Maaliskuun Muruset 2012 *Helmikuussa*

Huomenia tännekin!!

Ja pakkasta vaivaiset -36...vieläkö ennusteiden mukaan jaksais kärvistellä maanantaihin niin lupasi jo lauhempaa...jee!

Onnea oikein paljo Sinisilmälle tytöstä ja Baby Wipelle pojasta :heart::heart:

Sairaalakassi: Mikä se on? :whistle:...eli ei oo alkutekijöissäänkään vielä...ehkä vois jo jotain pakata...pitäs ostaa niitä matkakoon pesuaineita...no, vaatteita vois kyllä katella jo..Mutta mitästä turhaa kiirehtiä, vielä on hyvästi aikaa :xmas:

Syntymäajankohta: Voisi olla rv39 tai rv40 =) mutta luulen että olen vielä kesälläki paksuna...Mulla tulee taas niin ikävä sitten tätä maha möykkääjää...potkuja sun muuta =)

Synnytykseen lähtö/oireet: Esikoisesta tuli pitkin perjantai päivää 10min välillä kipeitä suppareita, kuurattiin anopin tekeleen kanssa siinä päivällä saunaa ja pesuhuonetta, supistuksien lomassa..mies tuli sitten iltapäivällä töistä, oli lähteny aamuyöstä reissuun, kaveri sitten soitteli toiselta puolen Suomea että miten menee..mää että tässä vähän supistellu koko päivän, se sitten pakotti minut soittamaan Syki-osastolle ja päästiin sitten käyrään...kätilö meinas että vois lähteä jo matkaan kun sitä matkaa on se 3h kelistä riippuen (n. 250km). NO perillä sitten pääsin käyrälle ja ei enää mitään (koko matkan kyllä supisti vähän väliä).
Lauantai-iltapäivällä sitten takas käyrälle, supparit ei ollu saanu juuri mitään aikaan mutta ottivat mut sitten osastolle kuitenki yöksi, lapsivesi sitten meni ennen puolta yötä ja poika syntyi su aamupäivästä.

Hyvä että kuitenki suppareilla alkoi tavallaan, vaikka ei mitään saanu juuri aikaan, mutta kun on tuota matkaa, niin ei tullut missään vaiheessä hätää että kerkiääkö perille :D Kyllä nuo kaikki tien routakatkot oli ihan kauheita =) ja oli vielä pimeää ja vettä satoi syksyä kun oli...onneksi oli mieheni ratissa...ammattiautoilija :heart:

Juups...maanataina olis neuvolakäynti, ennen sitä jos kävis verikokeessa...
Pitääkö teillä muilla käydä nyt kk ennen laskettua uudestaan verikokeessa?

Viime viikolla oli kokoarvioultra, oli aivan ihana nähä pikkukaveri taas mahassa :heart: kävin siis rv 33+6 ja vauvan paino oli 2163g ja paino vastasi rv 33+3. Sattui niin mukava kätilö, että kertoi kaiken mitä teki, minkä mitan otti ja missä on mitäkin...OI, kun vauveli teki hengitysharjoituksia kun pallea liikkui. Varoitin jo alkuun että ei kerro mitään haarojen välistä ;) että ei haluta tietää. Niin ja vauva on pää alaspäin.

Juups...TÄytyis varmaan vähän ryhdistäytyä ja käyvä täälläki kirjoittelemassa useammin,mutta käyn kyllä lukemassa päivittäin,mutta laiskempi kirjoittamaan mitään...

pakkasterkuin hille+jamppa rv 34+3
 
Hurjasti onnea Baby Wipe! :heart:

Naapurinneidille onnittelut rouviintumisesta! :flower:

Matkaa synnärille tulee n. 40km.

(.) Maanantaina ois eka mammalomapäivä! :) Ei kyllä tuu hirveesti muutosta arkeen saikkuilun jäljiltä :D Eilen menin syömään pitkästä aikaa sipsejä, niin sehän kostautu heti yöllä, ku kädet niin puuduksissa että en oikeen saanu nukuttua. Ihana turvotus : /

Pätkis 35+0 :heart: POKS
 
baby wipe sylin täydeltä onnea :flower:
ihanaa että kummallakin kaikki hyvin.

matkaa synnärille n.4km.

edellinen synnytys alkoi supistuksilla joihin heräsin aamulla klo 7, jonka jälkeen soitin synnärille et tuunko jo. mulle oli varattu yli-aika kontrolli klo 9 ja synnyttämään lähdettiin 7.30. tunnin ajaksi laittoivat käveleen ja sitten klo 9 katsottiin synnytyksen käynistyneen, tyttö syntyi 18.30.päivästä en todellakaan muista juuri mitään.suihkussa olin paljon, pallon kanssa pyöritelin lantiota tosi paljon. mulla katos ajan taju totaalisesti ja olisin voinut vannoa että nopea muutaman tunnin juttu oli :D

m+e 34+5
 
Viimeksi muokattu:
onnea baby wipe!! Ihan hyvänkokoinen poika jo ollut... näin niitä alkaa sikiää... huiiii!!!

Mulla tänään eka äippispäivä ja haikein mielin eilen työt lopetin ku oisin kyllä jaksanu vielä.. tosin kiva ehti tehäkin jotain kun nyt ei olla vielä mitään valmiiks laitettu ja mulla ois visioita ja suunnitelmia vaikka kuinka :D

pikkumökö + pp 34+0 -poks!!!
 
Lämpimästi onnea Baby wipe! Myöskin Sinisilmä ja Satuuu, onnittelut!!!

Kappahlissa on muuten kaikki rintaliivit, myös imetysliivit 9,95. En muista mihin asti tarjous on voimassa, mutta jos jollakin on Kappahl lähellä, niin sieltä voisi saada edullisesti liivit, jos mallia/kokoa löytyy! :)



Mulla on tänään tullut hulahtelemalla nestettä puol neljästä asti, että kohta lähdetään sairaalaan näytille, onko se lapsivettä... Mitään oireita ei ole. :)

Soraya 36+1
 
Huh, täältä on pari päivää pois ja heti on tapahtunut vaikka mitä!

Naapurinneiti onnea rouviintumisesta!!:flower:

Baby Wipe onnea pienestä pojasta!! :flower:

Synnärille on matkaa varmaan n. 20 km. Ja siellä muuten käytiinkin tutustumassa viime torstaina. Nähtiin salit yms. Siellä tuli sellainen olo, että mitenköhän tästä kaikesta selvitään.... Synnytystä en noin muuten oo ehtinyt vielä kauheasti miettiä. Sitä toivon, että se olis jossakin kohtuullisessa ajassa ohi ja kaikki menis hyvin. Lähipiirissä on tapauksia, että alakautta on ensin yritetty puskea vaikka kuinka kauan ja lopulta on sitten menty hätäsektioon. Musta tuntuu, että mä olen joka tapauksessa sen synnytyksen jälkeen ihan pihalla ja kaikki ohjeet vauvanhoidosta yms. menee ihan ohi. Varmaan eksyn siellä sairaalassakin sitten, kun jo nyt olin ihan pää pyörryksissä että missäs päin sairaalaa me nyt ollaan ja mistä ovesta poistumme. :LOL:

Soraya kiitos Kappahl-vinkistä.
Pitäis ostaa imetysliivejä. Yhdet ostin Henkkamaukan postimyynnistä, ne ei ollu ihan sopivat, mutta en sit jaksanut palauttaakaan. Eli käyttöön tuli, (kaikki muut liivit on jo pieniä, oli pakko laittaa jo imetysliivit....) vaikkei täydellisesti istukaan.

Ootteko muuten ostaneet paljon äitiysvaatteita? Mä olen ostanut parit housut ja kaksi paitaa ostin nyt alennysmyynneistä. Muuten oon pärjännyt aika hyvin omilla vaatteilla. Toppatakkia arvoin tosi kauan, että raskiiko sellaista ostaa, kun käyttö on kovin vähäistä (pari kuukautta), mutta voin todeta, että oli ehkä fiksuin ostos äitiysvaatteissa. Meinasin ensin, että ostan vaan ison tavallisen talvitakin, mutta tohon äitiystakkiin mahtuu maha erittäin hyvin ja näillä pakkasilla sitä todellakin tarvitaan. Sama takki toimii mulla myös lenkkeilytakkina. (Lue: sen on päällä kun lyllerrän tuolla sen kilometrin happihyppelyn.) Alla on toppahousut, jotka on auki. Onneks on pitkä takki =)

Hyvää viikonloppua kanssasisaret!

Ellura ja Pallura 33+5
 
Baby Wipelle paljon onnea pikku pojusta!:kiss: ihanaa että voitte hyvin ja pääsitte vierihoitoon nopeasti!

sorayalle tsemppejä! tulehan kertomaan jos vain pääset oliko se sitä mitä luulit? pääsetköhän kohta tosi toimiin?!:)

äitiysvaatteet en ole missään raskauksissa hankkinut, turhan hinnakkaita mun mielestä, olen hankkinut pari kokoo isompaa vaatetta halvemmalla ja saanut sit kaverilta isompaa kokoa käyttöön. vähillä vaatemäärillä olen pärjännyt kun ei sitä kummiskaan ole nii iso nii kauan.:)

verikokeessa en tarvi käydä ennen synnytystä, verikokeet otetaan täällä ainakin raskauden alussa.

pepper& mussukka 36+4
 
Niin, minäki kävin alkuraskaudessa verikokeessa, mutta nyt täytyy mennä toisen kerran...eiku nytkö katoin tuota näytetutkimusta minkä sain silloin alkuraskauden verikokeesta niin on huomautuksena että "äidin aikaisemman keltaisen lapsen vuoksi pyydämme seurantanäytteen raskausviikolla 36 viimestään" =) tulipa siihenkin sitten seleviö... =)
 
Paljon onnea Baby wipelle:flower:
ja Soraya tules kertoilemaan kuulumisia miten kävi;)

Täälä jo ihan kysänä raskauteen ja toivon että lapsi tulisi mahd nopeasti tnne masun toiselle puolelle:)

Joku kyseli rinnoista tulevasta eritteestä ja mulla tullu jo jostain 25vkosta asti aluks tuli monta viikkoo paljo ja koko ajan oli ihan märkänä rinnat mut nyt ei tuu paljo mitää muuten ku saunassa:)

Mimma ja pieni 35+2<3
 
Sorayalle tsempit. Jokohan kohta on taas yksi vauva pinossa lisää :) Sulla onkin jo hyvät viikot onneksi menossa.

Äitiysvaatteita en ole hankkinut kuin talvitakin ja se onkin ollut varmaan hyödyllisin hankinta. Joskin ostin vaan villakngastakin ja jouduin pakkasten tultua ostamaan alesta toppatakin (joskin köyhdyin siitä vain 30e, että ei paha). Muuten olen käyttänyt ihan tavallisia legginssejä, pitkiä toppeja (=H&M/Ellos trikoo "mekko") ja pitkiä neuletakkeja joissa on vyö tai napit niin, että saa kiinni vatsan yläpuolelta ja loput auki. Noiden kanssa sitten vaan kivat saappaat, niin ihan ok. En malta odottaa, että kohta pääsee kutistumaan taas normaaliksi ja vaatevalikoima kasvaa.

Äsken käytiin kaupoilla ja tuli ostettua paketti pienen pieniä vaippoja ja pari tuttiakin :heart: Enää tarvitsee ostaa muutamia vaatteita ja lakanoita sekä tilata netistä hoitoalusta hoitopöydälle ja kapalo (haluan valmiin kun ei vaan luonnistu muuten, yritetty on).

Sitten pitäisi laittaa lastenhuoneen kaapit vielä uusiksi ja hommata lelujen säilytystä varten paremmat järjestelmät. Sittenpä pitäisi olla kaikki jo aikalailla valmiina vauvan tuloa varten.

Sipsunen & pikkusisko 34+1
 
Paljon onnea baby wipelle! :)

Kirjottelin tänne aikasemmin pitkähkön sepustuksen, mut onnistuin pyyhkimään sen ennen lähetystä ja meni sit hermot tähä, kokeilen nyt paremmalla onnella. :)

Äitiysvaatteita oon ostanu yhet farkut ja farkkuhaalarit huutiksesta. Yhet mamma housut oli esikoiselta jääny ja isompia paitoja oon käyttäny ja lyhyempiä masutuupin kanssa.. Aika hyvin kuitenkii on omat lököolohousut mahtuneet jalkaan ja entinen toppatakkikin on mahtunu hyvin kiinni.. Reilun kuukauden päästä pääsee pikku hiljaa palaamaan taas omiin vaatteisiin. :)

sorayalle tsemppiä! Tulehan kertoilemaan kuulumisia kun kerkeet. :)

Tänää tuli istuttua autossa useempi tuntu ja kierreltyä mp-messuilla. Nyt sit on vihlonu kivasti tuolla alakerrassa. Varmaankin niitä sukkapuikkoja kipuja? en aijemmin ole moisia tuntenu. Mut muuten olo on ollu ihan hyvä, mutta väsyny. Joutaa varmaan kohta sängyn pohjalle keräämään voimia taas huomiseks..

Nyt en muista yhtää mitähän muuta piti kirjottaa vielä..

mine88 ja juniori 33+4
 
Pientä takapakkia, poika joutui seurantaan ja CPAP-ylipainehoitoon ( hengitystä tukeva ylipainehoito), unohtelee hengittämisen välillä. Muuten mennyt hyvin ja saan hoitaa poikaa ilman mitään letkuja ja mittareita kun sylissä, mutta muuten on cpap päällä. Sylissä ja rinnalla kun kosketuksesta muistaa hengityksen. Minut ollaan kuulemma kotiuttamassa jo huomenna (!!) ja poika jää vielä seurantaan sairaalaan. Lääkäri totesi että luultavasti olen ollut kolmisen viikkoa edellä lasketussa ajassa kuin annettiin olettaa. Outoa, sillä ultrissa ollut mittojen mukaan aina suht.viikkoja vastaavan mittainen. Mutta kuulemma ei ne ultrat aina kerro kaikkea ja minullahan oli sitä kevään keskenmenovuotoa huhtikuusta kesäkuun puoliväliin, ilmeisesti ovis sitten ollutkin jo sen vuodon loppupään aikana. No, yhtä kaikki, terveeksi tuo poju on todettu tänäänkin, mitä nyt hengitysapua hiukan saa nukkuessaan. Toivottavasti saahaan pian kotiin pikkuveli isosiskojen tuuditeltavaksi:heart:

Babis& poju 2vrk
 
Äh, mulla on niin huono omatunto, kun tuntuu, etten tee mitään. Tai siis tiedän, että teen kaiken mitä pystyn, mutta sit mies joutuu tekemään kaiken muun. Meillä on nyt 2 aamua putket olleet jäässä, niin mies on tuolla talon alla ryömintätilassa niitä sulatellut ja asentanut sinne jotain kaapelia, joka lämmittää putkia, ettei ne jäädy. Hän tuli nukkumaan klo 5.40, tuolloin oli saanut homman valmiiksi!

Enhän mä edes mahtuisi tonne talon alle (on tosiaan RYÖMINTÄtila :D) mutkun... Sit mä mutisen täällä kun olohuoneen remppa ei edisty, (enhän mä sinnekkään voi mennä, purujen sekaan hyppimään välipalkeillä kun lattiaa ei ole) vaikka joka päivä mies tekee kuitenkin kaikkea muuta ylimääräistä, mikä sitten taas vie ajan tosta olohuoneesta. Puuhommia, putkien sulattelua, lumihommia jne.

Sit kun kaikki stressaa kauheesti tosta olohuoneesta yhdistettynä vauvan tuloon, mulla ei toisaalta ole omaa stressiä, kuten olen sanonut, onhan meillä täysin valmis yläkerta ja alhaalla keittiö ja vessa kunnossa. Mutta sit kun muut kyselee koko ajan ja pitää miestä jotenkin saamattomana (juu, on se joskus laiskanlainen, mut eiks me kaikki olla!). Sit mä selittelen mitä kaikkea muuta se tekee niin menee selityksen makuiseksi ja mua katotaan hiukan säälivästi. Jos mies tulee esim klo 17 töistä, hetken rauhoittuu ja on sitten 18-20.30 pilkkomassa puita, niin kuka prkl olettaa, että se vielä menis olohuonetta laittamaan!?! Ja kyllä nyt luulis, että joskus saa olla vaan, ei tarvi 24/7 jotain tehdä :(

Nyt se on torstaina ollut töissä ja sit alko loma, niin eiköhän se tonne olkkariinkin pääse vielä. Mä yritän autella puitten pilkkomisessa (syötän sille puuta kun se sähkösahalla pilkkoo) niin paljon kun oma kunto kestää, jos tuntuu pahalta niin lopetan.

Mies ei mitenkään syyllistä mua, yrittää enemmänkin toppuutella, etten tekis niin paljoo, mut sit kuitenkin jossain pilkottaa pieni syyllisyys tekemättömyydestä, vaikka toki myönnän, että pieni tyytyväisyyden pilkahduskin saattaa esiintyä, kun tiedän, ettei tarvi talon alla ryömiä hiirien ja purujen kanssa...
Kiitos ja anteeks :)

Mariaja & Tyllerö 32+5
 
baby wipe Paljon voimia teille! Toivottavasti poika pääsee pian kotiin!

Mikähän mahtaa olla Sorayan tilanne?!

Mariaja Minulla on ihan samanlaisia omantunnontuskia tekemättömyydestä, vaikka miehen työpäivän aikana tuleekin vähitellen laitettua vauvalle juttuja valmiiksi ja siinä samalla tehtyä kevyitä kotitöitä. Meillä myös mies toppuuttelee, etten saa tehdä liikoja, nostella mitään painavaa jne. Toisten ihmisten mielipiteet kannattaa jättää omaan arvoonsa, ainakin kannattaa yrittää! Niinhän se taitaa mennä, että toiset aina tietävät paremmin, mitä pitää tehdä ja miten elämä pitää elää... Tsemppiä sinulle!

Äitiysvaatteet Olen ostanut kahdet farkut, yhden pitkähihaisen paidan (alesta), yhden t-paidan (en ole kertaakaan käyttänyt) ja sitten muutamat sukkahousut ja legginssit, joita pidän välihousuina. Talvitakin jouduin ostamaan, kun vanhat eivät menneet enää kiinni, mutta se ei ole äitiysmallinen. Jostain Anttilan alesta löysin isomman toppatakin, jossa on onneksi kiristysnauha, joten en ehkä näytä niiiiiin tankilta siinä. Muutoin olen pärjännyt omilla vaatteillani. Toppahousut auki kuljen minäkin tuolla ulkona :)

ON Äänestämässä käytiin ja olipas kirpsakka pakkaskeli ulkona. -30 astetta näillä korkeuksilla :) Tänään meni alaselkä kipeäksi pitkästä seisomisesta, kun tiskasin. Mietin, että seisonko jotenkin väärässä asennossa vai alkaako selkä "tuhoutumaan" nyt raskauden myötä. Vanhat vaivat alaselässä ovat pysyneet toistaiseksi poissa koko raskauden ajan, ihmeellistä!

Kirskis ja Kaiku 34+5
 
Baby Wipe: Onneksi olkoon hurjasti pikkuisesta pojasta!! :heart:

Tänne kuuluu todella hyvää. Vauveli liikkuu ahkerasti ja olokin on ihan jees. Välillä supistelee
ihan kivuliaastikkin. Tiistai iltana supisteli niin, että tuli jo mieleen, että eikai tässä jo
tosi toimiin tarvii alkaa. Oli sen verran kovat ja säännölliset supistukset.

Nyt pitää alkaa sunnuntain kunniaksi väsää pizzaa (siitähän neuvolassa tykätään, hihihii).

Emsku ja masuasukki rv 34!!
 
Oi mäkin tahtois omatekemää pitsaa!! mut ku ei meillä oo siihen mitään täytettä :/

äippisvaatteita: kirpparilta ostellu parit housut ja pari paitaa -sijottanu näihin ostoksiin n.20e et en todellakaan mitenkään tuhlannu äippävaatteisiin rahaa :D Mut sit taas toisaalta jos miettii kuin usein tulee ostettuu kesävaatteita ja niiden tarve max.3kk-harvoin ees useempaa kesää tulee käytettyy..raskaus+imetysaika kuitenki pidempi :D Mut tuntuu vaan niin tyhmältä paljoo sijottaa...

Mä oon nyt ollu 2päivää äitiyslomalla ja eilen siivosin apinoiden huoneet PERUSTEELLISESTI (meni 8h!!!) ja meiän makkarissa vähä hienosäätöö + lakanat vaihdoin kaikilta ja sit tänään oon siivonnu vessat ja vaihtanu pyyhkeet ja imuroinu ja pessy vähä lattioita -mulla on ollu missio yks huone/pvä ja nyt oon kahessa päivässä siivonnu 7 huonetta et ens viikon voinkin sit huilii :D Mun projekti ku ei oikein edisty ennen ku mennää käymää ikealla ja saa vähä varaosii eteiseen ja olkkariin..

Rupee pikkasen nää pakkaset tympii ku ei ees ulos pääse! Hermo menee tähän sisällä hengailuun ja noiden apinoiden seinille hyppimiseen...

pikkumökö+ paavo 34+1
 
Hrrr kun oli kylmä tänään aamulla ja aamupäivällä, -27,5C vaikka ollaan ihan tässä rannikolla. Poskia oikein nipisteli kun lyllersin äänestämään. Mies oli käynytnjo ennakkoon. Onneksi nyt illan tullen alkoi sää lauhtumaan ja elättelen toiveita huomisesta ulkoilusta tytön kanssa. Kerhoon ei voida mennä kun tyttö on sen verran nuhainen. Jos ei ala lauhtumaan niin mun pää leviää kyllä täällä sisällä kykkimiseen : /

Mäkin tein tänään meille pizzaa ja kohta laitetaan vielä croisantteja uuniin iltapalaksi tulemaan :p

Mariaja: Mulla kanssa huono omatunto vaivaa ja ottaa muutenkin päähän kun en nyt pysty tekemään mitään raskaampia hommia. Koita olla välittämättä muiden mielipiteistä, vaikka se onkin helpommin sanottu kuin tehty. Kuitenkin vain te itse tiedätte oman tilanteenne, oman aikanne ja omat voimavaranne. Tsemppiä, onneksi ollaan jo loppumetreillä kaikki!

Sipsunen & pikkusisko 34+2
 
Viimeksi muokattu:
BABY WIPELLE :hug:, onnea pikku miehestä!!

oi kun jännittävää kuka seuraavana....

Täällä lapset sairastelleet vatsataudit, räkä, köhä, kuumeet ja korvatulehdukset nyt 2vk aikana... voikun saatais ittemme terveeks ennen kuin uusi asukas tulee...

väsymys on itellä kova, kun on niin levottomat yöt... ehkä tämä vielä tästä =)

34+2
 
Moi kaikille!
Aktivoituisin keskusteluun mukaan :) Kirjoittelin ihan alkuraskaudessa ehkä kerran, pari tänne. Työt ja pahoinvointi veivät kuitenkin ajan niin etten jaksanutkaan muuta kuin lukea teidän muiden kuulumisia.
Olen 34 vuotias kahden kouluikäisen lapsen äiti ja meille on tulossa vauva rv33
Olen ollut ennenaikaisten supistelujen vuoksi saikulla jo jonkin aikaa ja äippälomakinhan alkaa kohtapuoliin :)
Minutkin jos voisi päivittää listalle mukaan:Nimpu 34v, 3.s lapsi, la 26.4
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä