Maaliskuun Muruset 2012 *Helmikuussa*

pepper83 kylläpäs sulla on vastustanu... Noh, parempaa huomista kohti :hug:

Sinisilmä91 Onnittelut :flower:

baby wipelle tsemppiä!

Syntymäajankohta on mietityttäny jonku verran. Veikkaisin että tämä pojanpahka syntyy ennen Laskettua-aikaa. Ehkä tämän kuun lopuilla, ens kuun alkupuolella...(KATOTAAN VAAN NIIN RV42 :kieh: )

Väsymys on alkanu painaa. Kokoajan voisi vain nukkua.

Sairaalakassin pakkasin tuossa viimeviikolla. Tuli semmonen olo, jotta pitäähän se valmiina olla koska on tuota matkaaki sen verran.

Synnytys on pyöriny mielessä. Eritoten tuo matka. Jotenki vieroksun sitä, että pitäisi ambulanssilla lähtiä. Sen näkee sitte. Nyt ainaki aijon heti pyytää kaikki mahdolliset kivunlievitykset :D Viimeksi koitin kärvistellä ilman...

Sitten omaan napaan...
Minusta tuli ROUVA 1.2.-12 :heart:
Samana päivänä oli myös äitipoli käynti ja minun masuasukas on oikein hyvinvoiva. Joskin pikkuinen, 1800g oli painoarvio. Vertasi siellä Esikoisen papereihin, niin suurinpiirtein samankokoinen. Arvioi että syntyy noin 2,5kilosena. Totesi, että sinä se sitten vain teet pienempiä vauvoja, mitään häikkää täällä ei ole :)
 
Voi ketutus.. Tänää tuli päätös äitiypäivärahoista ja se onkii vähemmän mitä mä olin ajatellu.. Soitin jo kelaan ja sieltä vaan sanoivat et joo oikein tämä on.. Pistää vaa nii vihaks, mut ei auta kun tyytyä tähän. Aijon nyt kuitenkii hakee vielä esikoisesta kodinhoidontuen lisä osaa kun kuulin et meillä olis mahollisuus sitä nyt saada. Muutama kymppi lisääkin olis ihan kiva..

Noh puhelun jälkeen lähettii esikoisen kanssa neuvolaan päin ja siellä hetki ootettiin ja täti tuli siihen kyselemää onkos sulla tänään aika ja näytin korttia et joo pitäshän sen olla. Oli laittanu mun korttiin sit väärän päivä määrän mitä kalenteriinsa ja käynti oliskii ollu huomenna, (enpä voinu vietää) mut otti mut sit siinä välissä kuitenkii nopsaa..

No sit taas vähemmän kiva juttu tänään oli neuvolan vaaka lukema. :D oli tullu kahessa viikossa kaks kiloo lisää sit. :/ Eikä varmaan yhtään siihen "pulmaa" auta et oon tänään syöny kohta jo puol pellillistä mokkapaloja. :D Täytys varmaa vähä katella nyt syömisiä seuraavaan neuvola käyntii..
Kaikki näytti olevan hyvin pienellä ja hb:kin mitattiin kun sanoin et on vähä tuntunu väsyttävän tavallista enemmän, mut hb oli 138 et ei se väsymyksen syy sit siinä taija olla.. Sano et hyvin on pysyny mulla tuo hb ylhäällä vaikken multivitan raskauspillereiden lisäks syö muuta rautaa.. Ehkä väsymyksen syy on tää yksin esikoisen perässä juokseminen ja tän mahan kantaminen.. Masuasukki vetää varmaan musta ne viimesetkii enerkiat ihteesä kun jaksaa muksia nykyään nii hirmu lujaa kylkiin. :)

Onneks jotain hyvääkin tänään kun mies tulee työreissultaan kotiin. :) Ja viikonloppuna olis tarkotus päästä mp-messuille ja ikeassa pyörähtää..

Sairaalakassiin oon pakannu nyt hygienia tuotteet, sukat, pikkarit ja puhelimen laturin valmiiks. Kotiutumis vaatteet laitan viimestään synnärille lähtiessä.

mine88 ja juniori 33+2
 
baby wipe Voimia sinulle!

pepper83 Teillä on kyllä ollut paljon vastoinkäymisiä! Tsemppiä!

Naapurinneiti Hurjasti onnea rouviintumisesta! :heart:

ON Neuvolassa käyty ja ei siellä ilmennyt mitään ihmeellistä. Kaikki arvot olivat ok. Seuraava käynti on kahden viikon päästä ja sen jälkeen alkaa viikottaiset käynnit. Mekin varattiin tulevat käynnit ja viimeinen on merkattu muistaakseni 40+2.

Kirskis ja Kaiku 34+2
 
Naapurinneiti: Onnea rouviintumisesta :flower:

Sain katsottua vauvanvaatteet läpi ja laitettua kaikki 50-56cm pesuun. Vielä pitää pestä vuodevaatteet yms. sekä harsot. Samalla tein listaa mitä vielä pitää hankkia ja mitä katsoa kellarista. Iltapäivän ohjelmassa sitten tytön kassin valmiiksi laittaminen ja koiran kassin sisällön listan kirjoittaminen. Sitten jääkin enää tehtäväksi oman kassin sisällön miettiminen ja vauvan kotiutumisvaatteiden valinta.

Mulla on tänään aikaa noita miettiä ihan rauhassa kun isovanhemmat tulivat koko päiväksi tyttöä hoitamaan, että mä saan levätä ja laittaa vauvan juttuja rauhassa :)

Vauva puskee alaspäin useita kertoja päivässä ja etenkin iltaisin (tai ainakin luulen, että kyse on siitä). Se ottaa niin kipeää etten voi istua. Eilen kipu oli samaa tasoa kuin oikeiden synnytys suppareiden kipu siinä vaiheessa kun homma lähti käyntiin, mutta ei ottanut niin kipeää kuin ne tosi kovat supparit. Kuitenkin niin, että jouduin olemaan lattialla kontallani ja keskittymään sen hetken siihen kipuun kun se tuli. Kipu siis tuli ja meni lyhytkestoisina aaltoina ja/tai vihlaisuina.

En tiedä onko mukana supistustakin. kipu tuntuu koko lantiossa ja alaselässä. Vaikea kuvailla, mutta vähän kuin iso paineaalto leviäisi koko lantioon ja kimpoaisi sen seinämistä takaisin keskelle lantiota. Tai että valtava, koko lantion kokoinen pieru yrittäisi tulla ulos eikä pääsisi. Samalla tuntuu painetta ja/tai kipua alapäässä ja/tai takapuolessa : / Eli vähän niin kuin lantio aikoisi haljeta.

Onko kenelläkään muulla vastaavia tai jotain sinnepäin olevia kipuja lantiossa ja kohdunsuulla?

Sipsunen & pikkusisko 33+6
 
Synnytysajankohdasta: Veikkaisin, että ennen LA:ta (20.3) tulevaksi, ja vois sanoa että toivonkin :)

Kivuista/supistuksista: Täällä kans tuntunut samanmoisia kipuilua varsinkin alapäässä, kovaa paineentunnetta välillä. Supistuksia tulee useasti päivässä varsinkin, heti jos vähänkin kumartelee tai kyykkii yms. Mitenkään kovin kipeitä ne ei silti ole.

Laittakaas nyt kokeneemmat mamat vähä edellisistänne synnytyskokemuksia, ja varsinkin kiinnostais tuo synnyttämään lähtö minkälaiset oireet etukäteen, tuliko lapsivesi, tuliko sitä oikeen kunnolla heti, supistelut yms.

S & baby 33+1
 
naapurinneiti paljon onnea rouviintumisesta!:flower:

sipsunen mulla kivut säteilee lantiosta selkärankaa kohti silloin kun "kipeempiä" supistuksia, silloin kun vatsassa on ilmaa nii kipu on vähän sen tyylistä mitä kuvailit ja voi mennä nii pahaks et pitää vetää itseään kaksinkerroin. toimiiko sun vatsa kunnolla? mun taas toimii miten sattuu.

edellisten synnytysten alku ekan kanssa alkoi lapsivesien menolla, tuli kunnon lätäkkö makkarin lattialle,:D supistukset alkoi n. pari tuntia sen jälkeen. tokan kanssa alkoi supistuksilla ja limatulppaa tuli mukavasti, vedet kätilö joutui puhkaisee sit jossain vaiheessa sairaalas et toinen laskeutui.
synnytys supistuksen voisin kuvailla et joku on kiinnittänyt kaks rekkaa lantioon kiinni ja joka supistuksella ne vetävät lantiota eri suuntiin.:D
toisilla on ne säännölliset supistukset et voi kellottaa niitä, mulla on ollut epäsäännöllisiä etten oo pystynyt niitä kellosta katsoo ja lääkärit ovat vaa toteaneet et joillain on niin.: /

vauva puskee alaspäin joka päivä, välillä useammin, välillä parisen kertaa, varsinkin kävellessä tekee nii ilkeetä et otan vatsasta kii ja vedän ylöspäin nii helpottaa vähän. istualteni yritän vetää jalat mahd. sivuille et toisella on tilaa möngertää alas. ja onks noi nyt häpyluut vai mitkä tuolla alhaalla on nii ne ovat jo ihan hellät.
 
Aikasemman synnytyksen alku mulla alko selkää särkemään aalloittain ei kovin kipeesti alkuun vaan sellasta et sen tunsi kuitenkii. Siinä vaiheessa en vielä tajunnu et synntys oli käynnistymässä. :) Sit pikku hiljaa alka tuo selkä särky voimistumaan ja tajusin siinä jossain vaiheessa sit et tänää taitaa lähtö tulla. :D Päivän mä noiden selkäsupistusten kanssa kotona olin ja illemmalla rupes tuntumaa et ny tarviis jo jotai lievittämää kipua ja lähettii ajelemaa sit synnärille.. Mulla kans noi supistukset tuli miten sattuu et niitä ei voinu tarkasti kelloottaa oikein missää vaiheessa ja pitkään tuota lähtöökin mietin ja sanoin miehelle et käännyttäävät vielä takas kun supistusten väli ja kesto heitteli nii.. Mut eipä tarvinnu kuitenkaan hukkareissua tehä tytön kanssa kotiuduttiin siltä reissulta. :)
Missää vaiheessa en mahan puolella tuntenu esikoista oottaessa supistuksia ja nyt reilu viikko sitten yks ilta tunsin noita mahapuolella tuntuvia supistuksia. Tuli ihan synnytys mieleen niistä tuntemuksista.. :)

Synnytystä en oo pahemmin miettiny eikä se oo mielessä oikeestaa pyörinykää, oon vaan ajatellu mennä tuntemuksien mukaan ja ottaa vastaan sen mitä tulee. Aika samoilla ajatuksilla menin esikoistakii synnyttämää, sillo en tienny yhtään mitä odottaa nii ei tienny mitä oikein ajatellakaan.. ja siltä reissulta jäi hyvät muistot mieleen nii ei oo sellasta pelkookaa synnytystä kohtaa jota nyt miettis.

mine88 ja juniori 33+2
 
synnytyksen kulku mulla alkoi tosi hissukseen supistukset,heti tuli kyllä säännöllisinä (alle 10min välein) ,ja tuntui menkkajomotuksena alavatsalla,sekä maha kovettui samalla. limatulppa irtos sit seuraavana aamuyönä,olin siis koko yön jo valvonu supistusten kans. sit ne vähän niinku hellitti,kipu siis laantui mut silti supisteli. sit mulla olikin jo aika yliaikaiskontrolliin sillon samana päivän,ja menin sit ratikalla miehen kans kättärille :D sinne kun päästiin niin supistukset koveni ja auki en ollu kun vasta 1cm ja kanavaa jäljellä jonkun verran.. sisään jäin kuitenkin jo silloin,ja supistuksia jatkuikin vielä yli vuorokauden kunnes poika oli sylissä :) supistukset mulla tuli tosi kipeiksi vasta 4cm kohdilla,ja sillon siirryin saliin ilokaasulle.. että luultavasti pitkällä kaavalle mennään taas,eikä tuu kiire synnyttää :)
 
Pepper: Vatsa toimii paremmin kuin hyvin eikä ilmaakaan ole ollut. Olen varma, että vauva aiheuttaa päällään puskemalla tuon kivun (niin neuvolan terkkakin uskoi viime käynnillä), mutta sitä mietin kun aina tuon yhteydessä kipu kiipeää alaselkää pitkin ylöspäin, alkaen häntäluun tienoilta. Ilmeisesti se on supistuskipua ja vauvan punkaaminen aiheuttaa supparin? Mulla ei ole kokemusta selässä tuntuvista suppareista muualta kuin synnytksessä ja silloin en enää niitä kovin tarkkaan miettinyt kun kipu oli sitä luokkaa, että energia meni siitä selviämiseen. Ennen synnytystä supparit oli esikoisesta vain mahassa ja tosi selkeitä (kohtu supistui kasaan ja palasi taas rennoksi). Siksi ihmettelenkin nyt näitä kipuja ja sitä, että onko suppareita mukana vai onko se "vaan" jotain hermokipua (vauva painaisi hermoa ja kipu säteilisi selkään).

Kiva (kiva ja kiva, mutta helpottavaa etten ole yksin) kuulla, että muillakin on ollut vastaavanlaisia kipuja. Tuntuuko sulla Sunniee ne kivut vain lantiossa vai onko niiden yhteydessä kipua myös selässä tai selviä supistuksia? Ne kohdunsuulle tulevat sähköiskumaiset, sukkapuikoilta tuntuvat kivut on kyllä ikäviä kun pitää pinkaista heti ylös jos sattuu istumaan silloin. Vaikka ei nuo paineaallotkaan herkkua ole, varsinkin kun ne ottaa selkäänkin.

Edellisen synnytyksen kulku: Heräsin kuuden aikaan aamulla suppareihin (ei kipeisiin), jotka tulivat tasan 10min välein. Näitä tuli taukoamatta koko päivän. Käytiin ihan normaalisti kaupassa ja koiran kanssa pienellä lenkilläkin. Iltapäivällä soittelin synnärille ja ohjeen mukaisesti kävin suihkussa ja otin Panadolia. Ne eivät vieneet suppareita pois ja mies halusi, että mennään käymään näytillä ennen kuin aletaan grillailemaan iltaruokaa pihalla. Olin varma, että tulee turha keikka, mutta onneksi mies otti mun kassin mukaan. Sairaalassa olin 2cm auki ja passittivat meidät 2h kävelylle kesäiltaan. Käytiin grillillä syömässä ja siellä supistukset kovenivat niin etten voinut enää puhua niiden tullessa. Synnärille palatessa tilanne oli hieman edistynyt ja mentiin vielä vajaaksi tunniksi kävelemään sairaalan alueelle, pidemmälle eivät päästäneet. Kun palattiin sisään niin päästiin jo saliin. Siinä sitten mentiin ilokaasulla siihen saakka, että tuli epiduraalin aika ja siitä päästiin melko pian ponnistamaan tyttö maailmaan. Synnytys oli helppo ja siitä jäi hyvät muistot, vaikka ei se toki kivuton kokemus ollut. Silti koin kivun positiiviseksi kivuksi vaikka jossain vaiheessa kai sanoinkin kuolevani :D Kokonaiskestoksi merkittiin 9h. Limatulppaa en nähnyt missään vaiheessa (vain verta tuli ekan sisätutkimuksen jälkeen) ja kalvot puhkaistiin salissa kun epiduraalia alettiin laittaa. Kalvojen puhkaisun jälkeen supistukset muuttuivat aika helvetilliksiksi, muyta pian epiduraali jo vaikuttikin. Ei vienyt kaikkea kipua, mutta sen pahimman kyllä. Eli synntystä odotan positiivisin ja avoimin mielin :) Tulipa pitkä sepustus.

Sipsunen & pikkusisko 33+6
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta :)

Niin se vaan on jo helmikuu ja ens kuu onkin sitte meidän kuu!!

Sinisilmä91: Paljon onnea pienestä :flower: Ja voimia koko perheelle

Naapurinneiti: Onnea naimisiinmenon johdosta:flower:

Babywipe: Voimia makoiluun :hug:, tiedän todella miltä sinusta tuntuu ja vaikka välillä tuntuuki ettei jaksa niin yllättävän äkkiä se aika kuitenki menee. Ja sullahan on jo hyvät viikot, ei kauaa enää :)

Edelliset synnytykset: Ensimmäinen alkoi supistuksilla ja kauhealla ripulilla, viikot oli 39+5 ja ei voinu erehtyä kyllä niin kipeitä supistuksia tuli ja heti säännöllisesti.
Toinen alkoi vesien menolla viikot 38+1, jouduttiin sitte avittaan tipalla.
Kolmas alkoi supistuksilla viikot 40+0 ja kalvot piti puhkasta.

( . ) Olo alkaa olla jo aika tukala, kaikkea vaivaa löytyy supistuksista turvotukseen..mutta kyytissä on kuiten vaavi vielä =)
Ja jotenki nyt tuntuu siltä että päästään ihan turvallisille viikoille.
Olen jo alkanu touhuileen melkeempä normaalisti ja vauvalle olen jo laittanu tavaroita valmiiksi. Nyt meinasin vielä hissukseen ottaa tuonne 36+ asti ja sitte alan elämään ihan normaalisti (eli alan harrastaan seksiä :p) lenkkeileen yms. Tietenki kunnon mukaan mikä on tällä hetkellä tooosi huono.

Eli normaalia loppuraskauden ihanuutta/kamaluutta täälläpäin ;)
Jaksamisia kaikille ja kohtahan me aletaan kaikki jakautua :O

Katjuska ja Onnimanni 35+0:heart: ( ja se olis 34 päivää laskettuun, hui kun tuntuu vähältä!)
 
Heipä hei kaikille!
Sinisilmälle paljon onnea ja vointeja pienen kanssa :)
Kiitos uudesta pinosta.
Oon ollut laiska kirjottaa, mutta hengessä mukana all the time.
Babywipe voimia!

Itselläni kaikki ok.
Tänään poksutaan 34+0.

Sairaalakassia en oo vielä pakannut mut tänään ajattelin mennä ostamaan yhet uudet lökähousut, jotka voi sitten ottaa mukaan, sekä muutamat imetysliivit.

Mulla muuten alkanut tihkua rinnoista eritettä.. Onko muilla?
Mieskään ei enää uskalla suukotella niitä, kun kokee sen niin ällöks, jos sieltä jotain sattuis sillon tulemaan..hahah:kieh:
Lakanat ihan koppuraisena, voisin itseasiassa mennä vaihtamaan :)

Mukavaa viikonvaihdetta ja muistakaahan käydä äänestämässä! Saas nähdä kuka saadaan pressaks..

itähki, coco 34+0
 
Sinisilmälle :heart:

Väsymystä täälläkin, mutta osittain johtunee tuon 1.5v yö heräilyistä+ omista vessakäynneistä+ jääkaapilla käymisistä.

MINNARUM, mulla kaikista kolmesta tullut lähelle se + 20kg
tällähetkellä tästä tullut +12kg, joten eiköhän se + 20kg taas lopussa häämötä....
no eikun suklaata lisää kehiin =), nyt en jaksa painoa enempää aatella, koska äkkiä se sieltä alas tulee, kun synnyttämässä on käynyt =), ja antaa muutamien kuukausien kulua....

Jaksamista ja halauksia kaikkia niitä tarvitseville!!:hug:

33+6
 
Melko raitis ilma käydä vaunuilla nauvolassa -30C :whistle: Mutta kylläpä on nyt voittajafiilis! Ilalla ei varmaankaan kun alkaa kuitenki särkeä taas...

Edellinen synnytyts alko vessakäynnillä, vatsa ihan löysällä. Sitten alkoiki supistukset 20min välein (n.klo 7). Eivät olleet kovin kipeitä, mutta huomattavasti kipeämpiä kuin harkkasupistukset. Puoliltapäivin soitin ukolle ja äitipolille. Noin klo 16--> sairaalalle. Vedet tutkimus pöydälle. Sitten suihkuun. Ilokaasua kokeilin, tuli huono olo. Aguarakkulat, sattu vain älyttömästi. klo 18 ruokoilen epiduraalia, haluan kuolla. Anestesialääkäri tulee joskus klo 20 ja laittaa spinaalipuudutuksen. Sikiön sydänäänet romahtaa. Leikkaussali varattu ja pitää hengittää lisähappea. Sitte vauvan tila korjaantuu ja saan alkaa ponnistamaan. Kohta sitten onki jo IHANA PIENI POIKA SYLISSÄ :)

Neuvolakuulumiset
Rv 34+0, Painon muutos/vko 910g, RR 118/73, Pissa -, Hb 118, Sf 26
Lennart RT, sykkeet 130-140, Liikkeet++

Kuinka pitkät matkat teillä on synnärille? Neuvolassa kyselin, että millon pitää mennä lanssilla ja sen semmosta. Sain vähän mielenrauhaa. Ja kyllä tuolla omallaki autolla uskaltaa lähtiä :)

Naapurinneiti ja Lennart 34+0 POKS
 
Huh, mikä lumimyräkkä! Selvittiin sentään bussilla takaisin kotiinkin, vaikka pelti on rytissyt ympäri pääkaupunkiseutua. Oltiin mun ystävän kanssa lounaalla ja kyllä vaan tulee hyväja pirteä mieli kun näkee ystäviä :)

Oli tarkoitus mennä aamulla kerhoon ennen kuin treffattiin mun ystävä, mutta se olikin tänään poikkeuksellisesti suljettu. Tuli sitten ostettua tytölle sellainen ääntä pitävä poliisiauto vähän kuin korvaukseksi kun olin koko aamun hehkuttanut kerhoon menoa (autot on hälle nyt tosi kova juttu ja kerhossa niitä on vaikka kuinka), nyt jo tahtoo kaduttaa kun piti valita tuollainen mölykone :headwall::D

Yö meni tunnin tai max kahden pätkissä pyöriessä ja Panadoliakin jouduin käydä nappaamassa. Jalkateriä ja pohjia sekä lonkkia särki ja sitten heräilin kiristäviin kipuihin selän puolella. Ilmeisesti olivat jonkinlaisia supistuksia. Aamulla olikin sitten vatsa ruikulilla. Muutenkin vauva on ollut nyt tavallista hiljaisempi. Liikeitä onneksi tuntuu riittävästi ettei ole tarvinnut vielä huolestua.

Sipsunen & pikkusisko 34+0 PokS
 
  • Tykkää
Reactions: hepuhi
Meiltä on noin 15min automatka synnärille.

Mua on alkanut mietityttämään miten iso ikävä mun tulee esikoista siten kun olen synnärillä muutaman vuorokauden, kun ei olla oltu erossa kuin vuorokausi kerrallaan tähän mennessä. Noo, tuleehan hän sinne isin kanssa sitten mua ja siskoa katsomaan :)
 
matka synnärille autolla n.15-20min. ettei mikään pahan pitkä, turhan mutkainen vain kun edellisen synnytyksen aikaakin mies kaahaili mutkat kauheeta vauhtia nii se ei tuntunut mukavalta supistuksien keskeltä, muutenkin yritti etsiä sopivan sietävää asentoa autossa.

kävin tänään ostamassa siivousvälineitä, aion puunata huomenna suihkuhuoneen ja saunan katosta lattiaan, siitä onkin jo aikaa kun olen sen suursiivonnut. pikkuhiljaa alkaa jynssätä huone kerrallaan, onpahan tekemistä ja pikkuinen pääsee "puhtaaseen" kotiin.:p

pepper& mussukka 36+3
 
synnärille matkaa on meiltä sellanen pari km..

ja mua kans toi mietyttää että mitenköhän selviän kun pitää olla erossa esikoisesta. kerran on ollu yökylässä vasta,ja sekin niin että illalla hakivat ja mä hain aamulla 8 kotiin =D en halua olla erossa yhtään.. :/


sunniee ja vv 35+3
 
hehhee, mulla on semmonen 2 tuntia tuo ajo :whistle:

Mullaki varmaan tulee ihan jäätävä ikävä pikku-ukkelia. Se on vielä muutenki semmonen äitinpoika :kiss: Toiveissa olis, että pääsisi edes kerran sairaalalle meitä kattomaan. Ei kehtaa tuota väliä "turhaa" ajeluttaa...

Naapurinneiti ja Lennart 34+0
 
Tänä aamuna klo 6:01 syntyi pieni poika 2760g/43cm. Oli päivän keskolassa ja tuotiin rinnalle kuin yllätyksenä päivällä kun niin hyvävointinen poju :) Kaikki kävi yhtäkkiä, supistuksia oli taas, minusta jokseenkin harvoin ja sitten olikin tunne että ponnistaa ja kahdella ponnistuksella poju tuli. Arvelivat keskolan väki että ollut pidemmällä mun raskaus mitä antanut olettaa ultrat, että ei kannata niihinkään luottaa niin sokeasti. Pojalla kaikki hyvin ja minulla myös :)

Babis+poju kohta 1vrk
 
Onnea onnea onnea Babis :hug:
Näin se saatiin tämäkin aamu aloitettua kyynelillä :heart:

Eilen poksui 36!!
Eilen taisin kokea ekat vähän epämiellyttävämmät supistukset kun sauna pääsi lämpeämään vähän liian kuumaksi ja sitten siinä suihkun aikana tuli sellasia aaltomaisia paineen tuntemuksia. Mahassa myös myllerrettiin niin että piti ottaa oikein tukea että sain suoritettua pesun loppuun. Ei tainnut pikkunen tykätä :(
Täällä alkaa flunssa olla pikkuhiljaa voitettu, ainoastaan räkää tuntus tulevan joka rööristä ja yölläkin herään tunteeseen että tukehun siihen :( sain myös ekat raskausarvet männä viikolla, oon yskiny niin kovasti että ei mikään ihme ettei nahka kestä kun se ponnistus tulee niin kovaa että ihan sattuu.
Tänään pitäs sitten mennä tonne pakkaseen auttamaan appiukkoa muutossa, yöh!

Hyvää viikonloppua kaikille!!! :)

T:Mems ja pien 36+1
 
Babis: Ihania uutisia. Onnea sylin täydeltä sinulle ja perheelle :flower::heart:

Täällä kohtuullisen hyvin nukuttu yö takana ja olo heti kuin eri ihmisellä. Tyttö vaan heräsi ihan räkäisenä. Voi olla, että nappasi tiistaina sieltä terveyskeskuksesta jonkun pöpön mukaan.

Sipsunen & pikkusisko 34+1
 

Yhteistyössä