**Maalismasut 2009** elokuussa

Zoe-F
EmpuuuMiä värjäsin kerran itte kestoväril suunnillee silloin ku plussasin. Eilen shampoo sävyl peittelin juurikasvuu ja täti laitto illalla mulle blondei raitoi.
Ihmettelen ku toiset syyllistää siitä. Mulla on ainaki ihan tarpeeks perse olo (finnei, ihan sikana) raskaana muutenki et tarviiks ihan harakalt sit näyttää tukastaki.
Eihän niit tukkavärei nyt oo tarkotus imppaa eikä juua. Kampaajien lapsetki on ihan terveit, vai kuin moni on kuullu et ku kampaaja on tullu raskaaks ni se on sit ollu 9kk sairaslomal?
Viipi En tiiä liittyks se Burana mitenkää tähän, mut silloin ku mult vuoti verta ja kivut oli kovat, niin otin yhen buranan ja aloin vuotaa enemmän. Ken tietää? Mut eipä kerro barbielle.
 
myymä
Lääkäristä kotiuduttu! Törkykova flunssa ja kuumetauti joten 2 päivää sairaslomaa paukahti välittömästi!
Kipasin myös neuvolan kautta, jotta sain kuulla pienen sydänäänet ja sieltähän ne taas jumpsutti! :) Nyt pitäs keksiä jotain syötävää mutta kun ei maista mitään niin tuntuu ihan tyhmältä syödä..

myymä ja pikkuvelisisko 10+6
 
hattivatti-09 En ole seurannut vähään aikaan juttuja, kun oltiin reissussa. Mut minä oon saanu panacod tabletteje ja poretabletteja (vaikuttavat nopeammin) raskausajan suhteellisen rajuihin hormonipäänsärkyihin. Nyt tässä raskaudessa olen saanut myös elämäni ensimmäisen migreenikohtauksen. Nuo ainakin mulla auttaa hyvin. Ne on hieman turvallisempia kuin burana. Buranaakin saa syödä satunnaisesti. Tarvit reseptin lääkäristä noihin. Kannattaa vaan soittaa neuvolaan tai terveyskeskukseen ja pyytää lääkärille aika. Ja mulle sanoi lääkäri, et tosi rajun kohtauksen iskiessä voi mennä myös päivystykseen.

Mulla nuo panacodit aiheuttaa silloin tällöin uneliaisuutta (ovat kolmiolääkkeitä), mutta nyt oon saanu hyvän annostuksen muokattua itelle, eli 1/2 poretablettia (sis. 250g parasetamolia ja lisänä codeinia) ja lisäksi 500 panadolin. Parasetamolia voi ottaa kerralla yhteensä 1000g.

Toivottavasti näistä ois apua :)

Ja omaa napaa eli tänään tuli 12 rv täyteen :) Ja eilen ultrakuvassa näkyi viikojaan vastaava pikkuinen. Hirmuinen touhotus oli kaverilla päällä. Kokoajan pyöri ja kädet ja jalat heilu :heart: :heart: Pahoinvointi jatkuu eikä helpotusta näy.. Oon ottanu päivittäin noita b-pore tabletteja, mut ei mulla ihmeemmin oo auttanu. Ja mulle suositeltiin raudan aloittamista 50mg obsidanilla. Ensimmäisessä rakaudessa hb oli vaikeaa saada nousemaan ja synnyttämään lähdin reilu hb reilu 100.. Ja vaikka verta en menettänyt mahdottoman paljon, niin olo oli todella hutera yli viikon.

-annas rv 12+0
 
Zoe-F
PANACOD!!! PUHUUKO JOKU TÄÄLLÄ PANACODISTA!!!???!
Mä oksennan jo pelkän sanan kuulemisesta. Yöörhh!!
Mulla oli joskus ihan tajuton päänsärky.
Otin puolikkaan panacodin.
Sitte myöhään illalla toisen kun aamulla otettu puolikas ei auttanu.
Olin just laittaas ruokaa mut saipa jäädä kun ei kattilat pysyny käsissä ja sit makasin vaa sohvalla kuola valuen poskella. Ku ei jalatkaa pitäny alla. Sanoja ei saannu sanottua ja sit ku alko toi pilvi parin tunnin pääst helpottaa niin sit oltiinki vessassa oksentaas tunti tolkulla.
Päänsäky ei muuten lähteny.

*muoks* Mut mullapa onkin yskänlääkettä. Auttaa kaikkeen, paitsi yskään.
Miä otin aina koko päivän annoksen (3x5ml) kerralla, hyvä että sänkyyn kerkes ku valot sammu vintiltä.
Yleensä kun pään säryssä en saa unta niin naukkaan vähän yskänlääkettä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
PANACOD!!! PUHUUKO JOKU TÄÄLLÄ PANACODISTA!!!???!
Mä oksennan jo pelkän sanan kuulemisesta. Yöörhh!!
Mulla oli joskus ihan tajuton päänsärky.
Otin puolikkaan panacodin.
Sitte myöhään illalla toisen kun aamulla otettu puolikas ei auttanu.
Olin just laittaas ruokaa mut saipa jäädä kun ei kattilat pysyny käsissä ja sit makasin vaa sohvalla kuola valuen poskella. Ku ei jalatkaa pitäny alla. Sanoja ei saannu sanottua ja sit ku alko toi pilvi parin tunnin pääst helpottaa niin sit oltiinki vessassa oksentaas tunti tolkulla.
Päänsäky ei muuten lähteny.
Ohhoh.. Mie joudun ottaa lähes joka viikko tuon annostuksen jonka tuossa sanoin, eikä mulle mitään oireita tuu. Kokonaisesta tyhjään mahaan otettuna SAATTAA tulla unelias olo. Mut ei sellanen et nukahtaa pystyyn kesken lauseen :) Tämä on ollu mulle kaikista toimivin ja paras kipulääke aina. Edellisessä raskaudessa mulla kaatyi koulussa satoja kiloja painava yleiskone vasemman jalkapöydän päälle ja siihen murtumaan sain myös panacodin reseptin ja sen voimilla sain yöt nukuttua.

Toki me ollaan kaikki erilaisia ja toiselle sopivaksi havaittu lääke ei toisella toimi. Kaveri ottaa päänsärkyyn 2 panacodia raskaana ollessa kun mikään muu ei auta. Ja hän ilman sivuoireita :)


muoks* Zoe-F tulipa mieleen et ootkohan allerginen/yliherkkä codeinille..
 
Zoe-F
Hyh! No en siitä allergiasta tiedä. Ehkä mun kropasta on tullu puolueellinen kun oon iät ja ajat käyttäny buranaa. Nyt täyty kyllä vaihtaa laimeesee panadoliin.
Muut ihmetteli kun mä nykäsin pieneen päänsärkyyn 600mg ja sit jos särki pahast ni 800mg ja myöhemmin toisen samanlaisen. Mut huomasin ku ostin ibumetiinii nii 200mg tekee saman ku buranan 600mg :D ja samaa tavaraa kuitenki.
 
hei taas pitkästä aikaa :wave:
olipas tullut tekstiä viime käynnin jälkeen.
empuu!
kyllä minä olen joka raskaudesta värjännyt hiuksia. pojasta en nyt muista oliko kirvelyä mutta tyttöä kun odotin niin loppuajalla päänahka oli hellänä pari päivää. en kyllä ihmettele meinaan blondi olin silloin...
huomenna olis taas aika värjäykselle ja käyn noin kuuden viikon välein. pakko on niin usein kun muuten on ihan hirvittävä kun on kolmea väriä.
kuinkas monella teillä on rakennekynnet?

cadillac ja toukka 13+3
 
moro

Ihan ensin omaa napaa. pelätty ultra ohi ja vaikka lääkäri oli täys piiiiip, niin ultrasi kuitenkin.
Aluks sanoi etä kun oon pari viikkoa sitten käyny päivystyksessä ultrassa ja parin viikon päästä on kontrolli aika niin ei tee kun gynegologisen tutkimusken.. yritin väliin avata suutani niin ei kun papatti ja papatti ja viimein oma neuvolan täti sanoi väliin että samahan se on ultralla katsoa kun varmana epävarmuutta ja pelkoa ilmassa kun edellinen raskaus päättyi niin.. sen verran sitten vilasi että nähtiin pikkuinen toukka ja sydän löi :heart:

tosiaan ihmetyttää tuo lääkärin käytös.. sanoi että turha ultrata kun ei kuitenkaan mitään muutosta kahdessa viikossa.. niinpä vaan oli viimeksikin pikkuisen sydän pysähtynyt näille viikoille :'(
mut nyt huojentuneena ja parin viikon päästä sitten tarkempi ultra.

chromo: Meillä poika muutti jatkettavaan sänkyyn kun vuoden ja 4-5kk.. en ihan tarkkaan muitsa. aluksi pidin muutamaa kirjaa vielä laidan ja patjan välissä mutta pian jäi nekin pois ja ikään ei ole tippunut.
Jossain vaiheessa oli vaihe että koitti josko voi illalla vaan tulla pois ja rueta nukkumaan. aina vaan takaisin sänkyyn ja peiteltiin niin sen jälkeen ei ole onglemia ollut. aamulla kipittää kainaloon sitten tulla :heart:

hiustenvärjäyksestä
.. ite värjäsin esikon aikana ihan normaalisti (en värjää kamalan usein) ja viikko sitten laitettiin viimeks väri päähän häitä varten =)

sori nyt tuli pääasiassa omaa napaa.. :ashamed:
ootte ollu ahkeria ja paljon kirjotellut niin menee hetki ennen kun taas pääsee kärryille.
 
Hei ikuisuuden takaa!

Esikko o pitänyt kiireisenä ja tulin ilmoittelemaan että käutiin tänään ultrassa ja kaksoset olisi tulossa!! Kummallakaan ei ole suvussa ja oltiin ihan ymmyrkäisinä että mitä!! Laskettu aika piti paikkansa ja nyt jään odottamaan valasmaista kasvua.

Olette kyllä ehtineet paljon kirjoitella, koitan päästä kärryille (ikuisuusprojektini) taas..


BiaBia 11+5
 
Ultrakuulumisia: Kaikki oli hyvin ja turvotusta oli 1,4mm elikkäs se oli normaali :) Kovasti jalat ja kädet heilu ja sydän jyskytti komeasti. Sikiö vastas viikkoja 12+3 eli uus LA olis 9.3.09 :) Kysäsin myös sitä että jos tämä tuleva lapsi kasvaa yhtä isoksi kuin esikko niin mitäs sitten tehdään. Vastaukseksi sain että sektio se sitten on suurella todennäköisyydellä. No, onneksi tässä on vielä kuukausia aikaa ennen ku tarvii tuota kovin miettiä.

Jaaha, peti kutsuu. Väsyttää niin vietävästi. Aamulla ysin aikaan lähdettiin liikkeelle ja takas kotia oltiin hieman ennen ysiä.
 
Zoe-F
cadillac Miä värjään kerran neljäs-kuudes viikossa. Pakko kun juurikasvua tulee ihan törkeesti. Parhaimmillaan kaks senttiä kuudessa viikossa. Välillä ei jaksa värjää (värjään itte) ni laitan sävy shamppoota piilottamaan pahinta juurta.
Mulla ei oo rakennekynsiä. Mulla on muutenkin niin pitkät että välillä menee hermot. (Kieltäydyin 15 vuotiaana leikkaamasta kynsiäni ainakaan kymmeneen vuoteen ja sanani pitää. Viilaan ja varpaan kynnet ei muuten (onneks) kuulunut sopimukseen. Kerran kokeilin kasvattaa varpaan kynsiäkin, mutta leikkasin kun äiti ei erottanut mun kävely ääntä koirasta (Rapina)
BiaBIa Meillä suvussa jonkin verran kaksosia. Miä pelkäsin mennä ultraan kun en halua kahta kerralla. Tuntuu että yksi on ihan tarpeeksi sokki. Onnea kuitenkin, tuplasti! :)
Zoe ja Öttiäinen 11+0 :heart:
 
myymä
Danjuska Olipa sun lääkäri perseestä! onneksi neuvolan täti puuttui tilanteeseen!!

Minä täällä vielä flunssan kourissa. Vieläkään ei haista eikä maista mitään joten mitään ei hirveästi tee mielikään.. kurjaa :(
Tyttö on päiväkodissa kun ei musta ole nyt keksimään virikkeitä sille kun makaan sängyn pohjalla vain!

Huomenna on hulinaa kotona kun mun siskon lapset (tyttö vajaa 1v ja tyttö 2v) tulee hoitoon yöksi :)

Se ois tänään muuten TASAN 11+0 ja mulla olisi ultra sitten 6pv päästä! ihanaa... malttamattomana odottelen...

myymä ja pikkuvelisisko huikeat 11+0 :)
 
Huomenta!

ON: Tänään taas parempi aamu ainakin päänsäryn osalta (joka muuten eilen katos kuin taikaiskusta kun pääsin töihin). Tänään mulla onkin eka lääkäriaika niin kysyn siltä noista lääkkeistä. Ite joskus syöny Panacodia nimenomaan päänsärkyyn, mutta ainakaan sillon niistä ei juuri apua ollut. Tänään on nyt sit ollut taas huonoo oloo muuten vaan, jotenkin ihan vetämätön ja heikko olo.. Pitäis kohta lähtee sinne neuvolaankin kävelemään, huoh.. Ja iltavuoro häämöttää vielä tänäänkin edessä. Kirjottelen ja lueskelen lisää myöhemmin..

Onnittelut tuplien odottajalle!! :flower:

rv 11+2
 
Eihän tässä järki enää pysy tallessa. Ultra vasta 8.9., tuntuu aika kuluvan niiiin ahdistavan hitaasti. Haluais päästä jo näkemään onko pikkuinen siellä varmasti. Vakuutan itselleni kokoajan että kyllä se masu tuntuu kasvavan kokoaikaa, mutta silti...
Pahoinvoinnit ja pahimmat jullitukset ovat onnekseni ohi sentään. :D

10+1
 
Zoe-F
Mulla on ultra ens viikolla ja jännittä jo nähdä miten asiat on kun on muutenkin mennyt vähän miten sattuu tässä alussa.
Huomenna ikeaan ja ostan vaikka vähän karvaalta vielä tuntuu. Voihan ne aina tunkea kaapin perälle odottamaan seuraavaa. Hetkittäiset pahanolon aallot tulee yllättäin ja menee nopeasti ohi kun vähän jotain syö. Kuinkahan paha olo olis jos en söis vitamiineja ollenkaan?
 
Huomenta!

Olipa mukava nukkua näin pitkään. Oli poikakin kyllä illalla niin väsynyt että ei ihme että hänkin nukkui pitkään.

Iines79 Esikko oli syntyessään 56cm/4590g ja pipo 40cm. Tuski olisi alakautta mahtunut vaikka mulla sitten myöhemmin kuvattiin lantio ja normaalihan tuo on.
 
myymä: Katoin tuota siun profiilikuvaa, niin te vissiin menitte naimisiin vauvan jo ollessa maailmassa? Me tässä sumplittiin että onnituisko häiden pito tuossa ensi kesän elokuussa. Lähinnä, kun pitäis vielä imettää ym niin tuleeko siitä sitten täysi kaaos? :D Ja entäs häämatka.. Mietittiin et tulis tosi "romanttinen", mut toisaalta miksipä ei voisi perinteistä poiketa. =)
Niin JA paranemisia sinne! :hug:
 
Huomenta!

Myymä täällä kans yks, jolla on karsee flunssa. Otan osaa..

BiaBia Onnittelut tuplista! :flower:

Niistä B- vitamiineistä.. ite söin niitä ehkä 4 päivää ja en enää ikinä pistä suuhuni sitä nirtoa. Mulla oli NIIN kipee maha ja oksensin yölläkin. Yö oksentelut loppu ku seinään ku lopetin sen b-vitamiinin. Mutta hyvä jos se jollekin auttaa!! Jatkakaa ihmeessä.

Ihanaa ku on perjantai. Mulla on etäpäivä ja pitäis tehä koulujuttuja mut laiskottaa. Mulla on ollu niin pinna kireellä tuolla koulussa yhen muija takia. Se on vanhempi naisoppilas ja se ei tee mitään muuta ku kehuu itteään koko ajan. Mä oon meinannu tintata sitä muutamaan kertaan.. (ne hormoonit, ne hormoonit..)

Muuten oma olo on jo kohtalainen. Enää on vaan AAMUpahoinvointia. Käyn yrjöllä pari kertaa ja se siitä. Loppu päivänä jo pystyy syömään suht normaalisti. Ei kanaa! :)
vielä 5 yötä ultraan.. Jännittää...
Mutta voimia ja jaksamista kaikille!
 
myymä
Niinu86 Juu me mentiin naimisiin kun Venla oli 1v 4kk :) Joten meillä ei "imetysongelmia" enää ollut :) Mun mielestä se oli oikein sopiva aika mennä naimisiin, varsinkin kun oli saanut sitten taas omat mitatkin takaisin! :)

JEE mun makuaisti on palannut! Voin taas nauttia syömisestä (Tiettyyn pisteeseen asti) :)

Myymä ja pikkuvelisisko taas 11+0 :)
 
Tulin just neuvolasta, lääkäri kuunteli sydänäänet ja tosi hyvin ne kuulu! Sano että on varmasti jo 12 viikkoo täynnä kun niin selkeesti kuulu. Tiistain ultrassa sit tarkentuu. :) Sit se kirjotti mulle reseptin panacodiin jos vielä tulee pahaa päänsärkyä.

Mut kyllä olo helpottu ton käynnin aikana, ihanaa!!Nyt on taas paljon varmempi olo kaikesta..

rv 11+2 (tai jo enemmän??)
 
Kaa
Vaunuista on puhutttu paljon. Itsekkin meinasin ostaa vaunut sitten tammialesta, mutta kovasti on ollut puhetta myös syysalesta. Olenkin huomannut siellä täällä mainoksia vaunualesta, mutta en ole suuremmin niitä katsellut. Nyt kai pitäisi. Olen tykästynyt netissä tuohon Brio Joy -malliin, mutta on paljon malleja joita en ole vielä tutkaillut. Meille tärkeitä asioita ovat hyvä kulkevuus maastossa kuin maastossa (koiran kanssa kun kuljetaan vaikka missä, niin vauvakin kulkee sitten mukana), kompakti koko kokoonetaitettuna (autoon pitää jäädä muutakin tilaa), helppokäyttöisyys ja muunneltavuus (minä lyhyenläntä, mies pidempi). Eli katsellaas nyt sen mukaan. Millois ne oikeat syysalet nyt ovatkaan sitten? =)

Särkylääkkeistä; olen niitä onnekkaita, jotka ovat hyvin harvoin kipeänä tai tarvitsevat syödä lääkkeitä. *koputtaa puuta* Joten toivon, että pärjään levolla ja parasetamolilla tämän raskauden (ja imetyksen) ajan. Sympatiani kaikille kivuista ja säryistä kärvsiville.

BiaBIalle onnittelut tuplauutisista!

Ultrasta hyviä uutisia saaneille paljon onnea! Vielä ultraa odottaville kärsivällisyyttä.

Vitamiineista ja pahoinvoinnista; itselläni ovat pahimmat oireet olleet pieni etova olo parin viikon ajan, mutta ei mitään muuta. Monivitamiineja en syö. Söin ennen plussausta, mutta lopetin ne plussaan. Neuvolan terkan kanssa sitten juttelin asiasta ekalla nla-käynnillä ja hän oli hyvillään niiden lopettamisesta. Ruokavalioni perusteella lisä"monivitamiinit" eivät ole tarpeellisia. Foolihappolisä minulla on käytössä, mutta senkin lopetan jossain vaiheessa. Kalkkia kyllä sitten syön ihan tuon laktoosi-intoleranssin takia. Kuten myös kalaöljyä, koska kala ei kuulu ruokavalioon. Monivitamiineja rupean syömään sitten kun "kaamos" lähestyy, eli tuossa loka-marraskuun korvilla. Riippuen voinnista.

MieIte: Sydänäänien kuuntelun jälkeen uskalsin jo kertoa vanhemmilleni, jotka olivat odotetusti iloisia. Äiti oli taas nähnyt enneunen ja tiesi jo tilanteesta ennen kuin hänelle kerroin. Yllätystä en siis saanut aikaiseksi. :D Äiti kun "ennusti" häämme ja keskenmenon, niin tämä oli vaan odotettua. Enää viikko NT-ultraan. Enää ei kuitenkaan jännitä samalla tavalla kuin pari päivää sitten, eilinen helpotti.

Tänään alkaa sitten taas uusi työputki, lopetan ensi perjantaina. Eipä tässä kerkiä ultraa jännittämään!

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 

Yhteistyössä