MAALISMASUT 2008

apilanniitty olen todella pahoillani puolestasi :hug: kannattaa ottaa yhteyttä lähisairaalan gyn. polille niin ne voi tutkia mitä tapahtumassa. jos KM niin pitää seurata tapahtuuko se itsestään vai joutuuko kaavintaan. ota huomenna yhteyttä! jaksamista ja voimia nyt sulle!!

myymä kyllä siellä vatsassa vaan kasvaa jotain!! harvemmin näillä viikoilla mitään vatsaa näkee ;) odota vaan, kohta valitat että se on tiellä ;)

maya rv 7
 
Mahtuisiko tähän joukkoon vielä yksi uusi odottaja =) Meillä odotellaan pikkukolmosta syntyväksi maaliskuun lopulla.Tarkkaan laskettua aikaa en osaa sanoa kun kierto on välillä ollut niin epäsäännöllinen.
 
No nyt on tiskattu, imuroitu ja vaihdettu lakanat ja palkaks sain pirun kipeen selän |O
Eikä yhtään ois nyt voimia nukuttaa tyttöä päikkäreille, mut ei auta :/ Nukahtaispa vaan pian et pääsis iteki pötköttää..
14:50 alkaa formulatki ni pitäis niitä ennen ehtiä levätä.
Mä oon ihan turkasen väsyny koko ajan, vaikka kuinka nukkuis ni silti haukottelen koko ajan..

Mulla kans eri hajut tekee tosi pahaa! Roskis haisee ihan törkeen kamalalta ja autoki alkanu haisee sellaselta pahoinvoinnilta, siis haisee autolle mut mun nenässä pahalle. Ja siellä täällä, ihmeellisissäkin paikoissa, saatan yhtäkkiä haistaa kamalia hajuja ja mies on aina ihan äimänä ja yrittää kans haistella :LOL:

Voi apilaniitty, oon pahoillani :hug: Mutta teillä on tosiaan pieni vauva kotona rakastettavana :heart:

Ja minda, sekaan vaan hyvin mahtuu :wave: Ja onnittelut :flower:

Nyt käyn taas kokeilee josko kävis nukkuu :ashamed:

Suvitus+Yrsa 5+1
 
apilaniitty, olen todella pahoillani :'( :heart: ite jouduin kanssa kokemaan tuon kamalan kokemuksen helmikuussa.
Mindalle suuresti onnea ja iso :hug:
Voi että kun osaa väsyttää :| voisin nukkua koko ajan. Ja mieli on herkässä, aamulla lehteä lukiessa pääsi itku kun luin kuolinilmotuksia.
Sattu jollakin mummolla olemaan sama nimi kun mun toinen nimi, siitähän sitä jo kannattaa itkeäkkin :D :ashamed:
Voi tätä, hassua. mutta ihanaa :heart:
 
No nukahtipa vihdoin!
Pääsee mammaki lepuuttaa :D

Pitäis käydä tänään kattoo tytölle 'isojen lasten sänkyä' ku tutuilta sais. Kaipa sitä ton ikäsen voi jo tavalliseen sänkyyn laittaa? 1v8kk, ei kait siihen mitään ikärajaa oo =)

Nyt nukkuu!!!

Suvitus+Yrsa 5+1
 
apilaniitty: Paljon :hug: !! Kovasti voimia! Tuo on mun pahin pelko tällä hetkellä ja jokainen vessareissu pelottaa kauheesti! Kannattaa tosiaan soittaa jonnekkin, että asia tarkistetaan.

tutteli: Aika ikävää kommenttia mieheltä. Ne osaa kyllä olla aika ajattelemattomia ja itsekkäitä usein. Omakin tuossa nukkuu krapulaansa, tuli viideltä kotiin. En millään jaksais tollasta perseiden vetämistä joka kerta, mutta minkä sille voi ku ei aikuista voi pakottaa tekeen toisin.. :( Lisääntykö se sun vuoto vai mikä on fiilis? :hug:

Uudet taas tervetuloa! :wave: Ja onnittelu plussasta!

Mä vasta heräsin ja nyt yritän sitten tappaa aikaa itsekseni ku tuo toinen nukkuu. Tv:stäkään ei tuu mitään. :kieh:

Rhea ja masukki 6+4
 
Tervetuloa kaikille uusille ja onnea plussasta :flower: :flower:

Ikä kysymykseen niin minä ja mies molemmat 21v. ja tyttö 6 kk.
Apilaniitylle iso :hug:
Äitiyspakkausta en oo ajatellu ottaa kun tytölle silloin otettiin se. Eihän se raha iso oo mutta ei tarvita sitä pakkausta.
mut nyt häytyy jatkaa kotihommia.

Maria ja pikkukakkonen?
 
Apilaniitylle paljon voimia ja jaksamisia..
:hug: :hug:
Minua kyllä hieman hermostuttaa tämä minun oireettomuus... Mutta tein vielä varmuudeksi yhden testin ja kyllä se plussaa näytti edelleen. Hassu minä, kun ei voi olla rauhallinen oireettomana ja sitkun oireet tulee niin manaan niitä... On mullakin jotan alavatsa kipuja ollut pari päivää sitten, lähinnä sellaista menkkamasita kipuilua... :headwall:
 
Heips, plussasin 19. päivä, laskettu aika olisi 18.3. Neljättä odotan (tytöt 6v ja 3v, poika 1v7kk), ikää minulla on 26, mies on 30. Kenellekään ei olla asiasta kerrottu, mutta tuntui että pakko on saada jonkun kanssa näin hyvä uutinen jakaa. Pikkuhiljaa lueskelen noita kirjoituksia, miten nyt noilta muksuilta saan olla rauhassa..
mollamamma ja masukki :heart:
 
Tänään en meinannu millään päästä sängystä, tuntu et voisin nukkua ikuisuuden ja olisin silti väsynyt. Ruokakaan ei maistunut oikein vaikka nälkä on kyllä kokoajan. Mahakin kipee ajoittain. Itketti ja suututti. Nyt taas parempi olla.. Sovittiin et huomenna lähetään kesälomareissuun kokoperhe! ihana lähtee jonnekki käymään ja yöpyy viel jossain hotellissa kerrankin! ja sit torstaina onkin jo se kauan odotettu neuvola!

Tuo keskenmenon pelko se painaa varmaan jokaisen odottajan mieltä. Nää ekat viikot on pahimpia ennen ku pääsee ultraan ja sit ennenku alkaa tuntee ekat liikkeet. Mä tunsin esikoisesta jo viikolla 15! ei olis hyvin pitkä aika. ja sit kun tuntee liikkeitä niin on kiva kun voi vähän itse seurailla että siellä se ui niin kaikki on hyvin! :)

Nyt mansikan syöntiin! :heart:
 
Joo, mulla yks ajatus oliki et tyttö pääsis sit ku herää ni ite pois sängystä ja kömpii mun viekkuun aamulla :heart:
Tietty voi tulla ongelmia ku yöllä herää mut eiköhän seki oo totuttelukysymys :)

Semmonen tuli mieleen et vuotaako kenelläkään muulla vielä rinnat?? Ku mulla nyt jo vuotaa ja esikoistaki odottaessa kyllä vuosi jo alusta alkaen mut että näin alusta?? Mut hyvä merkki ni tietää et maitoo tulee taas hyvin imetykseen :D
Niin ja taas on pää kipeenä. :/

Suvitu+Yrsa 5+1
 
No niin.. ajattelin tulla vielä tänään täällä pyörähtämässä kun sain lapset nukkumaan ja mies lähti viemään koiraa iltalenkille.
Voishan sitä esitellä itseä vähäsen eli olen pian 24-vuotias kahden lapsen äiti. Poika täyttää loppuvuodesta 4.v ja tyttö täytti alkukesästä 1.v ja pikku kolmosta odotetetaan syntyväksi maaliskuun lopulla :heart: Perheeseen kuuluu myös isukki 26.v ja koira

Mitään ihmeempiä alkuraskauden oireita ei vielä ole ollut muuta kuin tänään kaupassa iski aivan mieletön himo piparkakkutaikinaan :D En sitten kuitenkaan ostanut. Välillä palelee aivan hirveesti.Neuvolaan ajattelin huomenna soittaa jos saisin vähäsen tarkemman päivänmäärän tuolle lasketulle ajalle

Minda ja masukki =)
 
Suvitus: Miun toisesta rinnasta tulee iltaisin jotain nestettä, mutta en tiedä mitä sieltä pitäisi tulla, että voisi sanoa sen vuotavan? Kun tää on eka, niin on ulalla kaikesta, melkein... Sitä tulee kun puristelee... Vai onko se sitä vettä, mitä vois jäädä suihkussa?!?!?

Mie en oo nukkunut päiväunia moneen päivään ja nyt väsyttää armottomasti. Oltiin koko päivä asuntomessuilla ja todettiin, että kaks taloo sieltä olis voinut sellaisenaan (ilman kalusteita) ottaa. Ei ne tavallisille palkansaajille ole. Ellei tykkää tosi erikoisesta ja halua uida veloissa. Pihoissa oli enemmän kivoja jujuja mun mielestä.

Uusille sydämellisesti tervetuloa ja pienille jarrutarroja matkaan. Niitä jarruja tosin mukaan muillekin!

Misupai ja Helmisuurimo 7+4
 
huoh kun on teksiä tullut =)

Käytiin viettämässä päivä kalajoella. Oli tosi kiva reissu =) Sen jälkeen vielä käytiin ravintola pizzeriassa syömässä jätti annokset pastaa :p Poika söi nakkikoristaan vaan pelkät nakit ja jätti suurimman osan potuista syömättä..

Mikäs on Tuttelin vointi?? :hug:

Entäs Apilaniitty?? Varmaan ei mitkään sanat kovin paljon auta mutta onneksi tosiaan ajattelet noin että onhan teillä esikoinen ja saatte hänestä nauttia.. Vaikka ei varmana helppoa ole. Voimia kovasti! :hug:

Suvitus:Meillä poika siirty reilun 1v ikäsenä jatkettavaan sänkyyn ja ihan hyvin on menny. Toisinaan aamusin kipittää viereen tai sitten yksinkertasesti huutelee hakemaan.
Aluksi meinas olla illalla ongelmia kun huomas että sängystä pääseekin pois mutta pitkäjänteisyydellä homma saatiin toimimaan. Nyt jää kiltisti omaan sänkyyn ja nukahtaa. Ikää on 1v7kk.. toki sitten on iltojakin millon ei millläään malttais rueta nukkumaan mut onneks niitä on suht harvassa ;)

Papagena:
Mulla ainakin palellus on ihan selkee oire.. tänäänki alku päivän kuljin fleece takki päällä :LOL: Ihan tajuttomassa horkassa koko ajan..

Mindalle ja Mollamammalle tervetuloa!

Nyt syömään :p ja suihkuun
 
Moikka!

Apilaniitty: :hug: ja pahoittelut jos nyt niin ikävästi käy että kesken menee. Mulla oli toukokuussa tuulimuna vko 9+ eikä mikään kiva kokemus. Se on vaan niin valitettava tosiasia että näitä keskenmenoja ja tuulimunia on paljon paljon enemmän mitä uskois, siksi en itekään vielä jaksa kauheesti hehkuttaa ku riskiviikoilla kuitenki vielä ollaan. Ite aattelin mennä reilun viikon päästä yksityiselle ultraan varmistaan et masussa elämää, saisin sit itelleni mielenrauhan.

Tervetuloa kaikille uusille!
En oo ehtiny kirjotteleen kun ollaan lomalla eikä juuri ollenkaan kotona oltu, huomennaki lähetään mökille ja ollaan varmaan reilu viikko ja sit paluu töihin, blaah!!

Gardenia: Korjaisitko mun lasketun ajan, laskin Tekayn kiekolla ja sen mukaan 17.3. Eihän siinä oo kun päivän heitto, mut oisinpahan sit pidemmällä jo :LOL: , eli hurjat 5+6 ois jo täynnä :)

Tutteli: :hug: Miehet ei sit aina tajuu mitä suustaan päästää, varsinkaan ku on juonu. Inhottava kommentti sun mieheltä.

Joku kysyi noista unista. Mä näen kans kauheesti unia, kauheet seikkailut unissa. Öisin joudun juokseen 2-5 kertaa pissalla mut unet jatkuu silti vaikka välillä nousenki, hassua! Ja palelusta, muakin paleltaa iltaisin, päivällä ihan normaali mut illalla sais olla villasukat jalassa ja villapaita päällä mut en oikeen viitsis ku on kuitenki heinäkuu =)

Palataan asiaan! Kauniita unia kaikille!

-Ninni ja vauveli 5+6 :heart: :heart: -
 
Huomenta kaikille! Eilen illalla oli vaikeuksia kirjautua tänne, mutta hengissä ollaan =) Apilaniitty, olen tosi pahoillani puolestasi,isohali!

Mies sai eilen kunnon sunnuntaisaarnan,mutta se niin hitaasti lämpenee nyt tähän raskauteen! Tai siis kun puhuimme siitä ja se sanoi pelkäävänsä todella, että taas tulis km ja etten loputtomasti niitä jaksais ja sekoan vielä! Pelkää kiintyä tähän "sikiöön"ja pelkää että suhde ei kestä tätä "lapsettomuutta"johon ei ole löytynyt edes mitään selitystä tutkimuksista huolimatta.Aika ymmärrettävää toisaalta, mutta silti ei saisi loukata :ashamed: En siis ole uskaltanut kertoa näistä vuodoista mitään miehellekkään ja kuten Rhea sanoi, veskissä käynnit on tällä hetkellä kamalinta mitä tiedän! Vuoto on taas hellittänyt, mutta alapäässä koko ajan tunne että jotain valuu solkenaan mutta kun menee tarkistamaan ei mitään ole.Mahakipuja ei nyt ole ollut ollenkaan ja sekin alkoi huolettamaan, että mihin ne yhtäkkiä kaikki katos! Toisaalta pahaolo velloo ja huimaa.Yöllä muistin kun heräsin pissalle, että kun olen saanut myös keskeytyneitä km niin ainut oire pienen tuhruvuodon lisäksi oli, että yölliset vessareissut lopahti vaikka muut raskausoireet jatku mielestäni.Sitäkin vaihtoehtoa kun jo mietin, mutta viimeyönä ainakin heräsin pissalle :) Tää on niin raskasta tämä epätietoisuus ja vasta to mahd.se lääkäri ellei muuta vaivaa ilmaannu että ponkasen samantein kättärille.Sielläkin on niiiin kylmänkiskosta henk.kuntaa, että ihan ihmetellä täytyy! Kerran yhden km jälkeen yksi vanhempi hoitaja kysy multa ja mieheltä, että miten me voidaan ja kumpikin jäätiin lommo levällään ihmettelemään että puhutsä meille? :eek: Nyt pitäisi alkaa järjestelemään sitä sairaslomaa, koska töihin en tod.aio lähteä pelleilemään :kieh: Jaksuja kaikille! Tänään uusi viikko ja uudet kujeet, vko 6+1
 
Huomenta vaan :wave:

Misupai: Siis maitoa meitin rinnoista jo vuotaa :D
Ei mitenkään paljoo mut välillä ku köllötän ni tuntee ku pari tippaa vuotaa :whistle:

Ei me sitä sänkyy käyty kattoo mut eiköhän me se oteta, ei nyt oo varaa sisustaakaan ni eiköhän se oo sänky ku sänky :) Eiköhän se veikka saattais sen jo tänään tuoda! Päästään totuttelee..

Subtv:juniorilta tuli äsken nils hålgerson ja melkeen aloin pillittää :ashamed: Sillon lapsosena tuli sitä katottuu ni kauheen haikeeta.. Mut ei se tuota tyttöä oikeen kiinnostanu,vaikka yritin :snotty:

Tutteli: Juu miehet on vähän yksinkertasia, kun ei hän tajuu et kyl suaki pelottaa ja muuta mut jaksamisia sinne :hug:

Nyt aamupuuhiin.

Suvitus+Yrsa 5+2
 
AGH :kieh: Soitin kättärille osastolle jolla olin ja joku...perushoitaja vastasi puhelimeen ja selitin, että lääkäri viimevkolla lupasi jatkaa tarvit.saikkua kun soitan vaan ja se alko höpiseen, että kyllä sun nyt pitää tulla tuonne polille ensin näyttätymään ja että voidaan kts.tilanne ja plaa plaa! Siis järkkyä, ettei saa sairastaa enää rauhassa vaan pitää panna kaikki vähäinen liikenevä energia siihen, että hyppii sairaslomatod.perässä ja stressata tästä!!!! Ok joku toinen varmaan mielellään menisi ultrattavaksi, mutta minä oikeesti pelkään ja odotan mieluummin to asti jos lääkäri olis yhtään ystävällisempi ja ymmärtäväisempi kun kerran tekee työnsä keskenmenojen parissa! Mistä mä nyt lähden sitä todistusta kalastamaan ja niinku en oikeesti olisi sen tarpeessa :(
 
Kiitos kaikille muistamisesta :hug: . Täällä voidaan jo ehkä vähän paremmin. Vuoto kyllä ei ole yhtään hellittäny. Soitin neuvolaan ja käski seurailla oloa/vuotoa. JOs ei mitään erikoista niin vuodon päätyttyä reilunviikon päästä pitää tehdä raskaustesti ja katsoa mitä näyttää. Onha tää inhottavaa. Sais tuo vuoto loppua ni pääsis siitä.

Mulla edelleen etova olo jatkuu ja ruoka ei maistu ollenkaan. oksettaa vaa ajatuskin. Vaikuttaako tuo keskenmeno näin mun elimistöön vai miten kauan raskausoireet voi olla vielä keskenmenon jälkeen? Yks mitä ihmettelin raskauden alussa niin oli se, että rinnat ei oo ollu yhtää kipeet. Esikolla se oli ensimmäinen oire, nii jotenki jo sillon vähän kummeksin tätä raskautta.

kaunis ilma, mutta täällä pitää pakkaille. Keskiviikkona olisi muuttopäivä. Tänään ois aikomus käydä vähän mansikoita poimimaan. minä lähen vaa vähän miehen kaveriksi ni saa syödä, niitä muuten tekee nyt mieli :) Ei jaksa oikee rehkiä ja ku on tää huono vointisuuskin. Poika nukkuu tuolla jo ensimmäisiä päiväunia ja mies töissä. tämmöstä tänne kuuluu. Saatan käydä täällä vielä teitä moikkaamassa ja jos tärppi pian niin tulen kertomaan. =)

Kaikille teille jarrusukkia mahaasukeille ja hyviä vointeja kera masujen :heart:

Terv. Apilaniitty
 
apilaniitty :hug:, toivotaan että kaikki kääntyy vielä parhain päin.

Soitin tänään ensimmäisen neuvola-ajan. Se on vasta 13.8, eli kolme viikkoa pitäisi sinnitellä. Ja ensimmäinen ultrakin menee siitä vielä eteenpäin. No täytyy malttaa odotella...

Pahoinvointi ei ainakaan vielä ole alkanut, vaikka 7. viikko lähti käyntiin. Toivotaan, että pysyykin poissa. Ei olisi mukava töissä juosta vessaan oksentamaan.

neitikevät 6+1
 
Huomenta

Eilinen päivä oli tuskaa. Aamusta asti väsytti, oksetti ja päätäkin särki. Päivällä sit nukuin päikkärit ja se pikkusen helpotti. Tänään on siinä mielessä helpompi olla että ei muuta ole kuin semmonen jatkuva ällötys päällä. Toivon että tää pahoinvointi helpottaa ennen ku töihin lähden elokuun puolessa välissä. Päiväkodissa kun tulee niitä hajuja sitten ihan sopivasti. Eipä olis kiva jos vaippaa vaihtaessa lentäis oksennus. :x
Ollaan ton esikoisen kanssa juteltu vauva-aiheesta ja pikkuveliä toivoo hän. Meillä ei oikeastaan ole toiveita sukupuolesta..
Ekaan neuvolaan olis vielä kaksi viikkoa. Odotan sitä kuin kuuta nousevaa vaikkei siellä mitään ihmeitä tapahdukaan. Sydänäänetkään ei taida kuulua vielä viikoilla 8+3? Siitä sitten jokunen viikko ekaan ultraan. Sitten vasta näkee sen pikkuisen.. tai pikkuiset kuten äiti jo pelotteli =) Varhaisultrasta olen haaveillu, mutta mies on sitä mieltä että ei semmosiin nyt mennä. Mutta joo.. kaippa se ois taas pyykinpesuun mentävä. Sitä vaan riittää vaikkei meitä ole tällä hetkellä kuin kolme. Mites sitten kun vauva tulee? Me hukutaan varmaan pyykkeihin.

Veera ja nimetön 6+3 (olen yrittänyt miettiä tälle masuasukille nimeä muttei oo vielä keksinyt mitään muuta ku mörkö-> ja se on vähän karu )
 
Huomenta.. :wave:

Tulipas koisattua kunnolla pitkästä aikaa. Helpotti kurkkukipua kun alettiin nukkumaan ikkuna kiinni. Tosin on se vielä kipeä, mutta ei niin kipee. Nyt sitte sain vielä rakon kieleen.. :kieh:

apilaniitylle ja tuttelille kunnon :hug: !!

Mä soitan puolentunnin päästä sinne neuvolaan ja ahdistelen niitä vähäsen kaikilla kysymyksillä. Haluan tietää onko mahdollista päästä ultrattavaks vielä tässä vaiheessa. Mulla ei oo yhtään raskautunut olo. :(

Mies just soitteli töistä, että pitäs mennä asuntoo kattomaan päivällä. Olis isompi ja maantasalla, vuokra silti sama ku tässä miniluukussa. Sitte pitäs kampaajalle varata aikaa ja käydä lenkillä koiran kans.

Nyt suihkuun..

Rhea ja masukki 6+5
 
Heipsan!

En oo aikoihin kirjoitellut kun en pahoinvoinniltani pysty edes tietokoneen edessä kauaa olemaan. Hätäseen käyn välillä lukasemassa kuulumiset ja sitten takasin vankilaani: sänkyyn. Viikko saikkua takana, uusi viikko kirjoitettu tänään ja ensi maanantaina lekuri kirjoittaa seuraavat 2 vkoa suoraan jos/(kun) haluan. Aivan karmea olo. Eilen oli sentään vähän parempi päivä kuin aikoihin, olin jotain kaksi tuntia hereillä ennen ekaa oksennusta. Tänään en päässyt ihan niin pitkälle. Laatta lentää pahimmillaan tunnin välein ja pisimmillään voi mennä 5 tuntia. Juomaan kuitenkin pystyn jotenkin ja kai siitä "ruoastakin" mitä syön niin jotain jää kun ei ole mitenkään kuivahtanut olo. Vispipuuro on mennyt ihan välttävästi alas ja äsken söin kaksi voileipäkeksiä. JEs.

Parempia vointeja muille!

Oikukas + Karjaleena 6+6
 

Yhteistyössä