MAALISMASUT 2008

Tervetuloa uusille! :wave:

Minä reilun 1kk päästä 25 ja mies huomenna 24 vuotta. Kuus vuotta takana ja niistä 4 kihloissa. Ensimmäistä siis odotetaan ja koira ja 2 kissaa löytyy ennestään.

Mäkin ihastelin jo kaupassa vaatteita. Mutta mitään en osta ennenkuin se maaginen 12 viikkoa on mennyt!! Kuluispa aika nopeammin!!

 
Niin eihän se siis kosinta ollut kun ollaan oltu jo 5vuotta kihloissa :whistle: mutta kiitos onnitteluista! Yhteensä tulee syyskuussa vuosia täyteen jo 8!!

Uusille tervetuloa :wave: ja onnittelut :flower:

Nyt loppu pottaharjottelut täällä hetkeks ainakin :ashamed: Ei vaan taida olla oikea hetki kun sitä pissaa tulee vaan lattialle eikä yhtään pottaan. Mutta onneks ei oo vielä kiire ja uskon että päivähoidossa katsoo muilta mallia ja ehkä se alkaaki sitten kiinnostaa ;)

Tänään ollu pää koko päivän kipee |O Kävin sitte ostaa panadolia..ja salmiakkia..ja suklaata, eiköhän näillä parane :LOL: :LOL:

Nyt perhesuihkuun :heart:

Suvitus+Yrsa 4+6
 
Heipparallaa!

Paljon onnea kaikille uusille odottajille. :hug:

Täällä vieläkin mietitään, että onko tämä raskaus todellakin totta!? Testin oon kyllä tehnyt VAIN kolmeen kertaan joten pakko kai se on uskoa. =) Siis ekan kerran plussasin viime sunnuntaina, samana yönä mieheni sanoi, että nyt kyllä tehdään toinen, ja lopputulos oli sama :LOL: Niin ja sitten vielä yksi keskiviikkona. :ashamed:

Odotan niin kovin, että pääsen sinne neuvolaan ja tietenkin ultraan. Mieskin on aivan innoissaan, ekaa kun odotetaan. Olen niin onnellinen, pitkän ajan odotus palkittiin. Mies on ollut aivan ihana, olen onnellisempi kuin koskaan. Meillä yhteiseloa nelisen vuotta... aina ei ole ruusuista, mutta toisaalta ollaan kyllä hemskatin hyvä tiimi. :LOL: Kihloissa olaan ja ens vuonna mennään naimisiin. (Sovittu jo ennen raskausuutisia)

Me asutaan vielä pienessä kaksiossa, saapi nähdä miten käy. Taidetaan pian muuttaa rivariin. =)

Edelleen on vatsassa nippailua ja maha on ihan sekaisin. Mitään muita oireita ei oikeastaan ole. Paitsi tietenkin väsymys, mut se on syntymävika.

Sitä vaan mietein, että milloin nuo heikotus ajat yleensä alkavat jos alkavat? Niin ja sitten teille jotka olette jo esikoisenne saanut niin miten pian raskaus on alkanut näkymään, vko:lla? Itse nään jo nyt tuon vatsan kasvun, mikä johtuu täysin siitä, että olen syönyt kuin norsu tässä kuussa, eli olisin yhtä turvoksissa ilman raskauttakin. :LOL: :LOL:

Paljon tsemppiä kaikille!!! :hug:
 
Mulla kans nyt hirveetä turvotusta päällä mutta jossain joku sanoi että kuuluu alkuraskauteen ja menis ohi? Toivotaan :LOL:
Mutta ekassa raskaudessakin mulla näky jo tosi aikaisin, muistan kun viikolla 8 menin neuvolaan ekan kerran ja maha pönötti jo sillon..
Nytkin mahasta huomaa et on 'raskausmaha' tai 'turvotusmaha' ettei oo semmonen 'lihomismaha'.. En mä usko näihin mun juttuihin enää itekään :LOL: :LOL: Mitä oikeen kirjotan :LOL:
 
iltoja!

NallePuh:
Itellä alko esikoista odottaessa pahoinvointi 7 viikon tietämillä.. ja kesti jonnekkin 13-14 viikkoon..

Papagena ottaa vaan ihan rauhallisesti ;) Kyllä siellä pikku Papu aivan varmasti kasvaa.
Ite tosin kans kattelin kirpparilla jo vaatteita mut en kyllä vielä vähään aikaan mitään hanki.. Ja vaatteita on kyllä aika paljon ennestään pojalta jääny. jos sattus tyttö tulemaan niin pitäs vähän enemmän ostella vaatetta.

Ite jouduin kans ottaa panadolia.. alamaha kivut eikun kovenee :/ Ihan kun puujolla viiltäs.. ootan jo etä viikkoja tulis pian lisää niin helpottas.

mut nyt öitä kaikille ja mukavaa viikonlopun alkua!!
 
Nyt on potteri nähty ja masu täynnä herkkuja. :x

Lupauduin kaverille lapsen vahdiks huomenna ku se menee joraamaan. :eek: Saa nähä kuinka käy. Tyttö on 2kk! :heart:

Nyt meen töniin tota iskää ku se meinaa sammua tähän aikaan.. :D Huomiseen leidit! :wave:

Ja tervetuloa tähänkin pinoon skog! :wave:
 
Huono aamu täällä.
En saanut yöllä millään unta vaikka olin koko illan ihan väsynyt. Olen siis nukkunut vaan pari tuntia.
Ja kun heräsin vatsa tuli tosi kipeeksi, kouristeli ja tuli tosi paha olo.
Mut ku söin viinirypäleitä ni helpotti.
Tyttö ei myöskään syö enää yhtään puuroa, mitähän sen tilalle keksisi?
Kyl huolestutti ne masukivut mut kaipa se oli ihan nurmaalia...

Suvitus+Yrsa täydet 5 viikkoa :D
 
Huomenta ja sama täällä suvitus, olen tuskin nukkunut silmäntäyttäkään koko yönä! Kissat mourusivat ja jännitin jo etukäteen miten tänään jaksan töihin ja...nythän sitä jaksaakin lähteä:( Ajattelin aamupalalla että höh eikö mulla muka yhtään ole pahaolo, että minne se nyt katos...ei tunnu miltään paitsi, että pää hajoaa tästä jatkuvasta pelosta ja kuulostelusta! Eilen oli tosi kurja olo vielä ja ajattelin, että voi johtua mun ab kuuristakin mutta jotain hämärää tässä on! Muutaman päivän on ollut mahakin tosi kipee, mutta olen kuitannut sen ilmavaivoilla koska niitä on todellakin ollut.Välillä on ummetusta ja välillä on vatsa ihan löysällä ja sekaisin! Onko teillä ollut tämmöstä? Ulkona näyttää hyvältä, pakko lähtee haukkaamaan happea ja saatava muuta ajateltavaa.Mies lähti Tallinaan hummaamaan, eikä jaksa näitä mun juttuja...ei ihme kun en itsekkään tahdo jaksaa :kieh: Koska helpottaa, koska tulee varmuus??? Mukavaa lauantaipvää kaikille, nauttikaa kesästä kun vielä voi =)
 
Mulla ei ollu oikeestaan syytä valvomiseen, uni ei vaan tullu :|
Ja mulla oli oikeesti ekaa kertaa sellanen oksu-olo mut psyykkasin itteeni aika rankasti ettei tarttis mennä pönttöö halailee ;) Ja se toimii aika hyvin ku saa vaan ittensä vakuutettuu! Ja ku jotain söi ni helpotti, paitsi et nyt taitaa taas vähän kramppaa :eek: Au, toivottavasti tää kuuluu tähän, kohta alkaa jo huolestuttaa..
Mulla kans mahan toiminta vaihtelee, välillä ihan kovana ja välillä löysänä mut ummetusta mulla ei oo, päinvastoin, vessassa käyn kakkosella ainakin kaks kertaa päivässä :whistle: yleensä heti aamusta pitää juosta..
Mä en jaksa tytön kans mennä ulos nyt, oon niin hirveen näkönen silmäpussien kans et ei kehtaa.. Mennään sit ku mies tulee töistä :)
Ajateltiin myös stockalta niitä kanavapaketteja kun on jotain tarjouksia ja haluttais nähä formulat suorana :p
Nyt tulee pieni merenneito, sohvalle pötköttää vaan :D

Suvitus+Yrsa 5+0
 
Huomenta kaikki!

Tai no on täällä jo herätty kaheksalta, Poika heräsi jo puolelta ja mies oli vienny sen keittiöön ja antanut aamupuuron ni mä sain nukkua vähän pitempään, ihanaa :heart: Viimeyönä ei jotenki uni oikee tullu ja nukuin tosi huonosti. Mulla on ollu jonku verran sydämentykytys "kohtauksia" ja yksi oire ennen plussausta oli juuri nämä tykytykset lisääntynein määrin ja lisälyönnit. Esikolla oli sama homma. On vaan aika rasittavaa kun ei voi nukkua kun sydän sanoo tumtumtum kokoajan korvissa. Lääkettä ei viitsisi näin alkuraskaudessa ottaa, muutakun jos on aivan pakko. Otin joskus tuon esikon aikana ja terve lapsi hän on. JOs tän sais hoidettua sit tämän raskauden jälkeen. Rasittavaa tämä on ku nopee pulssi vie voimat kokonaan.

nallepuh25
: kyselit tuosta mahan näkyvyydestä. Seki on varmaa aika yksilöllistä ja yleensä lyhyellä/pienellä näkyy aiemmin kun taas pitkällä. Itse olen aika pitkä ja hoikka niin jotenkin tuntu et se maha ensin kasvoi tuonne sisään ja alkoi näkymän aika myöhään. Oisko ollu lähempänä 20 viikkoa. ;)

Mies lähti tuossa äsken töihin ja poika nukkuu ensimmäisiä päiväunia. Nyt pitäs itekki ottaa torkut kun nää taitaa olla pojan pisimmät unet, ainakin yleensä. Mies huomenna kanssa töissä joten siinä se viikonloppu meneeki
:whistle:

Vauvanvaatteita
ei itelläkää ole tullu vielä oikee hypisteltyä, tai no mitä tuossa laitoin pojalle pieneksi käyneitä vaatteita pois vaatekaapista ja järjestin tuon vauvalaatikon. Poikien vaatteita kyllä löytyy vaikka kuinka paljon, mutta jos tyttö päättää tulla nii sit pittää ostaa. On mulla muutama mekko tytölleki tuolla kaapissa, joskus olen alesta sortunut ostamaan kun on niin ihania ollut =) Jotenki on kuitenki poikaolo ja aattelinki antaa mahaasukille nimen verner.

Me ollaa ensiviikolla muuttamassa ja sit netin saaminen uuteen asuntoon kestää vissii useita viikkoja, höh. No hyvä ehkä välillä olla vähä poiskin tästä kapistuksesta, huomaamatta tässä älillä aika kuluu liiaksikin. Asunnosta puheenollen muutamme vuokralle kaksioon. Ihan hyvän kokoseen et mahtuu lastensänky ja varmaan toinenkin jos tarve kevällä vaatii. Meillä kyllä tämä poika nukkui vaunussa yö unet lähes 5kuukauteen saakka. Et niin varmaan tuo vernerkin tulee tekemään.

Että tämmöstä tälläkertaa. Annetaan muillekin suunvuoro =)

apilaniitty sekä verner 5+5 (en ole täysvarma tuosta viikkomäärästä)
 
Huomenta.
Saanen liittyä joukkoon, sillä alkuviikolla tikutin selvän plussan! Viimeninkin! Yritystä on ollut yli vuosi ja tuolla kuumeilijoissa olen jonkin verran käynyt kirjoittelemassa. Laskettu aika sijoittuu jonnekin 20-23.3.-08 välille.
Täytän ensi kuussa 29 vuotta ja minulla on syksyllä koulunsa aloittava poika. Isäntäkin talosta löytyy, mutta on tällä hetkellä rauhanturvatehtävissä ulkomailla. Pihaamme vahtii 9kk ikäinen saksanpaimenkoira.
Avioiduimme kesäkuun lopulla ja paikkuinen onkin saanut alkunsa juuri hääyön aikoihin. Ihananpaa ja odotetumpaa lahjaa emme voineet kuvitellakaan saavamme.
Kuuden raskausviikko alkamassa ja täysin oireettomana tässä mennään. Esikoisen odotus oli todella hankala joten toivon että näin hyvin menisi jatkossakin.
:heart: :heart:
 
Tää on niin tätä...taas roikun täällä palstoilla vaikka töihin jo pitäs alkaa valmistautumaan! Kiva mennä sinne selitteleen taas kaikille, että vaikeeta on ja vastustaa tämä lapsenhankinta taas kerran! Naisvaltaisella alalla ja vielä hoitoalalla niin en ole näitä ikäviä kokemuksia onnistunut salassa pitämään ja se on sitten ihan yleinen huokailun aihe ja mua se jo vähän kiusaa! Monet kerrat olen kesken työvuoron siirtynyt omalta os:lta naikkarille vuodon ja kipujen takia ja olisin kyllä nyt toivonut vähän pidempää saikkua, mutta kerjäämään en alkanut.Kurjaa vaan työkavereille kun pitää varautua aina siihen, että mun hommat jää kesken tai tekemättä ja välillä onkin aika hyödytön olo siellä sitten! Viivi&Wagner, koska miehesi on mennyt rauhanturvateht.ja minne jos saan udella? Koska pesti päättyy ja voiko sen lopettaa kesken jos tulee jotain yllättävää elämäntilannetta tms.päälle? Eikun sitä vaan kun mun mies sinne olis kovasti menossa, nytkin tullut kutsu Kosovoon ja minä en ole asiasta yhtään mielissään! Miten sitä sitten pärjää ja miten usein ne lomailevat? Ei mutta nyt mentävä lomps :kieh:
 
Päiviä!

Täällä oli yöllä kans oksu olo, niinku joku muukin mainitsi. Ja samoin sain psyykattua itteni etten ruennut paisuttelee pahaa oloani. Taisin kyllä aikamoista painajaista nähdä pahasta olosta, tai sit se oli totta...tiedä häntä. Aamulla kans tuli huono olo, olis pitänyt heti vaan syödä. Meni kyl sit syödessä kuitenkin ohi. Samaan aikaan tää alkaa näköjään kuin esikoisenkin kaa. Mut toivottavasti myös loppuu yhtä äkäseen eli parissa viiksossa :D

Vatsan näkymisestä: Esikon kaa meni kans aika kauan, lähemmäs 20 viikkoa ennen ku rupes näkyy ja pieni masu oli loppuun saakka. Eka kerran eilen huomasin peilistä kattoessa, ettei maha kyllä ihan normaali oo :LOL: Eli on tainnut vähän pyöristyä. Mut ei se vileä paidan läpi näy...ja onhan tota pikkuröllykkää vielä esikonkin jäljiltä...

No mutta, ei kait tähän hätään taas muuta.
Jaksaako muut liikkua kun pitäishän sitä vähän niinku pitää huolta liikunnastakin..?! Täällä ollaan melkosta laiskistuneita eikä tytönkään kaa enää koskaan juuri tehdä vaunulenkkejä. Plääh.

Eipä muuta. Mukavaa viikonloppua :heart:

Minä ja pikkuinene 8+0 ehkäpä...
Onkstääl sellast laskurii mikä näyttää tarkat viikot???Mäen löyrä.
 
Tervetuloa munkin puolesta viivi ja vagner. :)

Olipa mielenkiintoinen yö, näin mitä omituisimpia unia. Oon huomannut että nyt raskauduttuani näen paljon enemän unia kuin normaalioloissa, onko muilla samaa?

Jotenkin ihan blääh olo, ei huvittais mikään. Yhden vaipan sain tuolle taaperolle ommeltua, mutta siinäpä mun tekemiset onkin. Taidan pitää laiskottelupäivän. ;)

Rajis ja kuutonen 5+5
 
Huono unisuutta on näköjään liikeellä. Mulla on jo pari yötä menny levottomasti ja heräilen jatkuvasti. Lisäks on nyt tää kurkkukipu ja nenä tukossa, joten unet on jääny lyhyiks. :kieh:

tutteli: Täällä myös vatsan toiminta ihan sekasin. Välillä tulee useasti päivässä ihan löysänä ja sit menee 3 päivää ettei tuu ulos mitään. Maha on ku kaasupallo kova ja iso. Sen takia sitten myös on kovia maha kipuja ku mikään ei toimi. Aika ärsyttävää!

viivi ja vagner: Tervetuloa mukaan! :wave: Todella mukava häälahja tosiaan. Jää vieraiden kukkamaljakot kevyesti toiseks! Onnittelut plussasta ja toivottavasti se mieskin pian kotiutuu! Ja hyviä vointeja!

Rhea ja masukki 6+3
 
vatsan näkymisestä niin esikoisen kanssa alkoi näkymään rv 22 suunnilleen. jännittää että milloin nyt...

suvitus puurosta jos ei nyt halua syödä niin anna vaikka leipää välillä. meidänkin tyttö tykästyy puuroon aina välillä, muutaman päivän jälkeen maistuu taas, ja tossa välissä siis annan leipää, hedelmiä jne puuron sijasta.

liikunnasta ainoa liikunta tällä hetkellä on arkiliikunta, tytön kanssa pyöräillään n. 8-16 km päivässä, mutta lenkillä / salilla / uimassa jne en ole käynyt PITKIIN aikoihin, vielä esikoista odoteltaessa joka päivä :(

töissä olen niin enköhän jatka hommia...

armoton väsymys jyllää, illalla meen jo 20-21 maissa nukkumaan ja kuitenkin väsyttää aamulla 6 kun noustaan...

maya rv 7
 
niin ja turha lisäys vielä että eilen tilasin tytölle vaatteita H&Mstä ja samalla oli pakko tilata itelleen 2 Ä-housut ja 2 Ä-paitaa :) vaikkei valikoima kovin kiva mutta jospa noi sopisi ja niillä pärjäisi...

[/b]skog onko lapsia ennestään?

iästä niin mä oon 23v, mies 26v, molemmat täytetään vielä ennen vuoden loppua. tyttö 1v.

maya rv 7
 
No niin, nyt on veneilty. Enempää en olisi jaksanut.....viikko riitti..olen mökki-ihmisiä enemmän. Tänään lähdetäänkin kaverin kemuihin ja sieltä huomenna mökille. Ollaan keskiviikkoon asti koska torstaina on eka neuvola =) .
Mulla on hieman etova olo. Muuten edelleen ei pahemmin oireita, täytyy vaan nauttia!!
Eikö 7:ttä päivää lasketa mukaan, esim. 6+7? Vai vaihtuuko se silloin 7+0?

Mä kanssa lähden kertisvaippoihin, tai ainakin nyt tuntuu siltä. Mitäs muita kyssäreitä täällä on ollu.....Niin ja en ole vielä mitään vauvavaatteita katsonut, mä otan tän asian niiiin varovaisesti, että vasta ultran jälkeen mä varmaan uskallan täysillä iloita asiasta!! Kaveri toi ulkomalta tuliaisia jo vauvalle...ihania ne oli, mutta silti en uskalla niitä hipeltää....

Viikko vielä lomaa ja sit alkaa uusi työ, vähän jänskättää

:whistle:

Varmaankin suraavan kerran ilmoittelen itsestäni torstaina kun neuvolasta ollaan tultu =)

Tuizu ja tyyppi 7+6?
 
heips täältäkin suunalta! :wave:

Näköjään täällä on muitakin valvojia. :hug: kaikille.
Ite en meinannu saada illalla unta ja ihan yht äkkiä tuli kauheen paha mieli (en kyllä oikein tiiä mistä) mutta piti hiukan värnytä...
kun unta sain niin poika heräs eikä meinannu asettua.. tuli sitten meidän viereen ja kun viimein siihen asettu niin nukkukin keskellä sänkyä poikittain :kieh: onneks sain aamula jäähä vähäks aikaa pötköttelemään.
Taitaa poitsua puhkeevat hampaat vaivata.

Ite oon olu ihan kauheen kipee koko eilisen illan, yön ja aamun.. nyt on alkanut vähän vihlonta helpotta..

Suvitus:
Meillä tökkii kans Tatulla aina toisinaan puuro.. Ja en kehtaa tyrkyttää kun selvästi näkee millon ei yksinkertasesti mene alas. Saa silloin leipää, muroja, jugurttia ym.. On pyritti kyllä että aamupuuro syötäisiin mutta kuka nyt päivästä toiseen puuroa söis.. nyt on tas monena päivänä menny puuro yhdessä hujauksessa.. varsinkin kun on mansikoita sekan saanut :p

Saas nähdä suunnataanko rannalle tänään vaiko vasta huomenna.. poika on ihan hirvee vesipeto ja oltiinpa minne tahansa menossa niin aina haluais vaan uimaan :D

mukavaa päivän jatkoa!
 
Tervetuloa ja onnittelut viivivagner ja tyynex :wave: :flower:

Mä huomasin tän mun mahan kans et on muuten normaali hoikkamaha mut heti ku syön, mitä vaan, ni turpoo megakokoseks :eek: Mut menee sit onneks ohi mut ei oo kiva lähtee syönnin jälkeen vaikka kauppaan tms.. Mut mulla jäi edellisestä raskaudesta lörömaha :ashamed: vaikka paino laski alle lähtöpainon, niin silti, mutta sille ei voi mitään eikä itku auta :)

Mulla oli kans yöllä nenä tukossa ja se oliki muuten yks syy miksen saanu unta :snotty:

maya: joo ajattelin nyt laittaa puurot pannaan joksku aikaa.. Ku ei sitä mee ku parhaimmillaan kaks lusikallista :eek: Mut leipää meni hyvin ja muroja, joten eiköhän niillä jatketa vaikka viikko =) Ja hedelmiä vois kans yrittää, omenoista ainaki tykkää. Jugurttia ei kun on niin sokerista :x

Täällä kans yks laiskottelija joka ei tee tarpeeksi liikuntaa :ashamed: Kävelyllä yritetään käydä joka päivä, edes pienellä mutta eilen ei käyty ja katsotaan jaksaako mies tänään lähteä kun töistä tulee, ei varmaan :/
Nyt pitäis kyllä ryhdistäytyä ja alkaa liikkumaan!!

Nyt kun tyynex tuli ni en ookaan enää se juniori :D
Minä siis 22v., mies 25v. ja tyttö 1v8kk :heart:

Mulla on niin kipeet hartiat |O Ja sen takia on pääki koko ajan kipeenä.. Mut kaipa tällä megaväsymykselläki on oma osuutensa joten nyt kun tyttö nukahti niin menenpä minäkin vällyjen väliin koisimaan :xmas:

Suvitus+Yrsa 5+0
 
Danjuska:

Mä oon kans siis yrittäny antaa puuron aamulla ja illalla, ja mulla on kaapissa aina kaks eri nalle-puuroa, että aamulla ja illalla syötäisiin eri puuroja ja aina ku paketti on loppunu ni oon ostanu taas eri maun mutta kaipa siihen silti kyllästyy :)
Mutta nyt jää puurot ja annetaan tilaa leivälle, muroille hedelmille...
 

Yhteistyössä