Maaliskuun Mussukat 2010 ~ näin me kasvamme

Meillä rota-rokotteesta ei oo tullu sen kummemmin vaivaa, kakkaa kyl piisaa nyt vaikka muille jakaa. Ja pulauttelu on astetta kovempaa kuin normaalisti (näin terkka varotteliki, et voi tapahtua) Mut ei oo neiti onneks kitissy nuista normaalia enempää (tajusin muuten joku aika sitten, et ei meidän Oona taidakaan olla ns. helppo lapsi; tuntuu vain helpommalta kun yks koliikkinen ja muuten mahavaivanen lapsi koettu :LOL: Eli meidän neiti onkin ns. tavallinen vauva :) )

Syöttökertoja meillä kertyy vuorokaudessa 7-9. Voi kyl vaihdella suurestikin, riippuen siitä kuinka paljon nukkuu (pitkien unien jälkeen tankkaa useamman kerran).

Tänään on väsyttäny, vaik yö nukuttu hyvin. Ehkä se on tää lenssu :/

mobic

Ps. Mie tahtosin kans mukaan sinne Facebookin ryhmään ;) :wave: :attn:
 
minäkään en huomannu et rotavirusrokotteesta olis tullu sen enempää vaivoja mut meillähän tuo pulauttelu esim. on ollu alusta saakka tosi runsasta muutenkin. Jos sitä vielä enemmän tulis niin hukassa oltais. Meillä ei kakata joka päivä, välillä voi olla kolme neljäkin päivää kakkaamatta ja sillon huomaa kyllä että vatsaa vääntää enemmän. Disflatyl tippoja ollaan alusta saakka annettu lähes päivittäin yhden kerran. Syöttöjä meillä kertyy noin 6 kertaa päivässä, yhen kerran syödään yöllä. Muuten nukutaan yöllä hyvin ja aamullakin heräillään vasta 10.30 maissa. Illalla vastaavasti mennään nukkumaan vasta noin 23. Nyt kun on ollu viileämmät ilmat taas pihalla ni ulkona nukutaan 3-4 tuntia vaunuissa mut sillon ku oli lämmintä ni ei millään olis nukuttu, vartin pätkiä vaan. Saa nähdä kun oikeen helteet tulee et miten sit käy unien :eek:

Facebook ryhmästä mut ainakin sieltä heitettiin pihalle kun en ilmeisesti ollu tarpeeks aktiivinen ja kirjotellu koko ajan. Mä en ainakaan yksinkertaisesti kerinny ku joskus kommentoimaan joittenkin kirjotuksia mut usein kävin lueskelemassa ja oli ihan kivaa ku oli samoja vaivoja sun muita ni sai tukea niitä lukiessa. Hiukan pettynyt toimintaan :(

Meillä on viikon etelänreissu odottamassa ihan justiinsa. Neljä päivää niin ollaan Kreikan lämmössä. Toivottavasti vauvankin kanssa kaikki menis hyvin. Ainut mikä oikeastaan mietityttää on se että miten vauvan saa koko ajan pidettyä pois auringosta, sehän siellä paistaa voimakkaasti B) Saadaan eka rokotuskin hiukan aikasemmin juuri matkan takia eli maanantaina mennään se hakemaan ja samalla katotaan hiukan mittoja vaikka ne sitten matkan jälkeen katotaan uudestaan virallisessa 3 kk neuvolassa.

Mukavaa viikonloppua kaikille :wave:

Mamu-78 ja Sofia pian 3kk :heart:
 
tervetuloa MissLuupää :flower:
mamu facebookissahan kävi niin, että kun asetuksia muokattiin, sieltä poistettiin vahingossa aika monta tyyppiä, olisitko ollut yksi heistä? en itsekään ole aktiivisin, luen ku ehdin ja joskus kirjoitan itse jotain kuulumisia.

meille ei ihmeitä, helteillä poika nukkui huonosti päiväunia, toivon että nyt nukkuisi paremmin. yöt sen sijaan menee mainiosti, menee 19 nukkumaan ja noustaan 08-09 välillä, 2-3 syötöllä, en valita:)

 
Pikaisesti kuulumisia neuvolasta:
eli 2kk neuvolas mitat 57cm ja 4640gr,
nyt 3kk mitat 58,5cm ja 5330gr.
(virallisesti viikon pääst vast 3kk)

Rotarokotteen ja piikin jälkeen ollu vähä kiukkunen,
nytkin tuolla huutelee niin pakko taas mennä ja
koittaa palata paremmalla ajalla..

Terkuin; neiti räkänokka ja lapset
 
hei kaikille :) uskallanko enää kirjottaakkaa tänne ku on tullu äkäsiä kommentteja facebookin ryhmän toiminnasta :/

niin siis me siel pidettii vähä "nimenhuutoa" et ketä siel käy ja haluaa olla ja karsittiin simmosia jotka ei kahteen viikkoon ilmottanu mitää..koska ajateltiin että jutut alkaa mennä kokoajan henkilökohtaisemmiks ym ni ei haluttu et siel on ns tuntemattomia vakoilemassa :D mutta toki sinne pääsee mukaan, en vaan oo ite käyny tääl paljonkaan kun vauva vie aika paljon aikaa ja sitten kun joku laittanu ryhmäpyynnön facebookista ni ku en tiiä et onko joku täältä vaiko ihan tuntematon tallaaja ni en oo välttiksee sit hyväksyny.. viestiä vaan ni eiköhän me sopuun päästä.

ja siis mähän olen ryhmän ylläpitäjä, joten haukkukaa mua jos on haukuttavaa :ashamed:

meillä oli tänää 2kk neuvola, paino 5330g ja pituus 59,5cm..rota saatiin ja nyt on ollu kokoajan ihan hirmu itkunen poika, en tiiä johtuuks siitä rokotteesta vai mistä, mut kurjaa ku ei saa mitenkää poikaa tyytyväiseks :/
 
Heippa kaikille!

Meillä menee vauvan kanssa hyvin, on kyllä tosi ihana ja kiltti poika...Odotan vaan pelolla et tuleeko hällekin atopia ja allergiaa niinku muillekin lapsille!
Mutta mulla meinaa välillä olla väsy, isompien lasten kanssa ovat kyllä tosi ihania, mutta kaksi vanhita ovat aina tappelemassa tai kiukuttelemassa, ehkä se johtuu siitä, kun mun aika menee paljolti kahden nuorimman kanssa...

Missluupää : Onnittelut tyttösestä! :heart:

Meillä tuo vauva syö toisinaan aika tiheään ja sit on sellasia päiviä et syö harvemmin, syö keskimäärin sen kymmenkunta kertaa! Neuvolassa sanoivat et voin rueta soseita ym kokeileen jo 3kk:n iässä, kun on jo kuitenkin niin iso kokonen....

:hug: kaikille väsyneille mammoille!

Juu minut myös potkittiin pois sieltä fb: n ryhmästä, olin kyllä pettynyt, kun itekin olin siinä luulossa että sieltä voi vertaistukea hakea ja sit kävi niin... Mut eipä tässä paljo oo kerenny netissä olemaankaan...
 
katariina00, mie epähuomiossa torjuin sun kaveripyynnön kun en eka tajunnu kuka mua kaveriks tahtoo, joten kokeilepa uusiks :wave:
Ja vähä samoilla linjoilla oon Ryysiksen kans, jotenki outoa ehdottaa/edellyttää tietynlaista aktiivisuutta ryhmään kuulumiseksi. Eihän tälläkään puolella kommentoida, jos ei ole asiaan mitään sanottavaa eikä tarkoita, etteikö kokis tärkeeksi saada lukea toisten kokemuksia/ajatuksia aiheesta. Omaa järkeä voi ja saapi käyttää siinä, mitä tietoja antaa muiden luettavaksi, oli media mikä hyvänsä.

Lapset keskeytti ja nyt pitääki mennä ruokkiin esikoista :)

mobic
 
No on se nyt pikkusen eriasia kirjotella täällä nimimerkillä ja fb:ssä omalla nimellään. Ryhmän tarkoitus onkin olla ns.läheisempi ettei kuka tahansa pääse lukemaan. Jos ei kahteen viikkoon ole voinut käydä sanomassa että edelleen on mukana, vaikka vain lukemassa niin voi voi,. Ei siihen montaa minuuttia kulu, pistää epäilyttämään onko aikaa edes lukea sitten.Ja mistä ihmeestä katariina olisi saanut kaikkien s-postit
:LOL: Ja kyllä siellä enemmän yksityisempää on kun täällä.
 
elikkäs kun tästä nyt tuli niin elämää suurempi juttu ni tässä vähä mun ajatuksia....

ketään ei tietenkää poisteta jos on kiinnostusta ja halua keskustella, mutta FB ryhmä ei mun mielestä oo kaikille jotka haluu "vaan lueskella muiden juttuja", vaan siitä on enemmänki muodostunu ihan kaveriporukan keskustelupaikka..eikä mun mielestä kaikki asiat joita jaan kavereideni kanssa kuulu niille jotka vaan mielenkiinnosta lueskelee mein juttuja :) ilkeetä tai ei mut tääl kaksplussassa voi sit lueskella niitä muiden juttuja jos ei ite jaksa osallistuu keskusteluihin :p

enkä mä tarkota et jokaisen siellä olevan täytyy kirjottaa joka hetki sinne...on mullakin tää huutava koliikkivauva joka tosiaan vaatii mun aikaa :D
 
Meillä on pojalle ilmestynyt jotain ihmeellistä ihottumaa käsiin ja jalkoihin ja nyt sitten ihmettelen, että voiskohan noihin jotain apteekin lääkerasvaa laittaa kun ei tavallinen rasva ole auttanut. Tietäiskö joku mikä olis sellanen rasvamerkki mitä näin pienille vois laittaa?
 
Miten niin ei passaa että täältä sinne pääsee, täältähän me kaikki sinne ollaan alunperin menty. Vaatimuksena oli se että sinne avattuun keskusteluun kävisi laittamassa merkin, että edelleen haluaa olla mukana. Jos näin ei ollu tehnyt niin sitten poistettiin ryhmästä. Eikä olla poistettu ketään ketkä ovat näin tehneet, paitsi VAHINGOSSA katariina poisti, vahingossa hyvät ihmiset.

Ja ei täällä olla mitään mainostettu ja sen jälkeen pääsyä evätty. Ei tarvitse vääristellä asioita, varsinkaan jos niistä ei mitään tiedä.
 
Poistin tästä kauhean määrän napinaa siitä fb.n ryhmästä.

On todella sääli ettei tämä porukka voinut jatkaa keskustelua asioista täällä puolen rauhallisissa ja ystävällisissä merkeissä.

Sääli on myös se että monen eri ryhmän ja kerhon vuoksi porukka sit jaettiin kahtia, ja jää se kultaakin kalliimpi tuki sit saamatta.

jatkossa laittelen vain neuvola mitat että on sitten mahdollista verrata oman muksun kasvamista toisiin nähden. :wave:
 
en kyllä ihan nyt ymmärrä et miks se ois rikkonu ku sinne pääs ihan jokainen meistä, mutta kaikkia se ei kiinnostanu ja toiset taas koki sen puolen enemmän omaksi..ja me jotka sinne nyt päädyttiin ja koetaan se omaksi jutuksi ni ollaan vaan muodostuttu tiiviiksi ryhmäksi..ei kai se väärin oo? ei kaikkii aina miellytä just samat asiat, se on karu totuus :)

mulla meni maku tähän palstaan pikkuhiljaa ja totesin että fb on mulle omampi juttu :) olen pahoillani siitä :) edelleen fb ryhmään pääsee täältä kuka vaan jota kiinnostaa vaihtaa ajatuksia siellä, mutta ne jotka haluaa vaan lukea toisten elämästä, mutta ei jakaa muille omaa arkeaan, voi tehdä sitä täällä :)
 
minjoh:Ootko bepantenia kokeillu ihottumakohtiin...Mä oon joskus joutunu vauva ikästä rasvaamaan hydrokortisoni voiteillakin, kun ei oo tavalliset perusrasvat auttanu, mut tuolloin oon neuvolan kautta saanu reseptin voiteeseen! Meillä on lapsilla ollut tosi pahaa atopista ihottumaa, johon ei tavalliset rasvat oo auttanut, kuin vasta kortisoni rasvaus kuurin jälkeen...
 
Moikka moi!!
Pitkästä aikaa taas! Huh kun menee aika niin nopeeta ettei kunnolla ehdi enää höpötelläkkään!
;)

Mitäs tänne kuuluu! Meille kuuluu hyvää! Tyllerö on jo kauhian iso likka! 2kk neuvolassa kolme viikkoa sitten 6830g ja 60,4cm pitkä. Wow!! Ja korvikkeella mennään! <3

Missäs vaate-koossa te ootte tällä hetkellä? Meillä mennään 62-68. Jotkut 62 on käyny aikaa sitten pieneksi ja jotkut 68 on taas viä ihan liian isoja!

Jaahas! Kutsu käy! ;)

Harakanhattu ja Matsku!! :heart:
 
Voi morjens teidän kanssanne!! Minäkin niin oisin kaivannut vertaistukea mutta mihkään fb ryhmään en jaksa alkaa, ei mulla oo aikaa/mielenkiintoo. Lähinnä haen sellasta näin meillä-kuinkas teillä-onko muilla-kontaktia enkä todellakaan halua omalla nimellä/naamalla missään keskustella. Mutta täältä sitä ei sit vissiin enää saa :( Harmi kun menitte pilaan hyvän homman!
 

Yhteistyössä