*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Helmikuussa

Juli onnea paljon pojasta!!! Oletpa käynyt hurjan kokemuksen läpi! :0 Onneksi kaikki on nyt hyvin! :)



(.) Laskiaistapahtumaan ja pulkkamäkeen, tosin mie en taida laskea! Eilinen aika jännittävä päivä kun olin töissä 3h ja siellä alkoi supistella, ihan iltamyöhään asti tuli suht napakoina, tosin arvelin että ei siitä synnytystä lähde tekemään kun supistuksien voimakkuus pysyi koko ajan suht samana. Yön sain nukkua hyvin :) Harjottelua taitaa tulla koitokseen :)

Sone ja Paavo rv 36 poks
 
Hirmuisesti onnea Juli ja koko perhe pienestä pojasta! Hurjalta kyllä kuulostaa tuo sinun kokemuksesi, paljon olette kyllä saaneet kantaaksenne. Paljon tsemppiä jatkoon ja toivottavasti pikkuinen pääsee pian pois teholta.

(.) Lähdetään kohta tytön kanssa katsomaan onko ketään pulkkamäessä, moni joka on sanonut tulevansa laskemaan onkin nyt kipeänä. :/ Tyttö saa laskea, tämä mamma ei taida uskaltaa, kun ei varmaan pääse sitten enää sieltä ylös.. Viime yönä sai käydä 4 krt vessassa, kyl oli aika hajanainen yö..

CandleLight ja poju 37+0 Poks!! Ja täysaikaisuus! :)
 
julille paljon onnea pienestä pojasta!:heart: toivottovasti saatte hänet pian pois teholta ja pääsette nauttimaan kokonaisesta perheestä, sekä että vastoin käymiset alkais olla tässä. teitä on kyllä koeteltu liikaakin!:hug:

vauvan vaatetusta olen itsekin jo miestiskellyt, nää muut kun on syntynyt sen verran kylmällä säällä tammikuus ja maaliskuun alus nii jos tää nyt sit syntyy huuhtikuun alus, silloin taitaa olla jo sen verran lämpöisempää ettei tartte pakata nii hirveen paljon mukaan. riittäisiköhän kevyt vanupuku:confused:

synnytys ajankohdasta toivon miekin että tää syntyy täysiaikaisena ja kunnon kokoisena, muttei jättiläisenä, juuri sen vuoks jo et pääsis nopsaan kotia arkea pyörittää sekä onhan sit helpompi käsitellä toista. mut kyl olisin iloinen jos vk. 38 jälkeen alkais ilmestyy...:p

mitens muuten nippatädin pubi reissu meni?:)
pepper& typy 33+5
 
Viimeksi muokattu:
Julille paljon onnea pojasta. Niinkuin moni muu onkin jo sanonut, teillä on ollut kyllä liikaa vastoinkäymisiä viimeaikoina. Mutta toivottavasti tästä alkaa uusi parempi ajanjakso :hug: kovasti voimia! onneksi vauva oli jo hyvän kokoinen. Hurjalta tosiaan kuulostaa nuo sun synnytyksen aikaiset kokemukset...

dania & pikkusisko 36+0 poks :heart:
 
Paljon onnea Julille pikkupojasta !!! :flower:
Toivottavasti koettelemukset loppuu kohta.

Me lähdetään esikoisen kanssa kohta laskiaistapahtumaan. Onneksi sää suosii.

Mulla on myös univaikeuksia. Mulla menee nenä tukkoon yöllä, kun limakalvot on niin kuivat. Sitten kun saan taas happee, en saa nukuttua, ja oon netissä tunnin pari. Aamulla sitten herätys seitsemän kahdeksan maissa, enkä osaa nukkuu päivällä. En osannu nukkuu esikoisenkaan aikaan, vaikka yöllä tuli aika monta kertaa herättyä.

Huomenna poksuu!
SMV78 ja tyttö 36+6
 
Pepper oli kuule tosi hurjaa :LOL: Perkule, heti kun päästiin autoon pihassa niin alko supistelee ja selkään sattuu ihan pirusti. Pari tuntia kärvisteltiin ja sitten olikin lähettävä kotiin! Yrittivät miestä houkutella jäämään, mutta sekin halus lähtee kotiin :D Ja ihmiset tuijotti minua kun jotakin sirkuseläintä, en kyllä ihmettele, vähän olikin sellanen "norsu olohuoneessa" -olo...


Voi vitsi, miekin haluisin laskemaan mäkeä! Mies ei anna lupaa! Nyt murjotan sille:kieh:
 
Onnittelut Mam ja Juli vauvoista!!! Julin kokemus kuulosti pelottavalta varsinkin nyt kun jouduin illalla toistamiseen tällä viikolla osastolle juurikin raskausmyrkytysepäilyn vuoksi. Nyt en enää suostu lähtemään ennen kun vauvat on syntynyt. Onneksi max kaksi päivää käynnistykseen. Liusun laskiaista sitten synnytyksen jälkeen :)
 
  • Tykkää
Reactions: pepper83
nippatäti yritys oli ainakin hyvä.;) voin uskoa ihmisten toljotuksen! yhes raskaudes menin viettää kaverin polttareita, kävin jopa selvinpäin muitten kaa laulaa karaokea, nii kyllä silloin sai osakseen katseita mut en mie niistä jaksanut välittää sen enempää, toisten kun pitää heti alkaa miettii pahinta.

soonfabilla on jännät paikat, kohta on nyytit sylissä!:heart:

joko minx on saanut pojun kotia?:)

ja nopponen toivottovasti tilanne on vielä sama et huomenna vain käytte hakemassa pikkuisenne kotiin!=)
 
Mam87 Paljon Onnea pojasta :flower:

Julille myös isot Onnittelut pojasta :flower: hurja on ollut sinulla kokemus ja muutenkin on teitä koeteltu paljon. Toivon että nyt kovat koettelemukset olisivat ohi ja pääsette nauttimaan vauva-ajasta koko perhe :hug:

Eikä taida mennä seuraavan vauvan syntymiseen enää kovin kauan..tai itseasiassa taitaa syntyä heti kaksi kerralla :) Tsemppiä soonfabille!

Muillekin maalismasuille tsemppiä ja mukavaa laskiaista!

Aippa3 ja pähkinä 34+5
 
Mamille ja Julille miljuunasti onnea pienistä kääröistä! :heart:
Julille ja pojalle erityistsempit toipumiseen rankoista koettelemuksista.

Täysaikaisiakin masuvauvoja alkaa olla täällä vaikka kuinka, ihanaa! :)

Mä oon myös täällä mietiskelly, onko Minx mahtanut jo saada pojan kotiin?

Triida, tsempit mielialojen kanssa. Toivottavasti pian helpottaa kun vauva syntyy.. :hug:

Nippatäti, mun maha on myös välillä tollanen, näyttää kun odottaisin kuutiota. :LOL: Ihanaa, että Paven kasvu on tasoittunut. Jos se pian päättää tulla niinkuin merkit antais olettaa, niin sehän tulee ihan pikkuisena pojuna maailmaan! :)

Greentealle tsempit lepoon!! (jos ei oo vielä vauva putkahtanut?)

Sone tommonen kapalohan vois olla kätevä, ja helppo itse ommella! Jos loppuu tekeminen kesken niin voisin itekin kokeilla.

Marais, mulla paino hyppäsi kilon viikossa tuossa tammikuun puolivälissä. Siitä se on kuitenkin tullut jo vähän alaspäin, ja tänään painan saman verran kun 3,5 viikkoa sitten. Mitä lie tapahtunut?? Mun mielestä paino voi kyllä heitellä vatsan toiminnan ja turvotusten mukaan ilman mitään syöpöttelyjä tai raskausmyrkytyksiäkin!

Niittyvilla, hyvä että pääsit vähän kuittaamaan äidillesi! ;) Sä oot ollu niin hoikka ennen raskautta, etten millään pysty uskomaan, että olisit nytkään mitenkään suuri.

Omppulimu tuskin on tosiaan mitenkään vaarallista toi leukosyyttien koholla olo. Itelläkin oli, mutta bakteeriviljely oli kuitenkin puhdas, eli vti:tä ei ollut. Pyydettiin vielä uusintanäyte, niin siinä olikin leukosyytit taas normaalit. Uskon että mullakin oli siinä ekassa näytteessä valkovuotoa, kun sitä täälläkin tulee ihan hulahtelemalla..

(.) Mä näin viime yönä ekaa kertaa unta tulevasta vauvasta, voi kun se oli kaunis ja ihana. :heart: Mä alan käydä jo ihan kärsimättömäksi, kun haluaisin hänet jo niin kovasti syliin. Nyyh.. Vaikka tiedänhän mä, että sen on vielä paljon parempi kasvaa ja kehittyä mahassa. Huomenna onkin taas neuvola. Mielenkiinnolla odotan mitä on tapahtunut esim. sf-mitalle, kun painoakaan ei ole melkein kuukauteen tullut. Kai se vauva siellä kuitenkin kasvaa.. Mun terkka on jo aika kokenut vanhempi nainen, niin ajattelin muutenkin kysellä osaako se arvioida vauvan kokoa mitenkään käsikopelolla. Kun ultriakaan ei ole vähään aikaan ollut eikä tule enää olemaankaan. Jännää, miten sitä ensin pelotti, kasvaako vauva kovin isoksi, ja nyt on huolissaan, kasvaako se ollenkaan. Voisko tän huolehtimisen joskus lopettaa?? :LOL:

Hei hauskaa laskiaissunnuntaita kaikille, etenkin pulkkamäkeen lähtijöille! :) Mä en taida taaskaan jaksaa tehdä mitään, jo kolme yötä putkeen tullut vaan pyörittyä valveilla sängyssä. |O

Nanna 33+5
 
  • Tykkää
Reactions: Sone*
Suuret onnittelut Mamille ja Julille perheineen! :heart: Erityistsempit vielä Julille, tuntuu ihan kohtuuttomalta, mitä kaikkea joudutkaan kokemaan. Lämpöisiä ajatuksia täältä!

Kävin kans lepuuttamassa osastolla muutaman yön, oli ilmeisesti munasarjakysta kiertynyt jotenkin ja aika kovat kivut sai aikaiseksi. Kierre kuitenkin aukesi ja kivut loppuivat, lepäsin niin ahkerasti että jopa liitoskivut hävisivät! :D Tänään onkin saanut jo käydä pulkkamäessä ja tehdä lumitöitä - jotka eivät näy ihan heti loppuvan...

Vauvalla oli kaikki hyvin, kokoa arvioitiin olevan 2800 g rv 36+0. Mitään merkkejä synnytyksen lähenemisestä ei ollut, mutta jos tuo kipu ei olisi lakannut, niin olisi pitänyt tehdä sektio ja samalla leikata kystakin (eikä se kivuissa tuntunut ollenkaan huonolta ajatukselta). Vaan onneksi kävi näin ja kotona ollaan!
 
Julille paljon onnea pikkuisesta pojasta :flower:

Kylläpäs näitä vauvoja tulee nyt kovaa tahtia! Mä saan omaani odotella todennäköisesti vielä monta viikkoa. Vauva saisi mun puolesta jo pian syntyä! :)

Soonfab Tsemppiä! Kohta sulla on vauvat sylissä :)

Huominen synnytystapa-arvio jännittää! Toivottavasti vauva olisi kasvanut maltillisesti :)

Nallu ja pikkuveli 36+1
 
Onnea Julille87 pikkuisesta ja kovasti toipumisia koko perhellenne melkoisesta koettelemuksesta! Joskos viimein hieman helpottaisi teidänkin kohdalla, kunhan vauva ja äiti saadaan kotiutumaan.

Tsemppiä SoonFabille ja greentealle jännäilyyn, täällähän jakaudutaan ihan urakalla!

Terveisiä pulkkamäestä :) Ei se laskeminen, eikä kiipeäminen, eikä esikoisen vetäminen, mutta kun piti pulkasta nousta ylös, niin ai että! Tunsi olevansa raskaana.

kwaidan ja Puh 35+4
 
Julille onnea perheen pienimmästä jäsenestä :) Täällä palstalla jo kyseltiinkin sinun perään.. Nyt vaan toipumisia molemmille ja pian kohti vauvantuoksuista kotiarkea!

SoonFab Tsemppiä ja jaksamisia! Elellään täällä mukana jännityksellä. Tää vauvautumisten seuraaminen on melkein yhtä koukuttavaa ku tositv - paitsi enemmän actionia ;)

HP
 
marais kyllä ne sokerit näkyy ensin pissassa ja sitä kautta sitten aletaan syynään tarkemmin niitä joko rasituskokeella tai verensokerien seurannalla. En usko, että sulla on huolta niiden suhteen :)

särö määki pääsin joku aikaa sitten kaverin kans kahestaan kaupunkiin, niin kyllä se oli vain mukavaa olla liikkeellä ilman lapsia piiiiitkästä aikaa :)

patulikki noihin vaavin mittoihin vaikuttaa niin paljo mittaaja ja sitte se miten paljon vauva liikkuu, joten oo huoleti varmasti vauva on hyvin kasvanu =)

pikkuM meillä esikoinen vaan tylysti laitettiin suureen sänkyyn nukkumaan ja hyvin oppi siellä nukkumaan. Jossain vaiheessa taidettiin kääriä joku lakana selän taakse rullalle. Toiset laittaa äippäpaketin sinne, sehän on vähän pienempi. :)

nippatäti ulkoiluttamaan miestä :LOL: kuulosti hauskalle :D

juli onnea koko perheelle pienestä prinssistä :flower: :heart:sulla ollu kyllä hurja kokemus koko synnytys : / toivottavasti molemmat toivutte pian koettelemuksesta
:hug:

Alisa ja täysiaikainen Hippu :heart: 37+1
 
Viimeksi muokattu:
Julille onnittelut pojasta! Huh kyllä kuulostaa aikamoiselta koettelemukselta, mutta onneksi selvisitte molemmat. On teitä kyllä koeteltu ihan liikaa.

Pixiellä ihanan söpö pikkumaha!

Eilen käytiin kirppiksellä ja shoppailin hulluna! Oli ihanaa päästä pitkästä aikaa kirpparille tekemään löytöjä. Liitoskivut on vähän hellittäneet :). Ehkä siksi kun lapsi on laskeutunut, muutaman päivän ollut nyt helpompaa ja jaksan vähän puuhailla pystyssäkin eikä käveleminen ole joka askeleella tuskaa.

Hamstrasin itselleni vaatetta raskauden jälkeiseen elämään :LOL:. Toivottavasti menee ostamistani M-koon huppareista vetskarit kiinni vielä joskus... Mukaan tarttui vielä siistikuntoinen sitteri 4e ja lähes iskemätön Pikku-Piia imetystyyny 5e :).

Miten aiemmin synnyttäneet, kauanko teillä on mennyt kropan palautumisessa? Mun maha on ottanut sellaisen spurtin, että tuntuu että jää varmaan hirveä kasa löysää nahkaa... Toki osa vetäytyy kasaan mutta mä olen ollut pömppömaha jo ennen raskautta joten luulen että on realistista ajatella palautuvansa lähinnä johonkin rv 20 tilaan.

36 + 3
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kaikille Vauvautuneille! Älkää kuitenkaan vielä muut kanssamasuilijat toivoko synnytystä, yrittäkää nauttia jäljellä olevasta ajasta! Tulin vain pikaiseen kertomaan, että olen itsekin sairaalassa, koska lapsivedet meni aamulla ilman varoitusta. Eli meillä on nyt estot päällä, että kortisonit kehittäisivät vielä pikkuisen keuhkoja, mutta ensi viikolla syntyy. Mieluummin olisi mennyt täysiaikaiseksi,mutta eihän näihin voi vaikuttaa..

Ensi kerralla enemmän..

Ihanainen 34+0
 
Sunnuntaita!

Ensinnää Tsempit ja jaksuja sairaalassa oloon Ihanainen, jännät paikat sielläkin...Ilman vauvaa et enää kotiudu...

Ja Paljon Onnea Julille ja perheelle pienestä pojasta Hurjalta kuulosti tuo synnytys,onneksi kaikki kuitenkin hyvin.


Itellä flunssan iski =( ei kivaa,mutta onneksi nyt kun muutaman viikon päästä... 22 päivä on synnytystapa-arvio ja sitten saa tietää varmastikin leikkauspäivän,no siihen enää kolmisen viikkoo...huih...

Jemimi ja pikku-ukko 35+0 POKS, POKS
 
Onnea Juli ja perhe pienestä pojasta!!! :flower::heart: Kauhea mitä kaikkea taas olette joutuneet kokemaan!!! kyllä täytyy tätä suomen lääkärien osaamista kyllä nyt kehua! Tulee aina moitittua ihan turhista kun ei miellytä, mutta kyllä ne niin monta tilannetta pelastaa ja ovat taitavia! ihanaa että nyt kaikki hyvin! voimia pienelle miehelle keskolaan:heart:!!!

liitoskipuja.... mitäs menin kolaamaan tuota lunta. :p
 
Onnea mam ja Juli pienistä kääröistä! :heart:
Hui kauhistus kun Julilla onkin ollut rankka kokemus! Voimia sinne! Tiedän mitä osastolla odottelu on, itse 2vk istunut lähes päivittäin aamusta iltaan ja on se niiiiiiin puuduttavaa... Oikein paljon tsemppiä sinne. Toivottavasti pieni alkaa virkkumaan pian! :)

Soonfabille tsempit myös... Seuraavana meidän pinossa jakautumassa??? ;)

Ja onhan täällä monella muullakin niin paljon oireita et ei tiedä kuka seuraavana poksahtaa. :) Onneksi kaikilla alkaa olla viikot hyvällä mallilla, myös loppukuun lasketut ajat... :)

Minxiä huhuilen... Mikäs siellä tilanne??? Kotona??

Ihanainen, sinäkin saat ihan kohta nyytin syliisi. Voimia sinne ja toivon että vauva jaksaa olla viel mahdollisimman pitkään massussa että kortisoonit ehtivät vaikuttaa. :hug:

Niinhän se vaan on et huomenna lähdetään koko perhe hakemaan poika kotiin! :heart: V.loppu mennyt tosi hyvin... syönyt hyvin ja painokin nousu suunnassa. :) Täysin varma kotiutus on vasta huomisella lääkärin aamukierrolla, mutta kyllä hoitajakin sanoi ettei näkis mitään estettä miksei kotiin pääsisi... Ja samainen lääkäri joka huomennakin kiertää sanoi perjantaina et sunnuntainapa sitä voi jo päätellä et kotiin pääsee jos v.lopun yli menee hyvin, tuskinpa siis sanojaan syö. Lähdemmekin huomenna todella aamusta jo liikkeelle että ehdin kierrolle mukaan... Toivotaan ettei lääkäri enää keksi mitään ettei kaukalo oo turhaan mukana... mut en kyl jaksa uskoa... Ihanaa, huomenna olemme kokonainen perhe. Voi kumpa poika vielä alkaisi rinnalta imeä kun on ollut nyt 2 pv pullolla syötettynä kun itse olen ollut kotona käymässä... Mut pääasia et jotenkin syö... harjoitellaan sitten rauhassa kotona tissin syöntiä jos ei enää luonnistu yhtä hyvin. En varmaan nuku ens yönä yhtään ku ootan vaan aamua... nyt tosin kannattas nukkua kun kohta on herätyksiä tiedossa joka yölle. :)

Nopponen + poika 2vk 2pv
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Julille pienestä pojasta! ja voimia ja jaksamisia :hug:

Soonfabtsemppiä sairaalassa oloon ja kohta saat sinäkin pikkuiset syliin :heart:

Ihanainen tsemppiä myös sinulle :heart:

Täällä on alkanut tosissaan vauvat syntymään, kuusiko on jo syntynyt ja ei olla vielä edes helmikuun puolessa välissä :) Onkohan maaliskuussa ketään muita odottajia kuin minä :O :)

Leo81 mäkin yritin käydä kolaamassa mutta ei siitä mitään tullut,joten mies loppujen lopuksi kolasi :) Liitoskivut ja selkäkivut tosin ehdin saada siitä pienestä hommasta :)

(.) Ei kummempia, mahakivut ovat poissa ja toivon ettei niitä tule enää, on sen verran kivuliasta ja tulee kyllä ihan puskista. Olo on kuin norsun ja vaappuvan pingviinin sekotus :D Toisaalta toivon että syntyisi jo tämä vauva mutta toisaalta toivon, että päästään täysiaikaseksi,tosin mä tiedän että lähelle la:ta mennään ja jopa ylikin, että nou hätä :D


Katjuliisa ja neljäsnapero 34+5
 

Yhteistyössä