**Maalismasut 2009** helmikuussa, vol2

Hermina Mä sain kyllä päivän naurut tuosta käynnitysyrityksestä!!! :LOL: :LOL: Mä oon jättäny tuon käynnisttely yrityksen ihan suosiolla kun on niin pahat aavistukset, et mulle käy samoin. Näköjään ihan hyvä jättää jos on aavistukset et menee ihan farssiksi koko homma..
 
Kiitos Kaalle uudesta pinosta :flower:

Täällä myös yksi räjähdysherkkä ilmottautuu :ashamed: Normaalisti hermoja ja sinniä löytyy tuon tytön 1v10kk kanssa, mutta nykyää ei yhtään. Toivottavasti nämä hormoonit tasaantuis pian synnytyksen jälkeen :whistle: Tytöllä vielä uhmaikä pahenee koko ajan. Omaa tahtoa ja energiaa on vaikka muille jaettavaksi. Ja tyttö osaa provosoida mua aivan loistavasti, tekee pahuutta yms. ihan vaan kiusallaan |O Kai se on sitten hienoa kun äiti raivostuu :headwall:

Vauvat tuoksuu ihanalta :heart:

Supistelee, supistelee.. Eilen supisteli koko päivän, illalla n.5min välein useamman tunnin. Harmi vaan supistukset ei oo tarpeeksi pitkäkestosia, mutta kipeetä ne tekee :kieh: Verensekaista limatulppaa tulee edelleen ja koko ajan jomottaa vatsaa sekä selkää. Loppuis jo tää arpominen..

-Pauko ja Peppi 38+3
 
Kiitos Kaa uudesta pinosta! :flower: Inhottavia jumiutuksia tällä palstalla nykyään...

Paljon Onnea Mianjolle ja Fazerinalle!!!! :heart:

Täällä kyllä käyn lukemassa päivittäin, mutta oon hyvin saamaton tän kirjottelun kanssa. :ashamed: Jotenkin oon vaan niin väsynyt koko ajan, eikä oikeen huvita mikään. Tässä vaan odottaa sitä h-hetkeä niin kovasti. Meillä on myös olohuoneremontti kesken, tosin en ole siihen paljon pystynyt osallistumaan, mutta lauantaina "saan" tehdä loppusiivouksen ja ainakin viimeks imurinvarressa riehuminen aiheutti aika mojovaa polttelua alaselkään ja veti vatsan ihan pinkeeks. Mitään muuta kummempaa ei sitten tapahtunutkaan, mutta kyllä kai tuollaset oireet edesauttaa sitä synnytyksen käynnistymistä. Ja mielellään haluaisin että synnytys käynnistyisi ihan luomusti, kun muutenhan se sitten käynnistetään jos ei LA mennessä ala mitään tapahtumaan. Huomenna meenkin taas ä.polille kontrolliin. Saa nähdä taas kuinka vauveli on kasvanut. Viimeks lääkäri sai tasan saman painoarvion kun edellisellä kerralla, eli 2,8 kiloa, mutta meni kuulemma virhemarginaalin piikkiin. Eli kyllä riippuu ihan ultraajasta minkälaisia painoarvioita vauvasta saadaan. No lopullisestihan se sitten selviää kun vauva on syntynyt. :)

Lemmikeistä Meillä on tuollanen lähes 50-kilonen boxerin ja spk:n sekotus. On jo yli 3 vuotias, mutta aika reuhake kun on esim. vieraita tai toisia koiria kyläilemässä. Kun ollaan ihan omalla porukalla on kyllä tosi rauhallinen ja viihtyy omissa oloissaan. Lenkittää en ole enää pitkään aikaan uskaltanut kun sillä tuota massaa on niin paljon että saa riuhtastua mut kyllä kumoon. Pihalla onneks voi pitää vapaana. Tuo tykkää yli kaiken kun sille heittelee lapiolla lunta, tekee hurjia hyppyjä lumikokkareiden perään. :D Tulevat mummot on tosi huolissaan kuinka sitten yhteiselo vauvan kanssa lähtee sujumaan. Itse en sitä kovin stressaa ja uskon että mitään suurempia ongelmia ei tule, on kuitenkin huvin sopeutuvainen koira aina ollut. Mutta tietenkään koskaan ei voi tietää varmuudella mitä tapahtuu ja pahimpaankin olen jo mielessäni varautunut. Se vaan ihmetyttää että jotkut melkein automaattisesti olettivat että luovutaan heti koirasta kun tulin raskaaksi. Miks ihmeessä??

Mimmukalla ikäviä selkäkipuja. Kaikki sympatiat sinulle ja kaikille muilekin joilla ilkeitä kipuja ja kolotuksia. :hug: Mulla onneks se lonkkakipu loppui, lähes kuin seinään. Ilmeisesti vauva laskeutui ja vaihtoi jotenkin asentoa niin kivut hävisi. Nyt on kyllä tuo häpyluu tosi arka, mutta kyllä sen kestää.

Myymä kyseli räjähdysherkkyydestä. Täällä jotenkin tasottunut toi räjähtely. :whistle: En ole pitkään aikaan suuttunut mistään ja hyvä niin. Ja oon selkeesti huomannut, että ärtynyt olo johtuu ihan vaan sokereiden laskusta. Sitten kun syö jotain on heti paljon auvoisempi olotila. Eli ei sitä turhaan mainosteta että "hyvä ruoka, parempi mieli". :D

Ja se on muuten taas torstai... Vaikka tuntuu että aika menee hitaasti eteenpäin, niin torstait tulee aina nopeesti, eli ei se viikko niin kauaa kestäkään. Ja miks just torstait? :wave: Tietty kun tulee Teho-osasto, ihan paras ohjelma! Tuntuu, että just sen kattelin ja sitten tulee jo uusi jakso, kivaa. :LOL:

No, mutta hyvää torstaita teille kaikille! :flower:

Riine ja Pallopää 37+2
 
Voi ei Hermina!!!! :LOL: Repesin kyllä ihan totaalisesti tuolle sun jutulle... Anteeks. :snotty:
Täällä kans ilmavaivat aika mojovia, mut pissit pysyy onneks (vielä) hallinnassa. V.vuoto on kyllä aika vuolasta ja yks ilta kun mentiin saunaan tuleva isukki bongas pikkuhousunsuojan mun kalsareista ja ihmetteli et miks käytän sidettä. Selitin sitten että se ei ole side, vaan p.h.suoja kun v.vuotoa lorottelee. Meni miehellä naama ihan ruttuun :x . Sanoin vaan sitten että mitäs kysyit. :D
 
hermina: :LOL: :LOL: :LOL:
Meillä ei kyl oo harrasteltu hetkeen, mut tuntuu ettei enää kannatakaan näillä lihaksilla. Mua kans muuten pierettää koko ajan... Sori nyt vaan ku kerron, mut tuli vaan mieleen.... :ashamed:
Mutta kiva et löytyy kohtalotovereita..Meille on tulossa vieraita niin just vain vessan kaappiin alushousuja jos tulee "vahinko"... tää elämä menee OIKEESTI säälittäväksi..
mun elämä on niin turhauttavaa ku POSTI EI OO TULLU NORMAALIIN aikaan... et saiskohan tiimarista halvalla uutta elämää? Synnäriltä vois saada..
IINES: Voimia ja tsemppiä! toi liikelasku on mun mielestä IHAN KAUHEETA. Sillä saadaan aikaan vaan stressaantuneita äitejä..
 
Voi Hermina! :D :hug:

Riine, mä oon joutunut käyttään melkein koko raskauden ajan pikkuhousunsuojia. Meillä mies tietää jo mitä ne on, koska oon käyttänyt niitä paljon jo nuoruudesta asti. Mies osaa ostaakin niitä mulle... :) Olen opettanut. Joskus aikanaan hänellä menikin sekaisin Allwaysit ja Alldaysit, kun en ite tajunnut, että niissä luki erilailla. Oikean koonkin hän tietää.
 
Aika vähän on tässä makuuhuoneen puolella tullut touhuttua. Ollut väsynyt olo ja yhden kerran jälkeen supisteli koko yön. Ei kiva. Mutta nyt viimeeksi ei onneksi käynyt samallalailla. Mutta nyt on taas olo että olis kiva olla "lähekkäin":)

Itsellä myös tahtoo olla hermo tosi tiukalla ja tulee äksyiltyä kaikille. Eilen lapset ehdotti jo että mene äiti nukkumaan.

Tänään on työpaikan saunailta ja minutkin on sinne kutsuttu. Pääsee syömään ja tervehtimään kivoja työkavereita. Saa vähän vaihtelua tähän kototna olemiseen. Tosin tietenkin ollut koko päivän tosi väsynyt mutta onneksi tuli otettua päikkärit niin hieman helpotti oloa.

Lotta ja rv 38+1
 
Ihanaa kuulla tuota tilanne komiikkaa, Kiitos Hermiina :LOL:

Vauvat tuoksuu iiihanalle, kohta olis lilla syster tulossa 1kk ikäisen pikku miehen kera nuuskutettavaksi :heart:

Kiitos Kaa uudesta pinosta :hug: hermot meinas mennä eilen ku tökki koko illan se sivu 51...minäkö muka hermukimppu :D

Limatulppaa muka yritän joka pissa reissu jahdata, taitaa olla turhaa hommaa

:headwall: Onko muilla samanlaisia harrastuksia...tuskinpa

:ashamed:

Pientä juilintaa alhaalla, mut tuskinpa mitään tapahtuu vähään aikaan. Möhkö aika vauhdissa välillä, tuntuu et nahkasta läpi tulee. Ja toisaalta välillä pitkiä aikoja ihan hiljaiseloa et ihan pitää mahaa pukkia herättääkseni uinujan. Noista kolmesta ässästä ei mitään apua, ja tän mahan kanssa ei yhtään notkeaolo, mut jospa se vielä muutama viikko kuluisi teidän seurassa
=)

Hömäkkä ja Möhkö 39
 
Täällä ei tänään ollut kun harvemmin viiltäviä kipuja nivusisa ja alapäässä mutta alaelkä ja perse on niin kipee ettei pysty kunnolla liikkumaan... Miten voi olla näin tuskaista.... SATTUUUU::: :'( :'( :'(
 
Hieman meinaa tämä palsta olla tärkee... Eilinen ilta meinas mennä ihan pilalle ku 51 sivu ei auennu :ashamed: :LOL: . Nyt onneksi kaikki hyvin ja uusi palsta käytössä, kiitos Kaa

Lempiaiheestani on ollut puhetta eli lemmikistä... Meidän 1½vuotias koiramme on aika hemmoteltu rakas "vauvamme", joka saisi melkein mitä vain jos osaisi pyytää. Koira tottelee meitä ihan hyvin (paitsi joskus lenkillä), koska miellyttämisen halu niin suuri ja uskon, että se haluaa miellyttää myös tulevaa vauvaa. Koiramme on australianpaimenkoira ja paimennusvietit on tallella, koska koiramme pitää aina huolen siitä, että lauma on kasassa. Siskon 2vuotiaan pojan perässä koiramme aina kulkee vaikka kumpikaan ei toiseen koske, mutta yhdessä pitää kulkea. :heart: Koiramme on aina hieman hämillään jos pieni vauva itkee tv:ssä ja katsoo päälle niin, että asialle pitäisi jotain tehdä. Uskon, että koiramme ainakin alussa auttaa vauvan hoidossa (niin kuin se yleensäkin "auttaa" melkeinpä kaikessa mitä tehdään) ja on huolissaan jos vauva itkee paljon.

Rakastan nukkumista niin paljon, että en vieläkään käy yöllä vessassa vaan nukun 9-11 tuntia putkeen joka yö! :whistle: Mitään eroa en ole huomannut vaikka vauva kääntyi, mutta taitaa olla vielä aika ylhäällä. Tästä päästänkin siihen, että taidan olla kasassa vielä pitkälle huhtikuuta kun ei supistelujakaan kovin ole ollut...

Hermina sai kyllä meikäläisenkin täälä yksikseen naureskelemaan :D

Piti vielä johonkin kommentoida, mutta enpä enää muista :ashamed:

Niin joo Mionjalle ONNEA!

minde 36+1
 
neuvolakäynti takana.
kaikki oli kunnossa verenpaineet, sydänäänet, turvotusta löytyy edelleen ja pissassa ehkä hieman olikos se proteinia vai mikä lie oli mutta ei hälyttävää.
sf mitta oli sitten ponnahtanut viikossa 35:stä 40 :eek:
tässä on ollut kolmena kertana nyt eri mittaaja että siinä voi olla yksi syy ja sitten toukka on tainnut vaihtaa asentoa masussa. nyt meinaan jalat eri puolella.
tuon mitan kun terveydenhoitaja oli mitannut niin siihen vaan sanoin että saan sitten tosissaan ponnistaa toukan ulos :D
viime lääkäri käynnillä noin viikko sitten sanoi että lapsivettä on paljon. myös tuo terveydenhoitaja sanoi sydänääniä kuunneltaessa että plutisee siihen malliin että vettä olisi paljon. tuo voi olla myös syy tuohon sf mittaan.
kyselin myös käynnistyksestä jos menee yli että kaipa eivät odota siihen kahteen viikkoon jos sf mitta on noin iso. meinas että vois päästä jo aikasemmin mikälin tarvitsee.
toivotaan että tulisi itse ulos.
hermiina :LOL: kyllä tuli päivän vatsalihakset tehtyä :hug:
vauvan tuoksu minusta ne tuoksuu aivan ihanalle :heart: juuri pari päivää sitten oli asiakas kenellä on parin kuukauden ikäinen vauva ja oli mukana niin kyllä hän niin ihanalle tuoksui =)

cadillac ja toukka 39+2
 
Kaalle heti kiitokset uudesta pinosta. Meinas eilen hirttää kiinni kun vanha pino ei toiminut salamannopeasti :ashamed: . En ole addiktoitunut, eeeen....

Kiitokset kaikille tsempityksistä :) . Niin se vaan on, että hepatoosi on kehittynyt. Sain lääkityksen, jonka aloitan tänään. Viikonlopun ajan annetaan lääkkeen tehdä tehtäväänsä ja maanantaina menen Tyksiin kontrollilabraan. Mä vaan en todennäköisesti tule enää kotiin ilman vauvaa :eek: . Eli menen suoraan labrasta äippäpolille ja sen kautta varmaan osastolle ja kohdunkaulaa aletaan kypsytellä ja synnytystä käynnistellään. Eli ens viikolla meillä on vauva :heart: .

Nyt täällä ollaan ihan jännityshorkassa, ei meinaa ajatus pelittää. Kaikki keskeneräiset asiat pitäis saada viikonlopussa tehtyä. Tosin, nyt kun tiedän mitä maanantai tuo tullessaan, niin viikonloppuna aion ottaa ilon irti elämästä :D . Syön hyvin, nukun paljon ja vuokraan kaikki romanttiset komediat mitä lähi-Ärrältä löytyy :LOL: .

Iines ja Sintti 38+5
 
Hermina: Voi että :D Tulikin just äsken sattumoisin tuolla makkarissa puhetta että joo pissaan kohta päälles kun tuntuu ettei lihakset toimi enää.

Muaki pierettää kokoajan! :snotty: Hajuki jtn *sanoinkuvaamatonta*.

Soraya, sama täällä, pakko olla pikkuhoususuojat jatkuvasti. Sotkee kivasti pöksyjä tää vuoto(valkkaria/vahinkokusi/jtn randomia).

Mua ällöttää koskettaa ny navan ympärystä ja vähän sitä alempaa. Hullun arka sillein. Koetan kaikin mahdollisin keinoin välttää kosketusta siihen alueeseen. :x

Sentään jtn helpotusta yöllä nukkumiseen tullut, nimittäin käyn enää kerran yössä pisulla. Mut päivällä, se on sit oma juttunsa. :D

Mömmis 36+5
 
Miajo:lle onnea vauvasta! :flower:

Synnytys ja fysioterapia: Onko kukaan saanut neuvolasta ohjeen mennä fysioterapiaan joko ennen tai jälkeen synnytyksen? Onko teidät jo ohjattu johonkin tiettyyn paikkaan, tai annettu joku esite? Mulle ei oo puhuttu mittään, mutta puskaradio lauloi että tämmöisiäkin käytäntöjä on?

T:Marais ja Mökö 28+4
 
myymä
Hermina Mä ihailen sun rohkeutta kertoa noinkin yksityiskohtaisesti teidän romanttisesta hetkestä :D Aivan mahtava tilanne! Voin vain kuvitella, että siinä hetkessä oli kyllä hupi kaukana :D

Iines79: HYvä että sait apua!! Ja nyt vain lepoa ja jännitystä ;)


Piereskelystä:
Odottakaahan vaan kun olette synnyttäneet ja pidätyskyky on hukassa. No tämä ei tietysti päde kaikkiin mutta itseeni kyllä.
Mulla meni esikoisen synnytyksessä kokonaan pierun pidätyskyky ja mennä pöristelin siellä sairaalassa käytävillä. Noloa se oli kun tunsin että tulossa on muttei asialle voi tehdä mitään! Toiset äidit ehkä vielä ymmärsivät mutta näiden toisten äitien vieraat....
:whistle: :ashamed:

myymä ja pikkuveli 37+0 :)
 
jahas.. ja taas täällä kurkkimassa :whistle: =)

Mies ja poika uimassa.. Itse en enää siihen lupaa saanut..

Ihan ekaks oma napa.. soitin neuvolaan kun pikkuinen ollut pari pv:ää paljon hiljaisempi mitä normaalisti..
Syke oli kyllä hyvä.. 156 (ollut koko raskauden yli 150) poikaa kun odotin niin pyöri siinä 140:n hujakoilla..
sf mitaa kasvanut pari senttiä puolessa toista viikossa.. mitään "vikaa" eri neuvola täti löytänyt. Päätä kun kokeili niin sanoi että on alhaalla ja kiinni.. jopa vähän liian alhaalla :eek: mitä sitten tarkoittaneekin.. mut sain käskyn ottaa rauhassa vähän aikaa.. että olis tuo 37 viikkoa täynnä.
Itse vähän kuin ö aapisen lehdellä, että ei tämä nyt siltä tunnu että ois ainakaan seuraavaan kahteen viikkoon vielä pois tulossa :whistle:
Mut ehkäpä voin viikonloppuna varulti kassin pakata.. eihän se haittaa vaikka pakattuna kaapissa odottaiskin jos sattuu että äkki lähtö tulee.
Kamalaa vihlovaa kipua on alhaalla mutta ei juurikaan muuta. Jospa se päänkiinnittyminen ja vaavin laskeutuminen selittää nuo yölliset vessassa ramppaamisetkin..
Tosin Minde vois kyllä tänne lähettää noita unenlahjoja vähän :D :wave: No ei vaines.. hyvä kun edes vielä jokunen joka saa ihanat yö unet =) :D

Täälläkin herätti hilpeyttä Herminan kertomus :LOL: :ashamed: :whistle:

Nalle-Puh: kuulostaa vähän samalta kun minulla poikaa odottaessa.. kipu oli jotain aivan tajutonta juuri selässä.. mitenkään päin ei voinut olla. soittelin sillon yöllä synnärille ja ne sano että joo supistukset tuntuu selässä.. tuu näytille.. ja paskat ollut auki kuin jonkun hassun sentin.. olin seuraavan päivän ja yön osastolla, sitten päästivät kotiin ja kerkesin käydä kotona nukkumassa yhden yön ja siivoomassa niin seuraavana yönä tuli sitten lähtö ja pätkä päätti syntyä.

Iines: Hyvä että lääkkeet sait. Pian teilläkin käärö sylissä :heart:
Nautihhan nyt viikonloppu!! :hug:

Paukollakin siellä jännät paikat :D

jos kaivas ompelukoneen esiin ja vähän ompelis..
 
Onnea mianjo uudesta tulokkaasta! :flower: :heart:

Täällä suppailee kyllä ihan aamusta alkaen mutta ei vielä mitään hälyyttävää että pääsis synnyttämään. Lauantaina taas lisää vyöhyketerapiaa.

Lemmikkigalluppiin, meillä on koirasusi Remu, 1,3kk ja FWB-tamma Play With Me "siiri" 4v. Siiri saa vauvan kesäkuussa. :heart: Molemmat ovat ihania otuksia, koira tosin hiukan rasittava välillä kun on niin yliaktiivinen, mutta kaikkiaan mainio pakkaus. :) Siirillä olis tarkoitus tulevaisuudessa kisata kouluratsastuksessa ainakin kansallisella tasolla.

Surullisia uutisia tälle päivälle.. Ukki kuoli tänään aivoverenvuodon seuraksesta, ei ehtinyt nähdä pikkuruista iitaamme. :'( Käytiin vielä eilen häntä sairaalalla katsomassa, oli reppana kyllä niin sairas jo. Hengitykseen hän joutui käyttämään koko vartaloa ja oli siksi aika rankan näköistä. Muuten ei reagoinut mihinkään, mutta joka kerta kun äitini sanoi minun nimen ukille niin ukki liikutti kättä tai önähti.. :'( Taisinpa olla ukin lellari tyttö lapsosena.

Niinu & itiö 39+0
 
Kaa
Niinulle pahoitteluni. :hug:

Tein juuri hieman inventaariota kestovaippatilanteesta ja aika hyvältä tuo näyttäisi. Nyt kun vaan saisi nuo lisäimut ommeltua ja hankittua yhden sisävaipan ja yhden taskuvaipan, niin melkolailla sopiva setti olisi kasassa. Mukavaa. Muutaman kerran kun vielä käyttää ne koneessa, niin ovat käyttövalmiita.

Huomenna neuvola, jossa varmasti saan noottia painonnoususta. Pari viikkoa on mennyt vähän liiaksi herkutellessa... etenkin kun liikuntaa on joutunut vähentämään. Myös lapsen paikka kohdussa kiinnostaa, lähinnä onko laskeutunut vai ei. Selittäisipä joku syy sitten tämän todella hankalan olon...
 
Mianjolle onnea :flower:
päivittelen vaan lukemisisa..en jaksa mahottomia kirjotella mutta taas piti käydä synnärillä tiistai-iltana raskausmyrkytys oireiden takia..en saanu lähtee omalla autolla miehen kans vaan pakottivat tulemaan ambulanssilla..noh,kaikki oli ok,paitsi ALAT ja NATRIUM arvot..v*ituttaa tuo ravaaminen siellä.. :headwall:
 
Ensiksi Valtavasti onnea Fazerina ja Mianjo! :flower: eilen tuli käytyä neuvolassa ja sain purettua tunteitani viime viikon lääkäristä... ja selvisikin moni asia, oli lääkäri sitten kirjottanut koneelle että 2cm suljettu ja pehmentynyt... ja terkka oli sitä mieltä että ei sinne 14pvään asti mennä... koska vauva on todella hyvin asemissaan ollut... olin lahtunut 200g viime viikosta ja fundus mittakin oli centin pienempi... johtuen varmasti siitä että laskeutunut asemiin enemmän...syke oli 145-150... yöllä suppaili taas oikein huolella ja muutenkin nuo yö unet ovat pienet vessassa ramppaamisen takia.. viime yönä tuli jotain limastakin, pelästyin jo että lapsivedet meni mutta ei sentään... miehellä on 12h työpäiviä takana että toivon että vielä tämän viikon vauva pysyisi mahassa... mutta tälläset nopeet kuulumiset multa.. mä menen nyt katsoon salkkareita.. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hermina:
Iines toivottavasti kaikki menee hyvin. Sinäkö se muuten joskus aikaisemmin mainitsit jotain siitä, että isokokoisen vauvan synnytystä ei käynnistetä, jos ei ole sokerivauva? Joku siitä mainitsi...en ole varma kuka. Mistä se johtuu? Mullekin nimittäin lääkäri sanoi, ettei synnytystä voida käynnistää ja nyt pelkään, että joudun työntämään huhtikuun puolivälissä jonkun viisikiloisen körilään ulos.
En muista minäkään puhuiko tuommoista joku aikaisemmin mutta sehän ei pidä paikkaansa. Minulla sokeriaineenvaihdunta on aivan normaali ja silti olen menossa käynnistykseen 9.pvä sen takia, että vauva olisi liian iso mun synnytettäväksi laskettuna pvänä..

Joo, ja mä sain kans ihanat naurut tosta sun romanttisesta käynnistyskertomuksestasi :LOL: Miehesi ilme oli varmaan näkemisen arvoinen :kieh:

Onnittelut hendulle avioliiton auvoiseen satamaan astumisesta sekä mianjolle tyttövauvasta :flower: Olen suorastaan kateellinen helpolta kuulostanesta synnytyksestäsi :p

Lemmikkikysely: Meidän koirista kaksi asuu sisällä ja ne ovat sellaisia alkukantaista työkoirarotua edustavia yksilöitä, joiden luonnekin on sen mukainen eli aika karu. Nartulla riittää huumorintajua ja suvaitsevuutta jonkin verran mutta tuo uros ei ole kovinkaan sosiaalinen eikä todellakaan tykkää lapsista. Nämä koirat eivät siedä huonoa kohtelua (eikä niiden tarvitsekaan), joten ne eivät epäröi näykätä, jos niitä esim. lapsi pääsisi niitä satuttamaan. Sen vuoksi tämä uros muuttaa ulkokoiraksi nyt keväällä, narttu saa jäädä sisälle ellei ongelmia ilmene. Mutta siis uroksen kanssa peli on selvä, mitään riskejä ei oteta. Ja se vaan tykkää muuttaa ulos, saapahan olla omassa ylhäisessä rauhassaan ja naapuritarhassa on lajitoveria, jolle voi irvistellä rauhassa :D

Sairaalakamppeista taisi olla myös puhetta mutta siis varmaan käsitin hieman väärin sen alkuperäisen viestin: ei kai joku tosissaan aio synnyttää omissa vaatteissaan? Minä ainakin aion vetää sairaalan kledjut heti niskaan, sillä synnyttäminen ei ole mitään siistiä puuhaa. Eikä mua haittaa edes ne verkkoalushousut, siellä se supermegaside pysyy hyvin paikoillaan =)

Ja uuteen gallupiin vastaan että kyllä, vauvat tuoksuvat erityisen ihanilta sieltä yläpäästä mutta eivät niinkään sieltä alapäästä :LOL:

Oukei, tässähän nämä tärkeimmät kai...

ärrieri 36+4

 

Yhteistyössä