<<< MAALISMASUJEN MAALISKUU >>>

Terveisiä kynttilä-kutsuilta. Kovin oli kalliita, mutta sitäkin herkullisemman tuoksuisia! :p

Keskiviikkona tilaamani imetysliivit tuli tänään ja kyllä onki hyvät!! Löysin vihdoin sellaiset, jotka ei oo ihan löpöttävät nännin kohdalta. :D Kyllä kannatti maksaa hiukan enemmän. Tällaiset siis:
http://www.nettiemo.fi/verkkokauppa/product_info.php?cPath=89_103&products_id=373

Koirakin sai sitruunapannan tiistaina ja johan on haukut vähentyneet. Vielä kun tilanne jatkuis tällaisena kun panta pitää palauttaa. Ihanan stressitön on ollu olo ku ei tarvi huutaa tuolle jatkuvasti. :saint: (tosin se huutaminen vaan pahentaa haukkumista :ashamed: )

angel
: Pystyisikö siihen teidän ovelle laittaa hihnan kiinni, että koiran voi edelleen pukata ovesta omatoimiselle pisulle, mutta ei pääsisi kuitenkaan hirveesti juoksentelmaan? Tässä tietenkin haittana se, että ne läjät on heti siinä oven tuntumassa.. Systeemi on ainakin anopilla ja mun vanhemmilla käytössä ja itsekin pukkaan oman piskin mummulassa aina hihnaan niin ei ite tarvi täristä pihalla.
Me majaillaan nyt luhtitalon tokassa kerroksessa, joten tosiaan saa junailla nuo koiran pissatukset jotenkin kun oon yksin kotosalla. Toivottavasti leikkaus ja toipuminen sujuu teillä hyvin!

Onnea tietenkin täytyy toivotella vauvanhaku-reissulle lähteneille! Kateellisena täällä odotellaan omaa koitosta. Jospa saataisiin nyt nuo yliaikaiset ensin maailmaan. Kovasti tsemppihaleja teille LOE, Skog ym!! :hug:

Tänään neuvolassa ei ollut mitään uusia uutisia. Vauva oli kiinnittyneenä ja sydänäänet normaalit. Mikään paikka ei reistaa jne. Painoa oliki tullu ihan kivasti lisää. |O Seuraava visiitti on laskettuna päivänä jos ei olla synnyttelemässä käyty ennen sitä.
Musta on aika mukavaa, että neuvolan täti tulee kotikäynnille kun vauva on päässyt kotiin. Saa omassa ympäristössä neuvoja jos tarvii jne.

Nyt tutimaan tämän ikiliikkujan kanssa. Kyllä se tuolla mahassa voi näköjään möyriä, mutta ei sitten voi ulos tulla.. :kieh: Lääkekaapin kautta siis rennie suussa sänkyyn. :wave:

Rhea ja möykkymoukku rv 39+3 (kello yli puolen yön)
 
Taimi samalle kuulostaa,oli kyl jotenkin aivan ihana lääkäri harvoin tommosia tapaa,sen kun sais mukaan synnytykseenki :D edellisest jäi vähä paska maku :/ Mulla kyl supistelee,mut ne ei oo saanu mitää aikaseks :eek: et tuskin mäkään täältä mihkään ihan hetkeen poistun,esikoist oottaes mun supparit alkoi samalla ku alko synnytyskin,tulikohan niin et pari ekaa supistust kymmenen minsan välein ja sit tuliki jo viiden minuutin välein ja kärvistelin viel pari tuntii kotoon ja silti ku sairaalaa päästii ni en ollu ku sormelle auki :eek: kyllä ne mut sinne sisälle huoli mut kyl siin melkei 14 tuntii viel meniki ennen ku neiti oli maailmas :|

LOE&skog älkää nyt ihmees vaan mihkää karatko,kyllä ne teidänkin ajat vielä koittaa,alkaa jo olee aika lähellä :whistle: viikko on kuitenkin lyhyt aika,vaikka se ehkä ei tossa tilanteessa sille tunnu :/ Tännehän saa ja pitääkin valittaa niin paljon kun sielu sietää,täällä niitä kohtalotovereita on,en mäkään viitti ukolle joka asiast purnata,johan sillä menis hermo :( ni ennemmin käyn sit kiusaas teitä :D jokanenhan voi ite päättää lukeako vai ei :|

Täällä taas valvotaan |O johan mä täs pari päivää sit ehinkin kehua kuin oon saanu hyvin nukuttua eikä oo tarvinu ees veskis käydä,no se ei päde enää ollenkaan :kieh:

Piitsi &VilmaIisakki 36+6
 
Täällä vain väsymys vaivaa ja jokseenkin hermo on kireällä :ashamed:
Enää en ole läheskään yhtä kyllästynyt tähän raskaana olemisen olotilaan vaikka oleminen ei mitään helppoa olekaan. Olen jostain saanut kerättyä jonkinlaista "positiivista" energiaa viimeisille viikoille. Ja kun ei mulla mikään kiire tuonne synnyttämään näillä viikoilla vielä saisikaan olla. Mutta sympatiat on täysin teidän jo yliaikaisena menevien luona :hug:
Edelleen on painetta tuolla alavatsalla ja nivuset huutaa hallelujaa, mutta ei ole menoa haitannut. Tontilla olen ollut ahkeroimassa päivittäin, tänään pidän tonttivapaan päivän ja lähdetaan lasten kaa kaupoille =)

Meillä on sitten ollut hubaisaa muutama päivä täällä kotosalla kun tää kämppä kuhisee muurahaisia :eek: Yksi päivä meni kylppärissä niitä metsästäessä ja eilinen keittiössä. Täällä tehtiin todella surkeasti remontti vesivahingon jälkeen viime kesänä ja vessassa laattojen reunat repsottaa auki jne.. ja sieltä niitä sitten vilisee peräkanaa mein kämppään. Tänään pitää käydä ostamassa myrkkyä. Sanoin miehelle, että nyt PER**KELE se talo valmiiksi ettei tarvitse vauvan kaa kovin kauaa asua muurahaisten keskellä... :/

No mutta nyt meen laittaa itseäni kuntoon joten palaillaan taas :wave:

kleopatra Jameksen kera 36+4
 
Huomenta!

Täällä on super paska fiilis, itkettää ja tekis mieli hautautua maan alle =( ei siitä sen enempää...

LauraN: tahdotko kaalipadan ohjeen. se on ihan helppo tehdä, tarviii vaan pari tuntii aikaa.

Rhea: Meidän koira ku on tottunut tekemään aamutoimet yksikseen niin ei se talon nurkalle remmin päähän suostu. Meillä on aika iso tontti ja tontin rajalta alkaa kaupungin kesantopeltoo ja metsää niin se juoksee yleensä sinne asti tarpeilleen. Tulee itse sitten oven taakse pyytämään sisälle kun on valmis. Ei ole omalta tontilta liiemmin tarvinnu jätöksii korjailla, fiksu koira =) Ja onhan mulla tuo mies täällä joka voi aamusin hoitaa pissatuksen, samoin töistä tullessaan. Tuskin siis mitään ongelmaa...

Kiitti kaikille närästysapuja antaneille. Kävinkin eilen apteekissa ja hain Rennietä. ihan kivasti helpotti. Nyt ei viittiskään mitään oikein laittaa suuhun, ku on hyvä olla. pakko kuitenki jotain tälle päivälle syödä on. Maitotuoteet huonompi juttu, ku on toi maitovamma =(

Ei kait täsä.. Taidanpa lähteä miettimään miten tämän päivän sais taas kulutetuksi. Joka päivä kun ei voi leipoakaan.

Yli-aikaiseksi meneville toivottelen hirmuisesti tsemppii, koittakaa tehdä jotain mukavaa lempi puuhaa.. viikonloppu tulossa. Pakottakaa mies viemään hyvin ulos syömään, leffaan tai jotain.. pian ei pääse kuitenkaan! Miksipä näin ei vois tehdä muutkin, jotka vielä ei niin yliaikaisia.

Minä + Voice 36+5
 
Niihän tässä käy niinku pelkäsinki että yli menee..arg!
Ei tässä muuten mitään mutta joka paikka on tosi kippee, selkä on ollu jo 3 päivää jumissa ja koskenu..ruppee jo paikat leviämään ku tätä röllykkää pittää kantaa! :/

Isä toivoi että syntys tänään, ku sillä on taas synttärit 3.7, mut ei taija nii hyvä tuuri käyä :(

Eilen ukon pomo oli antanu meijän vaaville pikkuset villasukat ja lapaset, oli sen emäntä tehny ne. On kyllä tosi ihanat! =)

Heidi ja masukki 40+0! :heart:
 
Me neidin kanssa lähetetään täältä supparituulia kaikille yliaikaisille ja muillekin, jotka jo vauvan ulos tahtovat!!! Jospa saisitte viikonlopuksi ruuhkaa synnytyssaleihin!!! Ja onpahan pikkuiset ainakin valmiita kohtaamaan tämän maailman, kun ovat saaneet kasvaa ihan koko rahan edestä masuasunnossaan.

Mie tilasin just ukille synttärilahjaksi paidan, jossa ukki-teksti. Muistin tuon mahdollisuuden vähän myöhään, mutta toivottavasti ehtii ensi viikonlopuksi, kun ukki tulee mummon kanssa kylään. Vaunuihin tilasin rekkarikilven neidin nimellä, saa samalla kunnon heijastimen vaunuihin. Vähän höpöhöpöä, mut en voinut olla tilaamatta...

Nyt neiti kutsuu ruokavaunua, mentävä on.

Misupai ja Helmis 13 vrk
 
LOE kiitos kysymästä, olo on kuin en raskaana olisikaan :headwall: Yöllä yritin kuulostella vessareissujen yhteydessä jotain tuntemuksia, ja jopa muutama kivuton supistus ja kovan vatsan aiheuttamaa jomotusta oli havaittavissa |O Nukuin luvattoman hyvin, enää ei mitään tuntoja. Enpä olis uskonut, että joskus toivoisin kipua ja tuskaa hyvän olon sijaan...
Huomenna on sentään se yliaikaiskontrolli. Tosin ne varmaan sanovat siellä, että sulla on niin hyvässä toiminnassa paikat ja hyvin on kaveri laajentanut asuinsijaansa, että eipä hätäillä, ehtii se huhtikuussakin...

Tervetuloa tosiaan Heidikin tähän elämäsi-pisimmät-päivät -kerhoon! Minä olen jo 3 viikkoa peräkkäin tehnyt sen viimeisen siivouksen, viimeisen markettireissun, hoitanut jonkun viimeisen tehtävän... |O

Rhean innoittamana kävin tilaamassa myös nuo imetysliivit. Niistähän oli joskus jo aiemmin puhetta, mutta silloin ei ollut värejä mun koossa... Jee :) Ei ne kyllä mulle varmaan edes mahdu ensi alkuun, mutta mulla on sellainen joustava Noppiesin imetystoppi, joka ainakin mahtuu...

Hyvää päivänjatkoa ja voimia kaikille niitä tarvitseville :wave:

Skog 41+4
 
Mihin se Ninni on kadonnut?

Myö oltii aamulla hiihtämässä tai no en mä hiihtäny mut neiti kylläkin,toista kertaa tänä talvena ku pääs ni oli pakko mennä heti,sit yritettii laskee pulkalla,mut ei oikein oo sellast mäkee tääl meil mistä vois kunnol laskee tai pitäs mennä naapurin pihalle :whistle: enkä kyl sinne kehtaa mennä ittekseni vaik tuskin noil mitään sitä vastaan onkaan,mut en mäkään siitä mitenkään tykkää et ne käy meidän pihalla omineen :/
Lumitöitä päästiin sit tekemään :D pienet on ilot mullakin B)

Onpa täällä ollut hiljasta tänään,joko kaikki on lähteny synnärille :whistle: meinaa muutkin saada naistenpäivä lahjan,ku LOE =)
 
Masuyksiön vuokrasopimuksen piti päättyä eilen, mutta siellä se asukas vaan edelleen köllöttelee! Kaikki keinot kokeiltu, mutta vauva ei anna kyllä yhtään mitään merkkejä tulostaan. Ei muuten, mutta alaselkä alkaa olla aika loppuunkulutettu.

Zussu ja sitkeä masuasukki 40+1
 
Malla29
Synnytys lähti yöllä vesien menolla, joka säikäytti meidät vihreällä värillään. Vauvalla kuitenkin kaikki näytti olevan hyvin ja omien supistusten voimistumista odoteltiin seuraava päivä ja yö, jos ei muuta niin käynnistys seuraavana aamuna klo 6.00.
Supistukset voimistui kuitenkin seuraavaa yötä kohden ja yö kuluikin salissa kärvistellen ilokaasulla ja kaurapussilla. Vauvan sydänkäyrälaite teki temppuja enkä ehkä siksi saanut puudutusta vaikka kuinka kerjäsin. loppujen lopuksi tyttö syntyi 5.50, terveenä ja hyvinvoivana. Painoa 3685g ja pituutta 50,5cm, pipo 33,5cm

terveisin Malla ja pikkuneiti 4vrk
 
Oi, mulla on luxusviikonloppu täällä itsekseni käynnissä. Luvassa on köllöttelyä, shoppailua, kavereiden kanssa leffaanmenoa ja ravintolassa syömistä =) .

Kävin pyörähtämässä kaupungilla tänään ja ostin pojalle välikausipuvun ja vauvalle ihanat Gantin lakanat, niin söpöt!

Mitään synnytykseen viittaavaa ei onneksi ole ollut eikä toivottavasti tulekaan, aika ankeeta olis mennä yksin sairaalaan, kun mies on satojen kilometrien päässä....

Leppoisaa viikonloppua kaikille! t. pikkuvaemo ja ihmepoika 38 tasan
 
Moi. Mäkin ilmottaudun siihen "laskettuaika meni jo"-kerhoon.. :ashamed: Mä oon tosi turhautunut kun joka ilta on supistuksia ja luulen että päästään lähtee mut ei. Ne loppuu ja mä meen nukkuu ja herään aamulla että "jaahas, täällä vieläkin".

VATSA ON VALTAVA ja olo tukala. Esikoinen meni tasan viikon yli ja muistan sen viikon olleen helvetillinen. Nyt mennään vasta päivän yliajalla ja jo ottaa päähän. Pitäs yrittää ajatella et ei tää voi enää kauan kestää, mut on se pirun hankalaa eikä auta kun kaikki vainoaa että jokojokojoko, eikö vieläkään ja jopa miehelle lähetetään vinkkejä miten se synnytys saadaan käyntiin.. |O

Niin että kyllä kai meillä on oikeus jo olla turhautuneita. Sitä niin odottaa sitä päivää ja sit se tulee, eikä mitään tapahdukaan. Eikä vieläkään.. Eikä vielä..

enne ja aarre 40+1

LOE Heh, mä päätän kans et huomenna synnytän naistenpäivän vauvan :p :heart: Hyvä päätös :hug:
 
Mallalle onnitteluja!!


Sitten oman navan kaivelua...
Meillä oli tänään tytön 1kk-neuvola, ja johonkin pitää tämä hillitön harmi purkaa!! Meillähän oli sen raudan suhteen se hempan mittaus, että jos on alle 130 ni pitää aloittaa se Fer-In-Sol-rautavalmiste, mitä keskosten pitää syödä. Me vaan saatiin siihen tämä pieni myönnytys, ettei sitä mahd. olisi tarvinnutkaan.. Mutta pitäähän se!! Hemppa oli 115, eli alle sen 130. Ärsyttää suunnattomasti, pelottaa ne rautavalmisteen aiheuttamat mahavaivat niin älyttömästi, kun nyt jo on elo yhtä saikkaamista näiden muksujen kanssa. Tai neiti on kyllä edelleen helppo, syö ja nukkuu ja seurusteleekin jo vähän, mutta mitään turhia kitinöitä ei ole ollut. Iiro vaan vissiin kapinoi tähän elämänmuutokseen niin että ei oikein syö (paitsi äsken just veti hyvän satsin, ihme kyllä!), eikä nuku, eikä leiki yksin, vaatii jatkuvaa huomiota, ja kai se jo ihan rehellinen uhma-ikäkin puskee päälle, ni onhan tuon kanssa olemista! Ja nälkäinen lapsihan on muutenkin aina tosi kiva, saati kun on nälän lisäksi väsynytkin. Oma moka, mitäs ei nuku/syö, mutta me vanhemmat siitä ne seuraukset sitten kärsitään. No joo, vali-vali, mutta tähän saumaan ku muutenki hankalaa, ni ärsyttää nyt tämä rautavalmisteen aloittaminen hurjasti!
Ja kun se koko neuvolareissu oli yks katastrofi! Lataan aina hirmuisesti odotuksia neuvolassakäyntiin, siellä saa purkaa mieltään ja huoliaan, ja lisäksi meitä on siunattu tosi ihanalla terkkarilla, ni siellä on oikeasti aina ihan riemu käydä. Mutta nyt tämä oli onnistunu buukkaamaan kaksi aikaa ja asiakasta päällekkäin, ja niinpä meidän käynti oli vaan semmonen läpihuutojuttu että tervetuloa-pituus-paino-hemppa-heihei!! Ei saatu edes neuvolakorttia vielä, kun ei halunnut kuulemma siinä kiireessä alkaa sitä kirjoittamaan, ja lupasi kyllä tuoda sen meille kotiin asti joku päivä töiden jälkeen, kun asutaan tässä tk:n vieressä, mutta pah, eipä se nyt korjaa tätä kurjaa ekan neuvolan kokemusta! Ja varsinkin kun olisi tarvinnut nyt puhua ja purkaa kun tuo Iiro on niin hankalana.. ja puhua omat kipeät nännit ja maholliset hiivatulehdukset jne.. Blaah.

Hyvin on neiti onneksi kasvanut, pituutta oli 51 cm, painoa 3525 g, ja py 35 cm. Ja muutenkaan ei sen pika-pika-tarkistuksen perusteella ollut mitään moitteen sijaa. Paitsi iho on hitusen keltainen edelleen.. mietin että pitäisikö siitä sitten ihan ottaa ne arvot, bilirubiinit siis, mutta toisaalta kun ei ole erityisen uninen, että herää syömään jne, niin ehkä ei ole syytä..

Tämmönen kivakivakiva täällä..

Ippu :heart: "Aino" huomenna 1kk
 
Tevetuloa myös Zussu ja Enne 40+-kerhon joukkoon tummaan :wave: Ippu tuo yliaikaisuuskommenttisi kyllä kolahti tähän nilkkaan - enää pari päivää ja täällä ollaan oikein virallisestikin yliajalla!

Tsemppiä kaikki synnyttäneet ja synnyttämättömät. Ja Mallalle onnea vauvasta. Tahtoo kanssa! Mieluusti vaikka jo tänään...

Täällä-koko-päivän-Skog 41+4 :attn: :attn:
 
Ippu: Mä olenkin puhunut siitä, että laskettu meni jo, en yliaikaisuudesta;) Ne on kaksi eri asiaa, nääs!!! Mutta kyllä ainakin tuo mun kätilö puhuu ihan yliaikaisuudesta.. Ja mitä väliä sillä on miten puhuu, omaa suutaan siitä kuluttaa:D Olihan sullakin tukalaa jo aikaisessa vaiheessa ja ole onnellinen, että sait ihanan, terveen ja hyvinvoivan nyytin kainaloon :heart:

LOE ja Rakas 41+1
 
Juu minä olin varmaan se joka puhui "yliajasta"-jo, anteeks. :ashamed: Oikeastihan se katsotaan yliaikaiseksi vasta 42+ mut kyllä se mun mielestä on yli sillon just kun se laskettuaika on ohitettu :attn: |O Siltä se ainaki tuntuu, sanokaa mitä sanotte. Se on se kun luo sen kuvan siitä lasketusta päivästä ja sit se meneekin yli.. sillon se on yli. .. :snotty:

Blaah, äsken tuli kauhea tunne että jos kaikki ei olekaan hyvin. Seurailin vauvan liikkeitäkin jo hädissäni. Hei te JOTKA OLETTE YLITTÄNEET LASKETUNAJAN kuten LOe ja skog Miten teidän vauvat liikkuu? onks liikkeet muuttuneet ? vähentyneet? ja sitten ihan mielenkiinnosta että miten teillä juttu tuosta etenee jos ei vauva ala tulla sieltä? oletteko saaneet ajat "yliaikaiskontrolliin" tms. kun en jaksa nyt selata taaksepäin ja ottaa selvää... anteeksi. Ite olen saanut vaan tiedon et tääl Kuopiossa mennään 41+5 suoraan synnytyssaliin.
 
Mä asun näillä linjoilla. On niin tylsääääää |O Enne mä olin viime viikonloppuna jo ihan menossa äitipolille, kun liikkeet tuntuivat niin olemattomilta. Jotkuthan sanoo, että vauva vähentäis liikkeitään ennen syntymää, mutta meidän neuvolassa sanottiin, ettei näin ois. Söin ja join ja patistelin vauvaa ja juteltiin sille, niin se liikkui ne hikiset kymmenen pakollista liikettä n. varttiin ja rupesi taas unille... Sitten tulikin pari vilkasta päivää kun oli ympärillä hälyä. Tänään vauva on taas vaisu ja minä tietty heti huolissani laskemassa liikkeitä... Eli vaihtelee tuo liikkuminen tosi paljon. Mutta ovat ehkä liikkeet vähän vähentyneet. On tää tällaista. Tämä yli-lasketulla-ajalla oleminen |O Ippu pahin oli tuo eka viikko LA:n jälkeen, nyt tää alkaa olla jo vitsi. Odotan vaan huomista äitipolikäyntiä, en edes usko, että vauva syntyä aikoisi... |O |O |O

Niin tosiaan Enne meillä vaan mennään äitipolille jonottelemaan ilman erillistä aikaa, kun täynnä on 41+5. Sitten ne joskus ottaa sisään, kun on aikansa odottanut. Oon kuullut tuosta Kuopion käytännöstä, musta se on hyvä! On selkeä takaraja käynnistämiselle. Oon varmasti ens viikolla jo kuollut hermopaineesta, kun ei voi tietää koska ne käynnistää. Yhdellä tutulla kun kävi kalpaten yliaikaisen vauvan kanssa, en halua täällä edes kertoa kuinka. Mutta pelottaa sitä enemmän, mitä pidemmälle raskaus etenee. Ja täällä vaan odotellaan ja odotellaan...

Skog 41+4
 

Yhteistyössä