Maaliskuun Muruset 2012 *Tammikuussa*

Moikka! Ja ihanaa tätä vuotta !!

Juu huomaa että täällä aika hiljasta nykyään,,, itte en ole siellä feissarissa, mutta täytyy varmaan sinne liittyä...

Taas alkanut tää että pöksyt märkänä, kun lorahtelee, inhaa,, inhaa, onneksi siteet keksitty =)

28+2
 
Joo, kurjaa kun tämä palsta on hiljentynyt. Itse en ole Facessa, enkä sinne aio liittyäkään. Ei tule sitten itsekään enää kirjoiteltua niin paljon kuin ennen, kun täällä on hiljaista : / On tullut viimeaikoina seurattua enemmän muiden pinojen juttuja, varsinkin lähikuukausien. No, toivottavasti helmi- maaliskuussa riittäisi vielä juttua täällä kun vauvojakin alkaa syntyä ja aletaan jännittämään milloin tulee itselle lähtö vauvanhakuun.

Omaan napaan ei muuta kun, että pahaolo vaivaa aamuisin ja iltaisin. Aamulla ei saa kurkusta alas muuta kuin jogurttia tai jotain muuta kylmää. Oksennuskin lentää vähintään pari kertaa viikossa :x Vieläkö täällä on muita pahoinvoivia?

Joulupukki toi meille sen "kuplavesikoneen" ja muutamia lahjakortteja. Tyttö saikin sitten niin paljon paketteja, että riittää pitkäksi aikaa uutta ihmeteltävää ja leikin aihetta.

Mulla on ihan kamala sisustusbuumi menossa ja ollaan laiteltukin vähän uutta ilmettä tänne kotiin.

Sipsunen & pikkusisko 29+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Sipsunen kyseli pahoinvoinnista, itselläni on ollut jo lähes kuukauden verran ihmeellisiä heikotus-oloja, eivät varsinaisesti ole pahoinvointia vaan heikottavaa ja voimatonta oloa, käsistä lähtee voimat, hengitys muuttuu raskaammaksi, pyörryttää, heikottaa ja väsyttää. Näitä tulee useita kertoja päivässä, neuvolassakaan eivät oikein osanneet sanoa mistä johtuu. Hemoglobiini ja verenpaineet ok, sokerirasituksen tuloksetkin ok. Pahimmillaan aamupäivisin.Tympeä vaiva:( Onko muilla vastaavaa? Mutta voimia kaikille oikeasta pahoinvoinnista kärsiville, itse kärsin siitä alkuraskaudessa enkä todellakaan halua sitä vaivaa takaisin enää

sannuliini81 29+3
 
Sipsunen Täällä on myös yksi, jolla pahoinvointia esiintyy vieläkin. Tällä kertaa se on aika puhtaasti aamuisin ja aamupäivisin, kun alkuraskaudesta se oli aamua lukuunottamatta koko päivän.. Nyt pariin viikkoon en ole muistaakseni oksentanut, mutta monesti on melkein tullut. Olen tässä järkeillyt, että nyt tämä oksentaminen liittyy kiireisiin aamuihin kotona ja töissä. Lomalla ollesssa ei ollut tästä vaivaa.

Epa Mikä oli sokeriseurannan tulos?

Kirskis ja Kaiku 29+6
 
Heippa!

Jospa minäkin kirjoittelisin pitkästä aikaa. Ihan alkuraskaudessa oon kirjoitellut.

Mulla siis tilanne oli se, että kolmas lapsonen tulossa ja niin ylläriraskaus ku vaan olla ja voi. Oltiin jo päätetty että lapsilukumme on täynnä.

Pikkuhiljaa tässä on koitettu sopeutua raskauteen ja en kyllä vieläkään tasajalkaa ilosta pompi, mutta kyllä tää tässä kai menee :)
Ihan niin innoissani en maaliskuuta odota kuin te muut, mutta varmasti lapsen syntymä on hieno hetki ja toinen yhtä rakas on kuin kaksi edellistäkin...Tuntuu, että aika menee ihan siivillä. Kun kuopusta odotin 1,5 v sitten, niin silloin aika mateli, mutta nyt se tuntuu juoksevan vähän liiankin nopeesti ja viikot vaan vierii ja lapsi kasvaa ja pian se jo syntyykin...

Tyttöä odotellaan (tämäkin oli aluksi pieni shokki koska olin varautunut poikaan ja koko ajan ollut sellanen olo, että poika tulisi) ja kaikki mennyt suht hyvin. No, mitä nyt sokerirasituksessa vähän kärähdin ja nyt seuraillaan kotona sokruja. Kotiarvot ollut kuitenkin ihan hyviä vaikken oo mitään ruokaremppaa tehnytkään.

Painoa tullut +10 kg (VOI KÄÄK!!) ja sf-mitta menee kans yläkäyrillä, joten vähän on valas olo :)

Huomenna neuvolalääkäri, joten katotaan tuleeko sanomista tuon painon suhteen. Jouluna tuli taas vähän herkuteltua (eikä nyt pelkästään jouluna vaan oikeastaan koko ajan)...

Facebook-ryhmään mäkin voisin jossain vaiheessa liittyä, kun kuitenkin siellä koko ajan muutenkin jumitan :) Jos vaan huolitte tällaisen ei-niin-innostuneen odottajan mukaanne :)

Olive ja rv 28+1.
 
Heippa,

eli täällä oltiin tänään TYKS:issä sen sokeriarvoja mittaavan sensorin purussa, lääkärissä ja ultrassa. ENSINNÄKIN lääkäri oli tunnin myöhässä joten hiukan sapetti!!
Lääkäri sanoi ettei ole ikinä nähnyt tuollaista ristiriitaa sensorin ja kotimittauksen suhteen...Eli siis sensorin arvot ihan pilvissä ja oma mittauksessa vain muutamana päivänä ylitys. Jokkella kaikki hyvin ja tyyppi painaa jo 1360g! Mutta mutta, sokereita joudun seuraamaan vielä 9.1 asti jolloin lääkäri soittaa ja kysyy arvot; silloin selviää aloitetaanko lääkitys vai ei.

Epa ja Jokke 29+0 <3
 
Onnea jokaiselle tälle vuodelle!

Lantion levenemisen oon minäkin huomannu, joutunu siirtymään väljempiin housuihin kun osa entisistä puristaa pahasti just lantion kohalta.. :D Ja reidetkin on kyllä vähän kasvanu ja takamus, mut näihin on vaan tyydyttävä nyt, ehkä kesällä alkaa taas näyttää paremmalle pikkuhiljaa (toivoo ainakin)..

Mulla ei varsinaista pahoinvointia oo tullu takas, mut joskus ruokaillessa tulee yhtä äkkiä kauheen oksettava olo, jonka jälkeen en voi syyä enää yhtään..

Joulupukki toi meijän tulokkaalle leopardikuvioisen vähän paksumman haalarin.. ja minä sain järkkärin, nyt pitäs sit opetella ottamaan hyviä kuvia. :) Tyttö sai jos jonkiilaista uutta vaatetta ja lelua, joista riittääkin iloa taas pitkäks aikaa..

Tää raskaus on edenny kauheen nopeesti ja tuntuu et maha on vaan kasvanu tässä sivussa kun esikosen kanssa puuhailee päivät. Joku tuolla aijemmin mainitsikin et ensimmäisessä raskaudessa oli joka päivä tietonen mikä rv oli menossa, mutta nyt pitää laskee aina et mikähän viikko ja päivä se nyt oli taas menossa..

juniori 28+6
 
Heippa ja mariaja kiitos uudesta pinosta :)

Niin se vaan lähenee maaliskuu vaikka itellä tuntuuki että aika menee kaks kertaa hitaammin..
Täällä osastolla on sekasin sekä synnyttäneitä että raskaanaolevia ja kun noita pikkusia näkee niin tulee semmonen outo olo että kohta mullaki taas on tuommonen:heart:

Maitoa ei tule muutakun puristamalla

Joululahjat sovittiin miehen kans ettei toisillemme osteta mitään, mummi oli ostanu aivan ihanan suojelusenkelikorun joka kantaa pientä sinistä palloa:heart: itku tuli kun sen aukas..
lapset saiki sitte taas vaikka ja mitä :)

Sipsunen voi harmi että sulla on taas paha olo :( Itellä närästys on sitä luokkaa että välillä tulee oksu suuhun ja makoilu ei helpota asiaa..

( . ) Tänään oli lääkäri ja aivan kuten arvelinkin en pääse vielä kotiin..kaikki oli ennallaan mutta eivät uskalla kotiuttaa vielä. Viikon päästä uus lääkäriaika ja ehkä sitten pääsis jo kotiin..no sen näkee sitten..

Katjuska ja Onnimanni 30+3:heart:
 
Mariajalle kiitos uudesta pinosta! :flower:

Joululahjoja ei vauvalle tullut vielä mitään, paitsi anoppi antoi joitain villavaatteita jouluna mut ne ei ollut paketissa. Kälyltä sain synnytystä varten jotain rauhoittavaa & rentouttavaa suihketta ja vahaa, jota puristellessa vapautuu jotain relax-tuoksuja... :D Voi olla että unohdan ne kaappiin siihen mennessä. Mieheltä sain uuden kylpytakin, joka oli vähän isohko. Sanoi vielä kun kokeilin sitä, että "no onhan se nyt ihan sopiva". No on se ehkä nyt sopiva, mutta en aikonut olla ihan näin iso enää kovin pitkään... =)

Onnellista vauvavuotta 2012 kaikille!!!

Imoen & Mantti 29+6
 
Tuli tuosta maidon tulosta mieleen (mullahan ei siis ole vielä tullut), kun tänään kättärin diabeteshoitaja sanoi, että nykyään varsinkin raskausdiabeetikot (koska rd-vauvat kuulemma tottuvat kohdussa jo syömään usein, niin synnyttyään roikkuvat tississä, kuin takaiset..=)) opetetaan ennen synnytystä jo käynnistämään maidon tuloa. En muista miksi sitä kutsui, mutta menen sitten joskus tod.näk maaliskuun alussa sinne opettelemaan homman.. =O Jotenkin hassua, mutta toisaalta kuulostaa järkevältä. Varsinkin, kun menen sektioon, niin maidon nousu saattaa kestää pidempään. Saapahan vaavi sitten heti sapuskaa.. =D
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Heihou!

Ensinnäkin Katjuskalle jaksamisia sairaalaelämään! Kauan oot siellä kyllä jo ollu :O Ite olisin varmaan jo ihan tuskanen. Oot aikamoinen sissi =)

Saatiin kuulla neuvolassa, et meillä on sittenkin vielä yks ultra! (kuulemma siitä syystä, kun odotetaan ensimmäistä) :heart: Vooi miten ihanaa! :heart: Siinä varmaan varmistuu toi sukupuolikin sit. :)

Mie unohin taas viiä pissin :/ Jos ens kerralla sit, ja siis seuraava kertahan onkin jo kahden viikon päästä! :) Tihenee tihenee! Palleroinen piti sen verran tahtia yllä, et sykkeet vaihteli 130-170 väliä ja raivotarjonnassa. Sf on 27, ja pikkusta alle keskikäyrän.

Tuli muuten puheeks se peräruiske sit ennen synnytystä. Neuvolatäti suositteli sen pyytämään ihan oman olon kohennukseksi, etenkin kun miulla on tätä ummetusta. Sanoi, että vaikka vatsa oliskin toiminu viimeisimmät kaksi päivää hyvin, niin kannattaa pyytää siltikin, koska se kuulemma nopeuttaa samalla synnytystä. :) Mutta että sitä ei tarjota käyttöön, ellei sitä kysytä, näin siis PKKS:ssä. :>

Noi oli nopeet neuvolakuulumiset, nyt sit lenkille ja nukkumaan. :wave:

Hopea ja Alien 30+2
 
Mä pähkäilen vieläkin noita kestovaippoja jos joku jaksaisi niistä selittää, että mikä menee minnekin. Kun nyt alkaa olemaan se aika, että pitäisi ruveta ostelemaan niitä valmiiksi.

Käyttäen esimerkkinä noita kahta jotka tuli äitiyspakkauksessa:

Eli se valkoinen on sellainen all-in-one vaippa? Sinne ei tule sisälle mitään, vaan suoraan vaan vaaville jalkaan? Ja sitten kans pistetään pesuun ihan sellaisenaan kokonaan?

Siihen vihreeseen pitäisi laittaa jotain imua vielä sisälle? Elikkä niitä harsoja, joista usein puhutaan? Ja sitten pestään vain se harso joka kerran jälkeen, mutta sen vihreän voi pestä hieman harvemmin?

Mikä se sitten oli, joka tuli kanssa tuossa pakkauksessa, sellainen valkoinen liina joka on toiselta puolelta froteemainen ja toiselta puolelta muovinen? Minkä kanssa sitä käytetään?

Miten villahousut liittyy asiaan, kun jotkut taas sanoo käyttävänsä sellaisia? Minkä kanssa sellaisia kannattaisi olla?

Toivottavasti joku jaksaa vielä kerran selittää pienelle ja tietämättömälle :).
 
Maidon tulo Mulla on tullu jostain vähä päälle 20 viikosta asti puristamalla, mut nyt tulee välillä muutenki niin et liivit sotkeentuu. Mut ei kuitenkaan niin et tuntis että on märät liivit.

Lantion leveneminen Varmaan lantio venyy ja paukkuu, ainakin kipujen perusteella. Tänään aamuyöstä kärsin ekaa kertaa lonkkakivusta, meni oikee jalka ihan turraksi. Joutuu muutenki tosi usein kääntään kylkeä nykyään ku rupee kolottaan jostain. Mut nukuttua oon vielä kuitenki saanu ihan hyvin, et sen suhteen ei hätää.

Minnarun Mulla kans välillä varsinki aamuyöllä tuota et tulee valvottua parikin tuntia, ja usein tulee mietittyä yhtä järkeviä asioita kuin Memssikin :D

Ja Memssille vielä jatkoa.. Me sovittiin pankin kans että lyhennetään vuoden ajan lainaa 200€ vähemmän kuin normaalisti, ettei tarvi ihan tiukille vetää. Mies lyhentää lainan yksin siihen asti ku meen takas töihin, ja mä hoidan ruokaostokset.

Aamuäreys Mä herään yleensä aina ennen miestä (ellei se oo aamuvuorossa). Sit ku mies herää niin mä oon täynnä virtaa ja mulla on hirveesti asiaa ja ideoita, niin mies vaan murahtelee ja minä sit möksähän ku se ei voi puhua normaalisti tai on hiljaa :D Se käynnistyy aina vähä hitaasti aamusin (tai riippuu vähä asiasta ;) )

Joululahjat Me sovittiin miehen kans ettei osteta toisillemme mitään, ku kumpikaan ei oikeen tarttenu mitään ihmeempiä. Nuita hankintoja ja rahanreikiä kuitenki on niin paljon nyt. Muilta sit saatiinki aivan ihania ja tarpeellisia lahjoja. Kerään valkoista Teemaa niin saatiin siihen sarjaan täydennystä. Sit mm. haudutuskattila niin saan keitellä riisipuuroa, ja SodaStream :) Vauvalle ei saatu mitään, ja mun mielestä ihan hyvä niin, koska vauvalle kyllä tulee ostettua itekki, mut noita astioita sun muita oon tosi huono ostamaan itse.

Pätkis 30+2
 
kiitos uudesta pinosta!

mulle aamulla soitettiin et sulla ois tänään neuvola. mä siihen ihan H et eihän ole kun vasta 11pv. no täti sit vaan totes et joo se 11pv näkyy täällä, on vaan joku söhlännyt aikojen kanssa. mut eniten harmittaa et se oli taas joku sijainen joka soitti : /. joka totes et juu ens viikolla pitäs olla sun oman neukkutädin paikalla. ihan kiva en olekkaan vielä sitä omaa tätiäni tavannutkaan. tätä menoo mahdanko koskaan tavatakkaan. fiilikset niin alhaalla kun kukaan ei mua oikeesti seuraa aina on eri henkilö kun neuvolaan meen, ei synny minkäänlaista suhdetta neuvolan kanssa. eihän tää nyt kenenkään vika ole saa sitä sairastaa tai lapsi sairastaa, mut kun olis edes aina sama sijainen.

maitoa ei tule. nännit aina keltasessa "aineessa" ja yks yö heräsin et mulla oli rinnan kohdalla suuri märkä läikkä, mut en ite iteltäni maitoa ole saanut tulemaan.

teillä on monella joulupukki muistanut myös vauvaa. mä sain ne vauva tarvikkeet mitä pyysin, mut en mitään yllätystä. nyt vasta tajusin et oisin jotain semmosta pientä huomion osoitusta vielä kaivannut.
mies osti verenpaine mittarin mulle
mikä on kyllä kiva lahja, kun alussa oli paineet vähän koholla ja nyt turvottaa niin saa mittailla painetta , josko ois jotain hälyyttävää. mutta toistaiseksi paineet ollu normaalit.
mies oli kuulemma miettinyt ja etsinyt imuria. mä en niin tajua mitä sen päässä liikkuu vai liikkuuko mikään. ois saanut imurista jos ois mun paketista imuri paljastunut. mä muutenkin inhoon siivoomista.

ihana et hopealla extra ultra.
joko sulla on käynnit 2vk välein? mulla on 4vk vielä väli ja aloinkin miettiin aamun soiton jälkeen, et pitäskö ne jo olla 3 tai 2vk välein. kuitenkin uudelleen synnyttäjä niin kertoja on harvemmin. ois vaan sopinut niin hyvin kun oli 14.12 eli 3vk edellisestä neuvolasta ja vajaa 2vk seuraavaan.

olis tarkotuksena tehdä lähi aikoina se tutustumiskäynti TAYSsiin. vielä kun pystyy hyvin liikkuun. pitää vähän sumpilia miehen vuoroja koska päästään meneen

m+e 30 pokspoks
 
  • Tykkää
Reactions: Vanillac ja Hopea
miten toi suljettu ryhmä täällä toimii?

mulle oli tänään tullut jo postissa aika pelkopolille,vaikka viime viikolla vasta lähete lähti torstaina eteenpäin. ! 24.1 on aika,ja viikkoja sillon kasassa jo 34+0,melko myöhäseksi menee mut ainakin pääsen sinne ! :)

sipsunen voi ei tota sun pahoinvointia :/ kurja että oot joutunut koko raskauden sitä melkeinpä kestämään. onneks ollaan loppusuoralla !

sunniee ja vv 30+6
 
Sunniee Se suljettu ryhmä toimii täällä niin, et jos esim. minä perustaisin sen, niin vain minä pystyisin lisäämään porukkaa sinne. Eli te näkisitte siellä kerhon puolella ryhmän Maaliskuun muruset 2012 ja painaisitte sieltä sitä Liity- kohtaa. Mä sit hyväksyisin sen pyynnön. Ulkopuoliset ei näkis muuta ku sen ryhmän olemassa olon, ei mitään mitä siellä kirjoitetaan.
 
mesisa mulla ainakin käyntejä on neuvolassa nyt jo 2viikon välein,vaikka siis uudellensynnyttäjä olen.. mun tietääkseni seuranta on loppuraskaudesta sama,oli sitten kuinka mones vauva tahansa tulossa =)
 
sunniee ja kun ollaan kumpikin tre suunnalta niin ei voi olla eri kaupunkien välisiä erojakaan. nyt alko niin mietityttään tuo aamuinen soitto. pitääpä kysellä kun sinne neuvolaan ens viikolla menen. yritin kyl kysellä et pitäskö mulla jo olla useammin käyntejä, mut se sijainen vaan totes et ei tässä mitään jos ei mitään vaivaa ole. toivottavasti siellä ei olis ens viikolla sijaista joka sanoo et kysäse sit omalta hoitajalta se kertoo tarkemmin...
ja olen ollut tosi tarkka et ne merkkaa mulle aina uuden ajan kortiin, koska muuten tällä dementialla en mitään muista.
 
Neuvolalääkärissä taas käyty toistamiseen varmistamassa ettei ala vauva syntyä ennenaikojaan. Esikoinen tuli 37+0 ja nyt on alkanu paikat vähä pehmetä mut toistaseks ihan hyvältä näyttää. Pitää nyt vaan yrittää ottaa ihan rauhallisesti ja se on helpommin sanottu ku tehty.
Kouluhommat stressaa tällä hetkellä varmaan eniten et ehtiikö tehä kaiken ajoissa. Opettaja ei sitten lupauksistaan huolimatta kommentoinu opparia ennen joulua ja esityskin on sovittu 8.2. Pojalla enää ens viikko mahdollisuus käyä hoidossa ja olin asennoitunu niin, et oisin saanu tällä välin saada työn pakettiin, mutta tiedä nyt sit mitä koko hommasta tulee. Isäntäki lähtee 16.1. neljäks päiväks metsästysreissulle Ruotsiin.. Kaiken kruunaa meneillään oleva kylpyhuoneremontti. Nukahtaminen on vaikeeta ja alkuyö menee valvoessa, mut aamulla uni kyl maistuis :p
HeiDiL 30+3
 
Hyvää uutta vuotta kaikille :)

Täällä tänään käyty sairaalassa ultrassa tuon istukan paikan takia, että josko se olisi siirtynyt pois tuosta kohdunsuun päältä..Mutta näköjään mun tuurilla ei ollut...Joten 2 viikon päästä uuteen ultraan ja jos ei vielä silloinkaan siirtymistä oon tapahtunut, niin sitten varataan sektioaika :/...

Jotenkin en ole edes ajatellut koko sektiota aikasemmin vaihtoehtona, kun tuo ensimmäinenkin normitavalla syntyi. Ja nyt kun hyvin todennäköisesti siihen joudun, niin alkoi sitten pelottaa koko juttu ihan kauheesti. Ei niinkään se leikkaus itsessään, vaan sitten sen jälkeinen aika, että kuinka kipeä sitä on, ei pysty nostelee esikoista yms...

Kauhee valitus virsi tästä tuli, mutta aattelin nyt kuitenkin avautua teillekin. Tänään jo muutamille purkanut pelkoani ja itkuhan siitä tuli sitten...

Päivityksiin vois laittaa, että ikää tuli vuosi lisää, joten 28v nytten.

Satuuu ja Saimi 29+4
 
Viimeksi muokattu:
tää kaksplus vittuilee mulle :/

Tänään palattiin kotiin ja tollanen 1000km reilun vrk:n sisään oli aika rankka kropalle -jalat kramppaili vähän välii ja suppailikin ihan kivasti :/ Sit ku ei viiti turhii taukoja pitää jos muksut hiljaa tai nukkuu ja muutenkin jaksa venyttää tota ennestään pitkää matkaa.

Aamut: Mä en jaksa yleensä puhuu mitään turhaa ja hermot menee tosi herkästi, mies taas on HIDAS(aamuisinkin..)!!! se ei selvii (siis jos ei työpäivä) ennen kymmentä ees aamupalalle ku mä saatan olla siivonnu jo ennen sitä :D

pikkumökö + paavo -pesusieni 29+2
 

Yhteistyössä