+Maaliskuussa poksuvat+

Moikkaa!! Täällä ei vieläkään kauheesti pahoinvointia, muutaman kerran vaan tullu semmonen yökkörefleksi tähän mennessä, mut ei vielä oksua. Rinnat on ihan tositositositosi kipeet ja varsinkin nännit. Auuuuuu!! Tänään herkistyin siitä että kun olimme syömässä niin kaveri mietti ravintolan pöydässä että häneltä on nyt varmaan laskutettu väärin ja sit ku tarjoilija toi oma-aloitteisesti väärinlaskutetut rahat ystävälleni takaisin... mä liikutuin ja melki aloin poraan... just! Kaveri vaan nauroi mun reaktiolle. :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Suklaata tekis mieli kokoajan ja se on ainut mikä saa mut päiväunien jälkeen taas käyntiin... pahapaha.. Iltaisen jomottaa alavattaa ja röyhtäily on aivan uusissa sfääreissä... Pahoinvointia innokkaasti odotellen

Harakanhattu ja pieni 5+5 :heart:
 
huomasin, että olitte etusivulle laittaneen sukupuolesta veikkauksia =)
mulla on ihan tyttö olo :heart:

Meillähän on siis ennestään yksi lapsi, poika 07 / 08.

esikosta ei naama tälleen kukkinut, huomasin äsken että hiukset on alkaneet rasvoittua nopeesti ja alavatsaa jomottaa tasaisen vaihtelevasti, enemmän kuin esikosta muistan.
 
kyselisinkin nyt sitten, että miten saisin painon nousun raskauden aika pysymään siinä normaalissa haitarissa. Esikkoa ootellessa laitokselle lähtiessä painoa oli saanut päälle komeat 30 kg. N. 8 kg jäi laitokselle ja tässä vuoden aikana olen saanut melkein loputkin pois. 5 kg jäi jäljelle... Ja tota elopainoa on himppu liikaa jo alun alkujaankin, huoh.

Joten, APUJA KAIVATAAN TÄÄLLÄ =)
 
Elppa, pahoitteluni sinulle ja jaksamista. :hug:
Samoin kaikille muille joita koetellaan. :hug:

Tervetuloa kaik uudet kaverit! :wave: :heart:

(.) paljon on taas tullut tekstiä enkä ihan ajatuksella jaksanut kaikkea lukea. :ashamed: Toivottavasti huomenna on parempi olo jos jaksais edes konella istua. Kävin kuitenkin tänään ostamassa mammahousut ja yhden mekon. Mekko tosin oli ihan normivaatteita mutta kun muoti on väljää vatsan kohdalta niin tavallisista vaatteistakin löytää sopivia. Ostin myös ns.bellybelt:n joka ei siis taida olla kuitenkaan se masutuubi jota hain. Vatsa on kyllä aikamoinen, mitähän tästä vielä tulee... :eek: =)

Alina ja 8+2
 
Tosiaan luin huonosti teidän juttuja, en huomannut että minttumaariakin oli plussannut! Tervetuloa! Minä täällä maaliskuisissa kummittelen vaikka laskettuaika nyt sitten onkin helmikuun puolella.
Ja bellybeltistäkin joku jo oli kirjoittanut. Huomenna täytyy lukea ajatuksella kirjoituksianne. Nyt lähden potemaan oksuoloa esikoisen viereen, iltasatu pitäs jaksaa lukea vielä. =)
 
Mukaan maaliskuuta odottelemaan ilmottautuisin minäkin. Plussaa tuli tikussa ihmeteltyä jo 27.6., mutta huhtikuinen km ja aika pitkälti oireettomasti mennyt alkuraskaus on kalvanut mieltä siinä määrin, että vasta tämän päiväisen sydämen sykkeen :heart: näkemisen jälkeen tänne vasta nyt uskaltaudun. Oli kyllä rauhottavaa käydä siellä lääkärissä tänään kuulemassa, että ainakin toistaseks kaikki hyvin ja tietenkin saada ensimmäiset kuvat. Ja kovasti lääkäri kehu minun kohtuakin :LOL: Oli kuulemma niiiin hyvän näkönen kohtu että. Samalla sain tietää myös, että kohtu on taaksepäin kallistunut joten ehkä siitä johtuen ei ole edes kovia turvotuksia täällä vielä ollut.

Toivottavasti täällä nyt saa pysytellä aina maaliskuuhun asti yhdessä teidän kaikkien kanssa.

LA 7.3. minjoh / ensimmäinen / Jorvi

minjoh 7+1
 
daizz: 18.1.2009 mein pirpana näki päivänvalon :heart:

minttumaaria76: mulla tuli vissiin 8 kiloa viimeksi jotka kaikki lähti (ja muutama enemmänkin) heti synnytyksen yhteydessä. Mulla oli tiukka rd-ruokavalio jonka taas aloitin. Eli käytännössä mulla on KAIKKI herkut pannassa. Ehkä tässä raskaudessa sallin itselleni kerran kuussa yhden herkun, mutta siihen se sitten saakin jäädä.

Mulla on muutoinkin tavoitteena pudottaa painoa eli tiukkaa linjaa meinaan vetää. Ennen edellistä raskautta ehdin pudottaa 5 kiloa ja nyt vain 3 ennen plussaa. Pakko saada ylimääräiset kilot pois mahdollisimman pian sillä näillä kilomäärillä (163/75,5) rd tulee taas varmasti, enkä sitä halua.
Eli normaalipainoon olisi hyvä pian päästä. Normaalipainoni yläraja lienee tuossa 68 kilon kinttaalla? joten 7 kiloa pitäisi vielä karistaa. Jos muutaman kilon saisin pudotettua ja loput saisivat lähteä hiljalleen siten, että painoa ei tulisi raskaudesta lainkaan. Tavoitteeni on siis painaa viimeisilläni 70 kg, jolloin olen taas normaalipainoinen synnytyksen jälkeen.

Neuvolassa varmaan rukataan sitä ruokavaliota sitten viikolla 10, kun sinne ajan saa. Jo viimeksi sitä muokattiin koska ne kaikki 8 kiloa tulivat viikolle 20. mennessä...sen jälkeen en tainnut saada grammaakaan vaakaan lisää.

Sef
 
minjoh tervetuloa vaan mukaan:)

minttumaaria mullakin tuli esikoisen aikan 24kg ja toisen aikana vain 7kg, nyt tulee varmaan hirmu paljon kiloja kun pitää jo nyt syödä ihan koko ajan tuon olon takia.Mut mulla riippui tuo vähäinen päinon nousu toisen kanssa varmaan pitkälti siitä kun en ehtinyt koko ajan herkutella kun esikoisen kanssa piti olla ja päivällä söin säännöllisesti ja ihan normikotiruokaa.Loppuraskauden himoissa söin kyllä joka ilta litran valion lakritsijäätelöä ja join päivän aikana puol toista litraa pepsiä sekä useimmiten meni vielä lontoon rae suklaalevy kaupan päälle.
Mä en streessaa noista kiloista niin kauaa kun neuvolassa pysyvät niistä hiljaa ja syön sitä mikä hyvältä tuntuu, saa sit nähdä mikä on lopputulos.Mulla kuitenkin on noi kaks viikaria ja kotihommat jotka pitävät liikkeessä ja päivällä ei pysty herkuttelemaan kun pojat on heti osingoilla :D

Täytyy kurkata mitä tuolla toisella sivulla on:)
 
Minulla oli myös rd edellisessä raskaudella, esikko nyt 1v7kk. Ekassa neuvolassa painoin silloin 75kg ja synnytyksen jälkeen pari kiloa vähemmän. Noudatin ruokavaliota tosi orjallisesti, tosin oli paha pahoinvointikin. Nyt painan 85 kg ja hirvittää. Mitä jos ei tule lainkaan pahoinvointia, miten saan pidettyä ruokhalut kurissa?! Rd tulee varmasti. Onko muilla painon tunnetta vatsassa? Mulla varsinkin työpäivän jälkeen maha tuntuu niin painavalta että ei jaksais millään seistä. Toisaalta painon tunne on vähän sellasta niinku supistelun tunnettakin, kun maha menee kovaksi. Välillä pelottaa, onko tunne asiaankuuluvaa ja normaalia..? Mulla kans ihan hirveen kokonen maha, se mikä oli ennen löysää ja hyllyvää, on nyt muuttunut kovaksi, joka näkyy.... Hävettää melkein, kun en oo kertonu asiasta vielä kellekkään, töissä enkä vanhemmillenikaan. Vasta ekan neukan jälkeen, joka on 19.8.

Mötkylä rv 5+3
 
Elppa voimia jatkoon :hug:

tiitu jaksu hali :hug:

ilona mul on koko kesän liikunta jäänyt väliin kun oon koko päivät poikien kanssa yksin niin en oikein pääse mihinkään ja illalla kun mies tulee töistä niin ei jaksa eikä huvita, mut kun tässä syksyn edetessä ja pahoinvoinnin helpottaessa niin alan taas käymään kävelyllä.

daiz tervetuloa mukaan:)

lillaMy tervetuloa:)

Tänne ei uutta.Huomenna aamulla oon päättänyt soittaa vihdoin sinne neuvolaan:)

Metsätähti ja pienenpieni 7+4
 
Täällä ilmottaudutaan porukkaan mukaan =) Neljättä odotellaan laskettuna aikana on 4.3 eli viikkoja on 7+4. Synnyttämään mennään hus:iin ja tyttö olo on mutta noi mun olot ei ole ikinä pitänyt paikkaansa :LOL:
cinnamo ja lillukka 7+4
 
Ainiin olosta vielä sen verran, että väsyttää mutta oksentaminen on pysynyt kerta päiväisenä. Edellisillä kerroilla se on ollut koko päiväistä ja hyvin pitkille viikoille asti. Toivossa on hyvä elää, että tämä vaiva pysyisi tässä =)
 
Elppa :hug: :flower:
(.)ei tästä olosta kyl tuu taas mitää..tunnin tais olla äske hyvä olo ja ny taas yäääk :< huomenna aamul kultsi tekee mulle sämpylän yöpöydälle ja syön sen ku herään ni jos se tepsis :D mut ny leffaa->

 
Yritin tuossa lueskella juttuja taas muutaman päivän ajalta. Voimahaleja niille, joilla kaikki ei mennytkään niinkuin olisi pitänyt mennä.
Tämä päivä on täällä ollut huono. Aamuyöstä asti ollut ällötystä, vaikka olen yrittänyt syödä vähän väliä. Minun nälkä on kyllä ollut aivan mahdoton. Pitänyt jo yölläkin käydä ottamassa jotain pientä. Onneksi ei tee mitään imelää mieli!
Painonnoususta oli puhetta...ensimmäistä odottaessa tuli 12kg, joista kuusi jäi sairaalaan. Toisella kerralla tuli 22kg, joista jäi vain 3kg sairaalaan....Masensi melkoisesti, painoihan vauvakin 3,5kg...mutta turvotus lisääntyi. Nyt toivon, että noi imelän mielihalut pysyisivät poissa minusta ja painonnousu pysyisi normaaleissa rajoissa.
Kerhoilusta oli ollut puhetta...täytyy myöntää, että näin vasta-alkajana tällä keskustelupalstalla en tiedä koko hommasta mitään...ja noi päivityshommat on kans minulle vieraita.
Vielä ollaan maltettu olla suuremmin uutisesta kertomatta, johtunee ehkä tästä kamalasta väsymyksestä. Ultran jälkeen meinasin omille vanhemmilleni sitten kertoa.
Nyt alkaa taasen massu kurnia, joten iltapalaa...taitaa olla jo toinen iltapala tälle iltaa :D
 
Heipä hei..

Onpas tänne tullut paljon uusia, ihan en pysy enää perässä mutta yritetään.

Eka neuvola on takana ja täti oli aika sählä, no eiköhän sitä kestä kun antaa osan mennä ohi korvien.

Paino on täälläkin polttava aihe. Mulla on jonkun verran ylipainoa, joten sokerirasitustestiin menossa taas. Viimeksi siitä tuli ihan kirkkaat tulokset. Ällöttää vaan jo etukäteen koko homma. No tavoite on ettei tule yli 500g enempää painoa/neuvolakerta. Näin alussa se kyllä laskee kun ei oikein mitään tuu syötyä.

Parille tuttavalle on kerrottu, mutta suurelle joukolle ja sukulaisille sitten myöhemmin, kunhan ultra on ensin ohi.

Turvotus on kammottavaa ja olenkin jo tänään ollut työkeikoilla äippähousut jalassa kun ei kestä jos puristaa tai kiristää. Myös rinnat on suuret ja hellät, nukkumisasennon löytämistä turvotus vaikeuttaa tosi paljon.

Rakkauden riittäminen on myös mietinnässä. Esikoinen on nyt reilu vuoden ja kun kakkonen syntyy niin ikäeroa on jotain noin 1v 10 kk. Toivon että se rakkaus vaan tulee jostain ja kasvaa ajan myötä niin kuin esikoisenkin kanssa. Muutamat ensi viikot olin vauvan kanssa ihan pihalla, mutta jostain se varmuus ja rakkaus tuli. Nyt on helppo rakastaa kun saa hymyjä, haleja ja pusuja.

Neuvola käynnillä la siirtyi 8.3 mutta se varmasti muuttuu vielä ultrassakin.

Mitäs muuta..

Äiti vm -84 ja säännöllisen epäsäännöllinen osakestoilija. Esikoisen kanssa osakestoiltiin fiiliksen mukaan kunnes alkoi konttaamaan enkä oikein löytänyt hyvää vaipparatkaisua. Uuden vauvan kanssa aloitan kestot ihan heti ja katotaan jos vaikka jaksais pidempääkin.

Nyt vois mennä sänkyyn pyörimään niin ehkä sitä nukahtaiskin ihmisten aikoihin.

Maijoh rv? (en jaksanut laskea uudestaan)
 
Täällä yksi joka on huolesta sekaisin.. :( Juuri kävin vessassa ja paperiin jäi vaaleanpunaista verta.. tosin niiin pieni määrä etten tiedä pitäisikö huolestua.. tiedän kuitenkin minkälainen se oikea keskenmeno on jos se on tullakseen.. yksi kun on viime syksystä takana :( mä niin haluaisin tän tiitiäisen.. voi kun se pysyisi ja jaksaisi olla raskauden loppuun tuolla masussa.. <3
Informoin sitten miten käy.. mitään kipuja tähän ei liity ja normi raskaus oireet nälkä,väsymys, rinnat kipeet, pianautuva tunne massus, nippailua yms... löytyy edelleen.. mut kun huolettaa niin huolettaa.. mun neuvola aika siirtyi perjantaille joten pääsen neukkarissa näitä purkamaan ja katsotaan sitten mikä vialla vai onko mitään.. :eek:

Mirkelo ja tiitiäinen 6 + 1 <3
 
Mirkelo: edellisessä raskaudessani sain myös kertaalleen wc-käynnin yhteydessä hieman verta paperiin ja pelästyin kovasti. Mutta siihen se jäi ja loppu meni hyvin. Toivotaan, että sinulle kävisi samoin :hug:

Sef
 
Minttumaaria ja muut painontarkkailijat:

Mulla kans on kyl syynissä tää paino. (Mun mitat: 167cm/79kg) Ei hyvä! :headwall: Esikoisen odotus toi mulle 20 kiloa 73kg ->93kg! Huh, että oli lopussa jätti olo. Noh, sairaalaan jäi noin 10 kiloa, imetin 4-5 kiloa ja loppuja kannan edelleen! Ahdistaa jo nyt tää oma koko, et en milllään tiedä miten saisin painonnousun kuriin tällä kertaa... Haluisin kans pitää painonnousun lähes nollassa tän raskauden ajan, ku ylipainoo on reilu 10 kiloa jo nyt!

Millanen tuo rd-ruokavalio on? Onko helposti noudatettavissa? Tuntuuko ku olis laihiksella? Herkkuja ei ollenkaan? :) Miksei mulle oo infottu viimeks tollasesta ruokavalioasioista mitään vaik jouduin painon vuoks sokerirasitukseen viimeksikin..hmmm.. outoa! :p

Mirkelo: :hug: Toivottavasti vain ihan normaalia vuotoa olisi...

Ikääkin on kyselty.. 25 olen! :)
 
Minky: Rd-ruokavalio on siis periaatteessa sellainen ruokavalio josta napsitaan hiilareita pois. Jos herkutellaan niin munkin (joka siis öljyssä paistettu ja sokeria päällä) sijaan valitaan pulla (vähemmän rasvaa ja sokeria).

Minä puolestani vein sen aika äärimmilleen koska kyseessä oli vauvan terveys ja hyvinvointi. En syönyt 4 kk aikana edes yhtä irtokarkkia. Jätin siis jogurtit, pullat, keksit, karkit, jäätelöt, murot yms. kokonaan pois ruokavaliosta. Oboy-kaakaon vaihdoin Van houteniin ja makeutusaineeseen, sillä jotain hyvää oli joskus edes saatava.

Lisäksi vertailin tuotteita joista valitsin aina vähähiilihydraattisemman vaihtoehdon. Vaalean leivän jätin kokonaan, tummaaki söin kohtuudella. Ruokavalio muistuttaa aikalailla hyväkarppausta, tai ainakin omalla kohdallani se niin teki.

Ei tunnu laihdutuskuurilta, mutta jos löytyy ylipainoa, niin tuon ruokavalion avulla kyllä laihtuu.

Sef
 
Rd ruokavaliosta...
Itellä edellisessä raskaudessa toimi tuo ruokavalio joka meni niin että aamulla kaksi leipää Ruis...siihen päälle juustoa ja kinkkua ja vihanneksia.Maitoa tai jtn, lasillinen.Tai sitten annos puuroa marjojen kera.Noin klo 8 aikaan.Sitten noin kello 11 söin lautas mallin mukaisesti annoksen....vaik maks kaksi normaalikokoista perunaa ja kastiketta.Sitten yksi 4 osaa keitettyj kasviksia ja salaattia sitten niin ku tykkää.lautanen näytti hyvälle ja kun siihen oppi ni maistuikin hyvälle..ja poisti ajan myötä sitten makean himonkin,kun söin oikein ja kunnolla.Välipalaksi yksi leipä ja mukillinen laihaa mehua tai jtn semmosta. Sitten taas päivän toiseksi ruuaksi saman tyylinen annos kun sillon 11 aikaan. Ja iltapalalla kaksi samallaista leipää kera mehun/maidon tms kun aamulla.
Joskus herkuttelin esim.lasten karkki päivänä pummasin molemmilta esim 5 karkkia eli yhteesä kymmenen.
Hetki meni että elimistö oppi tuohon rytmiin ja tuntui alussa nälkänä.Mutta sitten kun siihen tottui..ni ei kyllä tarvinnu nälkää nähä.
Joskus muuten herkuttelin sekoittamalla marjoja siihen floravanillaan...siin ei paljoo oo mik lihottas..on suht kevyttä.Mutta hyvää käytin siihen hedelmäsokeria sitten makeutuksena.
Rytmi on tosi tärkeä!!! Mä se että lautaselle tulee niitä kasviksia se puoli lautasta niin kun tavan lautas malli opettaa.Itellä lähti tästä ylipainosta tuolla tapaamelkein 7 kiloa miinukselle raskaus aikana.Mutta sitten tuli takaisin pikku hiljaa...nyt ollaan samassa mistä lähettiin edelliseen raskauteen...toivotaan et nyt käy samoin kun viimeksi,tosi sillä erolla että ne kilot jäiskin pois...
Mulle porukka kanto suklaata sairaalaan...ja se jäi sitten päälle...siitä johtuu tuo kilojen takaisin tuleminen pääosin.. :ashamed:

Ei se vaikeeta ole kun pääsee alkuun...sit se tulee esiin hyvänä olona jne.
Itelläni oli ja on tässäkin raskaudessa rd... :| tiedän.Oon kyllä jo vähän ruennut huolehtimaan pikku hilijaa ysömisestä tässä viime vkoinna ihan vahingossa...
ehkä tuo elimistö tietää vaatia sitä nyt sitten iha automaattisesti tässä tilassa...tosin tänää mulla oli jörettömän huono olo ja jouduin siihen sitten vähän väliä syömää,kun pysyi sillä poissa...sit se olo vaan yht äkkiä helepotti.

Tsemiä kaikille..älkää muutamasta kilosta paineita ottako!!Älkääkä lähes normaalipainoiset alkako kuurille liiaksi asti.Teille saa ja kuuluukin tulla jokunen kilo lisäksi entiseen!!Nauttikaa raskaus ajasta jos teillä ei ole uhkana rd!!Nauttikaa mauista jne...älkää rääkätkö itteene turhaan..hyvin ja moni puolisesti tietenkin syöden,mut ei ne herkut pahaksi ole kummiskaa...

daizz
 
Hei!

Pikaista kysymystä vaan, jos joku tietäis paremmin ku minä. Kaksosten periytyvyydestä siis.
Luin jostain, että on mahdollista et mies kantaa kaksosgeeniä, mutta hän ei voi ite "tehdä" kaksosia. Tietääkö joku pitääkö tämä paikkansa?

Mulla isän puolelta (hänen äidillään siis ilmeisesti?) kaksosraskauksia kaksin kappalein.
Itse vähän jänskään kaksosajatusta, en oikein edes tiedä miksi.

Tämmösiä vaan taas iltasella pohdin, valaiskaas vähän et mites se periytyvyys menikään..
 
yön aikana eikä aamulla ainakaan tullut jälkeekään minkäänmoisesta verestä.. luin hirveesti sellasiaki tapauksia ympäriinsä että limakalvoilla saattaa olla jokin haavauma ja siitä sitten joku tippa saattaa valkovuotoonki sekottua.. mut kyl tollasta pientäkin pelästyy .. ja neukkarissa aijon siitä mainita.. jos vaikka tällä kertaa sais ne herätettyy toimimaan sillon kun pitäs :)

Mukavia päivän jatkoja muille <3

Mirkelo ja Tiitiäinen 6+2 :heart:
 
Hali Se, että sinun mies kantaa mahdollisesti kaksosgeeniä ei vaikuta sinuun ts. nosta sinun mahdollisuuksia saada kaksoset. Kaksosuus periytyy aina äidin itsensä puolelta eli sulla pitäis sit omassa suvussa olla kaksosia. Ja yleensä just käsittääkseni isän puolella, niiku sulla ilmeisesti onkin.

Mullakin suvussa on aika paljon kaksosia, mm. isäni on kaksonen. =)

KYMYSYS kaikille pienten äideille
onkohan tuosta haittaa, kun joudun aika paljon nosteleen, kanteleen tota mein 11 kuukauden ikäistä? Hän kun on semmoinen takiainen oikein. Koko ajan pitäis kantaa ja välil tuntuu aika ikävällekin masussa kun on koko päivän kanniskellu yli 10 (-11) kiloista. :ashamed:

rv 8+1
 
prinpressa: On vaikea uskoa, että 10 kiloisen lapsen kantamisesta vielä tässä vaiheessa raskautta olisi mitään haittaa. Meillä pikkukakkonen on vasta 6kk (8,5kg) joten mulla ei ole edes muuta vaihtoehtoa kuin kantaa.

Ehkä sitten niillä viimeisillä viikoilla (rv 30 ja siitä eteenpäin) voi koittaa vähentää kantamista, mutta meilläkin tilanne on siis se, että se ei onnistu, koska kakkonen on tuolloin juurikin sen 11 kk vanha.

Loppuraskaudessa ottaisin kivut jo vähän vakavammin, mutta alussa en kyllä pelkää nostaa lasta.

Sef ja Nöttiäinen 5+1
 

Yhteistyössä