***Maaliskuussa ministyvät***

[QUOTE="hippo";25975562]Kaksi asiaa:

Mulla on sisäinen kello ihan pikkuisen väärässä ajassa, mä meinaan etsin edelleen ketjua "helmikuussa hoikentuvat", joka päivä. Maaliskuu sentään vetelee jo viimeisiään, enkä mä ole vieläkään oppinut.

Se toinen asia: Mulla on niin järjetön makeanhimo, ettei ole tosikaan. Koko päivän olen tapellut itseäni vastaan ja ollut jo useamman kerran koura ojossa kaapille päin. Nytkin, vaikka juuri söin päivällistä ja join vettä. Ihan käsittämätöntä, miten voikin olla näin iso hinku herkkujen perään. :|[/QUOTE]

Mulla kans ihan järjetön makean himo. Ei yhtään helpota että muut meidän perheessä vetää suklaata päivittäin. Kyllä, oikein päivittäin, ovat siis suklaa-addikteja... kiva yrittää olla itse ilman, kun koti suorastaan tuoksuu huumaavasti suussa sulavalta suklaalta.

Oikein hiki valuu päästä, kun taistelen vastaan. Ja ennen pitkää sitten tulee se repsahdus, tiedän sen :( Huomenna onneksi taas salipäivä, pääsee purkamaan sinne suklaakiukkuaan...
 
"hippo"
Mulla kans ihan järjetön makean himo. Ei yhtään helpota että muut meidän perheessä vetää suklaata päivittäin. Kyllä, oikein päivittäin, ovat siis suklaa-addikteja... kiva yrittää olla itse ilman, kun koti suorastaan tuoksuu huumaavasti suussa sulavalta suklaalta.

Oikein hiki valuu päästä, kun taistelen vastaan. Ja ennen pitkää sitten tulee se repsahdus, tiedän sen :( Huomenna onneksi taas salipäivä, pääsee purkamaan sinne suklaakiukkuaan...
Meillä olis täytelakua miehelle ja esikoiselle, vaahtokarkkeja, jotka ostin kuopuksen synttäreitä varten yms. Mies löysi vaahtispussin, joten se on avonainen. Sitten löytyisi viinirypäleitä, jäätelöä, lapsen omatekemää mehujäätä. Mä sain itseni taas kiinni tekemästä kompromissia, että otan ihan pikkuisen jäätelöä tai vain pätkän lakua ja annan loput lapselle... Tässä mulla taas on jäävesipullo nenän edessä, kun yritän sillä tilkkiä sokerireseptoreitani. Ihan naurettavaa, etteikö muka aikuinen ihminen osaa tehdä päätöstä ja sitten noudattaa sitä ilman veivaamisia?

Treenistä on tänään vielä puolet tekemättä, kuopuksen päikkärien aikaan sen jo siis yritin tehdä, mutta neiti heräsi ennen aikojaan. Rästihommaa siis vielä illaksi.
 
Mä olen pari päivää puputtanut pikkupaloja piparkakkutaikinasta :D Se on NIIN hyvää!

Ja tänään kävin ostamassa muutaman protskupatukan...ensimmäistä kertaa löysin oikeasti hyvänmakuisia patukoita. En tosin tiedä että onko ne sitten enempi hiilareita ja vähempi protskua sisältäviä, mutta ihan sama :D
 
  • Tykkää
Reactions: astrolabe
Ja mä jauhan koko ajan ksylitolpurkkaa ja/tai nikotiinipurkkaa että suulla olis tekemistä. Mulla on kans kaksi protsku-suklaapatukkaa kaapissa odottamassa viikonloppua...ajattelin katsoa jos ne pelastais tulevan viikonlopun, ettei taas mene paria levyä oikeeta suklaata....:whistle: Viikonloput on kaikista vaikeimpia, kun koko perhe paikalla ja sohvalla on ollut tapana istua ja katsella ohjelmia...No jospa se menis tällä kertaa niiden protskupatukoiden siivittämänä:D
 
Mä olen pari päivää puputtanut pikkupaloja piparkakkutaikinasta :D Se on NIIN hyvää!

Ja tänään kävin ostamassa muutaman protskupatukan...ensimmäistä kertaa löysin oikeasti hyvänmakuisia patukoita. En tosin tiedä että onko ne sitten enempi hiilareita ja vähempi protskua sisältäviä, mutta ihan sama :D
Minkä merkkisiä? -makusia?

Mulla on Easy Body ja Leader -merkkisiä. Kyllä niitä syö...
 
"Dee"
[QUOTE="MaMa";25970622]Kun syöt oikein ja terveellistä ruokaa, niin aina yllätyt siitä, kuinka paljon sitä oikeasti saa syödä tuohon 1200kcal:iin. Se on ihan ÄLYTÖN määrä! Mutta luota silti vain siihen kiloklubiin, pysyt oikealla tiellä sen mukana. :)[/QUOTE]
Tääkin on niin suhteellista, mä taas aina ihmettelen miten vähän terveellistä ruokaa mahtuu 2000 kaloriin. :D Vaikka syönkin kasvispainoitteisesti normaalisti, nyt on tää ruokavalio vähän toisenlainen. (Olin vuosia kasvissyöjä, nykyään syön kalaa ja lisäksi kanaa silloin, kun saan töistä mukaan sellaisia, jotka menisivät muuten roskiin, mikä on aika usein.) Tuntuu, että kalorit paukkuu älyttömän äkkiä plussalle. En tiedä vaikuttaako sekin, että mihinkään kevyttuotteisiin en yleensä koske pitkällä tikullakaan, nyt dietin aikana on tullut vedettyä pari kertaa sitä 3% fetaa ja se on kyllä ihan turhaa.

Nojoo, ruodussa on pysytty edelleen ihan hyvin, tänään söin kyllä töissä puolikkaan tonnikalapatongin ja sain nuhteita pt:ltäni. :D Kalorit meni yli 1600:n mutta kalorilaskurin mukaan kulutuskin oli 2225, eli eipä tuo haittaa. Salilla kävin illasta ja paikat on taas mukavasti hellinä.
 
  • Tykkää
Reactions: chef
[QUOTE="Dee";25978808]Tääkin on niin suhteellista, mä taas aina ihmettelen miten vähän terveellistä ruokaa mahtuu 2000 kaloriin. :D Vaikka syönkin kasvispainoitteisesti normaalisti, nyt on tää ruokavalio vähän toisenlainen. (Olin vuosia kasvissyöjä, nykyään syön kalaa ja lisäksi kanaa silloin, kun saan töistä mukaan sellaisia, jotka menisivät muuten roskiin, mikä on aika usein.) Tuntuu, että kalorit paukkuu älyttömän äkkiä plussalle. En tiedä vaikuttaako sekin, että mihinkään kevyttuotteisiin en yleensä koske pitkällä tikullakaan, nyt dietin aikana on tullut vedettyä pari kertaa sitä 3% fetaa ja se on kyllä ihan turhaa.

Nojoo, ruodussa on pysytty edelleen ihan hyvin, tänään söin kyllä töissä puolikkaan tonnikalapatongin ja sain nuhteita pt:ltäni. :D Kalorit meni yli 1600:n mutta kalorilaskurin mukaan kulutuskin oli 2225, eli eipä tuo haittaa. Salilla kävin illasta ja paikat on taas mukavasti hellinä.[/QUOTE]

En itsekään syö kevyttuotteita, mutta minusta 800 kcal saa jo mahtumaan riittävästi ruokaa pitämään nälkää pois päivässä. =) Keitot ja salaatit; näillä mennään. Kuidut tulevat lähinnä kuitupitoisista kasviksista tai sit esim. heitän leseitä jopa salaatin sekaan. :D Pähkinöissä sitä myös tietty. Olen ihastunut "20-sarjan" syötävään puoleen eli kaikkeen missä max 20 kcal per 100 g. Näitä ovat mm. herkkusieni, kurkku, tomaatti, kukkakaali... Niitä saa vetää ison kasan. :p Toinen ehkä hieman paha tapa on kehittynyt myös: saatan ostaa kallista kokolihaleikkelettä salaattiin. 130 g jotain naudan sisäpaistia maksaa 3 euroa, mutta on heti valmista ja ah niin hyvää. Kenties kerta viikkoon tulee tällaiseen mässyyn tuhlattua. Kcal per 100 g on n. 85.

Tänään kokeilussa uudet treeniliivit. Lupaavat vaimentaa rintojen liikettä 83 %. Ans kattoo miten toimivat. Salilla tänään spinning ja pilates.

Paino on taas laskenut. :whistle: Vaaka on palkinnut viime aikoina. Kohta alkaa lukema vitosella?
 
  • Tykkää
Reactions: chef
Bikini
Perjantaita!

Tänään alkaa viikonloppu ja viikon vaikein osuus... Meilläkään ei muuten osteta herkkuja, mutta lapsi saa perjantaina tai lauantaina kauppareissulla valita jotain herkkua itselleen. Mies ostaa myös sipsejä ym.
No, minä voin ostaa yhden light colan, vaikka eipä sekään terveellistä ole. Lisäksi porkkanoita ja kurkkua tikuiksi + kermaviilidippiä :p

Maanantaina eka punnitus, ja toivottavasti niitä nesteitä olis jo lähteny. Eilen tuli tosi hyvä fiilis kun kävin juoksemassa 40 minuutin lenkin. tai no en ihan koko aikaa jaksanut juosta, mutta melkein. Tästä se kuntokin paranee!

Toivottelen kaikille tsemppiä ja itsekuria viikonloppuun! Minä aion ajatella taas itseäni bikineissä... :D
 
  • Tykkää
Reactions: chef
"Nannu30"
Moikka.

Vieläkö tähän kerkee mukaan??? Mulla synnytyksestä 2,5kk ja nyt vielä kerkeis saada ittensä kesäksi kuntoon. Olen siis 31v , 164cm pitkä ja painoa 75 kg. Tavoitteena ois saada kesäksi 10kg pois.

Nannu30
 
"hippo"
Eilen tuli tosi hyvä fiilis kun kävin juoksemassa 40 minuutin lenkin. tai no en ihan koko aikaa jaksanut juosta, mutta melkein. Tästä se kuntokin paranee!
Olet kyllä tosi reipas! Katselin tässä yhtä juoksukoulu-ohjelmaa ja siinä neuvottiin aloittamaan 45 minsan lenkillä, josta aina juoksisi minuutin ja kävelisi muutaman. Mulle taitaisi käydä niin, että minuutti juoksua ja 44 min kävelyä. Silti tekisi mieli kokeilla, kun tiet kuivuvat, mutta ehkä mä ensi alkuun tyydyn pyöräilyyn.

Joskus olisi kiva asua ns. ihmisten ilmoilla, kun tiet pidetään kunnossa eikä aina tarvitsisi odottaa, että jää, kura ja routamontut poistuvat. Eniten ärsyttää, että kun tie alkaa olla tosi hyvä pyöräilyyn ja mukava koirankin käpälille, tulee joku hemmetin virkaintoinen maajussi ja tempaisee lanalla tien ihan pilalle. Edellisvuosien sepelikuormat nousevat pintaan, on kuin ajaisi 20 sentin kerroksessa perunoita ja koiralla on käpälät verillä, jos haksahtaa sen kanssa tielle.
 
Oon nyt tän viikon syönyt mielestäni todella kohtuudella (parina päivänä syötin kalorilaskuriin kaiken syömiseni ja sen mukaan olisi 1000-1500 kcal joten vajetta jo perusaineenvaihduntaan saman sivuston perusteella 800-1300 kcal). Lisäksi olen tanssinut hieman tuolla tanssimatolla.

Silti paino on nyt mennyt hieman ylöspäin. Oli tänä aamuna 118,3 kg. :snotty:

Kaipa tuo jossain vaiheessa taas laskuun kääntyy...
 
Pieni tuuletus: mahtavaa mahtua taas koon 42 housuihin. Vähän aikaa sitten käytin kokoja 44-46, olen päärynävartaloinen. Hyvä mieli. Kesään mennessä menee sitten ainakin koon 40, ellei jopa 38 housut. Seuraankin enempi nyt ympärysmitan pienenemistä, kuin painon tippumista=)

Hyvää viikonloppua!!
 
  • Tykkää
Reactions: astrolabe ja chef
Aivan pakko tuulettaa. Vaikka viikko tuntui menevän *ihan penkin alle* Kun en meinannut salille keritä, niin vaaka kuitenkin palkitsi tänään. Se näytti 59,8kg :cool:

Vaikka toi pudotus viikkoon ei ole kuin 100g niin sekin on jotain, kuitenkin... :D

Tästä on taas mukavampi lähteä kohti ensi viikkoa ja uutta kuukautta puurtamaan.
Ja odotella sitä kesää joka lähenee :D Ja sitä tulosta... Tämä täti olis rantakunnossa ;) jos ei vielä tänä kesänä niin seuraavana varmasti :saint:
 
  • Tykkää
Reactions: Almandiini ja chef
[QUOTE="Nannu30";25979553]Moikka.

Vieläkö tähän kerkee mukaan??? Mulla synnytyksestä 2,5kk ja nyt vielä kerkeis saada ittensä kesäksi kuntoon. Olen siis 31v , 164cm pitkä ja painoa 75 kg. Tavoitteena ois saada kesäksi 10kg pois.

Nannu30[/QUOTE]

Tervetuloa mukaan, lisäsin sut listalle :)
 
"MaMa"
Ei mee hyvin ei.. Täällä on koko viikko syöty mitä sattuu! Ja urheilu jätetty välistä. :ashamed: Ja se näkyy kyllä vaa'alla. Taitaa olla kaukainen haave päästä huomenna samaan kuin viime sunnuntaina.. No maanantaina haen taas uuden satsin niitä pusseja, ei tästä ilman niitä näytä mitään tulevan. PAKKO saada paino taas putoamaan ja irtisanoutua herkuista. Jos menis pääsiäisen niillä pusseilla, niin jäis sit suklaamunat syömättä. Niitä on vedetty tällä viikolla jo ihan tarpeeksi. :headwall:
 
Huomenna on jo huhtikuu, jatkuuko tämä ja nimi vain vaihtuu? Kuka aloittaa ketjun, jaksaako Chef jatkaa? Mulla ei ole aikaa ketjun aloituksille ja päivitykselle, mutta aina kiva kun tällaisia ketjuja aloitellaan. Mä ainakin olen mukana vielä pitkään:wave: Joten lisätkää minut suoraan sinne vain...

Maanantaina viikon miinus-saldo, oletan että jää kilon kieppeille. Tänään illalla protskupatukkaa ja telkkua, vois vähän venytellä lattialla:D
 
64,7. Eli kilo/kk. Mitään pikapudotusta tässä ei haettukaan. Ja alun selkälepo huomioiden pari viikkoa meni vasta lenkkeillessä ( siis mä kyllä lenkkeilen aina muutenkin mutta sillai paremmalla otteella).

Ja olen opetellut syömään rahkaa, sitä pehmeämpi merkkistä ja loraus mehukeittoa joukkoon niin saan meneen. Proteiinin saanti on mulla aina liian vähäistä.

Tänään kuitenkin heti lepopäivä, niin plajon ohjelmaa lasten kanssa että ei ehdi lenkille.
 
IhanaValo
Tasan 82kg. Tosin eilen alkoi menkat, josko se vaikuttaa..
Ainakin on taas tehny mieli vaikka sun mitä herkkua,pitäs keksiä jotain taikatemppuja ettei tulis langettua ihan kaikkeen : /
Kiitos muuten infosta noiden erilaisten patukoiden suhteen.
 

Yhteistyössä