maailman parhaat lasagneohjeet pinoon!!! :P

ajateltiin miehen kanssa tehdä tänään lasagnea oikein pitkän kaavan mukaan (paitsi jos nyt sen pastan jättäis ite tekemättä :D)
mut mun googletustaidoilla on ku etsis neulaa heinäsuovasta,joten kokeilen täältäkin!!!

eli lasagneohje joka vie kielen mennessään!! :p :wave:
 
Pastori
Ostaa paketin lasagnettea, paketin jauhelihaa ja juustoraastetta. Paistaa lihan, sotkee mukaan paketissa olleen pussin, hauduttelee, ehkä lisää murskapurkin tomaattia, sotkee pastan palat mukaan, kruunaa juustolla ja hyvää on kun muistat ottaa uunista pois ajoissa.
 
N.500g jauhelihaa
1-2 sipulia
2 valkosipulinkynttä
1 tölkki tomaattimurskaa
1 tomaattipyre purkki
2dl vettä
2 lihaliemikuutiota
oreganoa
mustapippuria

Anna hautua n.30min

Juustokastike:
50g marg
vehnäjauhoja
8dl maitoa
sinihomejuustoa
 
oioioi... tässä miun resepti:

okei... laitan ne määrätki tähän...

tomaattijauhelihakastike:

2 porkkanaa
2 sellerinvartta
2 sipulia
3 valkosipulinkynttä
2 tlk paseerattuja tomaatteja
1 tlk tomaattipyrettä
loraus oliiviöljyä
500 g jauhelihaa
loraus ruokakermaa
suolaa ja mustapippuria

pilko vihannekset pieniksi kuutioiksi, kuullota öljyssä, lisää tomaatit ja tomaattipyre ja murustele jauheliha joukkoon, keitä 2 tuntia miedolla lämmöllä kypsäksi. mausta ja lisää se loraus ruokakermaa.

juustokastike

0,5 l kulutusmaitoa (kevytkin käy, ihan kauheessa hädässä myös rasvaton)
2 prk ruokakermaa
öljyä ja vehnäjauhoja suuruksen tekemiseen
1 pss emmental - raastetta
1 pss mozzarella - raastetta

sitte koko komeus kootaan ja joka väliin tupsautetaan punaleimaemmentalia, uuniin 200 astetta, ensin foliolla peitettynä 30 minuuttia ja sitte iliman foliota 20 - 30 minuuttia (riippuen uunista)

:p
 
paista jauheliha ja siihen joukkoon purkki valmista pastakastiketta + purkki punaista pestoa,
sitten valkokastikkeeseen voi, jauhot ja punaista maitoa ja emmental-raastetta pussi, mausteeksi vähän suolaa ja viherpippuria =) ja se kastike saa olla paksua!
sitten vaan kokoamaan, valkokastiketta saa tehdä noin 1,5litrasta maitoa, mä tykkään että sitä on tarpeeksi :D
ja pinnalle pari pussia mozzarella-raastetta! nam!!
et voi epäonnistua :D :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
paista jauheliha ja siihen joukkoon purkki valmista pastakastiketta + purkki punaista pestoa,
sitten valkokastikkeeseen voi, jauhot ja punaista maitoa ja emmental-raastetta pussi, mausteeksi vähän suolaa ja viherpippuria =) ja se kastike saa olla paksua!
sitten vaan kokoamaan, valkokastiketta saa tehdä noin 1,5litrasta maitoa, mä tykkään että sitä on tarpeeksi :D
ja pinnalle pari pussia mozzarella-raastetta! nam!!
et voi epäonnistua :D :D

:p :p mie oion monesti kanssa nuitten valmiitten pastakastiketölkkien kanssa, kun ne on niiiiin hyviä! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja pintelin:
N.500g jauhelihaa
1-2 sipulia
2 valkosipulinkynttä
1 tölkki tomaattimurskaa
1 tomaattipyre purkki
2dl vettä
2 lihaliemikuutiota
oreganoa
mustapippuria

Anna hautua n.30min

Juustokastike:
50g marg
vehnäjauhoja
8dl maitoa
sinihomejuustoa
Pakko lainaa ja muokata himppu;
muuten on ko mulla mut homejuusto vaihdetaan koskenlaskijaan yhen homeallergikon takee :p
 
maatuska mahallaan
Mä teen SUURINPIIRTEIN näin:
Lihasoosi: Jauheliha paistetaan sipulin kanssa, lisää joukkoon valkosipulia muutama kynsi ja tölkki tomaattimurskaa, tölkki tomaattipyreetä ja vettä n. tomaattimurska tölkin verran. Maustan lihaliemellä tai aromisuolalla ja mustapippurilla. Lihakastike saa olla tosi lirua, kun levyt imee paljon nestettä!

Juustokastike: tee perusvalkokastike, lisää valmiiseen kastikkeeseen nokareina Koskenlaskijan Vahvaa sulatejuustoa n. 1/3 - 1/2 pakettia. Mausta tarpeen mukaan suolalla ja valkopippurialla.

Lado lihasoosi, juustokastike ja lasagnelevyt vuorotellen uunivuokaan ja laita joka kerrokseen valkokastikkeen päälle tomaatti- ja paprikaviipaleita.


n. 50-60 min 200 astetta ja NAM NAM
 

Yhteistyössä