<<< MAALISMASUJEN MAALISKUU >>>

Voi, paljon onnea Rhea! Mulla on Pikkuvaemon tapaan varsin huono yö takana, jännitti tuo kontrollikäynti, vauva tuntui mylläävän ja sitten tulikin hirmuinen nälkä... |O No mutta siinäpä syitä nousta katsomaan, onko Ninniltä tullut lähtölaukausviestiä. Se olikin sitten eri osoitteesta :flower:

Heidi tää kohta virallinen yliaikaisuus on oikeesti jo niin vitsi, etten enää jaksa edes odottaa. Olen loppuelämäni vauva mahassa :wave: ALkuun sitä oli kärsimätön, mutta siitä luopui kiun meinasi seota odotteluun...

Kohta voiskin sitten ruveta oikeelle aamupalalle ja sitten sairaalalle...

Skog 41+5
 
Inksu81
Täällä ollaan heti aamusta pahalla päällä... mua niiiiiin ottaa aivoon toi meiän isäntä...mä en oo nukkunu öitä kunnolla varmaan pariin kuukauteen...ja esikoisel on niin mukava rytmi et herää jo ennen seiskaa... äijä kuvittelee että toi meiän neiti jaksais viel nukkuu pidempäänkin ja komentaa sitä sit takas unten maille...eli toisin sanoen ei viitti nostaa hanuriaan sängystä...
Eli lopputulos joka viikonloppu on että minä nousen....ja ukko jatkaa tyytyväisenä uniaan... eikä täs muuten mitään jos sais ees joskus nukuttua... argh, et ketuttaa!

Huh...olipa taas aamunavaus...

Pikkuvaemo:
Mä kaiketi oon sit osastol 52...sain ainakin ohjeen soittaa sinne edellisenä iltana...
Meil oli joku naisanestesialääkäri kertomassa asioista...ja nainen se oli se sektiopäätöksenkin antanut...en kyl muista nimee...

Vaan jospa sitä siirtyis aamukahville...

Inksu 37+5
 
HYVÄÄ NAISTENPÄIVÄÄ!

Enne ilmoittautuu tähän aamuun.. Eilen olin vähän huolissaan vauvan liikkeistä, mut yöllä se meuhkasi monta tuntia niin että en meinannut saada millään unta :) Eli kyllä siellä ollaan! Kuiskasin just masulle että "Hyvää naistenpäivää, olis ihan hyvä päivä vaikka syntyä.."

Voi Rhea Onnea koitokseen sinulle ja muillekin jotka on lähteneet, lähdössä tai tositoimissa.. tai ehkä jo saaneet nyytin syliin =) Perässä tullaan;)

Tääl on ollut puhetta vatsantoiminnasta, niin mä oon kuullun kans monilta ja itsellänikin esikoista odottaessa pari päivää ennen synnytystä meni vatsa ihan löysälle. Noh, ainakin eilen vielä mulla oli vatsa tosi kovalla, hyvä ku sain asiat tehtyä :ashamed: eli ainakaan se ei viittaa mulla vielä synnytykseen. Hassuahan se olis jo se nyt yhtäkkiä meniski lörölle.. :/

Pakkasaamu, lauantai.. mitähän sitä tänään keksis, ainakin kelkkamäkeen vois lähtee miehen ja pojan kanssa. Yrittäis vaan nauttia ja levätä. Mies lähtee maanantaina töihin (ollut viikon talvilomalla) kun oltiin jo varmoja et sais jatkaa tästä isyyslomana, mut näyttää siltä et töihin vaan.. Harmittaa kun on ollut ihana viikko ihan perheen kesken, olis saanut vielä jatkua..

enne ja aarre 40+2

pikkuvaemo :hug: toivottavasti et tulis enempi kipeeks. Kurjaa olla yksin kipeenä, mut ollaanhan me täällä! virtuaaliystävät :D *lähettää paljon voimia ja parempaa oloa*
 
Rhealle voimia sinne synnärille tai johan se voi olla pieni nyytti sylissä siel :heart: :heart:

Kun luin noita juttuja ni olin ihan varma et kyl se Ninni on jo matkaan päässyt,mut toisin on tainnu käydä :/ ehkä tänään on parempi päivä,onhan se naistenpäiväkin =) niin moni täälläkin meinannut tänään synnyttää

Täälläkin tänään viikkoja tasan 37 :eek: kohta tää oikeesti on ohi :/
 
Minäkin jopa sain mieheltä kimpun ruusuja naistenpäivän kunniaksi :flower: Ei ole koskaan aiemmin tuollaista elettä tehnyt... Pitäisiköhän epäillä jotain?!? :LOL:

Onnea Mallalle pikkuprinsessan johdosta :heart:

Ja tervetuloa uusille keskustelijoille :wave:

Rhealle paljon tsemppiä matkaan mukaan, tosin siellä saattaa olla jo nyytti sylissä :hug:

Jokos sinä Ninni lähdit matkaan???

Täällä ei edelleenkään mitään muutoksia olotilassa. Pää oli taasen eilisen päivän todella kipeä ja korvissa soi, mutta meni ohi yön aikana kun lääkettä otin ja nukuin harvinaisen hyvin =)
Pitäisikin lähteä kohtapuoliin ajeleen kohti Lahtea ja sit mennään lasten kaa käymään mammuttimarkkinoilla ja vielä K-raudasta pitäisi hakea viimeiset tapetit, mitkä on vielä hankkimatta. Sit ei tarvi stressata, jos vaikka James päättäisikin syntyä piakkoin, että pitäisi laitokselta suoraan lähteä ettii tapetteja tai kaakeleita. =)

Mä en kanssa ole uskaltanut "kurkkailla" tuota alapäätä, mutta itse tunnen paikkojen olevan kovin turvoksissa. Niinhän se on, että loppuakohden paikat alkaa valmistautumaan tulevaan koitokseen ja verenkierto siellä lisääntyy.

Gallupin tynkää, niille jotka aiemmin synnyttäneet ja välilihaa jouduttu leikkaamaan:
Onko teillä leikkausarpi kipeä/ arka? Minä olen huomannut nyt että vessassa käyminen ja varsinkin pyyhkiminen tekee todella kipeää tuon arven kohdalta *autch*. Johtunee tuosta turvotuksesta joka venyttää vanhaa arpikudosta :/

Nyt meen ettii tytölle vaatetta päälle ja kai sitä omalle pärställe pitäisi kanssa tehdä jotain :D

kleopatra ja James 36+5
 
Täällä vissiin supisteli viime yönä tai ainakin tuli niin kovat kivut, että heräsin yöllä MONTA kertaa voihkimaan:(

Nyt aamupalalle. Voi vitsi, munhan pitäis olla jo synnärillä, koska halusin vauvan tälle päivälle:heart: Pitäiskö mennä synnärille ja sanoa, että mä päätin, että vauva syntyy nyt.PISTE. Joo, olipas tyhmä:D

LOE ja Rakas 41+2
 
Joo ja nyt tietty valitan kipua, kun enköhän mä ole niitä supistuksia tänne vonkunut :LOL:

Mut siis miettikää miten ihana muisto naistenpäivälle ois vauvan syntymä. Raskaus ja synnytys on yksi asia, joka tekee naisesta naisen. Siis jota mies ei voi naisen puolesta tehdä..
 
Ja huomenta... En siis todellakaan oo mihinkään vielä lähteny :headwall: :headwall:
Taidan olla vielä kesälläkin masu pystyssä :ashamed: Masun puolesta sain nukuttua suht´ hyvin, mitä nyt oli vähän arka mut sitä se on melkeen joka yö, mut sitten tuli kauhee närästys kiusaan mua :kieh: Siis jotain niin kauheeta! Gavisconea otin 2 kertaa nenästä kiinni pitäen kun on vaan niin kauheeta! Sit otin vielä Rennien joskus 6 jälkeen et sain nukuttua ysiin asti. Olin meinaan taas hereillä ja pystyssä klo 04-06.

Mä luulen et jätän tästä lähin kertomatta supistuksista ja muista oireista kun musta tuntuu et ne sit aina hävii johonkin just kun oon päässy hehkuttaan ja miettiin et mahtaisko meillä olla pian lähtö edessä :ashamed: Mut saas nähdä pystynkö siihen kun musta on tullu niin ihana valittaja et en tiedä mistä muustakaan sit kirjottaisin :LOL:

Rhea pääsi sit lähteen, ihanaa et jotkut pääsee! Hurjasti onnea sinne :heart: !

Pikkuvaemo :hug: täältä kanssa, kurjaa et meinaat nyt tulla kipeeks kun sun piti viettää ihana rentouttava viikonloppu kavereiden kanssa, kipeenä kun on inhottava mitään tehdä... Sopiko ne Gantin lakanat muuten siihen äippäpakkauksen peittoon vai minkäkokoiseen? Kun tuntuu et joka kaupassa jokaisella merkillä pitäis olla melkeen oma peitto, niin erikokoisia pussilakanoita on vauvoillekin tehty... Mä oon Stockalla kattonu joskus kanssa noita Gantin petivaatteita, mahtaakohan niitä täällä Turussa enää ollakaan, ihania ovat!!

Eipäs, nyt muuta, mukavaa lauantainalkua kaikille, taidan mennä sänkyyn takasin kattoon telkkua ja sit sutiin naamaa (eilen jäi tekemättä, siks vauva ei varmaan halunnukaan vielä syntyä ) kun ollaan menossa Naantaliin syömään perheen kanssa. Ja ehkä muitakin tulee, ei vielä varmaa. Mut me nyt ainakin mennään...

:wave: :wave: :wave: :wave:

:heart: :Ninni ja Muru 38+6
 
LOE joo-o, on mulla vielä se viikko et tulee 40 täyteen ja silti vaan jaksan valittaa... Jos oisin noin pitkällä jo kun sä ja Skog ni oisin varmaan ihan hirvee :ashamed:

Eniten tässä ärsyttää just se kun on noita supistuksia ja muitakin oireita niin paljon eikä ne tunnu saavan mitään aikaseksi. Pysyis sit oireetkin poissa siihen asti et alkais oikeesti jotain tapahtuun :headwall: :headwall:
 
Heipsan!

Kotona ollaan ja pikkuprinsessa mukana!! :D
Niin siinä kävi sitten, että synnytys oli käynnissä silloin ke 5.3 (rv 40+3). Eka supistus tuli siis aika tarkalleen 1 yöllä. Siitä neljä seuraava laimeaa supistusta tuli kymmenen min välein ja siitä eespäin 3-5min välein säännöllisesti..
Soitettiin isovanhemmat yöllä tietysti kotiin kattomaan tyttöä ja lähdettiin niin, että oltiin sairaalassa 4.15.

Olin auki 4cm, itse arvelin että 2-4cm. Eli hyvä näin. Ilokaasu auttoi vähän paremmin kuin erinin kanssa..ehkä osasin ottaa sitä nyt paremmin, olo tuli kyllä vähän huonoksi siitä. Halusinkin epiduraalin ja lääkäri sattui olemaan ihan lähellä..joten sen sain ehkä joskus 5(?) aikaan. Se auttoi tosi paljon! Supistukset tunsin enää alapäässä paineena.

Muistan kun 6.15 miehen kanssa tuumittiin,että moneltakohan vauva syntyy. Itse heitin vitsillä, että olishan se hyvä että 7 mennessä, niin olis sama kätilö ennen kuin heillä vuoro vaihtuu. Mies arvioi, että 8-9 aikaan. No samalla mulla tuli hirvee vessahätä ja sanoin miehelle, että soittaa kelloa. Kätilö tuli pian, katsoi alapään tilanteen ja sanoi, että saan ponnistaa. Jakkarat ja kaikki oli haettu valmiiksi, mutta tuntuikin ihan hyvältä kokeilla synnyttämistä puoli-istuvassa asennossa sängyllä (erinin kanssa en olisi voinut kuvitellakaan tuota asentoa). Vauva syntyi yhdellä ponnistuksella klo 6.27 ja vedet meni siinä samalla.
Pikkutirpan mitat: 2860g 48cm ja pää muistaakseni 32cm. Eli pikkunen tyttö kuten erininkin oli. Istukassa menikin sitten pari tuntia, oli repaleinen, toivotaan ettei jäänyt mitään kohtuun! Erinin kanssahan jäi..ja piti kaapia pois.
Synnytys ittessään oli siis nopea verrattuna esikoisen 17h synnytykseen :) Tosi hyvä mieli kaikinpuolin.

Vauva syö nyt terhakkaasti tissiä. Aika paljon esikoisen oloinen. Ensi alkuun ei näyttänyt yhtään eriniltä, mutta taitaa ollakin samaa näköä ;)
Eilen päästiin kotiin ja katotaan miten arki lähtee rullaamaan. Nyt mies on ainakin kotona pari viikkoa, erin varmasti kaipaa huomiota kovasti.

Tässä siis kertomusta! Palailen kunhan kerkiän :D

Minä, erin 1v5kk8pv ja tyttö 3vrk =)
 
:LOL: Pakko tulla kertomaan kun sain taas älynväläyksen... Oli sitten pakko tuossa aamupesujen yhteydessä kurkata tuonne alapäähän... *yök* Tuntuu, että toi alapää on sellaista ihmeellistä hötöä vaan.. Niin ja huomasin kanssa että mun maha ihan roikkuu ja kas kummaa, piti sitten "kokeillakin" ja pää ihan selkeästi tuntuu tuonne alapäähän... :ashamed: Nyt loppui seksi tässä perheessä siihen asti kunnes paikat ennallaan :whistle:

kleopatra ja James taas
 
Sitäkin muuten tässä ihmettelin, että täällä on todella monen synnytys käynnistynyt vesien menolla, mikä mun mielestä on apljon harvinaisempaa kuin säännöllisillä supsituksilla käynnistynyt. Tiedä sitä sitten, mutta piti taas vaan tällaistakin ihmetellä.

Nyt me mennään :wave:

 

Täällä se kylläkin on alkanu samanlaisella ärtymyksellä kuin Inksullakin |O Meillä tämä poika on noussu jo seitsemältä nyt parin kuukauden ajan ja niin oon minäkin... Siis tuo samperin ukko ei oo noussu pojan kanssa kertaakaan niin että minä oisin voinu jäädä vielä nukkumaan vaan nytkin ollaan pojan kanssa oltu ylhäällä jo 3 tuntia ja ukko vetelee vaan sikeitä... Sentään joskus (harvoin) nousee meidän kanssa, mutta tavallisimmin jää vaan koisaamaan... Sitten nousee joskus puolenpäivän aikoihin tyytyväisenä ja istuu koneelle :kieh: Kehtaa vielä valvottaa iltaisin ja ihmetellä päivällä mun kärttyisyyttä ku oon nukkunu mahtavat 6 tuntia jonka aikana oon heränny mm antamaan pojalle tuttia, käymään vessassa ja hiljentämään riehuvia kissoja |O |O |O

Huh, jopas helpotti :D

Kleopatra kyseli tuosta vanhasta arvesta ja mulla se on oikkuillu niin kauan ku on ollu :) Tuo mun arpi ei nimittäin oo kuin 1v3kk vanha ja on ollu tosi hidas parantumaan niin se on sitten vaivannu enemmän tai vähemmän koko raskauden ajan ku paikat turpoaa... Mulla todettiin tuossa vähän aikaa sitten taipumus keloideihin (arpikudoksen liikakasvu) niin sekin saattaa vaikuttaa tuohon arpeen - lieköhän on koskaan normaali :/

Jaksamisia kaikille erinäisten kipujen kanssa kärvisteleville ja varsinkin lasketun ajan jo ylittäneille! Parin kuukauden päästä näille jutuille ja valituksille jo naureskellaan ja kaivataan näitä mahdottomia mahoja :heart:

Ipulle erityis :hug: En oo ollu koskaan sun tilanteessa, mutta ymmärrän kyllä että varmasti ahdistaa lukea näitä juttuja :hug:

Oho, ukko tais nousta :eek:

Pimmi 37+3
 
Käytiin pojun ja miehen kaa vähän pulkkamäessä ja kaukalolla pelaa jääpalloa. (supistus). Ihana aurinkoinen pakkaspäivä! otin kuvia ja haaveilin et katselen niitä sit ku olen sairaalassa ja muistelen tätä ihanaa naistenpäivää lämmöllä ja kaipaan "miehiäni". :D

Maria82 Kuulosti just hyvälle synnytykselle, jos nyt niin voi sanoa ja oikein paljon onnea!! :heart: Saako kysyä et oliko sulla minkälaisia tuntemuksia sillon synnytystä edeltävänä/edeltävinä päivinä? enteilikö supistukset jotenki illalla tms vai yllättikö ne ihan sillon yöllä?.. (toiveissa päästä hommiin..) :whistle:

Kleopatra Mä oon pohtinu kans tuota vesien menoa mielessäni, että kun useemmin kai ne synnytykset alkaa suppareilla, mut tääl palstalla menny kyllä monet vedet! litrakaupalla :D

LOE Mäkin uhosin synnyttäväni tänään.. noh, vielähän tuota tietty kerkeis, mut luulenpa että voi tulla kyl pettymys että ehkä se ei tänään tule. Asennoidun siihen että syntyy joskus ensi viikolla, niin en pettys taas. Mut mieti sitä riemua sit ku se lähtee tulee!Mä kyllä repeen riemusta (toivottavasti en muista syistä repee, ainakaa pahasti) :/

Jep. Ruuanlaittoon.

enne ja aarre 40+2
 
Ninni: En mä pahalla tarkoittanut :heart: Mutta sulla on hyvä, että supistuksia tulee nyt, niin saat luultavasti vauvan laskettuun mennessä. Mulla kun ei ollut mitään merkkejä, niin turhauttaa vaan, kun voi mennä vaikka kuinka pitkälle.. Paitsi kyllähän mulla irtosi se limatulppa jo kuukausi sitten, senkin jälkeen tullut verta jne. mutta eipä enteillyt mitään. Se siinä tympeintä onkin, että antaa tuollaisia varmoja merkkejä, mutta mitää EI tapahdu:( Sen takia on hyvä aina valmistautua siihen, että menee laskettuun asti.. koska nämä päivät lasketun jälkeen on todella hankalia ja raskaita:( Alkaa jo tuntuun, ettei meille vauvaa tule.. Siis sitä tuntuu vain siltä, että tässä ollaan vain raskaana:D Mutta toivon, että pääset pian synnyttään :hug:

Ja kaikille, jotka olette jo synnyttäneet/ synnärillä, niin paljon onnea ja voimia:) Olen niin onnellinen teidän puolesta. Ja ehkä hieman kade, kun itse täällä kärvistelen vielä :LOL:

Mutta sekin on totta, mitä Ippu kirjoitti jossain välissä, että pitää yrittää nauttia raskaudesta, koska sitä mahaa tulee kuitenkin ikävä. Vauvakin kasvaa niin hirmu nopeaa sitten ja aika kuluu juosten!! Tämä loppuaika vain on niin raskasta, koska ei tiedä, että milloin se synnytys käynnistyy ja tuntuu, ettei ikinä.. Ja mua myös jänskättää vähän se, että miten saan tuon vauvan mahtumaan tuolta, jos on jo yli 4kg.. en kuitenkaan itse mitenkään jättiläinen ole ja tuskin lantiokaan on..

Hyviä vointeja kaikille, enkä tahdo riitaa lietsoa :heart: Toivon kaikille hyviä vointeja ja onnittelut vauvan saaneille :heart: :flower:
 
Huomenta taas :) LOE me käytiin siellä äippäpolilla jo. Supistuskäyrä näyti just niin huikeita lukemia kuin miltä tuntuukin, esimerkiksi nollaa... Paikat olivat tiukkaakin tiukemmin kiinni, sentään kohdunkaula oli kadonnut kokonaan. Syke oli jopa 170 eli ei merkkejä istukan toiminnan heikkenemisestä. Kaikki oli siis turhankin hyvin synnytystä ajatellen... Maanantaiaamuna mennään uudelleen, ja silloin alkavat ehkä käynnistelemään... "Jos näyttää kypsyneen hyvin niin ei ruveta turhaan hoputtamaan" prkl. Eli siis kypsytellään viikko vielä tai jotain. Vaadin käynnistystä :kieh: Painoarviota ne eivät kunnolla saaneet tehtyä vauvan asennon takia, kone näytti 3,4 kg mutta käsikopelolla sanoi olevan isompi.

Mä oon aivan varma, että mulle ei tule tätä mahaa ikävä - olenhan saanut nauttia siitä koko rahan edestä :LOL:

Marialle onnea vauvasta (mietin miten kuulosti kertomus niin tutulle, sitten vasta hoksasin yhteyden :) ) ja Pikkuvaemolle paranemisia! Ja Ninni edelleen mukavaa, että olet vielä täällä! Istu ahkerasti supistustuolissa, niin jospa se siitä!

Skog 41+5, jolla kaikki muu on kypsää paitsi kohdunsuu...
 
Rhea Iiiiih!!!! Vauva on varmaankin jo syntynyt, ja se on minusta hurjan hienoa ihanaa jännää kreisiä vaikka mitä, me kun jo kuumeiltiinkin yhdessä, ja nyt sinä elät siellä sitä ihaninta mahdollista vaihetta mitä olla saattaa!! :heart: Onnitteluja jo hurjasti näin etukäteen, jännityksellä odotan että tuut kertomaan "mitä tuli tehtyä"!! =) :flower: :heart: :hug:

Marialle onnitteluja!!! :flower: =)
 
Rhealle onnea matkaan!

Onnea kaikille vauvatuneille ja Maria82 onnea kotiutumisesta :heart:

Täällä olo ennallaan. Ens viikolla olis laskettu aika. Olen liikkunut aika paljon, aamullakin reipas puolentunnin kävelylenkki, ja tuloksena muutama kivuton supistelu ja vähän menkkamaista jomotusta...

Eilen oltiin miehen kanssa shoppailemassa ja ravintolassa syömässä. Olin tas sillä periaatteella, että tää oli sit vika kerta kaksistaan ravintolassa ennen vauvaa, mut luulen, että niitä vikoja kertoja tulee vielä monta lisää =)

funny + masuasukki 39+2 :heart:
 
En mä millään pahalla mitään ottanu, kuulostiko mun teksti siltä vai? Ei ainakaan ollu tarkotus, sitä vaan tarkotin tolla et jos oisin yhtä pitkällä kun sä ja Skog ni valittaisin varmaan tuplasti tai triplasti teitä enemmän :LOL: En vois kuvitellakaan miltä tuntuis jos yli menis ku oon nyt jo niin kypsänä... Meiän esikoinenhan syntyi 36+6 ja kuopus 40+0 eli ei oo aiemmin yli menny, nyt kyllä sellanen tunne et yli tulee meneen ja reippaasti, kaikki noi oireet on vaan vauvan kiusantekoa mua kohtaan :kieh:

Nyt meikkaan :wave:

-Ninni ja Muru-
 
Skog:Voi itku :'( Jospa me saatais vauvat samalle päivälle:D Musta tuntuu kyllä siltä, että kun sinne yliaikaiskontrolliin menen, niin sieltä vaan passittavat kotiin. Mä kyllä pidän sellaisen metelin, että varmasti käynnistävät tai sit muutan kirjat kuopioon appiukon luo, niin pääsen käynnistykseen, ei vaiskaan :LOL: Mutta mitä ne sanoivat siellä, että kuinka paljon korkeintaan päästävät yli?? Eikai ne yli maanantain voi edes päästää??:eek:
 

Yhteistyössä