Maaliskuun muruset 2016 <3 *elokuussa*

Voi Mymmeli_Myy mikä ihana uutispommi <3 tuhannesti onnea!

Luulen että viikonloppuna paljastetaan vauvauutiset mun siskon perheelle kun tulevat vuorostaan meille lomailemaan. Mulla on niin rättipoikki olo koko ajan, huono olo ja tänään pääkipukin, joka ei tunnu millään hellittävän että kiinni jäisin kuitenkin :sick:
 
Viimeksi muokattu:
Nuskalle isot halaukset ja osanotto :cry:. Muuta en oikein osaa noin suureen suruun edes sanoa.

Ja Mymmeli_Myylle tuplaonnea :love:. Meillä on kaveripiirissa kahdet kaksoset ja joo, vauhtia tulee varmasti riittämään, mutta hyvin siitä on ensisynnyttäjäkin selvinnyt!

Kävin tänään verikokeissa sitä nt-ultraa varten. Jotenkin hulluna ruennut nyt stressaamaan koko seulonta ja pelkään, että siinä jotain ilmeneekin :unsure:. Ultraan siis 2,5 viikkoa ja sitten ehkä uskaltaisi jo tulla raskauskaapista ulos ainakin ystäville ja perheille.

Muuten tässä on ollut nyt pari vähän huonompaa päivä pahoinvoinnin suhteen. Aamu alkaa aina vatsahappojen oksennuksella ja ällö olo jatkuu pitkin päivää. Illat on yleensä sentään parempia! Olen huomannut, että mulle kaksi tuntia syömättä alkaa olla ihan maksimi - muuten halailenkin pönttöä. Roudaankin koko ajan mukanani banaania, myslipatukkaa ja vesipulloa... Ja tuntuu oikeasti, että puputan koko ajan jotain!

Lindexillä jo sorruin ostamaan vauvanvaatteita, vaikka vielä ei pitänyt :unsure:. Oli vaan niin ihania ja kaksi bodyä selvästi huusi mun nimeä.

Tänään aloitin taas työtkin ja olen TODELLAKIN valmis nukkumaan just nyt.
 
Mymmelimyy, onnittelut! Aika jännää!

Minun on kanssa tarkoitus tänään käydä seulontaverikokeessa ja aamulla askartelin virtsanäyteputkien kanssa. Itsekin kyllä jännittää tulokset, mutta yritän olla ajattelematta asiaa kauheasti, etten psyykkaa itseäni ihan hysteeriseksi.

Itselläkin on olo, että olis ollu 2 kk krapulassa. Tuntuu, että viime aikoina olis helpottanut, mutta eilen oli kyllä taas huonompi päivä ja illalla ihan yökkäytti kun en ollut syönyt tarpeeksi usein ja kunnolla. Muutenkin tuntuu, että joka toinen päivä on huonompi ja joka toinen parempi. Mullakin 2 h on aika maksimiväli syömisen välillä. Pitää varata huomiselle kaverin hääpäivälle kassillinen ruokaa mukaan, kun ei ole varmuutta miten usein sapuskaa saa ja kuinka suuri osa niistä itselle sopii. Eiköhän siellä alkupalabuffassa jotain ihania graavilohia olisi tarjolla.

Yksi raskaussovellus lupaili, että kymppiviikolla pahoinvointi alkaisi helpottaa. Toivottavasti näin on.
Neljäsosa raskaudesta selätetty!

10 +1
 
Pahoittelut Nuska!

Mymmeli_myy, aika yllätys! Tuplasti onnea!

Nyt mennään viikolla 9 ja maanantaina pääsen ultraan tsekkaamaan onko kyytiläinen mukana. Ei malttaisi odottaa. Siitä sitten kolmisen viikkoa nt-ultraan. Onneksi aika tuntuu menevän tällä hetkellä aika nopeasti.
 
Valtava helpotus <3. Nyt ollaan käyty ensimmäisessä uä:ssä ja yksi vahva sydän siellä tosiaan sykki. Viikot täsmäsivät juuri sitä, mitä kuvittelinkin. la muuttui päivällä eli se on 18.3.2016. Vielä maltetaan olla kertomatta kenellekään. Pidetään tällä kertaa salaisuutena niin pitkään kuin suinkin pystytään.
 
Ekasta työviikosta selvitty ja ilman kertomisia työkaverille.
Tänään kävin siinä seulontaverikokeessa. Jäi virtsanäytteet maanantaille kun en tajunnut että piti olla joku 4h tauko ja ja. No, ei se mitään.

Oon havainnut että työpäivät selvinnyt hyvin, kun mussuttaa jotakin, mutta iltaisin iskee huono olo ja vatsa menee sekasin. Iltapahoinvoinnit täällä siis toivon että loppuisi jossain vaiheessa ettei ihan koko raskausaika mee tässä,

Nyt ootellaan sit ekaa ultraa joka reilun viikon päästä rv12. Nyt on siis 10+4 omissa laskuissa.

Sori tämmöistä omanapaista tällä kertaa.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

saraneito
 
Pitikö seulontaverikokeessa antaa virtsanäytekin? En yhtään muista edelliseltä kerralta tuollaista. :oops: Mulla on se verinäytteen anto sellaiseen aikaan, etten mitenkään pysty olemaan neljää tuntia käymättä vessassa siihrn aikaan päivästä.
 
Joo piti. Mut tosiaan onnistu et otan ite kotona näytteen ja vien sinne. Ja helpottaa kun huomaan että alan heräämään öisin vessaan. Samaa tapahtui esikoista odottaessa.
Täti oli jo laittamassa mut rasitukseenkin mut sanoin et sori, tuun parin viikon päästä uudestaan, myöhemmillä viikoilla.
 
Onnea hurjasta ylläristä Mymmeli_myy!:)

Täällä kamppaillaan myös pahonvointien kanssa, mutta alkaa tää onneksi jo helpottaan ja syönnit pitää muistaa, niin välttyy oloilta, paitsi aamulla on suurinpiirtein juostava keittiöön jos haluaa tolpillaan pysyä:eek:

Mutkin meinasivat lykätä sokerirasitukseen, vaikka ainoa suvussa sokeritautia sairastanut oli isäni,joka sai sen lääkkeistä ja muut henkilökohtaiset syyt mukana. Ja itselläni ei ole ollut koskaan ylipainoa, vaikka kyllä tiedän, että se sitä tarkoita, ettenkö voisi kuulua riski ryhmään.
Mutta pidän todenäköisyyttä hyvin pieneä.

Viikkojakin on jo hurjat 9+5:love: Tuntuu että voi alkaa jo huokaista, vaikka ultraan on vielä tuskallisen pitkät 2vkoa:D

Ja heeei! Semmosta utelisin, että onko muilla hormoonit haitannut unta?
 
Iiv
Noniin, täällä ollaan. Neuvolassa ja varhaisultrassa käyty eilen ja kaikki oli hyvin. Oli hyvä kokemus. :love:

Oloja on sen verran, että aamuisin etoo. Huono olo korjaantuu syömällä tai juomalla jotain. Väsymyskin painaa. Lisäksi rintoja aristaa.

Oliko meillä joku Facebook-ryhmä keskustelua varten?

Nyt 7+3.
 
Minäkin kävin "neuvolassa". Mutta eipä siellä oikein mitään tehty :D Lähinnä vaan puhuttiin ja kyseltiin asioita, ja mitattiin verenpaine. Sovittiin seuraava käynti jo 24.8. työtilanteeni takia, joten lääkäri totesi vaan että voidaan silloin sitten ottaa loput kokeet ym...

Ja LA on tuon paikan kortin mukaan 18.3, joten se on nyt sitten ultraan saakka virallisissa papereissa :)

Viimeiset kolme päivää on ollut vähän enemmän pahoinvointia, mutta edelleen tosi lieviä nämä oireet :)

Kevättähti 8+3
 
Heips! Täällä taas yksi joka voisi taustajoukoista hypätä mukaan! Toinen lapsi tulossa, esikoinen nyt 2v2kk tyttö. Olisin kiinnostunut siitä facebookin ryhmästä!? Kenelle sitä viestiä piti laittaa?

Emppuli/15.3.2016/2lapsi/32v/LPKS

Emppuli ja pikkunen 8+3
 
Huomenta :)

Mahtavaa kun saadaan ultrakuulumisia jo ryhmään :)

Täällä oli ihan kamala päivä eilen ja näyttää jatkuvan :/ Ylös ei nouse, mutta kaukana ei ole. Illalla menin syömään liikaa, siittä hyvästä koko yö on närästäny ja oksennusröyhtäyksiä tullu. mahtavaa :/

Täällä vietetään tänään miehen vikaa lomapäivää, jännittää miten selviin lastenkaa jos päivät on oksentamista. Ens kuussa alkaa pojalla kerho, se onneks helpottaa vähäsen, ainakin luulisin.

ens viikon lopulla neuvola ja saan uuteen ultraan ajan :) uskon sen tulevan jo sitä seuraavalle viikolle.

kyyneltenhymy ja viikkoja varmaan 7 ja 8 välillä :)
 
Eilisen häät meni yllätävän mukavasti, joskin kyllä väsymyksenä ja selkäkipuna nyt tuntuu. Parasta oli, että selvisi, että yksi parhaista kavereistani on myös raskaana! Lasketut ajatkaan ei poikkea montaa viikkoa. Ihan mahavaa, että nyt on joku in real life kenen kanssa jauhaa asioista ja jos kaikki menee molemmilla hyvin, niin olishan tuo loistava juttu äippälomankin kannalta. Voi sopia tapaamisia ja ei ole niin yksinäistä välttämättä. Vasterintamallakin voi olla synergiaa.

Tuo on myös miehen kannalta kiva, kun voi nyt keskustella aiheesta parhaan kaverinsa kanssa ja kysellä miesnäkökulman juttuja vauvaan liittyen.

Mies vähän kännipäissään turhan avoimesti viittasi aiheeseen, niin että muutkin kuulivat ja jos vaan olivat korvat höröllään, niin ei olisi ollut vaikea päätellä mistä on kyse. Täytyy toivoa, että muut ei olleet tarkkaavaisina. Myös muutama muu, joka tiesi aiheesta möläytteli muutaman kerran, mutta eipä se nyt niin haudanvakavaa ole, jos jotkut tietääkin. Ainoastaan jos seulonnassa selviäisi jotain kamalaa, niin sitten olisi ikävä jos laaja joukko tietää.

Hörpin hämäykseksi välillä pikkusiemauksia viinilaseista ja mies tyhjensi ne sitten myöhemmin. Välillä join alkoholitonta valkkaria. Illan tylsin vaihe oli ehkä se kun muilla oli hyvä nousuhumala ja juskoivat baaria ja tupakalla ja jauhoivat kännisiä juttuja. Mutta myöhemmin kun oli tanssia ja ohjelmaa niin oli sitten itselläkin enemmän aktiviteettia.
 
Heippa hei kaikille tuleville mamoille!! :)
Täällä myös yksi innokas ilmoittautuisi mukaan maaliskuun odottajiin.
30v., rv 7+1, la 29.3, TYKS, 1.lapsi

Kävin tänään varhaisultrassa yksityisellä, koska itselle oli epäselvää miten pitkällä raskaus on. Ultratessa näkyi pienen pieni elämänalku ja sydän löi vimmatusti. Minkäännäköisiä oireita ei oikeastaan vielä ole ollut. Välillä olo ollut etova ja tuntuu, että syödä pitää parin tunnin välein. Väsymys on ollut ainut, mikä on vaivannut nyt pari viikkoa. Ensimmäinen neuvola olisi kahden viikon päästä.
 
Tervetuloa Mantzu_85, LA-kaimani

Kävin tänään ekassa neuvolassa. Ja pyh ja pah, eihän siellä mitään ultrattu. Muistin väärin. Hemoglobiini oli 130. Neuvolan mukaan La 27.3. mutta 30 päivän kiertoni mukaan 29.3. joten pidetään se täälläkin. Hauskinta tässä on se että kolmas kierros on kuin toisinto esikoisen odotuksesta; la oli silloinkin neuvolan mukaan 27.3. :rolleyes:Esikoiselle on synttärilahja siis jo työn alla :love:Siihen sokerirasitukseen ei kuulemma ole tarvetta. Aika tylsä käynti muuten; kaikki lippuset ja lappuset muistui flashbackinä mieleen. Uutta oli ainoastaan vanhempien ja lapsen liikunnan seurantakortti.

Ällötysöllötys iskee vähän väliä. Mun lemppari olojen tasoittaja on mustikkakeitto suoraan purkista. Ja Sprite. Muuten en limsaa juuri juo, mutta nyt se maistuu erityisen hyvin.

Jaksamista alkavalle viikolle, kanssasisaret!

tsilinut 6+6
 
Viimeksi muokattu:
Heipä hei! Kirjoittelin aiemmin pitkät pätkät ja kaikki katosi. Pyh!

Täällä eka neuvola ensi viikolla, jolloin 10+4. Odotan käynniltä lähinnä sydänäänten kuuntelua. Sokerirasitukseen en usko joutuvani, kevään keskenmenneen raskauden ekalla neuvolakäynnillä ainakin näin sanottiin. Esikoisesta olin ja mielestäni käynti oli ihan ok, en kokenut sitä siis kovin pahana ja silloin kaikki oli erinomaisesti. Eka neuvolasta saa meillä lähetteen seulontojen yms verikokeisiin ja meillä saa myös pissakupit kotiin sitten sairaalan labraan vietäväksi.

Np-ultraan on kolme viikkoa, sitä odotan. Luulen, että jos siellä on kaikki ok, kerrotaan ihmisille (lähinnä töissä ja miehen piirille, mun puolelta kaikki tietää...) ensimmäisen neuvolalääkärikäynnin jälkeen, joka on täällä 14+ viikolla. Odotan tuota ultraa myös siksi, että viimeksi silloin tuli oloissa käännekohta parempaan.

Unet mulla on ollu kevyitä: Heräilen yöllä ja olen helpommin jaksanut könytä ylös pojan huutoihin. Muuten kyllä väsyttää ihan koko ajan...

Olo on ihan ok. Illasta oksettaa, vähän koko ajan väsyttää, mutta aika lievää on. Nyt on juilinut vatsaa ja selkää, se tietty vähän huolestuttaa, mutta enemmän huolestuttaisi näiden tuntemusten puuttuminen :) On se vaikeaa!

Kaiken omanapailun jälkeen kysymys: Onko teillä kokemusta sellaisista mahan alle jäävistä mammafarkuista? Meneekö loppuun asti? Pysyykö ylhäällä? Mua houkuttaisi sellaiset, esikoisesta oli vain niitä tuubillisia versioita ja niistäkin kyllä tykkäsin, mutta esteettisesti miellyttäisi silmää noi matalat enemmän :)
 
Täällä vauvelinalku heitti oikein kierrepallon. Just kun jo ajattelin, että olo on jo paranemaan päin ja aamuisin ei ole enää niin huono olo, niin yhtäkkiä olen oksentanut koko illan ja mikään ei ole pysynyt sisällä. Huh! Toivottavasti tämä olisi vain yksittäinen päivä. Jos ensi viikolla on tällaista niin jatkuu loma suoraan saikulle...

10 +4
 
Varhaisultrassa käyty tänään ja yksi sydän löi masussa hienosti ♡ helpottunut ja onnellinen olo :) viikkoja nyt 7+0 ja la tarkentui 29.3. :)

Oireina mahan vihlaisut kylkeä kääntäessä/autosta noustessa tms liikkeissä. Väsymystä myös ilmassa! Helpolla päässyt tähän saakka :)

Sikiöseulontoihin halutaan osallistua, eka neuvola vasta 9+0 viikolla, toivottavasti ei mee liian tiukille labra ja ultra-aikojen varailu! Voihan sitä neuvola palvelusta kysyäkin..

Minea 7+0
 
Tervetuloa Minea 90 kerhoon, täälläkin la 29.3 :)

Raskaudesta kertomisesta sen verran, että aika moni meidän kavereista ja sukulaisista tietää asiasta koska nyt ollut niin paljon juhlia, missä ihmiset ovat tajunneet/kyselleet :)

Täällä tänään oireeton päivä väsymystä lukuunottamatta :)
 
Ikävältä kuulostaa KevätTähti! Onhan tuossa kyllä jo aika paljon eroa omiin laskuihisi. Toivotaan nyt kuitenkin parasta. Päivitä tännekin tilannetta jos jaksat.

Täällä maailmanlopun väsymystä yövuorojen johdosta. Alavatsa vihloo välillä ikävästi. Kohtu kasvanee vauhdilla tuskin sen kummempaa. Enää vajaa pari viikkoa nt-ultraan. Aika huikeeta. Ilolla uuteen yöhön. :alien:

Mitä teille muille kuuluu? Kovin on hiljaista, ei täälläkään jaksa enää kokoaikaa mahan ympärillä ajatuksissa pyöriä. :)

MasuMyy 9+4
 

Yhteistyössä