Maaliskuun Muruset 2012 *Tammikuussa*

hei nyt tää toimii taas normisti -heti ku aloin avautuu :D

tissien kutina juu on!!!! etenkin iltasin kutisee ihan mielettömästi :/

maidon tulo ei oo vielä näkyny -mut ei kyl aiemmistakaan ennakkoon tullu.

hopea vähä huippuu et te ekalaiset ees sen ultran saatte! mun mielestä toi ei taas ollu niitä asioita missä kannatti alkaa tinkiä mut näköjään joku muu erimieltä..

käyntiväli neuvolassa.. periaattees vkon 30 jälkeen alkais olla 2viikon välein mut meiän neuvolatäti nyt oli sitä mieltä et ku oon tällanen pieni väsyny reppana ( :D ) (en oikeesti tiedä syytä et miks!) mut mulla seuraava neuvola on jo 2viikon päästä vaikka ei oo viel 30 täynnä...ehkä se yrittää saada mulle jonkun ongelman joka johtais lääkäriin joka johtais sairaslomaan... sekin kun vähä sen luontonen et jos jotain päättäny niin -mut hahaa toinen yhtä kovapää on vastassa :D

pahoinvointia ei oo ollu sitten alkuraskauden mut tää hiton väsymys!!! saa nähä meneekö tää koko raskaus tällasessa koomassa -ois ollu kiva ku vikasta raskaudesta ois jääny positiivinen kuva mut ei oikein niin voi sanoo, on kyl rankin! Ja sit ku oon aina ennenki voinu hyvin ja jaksanu täysin normielämää ni tuntuu toisillekin olevan tosi vaikee ymmärtää miks vaan nukkusin koko aika jos voisin, enkä mä sitä oikein itekään pysty ymmärtää et miksi näin.

pikkumökö + paavo edelleen 29+2
 
Mä pähkäilen vieläkin noita kestovaippoja jos joku jaksaisi niistä selittää, että mikä menee minnekin. Kun nyt alkaa olemaan se aika, että pitäisi ruveta ostelemaan niitä valmiiksi.

Käyttäen esimerkkinä noita kahta jotka tuli äitiyspakkauksessa:

Eli se valkoinen on sellainen all-in-one vaippa? Sinne ei tule sisälle mitään, vaan suoraan vaan vaaville jalkaan? Ja sitten kans pistetään pesuun ihan sellaisenaan kokonaan?

Siihen vihreeseen pitäisi laittaa jotain imua vielä sisälle? Elikkä niitä harsoja, joista usein puhutaan? Ja sitten pestään vain se harso joka kerran jälkeen, mutta sen vihreän voi pestä hieman harvemmin?

Mikä se sitten oli, joka tuli kanssa tuossa pakkauksessa, sellainen valkoinen liina joka on toiselta puolelta froteemainen ja toiselta puolelta muovinen? Minkä kanssa sitä käytetään?

Miten villahousut liittyy asiaan, kun jotkut taas sanoo käyttävänsä sellaisia? Minkä kanssa sellaisia kannattaisi olla?

Toivottavasti joku jaksaa vielä kerran selittää pienelle ja tietämättömälle :).
Mulla ei ole just merkilleen noita samoja äitiyspakkauksen vaippoja, mutta kokemusta noista erityyppisistä vaipoista kyllä tuli. Vuoden käytin esikoisella, aloitettiin siinä reilun 2 kk:n ikäisestä säännöllinen päiväkestoilu. Käytössä oli all-in-vaippoja ja erityyppisiä taskuvaippoja. Helpoin on tuo all-in-one -vaippa, kun ei tosiaan tarvitse lisätä mitään, senkun pesee vaan käytön jälkeen. (joissain malleissa on tosin tasku, johon voi lisätä imupötköjä, vaikka niitä harsoja, ihan niin kuin taskuvaipoissa.) Tarrakiinnitteisissä parempi säätömahdollisuus kuin nepparimalleissa, isompi lapsi sitten vaan näprää tarrat auki :) Harsojen lisäksi noita imuja on kyllä moneen lähtöön, esim. flanelli, fleece, frotee ja bambu on hyviä materiaaleja, voi esim. käytöstä poistettuja kylpypyyhkeitä leikellä pötköiksi ja käyttää taskuvaipoissa imuina. Itse kyllä pesin taskuvaipatkin kerran käytön jälkeen, jos sen pinta oli märkä ja/tai tahrainen. Jotkut käyttää vaipan suojana riisipaperia Imse Vimse riisipaperi 100kpl - Kestovaippakauppa.com. Omakohtaisesti tykkäsin enemmän taskuvaipoista, koska ne kuivuu pesun jälkeen (narulla) nopeammin kuin all-in-one -vaipat. Tosin pestävää oli sitten tavallaan enemmän. Tuo ÄP-taskuvaippa on varmaan sellainen liukaspintainen, eikö? Tarkoitan sitä, että se ei tarvitse päälle enää erillistä kuorivaippaa, vaan se muovinen pinta estää vaatteiden kastumisen. No niitä villahousuja käytetään toisentyyppisissä vaipoissa kuorena. Villahousujen alle laitetaan sisävaippa, joka voi olla taskuvaipan tyylinen tai sitten just harsosta taitellaan ns. kolmiovaippa. Villavaippoja tai harsoja ei meillä käytetty parin kokeilun jälkeen. Sen sijaan käytin sisävaippojen päällä ohutta laminoitua kuorivaippaa, siitä ei tullut mahdottoman paksua pakettia, kun meidän vauva oli muuten niin hurjan pieni. Noita kuoria ei tarvinnut joka kerta sitten pestä. Useimmissa kestovaipoissa on vuotosuojat, mutta alkuun kun vaippojen säätöjä opettelee, ohivuotoja varmasti tulee (vyötäröltä ja reisien välistä lähinnä). Yökestovaippoja en tullut kokeilleeksi, mutta nehän on samoja vaippamalleja, mutta käytetään enemmän imuja ja/tai imukykyisempiä materiaaleja.
Kovin yksinkertaista tai lyhyttä vastausta en pystynyt antamaan, kannattaa kokeilla sitten kun jaksaa ja viitsii, vaikka se yksi vaippa päivässä!


Niin se valkoinen frotee-muoviliina on lakanan/patjan suojus. (Käytetään muovipuoli alaspäin :) ) En suosittele petaamaan sitä sänkyyn päällimmäiseksi vauvan ihoa vasten, vaan lakanan alle, kun se muovi hiostaa vauvaa. Voi käyttää vaunukopassakin tai vaikka vaipanvaihtoalustana.


Rhonda 32+3
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
Olis miun varmaan kannattanu mennä sinne nukkumaan..Ei nimittäin aivot ihan toiminu ajassaan, kun luin tuota mesisan kirjoittamaa "extra ultraa" ihan ymmälläni :DD Jotenkin aivot kai ajatteli extra ultra SIDE tai muuta vastaavaa, ja en vaan päässy sen kohdan yli, ennenko sit lopultakin tajusin. :D Joo haha :D Tää on näitä :LOL:

Mut siis juu, käynnit alkaa nyt sit olemaan 2vkon välein! Niin, ilmeisesti se on tuo ultra, joka on vaan ainakin täällä päin ainoastaan ensisynnyttäjille näillä viikoilla. Totta kai oon ilonen siitä, että päästään tuonne, mutta tosissaan komppaan pikkumököä et, on typerässä kohtaa säästetty kaupungin rahoja. Miksei se olis yhtä hyödyllinen (tai hyödytön) myös useammin synnyttäjille kuin se on ensisynnyttäjille...

Me ei saatu vauvakamaa yhtään joululahjaks :O Mies osti miulle Rammsteinin Deluxen Made in Germany -levyn :heart: Juuri se sen pitikin olla, miun paras joululahja siis! :heart: :) Ja suklaata saatiin tosi vähän tänä jouluna.. :O Muutenkin tuli syötyä kohtuudella joulun aikaan, mutta kaikesta huolimatta painoa oli tullu edelliseen neuvolakäyntiin verraten lissää! Neuvolassa sanottiin, et noin 5-6kg jää automaattisesti synnärille sit. :)

Kestovaipoista mie ymmärsin, et se äippäpakkauksessa saapunut "liina", jossa toinen puoli on froteeta ja toinen puoli kumia on pissisuoja, joka laitetaan lakanan alle?!! Siis voiko sitäkin käyttää kestoissa? :) Vitdsi. Eli jos nyt lyhyesti, niin kestovaippa muodostuu kuorivaipasta (ts. vaippakuori)-pitää kosteuden- (joihin kuuluu mm. ne villapöksyt!) ja sisävaipasta-imuosa, jossa sit käytetään niitä imuja, joihin mm. kuuluu ne harsot ja taittoimut. ALL-IN-ONE -vaippoissa on siis tuo kaikki yhdessä vaipassa kiinteänä, ja laitetaan sellaisenaan koneeseen. Tuossa "normi" kestossa kuoren voi pestä hieman harvemmin kuin sisävaipan, mikä on hyvä, koska kuluttaa kuorta vähemmän. Näille on omat kokonsa! Sitten on niitä vaippoja, joissa kokona on one size, eli sopii periaatteessa koko vaippaiän käytettäväksi. Aluks varmaan kannattaa kokeilla erilaisia vaippoja, jotta löytäis omalle vauvalle sopivan. :) Vaippojen lisäks hankintona kannattaa tehä oikeanlainen pesuaine (saippuaa vähemmän kuin 5%) ja jos käyttää kuorena villapöksyjä niin villaa varten oman pesuaineensa ja lanoliinia (mikä ilmeisesti pitää villan kosteuden pitävänä) (villaa ei tarvitse pestä todellakaan usein, ilmeisesti pelkkä tuulettaminenkin riittää) ja likaisille vaipoille oman säilytysastian. Aww, muuta ei juolahda nyt mieleen sanoa, ajatus ei juokse. Muut täydentäkää/korjatkaa minnuu! :)

Ja nyt sinne petiiin... |O

Hopea ja Alien 30+2 vai olisko jo sittenkin 30+3 ;P
 
Satuuu voi että,harmin paikka tuo istukka :/ mutta mä uskon että toivut nopeesti myös sektiosta,sisulla vaan ja kaikki menee hyvin varmasti ! :) pyydät vaan paljon tietoa ,ja SÄRKYLÄÄKETTÄ leikkauksen jälkeen :D ja onnea synttäreiden johdosta!


hei perustakaa ihmeessä se kerho tänne,
ei tosiaan ihan kaikkea voi sensuroimatta tänne kirjottaa mitä fb:hen laittaa kun täältä kuka vaan voi lukea meidän jutut :)

kohta tulee siskon tytöt hoitoon mulle aamuksi ja sit pitäs kauppaan lähtee pojan kanssa,mutta mulla on lonkat niin saakutin kipeet että tekee mieli vaan itkeä. ja jos mahallaan vois maata niin makaisin,koska kyljellään ja selällään olo ei onnistu sit yhtään _:/


sunniee ja vv POKSPOKS 31+0
 
Kiitos sunniee, ehkä siitä selviää vaikka ajatukset tällä hetkellä ovatkin sekavat.. Ja kiitos viel onnitteluistakin :).

Ensi viikolla olisi normineuvola ja samalla poitsulla 1,5 v neuvola. Sitten kahden viikon päästä taas sinne ultraan, sitä täällä jännätään..

Maidon tulo ei ole tullut ainakaan täällä.

Pahoinvointi ei ole ollut koko aikana, joten helpolla olen päässyt kun teidän muiden juttuja olen lukenut täällä. Jaksamista teille joilla sitä vieläkin on!

Satuuu ja Saimi 29+5
 
SUNNIEE , laitoin sulle yv:tä !!!

Tänään nla ja pitäähän sitä ennen nlaan lähtöä popsia iso kasa joulupipareita, kiisseliä ja muuta herrkua, ettei vaan vaaka pääse pieniä lukemia näyttämään =)

ja yölläkin piti käydä tuoremehua litkimässä, kun uni vaan katkes keskellä yötä ja tuli valvottua muutama tunti....

OIHHHH oispa jo maaliskuu

28+3
 
Heippa kaikille!

Oon ollu tahallaan nettipimennossa joulun ja uuden vuoden ajan :) Jospa sitä nyt taas alkais aktivoitumaan :) Eli en oo yhtään kärryillä mitä täällä raattailtu.

ON Ylävatsa oli tuossa sunnuntaina melko kipeä.. En tiiä mistä johtui. Liikkuisko sisäelimet tai jotain. Ja uuden vuoden yönä vähän oksetti ja mahaan sattui.. Nivuskipu alkaa olla joka päiväistä ja närästys vaivaa entistä enemmän. Tänään ajattelin josko veisin nuo palkkatiedot kelaan, ei tässä enää niin montaa työpäivää kerkeä tehä että se suuresti vaikuttais. Liekkö teen töitä enään ollenkaan.

Joululahjat Oltiin vissii oltu kiltteinä kun saatiin sodastream, astioita, keittiövälineitä ymym. Tyynellekin oli monta pakettia; vaatteita, leluja jne. Kulta mulle oli ostanu 550€ nikonin järkkärin, jotta saadaan hyviä kuvia vauvasta :heart:

Auton vaihto alkaa kohta olla jo ajankohtanen, entinen laitettiinki jo myyntiin ja uutta katellaan :)

Pitäis massukuvakin ottaa tässä jahka kerkeää :)

kn&tyyne 31+4
 
  • Tykkää
Reactions: -Pätkis- ja Hopea
Maitoa ei ole tullut pisaraakaan vielä. Eipä tullut esikoista odottaessakaan ja silloinkin se lopulta nousi vasta viikko synnytyksen jälkeen ja heruminen oli tosi huonoa. Saa nähdä miten käy tällä kertaa.

Eilen satoi lunta sitten oikein kunnolla ja just tultiin tytön kanssa pulkkamäestä. Harmittaa kun olisi ihana tytön kanssa siellä peuhata, mutta mulla ottaa jo tosi lujille se pulkan perässä alas kipittäminen ja taas ylös kiipeäminen, kun pelkästään vaunujen työntäminen auraamattomilla kaduilla oli työn ja tuskan takana. Nivuset huutavat nyt hoosiannaa, selkää jomottaa ja supparetakin sateli siellä rämpiessä.

Muutenkin ollut taas vaihteeksi heikko olo ja oksennuskin lensi kun tyttöä koitin pukea ulos lähtiessä :x Tuli tuolla ulkona jotenkin niin huono olo, että mietin jo että mitä ihmettä mä teen, jotta selviän kotiin ja tän päivän. No, nyt helpottaa kun pääsin vähän lepäämään.

Jotenkin vaan tullut sellainen huoli takaraivoon, että onkohan vauvalla kaikki hyvin ja meneekö kaikki hyvin loppuun saakka : / No, liikkeitä ainakin tuntuu vaikkakin on pitänyt eilen ja tänään vähän hiljaisempaa eloa tuolla masussa.

Satuuu: Harmi toi sun istukka. Sektio ja siitä toipuminen menee varmasti ihan hyvin. Kyllä muakin sektio jännittäisi ihan hurjana jos kohdalle osuu. Pidetään peukkuja, että istukka olisikin päättänyt vielä siirtyä :)

Sipsunen & pikkusisko 29+4:heart:
 
Täällä ilmoittautuu kans yksi yökukkuja!:wave: Viime yönä piti käydä jo valvomisen välissä hiukan syömässä, että pystyi laittaan uudelleen nukkumaan. Saapa nähdä miten tässä vielä käy, ilmeisesti hormoonit valmistelee tuleviin yöherätyksiin ja valvomiseen..

Maitoa ei tule minultakaan, ainakaan vielä. Esikoiselta se alkoi tihkumaan muutamia viikkoja aikasemmin, joten en ihmettele vaikka alkais nytkin. Sitä riittikin sitten ihan luovutukseen asti ja tuli kyllä reilusti.

Kestovaipoista en osaa sanoa mitään, en ole koskaan kokeillutkaan ja tuskin tulen kokeilemaankaan. Ei tunnu minun jutulta..

Kerhot yms. Minä olisin sitä mieltä että kirjoteltas ihan täällä. On ihan tosi tympee koittaa muistella salasanoja yms. joka paikkaan ja ainakin meidän esikoisen elokuun ryhmä kuoli kasaan parissa kuukaudessa sillon aikanaan. Nytkin kuitenkin kirjotetaan nimimerkin suojissa, niin itse en nää siihen mitään järkeä. Tuskin kukaan on niin kiinnostunut toisen asioista että alkais stalkata ip osotteita jne. Ja minä olen tykännyt lukea nyt muiden lähikuukausien ryhmiä ja odotella tulevaa, luultavasti tätäkin pinoa käy lukemassa osa hiukan varhaisemmassavaiheessa olevista.:p

Tea ja J-poika 32+1:heart:
 
Huomenta!

ruska ei vitsiläinen, taidanpa kyllä minäkin tehdä "sinut", ja pyytää tuota työnantajaa palauttamaan sen miun palkkalomakkeen Kelalle pikimiten! Miekään en varmaan enää tule eksymään töihin.. Hui vitsi, en oikein tajua, et enää tää kuukaus, ja vidura, sit sitä ollaan kuulkaas jo mammiksella!!! ;D

:heart:

Ootteko jo miettiny, millon teiän lapsukainen mahdollisesti syntyis? Mie tunnun olevan niin sanottu "keskikäyrän" mamma, niin arvelin et meidän tyttökin syntyis sit kolme päivää yli lasketun, kuten siis keskiverrosti syntyy esikoisia. Mut meidän tyttö on vissiin sen kaksi-kolme päivää "pidemmällä" niin tekeekö se sit yksi päivä lasketun jälkeen? :D Huihui. :)

Hopea ja Alien 30+3
 
  • Tykkää
Reactions: -ruska-
hopea tiedän just lähiaikoina sattuneen tilanteen jossa uudelleen synnyttäjälle oli väitetty et lapsi oikein päin ja valmis syntymään.. synnytystilanteessa kun vauvan sydänäänet romahtanu ja jouduttu sit hätäsektioon kun selvinny et se onkin poikittain.. tääkin tilanne ois vältetty sillä yhellä 15min ultralla! Ja meiän ötökkähän on vielä ainakin poikittain -ja mä aion kyl vaatii ultrauksen jos ei ala kääntyy tammikuun loppuun mennessä. Jos sektioon ni sit mieluusti suunniteltuun eikä hätä!!

lapsen syntymä ajankohta Mulla jokainen lapsi on syntyny tiistaina, eli en ilmeisesti osaa tehdä ku tiistailapsia :D Eka synty 41+2, toka 40+1 ja kolmas 40+4, eli tää syntyis sit sit varmaan 40+3 -se ois ton keskimmäisen synttäripäivä (20.3) :D ois kyl oikeesti aika sattuma jos sattuis syntyy sillo!

pikkumökö + paavo-pesusieni 29+3
 
  • Tykkää
Reactions: mesisa ja Hopea
Täälläkin oli hiukka huonompi viime yö.. Yleensä oon saanu nukuttua ihan hyvin, mut en tiiä mikä eilen illalla valvotti kun en meinannu saada unta ollenkaan, pyörin ja pyörin sängyssä ja puol 1 aikoihin rupee nuo kissan pennut mekastamaan ja nakertelemaan kaijuttimien piuhoja nii juoksin sitten niiden perässsä yrittäen saaha niitä kiinni ja vietyä yhteen tyhjään huoneeseen yöks.. Jossain veiheessa sain sit unen ja herään 3 aikaan kun esikoinen on kipittäny mun viereen ja käet ojossa on et ota viereen. Loppu yö meni aika katkonaisesti sit, mut nukuttii myö 9 asti tytön kanssa sit kuitenkin.. Vielä olis pari päivää jaksettava yksin nää puun kannot ym. omakotitalon ihanuudet ja lisäks pääsee taas lumitöihinkin kun tuota lunta tulee.. Mies tulee torstaina vasta reissuhommista kotiin..

Maidon tulo mulla tulee puristamalla pisara tai kaks ja joskus yöllä tuntuu lakanoissa kostea läntti.. mut ei tuo oo ollu mitenkään haitaks vielä.. Esikoisen aikaan mulla hanat aukes vasta kunnolla muutama päivä synnytyksestä..

Kestovaipoista ei mullakaan oo kokemusta, eikä niiden suhteen oo nytkään minkäänlaista innostusta havaittavissa.. Tuntuu et helpommalla pääsen kertiksien kanssa..

Täälläkin auton vaihto mielessä ja entinen auto vähän aikaa ollu myynnissä, mut näyttää aika hiljasta olevan tuolla autokauppapuolella... :/ Ehkäpä se tässä kevään myötä vähän vilkastus ja saatas tuo entinen menemään ja saatas sit katella uus tilalle..
Poks 29+0
 
Pööppis
Neuvolassa käyty ja saatu kummitus pois mielestä. Kun aina on noi nlakäynnit olleet vähän vastenmielisiä.
Tällä kertaa painon kanssa hyviä uutisia! 150g/vko, joten olen tyytyväinen!!!
hn 112, joutuu alottaa nyt raudan
sf 28
sykkeet 120-125
verenpaine 126/76
pissa ok.
Sain puhuttuu tästä karmeesta ummetuksesta ja unettomuudesta jne, ja nyt on olo jees :)
Ei muuta kun sit ootellaan ultraa joka on 16.pvä :) Kunpa saisin kuvan vauvasta!! Nlatäti ihmetteli,miks en oo saanu kuin kuvan sormesta..

Huuh.. nyt syömään!
 
Hyvää alkanutta vuotta kaikille!
Mulla ei maitoa oo vielä tullut.
Joulu ja uus vuos meni rauhallisesti ja kaikki hyvin.
Ensi viikolla nla. Vauva on ainakin vielä väärinpäin, kun potkii nivusiin niin kovasti..voisi kohta kääntyä.
Töissä ei enää paljon huvittais olla, mut kuukausi kampa on jo käytössä :cool:
Itähki, coco 29+4
 
POKSUUUU 28 <3

Niin siitä sektiosta, neuvolassa oli hoitaja siksi sen kannalla koska olen kuulemma niin pieni, jännä silti että muakin pienemmät on voinu synnyttää nornaalisti ! Ja täsnennys vielä, että neukkarissa ihan vain painoon ja pituuteen viitaten teki tän arvion ! :eek:

Jio mäki oon huomannu, että täällä on hiljentyny fb:n jälkeen ja jotenki ite en oo mukaa päässy, pitäis varmaan rohkeesti vaan kirjoitella :)

Millaisia sf-mittoja teillä on jo? Ihan uteliaisuuttani kiinostaa tietää :)
 
Poks 29!!! Ja sen kunniaksi joidenkin selkänikamien välinen hermo puristuksissa, ei pysty kävelee eikä tekee mitään kun itku tulee kun tekee kipeetä.. Lääkäriltä sain panacod reseptin ja niitä nyt ottanu ja oon ihan pöllyssä:LOL: joo pahin kipu ainaki hetkeks talttunu. Seuraava työvuoro onneks vasta perjantaina ni jos tää siihen mennessä helpottais (tosin lääkäri oli sitä mieltä et ei oikeesti enää töihin) Ja toi järkky kipu sit taas aiheuttaa supistuksia vielä enemmän joten sitäkin seurattava... Mullahan oli viime neuvolassa kohdunkaula 2cm ja kohdunsuu pehmee ja 1,5 sormelle auki.. Että semmosta täällä. Ihan vaan vähän ottaa päähän mut näillä mennään. Ja lepohan olis hyväks, mut kaikki joilla on lapsia ni tietää kuin helppoo se on kun niitä on tässä kaks jo pyörimässä. Mut eiköhän huomenna oo taas päivä uus ja parempi, joten kommentoin sitten keskusteluja joita ootte käyneet :)

maruli rv 29+0
 
mariajalle kiitos uudesta pinosta!:flower:

kauhee hinku tullut et sais laittaa vauvan vaatteet yms. valmiiks jo vaik silloin aikanaan mietin et vasta ihan loppuvaiheessa alan laittelee, jotenkin vaa ku vuos vaihtui nii tää alkaa tuntuu jo nii läheiseltä... pitäis hakee mutsilta vauvanvaate matkalaukun nii vois niitä alkaa pesee...
ja noita pikkuhankintoja vois alkaa tekee; vaippoja, kosteuspyyhkeitä, rasvoja yms. mitä vauva tarvii heti...

maidon tulo ei tuu vielä....

kestovaipat en ala niihin, kun jo lukee niistä nii vaikuttavat tosi monimutkaisilta vaikka ehkä pääsis kärryille nopeesti kun alkais käyttää mut se pyykkimäärän mitä se sit tekee nii ei kiitos pyörii toi kone jo nyt ihan tarpeeks, vaikka siinä säästäis luontoo ja rahaa nii ei ole mun juttu, nää kaks edellistäkin ollaan saatu opetettua kuivaks kokonaan 2:een ikävuoteen mennes nii opettaa tätäkin sit mahd. nopsaan potalle.:)

lapsen syntymän ajankohta olen miettinyt jo jonkun aikaa, varmaan tämäkin viihtyy masussa pitkään niin kuin sisaruksensa. eka syntyi vk 41, toka vk 41+3, kunhan ei nii pitkään viihtyis et käynnistystä tarvis, se on suurin pelko. nii ja kummatkin ovat syntyneet torstaina et onkohan se sit tänkin päivä.

suuntaiskohan sitä huomenna ikeaan tekee vähän ostoksia?!:p se lipasto joka ostettiin sieltä vauvan vaatteille meni jo tyttären huoneeseen käyttöön nii pitää hommaa uus...

ja iik! huomenna on se sokerirasitus, tunnin päästä en saa syödä enää mittän ja tällä hetkel ei oo yhtään nälkä...

suljettu ryhmä jos päätätte perustaa tänne nii voisin liittyä siihen.:)

pepper& mussukka POKS 32:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Hopea
nitta mäkin olin/olen pieni kokoinen 157cm ja esikoista aloitettiin odottamaan 50kg lähtöpainosta. ja samaa mietittiin mullakin et mahtuuko vauva tuleen. joten 38 viikolla kävin vauvan painoarvio ultrassa ja siinä samalla se ultraaja sanoikin et ei se vauvan paino ole niin tärkeä kuin se et lääkärit selvittää mun lantion leveyden ja miten mun luut lantiossa sijaitsee. eli siis millainen mun lantio on sisältä päin. ja lääkärin tutkimuksen jälkeen tuomio oli et hyvin mahtuu tulemaan. ja niin tulikin 3.6kg vauvaa.
aika jännä et sulla jo nyt todettu et sektio paras ratkaisu, kannattaa ottaa puheeks vielä ja kysyä myös muiden mielipiteitä. toki jos sektioon haluat niin mikäs siinä sitten.

tänään hain anopin varastosta pinniksen :) ja kohta meen kokoomaan sen.
niin ja samalla reisulla tuli pestyä 4 mattoa. vieläkun innostus lattiat peseen, nyt kun ei ole mattoja
 
Viimeksi muokattu:
nittta ja mesisa Mä kans oon pieni, 156 cm, eikä mulle oo puhuttu mitään sektiosta. Ja edellisessä neuvolassa sanottiin vielä et jos vauva kasvaa samaa tahtia ku on kasvanut ja syntyy LA:n aikoihin niin ois varmaan n. 4200g. Mut sehän on vaan arvio. 36 viikolla tehdään lääkärineuvolassa sit arvio että pystynkö synnyttään alakautta, mutta luulisin että ei pitäis olla mitään ongelmaa.

Pätkis 30+3
 

Yhteistyössä