Maaliskuun Mussukat 2010 ~ näin me kasvamme

Alkuperäinen kirjoittaja Mötkylä:
Lähinnä haen sellasta näin meillä-kuinkas teillä-onko muilla-kontaktia
Niin hakee sallamaria84 myös! Siihen tämä on toiminut minusta erinomaisesti eli minulta kukkakimppu

:flower: jokaiselle, joka jatkaa ilman kohua. Ja kun tuo fb-harmitus ei koske meitä kaikkia (esim. minua) mitenkään, niin jatketaan ainakin me ketkä emme ole mieltämme pahoittaneet tätä keskustelua niin aktiivisesti tai passiivisesti kuin ehdimme ja haluamme :heart:

Meillä vaatekoko on 62, jos yksi koko pitäisi sanoa. Tosin sen on huomannut, että koot heittävät hirveästi! Hauskaa oli myös, kun saimme tuliaisen Ranskasta sekä Yhdysvalloista. Molemmat bodyt olivat tarkoitettu kolmikuiselle, mutta Yhdysvalloista saatu oli tuplalevyinen, hih! Ovatko ranskattaret jo vauvoina solakoita...

Hyvää yötä vauvoille ja äideille!
 
sallamaria84 Juuri näin!!! :flower: :heart:

Ja joo mäkin olen huomannut sen että kauhean paljon heittää koot. Hennesin koot musta kauheen pieniä verrattuna esim lindexin vastaaviin.

Tänään syötin likan ensi kertaa tuossa omassa kotipihassa. Mökillä olen kyllä häntä jo "ulkoruokkinut", mut ekaa kertaa kotosalla. Oli ihanaa istua syreenin alla ja nuuhkia kukkien tuoksua ja kuunnella tytön tyllerön tuhinaa!!! :heart: :heart: :heart: Täydellistä!
 
Kiitos anri82 vinkistä! Lähetään nyt ainakin kokeilemaan eri rasvoja ja jos ei nyt pahemmaks mene niin sitten reilun kahen viikon päästä neuvolassa saavat kattoa miltä näyttää.

Ja täällä myös yksi joka sallamaria84n tavoin jutustelua täällä yrittää jatkaa. Joten toivottavasti myös sinä mötkylä täältä tuota vertaistukea jatkossa saat! Ja tietenkin kaikki muutkin sellaista kaipaavat.

Vaatekoista meilläkin on pääosin käytössä 62 cm. Sitä pienempiä on jo laitettu talteen ja osa kiertoon eteenpäin. Tänään tosin kyllä meni yöhaalari kokoa 56 päälle. Ja tosiaan aika paljon on noi koot siitä kiinni minkä merkkisiä vaatteet on. Ja tietty kestojen kanssa saa käyttää vähän isompia vaatteita. Sitten olisin vielä jatkokysymystä vaatteisiin liittyen laittanut, niin onko kenelläkään mitään suosikkimerkkiä tässä muodostunut?
 
Nyt hävettää myöntää, mut en oo käyny täällä sitten Laurin syntymän.... :ashamed:
Niin se arki vaan rullaa nopiaan eteenpäin!
Eli: Lauri Pekka Olavi syntyi 19.3. Painoa 3880g ja 50cm :heart:
Aivan mahtava pienimies on ollu, mut joku kun kyseli syömiskerroista/vrk nii meillä oon just tehny laskelmaa parina päivänä: 18 kertaa!!! :eek: En ollu uskoo itekkää... Mut rintamaidolla mennää ja poitsu oli nyttenki 2kk neuvolassa 6335g ja 59,7cm et hyvin kasvaapi!! :)

Mamali ja Lauri
 
Moi!

Minuakin vähän harmittaa, kun täällä on nykyään niin hiljaista, mutta ei kai siitä voi tuota fb-ryhmää syyttää. Jokainen kirjoittaa minne itse haluaa.

Syömiskerroista en oikein osaa mitään sanoa, kun se vaihtelee aika paljon. Yöllä oli pitkään ensimmäinen syöttö neljän aikaan, nyt se on aikaistunu kolmeen. Seuraava kuudelta tai seitsemältä. Päivät vaihtelee ihan älyttömästi, joinain päivinä Timppa nukkuu pitkiä unia ja joinain päivinä vaan torkkuja ja silloin syökin useammin tietenkin. Rintamaidolla on muuten kokonaan, paitsi jos olen jossain niin saa "iskänmaitoa" eli Nannia.

Ihan uteliaisuudesta kysyn että paljonko pelkällä korvikkeella olevat vauvat vuorokaudessa syö.

Mulla sitten alko jo menkat alle 2kk synnytyksestä ja mielialat on ollu aika kamalat. Monta päivää PMS-olot. Normaalisti mulla on ollu vaan yhtenä päivänä kuussa pms-mielialanvaihteluita, yleensä päivä ennen kuin alkavat. Oli kyllä masentavaa kun luin Vaun sivuilta, että synnytyksen jälkeen hormoonit palaa normaaliks vasta vuoden tai puolentoistavuoden jälkeen. :'(

Vaatekoista on meillä käytössä 60-62-68. 60 alkaa kyllä jo aika pieni olla. Tänään 2kk neuvola niin selviää mitat.

Kiva ois jos tänne enempi tulis maalismammojen kuulumisia. Minä ainakin luen. En oikein osaa ite kuvailla omia fiiliksiä niin elävästi kuin esim. Dominique.

Terveisin Helka ja Timppa ihan kohta 2kk

 
Suosikki vaatemerkit: Mun suosikki vaatemerkkejä on hennesin ja lindexin vaatteet. Tosin tuntuu siltä että hennesin vaatteet kulahtaa tosi nopeeta. :(

Korvikkeen määrä: Me syödään about 4-6 kertaa päivässä ja kerralla menee 350ml-450ml. Tosi vähän on noita syöttökertoja, mut sit kerralla menee ihan hirmuisesti!!!

Hiljaisuudesta Veikkaan että kaikilla on niin kädet täynnä tekemistä, ettei paljon ehdi kuulumisia jäädä kirjotteleen! X) Ite olen ainakin sortunut siihen että käyn vaan pikaseen lukasemassa täällä ja naamakirjassa, mutta harvemmin ehdin jäädä kommentoimaan. :saint:

Menkat: Mulla ei oo vieläkään alkanut!!!! Vaikken imettänyt kun 1kk. Missä lienevätkään....

Mamali-76 Wow!!! 18 kertaaa!!!!! Ihan hirmu usein! Onnea muuten hienosta nimestä! :flower:

Ihana päivä taas tulossa!!! Toi tyttönen nukahti ihan tyytyväisenä tänne sisälle ennen ku ehdin siirtää häntä vaunuihin... En millään raaskis häntä tuolta nyt riipiä, mut vaunutteleen olis ollu ihana mennä! :( No josko sitten seuraavan syötön jälkeen!

Ihanaa päivää!!! :flower:
 
Meille syöttökertoja tulee noin 8 - 10 päivässä. Päivällä hotkaisee tissin tyhjäksi hetkessä, mutta illalla viihtyy tissillä toista tuntia ennen kuin nukahtaa.

Nukkuuko teillä vauvat omassa sängyssä. Minä en meinaa saada tyttöä millään siirrettyä omaan sänkyyn niin ettei heräisi. Eilen onnistui helposti ja heräsi ekan kerran puoli seitsemältä =) Seuraavana yönä varmaan nukkuu taas koko yön mun vieressä.

Vaatteet meillä on suurimmaksi osaksi vielä 56 cm. Muutama yökkäri on 62 cm. Minusta Lindexin vaatteet on pienikokoisia. H&M:n vaatteet menee meillä pikkuisen pidempään. Tutan vaatteet on niihin verrattuna tosi isoja.
 
Vaatekoko meillä on enimmäkseen 62, mutta monet nekin alkaa jo jäämään pieneksi ja muutamat vaatteet on 68. Varsinkin bodyissa ja paidoissa joutuu käyttämään isompia kokoja, mut housuissa riittää pienemmätkin, eli kaveri on pitkäselkäinen ja lyhytjalkainen. B)
Vaatemerkit meillä on mitä sattuu löytymään, ei oo mitään erityistä. Tuttaa taitaa eniten löytyä ja ne onkin ihan kivoja, sopivan mallisia meidän pojalle.

Omassa sängyssä meillä vauva harvoin nukkuu. Yöunille laitan yleensä omaan sänkyynsä, mutta ensimmäisen yösyötön jälkeen loppuyön nukkuu mun vieressä, jotta on helppo tunkea vaan tissiä suuhun kun herää. Syöttökertoja on öisin n. 3 h välein.

Tuliko muille paljon oireita rotavirusrokotteesta ? Meillä se sekoitti pakan täysin ja vasta nyt, kun rokotuksesta on 2 viikkoa aikaa, alkaa poika olla oma itsensä. Parin viikon ajan olikin runsasta pulauttelua, vatsavaivoja ja yleistä kärttyisyyttä. Harmittaa, jos seuraavistakin annoksista tulee vielä noin pitkäkestoiset oireet ja kun lisäksi tulee 3 kk:n neuvolassa se toinenkin rokote.
 
vaatekoko: Meillä poitsulla alkaa 62cm olemaan liian pieniä, joten ollaan siirrytty 68 ja 70 kokoisiin vaatteisiin...

Meillä ei poika nuku omassa sängyssä, yöt nukkuu meidän vieressä, jotenki vaan siihen jäi, kun aluksi söi parin tunnin välein yöllä, nyt menee yleensä yhellä-kahella syötöllä yöt!Päivällä nukkuu sit yleensä ulkona vaunuissa ja jos syliin nukahtaa ja yrittää siirtää sänkyy ni herää melki heti!

Hauskaa kesä kaikille! :flower:
 
Tervehdys mammat :)

Eiköhän tuo vauva-arki ole kiskaissut meidät kaikki mukaansa niin intensiivisesti, että enää ei yksinkertaisesti ehdi tänne niin usein kommentoimaan..

Ja sallittakoon FB niille, jotka sen kokee enempi omakseen. Jokaisen tarpeet kuin ovat omanlaisensa, osa haluaa keskustella omilla nimillään henkilökohtaisista asioista ns. kaveripiirinä ja osa nimimerkin takana vain ja ainoastaan vauvajutuista..ja sitten on meitä, jotka ovat molemmilla palstoilla =)

Turha on myös ketään siitä syyllistää..molemmissa omat hyvät puolensa..ja ne jotka fb:tä muutoinkin käyttävät tietävät varmasti että siellä kommentointi on myös teknisesti huomattavasti helpompaa kuin täällä, joten pisteet siitä fb:lle.

Omassa sängyssä nukutaan meilläkin, tosin aamulla isännän töihin menon jälkeen otan neitin viereen parisänkyyn köllöttelemään aamusyötön jälkeen. Siinä saatetaan nukkua vierekkäin kolmekin tuntia.

Korvikkeen määrä; Pikaisella laskutoimituksella meillä tulee syöttökertoja n. 7-8 vuorokaudessa ja melkein joka kerralla menee n. 120 ml kerralla. Välillä enempi, välillä vähempi..vastiketta menee siis n. 850 ml päivässä..huiks :-D Neiti on tosiaan jämähtänyt tuohon 120 milliin..kerran on mennyt 140 milliä yhdellä syötöllä, muutoin aina vähempi.

Vaatekokona on käytössä 62 cm, joitakin 60 senttisiäkin löytyy ja poikkeuksena 56 senttinen yökkäri :) Koot tosiaan vaihtelee ihan hurjasti!

Ei menkkoja vielä ja miun puolesta saisivat pysyäkin poissa! Tosin, vähän pistää jänskättämään kun miehen kanssa on alkanut jälleen petipuuhat sujumaan oikein kivasti eikä ole mitään ehkäisyä otettu käyttöön ;) Jos menkat olisi, niin limojen perusteella tietäisi milloin on tärppipäivät, mut nyt on vähän hankalaa päätellä onko vai eikö ole :) Kroppa ei vielä ihan täysin ole palautunut vuotojen suhteen..

Ja jottei kukaan nyt tästä järkyty, niin mielellään otetaan pikkukakkonen vastaan heti perään :LOL: Itsekkäästi toivon, ettei ihan vielä lähtisi tulemaan, koska lähdetään joulukuussa Thaimaahan, mut jos niikseen tulee niin eiköhän siellä reissussa pärjätä raskaanakin. JOS nyt sellainen onni sattuisi osumaan kohdalle :)

Miimon ja Senni kohta 3 kk
 
minjoh, mun pojalle on kans tullut ihmeellistä ihottumaa, tosin ei käsiin eikä jalkoihin, mutta kylkiin ja rintakehään. Aluksi ajattelin, että on vain hikinäppylää ja menee kyllä ohi, mutta ei oo mennyt. Nytkin rasvasin Novalanilla, niin tuntuu, että ihottuma vaan voimistui. Onneksi on ens viikolla neuvolakäynti, niin voi kysellä terkkarilta mielipidettä. Toivottavasti ei oo mitään atooppista ihottumaa, josta itse kärsin. Mulla tosin tuo atooppinen ihottuma rajoittuu käsiin..

Vaatekoosta on ollu puhetta. Poika käyttää 62-68 kokoisia vaatteita, enemmän taitaa olla jo nuo 68-koot käytössä.

Korviketta
poika vetelee päivisin keskimäärin 3-4 tunnin välein yleensä 100-120 ml. Satunnaisesti hieman enemmän tai vähemmän. Öisin 4-8 tunnin välein. Sanottaisiinko näin, että vuorokaudessa about 6 syöntiä keskimäärin. Tuo harakanhatun kertoma omista määristä kuulosti todella hurjilta. :D

Omassa sängyssä poika on nyt nukkunut jotain pari viikkoa ja hyvin nukkuukin. Sitä ennen nukkui mun vieressä omassa ä-pakkauslaatikossaan. Jossain vaiheessa mulla alko meneen hermot, kun laatikko alkoi käymään liian ahtaaksi. Pojalla kun on tapana nukkua kädet joko pään yläpuolelle suunnattuna tai sivuille ja tottakai aina kolisteli laatikon reunoja käsillä huitoessaan. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja harakanhattu:
Marcelina No ÄLÄ, hei!!!!!! Ihan hirmu määriä! Äsken heräsi syömään ja syötiin varmaan joku 350ml/1,5h. No on ainakin ruokahalua! X) Nyt nukkuu tuossa pihassa tyytyväisenä. :heart:

Kyllä nää meitin vauvat on tosiaan omia yksilöitä. :D :heart:
 
Harakanhattu! Onks toi mitta ihan oikein? Siis syökö vauva teillä kerta annoksena ton 3 pullollista maitoa?? :xmas: Siis meillä ainakin toi yks pullo on 120 ml, josta poika ei jaksa kun se max 100 ml kerralla.

http://kaksplus.fi/vastaanotto/kuinka-paljon-korviketta
 
Jep! :snotty: Kyllä se on oikein. Meillä on jo 120ml pullot käyneet pieniksi. Ne 240ml pullot on hyviä. Mutta on tänäänkin vasta syönyt kaksi ja puoli kertaa. Aamulla heräsi klo 8 ja veti kahdessa ja puolessa tunnissa sen n. 360ml. Sit nukahti heräs n. yhen aikaa. Söi 240ml. Ulos vaunuihin nukkuun. Heräs n. neljän aikaa söi 100ml tunnin aikana ja meni nukkuun ja nukkuu yhä. Ja tänään poikkeuksellisesti jätti ruokailun kesken eikä syönyt loppuun tuota. Kun alotetaan aina 200ml ja se menee ihan heittämällä. Seuraavaksi herätään ehkä n. ysin aikaa ja tankataan ainakin 2-2,5h ja syödään varmaan se 350ml-400ml. Nukkuun käydään n. klo 23-24 ja nukutaan 8-10h putkeen aamuun asti! :eek:

*Kyllähän ne sitä neuvolassakin ihmetteli, mutta sanoivat että saa syyä niin paljo ku uppoo. Ehkä se on sit toi kun syö niin harvoin niin sit menee kerralla enempi. Vai onks tää meitin tyttö nyt ihan ylensyöjä? Apuuuva! :D
 
Heippa!
Olipas tullut tekstiä, aamulla piti jo tulla kirjoittamaan ja lukemaan mut jäipi tuohon +35 pinoon kun Nuppu alko kaipaamaa äippää ja sit piti valmistautua lähtöön ;)
Itse en tosiaan ole edes ehtinyt käydä lukemassa kun jos ihana päivä niin vietetään se pääsääntöisesti pihalla, aamupäiväl voidaan käydä puistossa ja sit muuten vaan ollaan pihalla, istuskelen huvimajassa ja katsellaan Nupun kanssa kun isompi neitimme leikkii. kukkapenkit vaatis kyllä kitkentää, kasvimaallakin alkaa jo rikkaruohot tekemään tuloaan jne. mut Nuppu on tosi paljon päivisin sit valveilla eikä tahdo viihtyä sitterissä niin sit sylissä tahi kantorepus mut sit taas onkin hankala tehdä mitään. Iltapäivällä vasta nukkuu pidemmät unoset eli 3-4h mut nekin menee vasta klo 14-15 aikaan ja silloin yleensä teen ruoan. Nyt kyllä täytyy myöntää et muutamaan päivään ei ole tarvinnut kokata kun esikolla loppu jo amis viimeviikon perjantaina niin on vastannut meillä ruokapuolesta :)

Lauantaina bongasin polkupyörän peräkärryn keltasest pörssist ja käytiin sit kokeilee et miten siihen virittäis tuon auton turvaistuimen ja hienostihan siitä sai vedettyy ne pitkät vyöt yli sekä sivuilta vielä lantiovyön niin on mahdollisimman tukevasti siellä kiinni. Sunnuntaina käytiin testaamassa, kärryhän ei ole Nupun kanssa raskas mut sit kun pikkuneiti oli istuimessa tarakalla niin tuntu et mä en jaksa polkee kuin muutaman metrin kun reidet huusi jo hoosiannaa :ashamed: kyllä tuo 13kg lisäpaino vaan tuntu ja joutui mieskin sit toteemaan et ei mikään kevyt taaki ollut kun ajettiin 8km pyörälenkki puokkiin.
Eilen jo sujuikin huomattavasti paremmin, pyöräilin 15km mut suurin osa oli asfalttitietä niin siinä ei ole niin raskasta kuin hiekkatiet. Nuppu selkeesti nauttii, osan matkasta oli hereillä ja katteli kun taas isosiskonsa nukahti kesken pyörälenkin ja sit kun se pyöräilykypärä kopsahteli välillä selkään niin ei kiva, säälittää vaan toisen asento sitten.

Tänään olinkin mattopyykillä, tietty Nuppu heräs het kun päästiin pesupaikalla ja olin just saanut matot likoo. Ei muuta kuin syötiin niin sit istui siin autoistuimes ja katteli ihmeissään, ihan lopus sit taas hermostu kun viimeistä mattoa pesin mut oltiinhan me siel melkeen 1,5h niin onhan se tylsää nököttää ja katella samaa tuollainen aika ;)

Vaatekoko joitakin 56cm menee vieläkin mut 62cm suunnileen käytössä mut ovat vielä hiukan reiluja ;)

Jaahas, nyt tämäkin aika päättyi, pikkuneiti huutelee ja alkaa olemaan nukkuma-aika silläkin eli iltasatua ym. iltatoimet :wave:
Ävm70 ja Nuppu 2kk n.2vko :heart:
 
Hip hei, pääsin tänään taas jumpalle, kyllä ne lihakset sieltä jostain alkaa löytyä, ainakin ne on kipeänä... En tiedä kumpi on jumpissa parasta, se että itse saa liikuntaa ja "omaa aikaa", vai se että mies ja Bear ovat kahdestaan ja saavat tehdä ns. omia juttuja ilman että minä hengitän niskassa.

Omissa sängyissämme nukumme kaikki ja se on meillä ehdottoman oikea ratkaisu. Imetän edelleen lähes poikkeuksetta kyljellään ja ekan kuukauden ajan nukahdin itse syöttäessäni ja sitten sitä nukuttiin pojan kanssa vierekkäin. Nukuin silloin patjalla lattialla, kun meillä oli vielä vanha, kamala sänky. Poika heräsi aina kun yritin nostaa sänkyyn ja huutohan siitä tuli. Sitten koitti käännekohta, kun kaverini kävi vauvansa kanssa kylässä ja kertoi miten heillä toimitaan. Otin tästä mallia ja sen jälkeen yöt Bear on nukkunut vain omassa sängyssään. Nousin sohvalle imettämään istualteen, jolloin pysyin hereillä ja ja kävelin Bearin kanssa jotta hän sai röyhtäistyä ja sitten vaan laskin omaan sänkyyn. Ensin siitä tuli huutoa, mutta tutin ja uniräti avulla huuto loppuu muutamassa minuutissa tai sitten nukahtaa heti. Nykyään imetän meidän sängyssä, mutta pysyn hereillä ja syötön jälkeen taas Bear hereillä olevana tai nukkuvana omaan petiin. Sänky on meidän huoneessa ja tarkoitus on kesäloman jälkeen siirtää hänet omaan huoneeseen nukkumaan (eli noin nelikuisena).

Menkat saavat pysyä poissa niin pitkään kuin ikinä vaan, ei oo yhtään ikävä!!!

Rotavirusrokotteesta on mun mielestä nyt selvitty, tosin pulauttelun määrä on megalomaaninen, mutta niin se on välillä muutenkin. Seuraavalla kerralla en ajatellut laittaa kestovaippoja hyllylle, ei meillä kakkaaminen lisääntynyt mitenkään erityisesti, no Bear ei siinä ole säästellyt ennen eikä jälkeen rokotuksen muutenkaan..

Ihanasti tullut juttua, näitä on tosi mukavaa lukea. Nytkin järkevä äiti olisi ollut nukkumassa jo vähän aikaa, mutta minäpä täällä keikun kirjoittamassa!

Hyvän yön toivotukset, palaamisin taas :heart:
 
Tervehdys kaikille :wave:

Varovasti kyselen, että sopiskoshan liittyä tähän teidän sakkiin ?? Olen kyllä alusta saakka lueskellut teidän juttuja, siis jo tuolta odotuspuolelta saakka, mutta saamattoma en oo sit aikasemmin rekisteröityny tähän suuren ja mahtavaan 2+ maailmaan B)

Mulla siis oli LA 1.3. ja poikanen synty kylläkin sit jo 24.2, eli iso mies meillä jo on.
Kerron tarkemmin sit jos huolitte mukaan
 
Tervetuloa Lohikäärme Justus! :)

Huh, meillä ei näköjään enää poika "osaa" nukahtaa syliin tai sitteriin. Nyt kuuntelin huutoa ja yritin syödä aamupalaa kiemurteleva poika sylissä, kunnes tajusin että olisko hänellä väsy. Vein sinne kuuluisaan omaan sänkyyn ja nukahti saman tien. Ja on vähän helpompi saada tämä puuro naamaan itse...
 
Helou siskot!
Töissä kolme päivää!!! Koska mä oon tällanen huono äiti, oon kyllä ollu ihan ekstaattisessa tilassa tästä ratkasusta. Kaks ja puoli kuukautta olin ehtinyt jo surra, että mitä olenkaan tullut työnantajalle luvanneeksi. Olen siis kesäajan töissä 2-3 päivää viikossaja mies hoitaa Rallaa.
Työssäkäyntini edut:
Nautin todella paljon työstäni ja työkavereistani.
Mies pystyy luomaan Rallaan hyvän kontaktin, ku mä en ole siinä päsmäröimässä.
Jaksan nauttia Rallasta enemmän.
Saan pyöräillä kesäaamuna töihin.
Saan rahaa.
Vaatekoko Bodyt 50-62, housut 62-68.
Perhepedissä En ole vielä edes yrittänyt neitiä omaan sänkyyn.
Minjoh Meidän tytsyllä on kans lieviä iho-oireita. Olen useammankin treveysalan ihmisen kans jutellu hydrocortison-voiteen käytöstä vauvalla. Kaikki on ollu sitä mieltä, että se on jees. He ovat suositelleet sellaista rytmiä, että kolme päivää hydrocortisonia ja sit viiden päivän tauko.

Hauska on huomata, että täältä löytyy runsain mitoin emansipoituneita äitejä, jotka ruokkii vauvansa korvikkeella. Niinhän minäkin tein kun olin nuori ja emansipoitunut. Itse imetyspropagandan uhrina tarjoilen Rallalle edelleen vain rintaa...
Mutta tissit on kyllä komeat. Sanoinkin miehelle, että katso niitä nyt ja anna kuvan piirtyä ikuisesti takaraivoosi. Tämä tarjous ei enää toistu.
Normielämässä rintani ovat niin säälittävät nahkarievut, että niille nauraa siskot, kaverit ja varmaan ne kuuluisat harakatkin.

Alennustilasta nousemassa oleva D
 
Moikka:)

Dominique
Et ole yhtään huono äiti, itsekin yritän palata aikaisemmin töihin. Olen aina ollut sitä mieltä itsestäni, että en sovi kotiin koti-äidiksi, mutta haluan viettää lasten kanssa aikaa kuitenkin ja nähdä heidän ensimmäiset tapahtumat:) Mutta olen vielä kotona jonkin aikaa.
Nukumme kaikki omissa sängyissa, Eemil on nukkunut ensimmäisestä yöstä lähtien omassa sängyssä.
Esikoinen täytti eilen 10. vuotta, juhlisimme eilen sitä ja viikonloppuna sunnuntaina tulee kummit ja mammat ja pappat. Ja koulusta kaverit huomenna. Lauantaina on ylioppilasjuhlat.
Nyt ulos, lämmin ilma:)

Alina ja Eemil
 
Hei!

Timpan 2kk mitat: 6355g, 61cm ja 41cm

Omassa sängyssään Timppa nukkuu yöt, syönnin jälkeen röyhtäytän ja laitan sänkyynsä niin nukahtaa/jatkaa uniaan (ihanan helppoa on joo). Päivällä joko omassa sängyssä tai meidän vanhempien sängyssä nukkuu. Ulkona ei nukuteta koska meillä on yhdet rappuset ylöspäin ja ei hissiä. Lenkiltä tullessa kannan Timpan sänkyynsä, joskus jatkaa unia, joskus herää.

Toisinaan päivälläkin toimii ihan tuo, että kun huomaa vauvan olevan väsynyt niin senkus vaan vie sänkyynsä, niin sinne nukahtaa. Meillä ei edelleenkään oo mitään tiettyä päivärytmiä.
 
Meidän kuulumisia nyt sit vähän kertoilen. Elikkäs esikoispoika synty 24.2. painoi syntyessään 3825g ja pituutta 51,5cm ja syntyi rv 39+1

Arki on sujunut ihan mallikkaasti, korvikkeella meilläkin mennään ja sitä kuluu 900-1200ml ja lisäksi meillä maistellaan jo soseitakin ja niitäkin kuluu jo ihan kiitettävä määrä.
On senverran tuhti poika, että ei enään pelkkä maito saanu masua täyteen B)
3kk neuvolassa mitat painoa 7,515kg ja pituutta 65,8cm

Vaatekoko tällä hetkellä on 68cm mutta jotkut niistäkin on jo pieniä ja osittain on sitten jo 74cm vaatetta otettu käyttöön.

Mitenkäs muuten, silitättekö vauvelin vaatteet ?? Mulla on varmaan "ammatin varjopuolia" että silitän suunnilleen kaiken.

Rota-rokotteesta on nyt saatu kaks annosta ja molemmista tuli masuvaivaa jotka kesti kutakuinkin parisen viikkoa kumpaisellakin kerralla.

Lohikäärme Justus ja poikanen kohta 3,5kk
 

Yhteistyössä