Maaliskuun Muruset 2012 *Syyskuussa*

Kellukka Suuren suuret kunnianosoitukset ja kaikki mahdolliset maratoonista! :flower: =) Joo no itse asiassa eilen pidin kaarituellisia liivejä, mutta yleensä pidän kyllä ihan "oikeita" urkkaliivejä ilman kaaritukia.. Tuntuu välillä, että sais ihan kuolemannopeasti juosta, että jos sillonkaan syke nousee. Enkä oo halunnu lähtee "sokeesti" siihenkään, vaan menny sitä miun normaalia rytmiä, mitä aikasemminkin, eli enemmän kuunnellu kroppaa kuin kattonu nyt tuota sykekelloa, kun näyttää noin harakoita. :D
 
Mulle voi päivitttää tietoihin
31v - KHKS - 1.

Matkaa synnärille tulee mukava 80 kilsaa, täytyy toivoa ettei tule kiire...

Ihania masukuvia täällä ü Mullakin alkaa jo masu näkymään, varsinkin illalla on jo aikaimoinen viikkoja miettien.

Työpaikallakin tuli kerrottua raskaudesta vihdoista viimein, oli kyllä iso helpotus sillä jännitin sitä kauhiasti! Työkaverit olivat kyllä kuulemma jo aavistelleet kun olen normaalisti suht hoikka ja oli kuulemma masu alkanut jo näkyä. Itse olen onnellisesti kuvitellut että olen vaatteilla onnistunut sen peittämään, mutta pyh.

Kaukalo ja rattaat ja muut tarvikkeet ovat vielä iso kysymysmerkki, olen ihan onnellisen pihalla minkälaiset kannattaisi ostaa. Mielellään otetaan neuvoja vastaan ;) Tosin ihan vielä en uskalla rueta mitään hankintoja tekemään..

Hope + pikkuinen 12+6
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Pööppis: Mun siskolla on ABC:n vaunut (jos niitä tarkoitat), ja on ollut tyytyväinen! Itse hankkisin myös, JOS olisivat hieman kapeammat. Eli rengasväli on aika leveä ainakin systerin vaunuissa. Ja me kun tullaan bussilla matkustamaan (ja korkeilla, ahtailla lähijunilla), niin meidän vaunujen on oltava kevyet ja kapeat. Mutta edulliset! Onkohan liian hankala yhdistelmä.. =)
Jos siis jollain ehdotuksia, saa laittaa! =)

Ihania masukuvia teillä!! Omaani en laita, kun ei raskausmahalta näytä yhtään! Omaa läskiä vaan.. =) Siinä mielessä hyvä, ettei tarvi töissä miettiä, huomaako joku. Siellä aion kertoa vasta, jos ultrassa kaikki hyvin. Ja siihen vielä 11 yötä..

Mutta palailen taas, nyt katsomaan futista.. =D

moomin 10+1 (juhuuu!!!!! =))
 
Sipsunen tsemppiä voinnin ja tytön kanssa. Mahtaa olla aikamoista. Hyvä kun selviydyn itseni kanssa.
Mä otin viime yönä käyttöön "oksu-rannekkeet", tänään kaikki pysyneet sisällä, vielä.
Mulla on sama kuin monilla teillä. Ei sitten maistu mikään ruoka. Meikäläisen ruokavalio on kyllä aika leipä ja hedelmä painoitteista. Mikään liha ei mee alas, saati sitten mausteinen tai vahvan hajuinen ruoka :(
Ajattelin, että tänään oon reipas kun olin menossa lääkäriin ripulin vuoksi. Lähdin 2-3 km päähän fillarilla. Meinasin kuolla kun pääsin perille. Tuskan hiki nousi nopeasti ja olis voinut yrjöö ja ulostaa samaan aikaan..kauheeta. Onneks pelpotti vähän 45 min päästä, mut piti soittaa anoppi hakee ja pyörä jäi sille tielleen. Mies kävi autolla hakee pyörän parkista töiden jälkeen.
Ennen raskautta urheilin säännöllisesti, mut nyt koko tänä aikana en oo pystynyt mihinkään. Joko väsyttää, on huono olo tai en ole syönyt, että ei ole energiaa mihinkään...kuinkakohan nopeesti selluliitit valtaa mun reidet? :) joo, ei naurata

Varasin siis lääkärin kätilön suosituksesta pitkittyneeseen ripuliin.
Onko muuten muilla ollut ripulia? Ummetus kuulemma yleisempää.. kai se on parempi näin päin mut aina pitäis olla wc:n äärellä.

Ens viikolla pitäis mennä tämän viikon lomaviikon jälkeen töihin. Tuntuu aivan mahdottomalta..
Olis ihana kun voisi syödä kaikkea! Nauttikaa te jotka siihen pystytte :)

Niin ja ihania mahoja :heart:
Mulla ei näy vielä mitään

Mahan kasvua odotellessa 12+0
 
ItäHki: Kiva kuulla, että sulla rannekkeet auttaa. Toivottavasti auttavat niin pitkään kuin tarvitset niitä. Mulla ei ole ripulia, mutta vatsa kyllä toimii normaalia vilkkaammin. Välillä kiertää niin, että ei tiedä kummasta päästä kohta tulee jotain ulos. Mullakin aika leipä- ja hiilaripainotteista tämä syöminen. Todella odotan sitä aikaa kun ruoka taas maistuu ja siitä voi nauttia. Mieskin odottaa, että päästäisiin viettämään ravintolailtaa kahden kesken. Nyt musta ei ole lähtiäksi. Tsemppiä pahoinvoinnin kanssa!

Ihanaa, isä kävi lenkittämässä koiran. Sain leikkiä kotona tytön kanssa ja käyttää vikat energiani hänen iltatoimiinsa. Koirakin oli iloinen kun sai hyvän lenkin, eikä tarvinnut tylsästi vaunujen vierellä kulkea. Mies on reissussa ja tulee vasta yöllä, mulla on ollut tälläinen yh päivä, joka ei tällä kertaa mennyt ihan suunnitelmien mukaan. Piti olla kiva shoppailupäivä. Onneksi miehen ensiviikon ulkomaan reissu peruuntui ja on maisemissa :) Ei siinä muuten mitään, mutta tämän olon kanssa kaikki apukädet on tervetulleita.

Kellukka: Maratooni on kyllä huikea suoritus ja vielä raskaana.

Jos sitä menisi tekemään yöksi leivät jääkaappiin valmiiksi. Jos tyttö valvottaa, niin nälkä hyökkää kuitenkin. Ei tarvitse sitten litkiä laiskana jogurttia litratolkulla. Toivottavasti yö menee hyvin. Menen nyt suoraan hänen huoneeseen nukkumaan. Hampaat ne vaivaavat, kun koko ajan jotain kaluaa ja suutaan kaivaa. Varmaan myös tuo kävelemään lähteminen aiheuttaa sitä levottomuutta. Ja kun yöt kukutaan, niin päivällä kitistään. Me molemmat :D

Öitä!
 
Pööppis
ei vitsi, oonko mie ihan menneellä vuosituhannella, eikö vauvoilla käytetä enää potkuhousuja?
selasin tuossa huvikseni h&m ja anttilan vauvanvaatevalikoimia enkä nähny potkuhousuja ollenkaan... mitä ihmettä, eikö ne ollu niin käteviä kun ei tarvinnu sukkia, tai ainakaan sukat ei lähe aina jaloista?


Entä onko kellään käyttökokemusta manducasta ?

tjoo-ooohh... nytkö se osto/hankintabuumi iski minuun joka oon tähän asti ollu vastaan että mitään ei hankita VIELÄ kun km pelottaa vieläkin...iiik... Mut kaveri kehotti hankkimaan tuon manducan ja vaikuttais kyl hyvälle :)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Iltaa!

KN:Me suunniteltiin laajennusta tähän nykyiseen taloon, mutta selvisi että kokonaan uusi talopaketti tulee maksaa saman verran. Meillä siis edessä uuden talon rakennus ja tämän myynti sitten parin vuoden päästä.
Nyt pitäs vaan toi yläkerran parvi saada rakennettua että voidaan tässä vielä se pari vuotta asustella.

Ruoka: Broisku saa mun vatsan kääntyy ylös alas.. Tänään pakottauduin syömään sellasen 1 veen annoksen pastaa broiskukastikkeella ku mies teki ja hyi helvetti.. vika haarukallinen oli matkalla ylös!
Oon ilmottanu jo muutama viikko sit että mä en broiskua sitten syö, enkä todellakaan ainakaan koske siihen raakana. Just tuli telkkarista mainos broiskuista alessa ja laatta meinas lentää. :$
Muutenkaan mä en voi käydä ruokakaupassa nyt ollenkaan, se kaikki ruoka alkaa oksettaa niin pahasti ja viime raskaudessa oksensin kauppaan pari kertaa ja se oli n-ö-y-r-y-y-t-t-ä-v-ä-ä!!

Myöskin aamulla pelkkä keittiöön meno saa laatan lentää, mutta vaan sen kerran ja sit on hyvä (paitsi että tänään on lentäny laatta jo neljä kertaa..).


Sunniee:Meillä avataan ovia, mutta ne myös suljetaan.. :D
Jos menee vessaan ja jättää oven auki (nnin ku mä päivisin teen ettei tule hirveetä itkua) ni heti tulee poika joko istuu potalle, tai yleensä työntää oven kii. :D

Mariaja:Kiitos uudesta pinosta!

Salkkarit: Olin monta vuotta katsomatta, mutta ku tapasin tuon ukkoni ni se koukutti mut sarjaan. En ole ylpeä tästä. Hermo menee kun sitä katsoo, mutta katsomattakaan ei voi olla.. :D

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista!

Tervetuloa mukaan kaikki uudet!

Pööppis:Mulla on ollu noita seksin jälkeisiä kipuja, ja oli edellisessäkin odotuksessa. Mies aina ihan pelästyy (ja tietty iteki vähän), mutta nopee menee sit ohi.
Mustat silmänaluset löytyy myös vaikka nukun paljon. kaiken lisäks otin just ennen raskautumista käyttöön mustia silmänalusia poistavan voiteen ja oon nauranu kyllä että olikohan se sittenki niitä mustia silmänalusia lisäävä.. :D

Sipsunen:Sulla ollu ihanan rentouttava kauppareissu.. :D Meijän poika ei ollenkaa tykkää enää shoppailusta myöskään, tolla samalla kaavalla menee meijän ostosreissut!

On: Tosi huonot 2 päivää ollu nyt. Eilen vaan itkin ku väsytti niin vaikka nukuin kahet päikkärit. Tänään sitten onki laatta lentäny sen 4 kertaa.
Ajattelen kuitenki positiivisesti: Tää on niin luksusta edelliseen raskauteen verrattuna. Vieläkin monesti epäusko valtaa mielen.

Viikonlopusta tulee varmastikin aivan ihana, mies on ollu viimeset kaks viikonloppua reissussa ja nyt se on kotona! Ihanaa! Tuntuu ihan luksukselta vaikka huomenna alotetaanki tuo yläkerran rakennus ja ilmastoinnin laitto. Mä lähen huomiseks evakkoon miehen serkulle. Sunnuntai on sitten mun päivä, aion nukkua ainaki puoleen päivään ja jos en nukkua ni ainaki makoilla. Enkä aio repiä ressiä siivoomisesta vaikka täällä melkeen astmakohtauksen saakin. :D

Jep.. nyt tää lähtee leffaa kattoo!
Hyvää viikonloppua kaikille!

susanna ja pikkunen 10 + 4
 
Pööppis:Mä liputan kans potkuhousujen puolesta! H&m:llä niitä ei paljoa ole, mutta prismasta löytyy ja tokmannilta/tarjoustalosta!! Mun mielestä on ihanaa ku vauvalla ei mikään vaate purista (lue: sukat, ja vyötärön kuminauha).. :) Ja ne potkarit on kaiken lisäks niin ylisöpöjä <3
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea ja cherrrye
Pööppis
Susanna, voimia sen pahoinvointisi kanssa taisteluun, kuulostaa todella inhalle :/
Itte oon kyllä onnekas kun ei ole ollut pitkään aikaan pahoinvointeja, mut ei kyl voi syödä mitä tahansa, on aika valikoituneeksi mennyt tää ruokavalio.

Joo potkarit on niin huippuja..pitää kyl ens viikolla lähtee kaupungille shoppailee, jos tekis potkarilöytöjä.
Kävin vanhemmillani ja otin pussillisen itteni päällä olleita vauvanvaatteita joista sain kunnostettua muutamat potkarit, ja vui jui että olivatten retroja :DDDD ei tuommosii ennää valmisteta :) hih
 
Löysin äkkiä paniikisssa googlettamalla tälläiset sivustot joissa myydän potkuhousuja:

Lasten vaatteet - Potkuhousut- ja puvut | Vaippatalon verkkokauppa

Potkupuvut ja potkuhousut - Anselmiinan nettipuoti

Oon itsekkin ajatellut, että potkuhousut on niin helppoja alkuun, kun oon varmasti niin epävarma miten pientä tulisi hoitaa.. eipä tarvi ainakaan varpaiden kylmettymistä pelätä :) Anselmiinan nettipuodissa näytti olevan myös sellaisia joista saa hihoista käännettyä tumput :)

hepuhi:heart:käpy 13!! poksun jo valmiiksi :)
 
Hitsi, musta on tullu ihan tosi laiska tän kirjottelun kanssa.. Joka päivä kyllä luen teijän juttuja :)

Onnea taas hyviä ultrakuulumisia saaneille! ja tsemppiä pahoinvoinnista kärsiville, se on kamalaa :( Täälläkin aamu alkoi tänään iloisesti pöntön halailulla. En oo oksentanu pitkään aikaan, ja nyt tuli sitte ilmeisesti senkin edestä. Eikä oo helpottanu aamusta yhtään, hyi! nukuin parin tunnin päikkäritkin, ja hyh olkoon mikä olo siitä tuli! ihan kauheeta. Toivottavasti huomenna parempi päivä.

Mahassa myös kipuja tänään ollu paljon.. Haluisin nyt äkkiä päästä neuvolaan tai johokin, koska haluun varmistaa että kaikki on hyvin. välillä tulee hirveitä pelkotiloja tästä kun tää on "riskiraskaus".. Niin pelottaa että jotain tapahtuu tai kaikki ei oo hyvin. Reilu viikko vielä neuvolaan. Pakko yrittää siellä jos ne laittais mulle lähetteen äitipolille ultraan vaikka.. Ihan näiden kipujenkin takia ja siksi kun pelkään koko ajan! :(

nukkumaan tieni käy taas.. muuten lentää yrjö :S huomenna sitten paremmilla mielin, toivottavasti :)

jende & murut poks 13+0
 
ItäHki mulla oli ekassa raskaudessa juurikin tuota vaivaa. Hiilitabletteja nieleskelin sitten kun lääkäri niitä ohjeisti ottamaan. Lapsiperheissä noita on joka tapauksessa hyvä olla lääkekaapissa, vaikka pitää tietysti toivoa, ettei niille tulis käyttöä.

Potkuhousuista ja muista vauvatarvikkeista on ollut juttua. Potkarit on joo tosi söpöjä, ja ne päällä vauvat on ihania pötkylöitä :heart: Vauvoilla vaan vaipanvaihtotahti saattaa olla melkoinen, joten käytön kannalta kätevämmiksi osoittautui puolipotkarit. Niissä oli sitten meillä murheenkryyninä vaan se, että osalla valmistajista se varvasosa on tosi leveä kun taas tytön jalkaterä oli kapea ja pitkä. (Ja edelleen on samanmallinen jalka, vaikea löytää oikeanmallisia kenkiä)

Meidän tyttö ei ikinä ollut mikään pullukkareitinen, mutta kestoistakin löydettiin sopivat ja päiväkestoiltiin se eka vuosi ihan säännölliseen. Sitten tyttö meni hoitoon, ja kestoja pidettiin se aika mikä kotona oltiin, illat ja vapaapäivät. Yökestoista ei löytynyt meille sopivaa mallia. Meillä on älyn paljon noita kestoja vielä jäljellä, vaikka myin niitä sitten poiskin, niin aion kyllä toisenkin kanssa niitä käyttää. Mä suosittelen kyllä, että ne pestään muun pyykin kanssa, mutta 60:n ohjelmalla. Osa vaipoista saa pestä vaan 40:ssä, mutta ne ihoa vasten olevat suositellaan mieluusti pestä kuumemmassa, eli 60:ssä - jopa 90:ssäkin silloin tällöin, ihan kuin petivaatteet ja pyyhkeetkit pitäs joskus pyöräyttää tuossa ns. keittopesussa.

Turvakaukalo esikoisella oli Britax/Römer baby safe plus telakalla, eikä olla sitä annettu pois, joten se menee vielä toisellakin lapsella. Monissa testeissä tuo on luokiteltu yhdeksi parhaista. Uusimmissa kaukaloissa ja turvaistuimissa on muuten valmistuskoodissa "parasta ennen päiväys" eli materiaalit vanhenee ja heikkenee tietyssä ajassa, olikohan kuusi vuotta vai enemmän. (sama pätee kypäriin ym.)

Kärryinä tulee olemaan esikoisen hyvät, mutta isot Gessleinin yhdistelmävaunut. Saatiin ne uutena, tai siis valkattiin ne ja appivanhemmat maksoivat laskun. Ne osoittautui hyväksi valinnaksi, kun paljon liikuin vauvan kanssa kävellen ja tuli myös lenkkeiltyä vaunujen ja koiran kanssa kaikenlaisia kinttupolkuja ja välistä melkein umpihangessa :) Yllättävän kevyet ne oli työntää. Kyllä noilla kaupungillakin pärjäsi, ja aina mahduttiin bussiin toisten leveidenkin vaunujen viereen. Pelkästään rattaina niitä tosin ei paljon käytetty, vaan hankittiin kapeammat kuomurattaat. Nyt ei taida varallisuus riittää uusien ostoon, vaikka kärrykuume väliin vaivaakin :) Ja toisia vaunuja ei meillä mahdu kyllä säilyttämään, kun meillä on vielä noi kuomurattaat tallessa. Eikä ole lämmintä ulkovarastoa. Meillä oli pehmeä koppa, vaikka olikin loppuvuoden vauva, ja ekan talven noita kärryjä vasta tarvittiinkin, niin voin sanoa, että hyvin pysyi vauva lämpöisenä ja viimalta suojassa. Kevyempi koppaa oli nostellakin ja helpommin on mahtunut säilytykseen, kuin kova koppa. Mutta nämä on makuasioita ja riippuu siitä mitä ominaisuuksia kukin sitten omiin tarpeisiinsa hyvinä näkee. Aika namuja noi nahkaverhoillut vaunut kyllä on :eek:

Kai tässä taas tuli tarpeeksi tädin paasausta ;)


Rhonda, ja hei tänään jo 15+0 :O kun menkoista päätettiin ultran jälkeen laskea. Laskettu aikakin on siten helmikuussa, mutta en nyt vaihda pinoa, kun olen enempi tätä keskustelua seurannut.
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Sitä siirryttiin nyt toiselle kolmannekselle! :) Ja voin kyllä sanoa että virtaa on riittänyt ja kai sitä jonkinlaista pesänrakennusviettiäkin on ollut havaittavissa :D Tänäänkin pitäis päivä viettää kukkapenkkien kimpussa jos vaan säät sallii. Ihanaa kun piha alkaa näyttämään hyvältä ku edellisten omistajien jäljiltä se oli ihan hirveä!

Ruoka Mulla ei oo tullu mitään uusia ällötyksiä makkaran ja metwurstin jälkeen. Kana mullakin tökkii mutta on tökkinyt jo ennen raskautta. Itse en tee kuinbroilerin rintafileetä, kun ne fileesuikaleet- ja pihvit ällöttää. Mutta ravintolan fileepihveistä kyllä tykkään! :p Kerran mulla oli jotain rustoja noissa kaupan suikaleissa niin eipä oo sen jälkeen tarvinu syödä ja pihvin sisässä oli kerran joku ihan verisen näköinen klöntti :x

Joo mut ei kai se auta ku lähteä kauppaan! :wave:

MM-11 13+0 POKS POKS :)
 
Heippa!

Tuun sen verran omanapailemaan että täällä ollaan kipeenä...Kuumeessa, yskässä ja keuhkoputkentulehduksessa. : / Täällä on ollut niin ihania ultra kuulumisia ja mahakuvia että. :) Tiistainen np-ultra jännittää ihan sikana. Tuun sillon kertomaan lisää.

Epa ja Töpsykkä 10+5 jo :heart:
 
huomenia !!

potkuhousuja meillä ainakin käytettiin vauva-aikana pojalla,ja meinataan kyllä käyttää seuraavallakin ! ne on hyvät,ei turhaa purista vauvan masua mitkään housut jne..

meillä on ollut siskon koira yöhoidossa ja oi että on ollut ihana painella lenkillä koiran kanssa,ihan rauhassa :) sellanen oma hetki,mutta on siinä kyllä hommaa. en jaksais koiraa tuon villin lapsen lisäksi,ainakaan tällä hetkellä :D

taidanpa vetästä vohveleita brunssiksi tässä,mukavaa lauantaita kaikille :)

sunniee ja vilperi 13+4
 
sipsunen mä niin tiedän noi kauppareissut, se tunne kun sä mietit et miks helvetissä ees kuvittelin tekeväni muuta ku istuvani himassa..

Tääl pitäs lähtee tytsyn ja kummitytsyn kaa shoppailee ku kummitytöllä 10v synttärit :) suunnittelin päivän niin et miehen kaa molemmat ollaaan vapaalla ku en todellakaan ajatellu ottaa pikkupoikia mukaan ku siitä ei tuu taas mitään ja nyt on tyttöjenpäivä ni eikös mies ehdota et jos me lähdettäis poikien kaa mukaan :headwall: ties kyllä et sen takii tänään mennään et saadaan olla rauhassa, ja ku sit jos ollaan kaikki ni mä oon kuitenki se joka joutuu noita komentaa tai vahtii ku yks haahuu omiaan -joten ei ei ei!!!!

Tänään poks poks poks 12!!! Nyt ois niinku kriittinen raja rikki -toivottavasti ötökällä kaikki hyvin ku en oo ees ehtiny sydänäänii kuuntelee, yks aamu melkein oisin mut sit taas poikia ei oikein kyseinen homma kiinnostanu ni vähä viduiks meni, reilu vko sit ollu ultra on edellinen "todiste"... en oo neuroottinen.. :D :D

Mua on vähä alkanu ahdistaa toi miehen asennointi, en mä nyt sano et tarviis koko aika sitä vauvaa tuodakaan esille mut tuntuu ettei se ees muista aina koko asiaa ja jotenki ton edellisen aikaan jakso viel olla innostuneempi, nyt mun "huomioiminen" tai mun jaksaminenkaan ei oo enää niin tärkeetä. Aina jos oon ihan kuollu tai tai sanon et väsyttää niin "ootko ottanu sen rautatabletin" -sehän se ratkaseekin et ku otan yhen rautatabletin ni sit jaksan taas yhen vrk:n vetää duracelina.. ei ne nyt kuitenkaan mitään taikatabletteja oo! + et yhenkään aikaan noi ei oo nostanu mun hb:tä mihinkään vaik oisin syöny sen 2 päivässä. No toivottavasti vaan joku ohi menevä vaihe, ku hän oli kuitenki se joka enempi sitä toista heti perään hinku.

on taas tällasta valivalivalii tää mun teksti :D

Nyt jos alkais vähä laittautuu ja valmistautuu shoppailupäivään :)

pikkumökö+ paavo pesusieni 12!!
 
Pikkumökö: Toi miehes kommentti "ootko ottanu sen rautatabletin" oli kun mun miehen suusta :LOL: Miehet :headwall:

MM-11: Onnea toiselle kolmannekselle siirtymisestä! Mäkään en ikinä osta muuta kuin broilerin rintafileitä ja jos tarviin suikaleita, niin suikaloin itse niitä fileitä. Kamalaa mössöä ne valmiit. Mä oon muutenkin tosi tarkka lihan laadun suhteen. Oikea sihtisuu :D Nyt en kyllä halua edes nähdä broileria. Saa nähdä milloin voin taas sitä ajatella syöväni.

Sipsunen & SV 12+1:heart:
 
Sipsunen Kiitos! :) Tsemppiä sulle pahoinvoinnin kans, toivottavasti menee pian ohi! Mä oon kans tosi tarkka lihan suhteen! Ei saa olla yhtään läskiä tai yökkäyttää heti! Kohta sais laittaa naudan sisäpaistin uuniin, toivottavasti on hyvää :p
 
Pööppis
Hepuhi ihania potkareita oli tuolla laittamissasi linkeissä :)

Kyl mie ainakin liputan potkupukujen puolesta, en usko että juurikaan tuun hankkineeks puolipotkareita,kun en taho et vaavin masukkii puristaa mikään .


Huh hei, tuli päivä laukattua metsässä sieniä keräilemässä ja kävinpä mutsin luona leipomassakin, nyt palauduin kotiin ja iski hillitön väsy. Vois laittaa takkaan tulen ja alkaa köllimään.

Mulla kans yököttää broitsku, yhhyh,,kaupassaki oikein laukkaan kanatiskin ohi.
 
Aika monella näyttäis kana ällöttävän, mä taas voisin syödä sitä vaikka miten paljon :D Mulla kuvottaa vaan juusto, hyi helvetti.. pelkkä sen ajattelu nostaa yrjöt kurkkuun! juustot ihan koko kirjossaan, ihan sama missä muodossa tai laadussa, niin hyi olkoon.. En pysty pizzoja syömään tämän takia kun ällöttää se juusto siinä päällä.. Ja tää on ollu nyt ihan alkuviikoilta lähtien :D

Mua myös ottaa välillä tosi lujaa päähän toi mies.. Eilen sanoin sille, että mun pitäis varmaan tehä kuolemaa ennenku sen tajuais yhtään auttaa täällä kotona kotitoissä ja tytön hoidossa. Kyllähän sillä joskus iskee joku inspis ja auttaa mutta joskus näyttää olevan liian vaikeeta pelkkä vaipanvahtio tytölle ja siitäkin saa metelin nostettua mulle. Aamulla se onneks laittoi tiskit.. mulle jää silti taas koko kämpän siivous ja täällä on ihan tajuton kaaos. Ja olo on tietty taas mitä mahtavin.....

Mä en nyt jaksa keksiä mitään positiivista tästä mun olosta enkä mistään, koska tää pahoinvointi näköjään tulis takasin. Ihan samanlainen olo kuin oli eilenkin. Kai se täytyy jostain repästä energiat siivoukseen, mutta mitään muuta en kyllä tänään tee :D patistan ton isännän kauppaan hakemaan mulle jotain hienoo ja hyvää!! minähän en persettäni liikuta mihinkään tänään :D

heippa :)
jende& murut 13+1 (kirjotin ensin vahingossa 31+1, oliski noin :D)
 
  • Tykkää
Reactions: sunniee ja Sipsunen
Lauantaita naiset!

Kanasta Mulla ei kyllä kana ällötä yhtään. Tänäänki tei wokkia johon laitoin kanaa. Ja hyvää oli! :p

Luin muuten hyvätervays tai SuPerin lehestä (en muista kumpi ku luin ne peräkkäin) että naisilla jotka juo paljon maitoa (2-3 lasia eli 3-5 dl) raskauden aikana syntyy keskimäärin 80g isompia vauvoja kun vähän maitoa juovilla (koirkeintaan lasi). Se johtu maidon proteiinista. Alko itellä huvittaa et kuinka iso vauva meille tulee ku juon n. 1litran maitoa päivässä joskus jopa enemmän.. :LOL:

Tänään ois yövuoro 1/2.

Sinisilmä ja mötky 11+4
 
Kana Täälläkään ei tee kanaa mieli :x

Auto Mies tänään töihin ilmoitti, et "myin just meidän auton" Olin sillai et jaa, kiva.. :) No, tähän kyllä jo tottunut kun nyt myytiin meidän tän vuoden kolmas vai neljäs auto :) Nyt sit kauheella kiirellä ollaan nettiä selattu et löytys uus. Minähän nyt terävänä vaadin mieheltä et autossa oltava isofix-valmius, kätevää ;) Onko muilla ihania perheautoja? :) Me ollaan aina oltu merkkiuskollisia volvolle, mut nyt näyttää pahasti siltä et taloon tulos uus passatti :)

potkarit Rakastan! Varsinkin puolipotkareita :) Musta ne on aika sulosia :)

jollakin oli ollut "miellyttävä" kauppareissu Saat täysin mun sympatiat! :)

Kohta tulee siskon porukka yökuntiin (mukaanlukien tädin kullan, Helmi 4kk) :heart: Ajateltiin tehdä kinkkupasta-salaattia ja patonkia, käydään lenkillä ja lämmitetään meidän ulkosauna. Mukavaa lauantaita!

kn& murunen 14+1
 
  • Tykkää
Reactions: cherrrye
Hyvää lauantaita kaikille! Me käytiin miehen kans hallissa uimassa pitkästä aikaa. Olipas vaan kivaa! Aateltiin ottaa siitä viikottainen yhteinen harrastus kun sehän on hyvä liikuntamuoto raskaana oleville. Myös mammajoogan aion aloittaa kun mun lemppari kuntosalilla on sellainen tarjolla. Milloinhan sen kehtaa aloittaa? Mietin vaan kun ei oo masua vielä niin aatteleekohan kaikki, että tuo on eksyny vahingossa väärälle joogatunnille :D
Joku muuten oli ostanut Lidlistä vartalotyynyn ja mäkin kävin sen ostaan. Kiitti vinkistä! :) On muuten hyvä! Otin jo tuossa uinnin jälkeen päikkärit sen kanssa. Oon ollu tänään kuolemanväsynyt. Uinti väsyttää aina, mutta se ja raskaus yhdessä niin tuntuu, ettei jaksais pystyssä olla ollenkaan.
Ootte turvakaukaloista ja vaunuista puhuneet. Voi kun tietäis, mikä ois hyvä. Ei oo ketään sukulaisia tai kavereita, joilla ois pieniä lapsia niin ei voi niiltä kysellä neuvoa tai lainata tavaroita. Kiva kun täällä on tietäväisiä ihmisiä. :) Sen tiedän, että turvakaukaloon panostamme, jotta pikkuisella on varmasti turvallista matkustaa. Ostamme sen siis uutena, jotta on varmasti kolaroimaton. Vaunut saatetaan saada joululahjaksi. Tai vähän ainakin sellaista huhua kuulin perheeltä..:) Toivottavasti, koska se on kyllä suurin rahareikä, vaikka ei meillä tarvikaan mitkään tuliterät merkkivaunut olla. Ei oikeen tykätä shoppailla kumpikaan. Ihan eettisistäkin syistä. Siksipäs me paljon hankitaankin juuri kirppareilta. Auto on meillä lainassa miehen porukoilta kun heillä on kaksi autoa. ollut jo vuoden meillä käytössä. Ihana, että saadaan lainata, sillä meillä ei ois ikinä varaa autoon. Bensat vain joudumme ite maksaan. farmari ois tosi kätevä koiran ja vauvan kanssa, mutta täytyy nyt tuolla tulla toimeen. Otettiin hattuhylly pois ja ollaan totutettu koiraa oleskeleen peräkontissa. Tosi hyvin on sujunut! Vauva saa sitten takapenkin itselleen.
Lähdemme kohta puoliin katsomaan Yonaa. Onko kellekään tuttu laulaja? Tää on toinen Yonan keikka, joka nähdään. Tällä kertaa se on kirkossa. Vähän erilaista. Ei siis ole gospelia, mutta tosi kaunista ja herkkää musiikkia.
Joillakin oli vieläkin pahoinvointia! Kauheena voimia teille! Mulla on onneksi se jo loppunut! Vitsi kun oon onnellinen, että voin syödä taas normaalisti. Tai no oikeastaan paremmin kuin normaalisti. Koko ajan on nälkä ja oon syönyt suurempia annoksia kuin koskaan aiemmin. Oon aina ollut tosi pieniruokainen ja syönyt linnunannoksia. Niimpä tää onkin ihan positiivinen muutos. Jospa se masukin alkais vihdoin kasvaa..:)

Ihanaa viikonloppua!

Lilli88 ja pienokainen 12+2

P.S Mulle saa päivittää synnytyssairaalaksi OYS.
 
Viimeksi muokattu:
Tänään on ollut ihanan positiivinen mieli =)
Kunpa joka päivä olisi näin iloinen ja kevyt olo.

Työkin tuntui todella pitkästä aikaa mukavalta. Elämä näyttää valoisalle ja ulkona on ihanan syksyinen ilma :)

Käpykin tuntuu ulospäin mukavasti kasvaneen. vielä viikko neuvolaan ja sydänääniin! :)

hepuhi:heart:käpy 13+0
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä