+Maaliskuussa poksuvat elokuussa+

Huomenta ja Onnea Donorolle tuplista! :flower:

Hengästymisestä ootte keskustellu. Mä kanssa hengästyn tosi pienestä nykyään, tosin samalla tavalla oli ekassa raskaudessa. Nää ekat viikot, kun on menny huonon olon ja väsymyksen parissa ei oo tullu yhtään harrastettua minkään näköstä liikuntaa. Nyt vielä, kun pohjakuntoa ei ollu varmaan yhtään on kunto aivan miinuksella.
Nyt on kuitenkin huonot olot ja väsymykset sen verran väistyny, että aloin harkita taas kävelyn ja uimisen alottamista. Kokemuksesta, kun tiedän, että loppuraskaudesta kunto taas alkaa heiketä, kun ei jaksa tehdä mitään. Viimeks oli liitoskipuja sen verran, että puolen tunnin hidas köpöttelykin oli liikaa. Ja liitoskivut kai aina vaan pahenee mitä useempi raskaus. :(

Hienoo kuitenkin, kun toi alkuraskaus on nyt ohi ja kahvikin on alkanu taas maistumaan! Suorastaan tekee mieli sitä. :p

Hieman taas jännittää, kun keskiviikkona on neuvolan lääkäri. Ei muuten jännitä, mutta kun saa kuulla ekaa kertaa pikkusen sydänäänet! :heart:

Vatsan kasvusta: Ihania vatsoja ollu kuvissa! Aamulla oli pieni paniikki, kun aloin vetää vaatteita kaapista ja tuntu että mitkään ei enää mahtunu. Viime viikolla kaivoinkin kyllä jo äitiyshousuja esille. Kai se on siivottava toi vaatekaappi pienistä vaatteista, jottei joka aamu tarvii myöhästyä töistä vaateruljanssin takia.

Eilen piti 1v 3kk pojalle näyttää kirjasta kuvaa raskaana olevasta naisesta ja yrittää selittää, että äitilläkin on vauva vatsassa! Ja sen takia äitin vatsan päällä ei enää voi hyppiä ja leikkiä heppaa. Tää kun on sen uusi villitys ollu viikon ajan! Meni varmaan tosi hyvin perille. :LOL:
Onko muilla ollu jo tilanteita, että tarvii selittää lapselle ja kieltää jotain niin mukavaa, kun heppaleikki? Kun eihän se pikkunen tajuu miksei enää voi leikkiä.

Terkuin Latsis + pikkunen 13+0 POKS
 
Meillä kans, olen joutunut 4vee esikoistypylle selittää että äitin mahassa on vauva (tai siis nyt 2vauvaa) :D Ei meinannut millään uskoa, ja kuvista katottiin kans ja vertailtiin äitin mahaa kuviin jne jne. Kyllä nyt pikkuhiljaa tajuaa. Ja senkin että äitin syliin ei enää "hyökätä" tms.
 
Glow
ainiin, esikoinen ei kauheesti kysellyt viimeksi kun raskaana olin että "miten se vauva on menny sinne?" mutta nyt kysyi...ja mä menin ihan sanattomaksi kun en ollu tajunnu miettiä asiaa :eek: mitenkäs kerrotaan sitte 6 vuotiaalle tämä??
 
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Mie lomailen tämän viikon, joten ihanaa kun saa vaan ottaa lunkisti. Tänään ois meno sitten ihka ensimmäiselle neuvolakäynnille, joten innolla odotellaan :heart: . Mitä oon teidän tekstejä lukenu, niin monet on jo käyneet nt-ultrassa ja hyviä tuloksia on saatu. Onnittelut niistä! :flower: Veikkaan, että itsekkin pääsen jo kohta ko. ultraan, kun viikkoja alkaa jo olemaan yli 10.

Hengästymisestä: Meinasin itse kysellä ihan samaa! Mulla pitäis olla ihan hyvä pohjakunto (tanssia, kuntosalia), mutta henki meinaa loppua. Tänä aamuna olin niin hengästynyt, että piti kesken aamupalan laiton mennä hetkeksi sohvalle. Mulla hengästyminen on yleensä liittynyt huonoon hemoglobiiniin. Veikkaisin että nytkin ois siitä kyse. Ei ole päässyt huonon olon ja väsymyksen takia liikkumaan, mutta myös minä suunnittelin, että josko nyt lomaviikolla kävisi kokeilemassa tanssia ja kevyttä kuntosaliharjoittelua :p.

Lapsille kertomisesta: Meille on tulossa vasta esikoinen, joten ei ole omakohtaista kokemusta siitä, miten kertoa vanhemmille lapsille uudesta vauvasta. Hauska lukea, millaisia selityksiä olette keksineet minkäkin ikäisille.

Pitänee touhuta vähän kotihommia tässä ja 13.30 oiskin sitten jo neuvola!

Mimmurainen & ötökki 10+4

P.S. Kyllä mie vahvasti uskon siihen, että pahaolo alkaa helpottaan jo hieman. Iltaisin on edelleen oksetusta, mutta joko siihen on tottunut tai se ei ole enää niiiin pahaa, kuin esim. muutama viikko sitten. Miten muilla, joko alkaa olot kohentuun? =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Alkuperäinen kirjoittaja valdemaria:
LillaStina : Kommentoin tuota seuloihin menoa. Mulla ainakaan syynä niihin ei ole se, että voisin miettiä luopuvani lapsesta sairauden kohdalla. Pikemminkin päin vastoin. Voisin valmistautua siihen, jos lapsi ei olisikaan terve.
En minä sitä sillä. Itse vain olen sen todennut, että ei se tilannetta muuta. Että sen takia en halua tietää etukäteen.
Mietin sitten jos ja kun se tilanne tulee eteen, jos tulee. Meillä on kaveripiirissä kehitysvammoja eriasteisina ja niitä hoitaessa todennut, että ei siihen oikein osaa siltikään valmistautua. Ehkä meidän kohdalla on helpompi ottaa vastaan se mitä annetaan, eikä murehtia etukäteen...
Itseni tuntien ainakin...
Mulla on ehkä vähän eri tilanne. Reumasairauteni saattaisi aiheuttaa sydämen johtoratahäiriön vauvalle. Siihen voitaisiin antaa lääkitystä jo odotusaikana mun kauttani. Luotan vauvan mahdollisuuksien olevan paremmat näin. Onneksi riski on pieni ja esikoinenkin on terve. Eli jokaisella omat perusteensa seulontoihin tai niiden pois jättämiseen. :)

Mulla muuten taas vaihtui la, eli se nyt on ja pysyy 10.3. Luulin, että la vaihdetaan, mutta kuulemma menkkojen mukaan lasketaan vaikkei se totta vastaisikaan. Eli sain muutaman päivän kaupan päälle! :) Sykkeet sain kuulla tänään neuvolassa ja kyllä on hyvä mieli nyt! Hb on matala eli 111 ja rautaa on ruvettava syömään.
 
Dorono Hienoa, lisää tuplaodottjai. Onneksi olkoon. Minua kiehtoo ihan hirevästi kaksoset. Jopa hieman toivoin kaksosia, mutta siis yhtä täällä onnellisena odotellaan :)

Täällä alkaa pahoinvointi olla jo taakse jäänyttä elämää ja nyt vaan sitten vatsa kasvaa hurjasti ja nuo rinnat on kyllä muuttunut jo aika dollyiksi :whistle:

Hengästyttää, kyllä täälläkin sitä on. Olen nyt yrittänyt joka päivä jotain pientä liikunnallista toimintaa, mitä nyt pystyy yksivuotiaan kanssa harrastamaan. Se ihmettelee, kun äiti jumppaa ja tanssahtelee tai joutuu olee painona kyykyissä.

Vauvan kertomisesta esikolle Täälläkin joutuu kyllä nyt jättämään ah niin ihanat heppaleikit väliin ja muut äidin masun runnomiset. Eihän tuo vielä voi ymmärtää, mutta kerrotaan että äitin masussa kasvaa vauva ja hänestä tulee isoveikka. Sitten paijaillaan masua ja kuulostellaan, mitä se vauva sanoo. Ja lauletaan ja jutellaan takasin.
Ehkä tässä myöhemmin sitten harjotellaan jonkun nuken vaipanvaihtoa ja pesemistä etc.
Me siis säästytään näiltä suuremmilta mistä vauvat tulee-kysymyksiltä toistaiseksi :saint:

Eipä täällä muuta. Vieraita tulossa ja leivonnat vaiheessa :ashamed:

Rauna ja LaVie12+5
 
Hengästymistä on täälläkin... oli viimeraskaudessakin. Ei kyl oo kunnon kans tekemistä,tai tietty voi olla siitäkin,mutta tolle hengästymiselle on olemassa joku selityskin...en vaan muista mikä :D Miä joudun käveleen pojan kans joka paikkaan,kun ei oo ajokorttia. Eikä ton ikiliikkujan kans paljoo paikoillaan olla =) Mitään varsinaista en pysty harrastamaan mut arkiliikuntaa on riittämiin kyllä =)

Esikolle kertomisesta
... Meidän 1v3kk ei kyl vielä ymmärrä vauvajuttua... enkä oo erityisemmin siitä vielä puhunutkaan. Ollaan mainittu et äidin masussa on vauva mut kattoo vaan hölmistyneenä ja unohtaa koko jutun :D Varmasti sit kun maha kasvaa ja asia konkretisoituu,niin aletaan enempi keskustelemaan aiheesta.
Kauheesti en oo mahaani vartioinut. Suorat pomppimiset masun päällä vältän...mut muuten ihan normisti =)

Äippävaatteet
,Mulla ei olis ollut toivookaan et olisin mahtunut omiin vermeisiin esikkoo odottaessa,pakko oli muutama mammavaate ostaa... nyt käytän samoja kauhtanoita sitte,en taida uusia raaskia :snotty:

En oikein "osaa olla raskaana" samalla tavalla kuin esikkoa odottaessa... nyt on niin eri tilanne. Ennen poikaa olin kokenut keskenmenon jota murehdin kovasti ja sen jälkeen yritettiin yli puolivuotta ennenkuin tärppäs ja olin niin peloissani/onneni kukkuloilla et kaikkee kyttäs ja pelkäs ja samalla ihasteli :p Ja tietty kun ei ollut ketään muuta huomiota jakamassa.
Nyt päivät menee tuon taaperon tahdissa,pahoinvointi on loppunut (lukuunottamatta kahvia,sitä en kestä ees haistaa),eikä masuu hirveemmin näy,eikä muitakaan oireita. Raskaus oli yllätys,eikä hartaasti toivottu vaikka tervetullut ylläri onkin =)
Jotenkin tunnen syyllisyyttä siitä etten oo niin "onnen kukkuloilla" ja "huolesta soikeena et meneeks kaikki hyvin",ihankuin pettäisin tulokasta jotenkin kun ei saa samaa huomiota...vaikka eihän se tiedä :ashamed: Onko muilla toista odottavilla samoja tuntemuksia? Ehkä tää olotila tästä muuttuu kun todella näkee tulokkaan huomena :)

Repa ja kynneli 11+3
 
Heissan taas kaikille :wave:

Tänään käyty ekaa kertaa neuvolassa tässä raskaudessa ja juteltiin niitä näitä raskauteen liittyen. Vaikka kaikki on jo aiemmasta raskaudesta tuttua, niin kuiteskin oli kiva 1 1/2 h keskittyä raskaus- ja vauvahöpinöihin. Näillä asioilla kun en viitsi muita kuin miestä rasittaa. Ultra aika saatiin vajaan kahden viikon päähän. Sinne asti taas jännäillään.

Meidän tytölle kerrottiin raskaudesta aika varhaisessa vaiheessa. Kerrottiin myös silloin aiemmassa raskaudessa joka päättyi keskenmenoon. Silloisesta keskenmenosta tyttö (3-v) kysyi vain etteikö vauvalla ollut tarpeeksi voimia kasvaa ja tähän oli helppo vastata ettei ollut. Nyt ollaan puhuttu että aina kun äiti menee ultraan/neuvolaan, niin samalla tarkistetaan onko vauvalla ollut voimia kasvaa. Välillä tyttö antaakin vauvalle touhuenergiaa kasvamiseen massun läpi. Mun mielestä tämä on ollut hyvä tapa pitää tyttö mukana odotuksessa ja myös saanut hänet ymmärtämään miksei massun päällä saa enää hirveäsi römytä ja miksi äiti on välillä väsynyt.

Sellaista oman navan tuijottelua täällä.

Miltsu 9+2
 
Onpas täällä paljon hengästyneitä :)

Minulla ollut rautalääkitys heti alkuviikoilta lähtien, joten se helpotti hiukan hengästymiseenkin (anemia todettiin).

(.)Eilen otin "väärään aikaan" rautalääkkeen ja sain katua. Ohjeen mukaan se pitää ottaa ennen ruokaiua ja niin tein. Söin vain 2 leipää lääkkeen päälle. Yöllä oli kamalat vatsanväänteet ja luulin jo, että vauvako on tulossa ulos. Onneksi se oli vain vatsatautia ja aamulla piti rampata vessassa (vieläkin, muttei niin useasti). Jäi sitten tämän päivän työt väliin...

Latsis Minäkin olen päivitellyt miten huonossa kunnossa olen. Olisi pitänyt urheilla aktiivisesti, niin jaksaisi paremmin ottaa odotuksen ja synnytyksen vastaan :headwall:

Lapselle vauvasta kertominen Kysymys tuli yllättäen ilman ennakkoon varautumista. Tyttö on 5 vuotias ja alkoi mökillä nukkumaan mennessä kysyä, että miten se vauva sinne mahaan on joutunut/päässyt. Kerroin hedelmiöityksestä. Munasolu hedelmöittyy jne. "No miten se hedelmöittyy?" Isiltä sain siemenen, joten siten se hedelmoittyy. Tytölle jäi vähän epäselväksi, että miten se siemen sinne mahaan on joutunut. "onko siemen pöydällä vai isin kädessä?" Siinä vaiheessa oli vaikea pidättää naurua, mutta pokka piti. Kerroin, että sitten kun tyttö on isompi niin saa tietää miten se tapahtuu. Eli vinkkinä: ei kannata siitä siemenestä kertoa mitään, jos ei halua ihan kaikkea kertoa tai kierrellä ja kaarrella kuten minä.

Lainasimme kirjastosta odotus-kirjoja. Vinkkinä: kannattaa kirjastossa pikaisesti selata kirjat läpi, jottei tule kotona kirjaa lukiessa noloja tilanteita. Pari kirjaston lasten kirjaa odotuksesta sisältää "kohtauksen" jossa aikuiset tekevät lasta. Minusta se on liian aikaista kertoa kuvin ja tekstein pienelle lapselle.

Nämä ovat minun mielipiteitä, kukin tekee niin kuin parhaaksi näkee. :heart:

momtoo ja odotus 12+1 (ei vielä ultrassa vaihvistettuja viikkoja)
 
Krokodiili
(.) Kävin jälleen lääkärissä hakemassa 2 vkoa lisää sairaslomaa. Oksentaminen jatkuu.

Lääkäri muuten kysyi, olenko alkanut jo tuntea vauvan liikkeitä. Aika aikaistahan se on, mutta totta on, että kaksi kertaa olen jo ajatellutkin että olikohan toi nyt SITÄ... No en voi olla vielä varma, mutta epäillyt siis olen. Mites teillä muilla?

terv. Krokodiili ja masun asukas 12+4
 
Repa: Mullakin on sellanen olo, ettei oo niin innostunu raskaudesta, kuin oli esikoista odottaessa. Johtuu kai just siitä, kun päivät on niin täynnä kaikkee esikoiseen liittyvää uutta. Ja tän toisen kohdalla tuntuu, että tää on jo koettu. Niin ja nää huonot olot ja muut negatiiviset jutut olis voinu jättää kokematta uudestaan!

Aikasemmin ihmettelin, kun jotkut ei muistanu tarkasti millä viikolla on raskaana ja minkäkokonen lapsi on just sillä hetkellä. Nyt mulla ei ole välttämättä itellänikään aina se ihan selvillä. Pääasia, että vatsassa kasvetaan ja voidaan hyvin.

Vähän on tullu sellastakin mieleen, että voiko uus tulokas olla niin ihana, kuin eka. Mutta kai nää kaikki on ihan normaaleja juttuja. Itse asiassa esikoinenkin alko tuntua TODELLA ihanalta ja rakkaalta vasta parin päivän päästä syntymästä. Tietysti sitä odotti ja rakasti jo etukäteen, mutta kuitenkin aivan eritavalla, kun sitten kun se oli konkreettisesti siinä sylissä ja alkuhässäkät oli ohi!

Tällasia mietteitä täällä! Niin ja Ultran jälkeen on innostus tätäkin raskautta kohtaan kasvanu huomattavasti. Siellä kun näki, että on siellä todellakin joku! :D

Latsis ja pikkuinen 13+0
 
Mulla poksuu huomenna rv 12+0 ja tunnen jo kaksosten liikkeet kun illalla menen nukkumaan ja makaan selälläni =) Aina alkavat bailata mahassa kun menen makuulle :D
Kätilö sanoikin että taitavat olla ylivilkkaita tapauksia (ultrassa kun kävin), samaa sanoivat esikoisestani kun masussa vielä oli ja ylivilkas tapaus sieltä sitten tulikin, nyt taitaa tulla kaksi ylivilkasta lisää :D

Ja juu, mullakin oli alussa tuntemus aivan eri, tästä raskaudesta kuin ekasta. Ei tuntunut niin jännittävältä tms. yhtä ihanalta kuin ekaa oottaessa, en vaan tiiä, ei tuntunut samalta. Mutta kun sain kuulla oottavani kaksosia niin johan jännitystä ja ihastusta ym. alkoi piisaamaan enemmän kuin ekassa raskaudessa :LOL:
 
Oon jaksanu ahkerasti kyl lukea juttujanne mut aina ei jaksa kommentoida eikä ees kirjottaa omia kuulumisia, sori :ashamed:
Nyt kuite kinderille ja donorolle tuplaonnittelut kaksosista! :heart:
En oo huomannu hengästymistä, mut päässä pimenee vähä väliä ko paineet niin alhaalla. Mulla kyl tuppaa oleen normaalistikin huono hemppa ja viime raskaudessakin laski mut raudalla saatiin kondikseen.
Vanhat kolmet mammahousut odottelee jossain varaston laatikossa, mut niitä en tarvinne viel aikoihin..? :eek: Meinaan ku viel ei ainakaan mistään mahasta voi puhua :LOL: Mammapaitoja en viimeksi ostanu ja tuskin ostan nytkään jos vain omilla pärjään. :)

momtoo: ei hitto, että repesin tuota esikoiselle kertomista :LOL: :LOL: Kiitos hyvistä nauruista :hug: Enkä tarkoita siis mitään pahaa :)

Onnea kovasti jo ultrassa käyneille ja/tai sydänäänet kuulleille! :flower: Itellä nuihin vielä NIIIIIN pitkä aika... |O Kun LA:ki vasta maaliskuun lopussa :/ (tosin viime yönä näin unta, että äitini aavisteli vauvan syntyvän 22.3.2010. Nähtäväksi jää, oliko ennenuni :)) OOn nähny myös pari muuta unta vauvasta. Onneks ei oo ollu painajaisia. Niitä kun esikoisen aikana katselin vähän liianki kanssa :x

Oon vieläki ihan puhki ja poikki esikoisen eilisistä synttärijuhlista (kiitos Mimmurainen muutes lahjoista :hug: ) ja täsä teen koko ajan lähtöä päikkäreille |O Nii, ja tulihan se mullekin 25v mittariin.. :saint:

Mutjoo, jos nyt sitte tonne sohvalle koisiin. Kovasti jaksamisia kaikille, joilla jotaki vaivaa.

mobic ja pikkuinen 8+6 *huomenna poksuu :heart: *

"Äiti on nyt vähän väsy. Äitillä on vähän paha olo", mitä meillä toistellaan :LOL:
 
Krokodiili Hyvä, että sait saikkua! Nyt lepäilet! :hug: Täällä jatketaan kanssa saikun voimin kuun loppuun!

l.l
Täällä saatiin sitten saikkua sopparin loppumiseen asti. Ihan uskomatonta, kun oon käyny ostamassa panadolia kaupasta, niin se 10kpl paketti on jotain vajaa 4?. No nyt sain 100kpl paketin ja kappas vaan 2,98? reseptillä..USKOMATONTA miten paljon niissä on ilmaa! Pahoinvointi jatkuu ihan samanlaisen, kun ennenkin. Ei toiveita helpottamisesta. Tänäänkin lens aamupalat kaaressa, kun yritin hampaita pestä - se on vissiin tässä tilassa sekin vaarallista :LOL: Päänsärky ei oo onneks äityny kovin pahaksi tässä kahden päivän aikana, joten jotain plussaa kai sekin :)

Jemppi & unikko 12+3 tai 10+6 aivan sama :LOL:
 
Ultrassa käyty, viikot laski melki parilla mutta sen arvasinkin. Uuden ajan sain ens viikon loppuun jotta saadaan np-mitattua. Eli etusivulle voi merkata nyt la 19.3.2009 viikkoa aikasemmin kuitenkin syntynee sektion vuoksi.

Onnea tupla uutisista :heart: :heart:

Pikkarainen ja 10+3
 
Hyvää viikonalkua kaikille!!

Donoro Onnittelut kaksosista!!! :flower: :flower: :heart:

LillaMy Toivottavasti päänsäryt alkavat helpottamaan ja häviämään pian! Kiitoksia muuten vihjeesta verikokeista ja NT-ultrasta :) :flower:

Onnea kaikille taas hyvistä uutisista ultrassa/neuvolassa! :flower: :flower: Niitä on tosi ihana lukea!!

Hengästymisestä Mulla on sitä ihan hieman vain toistaiseksi. Tosin helposti alkaa heikosti huimaamaan jos nousen ylös nopeasti. Ei kyl edes niin paljoa, että mustenis silmissä, mutta pitää hiljentää vauhtia.

Tänään oli mulla eka kunnon raskauskontrolli ja NT-ultra!! Ja kaikki hyvin!! :heart: Pikkuinen oli nyt 5,6cm ja vastasi viikkoja varhaisultrasta. Sydämen lyönnit näkyi ja kuului, 162/min. NT-mitta oli vain 0,15cm. Toisaalta, mietityttää, koska ottivat NT-ultran vatsan päältä eikä sisäkautta:/ Painoa mulle on tullut lisää n. kuukaudessa 2kg, nyt 50kg.

Aivan ihana oli nähdä pikkuinen taas ja tippa tuli kyllä silmään :) :heart:

Minna ja helmi 12+2
 
Latsis,Meil oli hiukka kivikkoinen alku taival pojan kanssa,sairastu mm.virtsaputken tulehdukseen alle kk ikäsenä ja joutu lastenosastolle 4 päiväks ja miä olis siellä mukana tietty yötä päivää...sit kaikki koliikki kantamiset jne... tuntu et se on hitsannu meidät tosi lujasti yhteen,siks minä'kin mietin et tuleeko tämän toisen kanssa yhtä saumaton suhde... mut alitajunnassa tiedän et tulee,ei ehkä samanlainen mut yhtä luja kuiteskin :heart:

 
Yli kuukauden pituinen nettipimento päättyi tänään kun kotiuduttiin Nigeriasta. Olin jo aivan varma että mut on tiputettu listalta aikoja sitten.
Tein tänään raskaustestin ja muutassa sekunnissa tuli hyvin selkee plussa, no kun viikkoja on kasassa 11 niin ei se mikään ihme ollut. Hyvältä sen plussan näkeminen kuitenkin tuntu. Ylihuomenna, eli keskiviikkona on sitten eka neuvola.

Oireet lyhkäisyydessään olleet: etova olo, ilman oksentamista (eteenkin vatsan ollessa täynnä), arat rinnat, pain viikon ajan todella vetistä valkovuotoa, repivää kipua kohdunkiinnikkeissä jos yöllä käännyn varomattomasti (esikoisen kohdalla ne tuli vasta paljon isoimilla viikoilla), unettomuus joka osittain johtuu malarian estolääkityksestä, hikka.

Painonkehitys on tähän menessä ollut ihan positiivinen, kolmessa kuukaudessa lähti 10 kiloa. Tosin vieläkin ylipainoa on reilu 20 kiloa. Pojan kanssa raskauskiloja tuli 10, mutta ne lähti viikossa. Nyt meinaan syödä rd-ruokavalion mukaan ettei menetetyt kilot tule takaisin, tai niin että jos niitä tulee niin ne lähtis taas viikossa ja sitten jatkaisin maltillista painonpudotusta.

Nyt vaan pitäis yrittää päästä nukkumaan, eilisen aamuheräämisen jälkeen en ole torkkunut kun n. 30 min yölennon aikana, eikä mulla vieläkään ole mikään pakottava tarve mennä nukkumaan. Tätä se kolmevuorotyön tekeminen teettää, tosin sitten on taas helppo heräillä vauvan kanssa yöllä kun se aika tulee.

Fantaihana 11+0
 
Huomenta!
EkaksKinderille ja doronolle onnittelut tuplista :)
Mulla kans hengästyttää aika helposti,siis pienetki asiat.Ja mulla närästää jo ja mulla tuo närästys on ainoastaan raskausaikana.
Sit apuja kaivataan,eilen illalla ennen nukkumaan laittoa kävin vielä pissalla ja pyyhkiessä jäi paperiin hailakan punasta väriä..siis vaan kahteen paperiin ja sit ei oo sen jälkeen näkyny/jääny mitään,sain onneks nukuttua,vaikka oonki huolesta soikeena.Tai järki sanoo,et se vois olla limakalvoilta tai jos mulla on joku tulehdus,mutta paniikki hiipii silti,ku kummassakaan edellisessä raskaudessa ei oo mitään ylimääräsiä vuotoja ollu... :/ Mietin,et kehtaanko tänään soittaa nlaan,et saisin vähän kysellä ammattilaiselta.

Nystis ja Upana (tyttö keksi kirjasta tuon nimen) :heart: 11+4
 
Heissan!

Onnea Kinderille ja Donorille tuplista! :flower:

Tekstiä on taas tullut huimasti.. Huimausta tai muitakaan oireita ei ole, vähän tuntuu epäreilulta kun lukee muiden huonoista oloista ja muista oireista kun itsellä ei ole mitään.

Olen itse lomalla, ja syömiseksihän tämä loma on mennyt. Maha on NIIN turvonnut ja kipeä, että ei voi hyvällä tahdollakaan itseään huijata että se on "vauva-maha". Söpösti pömpöttäminen on siitä kaukana... Eli en laita masu kuvia mun ilmaa täynnä olevasta masusta.. :LOL:

Esikoiselle tai muille kertomisesta ei tarvitse vielä miettiä kun on itselle ensimmäinen. Mammavaatteita en ajatellut erityisemmin ostaa, sitten jos tarvitsee niin ehkä housut ja sellainen kovasti täällä kehuttu masu tuubi.

Hyviä vointeja kaikille!

T. nalle1puh ja op 12+3
 
Jep,niinhän siinä kävi et Tää oli tuulimuna...kohtu kasvanut,pussit yms. löyty mut ei ite tyyppiä. Tää on mun toinen km,veemäisempi kun ei itellään tuu ulos. Nyt on nappi otettu ja huomen aamulla lisää...

Tuntuu tyhjältä,en tiiä miten tästä eteenpäin... mulla tuntuu tää lastensaanti olevan vaikeeta,ahistaa alottaa alusta.

Mut teille kaikille oikein hyvää odotusta,koittakaa nauttia :flower:
 

Yhteistyössä