ei ole pois norjalaisilta yhtään enempää kuin se norjalainen työtönkään. Jos Norjassa jostain syystä olisi 10 000 euron sosiaaliturva, niin todennäköisesti Norjalaisten lompakko kestää myös muutaman suomalaisen. Eihän tilanne muutu lähtömaan mukaan miksikään. Ja jos perusturva on tuollaista tasoa, todennäköisesti myös kustannukset ovat samaa tasoa, joten olisi kohtuutonta vaatia Suomesta tullutta pärjäämään Norjassa sillä, mitä Suomen sosiaaliturva on.

Ei mitään vänkäämistä, ihan järkeenkäypää minusta. Itsehän tuossa useamman kerran kysyit, olenko todella tätä mieltä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30814062:
Miksi tämä oletus piti nyt ylipäätään vetää tähän? Eihän se liittynyt tuohon alkuperäiseen kysymykseen, vaan siihen, onko se pois norjalaisilta. Edelleen olen sitä mieltä, että se ei ole pois norjalaisilta yhtään enempää kuin se norjalainen työtönkään. Jos Norjassa jostain syystä olisi 10 000 euron sosiaaliturva, niin todennäköisesti Norjalaisten lompakko kestää myös muutaman suomalaisen. Eihän tilanne muutu lähtömaan mukaan miksikään. Ja jos perusturva on tuollaista tasoa, todennäköisesti myös kustannukset ovat samaa tasoa, joten olisi kohtuutonta vaatia Suomesta tullutta pärjäämään Norjassa sillä, mitä Suomen sosiaaliturva on.

Ei mitään vänkäämistä, ihan järkeenkäypää minusta. Itsehän tuossa useamman kerran kysyit, olenko todella tätä mieltä.
Tuo oletus oli jo silloin, kun tästä asiasta kanssasi aloin keskustella. Ei sitä mistään ole vedetty yhtäkkiä.

Jos Norjassa on vakiomäärä työttömiä, niin tottahelvetissä se on pois niiltä, jos sinne menee 1000 työtöntä suomesta lisää vuosittain. Nyt sielä on 10000 työtöntä omastatakaa ja 10 vuoden päästä sielä on 20 000 työtöntä, joista puolet on suomalaisia, jotka meni sinne vaan siksi, että niiden elintaso on sielä parempi työttömänä, kuin suomessa keskipalkkaisessa duunissa.

Edelleenkin tämä elintasovertaus juonsi juurensa siitä, että suhteutin sen eroon, joka on esim. somaliasta tulevalla duunarilla (hehheh) verrattuna suomessa oleskeluun työttömänä korvausten varassa. Sielä ei pysty edes ruokkimaan perhettään, vaikka käy 14 tuntia päivässä töissä, mutta suomessa perheensä elättää siihen verrattuna ruhtinaallisesti pistämättä tikkuakaan ristiin.
 
säpäle harmaana
Tuo oletus oli jo silloin, kun tästä asiasta kanssasi aloin keskustella. Ei sitä mistään ole vedetty yhtäkkiä.

Jos Norjassa on vakiomäärä työttömiä, niin tottahelvetissä se on pois niiltä, jos sinne menee 1000 työtöntä suomesta lisää vuosittain. Nyt sielä on 10000 työtöntä omastatakaa ja 10 vuoden päästä sielä on 20 000 työtöntä, joista puolet on suomalaisia, jotka meni sinne vaan siksi, että niiden elintaso on sielä parempi työttömänä, kuin suomessa keskipalkkaisessa duunissa.

Edelleenkin tämä elintasovertaus juonsi juurensa siitä, että suhteutin sen eroon, joka on esim. somaliasta tulevalla duunarilla (hehheh) verrattuna suomessa oleskeluun työttömänä korvausten varassa. Sielä ei pysty edes ruokkimaan perhettään, vaikka käy 14 tuntia päivässä töissä, mutta suomessa perheensä elättää siihen verrattuna ruhtinaallisesti pistämättä tikkuakaan ristiin.
Niin. Ja sinusta on jotenkin väärin, että he tulevat Suomeen, että pystyvät elättämään perheensä. Jos oikeasti olisi tilanne, että et pysty elättämään itseäsi Suomessa, niin mitä tekisit? Muuttaisit muualle, vai tappaisit perheesi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30814092:
Niin. Ja sinusta on jotenkin väärin, että he tulevat Suomeen, että pystyvät elättämään perheensä. Jos oikeasti olisi tilanne, että et pysty elättämään itseäsi Suomessa, niin mitä tekisit? Muuttaisit muualle, vai tappaisit perheesi?
Muuttaisin varmaan muualle, mutten sillä oletuksella, etten aio ikinä päivääkään töitä tehdä, kun saan kaiken ilmaiseksi?
Kyllä mä mieluusti kantaisin korteni kekoon yhteiskunnassa, joka minut on pelastanut. Lisäksi olisin sen verran kiitollinen, että yrittäisin parhaani mukaan oppia kielen ja sopeutua paikalliseen kulttuuriin.
 
sniif
Musta voidaan ihan hyvin lopettaa humanitaarinen maahanmuutto, ja maahanmuutto kolmansista maista ylipäätään. Mutta sitten meidän pitää myös lopettaa noissa maissa riistohinnoilla tuotettujen raaka-aineiden käyttö. Ja sitten meistä tuleekin hyvin köyhiä monessa mielessä.

Koko meidän länsimainen hyvinvointi perustuu siihen, että saamme halvalla asioita kolmansista maista, jossa yksijalkaiset ripulilapset kaapii malmeja kynsillään kivistä. Koko länsimainen hyvinvointi perustuu kolonialismin rikoksiin ja siihen, että meille on helvetin hyvä asia, että nämä maat eivät pärjää ja ovat köyhiä. Koska silloin niitä voi riistää. Näin asiat ovat olleet jo muutaman sadan vuoden ajan. Heidän sekasortonsa on meidän voittomme.

Meillä ei olisi täällä takapajulassa juuri mitään, ilman näitä maita ja ihmisiä. Me olemme ottaneet heiltä miljardeja enemmän, kuin he koskaan tulevat ottamaan vaikka laukkaisivat tänne laumoina käyttämään sosiaaliturvaamme. Ja nyt tulee muutamia satoja, ja jossain vaiheessa yleensä työllistyvät.

Kun kuuntelee tätä mamut vittuun keskustelua, niin tulee väkisinkin mieleen, että onko nää ihmiset käyneet edes peruskoulua? Luuleeko ne, että me eletään täällä Suomessa (ja ollaan eletty) jossain 100% omavaraisuudessa ja kuplassa? Me olemme luoneet nämä ongelmat, me olemme vastuussa niistä oli se sitten kuinka ikävää jollekin juupajokelaisille ihraperseille jotka tuijottaa televisiota 8 tuntia päivässä ja kuvittelee, että yhteiskunta ja varallisuutemme on hänen ja vain yksin hänen.
Voi sniif mikä itkuvirsi.
 
kepalaiset paniikissa!
Kepalaisilla on pahimman luokan itkupotkuraivikset päällä nyt kun he tajuavat Soinista tulevan seuraava vvm ja silloin on kepalaisten maailmanparannusbudjetit liipaisimella.;)
 
säpäle harmaana
Muuttaisin varmaan muualle, mutten sillä oletuksella, etten aio ikinä päivääkään töitä tehdä, kun saan kaiken ilmaiseksi?
Kyllä mä mieluusti kantaisin korteni kekoon yhteiskunnassa, joka minut on pelastanut. Lisäksi olisin sen verran kiitollinen, että yrittäisin parhaani mukaan oppia kielen ja sopeutua paikalliseen kulttuuriin.
Niin tätä nyt kyllä ihmettelen, miksi teet tämän kahtiajaon. Maahanmuuttajat eivät aio tehdä päivääkään töitä, mutta niistä oman maan pitkäaikaistyöttömistä on hyvä pitää huolta, koska he ovat kunnon sakkia (vaikka eivätpä hekään ole aikeissa mennä töihin).
 
  • Tykkää
Reactions: Data
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30814128:
Niin tätä nyt kyllä ihmettelen, miksi teet tämän kahtiajaon. Maahanmuuttajat eivät aio tehdä päivääkään töitä, mutta niistä oman maan pitkäaikaistyöttömistä on hyvä pitää huolta, koska he ovat kunnon sakkia (vaikka eivätpä hekään ole aikeissa mennä töihin).
???
En ole sanonut noin ja tiedät sen ihan hyvin.
Kuten jo aiemmin sanoin, minusta on hienoa, että on tukijärjestelmiä, mikäli töitä ei jostain syystä saa, tai ei voi tehdä.
On törkeää maata himassa siksi, että ei vaan viitsi tehdä töitä, kun tukienkin varassa voi elää. Vielä törkeämpää on vaihtaa maata ja mennä sinne elämään tukien varaan. Minun silmissäni sosiaalitukishoppailu on alhaista ja röyhkeää hyväksikäyttöä.
 
AS
Somaleiden työllisyysprosentti on kymmenen paikkeilla ja mamuista noin puolella koulunkäynti jää peruskoulun varaan, jos sitäkään...
Kaikista suomeen tulleista ulkomaalaisista työssäkäyvien osuus on 50%( tässä on huomioitu yhtälailla työperäinen maahanmuutto, kuin humanitäärinen maahanmuutto). 21,6 % on työttöminä. Voidaan siis olettaa, että humanitäärisen maahanmuuton seurauksena ei työllistytä kovinkaan hyvin.
 
säpäle harmaana
Kaikista suomeen tulleista ulkomaalaisista työssäkäyvien osuus on 50%( tässä on huomioitu yhtälailla työperäinen maahanmuutto, kuin humanitäärinen maahanmuutto). 21,6 % on työttöminä. Voidaan siis olettaa, että humanitäärisen maahanmuuton seurauksena ei työllistytä kovinkaan hyvin.
Onhan työllistymättömyyteen pari muutakin syytä, kuin se "ettei ole aikomuksenakaan tehdä töitä". Mm kielitaito ja koulutuksen puute. Ja muistetaan vielä sekin, että Suomessa muutenkin työttömyys on 10 prosentin hujakoilla.
 
duuniin vaan
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30821841:
Onhan työllistymättömyyteen pari muutakin syytä, kuin se "ettei ole aikomuksenakaan tehdä töitä". Mm kielitaito ja koulutuksen puute. Ja muistetaan vielä sekin, että Suomessa muutenkin työttömyys on 10 prosentin hujakoilla.
Johtopäätös tästä onkin, että hyväksytään Suomeen vain semmoisia maahanmuuttajia joilla on vähintään hyvä englanninkielen taito ja lisäksi semmoinen kuoulutus mille on kysyntää täkäläisillä työmarkkinoilla.
 

Yhteistyössä