MAALISMASUT 2008

Hexodus, mä oon taas niin pessimistinen että olen ihan varma että kun salama on kerran minuun iskenyt, se iskee toistamiseenki. :ashamed: Mulla on takana raskus jossa vauva kuoli kohtuun viikolla 22, sekä toinen raskaus jossa oli siamilaiset kaksoset, keskeytettiin viikolla 13+3. Noista tytöistä ei olisi ollut eläjiksi, niin paljon oli "vaurioita". Noiden lisäksi yksi tavis keskenmeno. Noiden takia en uskalla luottaa että tämäkään raskaus menisi hyvin. :ashamed: Kaikkien muiden paitsi kahden vanhiman välissä on ollut raskaus joka on päättynyt huonosti, niinpä murehdinkin että kun edellinen raskaus meni suht hyvin, tässä täytyy käydä köpelösti. :ashamed: En mä normaalisti ole näin pessimistinen, mutta raskausajat on mulle se heikko paikka. Varsinkin kun tiedän että tämä tulee olemaan mun viimeinen raskaus, mun jo kolmesti sektioitu kohtuni ei luultavasti kestä enempiä raskauksia tämän jälkeen, edellisessä oli jo aikaisemmista sektioista johtuvia ongelmia. Mutta sain silti vielä "luvan" yhdelle vauvalle. Seuraavan sektion jälkeen mut varmaan pakkosteriloidaan. :ashamed: Ei mulla ole mitään ehdotonta eitä sterilisaatiolle, se on hyvä vaihtoehto jos ei halua enempää lapsia, se tuntuu vain niin lopulliselta. Mutta pakko ajatella itseään ja jo olemassa olevia lapsia, jos itselle sattuisi jotain niin lapset jäisi ilman äitiä. :(

Blääh, onpa mulla synkät jutut, kuvastaa kai mun mielialaa. :/ Älkää vaan muut masentuko luettuanne. :whistle:

Rajis ja kuutonen
 
RouvaRajatapaus voi ei.... paljon *haleja* :hug: :hug:
Toivottavasti nyt poikkeus vahvistaa säännön ja ei mennä vanhan kaavan mukaan ja kaikki menee hyvin!!

Pari kaavintaa on mullekin tehty vuonna yks ja kaks, en edes muista viikkoja, toinen oli neljännellä kuulla menossa...

Niin ja taidan olla minäkin potentiaalinen sektiotapaus (poika syntyi hätäsektiolla), joten nyt toivotaan, että päästään kumpainenkin sinne asti, että voidaan sitten vertailla sektiokokemuksia!!

Hyvää yötä kaikille ja niitä kauniita uneja!
Levätään hyvin ja ollaan huomenna pirteitä :)

Hexodus ja tyyppi 8+5 (vielä tunnin)
 
moi

vielä pikaseen tulinkäväsemään.. tulin reilu tunti sitten töistä ja hyvin meni eka työ päivä =)
Ainut että pitkään istuminen ei tunnu alavatsalla kovinkaan mielyttävälle.. :|

Hyvin pikaseen lukasin kuulumiset läpi..

kertomisesta.. meillä tietää kyllä jo ukit mumot, tädit ja osa kavereista..

naama on täällä kun suoraan rasvapurkista valeltu ja näppyä puskee...

Mulla on alkamut lämmin tuoka tökkimään.. viinirypäleet, luumut ym. hedelmät menee ja hapankorppu jossa on päällä metukkaa, salaattia ja juustoo :p mut lämmintä ja ns."kunnon" ruokaa saa syömällä syödä. Muuten olo ollut tänään mainio =)

nyt nukkumaan että jaksaa aamulla pojan kans nousta.
 
Ah, munkin naamalla voisi voileivän voidella! Naama on aika sileä kuitenkin, mutta harteille ja rintoihin on noussut pari pientä ja kipeää näppylää.

Me ollaan oltu aika onnellisia tänään!

Ehkä se Suomen väkiluku kääntyy vielä huimaan nousuun. Kyllähän tuota lääniä riittää.

Saimme vasta uuden töllöttimen ja tietokonekin on aika paljon päällä ja radiokin talosta löytyy, mutta mulla on jäänyt uutisten seuraaminen sivuun koko kuluneen kesän. Lööpin satuin näkemään ja se vähän pahoitti mieltä, otsikointi 2 kk:n ikäisen vauvan huostaanotosta humalaisilta vanhemmilta. On ihanaa odottaa uutta ja ainutlaatuista ihmistä syntyväksi, ennennäkemätöntä geenien yhdistymää, mutta millaiseen maailmaan se sitten joutuu saapumaan!
 
Siis herään joka yö tähän samaan aikaan ja voin huonosti. Kuvotus siis herättää mut ja sitten iltapäivällä simahdan päikkäreille. Eilenkin olin nukkunut kaksi tuntia, eikä esikoinen ollut tullut herättämään, kun oli niin hyvä Lego-leikki meneillään.
Mikä avuksi?
 
Pikkuvaemo tuttu tunne,mul sitä kesti vissii sen viikon verran,nyt jo saan nukkua aamuun asti,tosin veskissä joutuu kyl yöllä ravaamaan,tosin en kyl ehtiny päikkäreit nukkuu ku töissä käyn ja sit esikko pitää hereil.

Eipä mulla mitään uutta samat oireet,mut tosiaan saa jo nukkua vähä pitempää.

Meil ei tiiä ku pari kaveria harrastuspuolelta ja pari työkaveria,ku oli pakko päästä purkaa jollekin,mut ns. tärkeist ihmisist ei kukaa tiiä.Mie oli työkavereillee yrittäny vihjasta mut ei ne mitää ollu tajunnu,no ne onki miehii.Näki tääl kyläl haikaran seuraavana päivänä siitä ku olin tehny testin,ni oli sit töis sanonu et näin tossa haikaranki,ja sit oli samaan päivään viel tarjonnu niille sikarit(meiän mies ei oo ikinä polttanu ku just ehkä tälläsis "erikois"tilanteis)oli ne kyselly et mist hyväst nää on mut ei ollu kertonu :D
 
myymä
Tässä juuri töissä istun joten pikaiseen joudun kuulumsiet kirjoittaa etten jää kiinni ;)

Oksetus on siis alkanut... Eilen kävin töissä kerran oksentamassa ja tämän aamun aikana olen käynyt jo kahdesti. Olo on AIVAN hirveä! Tärinää, kalpeutta, huonoa oloa-... Toisaalta ehkä ihan hyvä kun oireita olenkin jo kaipaillut, jotta tiedän että kaikki olisi mahdollisesti hyvin mutta kyllähän tämä aika kurjaakin on...


Mutta jos nyt palaisi töihin-->

Myymä ja pikkukakkonen 8+0
 
Hexodus, sä oot ihanan positiivinen. :) Tartuta se minuunkin. :D

Tänään on ollut hiukka parempi päivä, on nimittäin tehnyt pahaa. En ole oksentanut mutta fiilikset vähän samat kuin sulla, Myymä. Että ihana kun on oireita, mutta ei sekään niin ihanaa ole. ;) Ottaapa selvää itsestänsä.

Rajis ja kuutonen 7+0
 
Minuakin pelottaa oikeasti noi pahat olot..Viimeisessä olin viikon sairaalassa rv 10,mikään ei enää pysynyt sisällä, olin kuivunut. Tekivät uä:n , kaikki oli silloin "vauvelilla" onneksi hyvin. Nyt tämä em "vauva" on 16 v =)
 
Tervehdys =)
Lueskelen teidän juttuja päivittäin, mutta aikaa kirjoitella tuntuu löytyvän vain harvoin..

Mama-L kiitos testi linkistä! Olinkin sitä jo yrittänyt etsiskellä, kun mulla on ennusteet molemmista lapsista pitäneet paikkansa, eli ensin tyttö, sitten poika ja nyt sitten olisi tulossa tyttö.. :D

Finneistä, mulla ei niitä oikeastaan ole ikinä, olen jo niin vanhakin (31v) :kieh: , mutta nyt yksi on ilm otsaan. Niitä on kylla ollut aikaisemminkin, mutta en muista kummasta enemmän tai vähemmän.

Kertomisesta Äidilleni jo kerroin ja hyvälle ystävälle kerroin, kun hän soitti omasta plussastaan :) Aivan ihanaa odottaa hyvän ystävän kanssa yhtä aikaa. Mulla on aikaisemmissakin raskauksissa ollut aina hyvä ystävä raskaana. On ihana jakaa odotus aikaa ja varsinkin sitten kun vauva on syntynyt, on joku joka ymmärtää kaiken!

Aamuyön valvomisesta Mulla on kans samaa ja se on aivan kamalaa!! Kun väsyttää, mutta ei saa nukuttua. Jos herään neljän. viiden aikaan esikon pissahätään tai kuopuksen uni itkuihin, en saa uudestaa nukahdettua. Viime yönäkin valvoin tunnin.. Aamulla ja päivällä kyllä nukuttaisi..

Omasta olossa ei muutosta. Pahaa oloa on, jonain päivänä enemmän jonain vähemmän..Aikaisemmin muistan, että syöminen olis helpottanut, mutta nyt tuntuu että sekään ei aina auta :p

Joku muuten kyseli onko 9/06 syntyneitä? Meillä sellainen löytyy
:heart: 4/04 lisäksi

mörkö 8+0
 
Rajatapaukselle hirveesti halituksia :hug: Tää jännääminen on kamalaa mut kohta sä pääset sinne ultraan näkee et kaikki on hyvin :)
Mä jännään kans hirveesti mut ollaan miehen kans jo juteltu jos jotain pahaa sattuis. Me ei ehitty edes kauaa 'yrittämään' kun tärppäs yk3 ja sitten ollaan niin onnellisia vielä tuosta ekasta että on meillä onneks hänet vielä, elämämme valo :heart: Ja mies olis varmaan vaan tyytyväinen ku 'yrittäminen' alkais taas ;) Nyt ku oon koko ajan niin väsyny ni ei tee mieli tuolla sängyssä muuta puuhailla ku nukkua, nukkua ja nukkua. Ku mies oli lomalla ni peitot heilu joka päivä ja nyt varmaan kerran viikossa :/ Mut en mä tälle mitään voi ja menee tää sit ohiki..

Näin muuten viime yönä unta et sextailin marilyn mansonin kans :D Et kyl haluttais mut ei vaan jaksa :kieh:

Vettä sataa joten taaskaan ei ulos päästä, äh.

Nyt pyykkejä hakemaan..

Suvitus+Yrsa 6+3
 
äiskä äiskä: Siis aivan sama juttu täällä :D Viikonloppuna yritän et jaksais vaikka ku tyttö on päikkäreillä mut ku oon tottunu nukkuu iteki päikkärit ni sillonki väsyttäis.. Hehheh.. Mut mun mies ymmärtää onneks kans ja jaksaa uskoa että tää on vaan ohimenevää :) Mut kyl tääki sit tavallaan kummanki hermoja kiristää ku ei 'pääse paineita purkaa' mut siis tää väsymys on jotain ihan selittämätöntä! Jep mut ootellaan tosiaan sitä toista jaksoo ;)

Ihania noi nektariinit :p

Suvitus+Yrsa 6+3
 
Heippis vaan,yritän ehtiä taas jotain raapustamaan.

Rouva rajatapaus: Ihan kauheesti jaksamisia odotukseen,voin vaan kuvitella kuin seinille olet hyppimässä:hug

Mä en ole kertonut raskaudesta vielä kenellekkään,paitsi yks mun kaveri tietää.Mut joudun varmaan kertoon muutamalle ennen ekaa ultraa.

Äippäpakkausta ei olla ottamassa,vaatteet on vielä hyvät ja muutkin tavarat.

Oireita ei juurikaan ole,kerran olen oksentanut ja vähän on aamuisin ällötys olo,mut muuten ei vaivaa kuin väsy.Pojan kans tulee ulkoitua kuitenkin niin paljon et sekin auttaa tohon väsyyn.
Mitään ruokahimoja ei ole myöskään,esikoisesta söin irtokarkkia aivan järkyttävästi ja se himo jatku vielä 6kk synnytyksen jälkeen.Nyt on pakko yrittää olla ahmimatta,poika oli senverran iso:lauhg:

MamaL:mulla ei toi testi pitänyt paikkaansa!! Oli joku muukin testi joka näytti tyttöä mut eipä tullu!

Neuvolaan en ole vieläkään soittanut,aina menee soittoaika jotenkin ohi.

Pikkumyy42:miltäs tuntuu odottaa vaavia kun esikoinen(?) on jo 16v?!
Onko kaikki odotuksen asiat vähän niinku ekaa tekis?

Noh,pitää mennä nyt syömään ja huiliin!

M ja 5+jotain
 
Niin tarkennusta, emme vielä odota,mutta näissä jutuissa seikkailen , siellä täällä. Eka yk menossa,kierukka poistettiin 25.7.07, jos muistan oikein =) . Juu ja kysymykseen, tuntuuko , kuin ekaa tekis kun edellisestä on niin kauan?*vastaan Tuntuu* =)
 
Kiitos Suvitus ja margit. :) Jospa tämä ahdistus hellittäisi ja pääsisi nauttimaan raskaudesta. Niistä suonevedoista, noidannuolista, selkäsäryistä, öisistä vassareissuista yms. :saint: :D

Tuosta kertomisesta. Mä oon kaertonut kahdelle siskolleni ja yhdelle ystävälle, muut saa huomata kun huomaa. ;) Mun tuurilla tietty joku tunnistaa mut kirjoitusteni perustella ja sit narahdan. :whistle: ;)
 
Siis huh kun täällä on AKTIIVISIA mammoja :D
Ei tahro pysyä enää mukana, vaikka päivittäin käyn kyllä lukemassa teidän justkat!

Täältä kans RajaTapaukselle jaksuja tähän odotukseen ja toivomma kovasti, että kaikki menis nyt hyvin :heart:

Oma napa: Pahoinvointia ei oo ollut enää viikkoon, silti kolmena edellisenä aamuna on tullut oksennus :LOL: Jääkaapin avaaminen on saanut aikaan oksennusrefleksin.
Tänään on 1. neuvola, jee jee =)
Tuun sit kertoo kuulumiset.

Kunnon lämmintä ruokaa ei tosiaan tee oikein mieli. Että sitten tulee naposteltua kaikkee pientä, hedelmiä, jogurtteja, viilejä...
Paino ei oo (vielä noussut). Esikoisen kaa nousi vasta viikon 20 tienoilla. Paree kyl oiski ettei nouse pitkääään aikaan, kun ylimääräisiä kiloja esikoisen odotusajalta on vielä noin 4kg.

MÄ en yhtään muista, mistä tääl oli puhetta, enkä laiskana jaksa selata tekstiä nyt taaksepäin
:p

Palailen taas kun muisti palaa...

Mä ja salamatkustaja 9+3 kaiketi..
 
En tiedä noista tabuista, mutta satuin tällä viikolla ottamaan Picnicissä bataatti-inkiväärikeittoa ja voin koko loppupäivän erittäin hyvin =)
Kertokaa toki jos jeesaavat, mulla alkaa parin viikon päästä erittäin tiukka työjakso ja ei ois kiva koko ajan yökkäillä.
 
Te ootte ihan hulluja ku kirjotatte niin ahkerasti! :LOL:

Luin 2,5 sivua, enkä muista enää mitään! :headwall:

Mulla on ollu melkosen kökkö olo aamusta asti ja nyt ois jo melkeen pakko mennä syömään jotain. Tekee ihan simona mieli sitä juustohampurilaista hesestä!!

Me eilen sekstailtiin ja oli aika koomista ku mulla oli niin kauhee olo. Ukko vaan tokas, että kyllä uni maistuu huonon seksin jälkeen! :LOL:

Rhea ja pikkurakas 8+2
 
Täältä tulis vielä yksi maalismasu 2008. :p
Kuten nimimerkistä huomaa niin olen 21 v. ja kihlattuni on 28 v. ja olisi ensimmäinen toukka tuloillan ilmeisesti. Testin tein jo pari viikkoa sitten ja punaista näytti. Paikallinen neuvolatäti on vielä kesälomilla joten menee lähemmäs 10 viikkoa ennen kuin pääsee käymään varmistamaan perheenlisäystä. Nyt olisi ilmeisesti menossa 7.viikko suunnilleen ja laskettu aika tulisi olemaan siinä 21.3...

Oireita on tullu jo vastaan, yökötystä on aina välillä aikaan katsomatta, vessassa saa hypätä tosi usein tunnin välein välillä, nälkäkin on olevinaan aina, alavatsa kipuja on aina välillä ja joskus kuorii oikein kunnolla, mut sekin ilmeisesti kuuluu asiaan. Onneks en ole joutunu vielä tosin vessanpönttöä halaamaan. Niin ja rinnat on aivan mahottoman kipeet, sattuu jo kun kävelee ihan normaalisti, olen joutunut jopa ostamaan isommat liivitkin, että niin paljon turvonnu. Mitähän vielä...

Mahdollisesta perheenlisäyksestä emme ole ajatelleet hiiskua kenellekkään vielä pitkään aikaan, vasta sitten ku se on aivan varmasti varmaa. Meillä ku on ollut hieman vaikeuksia saada tätä ensimmäistäkään... Clomifenillä saatiin toukka aikaiseksi ja voi olla että tulossa olisi jopa kaksoset niitten takia. Mutta toivottavasti nyt onnistuu edes, toiveet ovat kyllä korkealla mutta uskoa ei malta vielä ollenkaan ennen kuin oikein neuvolatäti sanoo et nyt on tulossa.
Onnea vaan kaikille maalismasuille ja muillekin :hug:
 
RHEA: :LOL: :LOL: no eipä siitä oikeen voi nauttiakaan jos oikeesti on huono olo!! Meillä on ollu vähän samanlaista....esikoista odottaessani me sekstailtiin alle 5 kertaa sen raskauden aikana, ei vaan uskallettu! :whistle: Ukko oliki yks päivä jo valmiiks allapäin, kun mietti että pitääkö taas olla selibaatissa vuosi... B) Ans kattoo...

PAPAGENA: voi kun mä nauroin tuolla "hanska"-jutulle, se on ihan totta kyllä!! Kyllähän tässä raskaana-olemisessa on huonojakin puolia, mutta onneksi kuitenkin se on muuten niin mukavaa katsella kasvavaa massua ja miettiä minkälainen piipero sieltä tulee maailmaan =)

Kävin tänään neuvolassa antamassa ne verinäytteet seulaa varten. Tulokset kuulee sit siellä np-ultrassa. Jotenkin on rauhallinen olo, uskon että kaikki on hyvin. Ja jos ei olisi, sekin on selvää mitä sitten tehtäisiin. Nämä asiat on hyvä selvittää itselleen ennenkuin menee sikiöseulontoihin! Viimeksi me ei ukon kanssa yhtään osattu sanoa miten reagoitaisiin ei-toivottuihin uutisiin, joten ei sitten menty seulontoihin mukaan ollenkaan.

Taas on kyllä ollu tosi heikko olo pari päivää... :x Ei tosiaan lämmintä ruokaa tee mieli pätkääkään! onneksi se hiivatin flunssa meni ohi jo :)

Gardenia ja Helmiäinen 10+0
 
Hei rajis!! Voitko kertoa seppälän euron tarjous jutusta?? Mistä voi tulostaa osaatko laittaa linkin??
Joka puolella tästä sauhutaan mutten löydä kuponkia mistään :eek:

Tyttöä nukuttelen ja ihan hiljasta tuli yhtäkkiä, ei kai vaan ite nukahtais B)

Uudelle taas tervetuloa, unohdin nikkis jo ja oon väärällä sivulla ja jos nyt vaihdan ni teksti katoaa, hankalaa :kieh:
Mut siis onnittelut :flower:

Suvitus+Yrsa 6+3
 
Suvitus, sitä kuponkia ei vissiin enää ole siellä. :/ Tuli että: not found. Euron kupongilla olisi siis saanut yhden aletuotteen, oli se minkä hintainen tahansa. Huomiseen asti oli voimassa, kurja juttu jos mistään ei enää saa sitä kuponkia. :(
 

Yhteistyössä