Maaliskuun mussukat *helmikuu*

Iltojen iltaa!

Onpas taas tullut jutun juurta kaikilta, jätte kiva! Nyt kun muistais vaan kommentoida kaikkeen mitä mielessä on :D. Viimeksi unohdin ainakin kokonaan tuon kantoliina kysymyksen. En ole itse käyttänyt koskaan ja meillä oli rintareppu käytössä näiden ekojen kanssa, kun totesin sen tosi käteväksi ulkoillessa kun veti vain tarpeeksi ison toppatakin siihen päälle. Nyt olen sitten haaveillut tuosta kantoliinan kokeilemisesta... Pitää varmaan käydä lainaamassa kaverin vauvaa ja kantoliinaa tässä joku päivä niin näkee onko se sellainen juttu mitä haluaisi itse käyttää. Kokemuksia teiltä muilta otetaankin mielellään vastaan myös meidän perheessä! Kiitokset efille jo ekoista hyvistä kokemuksista.

Muutama viikko sitten huomasin joinakin päivinä että kun illalla otit rintaliivit pois niin maitoa oli jo tihkunut rinnoista. Nyt se kuitenkin on loppunut kuin seinään : / , no ei mulla koskaan ole ollut mitään ongelmia maidon nousun kanssa ja toivottavasti niitä ei ilmene nytkään. Olen tykännyt kuitenkin imettää muksuja ja se on minun mielestä tosi lähentävä kokemus, ainakin siihen asti kun hampaat puhkeaa :kieh:!

Vauvan sänkynä meillä on ihan perinteinen pinnasänky. Se on sijoitettuna lasten huoneeseen tuon tulevan isosiskon pyynnöstä, katsotaan nyt kuitenkin ensin miten tämä homma alkaa sitten todellisuudessa pelittää... Vähän mietityttää tuo huoneiden välillä ravaaminen, mutta eiköhän tuo kokemus opeta.

Viime aikoina tuo unen saanti on ollut tosi katkonaista. Sitten taas päiväunet kyllä maistui tänäänkin mummolassa kevyesti parin tunnin ajan. Iltaisin ei väsytä yhtään ja aamuisin tulee herättyä tosi helposti aikaisinkin, vaikka olen aina ollut aamun torkku... Mutta kai se keho valmistautuu sitten niihin valvottaviin öihin.

Darialle tsemppiä ja pikaista paranemista. Itsekin täällä niiskuttelen ja toivon että ei muutu tästä tämän kummemmaksi.

Tänään oli sitten se käynti synnärillä. Eli leikkauspäivä oli tarkoitus määrätä, tai siis sovittiinkin mutta kuten aina mun kohdalla niin jutussa on pari muuttujaa... Alivuokralainen on sitten päättänyt muuttaa istumaan ja ei välttämättä lääkärin mukaan siitä enää käänny ns. oikeinpäin, eli jos synnytys sattuisi jostain syystä alkamaan itsestään niin se on sitten lanssi-kyyti synnärille kiireesti. Ja juttuahan ei helpota se että en tunne alkusupistuksia ollenkaan :O. Lääkäri ei aikonut ollenkaan tehdä tutkimusta alaSveitsi, mutta kun puheeksi tuli se että en tiedä valmistelevista supistuksista hölkäsen pöläystä niin päätti kuitenkin vilkaista tilanteen... Kohdunkaula lyhentynyt puoleen ja kahdelle sormelle auki, joten en tod. tiedä päästäänkö tuohon määrättyyn sektiopäivään asti. Nyt sitten painiskellemme täällä sellaisen dilemman kanssa että kertoisimmeko kellekään määrättyä sektiopäivää, kun se ei välttämättä pidä kuitenkaan paikkaansa vai pidettäisiinkö salassa, koska eihän luonnollisessakaan synnytyksessä tiedä syntymäpäivää etukäteen... Mitä mieltä te muut olette? Kertoisitteko vai ette?

Pää pyörryksissä,

Elnastiina ja av 36+2
 
  • Tykkää
Reactions: Daria09
Heei.

Täällä käyty neuvolassa eli tuoreita kuulumisia..vauva tosi alhaalla ja kiinnittynyt että sanovat et voi tulla lähtö millon vaan..en kyllä silti osaa uskoo et lähtis itekseen tulemaan..esikoinenkin oli ajoissa jo lähtökuopissa mutta käynnistykseen mentiin..mutta jospa tää toinen lähtis helpommin....vielä on toivoakin ;) streptokokki otettiin myös ja paino oli ensimmäistä kertaa kilolla tippunut...noussut niin hirmusta tahtia kokoajan niin positiivinen yllätys oli kyllä...herkkujen vähentäminen siis tepsi !(hmm...ja mitä teinkään heti neuvolan jälkeen...marssin kauppaan ostamaan suklaata) Paineet oli kaikki ok niin seuraava neuvola sitten 39+1.

Kantoliinasta oli puhetta..en meinaa hankkia, tuo maducan kantoreppu osotauttu esikoisella erittäin hyväksi niin varmasti tulee sitä käytettyä, varsinkin keväämmällä / kesällä.

Yöllä ei enää meinaa unta saada..tulis jo se pikkunen <3

Ihanaa kun aurinko paistanut tässä muutamana päivänä, nostaa mielialaa kummasti :) kevät tulee..:) eipä nyt kummempia tuu mieleen, fiilis on pitkästäaikaa kaikinpuolin hyvä ;)

Mamu13 ja masunasukki 37+1 ( mitä ihmettä, täysiaikaisia ollaan!!)
 
No niin sairaalalla käyty lääkärin tutkittavana.

Olikin siellä pitkästä aikaa toinen naislääkäri ja mukavaa vaihtelua jo sekin.

Vauva oli kuin olikin edelleen raivotarjonnassa joten siltä osin saattoi olla tyytyväinen =)! Vieläkin toki on olemassa "vaara" että käännähtää mutta jotenkin itse jo olen luottavainen että eiköhän hän nyt viihdy noissa asemissa ;). Eli kääntäminen näyttäisi minun kohdalla nyt väistyvän kokonaan.
Laskeutunut vauva ei ole vielä läheskään kovin alas eli ei kiinnittynyt ja sehän toki mulle oloissa on vain plussaa. Ei siis ole vielä mitään hurjia jomotuksia tai vaivoja tuolla alakerrassa, ainoastaan se pissalla öisin 2-3 krt ravaaminen. Siinä on vain sitten se puoli että hänkin voisi vielä kääntyä jos sille tuulelle tulee.

Kohdunkaulaa oli vieläkin se n. 3 cm jäljellä, ei mitään muutosta ja ei kyllä ole supistelujakaan juuri ollut että tilanne olisi muuttunut.

Vauvalla oli edelleen kaikki hyvin :heart:. Painoa oli tähän mennessä hänelle kertynyt 3.1 kg ja ainakin karkea arvio on että paino pysyy keskikäyrällä loppuun asti mutta ihan tarkkaa painoa ei tietysti voida sanoa mikä se olisi RV 40. Edelleen n. 3,6kg.

Sydänkäyrillä oltiin myös se 20 min. Ei siinäkään mitään erityistä.

Sitä ainoastaan ihmettelin että sokereista kyseltiin tällä kertaa tarkasti? Olisi pitänyt olla vihko mukana....
Siis edellisillä kerroilla ei mitään ja nyt yht'äkkiä olisikin pitänyt olla kirjattuja lukuja mukana...? No en pidä sitä kyllä omana syynä vaan heillä ei minun kaltaiseen tapaukseen näköjään ole selvää säveltä miten toimitaan.
Nyt sitten kuulemma radi on aina radi ja sitä seurataan loppuun asti...blaa blaa.

Sekin kun ne arvot joita kotona olen seuraillut on olleet ihan normit niin minusta turhan tarkkaa vouhkaa taas. Itsekin tiedän että olen noudattanut ruokavaliota riittävän huolella ja pitäisi heidän äitiinkin osata luottaa :vampire:.
Olisihan vauvakin kasvanut eri tahtiin isoksi jos olisin laiminlyönyt asioita sekä varmasti muutakin hälyttävää olisi jo ultrissa yms ollut. Enpä siis tuosta enää jaksa mitään turhaa stressiä ottaa näillä viikoilla. Kunhan en ranttaliksi lyö että söisin päivät pitkät pelkkää sokeria!

Kätilökin vahvisti asiaa että jos kerran maidon ja maitotuotteet olen jättänyt niin silloin on jo puoli voittoa. Se onkin mennyt tosi hyvin omastakin mielestäni. Tilalle on tullut piimä ja rahka. Aamuisin ja tai iltaisin puuroa sopalla ja silloin tällöin voisilmällä (kuulemma voitakin voisi puurossa olla vaikka joka päivä). Mulla se voisilmäkin on ollut beceliä. Rahka on myös hyvä aamu tai iltapalana sokerittoman sopan kanssa.

Mulle sitten vielä katsottiin sairaalalle yksi ultra-aika RV 39+3. Yritin kyllä kysyä lääkäriltä eikö vauvan asentoa voi siinä vaiheessa ultrata kun tulen synnyttämään? En saanut selkeää vastausta. Tuntuu itsestä jo turhalta käydä tuota kertaa koska ei ollut yhtään mitään "hälyttävää" niin miksi? No, se aika nyt laitettiin. Aion soittaa lähenpänä sitä aikaa ja vielä kerran kyseenalaistaa miksi pitäisi tulla? Toki jos itsekin koen että vauva onkin vaihtanut asentoa niin se voisi mulla olla ainoa syy, jos nyt enää kääntäminen RV 39 olis mahdollistakaan. Sitten varmaan leikkoakin yhtenä synnytystapana mietitään.

Onko kellään hajua siitä miksi tuo extrakäynti mulle nyt varattiin?

Olihan lapsivettä hieman reilummin, mutta sekin oli jo edellisestä lääkärikäynnistä vähentynyt. Hyvähän se on välillä kyseenalaistaa eikä kaikkea purematta niellä ;).

Steptokokkinäyte
täällä pohjoisessa on näytteenottopäivästä voimassa tasan 3 viikkoa. Siksi ei otettu minulta nytkään. Eli ensi viikolla kun RV 38 niin sitten se on voimassa kuitenkin RV 41 saakka. Jos ei olisi voimassa äidille annettaisiin antibiootti suoneen ennen synnytystä jokatapauksessa ja minustakaan se ei ole kyllä hyvä ajatus varmuuden vuoksi sitä laittaa jos ei kerran mitään oikeasti olisikaan.

Kantoliinoista
onkin tullut jo hieman enemmän kommenttia. Mullakin on tarkoitus testata sen laittamista ja sitten tytön vauvanukke sujauttaa siihen mutta vielä on jäänyt se tekemättä. Hyvä ja viisas hommahan se olisi ettei tarvi oikean vauvan kanssa sitten alkaa harjoittelemaan.
Kantoliinan kankaan vahvuuksissahan on eroja. Meillä nyt tuo on ohuimmalla kankaalla ja sehän kevät/kesävauvalle ja itsellekin on paras vaihtoehto ettei kummankaan tarvis hikoilla ;).

Tässä suunnittelin pitkästä aikaa käydä kävelyllä kun tuo vauvankin asento nyt vahvistui ja keli on niin keväinen. Hyväähän se happihyppely vain tekee.

ps. Kiitoksia paranemistoivotuksista =). Kyllä tosiaan tästä nuhasta kerrankin viikossa selvisin ja se on mulle tosi hyvin se.

Daria09 + tytteli RV 37+3
 
Meillä steptokokkinäyte otettiin lääkärineuvolassa viime (36) viikolla, samalla kertaa oli kokoarvio ym. Ihan hyvä niin ei tarvitse näytettä käydä erikseen otattamassa. Meillä ei myöskään ole tätä otettu aikaisemmissa raskauksissa. Joten se oli ihan ylläri.

Ennakoivia supistuksia on alkanut tulemaan päivittäin "sarjoissa". Lauantaina ne alkoi kun vietiin pojat mun äidille päivällä, autossa yht 100km. Ja koko illan jo menkkamaisia supistuksia tuli 15-20min välein. Mutta kestivät vain 10-30sek. Ja tuntuu että ne päivä päivältä kovenee ja pitenee. Täällä kohtu siis todella on alkanut harjoittella tulevaa koitosta varten. Hyvä että kypsyttelee paikkoja valmiiksi. Alavatsa vaan on hellänä supisteluista. :ashamed: Kävelyillä olen silti yrittänyt käydä päivisin tai ainakin jumpannut.

Mulla on myös vatsan toiminta tehostunut. Janottaa usein koska turvottaa, ja hyvähän se on juoda paljon enemmän turvotukseen.

Daria: Voisiko olla että ylimääräinen ultra onkin vauvan koon seurantaa varten? Radi-epäilyn vuoksi. Eli jos ei ole tuona päivänä syntynyt, ja näyttää ultrassa isohkolta, niin ne käynnistävät synnytyksen. Mutta tämä on vaan mun omaa ajattelua, aika kumma etteivät selttäneet kunnolla sitä.. pitäisikö sun soittaa vielä ja kysyä siitä?

Elnastiina: sielläkö istutaan vielä mahassa.. no voihan.. Kyllä mä kertoisin sen sektio päivän, mutta selittäisin samalla tilanteen.

Vauvansänkynä on ihan perinteinen pinnasänky. Tein siihen sellaisen pötkylän mallisen tyynyn joka pienentää vauvan tarvitsemaa tilaa sängyssä, ja vauva ei siten näytä siinä aluksi niin pieneltä. Tyyny sitten saa seurata vauvaa niin kauan kun pysyy ehjänä. Pojilla on vieläkin sängyissäään päädyssä omat tyynynsä. :) Niin ja sänky siirretään meidän sängyn jatkeeksi mun puolelle kun vauva syntyy, niin ei tarvitse nousta sängystä hakemaan vauvaa, kun imettää.

Maanantaina on seuraava neuvola.

Mariia ja Nappula 37+5
 
Viimeksi muokattu:
Huomasin etten ollut hakenut lapsilisää, joten sekin hakemus tuli nyt laitettua. :)

Kuulin juuri ihania vauvauutisia sukulaiselta. Heille oli syntynyt pikkuinen poika 42 cm ja 2475g. Viikkoja 38+... Pienestä koosta huolimatta olivat päässeet osastolle omaan huoneeseen.
 
  • Tykkää
Reactions: Vappuvaavi
Nyt on vihdoin kirjoitettava. Päivittäin mä käyn täällä ja useasti vielä. En tiedä mikä on iskenyt, en saa mitään aikaan :( Tuntuu ettei masenna.. Mutta oon vaan niiiin väsynyt.

Masennusta ei kyllä kai ite ees huomaa. Kyllä mä kuitenkin hoidan kaiken pakollisen eikä ne tuota vaikeuksia. Tosin kyllä nuo kaksi lasta ihan tarpeeks tuottaa sitä pakollista :)

Hb siis ihan ok 120.. Nukun tooosi huonosti öisin että varmaan se sitä nyt vaan on. :( ja kun ei tässä nyt fyysisesti mikää hehkee olo ole.

Su yönä alko supistella kipeesti 20min välein ja jatkui tasasena ma iltaan. Pistivät vähän puuskuttaan mut sängystä ei tarvinnu nousta joten päätin vielä odotella ma yön ja lähtee sit tarkistukselle. Onneks sitte rauhoittui samalla ku herran mylläämisetkin :) ke oli sitten neuvola.. Oli sitten porautunut syvälle ja laskeutunutkin.. Vielä sai tätsykkä vähän päätä irti eli ei kiinnittynyt mutta siis toooooosi alhaalla. Eli poikittaisesta asennosta siis päätti maanantaina siirtyä hollilleen. Saas nähdä.

Sellainen olo ettei montaa viikkoa pysy kyydissä (yritän sanoo tän nyt ääneen että pysyis tunne vaan mun tunteena, ja kyytiläinen kyydissä loppuun asti). Vielä ei tarvitsisi syntyä vaikka olo tuskainen onkin :/

Kotona kaikki vielä sekasin. Kamat kyllä suht valmiina et ei se nyt maata kaada jos sotkut jää siivoomatta :) sotkut syntyy meillä ihan sekunnissa kuitenkin :) tärkeimmät eli vauvan vaatteet on pesty.

Närästää, supistaa, oksettaa, vatsaa koskee, pää hajoo Silti... Onko ihanampaa kuin seurailla höpsön liikkeitä masussa ja nauraa et mitä ihmettä se siel yrittää touhuta.. Ilmeisestikin jo liian pieneksi jääneessä yksiössään <3

Musta on ihana lukea näitä juttuja.. Käyn lukemassa helmikuisiakin kun siellä tapahtuu nyt :) kohta alkaa tää meänkin ketju jakaantumaan, huih sentään :)

Kaipaisin ihan ystävää jonka kanssa kasvokkain turissa kaikki nää raskaushöpinät. Nyt ei oo ketään ja se mua varmaan myös nyt vähän ahistaa. Täytyy varmaan hakeutua sit vauvan kans jonnekkin kerhoon tai avoimeen päiväkotiin etten ihan jämähdä neljän seinän sisään niinkuin nyt.

Kaikkea hyvää teille ja odotellaan lisää aurinkoisia päiviä <3

Höpönenä ja pikku-ukko 34+2
 
  • Tykkää
Reactions: Daria09
Pikaiset kommentit ennen unta ja kännykällä ;).

Elnastiina; teinä en kertoisi sektioaikaa. Niinhän se on että eipä alateitse synnyttäväkään tiedä tarkkaa päivää sanoa niin miksi teidän pitäisi?
Mutta teette juuri niinkuin itsestä parhaalta tuntuu ja ilman stressiä ;).

MariaR81; Tuo radi vois olla jonkinlainen syy minun extrakäyntiin. Silti koen liioitteluna asian kun vauva mennyt koko ajan keskikäyrillä, koko ajan kaikki ollut hyvin ja kun olen toissynnyttäjä.

Lääkäri joka mulla nyt oli oli nuorempi ja minusta epävarman oloinen. Perusjutut osasi mutta syvempää tietoa ei ollut. Tuli tunne että laittoi ajan "varmuuden vuoksi".
Silläpä soitan polille paria päivää ennen aikaa, kysyn syyn ja jos ei mitään hyvää perustetta käyntiin ole totean etten ole tulossa.

Höpönenä; ihan samat fiilikset täällä tuon suhteen ettei ole yhtään "vauvautuvaa" tiedossa jonka kanssa voisi puhua asiaan liittyvää. Elän toivossa että synnärillä tutustuisin samassa tilanteessa ja samanikäisen vauvan äidin kanssa kuten ed.kerralla.
Ja ilman muuta lähden jos vauva "helppo" ihmisten ilmoille kun mahdollista esim. avoimeen päiväkotiin/kerhoon yms. ;).

Daria09 + tytteli RV 37+6
 
Viimeksi muokattu:
Niin kamalaa kiirettä pitänyt, että en ole ehtinyt käydä lukemassa, enkä kommentoimassa. Eilen oli neuvola. Kaikki kunnossa. Painoa tullut vain vauvan painonnousun verran lisää, verenpaineet laskeneet entisestään, pissa puhdas, sf-mitta 33. Sykkeet löytyi heti. Tyyppi kääntynyt onneksi takaisin pää alaspäin. Neuvolantäti kysyi, haluanko uuden ajan jo ensi viikolle, vaikka silloin on synnytystapa-arvio, vai otetaanko vasta seuraavalle viikolle. Päätettiin ottaa sitten vasta sille seuraavalle viikolle. Täti totesi, että laitetaan nyt sitten edes maanantaille, mutta hänellä on omat epäilyksensä siitä, pääsenkö tuolloin enää paikalle. Vauva oli kuulemma ihan lähtökuopissaan jo. Tosin, niin oli esikoinenkin aikoinaan. Pää alaspäin jo rv27 ja kiinnittynyt rv35. Silti syntyi vasta rv40+3. Joka tapauksessa, ei tässä enää pitkä matka ole.

Tulipas omanapainen teksti. Pitäisi nukkumassa olla, mutta mahassa riehutaan niin, ettei tule taaskaan uni. Aivot eivät silti tuota enää järkevää tekstiä.
 
Huomenta ja ihanaa ystävänpäivää maaliskuun mammat! <3

Samoin kuin Lillityksellä niin kiirettä pitää tämän kotiarjen kanssa, töissä sentään ehti olla koneellakin ;)

Ihan ekaksi Pecanpie: tsemppiä täältäkin!! Siellähän on ollut hurja taival.. mutta kaikki menee varmasti hyvin :)

MariaR81, jännä tosiaan kun täälläkin maha toimii ihan erilailla kuin pari kuukautta sitten. Onkohan tuolla jo suolet niin solmussa, että mahakin on sekaisin :D

Kantoliinasta: Esikoiselle ostin, mutta ei meillä tosiaan esikoinen viihtynyt yhtään siinä, tai sylissä tai repussa niin jäi käyttämättä. Kesällä me oltais muutenkin oltu kumpikin hiestä märkiä sen paksun trikooliinan kanssa, täytyy varmaan pistää myyntiin sekin kun en usko että nytkään jaksan aloittaa solmimisen harjoittelun ;) Nyt ostin käytetyn Manducan ja aion sen ottaa heti käyttöön, pakko saada kädet välillä vapaaksi ja kevätvauvalle voisi olla kätevä kun kesällä tulee oltua liikkeellä eri lailla ulkona kuin nyt :) Senhän voi jo vastasyntyneelle ottaa käyttöön kun jalat ovat lonkkien kanssa samalla tasolla (ns.sammakkoasento) niin ei ole selälle haitallinen, toisin kun ne babybjörnit mitä ei pienille suositella.

Lillitys, siellä on jo vauva sitten lähtökuopissa! Meillä esikoinen ei ollut kiinnittynyt, eikä laskeutunut vielä 41+5 viikoillakaan, eikä ole edelleenkään tämä vielä yhtään laskeutunut. Kuten tuolla aiemmin puhetta oli, kaikilla ei laskeudu kuin synnytyksessä ja siinäkin voi kestää niin hienoa että siellä edes ollaan jo asetettu, toivottavasti tämäkin vähän kairaisi itseään lantion ennen synnytyksen käynnistymustä. Voisi voimistaa supistuksiakin kun olisi vähän painetta kohdunkaulalla.. :)

Jännä ajatella kuka meistä on ekana synnärilläkin :) Toivon että se en ole mä, kun mies on vielä ensi viikolla 3 päivän työreissussa ulkomailla. Onneksi esikoinen on vielä kuun loppuun 3päivää viikossa hoidossa ennen kuin jää kotiin niin selvitään kaksin (tai kolmin kun tuo koirakin on) kotona alkuviikko..

Nyt lyö tyhjää pää muiden ajatusten kanssa. Ei muuta kun siivoamaan, lakanoiden vaihtoon ja ruokakauppaan. Taas :D

Vappuvaavi ja tulokas 36+4
 
  • Tykkää
Reactions: Daria09
Heipsistä!
Pitkästä aikaa voisi sanoa, siis on taas ollut niin haipakkata elämää ettei ole ehtinyt eikä jaksanu kirjoitella. Töissä vielä painan ja sit kotona joko koomaan väsymyksestä tai koiraa ulkoiluttaa, ruokaa tekee tms.! Huh, ihanaa, enää kaksi päivää töitä ja keskiviikon jälkeen pääsen äippälomalle!

Noniin, mullakin oli toi neuvola oliko nyt viikko sitten maanantaina. Noh järkytykseni, mun paino oli noussut VIIKOSSA lähes 2kg!!! Siis meenasi silmät tippua päästä, ihan hirveää. En tiiä varmaan vähän vaikuttaa sekin, että yleensä aina punnitus ollu heti aamusta ja nyt oli tosiaan iltapäivällä toi aika..Ja sit kai sitä turvotustaki jossain määrin tai tiedä häntä! Minä kun olin jo hyvillään sillon pari viikko sitten, kun paino noussut vain kilon..... :stick: Noh, ei voi mitiä..Kaikki näytti hyvältä, kehui kun on tytölle heti pyöreät posket! :D voi mahtaa tulla semmonen pullaposki tyttö tähän talouteen, kun tämä mamma niin kova sokeri hiiri ollu koko raskauden ajan! :whistle: Pissa puhas, verenpaineet ok, sf oli 31,5. Vauvan sykkeet matalammat mitä yleensä vaikka potkuttelikin just ennen ultraa niin että maha nahka paukku :D Imetyksestä sitten puhutteli mua..

Mistä päästääkin aiheeseen, rinnat ja maito! Yks päivä tuossa vähän rintoja puristelin ihan kokeeksi ja kappas kummaa, sieltähän tuli molemmista pikku pisarat kellertävää nestettä!! :O Huisia! :D

Sitten streptokokki näytteestä oli puhetta, siihenkin tuli neuvolassa vastaus. Multa otetaan tuo näyte ens kerralla, kun on lääkäritarkastus. Ja siitä puheen ollen, järkytyin kyllä pikkusen ku antoi ajan vasta 3 viikon päähän! Oon jo ootellut että alkais tiheämmin noi neuvolakäynnit olemaan, mutta ei näkyy vielä..

Hmh, hui kun sitä ollaan jo pitkällä, nyt on pari viikkoa mennyt kyllä aivan siivillä! Siellähän kuulostaa jo olevan lähtöasemissaan masuasukkeja, huisia!! :heart:

Ihanuus vielä, täytyy kehua kun nyt sain vihdoin vaihdettua auton uudempaan ja parempaan, IHANAA! Plus samalla reissulla saatiin pinnis hankittua! Jee, nyt on jotain isompaa hankittu vauvalle..Vielä olisi vaunut ja kaukalot metsästämättä, josko saisi paremmin isännän kanssa yhteistä katselu aikaa järjestettyä kun jään lomalle..Vaikka monenlaista tapahtumaa äippälomallekin jo suuniteltuna, että nopeasti menee varmasti ekat lomaviikot.. :D Joo, täytyy nyt tämä päivä koittaa ahkerasti käyttää, keskiviikkona saapuu ensimmäinen vieras meille, kun viikonloppuna olisi ne vauvakutsut! :heart: Tekemistä siis riittää!

Jaksamisia äipyleille!
Piip- 33+6
 
Neuvolakuulumisia:

RV: 38+2
Paino: +817g/vk
Turvotus: +
RR: 119/89
Kohdunpohjan korkeus: 33cm
Syke: 133
Liikkeet: ++

Kaikki siis hyvin. Pissa puhdas. Streptokokkia ei ole. Viimeviikon ennakoivista supistuksista juteltiin ja siitä kun vauva on jo painunut todela alas, ja jotain höpistiin tukalasta olosta ja synnytykseen lähdöstä. Ei tehty mitään suunnitelmaa synnytystä varten eikä th avannut edes aihetta sinnepäin, kai ajatteli että kaksi synnyttäneenä ei tarvetta ole. Toisaalta kiva kun mulla oli isommat pojat mukana, mutta ei niiden kuullen viitsi kaikkea puhua. Mutta juteltiin perhetyöntekijästä. Se ei siis ole tulossa th- tai kotikäynnille mukaan, kun varmaan ehdin synnyttää ennen kuin ehtivät sopia ajan, mutta häntä voi halutessaan pyytää käymään kotona. Seuraava aika sovittiin maaliskuun alkuun (2.3), vaikka th oli sitä mieltä että olen jo siihen mennessä synnyttänyt, eli saattaa tulla helmivauva tästä sittenkin.

Olo on tosiaan haarojen välissä todella tukala, ja eilen kun yritin istua lattialle venytelläkseni, tuntuikin siltä että vauvan pää oli sellaisessa asennossa että ei anna myöten istua. :ashamed: Vääntäydyin kuitenkin lattialle, koska paikat oli hangella kävelystä jumissa. Huh! Olen siis poikien kanssa hiihtolomalla, ja ainakin nämä kaksi päivää on sujunut hyvin. Ollaan hiihdetty, kävelty hangella ja leivottu, ja pestiin vauvan lelut poikien kanssa. Ihmeellinen siivousinto iski tänä aamuna ja päädyin siivoomaan vessan kaappeja ja siivosin myös lääkekaapista vanhat lääkkeet pois. Että virtaa tuntuu riittävän, vaikka yöt on risaiset ja aamulla on vaikea kammeta sängystä itseään. Päivällä muutama lepohetki on kyllä poikaa.. varsinkin kun on nämä ikiliikkujat kotosalla. Mutta on mukava on viettää poiken kanssa päivisin aikaa, vaikka on raskaampaa tämän mahan kanssa tehdä mitään.

Rinnat: Välillä rinnoissa tuntuu kuin maitoheruisi, ja tuntuu hiukan kosteilta, mutta ei tule mitään näkyvää tippaa liiveihin.

Piip: vauvantarvikehankinnat tuntuu hyvältä, eikö vain. :heart: pesänrakennusta.


Mariia ja Nappula 38+3
 
Heipparallaa =).

Touhun päivä ollut tämä mulla. Kuten näköjään on muitakin jopa RV kaimoja että nyt sitten iskee mahdoton vissiin "loppuspurtti". Tuntuu että haluais joka nurkan ojennukseen ennen synnärille lähtöä. Luonnollista tämäkin varmaan on kun tietää että sitten on huusholli miehen vastuulla ja en usko että kovin tarkkaa taloutta hän jaksaa ylläpitää. Ajankuluksi sitä myöskin puuhastelee ;). Tuntuu että alkaa nyt ajankuluminen ja kuluttaminen käymään työstä ja toisaalta päivittelee miten hurjaa vauhtia nämä viimeiset viikot onkaan menneet!

Tässä kuussa on tullut nähtyä monia ystäviäkin. Sekin varmaan liittyy siihen että kohta tulee se lähtö ja vauvan kanssa arki niin onhan ne nyt viimeiset hetket rauhassa vielä jutustella ;):

Tänään esikoisen innostamana sain finaalin vauvan sängyn ja sen ÄP-laatikon :heart:. Meillä nukkuu makkarissamme tytsky ensin siinä ja hiljokseen siirtyy varsinaiseen pinnikseen kun hieman kasvaa. Laatikko on siis myös pinniksessä.

Meillehän kävi niin että hoitopöydän saa polttaa roviolla. Vaikka sen yrittäis maalata niin homeinen haju kuulemma tulee siitä läpi. Harmin paikka että ei ollut kuin esikoisen käytössä... Nyt sitten ainakin hätävarana palvelee sellainen pinniksen päälle asetettava hoitotaso ja ehkä tulee ostettua uusi hoitopöytä jossain välin.

Tarkoitus oli tänään myös pakata sairaalakassi sekä vauvan kotiintulokamppeet...se vain unohtui kotitöiden tiimellyksessä. No, jospa sitten huomenna. Huomenna onkin neuvola aamupäivällä.

Olen ihmetellyt kun tänä päivänä on pissattanut tavanomaista useammin?! Arvelen josko pissatulehdusta tai jotain? Huomenna onneksi se neuvola niin kuulee onko pissa puhdas? Ja otan asian puheeksi kyllä.
Huomenna otetaan se streptonäytekin, sekin on sitten hoidettu.

Sen eilen saunan jälkeen totesin toista kertaa että ei tarvitse minun enää loppumetreillä näköjään saunaan mennä. Se teki jo edellisellä kerralla pitkäksi aikaa pahan olon ettei meinannut selvitä koko iltana siitä :x. Nyt onneksi tajusin aiemmin lopettaa ja siltikin huonoa oloa oli. Vissiin verenpaineet ja loppuviikkojen olot alkaa sitten mulla olla.

Viime viikolla oli yhtenä iltana vasen nivustaive kipeä kun käveli tai jos olisi yrittänyt nostaa sitä jalkaa :vampire:. Sama homma oli eilen. Arvelen josko vauvan pää painaa nyt jotain hermoa että moinen kipu oli... Kun tuollainen tulee niin eipä vois kävelylenkillä käydä...! No se on vieläkin ollut satunnaista nuo krempat eikä ajallisesti kestäneet kuin tunteja.

Itse olen tyytyväinen jos rinnoista ei vielä mitään tulekaan. Jos entisikseen synnärillä aikaisintaan maito alkaa rintoihin nousta.

Muuten moniko on kokeillut noita linkkejä aiempien kuukausien kohdalta? Tänään kokeilin ja en päässyt yhteenkään. Eli heinäkuusta 2014 lähtien ainakaan mulla onnistunut, miten muilla?
Ylläpitoon otin jo yhteyttä että saisiko ne toimimaan ne linkit. Olisin itselle kirjoittanut odotuspäiväkirjaan muistoja ylös heinäkuusta alkaen omista oloista, siksi olisin toimivia linkkejä vailla ollut ;).

Huomenna voin pikaiseen kirjoittaa neuvola"tulokset".

Daria09 + tytteli RV 38+2
 
  • Tykkää
Reactions: Vappuvaavi
Moikka mammat! (heh, mä inhoan tota sanaa :saint:) :)

Onnea piip uudesta autosta! Itse sain tänään uuden ja ennenkaikkea toimivan kotikoneen niin jos joskus aina avaisi senkin, kun kännykällä kirjoittaminen näillä pullasormilla on niin hankalaa. Nyt kun on 2 viikkoa ollut jo äitiyslomalla niin tuntuu että koneella hoidettavia asioita on kertynyt vaikka kuinka.

En muista olinko jo hehkuttanut äitiyspäivärahapäätöstä, no sekin tuli viimeisellä työviikolla. Ja sain sen 6kk tulojen mukaan, eli oon tosi tyytyväinen :) Hyvä, että MariaR81 huomasit hakea lapsilisänkin, jotenkin noikin voisi kaikki hoitua yhdellä hakemuksella.. Mutta hyvin Kela lapsiperheitä palvelee, sielläkin on palvelu mun mielestä kehittynyt viime vuosina :)

Siivousintoa täälläkin välillä. Jaksaa hetken puurtaa ihan hiki hatussa ja sitten seuraavassa hetkessä tulee uupumus ja joka paikkaa kolottaa. Varsinkin illalla väsyttää jos koko päivän huhkii, pitää nyt vähän säännöstellä tätä puuhaamista, kun muuten ei tuon esikoisen kanssa jaksa koko päivää touhuta. Vaatteet ja sänky on nyt kunnossa, samoin vauvan kotiintulokamppeet ja vaunut viritetty ja kankaat pesty vauvaa varten. Päädyin nyt siihen, että en pessyt esikoisen vaatteita uudelleen kun ovat aikanaan pesty hajustamattomilla aineilla ja säilytetty hyvin suojattuna sisällä. Oli ne vaan niin pieniä ne vaatteet!! :heart:

Vielä olisi keittourakkaa jäljellä eli kaikki pullot, pumppu, rintakumit ja tutit pitäisi pistää kiehumaan.. Ja vauvanhoitotarvikkeet setviä ja järjestää kodinhoitohuoneen kaappiin. Kaikki on olemassa, mutta muovipusseissa ja ihan sekaisin ;) Täytyy sitä loppumetreille jättää vielä puuhaa! Omasta sairaalakassista löytyy jo ne tärkeimmät eli eväät :LOL: Viimeksi en synnytyksessä sektiouhan takia kylläkään saanut syödä enkä juoda mitään, mutta toivossa on hyvä elää.

Pissalla saa juosta, välillä kun vauva hieraisee päätään tuonne alas niin ei tarvitse olla täysikään rakko kun tuntuu aika mojovalta. Muutenkin tuon paineen tunteen huomaan nyt noin iltapäiväkolmesta eteenpäin, tuntuu että maha painaa ihan hirveästi ja hyvää asentoa on istuessa hankala löytää. Nivuskipuja ja jonkinlaisia liitoskipuja on nyt ollut pari päivää enemmän, mutta mitenkään laskeutunut tuo kaveri ei vielä viime viikolla ollut, ehkä vaan muuten jo painaa tuonne jotain paikkoja..

Mieskin tulee huomenna onneksi jo työmatkalta kotiin, pitäkää mulle peukkuja, että tämä vaavi vielä pysyy sisätiloissa ainakin vuorokauden ;)

Tsempit ja hyvät yöt kaikille :wave:

Vappuvaavi ja tulokas 37+0 (POKS!!)
 
  • Tykkää
Reactions: Piip-
KevätVaavi2015
Pakko tulla kommentoimaan tota maitokeskustelua kun se on alkanut itseänikin huolettaa... Mulla esikoisen kanssa maitoa (tai jotain muuta nestettä) tihkui jo tosi aikaisessa vaiheessa raskautta. Mutta nyt ei ole tullut vielä mitään vuotoa rinnoista vaikka viikkoja jo se yli 35. Onko teillä muilla uudelleen synnyttäjillä ollut samoja kokemuksia? Kuuluuko sen mennäkin niin että esikoisen aikaan elimistö jotenkin harjoittelee maidon tuottamista pidempään ja nyt toisen kanssa maidontulo käynnistyy vasta "tositoimissa"? Toivon vaan ettei tämä ennakoisi jotain tulevia imetysongelmia...
 
KevätVaavi2015;
Ole huoleti. Mulla esim. Ekakertalaisenakaan ei rinnat vuotaneet yms. Kuin vasta sitten kun olin synnyttänyt. Ihan normaalia siis sekin ja mulla meni imetys ihan hyvin. Maitoa riitti jne ja imetin 7 kk.
Liiallisella stressaamisella saa maidontulon tyrehtymään tai että se edes alkaa.
Rentous kaiken a ja o sekä riittävä nesteen juominen imetysaikana tärkeää.
Hyvin se sulla menee ;).

Sairaalassa kannattaa pitää lähes paljasta vauvaa oman paljaan ihon eli rintojen päällä ja olla oikein vierihoidossa <3. Se on mm. hyvä keino saada maidontulo alkamaan ;).

Jos ei imetys siltikään onnistu on olemassa ainakin isoimmissa kaupungeissa imetystukiryhmiä sitä varten ja varmaan myös täältä netin kautta apuja saa :).
 
Viimeksi muokattu:
KevätVaavi2015
Kiitos, Daria09, rohkaisevista sanoista! Toivotaan ettei tosiaan tulis mitään ylimääräistä probleemaa. Kaikkea sitä alkaa huolehtimaan ja vertailemaan kun esikoisen imetys meni taannoin niin helposti ettei siitä tarvinnut stressata, ja nyt pienellä ikäerolla uusi tulossa. Imetykseen kuluva aika jännittää jo etukäteen ja miten pieni esikko tottuu olemaan kun äiti imettää. Siksi toivoisi että imetys ja maidontulo lähtisivät hyvin käyntiin alusta asti. Eihän näitä raskausajan tuntemuksia ja oireita pitäis tietty vertailla sisarusten välillä mutta minkäs teet... ;)
 
Eipä mitään KevätVaavi2015.
Ymmärrän senkin että jos sisaruksilla suhteellisen pieni ikäero niin siinä tietysti on omat haasteensa. Yrität nyt vaan ottaa sen suhteen rennosti. Jäi vielä tuossa kirjoittamatta että varmasti myös sairaalassa neuvovat imetykseen liittyen. Toki sulla on jo kokemustakin joten luota myös siihen ja äidinvaistoon ;).

Neuvolakuulumisia;

Paino taas aavistuksen pudonnut. Ei ehkä tule 80 kg menemään rikki vaikka se sen teki marraskuussa niin sen jälkeen suunta ollut alaspäin.
Eli radi-ruokavalio ainakin minun painoon vaikutti merkittävästi sekä olen sitä mieltä että muuttui paljon terveellisemmäksikin, hyvä niin =).

Verenpaine 114/74
HB 130 (olen tankannut tabletin muodossa ajatellen tulevaa synnytystä)
Ei turvotusta
SF 35
Vauvan syke 128-144 ja liikkeet ++

Ja mikä parasta edelleen asustaa raivotarjonnassa =).

Sreptonäyte on nyt otettu ja viety labraan. Varmaan ensi viikon alussa jo tulos siitä sopivasti tulee.

Neuvolantäti totesi että ikäisekseni odotus on mennyt oikein hyvin ja samaa mieltä olen itsekin :flower:. Näköjään turvotukseltakin tällä kertaa välttyi kun lähes talvivauvaa odotti. Se olikin ed.kerralla kurja tunne se turvotus varsinkin nilkoista alaspäin :(.

Siitä oli myös puhetta että neuvolassakaan ei lääkärin kommenteista tietokoneelta hän ottanut selvää miksi mulla on yleensä ensi viikolla se ultraus ja tutkimus polilla?? Kehotti vain ottamaan yhteyttä ja selvittämään onko siihen tarvetta.
Jos saan sen puhuttua pois niin sitten käyn ensi viikolla pelkästään neuvolassa.

Ihanaa oli tänään niin keväinen keli!

Konkretisoitui se asia että kevätvauvaa tässä tosiaan odotellaan syntyväksi ja upea vuodenaika hänelle tämä on kyllä syntyäkin kuten monen muunkin palstalaisen vauvalle :heart:.

ps. Ei ole ylläpito vastannut linkkikysymykseen tai tekeekö sille mitään eikä täälläkään kukaan? Pitää kait oikeasti alkaa vaan selaamaan noita sivuja että löytää heinäkuun 2014 keskustelusta alkaen historiaa. Aikamoinen työ siinä vaan tulee olemaan...

Daria09 + tytteli RV 38+3
 
Hei!

Nopeasti tässä neuvolakuulumiset, eli eilen oli sitten kuulema minun osalta viimeinen neuvolakäynti ilman vauvaa (hui!!) eli en saanut uutta aikaa enää ensiviikolle ja seuraavalla viikolla on jo sitten sektioaika varattuna jos pikkukaveri niin kauan mukana pysyy...

Neuvolakäynti oli nytkin aika turha, sovittiin että aloitan rautakuurin nyt loppuajaksi kun hemoglobiini oli laskenut 120 ja sektio veroittaa rautaa kuitenkin. Pissanäyte oli puhdas, verenpaine 119/69, kohdunpohja 35 cm ja turvotusta paljon, joten veden juontiin alkaa taas hän!

Yöt on taas ollut ihan tuskaa, suonenveto varsinkin vasemmassa pohkeessa on joka öinen vieras ja jostain syystä mulla kipeytyy perslihakset (!!)... No ei tässä enää pitkään oltaisi joten jaksaa, jaksaa, painaa, painaa!!!

Elnastiina ja av 37+5
 
  • Tykkää
Reactions: Piip-
Tänään käyty synnytystapa-arviossa, joka ei sitten ollutkaan mitään muuta, kuin pikainen ultraus. Vauvan paino kuulemma tällä hetkellä 3,4kg. Pää on alaspäin ja virtaukset ja käyrät näytti kaikki hyviltä. Lapsivettä kuulemma enää tosi vähän jäljellä ja laittoi lähetteen TYKSiin. Siellä sitten katsotaan, että onko sittenkin ihan normaalimäärä, vai pitääkö alkaa jo käynnistelemään. En ihan ymmärtänyt tätäkään, kun olen kyllä ymmärtänyt, että loppuaikoina lapsiveden määrä nimenomaan pitäisikin vähentyä. Ultraaja oli toki se sama vanha äijä, jolle en ole tähän mennessäkään halunnut mennä, koska ei selitä asioita, on tyly ja tekee asiat mielestäni jotenkin vähän vaan sinne päin. Sairaalan soittoa odotellessa siis. Maanantaille on vielä neuvola-aika ja tiistaille labra-aika testejä varten. Sekin aika olisi pitänyt tälle päivälle saada, mutta neuvolantäti ei ollut laittanut lähetettä kiireellisenä, joten ihan normaalisti yli viikon jonojen mukaan jouduin menemään.

Öistä ei meinaa tulla enää mitään. Hyppään vartin välein pissalla klo 2-3 saakka. Sitten saan unta klo 4-5 saakka, jonka jälkeen ei enää uni tule. Päivisin olen ottanut puolen tunnin-tunnin päikkärit, että saan edes vähän unta. Aina ei päivisinkään uni tule, mutta makoilen ainakin rauhassa aloillani sen aikaa.

Lonkat särkevät maatessa ja alapää huutaa hallelujaa seistessä ja kävellessä. Alapäässä on lähes jatkuva kova paine ja neljättä päivää on nyt supistellut oikein reippaasti. Muutama oikein kunnon kivuliaskin supistus tullut. Supistukset tuntuneet lähinnä alapäässä, alaselässä ja sisäreisissä. Juurikin niissä paikoissa, joissa minulla supistukset tuntuu sitten tositoimissa. Mitään tietoa ei ole, onko paikat jo alkanut aukeamaan. Kaippa ne sitten siellä TYKSissä senkin katsovat, jos sinne saakka kasassa pysyn.

Jotain juttua oli sängyistä. Meillä on ihan tavallinen pinnasänky meidän makuuhuoneessa vauvaa varten. Syötöt hoidan olohuoneen sohvalla, johon on pinnasängyltä matkaa 3 metriä.

Kaikki hankinnat on tehty. Osa vaatteista on edelleen pesemättä. Laatikossa on kuitenkin ihan tarpeeksi vaatetta alkua varten. Vaunut on ostettu, mutta joudumme odottelemaan pari viikkoa niiden saapumista tehtaalta kauppaan. Hoitopöytää meille ei mahdu, joten pinnasängyn päälle asetettava hoitotaso ostetaan siinä vaiheessa, kun pinnasängyn pohjaa pitää laskea alemmas. Siihen saakka suojataan vaan pinnasänky hoitoalustan kankaalla.

Lillitys 38+1
 
Huii! Tsemppiä elnastiinalle! Siellähän jo nyytti hetket aivan käsillä, huihuihui! :heart: :)
Samoin kyllä Lilitykselle, h-hetki kuulostaa olevan jo lähellä sielläkin! :) Jaksamisia!

Täällä ollaan vielä hyvissä voimissa, mutta vastahan minä äippälomalle jäin! Nyt on babyshowerit juhlittu eilen ja pääsee oikeasti lomailemaan. Ihanaa :)
Ja pöh, kylläpä nyt pää lyö aivan tyhjää! Ajatus katkesi totaalisesti, mikä tuntuu olevan nykyisin arkipäivää. On niin harva pää meikäläisellä että apua :D
Mutta kertokaahan kuulumisia, nyt taas hiljainen hetki ollut täällä! On niin jännittävää ja hurjaa, kun tuntuu että suurimmalla osalla jo alkaa olla loppumetrit käsillä, kera supistusten ja tuskien. Itse kun on vielä normivoinnissaan ja tyytyväisen tietämätön tulevista tuskista :D

Piip- ja pieni masussa myllertäjä 34+5
 
  • Tykkää
Reactions: elnastiina
Heissan mammaset :heart:

Onpas täällä pidellyt epäilyttävän hiljaista menoa??
Ilmeisesti kelleen ei kuulu mitään erityistä?

Eipä täällä itselläkään ole vielä mitään mullistavaa tapahtunut. Tottakai synnytys alkanut käymään lähes päivittäin mielessä kun on enää viikko laskettuun aikaan. Kuitenkin siten ettei siitä paniikkia ole tullut, menee miten menee kun synnytyksen ei voi kulun suhteen vaikuttaa esim. kauan kestää ajallisesti.
Kivunlievitystä aion eri tavalla nyt vaatia mutta haluan myös pitkään mennä ns. omin avuin liikkumalla mahdollisimman paljon ja esim. lämmin suihku kuten viimeksi jotta synnytys edistyy myös luonnollisesti.

Sitäkin tietysti toiveissa olisi että kesto olisi lyhyempi kuin viimeksi mikä kesti sen 9h. Ponnistusvaiheen varsinkin haluan reilusti lyhyemmäksi kuin tunnin. Se oli minusta liian pitkä ja vielä eka synnytys... Ja vielä se että tälläkin kertaa ei olisi ainakaan yösynnytys. Eli kyllä tässä yhtä sun toista toivetta on mutta mene ja tiedä mitkä niistä onnistuu :LOL:.

Mitä nyt uusia pieniä vihjeitä synnytyksen lähentymisestä on ollut niin mm. vauva eilen ekan kerran rapisteli tuolla aika alhaalla käsillään. Voi siis olla merkki siitä että on laskeutunut jo hieman alemmas ja sehän ei kyllä haittaa.
Vessassa käyn yleensä sen 2 kertaa yössä, kello. yhden ja aamuneljän maissa. Ja jos saan pidenpään nukkua niin sitten joskus seiskalta seuraavan kerran.

Välillä on taas niitä öitä tullut että uni vain "katkeaa" kun käyn neljän viiden maissa vessassa. Menee pari tuntia ja sitten taas uni maistuu. Tuo ei ole ollenkaan mukavaa. Aamuyöllä ei todellakaan ole parhaimmillaan ja ajatuksetkin voi olla silloin hyvinkin negatiiviset tai stressaavat... Esim. viime yönä juuri alkoi miettiä mitä kaikkea muka pitäisi vielä tehdä ennen synnärille lähtöä ja blaa blaa.
Ihan turhaa mutta kun on liikaa aikaa siinä miettiä niin sitähän miettii jo epäolennaisia asioita tai sellaista mitä olisi parempi miettiä levänneenä.

Vauva minusta myös liikkuu nyt jo paljon vähemmän joten enemmän olen ollut skarppina ja tehnyt sitä liikeseurantaa myös. Tottakai hänellä varmasti tila alkaa olla vähissä ja kohtapa hän pääsee vapauteen kun syntyy :).

Huomenna olisi tarkoitus sitten soittaa äitipolille ja puhua se ylimääräinen polikäynti pois. Pitää olla aika hyvät perusteet että tässä vaiheessa sinne enää menen...
Neuvolassa voin vielä viikolla käydä ja aika sovittukin keskiviikolle jos vielä ehdin käydä ;). Ps. mulla ei ollu siinä pissassa sitten mitään. Se vain yksi päivä pissatti enemmän ja nestettä olin varmaan tankannut silloin suuremman määrän tai vauva painoi enemmän rakkoa??
Neuvolassapa kuulen myös oliko mulla sitä streptokokkia sitten.

Voi! Elnastiinalle paljon tsemppiä sektioon :flower:. Sehän siis on nyt tulevalla viikolla! Taisit sitten ehtiä ennen minua meistä julkisuudessa kirjoittavista äideistä ;).

Mullakin on niin niin vaihtelevat fiilikset koska synnytän. Välillä on itselläkin vahva fiilis että näinköhän kuitenkin jo ensi viikolla?? Sen pian näkee miten käy, eli jännää nyt on!
Mullahan ei esikoisesta ollut mitään päiviä kestävää supistelua tai tuntemuksia. Edellisenä iltana alkoi lievät supparit joista varmuuden vuoksi lähdin sairaalalle jo yöksi ja sitten seuraavana aamupäivänä supparit alkoivatkin säännöllisesti siitä vahvistuen ja vauva syntyikin ilta kuudelta.

Mutta mutta, jokainen synnytyskin saattaa olla erilainen joten sitä jännätessä ;).

Daria09 + tytteli RV tasan 39
 
Hei!

Itsekin olen tässä elänyt hieman hiljaiseloa, tunnustan, mutta olen yrittänyt aina päivittäin käydä katsomassa mitä kaikille kuuluu...

Daria09 kyllä tässä vielä viikko pitäisi jaksaa kärvistellä, joten hyvinkin voit olla liikenteessä ennen minua. Sektioaika on varattuna ensi maanantaille eli 2.3. ja olen ihan sitä mieltä että ei tämä taida ennen sitä maailmaan itsekään pyrkiä:(.

Olo on kuin elefanteilla ja tuntuu ettei aika kulu millään! Eilen siivosin ns. paremmin kun ajattelin että jos se lähtö sattuukin tulemaan aikaisemmin. Vein siis matot ulos, imuroin, pyyhin pölyt, luuttuaminen jne, aloitin vielä oikein aamusta jotta ehtii, niin ketut, vartin yli 12 oli valmista ja minä taas pyörittelemässä sormiani... :O Huomiselle on onneksi sovittuna tapaaminen yhden parhaimman ystäväni kanssa, joten tiedän että koska emme ole hetkeen nähneet niin siihen saa hyvin hassattua muutaman tunnin :D

Toivottavasti saat peruttua Daria sen aikasi, en minäkään ilman hyviä perusteita viitsisi suotta mennä siellä käymään. Sinulla on kuitenkin siis aika vielä neuvolaankin? Itse hämmästelin sitä että minun ei tarvinnut enää mennä neuvolaan, meidän neuvolatäti kun on vähän vanhempi nainen ja on yleensä aina hyvin tarkka kaikista käynneistä....

Mutta nyt mä lähden jatkamaan tätä mitään tekemättömyyden tunnettani, palataan taas!

Elnastiina ja av 38+1
 
Heipä hei !
Sairaalassa ollaan ja odotellaan...toissayönä supisteli muutaman tunnin ja nyt tänä yönä heräsin housut märkänä, alko vesiä vuotelemaan pikkuhiljaa ja aamulla tultiin tänne sitten, kaula hävinnyt ja 2 sormelle auki...supistuksia ei paljon kuulu, mut kai sitä päästään tosi toimiin piakkoin jo...vähän jo jännittää mitä tuleman pitää :)

Mamu13 ja masunasukki 39+0
 
Kiitti tsempeistä elnastiina!
Iltapäivällä alotellaan cytotecillä käynnistämään, jos omia supistuksia ei ala kuulua...synnäri kuulemma tupaten täynnä, lapsivuodeosastolla ootellaan ja voi että kun tulee ihan kyynel silmään kun kuuluu tuota pikkuvauvojen itkua...voiko se tosiaan olla totta että meillekkin syntyy oma pieni kohta...<3 toivottavasti vaan kaikki menis hyvin.
 

Yhteistyössä