~~~MAALISMASUT 2008~~~ Elokuussa

Heips! Jonnalle ja Mayalle iso :hug: :(
Voi että, tulee aina niin huono mieli huonoista uutisista.. Silloin alkaa miettiä että onkohan omassa masussa kaikki kunnossa... varsinkaan kun niitä sydänääniä ei ole vielä kuullut....

Tuli mieleen tuosta FOOLIHAPOSTA! Eilen neuvolassa näytti joitain ruokajuttuja ja varmisteli että saanko varmasti tarpeeksi foolihappoa... No mä oon jääny koukkuun RAINBOWN ANANASMANDARIINIMEHUUN! Se on monivitaminoitu ja sisältää mm tuota foolihappoa. Suosittelen suuresti, niin hyvää!!!!!!!!!!!!!

Jotenkin vaan niin hassua että eka neuvola oli vasta 10-viikolla ja tuota foolihappoakin pitäisi saada jo heti alkuraskaudesta... Että nyt vasta oikeasi sain tietää tuostakin... Pitää vissiin ostaa niitä multitabsejakin... Kaveri suositteli!

T: Julietta + vauveli 9+4
 
Voi ei, taas suru-uutisia, halit Jonnalle ja Mayalle! :'( :hug:

Sain tänään ultrakutsun, eka aika olis ens viikon ke ja erittäin huonosti pääsisin. Onko kukaan saanut annettua aikaa vaihdettua? No ei varmaan auta kun mennä kesken töiden, toivottavasti keikanantajani ymmärtää.

Huomenna olis lento Kemiin klo 6.20, mahtaa vähän väsyttää kun kello soi.

Vauvat hoi siellä masuissa, teitä odotetaan ja rakastetaan jo nyt, pysykää matkassa, joohan! :heart:

terkuin pikkuvaemo ja -kakkonen 10+4
 
Mieliteoista puheen ollen. Taitaa olla B-vitamiinin puutos meikäläisellä, kun suun reunaa kirveltää. Tankkasin tuossa useamman ruispalan, eiköhän se siitä. Neuvolan täti sanoi aiemmin, että pimeinä kuukausina kannattaa syödä vitamiinilisää, en muista mitä niistä... PItää ehkää seuraavalla kerralla kysyä!

Nyt on ihanaa, kun kotimaiset vihannekset ja hedelmät on hyvässä sadossa. Uusia omenoita oli heti pakko saada ja kukkakaali kyllä uppoaa porkkanoiden lisäksi. AInoa ongelma on, niistä tulee kaasuvaivoja... :LOL: Siinä on muilla kestämistä. Onks muilla ollu kovan vatsan ongelmia? Mulla oli ennen hyvin toimiva masu, mut nyt on niin ankea, että suututtaa!

Ootteko kovasti harrastelleet liikuntaa masulaiset? Mie oon yrittänyt ja aika hyvin onnistunutkin jatkamaan entiseen malliin. Sauvakävelyä ja balettia aion jatkaa ihan mahdollisimman pitkään. Hiihtoa pitää sitten talvella yrittää parhaansa mukaan. Selkälihasliikkeitä ei oo tehnyt mieli tehdä, vaikka mahallaan voisin ollakin. Jotenkin pelottaa vaavin puolesta. Tosin kyllä vielä nukun osittain masullaan. Jos kovasti venyttää keskivartaloa, niin huomaa pientä kireyttä, varmaan normaalia. Ihan kun sisällä joku repeäisi?!?

Jääkaapille omppujahtiin...

Misupai ja Helmis 13+4

 
Pikkuvaemo: Sulla sama synnäri ku mulla. Mie yritin vaihtaa, et mies ois päässyt mukaan, mutta ei onnistunut. Mun aika oli keskellä päivää=hankala itselle ja miehelle. No, yritin sitten siihen soittoaikaan soittaa, niin ekana päivänä jonotin melkein yhtäjaksoisesti koko ajan=ei tulosta. Seuraavana päivänä pääsin läpi, mutta aika ois siirtynyt viikolla, joten en vaihtanut. Onnea vain, jos jaksat jonottaa!! Mut ei niillä ollu ainakaan mulle tarjota aikaista aamua/iltapäivää.
 
Iltoja!
Misupai: Täti varmaankin tarkoitti d-vitamiinilisää. Sitä saadaan siis auringosta kesäisin..
Liikunnasta; aika heikolle jäänyt esikoisen jäljiltä. Käyn mä kerran viikossa pelaamassa pesistä, mut siinä se onkin.

Voimahalit jonnalle ja mayalle :hug:

Vauvan nukkumapaikasta: Siinäpä tenkkapoo. Me asutaan kaksiossa jonka makkari peräti 9 neliöö. Siellä nyt siis meidän sänky ja esikoisen pinnis. Jos vielä jostain syystä asutaan tässä asunnossa kakkosen synnyttyä, niin voi tehdä vähän tiukkaa laittaa esikoiselle uusi sänky meidän makkariin. Makuuhuone olisi pelkkää sänkyä siis!! :LOL: :LOL: Kun se on sitä melkein jo nyt.
Etsitään omaa asuntoa, mut ei oikein tahdo löytyä hyvää. Nyt asutaan vuokralla.

No ei kait tässä muuta tällä erää.

Minä ja pikkukaveri ööööö...13+2
 
myymä
Huomenta ystävät rakkaat :)

Illalla kuunneltiin miehen kanssa sydänääniä ja syke oli taas 160 melkein tasan lähes koko ajan. Taisi olla pieni unilla... Kohta olisi taas töihin lähtö, josta tulen sitten teidän kuulumisianne pitkin päivää lukemaan!

Oireena oli tänään taas pääkipu... ei olekaan näkynyt pariin päivään, joten kai sen aika olikin jo taas tulla :D Noh, toivottavasti panadol auttaa..

Vielä pari päivää töitä ja sitten yksi vapaapäivä :p

Hauskaa päivää! :)

Myymä ja pikkukakkonen 12+2 :)
 
jonna-76 ja maya :hug:

(.) Käytiin eilen ultrassa ja kaikki hyvin :D Sydän sykki ja pikkuinen liikuskeli kovasti. Niskaturvotusta ei vielä näillä viikoilla mitattu. 2viikon kuluttua sitten uusi ultra jossa se niskaturvotus mitataan. Epäsäännöllisen kierron takia varmistettiin nyt noi viikot ettei mene ohi toi niskaturvotuksen mittausviikot. Mun oma arvio piti päivälleen paikkansa eli la oli ultrankin mukaan tuo 20.3.

Pahoinvointi vaivaa edelleen. Täällä kanssa vaan lämmin ruoka auttaa. Jugurtista ja viilistä tulee vain huonompi olo. Kaurapuuro tepsii joskus. Mutta kaikki pikkusyömiset kuten leipä yms. auttaa vaan hetkeksi ja kohta taas yhtä kurja olo.....

ja taas syömään....

piutsuli ja pojat+ Hiiri 10+6
 
Ilma on ihanan raikas...happirikas. Harmittaa, kun oon niin ältsin väsynyt kokoajan. Aattelin tässä, kun mies lähti töihin, etten varmaan jaksa lähtee näitten pikkusten kanssa ulos...höh. Pukeminen on ihan kauheeta rumbaa ja sitten, kun just ulkoistuu, niin ekalla on jo pisuhätä. Sitten taas vaatteet pois...muut muksut sisään siks aikaa...ja just kun luulee pääsevänsä ulos, niin sitten iskee jano tai muu hätä. Hih. No täytyy katsoo, jos sit mentäs ulos, kun mies tulee töistä iltapäivällä.

Haleja kaikille, jotka ovat saaneet huonoja uutisia :hug:

Mulla on ultra vasta kahden viikon päästä. Ens vkolla neuvola ja odotan kovasti kuulevani :heart: sykkeen. Nyt en oo enää vuodellut sen lauantain jälkeen...hus hus...vuodot pois.

Täytyy kommentoida tuohon, kun joku laitteli noista nukkumisjärjestyksistä. Me asuttiin koko konkkaronkka viel vuosi sitten 85 neliössä. Sänkyjä ja vaatekaappeja tuntu olevan joka paikassa. Nyt me asutaan luksustalossa...meillä on nimittäin 10 huonetta. Kaikille lapsille ei olla laitettu omaa huonetta, mutta meillä aikuisilla on kaks makuuhuonetta. Toisessa on takka ja toisessa on parveke. Mies on tehnyt ihan älyttömästi remonttia koko vuoden, että ollaan saatu tää jonkinmoiseen asumiskuntoon. Tää on nimittäin tosi vanha talo, ja ollut mm. majatalona joskus muinoin. Nyt joku luulee, että ollaan miljonäärejä...mut ei oikeesti olla. Tän talon hinnalla ei saa ees kerrostalo kolmioo Vantaalta ;) Et kannattaa mun mielestä miettii, että mistä maksaa...no toki onhan tää tosi syrjäseudulla ja lähimpään kauppaan on matkaa 27km! Mutta lapsilla on aivan ihanat elinolot. Naapurissa asuu lehmiä, koululuokat on pieniä...nytkin ekaluokkalaisii on vain 6. Meidän takapihalla muuten kasvaa lakkaa...hih.

...niin aijotaan ottaa vaavi sitten maaliskuussa meidän väliin nukkumaan. Aion kyllä opettaa tuon meidän prinsessan sitä ennen isojen sänkyyn. Meillä ovat aina siirtyneet ennekun seuraava on vallannut pinnasängyn...eli n 1,5vuotiaina...kun ovat osanneet jo kävellä kunnolla. Mä en kyllä ihan oikeasti usko, että kukaan kykenisi kääntymään vauvansa päälle. Ne surulliset tapaukset, joita joskus sattuu...niin olen jostain lukenut, että äiti/isä on ollut päihteiden vaikutuksen alla, jolloin äidinvaistokaan ei toimi. Meillä ovat kaikki nukkuneet ekat kk, kun on yöimetyksiä, niin kiinni minussa. Se on vaan niin ihanaa.

Olen kyllä kade sinulle myymä tuosta kotidoplerista B)
Mä oon ihan raskausfriikki. Eli rakastan kaikkea tietoa. Vaikka tämä onkin jo 9. raskauteni, niin silti otan aina kaikki info lomakkeet ja kirjaset (ei muuten koskaan oo ollut niin hyvää opasta, kun nyt on se vau kirja)...niitä on vaan niin ihana lueskella...hekumoida. Kyllä on halvat huvit.:LOL: Mammajoogaa en ole kokeillut, mutta muutama vuosi sitten kävin synnytyslaulukurssin. No siitä sitten toisella kertaa ;)

Täytyy lähteä erotuomariks, kun pojille syntyi riitaa muistipelistä.

Mamma Muu+Mulperi 10+
 
B-vitamiini on se vitamiini mikä pitää suupielet kunnossa ja D-vitamiinia tarvitaan muuten kun syksy pimenee ja auringonvalo loppuu! Olen syöny vitamiineja koko raskausajan, että niistä tuskin voi saada yliannostusta mutta en kyllä muuten ole ollu yhtään pirteempi tai terveempi kuin aikaisemminkaan :|
Koulussa pitäs jaksaa vielä 2 vkoa ja sitten alkas 10vkon neuvola harjottelu! Kuuntelen varmaan vauvan sydänääniä joka pvä josse nyt vielä on pysynyt matkassa siihen asti! Kamalasti huonoja uutisia tullut tähän ketjuun :kieh: Onko kukaan laskenut poistuneiden määrää? Ajattelin vaan, että nyt paremmin käsittää miten yleisiä km ja tuulimunat ovat, vaikka sitä aina puhutaan mutta kun se omalle kohdalle on sattunut on ollut hyvin orpo olo!
Tietääkö joku missä pääkaupunkiseudulla olis mammajumppaa kun ennen motivuksessa oli, mutta enää en löytänyt! Mitään en ole jaksanut liikkua koko aikana, mutta jotain kait pitäs alotella :) Elämä on menny ihan mökissä nyhräämiseksi ja odotan vaan koska jaksais taas touhuta jotain ja laittaa itseensä kun kaikki sellanen jäänyt :(
Huomenna ultra, mies onneks lähtee mukaan mutta kyllä jänskättää se niskaturvotus!
 
Enpä oo tainnut kirjoitella moneen viikkoon. Joku kyseli kuulumisia, tuli hyvä mieli! Ja vähän hassu, kun just edellisenä yönä olin nähnyt unta että joku täältä kyseli (en siis ole tod. mikään enneuniennäkijä) :LOL:

Olo on parantunut huimasti verrattuna sairasloma-aikaan, silloin en voinut sängystä nousta kuin vessaan. Nyt olen ollut jo pari viikkoa töissä ja aamuvuorot sujuvat ihan hyvin, iltavuoron jälkeen olen kyllä ihan romuna vieläkin. Kotiin menen ja sängystä nousen vasta seuraavana aamuna, vaikka iltavuoro loppuukin jo 18.00.

Eli parisen viikkoa on nyt ollu aamuisin suht hyvä olo mutta tosiaan iltapäivällä ja iltaa kohden mennessä se pahenee. Lähes joka päivä oksennan vieläkin iltaisin, eilen aamullakin. Mutta se 0-3 kertaa päivässä on jo suuri parannus siihen 7-10 kertaa päivässä. Vaikka en aina oksentaisikaan niin huono olo on ikävä kyllä silti joka ilta. Kai se tästä.

Sydänääniä kävin kuuntelemassa viimeksi eilen (mies halusi kuulla myös), sitä ennen viime perjantaina yksin kun mies ei ehtinyt mukaan. Syke kummallakin kerralla jotain 150-160 välillä =) Kahdessa ultrassakin olen jo käynyt, silloin viikolla 6 ja sitten 8+5 ja hurjalta tuntuu kuvissa se kokoero kun ekassa näkyy vain pieni piste ja tokassa erottaa jo raajojakin. Ensi viikolla on keskiviikkona se np-ultra ja saa taas uuden kuvan :heart:

Innoissani en vieläkään kummoisemmin ole, en oikein osaa hehkutella varsinkaan oloani. Mitään en ole vielä ostanut, enkä varmasti vielä muutamaan viikkoon ostakkaan, ehkä tämä on vieläkin jotain defenssiä kun ei oikein osaa iloita. En silti epäile etten jossain vaiheessa innostu enemmän mutta tällä hetkellä olo on aika neutraali asian suhteen.

Joka päivä käyn lukemassa (useammankin kerran :D ) kuulumisianne mutta en nyt muista erikseen enää kelle kaikille piti jotain sanoa :ashamed:

Halit niille kellä mennyt kesken, tiedän miltä se tuntuu ja toivon kaikkea hyvää teille. Ja toivon myös että tämänkaltaiset uutiset loppuisivat jo :/

Nyt takaisin työn ääreen!

:wave: Oikukas rv 11+5 - 12+1
 
huomenet

täällä edelleen piku mies kipeenä :/ aamulla oli herätessä kuumetta 38,7
huomisen olen vielä kotkona ja sitten jää mies perjantaiksi kotiin.

Huomenna olis se ultra.. jännittää aika paljon.. nyt tuntuu vaan olo siltä että ei siellä masussa kuitenkaan ole ketään kun kaikki oiretkin hävinneet..paitsi tuo ala vatsan nippailu.. Oon yrittänyt ajatella positiivisesti jne mut nyt tuntuu että epätoivo nostaa päätään.. no, huomenna ollaan iltapäivällä viisaampia.

Nyt tuli ihan omaa napaa..

pitää mennä kun poikaa tyhjentää lompakkoa :whistle:
 
Huomenia :) Meillä alkoi päivä tänään ihanasti tytärpuolen kohta 6v nenäverenvuodolla mikä ei meinannut loppua _millään_ ... Mietittiin jo lääkäriin menoa kun tyttö menetti varmaan monta desiä verta. Siis kertakaikkiaan hanat aukes. Sitten pikkuhiljaa se siitä tyrehtyi, eikä tarvinnut onneksi lähteä päivystykseen... Töissä taas ja hieman kyllä väsyttää. :|

Nyt onkin monella ollut jo hyviä ultrakuulumisia ja täältä tuleepi lisää:
Eilen käytiin ja siellä vauva köllötti selällään, hienosti oli kasvanut 3cm parissa viikossa eli nyt oli 4,7cm pääperämitta. Syke +. Sitten ruvettiin herättelemään että nähtäisiin liikettä niin hän ponkaisi oikein äkäisesti sieltä pystyasentoon ikäänkuin "mitäs siinä tökitte ja herätätte :$ " :D sitten alkoi kova jumppailu ja kuperkeikat. Kädet ja jalat olivat hienosti näkyvissä, ihan vauvalta se jo näytti. :heart: Sitten ihan lopuksi tuli tippa linssiin kun hän rupesi pistämään sormiaan joko suuhun tai nenään, ei oltu aivan varmoja. :') Sitä oltiinkin sitten miehen kanssa todella tunteellista siiliä koko loppupäivä kun konkretisoitui se vauvan tulo niin paljon. <3

Tuohon gallupiin; meillä on vauvan kehto sängyn vieressä ja otan viereen syönnille vaan. Tai jos sitten itse nukahdan siihen niin ei se niin haittaa. Mies pysyy kyllä meidän sängyssä vieressä hamaan loppuun saakka, ilman sitä en pysty nukkumaan. :D ja se on niin syväuninen että jos vauva vähän kätisee niin häntä ei kyllä haittaa, ite luulen että herään jokaseen pikku ähkäisyyn, mutta niin se luonto sen on varmaan suunnitellutkin.

Oireina mulla oikeastaan vaan väsymys, mutta hyvillä yöunilla pärjään. Nyt on muutamina iltoina ollut pientä lämmönnousua... Rinnat aristaa vielä, mutta vähemmän kuin alussa. Uudet liivit on jo ja seuraavaksi sitten alushousujen vuoro, kyllä hieman meinaa kiristää jo vanhat .. Mä oon syönyt ihan alusta asti sitä Multitabsin Raskaus-valmistetta 1-2/pv. Alkuraskaudessa mulla oli anemia, mutta pienen ruokavalion muutoksen ja noitten tabujen avulla sekin kääntyi hyvään nousuun. Nyt onkin sitten hemppa jo 127. Terkkarikin sano että toi on hirveän hyvä valmiste, keskimäärin näkee äitien veriarvoista ketkä on syöny lisävitamiineja ja ketkä ei. Että jos olette väsyneitä niin ne vitamiinit itsessäänkin voi jo piristää jonkun verran.

Minäkin haluaisin kuulla jo uudestaan :heart:ääniä. Voisin lainata tuota doppleria joku päivä kotiin niin mieskin kuulisi. On se vaan niin hienoa!
Meillä oli viimeksi se syke 162-163, kertokaapas vielä niistä "tyttö- ja poikasykkeistä" ;)

Nyt tämä täti ottaa kahvia nassuun. Työn iloa :wave:
mama-L ja Onni 11+6
 
Huomenta! Ja onnittelut hyvistä ultrakuulumisista kaikille niissä olleille!

Olettekos jo miettinyt masuasukille nimeä? Siis sitä ihan oikeaa tulevaa nimeä joksi lapsenne kastetaan? Meillä oli eilen kiinnostava nimikeskustelu ja käytiin sitten väestörekisterikeskuksen sivuilla katsomassa kuinka monta sen ja sen nimen omaavaa henkilöä Suomessa asustaa. Se olikin kivaa ja aika oli hurahtanut siivillä parituntia...

T: Julietta ja vauveli 9+4
 
Tänään oli sitten eka neuvolalääkäri ja lääkäri totesi, että hyvin vastaa kohdun koko viikkoja (joita on siis 9+4). Ei siinä ollut sen ihmeempiä. Myös verikokeet saatiin ilman pyörtyilymisiä otettua.. Hyvä hyvä! :D Sydänääniä ei kokeiltu vielä ottaa, kun terkka sanoi, että täytyypi olla reilu 10 viikkoa, jotta niiden koneella kuulee!

Nyt vaan jännäillään ja odotellaan sitten ultrakutsua! Ja sen jälkeen sitten vasta on varattava uusi neuvola aika..

Julietta myös mä oon jääny siihen ananasmandariini mehuun koukkuun, se on ihan mielettömän hyvää! Oon ostanu jo ainaki parin vuoden ajan sitä aina kaupasta, nam!

Ja nimistä. Meillä on nimet olleet sekä tytölle että pojalle valmiit jo melkeinpä esikoisen syntymästä saakka, hih! =) Täytyy vaan nähdä vauva, ennenkuin lopullisesti päättää!
 
Mun pitäis tässä kohta soittaa ja varata ultra aikaa ja mietin sit tässä et kun näin alkuvaiheessahan on mahdollista 2 eri juttuun eli pelkästään siihen ultraan ja toinen oli se verikoe+ultra. Et ootteko te muut käyny kummassaki vai pelkässä ultrassa?
Ei osaa päättää ja kun vielä inhoon ylikaiken neuloja ja pistämistä.
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen.

maalainen86 ja hugo 10+5
 
Pikaisesti kurkkaamassa!

Hei tänään alkaa BB! Kävin jo netissä vähän tutustumassa asukkaisiin. Vaikutti ihan hyvältä porukalta...

Tänään on sit se kauan odotettu ja pelätty np-ultra ja heti sen perään neuvola lääkäri.Tulen sitten illemmalla ilmoittelemaan ja toivottavasti hyvien uutisten kerä.

Nyt syömään!
 
Ultrakuulumisia... masussa yksi vauva joka vastaa viikkoa 11 eli pari päivää pitemmällä kuin menkkojen mukaan. Niskaturvotus ok. Liikuskeli kovasti ja potkut oikein näky! :heart: Kyllä mieli herkistyi :heart: kun varmistui että masussa on terve vauvanalku. :D
 
Ekaksi vauvan nukkumapaikasta. Meillä on vauvalle se äitiyspakkauslaatikko ensisänkynä, mutta mitä luultavimmin nukkuu yöt miehen ja mun välissä, kuten molemmat pojatkin on tehneet. On sujuvaa ja helppoa sillain. Saa itsekkin nukuttua hyvin =)

Ultrista piti vielä laitta että mulle ei ole ikinä puhuttakaan mistään seulonnoista/verikokeista. Joten en ole semmoisiin osallistunut. Normi ultrissa käyty.

Nimistä. Noille kahdelle ensimmäiselle pojalle oli nimet valmiina. Ja nyt ois jäljellä vielä tytön nimi. Jos poika tulee niin sille ei ole vielä nimeä valmiina.

Täällä kanssa yks BB fani. Aloitettiin jo eilen katsomaan!!! Näkee suorana kun on kaapeli ja vielä sai ilmaiseksi ton bb kanavan :D Koko aamun sitä tuijotellut.... :whistle:

Nyt lepäilemään!

Piutsuli ja pojat unimassa+ Hiiri 10+6
 
Kyllä sitä tulee varmaan mentyä vaan sinne ultraan. Kyllähän ne siitäkin jo näkee tosi hyvin onko jotain vialla vai ei. Jännittää soittaa sinne (oon ujon puoleinen tämmösissä asioissa).

Kiitos piutsuli. Taitaa suurinosa käydä vaan pelkässä ultrassa, ainaki se neuvolatäti meinas et aika harva käy siellä verikokeessa.

Mut ihmettelen suuresti ettei mulle puhuttu eilen mitään näistä normaaleista verikokeista missä mamma-86 on ollut. Että otetaankohan niitä sitten joka paikassa... Itellä ei oo omasta veriryhmästä mitään havaintoa ja eikös se ainaki pitäis tutkia jossain vaiheessa?

maalainen86 ja hugo 10+5
 
Kauan odotettu big brother tänään!jipii! oli pakko käydä kurkkimassa subtv:n sivuilla jo niitä asukkeja. HEh.. Ja ihana kun eilen tuli PAKOkin pitkäst aikaa, oon siihenkin ihan koukussa..

Oli ihana lukee ultrakuulumisia, meillä tääl Kuopiossa tarjotaan vain yksi ultra ja mä kävin siinä viikolla 8. Pikkunen oli vielä tosiaan pikkunen, mut mulle oli tärkeintä nähdä hänet oikeassa paikassa kun pelkäsin kohdunulkoista. Sinänsä vähän haikeus tietää että se oli ainoa ultra, mut toisaalta olen kuullut niin monista "vääristä hälytyksistä" joita ultrissa näkynyt, että ehkä parempi vain ettei turhaan ultrata. (Väärillä hälytyksillä tarkoitin sitä että jos vaikka ultra näyttää että kaikki ei olekaan hyvin, sit saa olla huolesta harmaana monta kuukautta, pahimmassa tapauksessa syntymään saakka ja sitten kaikki saattaakin olla ihan kunnossa.)

Onko teillä muilla muuten neuvolakorttiin merkitty johonkin kohtaan vauvan syke? siis kun ovat kuunnelleet sydänääniä? itse on huomannut sitä kysyä mut en löytänyt sitä kyllä kortistakaan mistään kohdasta. Pitääkö paikkansa että tytöllä syke olisi nopeampi kuin pojalla? eikös se uskomus niin ole..

enne ja myttynen 12+6
 
Hei!

Olipa mukava lukea noin paljon hyviä ultrakuulumisia :)

Meillä oli eilen ensimmäinen neuvola ja siellähän meni melkein 2 tuntia kun innostuttiin juttelemaan :) Ollaan oltu niin paljon tekemisissä tuon neuvolan tädin kanssa kun viime vuoden kävin neuvolassa esikoista odottaessa ja tämä vuosi ollaan sitten käyty esikoisen neuvolakäynneillä... Ja nyt sitten siirryttiin taas äitiysneuvolakäynteihin :D
Sydänääniä kokeili kuunnella, mutta eihän ne kuulunu :(
Lupasin, etten huolestu, mutta kyllähän tuo jäi painamaan... Varsinkin kun tuntuu siltä että oireet ois muka hävinny :eek: Taidan vaan kuvitella ku oon niin heikkohermoinen... Toivottavasti...

Meillä ei oo kuin rakenneultra, mutta viikkojen 10-12 aikana otetaan verikoe josta katsotaan se riski... Jos verikokeen mukaan riski on suuri, niin sitten tehdään np-ultra.
Mulla ois se verikoe ens viikolla ja 3 viikon päästä ois ensimmäinen lääkärineuvola jossa kuunnellaan sitten uudestaan niitä sydänääniä... Hitsi että on pitkä aika :/

Tuo esikoinen nukkui vaihtelevasti joko pinnasängyssä meidän sängyn vieressä tai sitten mun vieressä... Nukkui mun vieressä aina kun olin nukahtanu kesken syötön tai en muuten vain jaksanu siirtää omaan sänkyynsä :) Ensimmäisten kuukausien aikana tuosta ei ollu mitään haittaa, mutta sitten aloin siirtämään omaan sänkyynsä kun alkoi heräilemään koko ajan... Taisi äiti tuoksahtaa liikaa maidolta :D
Tarkoituksena olisi muuttaa talven aikana kolmioon että tuo esikoinen pääsisi omaan huoneeseen ja vauva sitten saa pinnasängyn.

Nimiä ei oo mietitty ei ollenkaan kun mä oon vielä niin epäluuloinen tämän raskauden kanssa... Esikoistakin odottaessa uskalsin alkaa miettimään nimiä vasta viikon 30 jälkeen :D

Enne tais kysellä että onko sitä sykettä merkattu mihinkään ja kyllä meillä merkataan se siihen mihin tulee painon muutos, verenpaineet, hemoglobiini, liikkeet yms... Onkohan kaikilla samanlainen se neuvolakortti? :whistle:

Pitäisköhän sitä tehdä jotain hyödyllistäkin tänään...

Pimmi tänään 10+0 :)

Ai niin! Ninni!! Neuvolan laskurin mukaan mun laskettu aika onkin 26.3 eli muutatko sen jossain vaiheessa...?
 
koulu alkoi maanantaina ja olin ihan poikki sen jälkeen...se on kyl aika uuvuttavaa saada niin paljon tietoa kerralla :)
minulta otettiin verikoe heti ensimmäisellä neuvolla käynnillä ja siitä ne sit määrittää mun veriryhmän ym... mul on ultra vasta 24.9...:( en jaksais odottaa niin kauan mut ku ultran saa vast tehdä rv. 12-14, ellei sit mee yksityiselle tietenkin mut semmoiseen ei oo varaa:) olisin toivonut et saan ajan heti ku oon 12 rv ku siihen ei olis ollu niin pitkä aika...mutta onhan se hyvä vähän kärsivällisyyttä kehittää:)

minulle neuvolatäti sanoi että ne ei saa sairaalassa kertoa kumpi se on vaikka sen näkis! kuulemma johtuu siitä että ku jotkut ulkomaalaiset tekis abortin jos sais tietää et se on tyttö...niin sit on kuulemma päätetty et kunnallisessa ultrassa ei saa kertoo. et vaan yksityisellä ja sehän sit tietenkin maksaa aika paljon....mutta aika jännä et melkein kukaan ei tiedä tätä, et voiko se olla että tämä käytäntö on vaan pääkaupunkiseudulla...? onko joku saanut tietää normaalissa ultrassa? ku me haluttais tietää mut ei oo varaa mennä yksityiselle niin pakko on vaan löytää sitä kärsivällisyyttä jostain :D oon nimittäin hirveen utelias ja haluaisin ostaa joko vaaleanpunaisia tai vaaleansinisiä vaatteita sit myöhemmin ku se on niin söpöö:)
t:laura ja pikkuinen 9+5
 
Lääkäristä kotiuduttu..
Kyllä pisti pikkunen taas mamman tulisille hiilille muutamaks tunniks.
Kaikki verikokeet ja pissat sun muut oli kunnossa ja sisätutkimuksessakin kaikki vaikutti hyvältä. Sit koitettiin kuunnella sydän ääniä, eikä niitä sitten kuulunutkaan vaikka kuinka etsittiin. :( Paha mielihän siitä jäi ku kuulin odotellessa edellisen kävijän vauvelin sydänäänet käytävään asti. :/
Lääkäri käski sitten pyytää terkkarilta ajan ultraan jotta voidaan varmistaa, että kaikki on hyvin. Sain sen ultra ajan sit heti parin tunnin päähän ja kävin hakemassa ukonkin mukaan tueks ja turvaks. Vauva näky ruudulla ja terkka sano, että kyllä se sydän sykkii (vaikka mä en kyl nähny mitään). Sit kaveri yhtäkkiä ponnisti ja heilu siellä ja mua alko hirveesti naurattaa. Kyllä tuli huojentunut olo. Mun rakas pikku kaveri on sittenkin matkassa ja voi hyvin!!! :heart: :heart: Jospa ne sydänäänet kuluu jo seuraavalla kerralla kun siihen on aikaa nyt 2kk. :/
Nyt salamatkustaja näyti jo ihan vauvalta ku viimeks se oli niin paljo pienempi. Kokoa oli 5,1cm! :heart:

Nyt mun on pakko tehä töitä ku oon jo 4h ollu pois töistä tänään.. :eek:

Iki onnellinen Rhea ja pomppuliisa 12+1 :heart:
 

Yhteistyössä