<<< MAALISMASUJEN MAALISKUU >>>

on se tuskasta tämä odotus... enkä ole ainut malttamaton,mulla vaan maltettavaa vielä mahdollisesti NELJÄKIN VIIKKOA :headwall: mut toivossa on hyvä elää,tänä aamuna taas tuntu että tänään olisi hyvä päivä synnytyksen käynnistyä... huomenna tasan 38. esikoinen tuli tosiaan 39+3 joten malttamattomina päivät kuluvat eteenpäin.... huoh
 
Terve kaikille maalismammoille!
Päätin näin viimeisillä metreillä liittyä seuraanne, vertaistuki voisi olla mukava homma tähän odotteluun:) Meidän kolmannen vintiön laskettu aika on 24.3. Maanantaina kuitenkin polille synnytystapa-arvioon, joten ehkä sektio on päivän sana silloin. Syy tapa-arvioon on se, että ensimmäinen on yllätysperätilan takia sektiolla syntynyt, toinen imukupilla kun ei oikein mahtunut tulemaan ja nyt näyttäis olevan suurta luokkaa taas...Itseasiassa keskimmäinen oli vain hitusen yli 4 kiloa mutta juuttui kanavaan niin pahasti, että sydänäänet heikkenivät, joten imut jouduttiin ottamaan kehiin:/

Jouduin tällä kertaa kuitenkin hieman kinumaan tuota arviota kun olettavat nyt että haluan sektion traumojen vuoksi...Tosiasia on kuitenkin se, että haluaisin synnyttää ihan normina mutta turha ottaa ylimääräisiä riskejä. Olemme vielä menossa Porvooseen ja siellähän ei ole kuin päivystäviä lääkäreitä virka-ajan ulkopuolella. Kun on tarvittu lääkäriä kahdesti tosi nopeasti niin 20 min lääkärin odottelu tuntuu jotenkin aika hurjalta...Vaikka meidän lapset ovat kyllä virkamiehiä luonteeltaan ja syntyneet molemmat klo. 16 kieppeillä arkena:)

Onnea kaikille teille, jotka olette jo posahtaneet ja tsemppiä niille, jotka odottelevat kuumeisesti:)

Miten muuten käytätte aikanne nyt äitiyslomalla?
Mulla on sen verran muurahaisia pöksyssä, että suorittelen viimeisiäni amkssa ja luen yliopiston pääsykokeisiin...pöhkö kun ei osaa nauttia vapaasta;) Ja lasten kanssahan minä touhuan päivät pitkät:)


 
skog Munkin mielestä vauvan liikkeet on vähentyneet näinä viimepäivinä, mut ei kai sil oo tilaakaan paljon. Mua pelottaa hirveesti just esim. se istukan toiminnan hiipuminen, sikiön hapensaannin vaikeutuminen tms. kun näitä päiviä tulee lisää. Pitää vaan luottaa et masussa olis kaikki hyvin. Tuntuu musta aika orvolle että eka käynti "lääkärissä" on vasta sit parin viikon päästä(tarkotan sitä et vasta sitten joku kurkistaa kohdunsuun tilanteen yms. vauvan vointia ja muuta)! tässä välissähän on varmaan vaan neuvoloita?.. :/
 
on oikeen superpaska päivä...aamu alko ihan hyvin,mut sit sain kuulla et miehen isä on sunnuntaina-laskettuna päivänä- lähdössä saksaan jonnekkin hemmetin työkalumessuille.
ja tulee vasta keskiviikkona takasin.No ei siinä mitään kivahan se on muttakun tuon meijän pojan piti mennä sinne hoitoon kun lähetään synnyttämään,hemmetin hemmetti ja nyt vasta sano sen |O Ei sitten voinu aikasemmin siitä sanoa kun mies oli kysynyt että voiko hoitaa poikaa.

Eli meen sitten vissiin yksin synnyttämään jos sunnuntaina päättää syntyä.Nyt vaan tuntuu että kaikki kaatuu päälle eikä mikään onnistu. :'(

Masentaa,itkettää ja harmittaa...hormonit hyrrää.

Anteeksi tämä valitus...rohmutti ja epeli 39+5
 
Mulla on samana päivänä laskettu aika ja sektio sovittu tiistaille 18.3. synnytyspelon vuoksi.

Voi hitsi, onko se, että menee yhtäkkiä vatsa sekaisin merkki mahdollisesti käynnistyvästä synnytyksestä?! Toivottavasti ei mun kohdalla enteilis, koska mies on ulkomailla koko viikonlopun ja minä täällä kotona yksin.

Hassu juttu muuten kävi tänään raitovaunussa: ei ollut istumapaikkoja vapaana ja vanha papparainen yritti pysyä pystyssä kääntyilevässä vaunussa. No, kun kukaan muu ei luovuttanut paikkaansa pomppasin minä vatsani kanssa ylös ja annoin paikkani papalle. Hän katseli minua hieman huolestuneen näköisenä ja kysyi enkö jääkään pois. Minä siihen sitten kuuluvalla äänellä, että: Ei se raskaus ole mikään sairaus" :saint:

Ihmiset on vaan niin itsekkäitä, että piti vähän näpäyttää...

Palataan taas, tuun kertomaan jos tulee lähtö neuvottelemaan uudestaan leikkauksesta :D
 
Ipulle :hug: ja onnea huomisen 1kk päivän johdosta :flower: :heart:

Skog tsemppiä huomiselle :heart: :heart: josko ne nyt jo ymmärtäis ruveta siellä käynnistelee ;)

Ina-Viimatervetuloa :wave:

Mallalle onnea prinsessasta :flower: :heart: :flower:

Rohmutti :hug: tosi ajoissa ilmotti,kyllä muakin masentais :| ei teil ois ketään muuta joka vois lapsesta huolehtia,jos se teidän muksu päättää nyt syntyä sillä aikaa miehen isä on reissussa?tai sit se on vaan pidettävä peukut pystyssä et malttaa viel vauva viikon köllötellä masussa :/
 
Täällä ollaan vieläkin :wave:
Aikamoisia supistuksia tullut nyt pitkin päivää, oon koko ajan kahden vaiheilla et joko pitäis lähteä... Tuskin ne edelleenkään mitään "niitä" supistuksia on :ashamed:
En oo pystyny edes istuun kun on oikeen kovana tullu, paras asento ollu nojata eteenpäin esim. sänkyä vasten, miehellekin ehdotin et ottais mut siinä takaapäin mut ei se oikeen innostunu :LOL: :LOL:

Nyt on varmaan pakko varmuudeks meikata kun en oo naamalle mitään tänään tehny, oon niin turhamainen etten haluis synnyttään lähtee ilman meikkiä ( täytyy näyttää hyvältä kuvissa ;) ) No ei, en mä keskellä yötä välttämättä jaksais alkaa mitään sutiin. Pitäis varmaan laittaa vähän itseruskettavaa nassuun ni ei näyttäis niin kalpeelta kun se lähtö tulee kuitenki keskellä yötä...

Onnea muuten Mallalle prinsessasta!!! Päivitän etusivua taas luultavasti huomenna, nyt ei pysty kauaa tässä koneella istuun.

Pikkuvaemo
kyllähän niin sanotaan että vatsa sekasin ois yks lähestyvän synnytyksen merkki, mullakin tuli tänään ihan helposti tavara ulos kun on ollu jo pitkään sitä ummetusta enkä oo edes levolacia ottanu pitkään aikaan.

Nyt lopettelen taas, tarvii käydä vielä kaupassa kun pääsee, jos sinne asti pääsen kun sattuu sattuu sattuu taas...

:heart: :Ninni ja Muru 38+5
 
Jaa tuosta mihin viedään lapset kun synnyttämään lähdetään!!! Perhana oikeesti! Meillä on aika hyvä turvaverkosto muttei ketään, joka voisi olla ns. aina valmiina...Ollaan miehen kanssa aika nuoria, joten meidän vanhemmat on töissä ja he ovat sitten fiksuina jättäneet lapsen teon myöhäiseen vaiheeseen mikä käytännössä tarkoittaa, että meidän isovanhemmat ovat poissa pelistä tavalla tai toisella :whistle: Oma äitini tekee vuorotyötä suunnitellen oman listansa mutta eihän tuo voi tietää koska meillä puskee vauvaa...

Olenkin suunnitellut nyt viimeisten viikkojen ajan viikkokalenterin, jossa on joka päivälle merkattu kenellä olisi mahdollisuus olla lastenvahtina...meillä nimittäin on ollut aika nopeat synnytykset, enkä ajatellut käyttää hirveesti aikaa vahdin etsimiseen ja yksin en suostu lähtemään:)

Mutta jos sektioon päädytään niin sittenhän tilanne on eri, silloin lapset menevät päikkäriin aamulla ja mummo hakee heidät iltakylään...

Pikkuvaemo: Saitko jonkun arvion ajasta, jolloin leikataan? Eikö sinne yleensä mennä aamulla valmistautumaan vai menetkö jo ed. iltana?

Kiitos kaikille tervetuloa-toivotuksista:)
 
Ihana lukea synnyttämään lähtevien hermostus-kirjoituksia:) Jos sulla NINNI on säännöllisiä kovia suppareita niin kyllä ne ovat NIITÄ suppareita =) Tietysti en voi tietää miltä susta tuntuu mutta kyllä sä tiedät koska kannattaa lähteä! Sitten kun kauppaanmeno ei tule kysymykseen ja meikit vois tunkea syvälle jonkun p....een niin sitten on aika lähteä. Ja lähde vähän aikaisemmin jos asut yli 100 km päässä synnäriltä:) Tsemppiä!!! tietysti voi olla, että laantuupi vielä mutta pomppimalla kauppaan ja siivoomaalla saattaa yltyäkin...
 
Hei!

Angel:
Ois kiva jos laitat sen ohjeen (jos viitsit ) :) Voit laittaa vaikka yv:nä. Ihania ihmisiä täällä!

Mä olin tänään kaupungilla kiertelemässä.. Ostin vihdoin hoitopöydälle pari koria.. Ei ollut mikään helppo homma löytää niitä! Kodin ykkönen pelasti sitten.. Kävin samalla katsomassa niitä doomoo-sittereitä. Jopa 2 esillä eikä sitä väriä ollut mitä halusin..
vauvalle ostin 2 kesähattua ja punaiset "farkut". Itselleni meikkejä ja kahdet kengät.. :) Alkaa tulla meinaan lämmin noilla pitkillä saapikkailla!

Ninnille voimia ja tsemppiä jos pääset synnytyspuuhiin!!! Pidetään sulle peukkuja.
:hug:

Yliaikaisuudesta..
Itse koen että olen jo lähellä yliaikaisuuden maksimia kun viikkoja tulee se 40 täyteen maanantaina.. :LOL: taas vihloo ja vatsa kiristää, mutta tuskin tästä mitään seuraa..

Mä alan nyt järjestää hoitopöytää. On sitten taas yksi askel eteenpäin.

Laura& masun ikuinen asukki 39+5
 
Mä olen taustaillut tylsyyteeni koko päivän, mutta mulla ei ole ollut mitään kirjoitettavaa..oma olo on niin mitäänsanomaton! paitsi tää ärsyttävä närästys! Rennietä kuluu ja maitoakin kokeiltu.

Ina-Viima teretulemast!

Mallalle tyttöonnittelut! :heart:

Angel ja Laura...alkoi tekee mieli tuota kaalipataa. voi nam...aina kun ruuasta puhuu niin tulee nälkä! =)

Toivottavasti Rohmutti saisitte järjestettyä lapsellenne hoitajan, samoin Ina-Viima... Eihän se ole mukavaa, kun kaiken muun lisäksi joutuu vielä tuollaisia käytännön järjestelyjä murehtimaan. :hug:

Ippu, Mä kyllä ymmärsin mitä tarkoitat, ja varmasti muutkin täällä, älä moista murehdi.. ja on varmasti harmillista kun joudutte raudan aloittamaan, mutta ajattele kuinka paljon se teidän tyttöänne vahvistaa! Ja onneksi se on rautaa, jonka voi sitten lopettaa kun arvot ovat paremmat, eikä mitään hurjan vahvoja esim. kipulääkkeitä. Noh, ei tämä varmaan lohduta, mutta :hug: ja voimia vauva/lapsi arkeen!

voikun voisin tämän känkkäränkkä ja turhamaisuus olon johonkin muuhun purkaa kuin parisuhteeseen....

Ninnille
lähetän vielä supistuksia, jos vaikka pääsisitkin pian tositoimiin.

ootus

 
Inksu81
Oli sitte se synnytystapa-arvio tänään... Meidän vaavi syntyy sovitusti 19.3 :)
Aika hurjaa tietää ajankohta etukäteen... Mä olin valmistautunu paljon kovempaan vääntöön tosta sektiosta, mut hyvin simppelistihän toi päätöksen saaminen tapahtu...

Taitaa tää kolmaskin olla ihan hyvän kokonen vauveli...nyt annettiin painoarvioks 3300g...

Taidetaan olla pikkuvaemon kanssa samaan aikaan laitoksella :)

Mut nyt puputtamaan isännän ostamia herkkuja...

Inksu 37+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja enne:
skog Munkin mielestä vauvan liikkeet on vähentyneet näinä viimepäivinä, mut ei kai sil oo tilaakaan paljon. Mua pelottaa hirveesti just esim. se istukan toiminnan hiipuminen, sikiön hapensaannin vaikeutuminen tms. kun näitä päiviä tulee lisää. Pitää vaan luottaa et masussa olis kaikki hyvin. Tuntuu musta aika orvolle että eka käynti "lääkärissä" on vasta sit parin viikon päästä(tarkotan sitä et vasta sitten joku kurkistaa kohdunsuun tilanteen yms. vauvan vointia ja muuta)! tässä välissähän on varmaan vaan neuvoloita?.. :/


Enne:Mulla myös samanlaisia pelkoja ja ne turhauttaa enemmän. Sen takia niin mielelläni haluaisin jo vauvan syliin :heart: Sen takia ei yleensä päästetä tuon kaksi viikkoa yli lasketunajan, että istukka varmasti toimisi.

Liikkeistä myös Enne kyseli: Mulla myös vauva hiljentynyt. Kyllä kuivauva varmasti jollain tapaa kerää voimia ja valmistautuu syntymään, koska vauvalle se on tosi iso rasitus. Mun piti viikko sitten käydä tarkistuttamassa synnärillä tilanne, koska vauva ei oikein liikkunut. Ja tietty kun synnärille päästiin, niin kauhea riehuminen alkoi, onneksi:) Tilanne tutkittiin kuitenkin, että tiedetään, ettei istukassa tai napanuoran virtauksessa on häikkää.. Sanoivat siellä, ettei koskaan ole turhaa käyntiä, helpotti mieltä sekin. Jos sua epäilyttää ja huolettaa, niin parempi käydä tarkistuttamassa tilanne kuin ahdistua, koska mieli saa kauheita ajatuksia aikaiseksi ja sitä saattaa alkaa vielä uskoon niihin. Itse kuulostelen aika tarkasti vauvan liikkeitä. Sen tiedän, että tunnissa pitää tulla se kymmenen liikettä, mutta kuinka monta päivässä??? Jonain päivinä vauva on todella hiljainen ja toisina taas todella vilkas :heart: Ja kätilö sanoi sitä, että tuo vilkkaus johtuu siitä, että vauva "jyrää" itselleen reittiä ja etsii oikeaa asentoa tmv.

Nyt katsoon, joko hornetit on valmiita, NAM :p

LOE ja Rakas, tarpeeksi yliaikainen;) 41+1
 
Subbi-duppi-duu..
Yöllä tuli jo reilun tunnin ajan sellasia suppareita että tuntu, mutta sitte kävin syömässä ja vessassa, jonka jälkeen onnistuin nukahtamaan. Päivällä onki tullu sit vaan niitä kivuttomampia.
Huomasin tossa vessassa käydessä, että alapää on ihan kumman olonen ja kurkkasin sit käsipeilillä miltä se näyttää ( :ashamed: ). Ei ois kannattanu.. oli aika karseen näkönen. :eek: Häppikset on ainaki kerrostalon kokoset ja punaset.. :x (Kaikkee sitä täällä kertooki) Ilmeisesti tuolla on siis jotain tapahtumassa.. :/

Ina-Viimalle tervetuloa mukaan vielä viimehetkillä! Kyllähän se vertaistuki aina auttaa, eteenkin tässä vaiheessa kun kaipaa purnaamispaikkaa. :p

Ja kunnon halaukset kaikille sitä tarvitseville! :hug:

Nyt salkkarit loppuun ja sit saunomaan taas.. (tulis nyt vieraita soitteleen tuota ovikelloa kun koiralla kerran on tuo pantakin. Rahat menee ihan hukkaan. :kieh: )

Rhea ja pöppiäinen 39+3
 
Enne: Ja siitä yliaikaiskontrollista vielä.. Oulussa on sellainen käytäntö, että neuvolasta laitetaan synnärille lähete(kätilö laittoi eilen lähetteen eteenpäin) ja sairaalasta he ottavat yhteyttä vasta, kun lasketusta on mennyt se 2viikkoa. Eikä sekään ole vielä niin sanottua, että synnytys käynnistettäis:( Saattaa hyvinkin käynnistys mennä rv42+6 asti, jos synnärillä päättävät, että kaikki on kunnossa.. Sen takia todellakin toivon, että tämä synnytys lähtis nyt itsestään käyntiin:) KYSissä on niin erilaiset käytännöt. Itse synnytin esikoisen OYSissa ja kuopuksen KYSissä ja olen ehdottomasti sitä mieltä, että kys oli ihan huippu paikka ja mahtavat :heart: Ollaan just tuon kätilön kans puhuttu noista sairaaloista ja hän oli sitä mieltä, että noissa sairaaloissa on ihan eri "kulttuurit".. Kuopiossa kätilö oli koko ajan synnytyssalissa tukena, mutta Oulussa taas käydään tyyliin kerran tunnissa katsomassa, jos silloinkaan :kieh:

Ippu: Ymmärrän kyllä mitä tarkoitit, mutta kai ymmärrät, että kun viikkoja on jo yli 41, niin mielellään luopuis tästä eturepusta ja ottais vaavin kainaloon:) Olen pahoillani, jos teillä on ongelmia tytön kaa, mutta kyllä asiat järjestyvät. Onhan siinä kyllä ero, että syntyykö vauva rv 34 tai vasta rv41, mutta jos kerta laskettuaika on mennyt, niin kai tää vauva sais jo syntyä, kiitos :heart: =)
 
Ina-Viimalle : Tervetuloa ja parempi myöhään, kuin ei silloinkaan :hug:

Ja paljon onnea :flower: :flower: :flower: kaikille jo vauvaantuneille:) Teitä tulee niin paljon, etten muista ikinä niitä nimiä:) Meitä maaliskuisia kuiteski on aika paljon.. Mähän oisin ensin ollut helmikuinen, mutta nyt virallisetsi maaliskuinen... Jee, jee... Ja sori, kun nää mun jutut pyörii paljolti tässä oma_napa-osiossa!!
 
Itse tällä kertaa rauhallisin mielin olen seuraillut näitä pohdintoja siitä, mikä olisi vauvan oikea aika syntyä. Paras taitaisi olla se 38+0 niin että olisi virallisesti täysiaikainen eikä tarvitsisi odotella... (Mulla se aika on muuten np-ultran mukaan huomenna, mutta olen pitäytynyt tuossa virallisessa lasketussa ajassa, ettei tulisi turhan hätä.) Pienenä vinkkinä kaikille, jotka malttamattomasti odottaa milloin vauva tulee: kehitelkää itsellenne joku projekti, joka pitäisi ehdottomasti saada tehtyä ennen kuin vauva syntyy, koska muuten se jää tekemättä. Niin ei sitten toivo liikaa joka päivä, että vauva tulisi, kun on syy siihenkin, ettei tulisi. Ainakin itselläni on auttanut, kun keksin opiskeluhomman, johon menee vielä ainakin pari viikkoa. Toinen syy, miksi olisi hyvä että menisi ainakin pääsiäiseen, liittyy miehen isyyslomiin - pitkä juttu, jota en jaksa nyt alkaa selittää.

Liikkeistä sen verran, että mun mielestä tuo kymmenen liikettä pitäisi tulla silloin, kun vauvalla on ns. aktiivinen aika eli on hereillä. Mullakin tuo vauvan vilkkaus vaihtelee kyllä päivittäin, välissä saattaa olla pari hiljaista päivää ja sitten taas jatkuu entinen meno. En ole osannut oikein liikkumisesta huolehtia ja huolestua, kun tämä on niin aktiivinen tapaus - liikkeitä tulee satoja eikä kymmeniä melkein milloin tahansa laskee, yölläkin - mutta ymmärrän kyllä niitä joita huolettaa. Itsekin meinaan aina lähteä polille kun on sellainen päivä, jolloin on jokunen tunti hiljaisempaa (esim. vain se kymmenen liikettä tunnissa). Joku sanoo että liikkeiden väheneminen tarkoittaa että synnytys lähestyy - siitä päätellen mulla on vielä aikaa. Synnytystapa-arviossakin lääkäri ihmetteli useaan kertaan, miten vauva jaksaa niin kovasti meuhkata.

Bellona 37+1
 
Ippu Minä ainakin ymmärsin kyl mitä sie tarkotit, enkä ole mitään pahaa tarkottanut millään kenellekään. Täytyy ihan myöntää että täs vaihees tulee tuijotettua vaan liikaakin omaa napaa.. (mut ku se on niin repeemis pisteessä ;) ) Mut älä missään tapauksessa pahastu turhaan, kukaan ei vähättele täällä kenenkään tilannetta! jokaisen huolet murheet ja myös iloiset asiat on varmasti yhtä tärkeitä!!! niin tämä homma toimii, vertaistuki. :hug:

LOE Hurjaa miten jossain voidaan päästää odotus niin pitkälle yli sen 42viikkoo! :eek: musta se on väärin ja tuntuu et ei olis enää terveellistäkään.. Noo, toivossa on hyvä elää et ei menis enää kauaa ainakaan lasketunajan ohittaneilla. ;) Liikkeiden seurannasta sen verran että mä olen ymmärtänyt et jos on huolissaan ja tuntuu et ei oo paljon liikkunu ni sillon voi laskee sen kymmenen liikettä tunnin sisällä ja sen pitäs riittää, pienetkin hipaisut lasketaan. Tosin aika epävarma tuo juttu minusta on... Mä koitan kärvistellä maanantaihin ku sillon on seuraava neuvola.. olettaen et ei tuu sitä naistenpäivän vauvaa.. :whistle:

Rhea Mä en oo hirvinnyt katsoo tonne alas, mut olen jo pitemmän aikaa ollut tuntevinani et se on aivan turvoksissa ja "turta".. tuntuu ihan oudolle, kamalalle.. :snotty: yäk.. et oo siis ainoo "meloni-pimppi".. hahaa :LOL:

enne ja aarre 40+1
 
Ippu en minä ainakaan mitään ole käsittänyt väärin. Sehän on faktaa mitä sanoit. Musta on vaan niin ihme väliaikaa tää rv 40-42, että millä nimellä sitä nyt kutsuis. Vaikka sillä nimellä elämäni pisimmät päivät -viikot...

Ninni kiva kuulla, että olet yhä täällä. Ja voi herran jumala että ihminen voi olla kateellinen löysästä vatsasta, kivuliaista supistuksista sekä melonihäppiksistä :LOL:

Enne ja Loe , otitte esille noita mun pahimpia pelkoja.... Hui! Toivottavasti huomenna ei tule mitään huonoja uutisia äitipolilla... Pelottaa! (Huonot uutiset=vauvalla ei ole kaikki hyvin TAI huonot uutiset=odotetaan vielä viikko, pari <- Jyväskylässä kyllä säästetään ihan kaikesta, niin varmasti tässäkin asiassa odotetaan pahinta... :'( )

Tervetuloa Ina-Viima !

Skog 41+4

p.s. Käskekää mun jo pysyä poissa.... Miten niin mulla käy aika pitkäksi??? |O
 
Ina-viimalle, soitan osastolle edellisenä iltana ja kertovat sillon monelta aamulla mennään. Edellisellä kerralla oltiin aamulla seiskan aikaan osastolla ja päästiin leikkaussaliin klo 11.

Inksu, niinpä varmaan ollaankin, ootko myös osastolla 51? Kukas lekuri sulla oli siellä äitipolilla? Meillä oli P.G. Ja sitten tavattiin maailman hassuin anestesialääkäri, oli miehen kanssa molemmilla vaikeuksia pitää pokkaa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja LapsetOvatElämäni:
Ippu: Ymmärrän kyllä mitä tarkoitit, mutta kai ymmärrät, että kun viikkoja on jo yli 41, niin mielellään luopuis tästä eturepusta ja ottais vaavin kainaloon:)
Ymmärrän, hyvinkin.
Mutta silti itse valitsisin mieluummin tuon sinun tilanteesi, täysiaikaisen vauvan. Tukalasta olosta huolimatta.
En sitä kyllä sano, ettenkö siinä tilanteessa olisi itsekin ollut täällä kiroamassa tukalaa oloani, kirosinhan sitä jo noillakin viikoilla mille ehdin. Ja kurjemmaksihan se siitä vain olisi muuttunut, luultavasti. Todennäköisesti!
Silkkaa kateuttani kai minä täällä murisen... :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja LapsetOvatElämäni:
Olen pahoillani, jos teillä on ongelmia tytön kaa, mutta kyllä asiat järjestyvät. Onhan siinä kyllä ero, että syntyykö vauva rv 34 tai vasta rv41, mutta jos kerta laskettuaika on mennyt, niin kai tää vauva sais jo syntyä, kiitos :heart: =)
Ei meillä ole mitään ongelmia (toistaiseksi!), vaan tavallista vauva-arkea enemmän huolenaiheita (niitä tosin voi olla tavallista enemmän täysiaikaisillakin, yhtälailla.), mutta meillä ne huolenaiheet tässä vaiheessa liittyy tähän ennenaikaisuuteen, ja silloin tuntuu epäreilulta, että kun joku saa täysiaikaiseksi asti raskautensa kestämään, niin ilkeää siitä vielä napista.

Mutta kyllä minä ihan oikeasti ymmärrän, että tukalaahan se on ja väsynythän sitä jo on. Mutta ei sinne yksikään vauva ole jäänyt, kaikki ne on ulos tulleet! ;) Joo, tiedän, tämän olet taatusti jostain jo kuullut, eikä se lohduta sinua nyt yhtään, mutta totta se on! =)

Rauhallista loppuraskautta kaikille, koittakaa kestää, pian jo ikävöitte masuanne, tuhiseva nyytti sylissänne :heart:

 

Yhteistyössä