**Maalismasut 2009** helmikuussa, vol2

Upupalle ja koko perheelle onnea! :flower:

Kaa mulla supistukset tuntuu kipuna mahassa ja selässä, oikein kipeät säteilevät reisiä kohti ja tietysti maha on kivi kova. Tosin mun supistukset tuntuvat jo samoilta kun viimeksi synnytyksessä ja ovat enemmän säännöllisiä kuin epäsäännöllisiä :whistle:

Eilisen päivän vietin lämpimän jyväpussin seurassa :headwall: Koko päivän supisteli epäsäännöllisesti ja jomotti selkää, mahaa ja alapäätä. Illalla supistukset tuli parhaimmillaan kolmen minuutin välein, mutta kuten muinakin iltoina ne sitten hiipuivat |O Esikoinenkin kattoo jo ihmeissään, että mitä ihmettä tuo äiti tuossa huohottaa koko ajan :| Maanantaita odotellessa..

Voimia muillekin supistusten kanssa taisteleville..

-Pauko ja Peppi 38+5
 
Soraya, juu niin on. Tosin jos on eri lääkäri niin hänhän voi olla ihan erimieltä kuin käynnistyksen luvannut, mutta mä en sieltä yhdessä koossa lähde kotiin :saint:
Tsempit sullekin maanantaille! Huomenna voi jo vähän jännittää.. =)
 
Tää ei oo enää kivaa.. heräsin kuuden aikaan aamulla oksentamaan, sen jälkeen on joka luukusta lentäny tavaraa vaikkei ole kahteen päivään ees syöny mitään, kun ei oo ruoka maistunu ja nyt taas alko supistaa, mut kun nää ei silti tunnu sellasilta että viittisin lähteä näytille, on vaan ihan paska olo koko ajan.

Pauko ja Soraya aika jännät paikat teillä kun tietää varmuudella että vauva tulee seuraavalla sairaalakäynnillä ulos =) Yrittäkäähän molemmat nukkua valmiiksi varastoon ennen maanantaita.
 
Myrna. Saitko nyt masutaudin, jota on liikkeellä joka puolella. :( Mä oon koko ajan pelännyt, koska se tarttuu ja vältellyt ihmisiä kuin ruttoa! Vai onko se jotain synnytystä enteilevää tyhjentymistä? Hmm, nukkua varastoon. Kuinkahan se onnistuisi, kun uni ei kauheasti maita? :) Mä oon mennyt jo pitkän tovin pienillä yöunilla. Hö.
 
Soraya toivottavasti ei oo kumpaakaan, vaikka yleensä saan kaikki liikkeellä olevat pöpöt ja mahatautia mulla ei oo pariin vuoteen ollukaan, synnyttämään en ainakaan oo vielä yhtään valmis, kun haluan uskoa että tää pysyy vielä vähintään viikon aloillaan.
 
myymä
Myrna: Mullahan se raju oksennustauti (joka kesti sen yhden päivän) aiheutti tosi rajut supistukset ja silloinhan katsottiin lähteekö synnytys käyntiin vai ei.. Eihän se kiva oksutaudissa ois synnyttää :S Mutta mulla nesteytys sairaalassa auttoi rauhoittamaan lopulta supistukset... Eli kyllä sinne jossain vaiheessa kannattaa hakeutua. Mulla nimittäin nousi sitten kuumettakin yli 38 ja tulehdusarvot kohosivat!

Ja perhana, huomenna tosiaan on MAAALISKUU?!?!?!

Eilen ja tänään on vihlonut kohdunsuuta aivan hirveesti aika-ajoin.. Sattuu niin että meinaan itkun tirauttaa kun se tulee. En tiedä johtuuko vauvan liikkeistä vai tapahtuuko siellä jotain...


Tänään ois kummitytön synttärit johon ollaan menossa :)

myymä ja pikkuveli 37+2
 
Kaa
Jaksamisia kaikille kipujen ja tautien kanssa tuskaileville.

Itsekkin heräsin tänään karheaan kurkkuun ja päänsärkyyn. Josko se tästä menisi ohi, kun lepäilee päivän ja juo lämmintä mehua. Kovia liitoskipuja ja kipeitä supistuksia on vielä lisäksi, joten olo ei ole ihan priima. Onneksi nuo supistukset ovat hyvin satunnaisia. Aina silloin tällöin pitkin päivää, ei mitenkään runsaasti tai säännöllisesti. Ajattelen asiaa vaan positiivisesti; kroppa valmistautuu synnytykseen. Se on hyvä juttu. :heart:

Kaa 37+4
 
Huomenta!
Hyvin nukuttu yö... pari kertaa heräsin koviin ja vihloviin supisteluihin mutta nyt ei ole ollut kun kovaa painetta alapäässä... Tuntuu et pitäis istua vain pöntöllä koko ajan.....
Mut onneks sain hyvin nukuttua niin mieli parempi...
Mulla kans vihlontaa kohdunsuulla mut en tiedä mitä se sitten tarkottaa...
Eilen kävin saunassa mutta se ei ainakaan vaikuttanut mitenkään et supistelut olis lisääntynyt tai koventunut....
 
upupa: Onnea ja iloa koko perheelle :heart:
Danjuska: Ihan rauhallisin mielin oottelisin synnytystä, mut se lääkäri pelotteli mut sillon muutama viikko sitten et: lapsi tulee minä hetkenä hyvänsä. (olin siihen asti niin syvästi henkisesti varautunu et yliaikaseksi menee, mut nyt en osaa enää asennoitua siihen et yli menis)
Kaa: ihana ku sä jaksat ajatella niin positiivisesti! :)
Myrna: kuullostais kyl siltä, ettei enää kauan mene!

Poltteleeko muilla mahaa siis sisältä päin? Mulla polttaa ja varsinkin ku vauva liikkuu niin tuntuu et maha on tulessa nimen omaan tuolta sisältä...

Meillä mies on alkanu oireileen! Se on PALJON hermostuneempi ku minä, ihan levoton sielu koko ajan. Viime yönä se ei nukkunu melkein ollenkaan. Ite nukun ku tukki ja mielikin on paljon levollisempi ku ukolla... =)
En vaan tajuu sitä asiaa ku mua itkettää KAIKKI asiat! siis tää on tosi rasittavaa. kaupassa, pankissa, postissa, kotona, saunassa, suihkussa, autossa ihan missä vaan tulee kyyneleet silmiin ja alan pillittämään.. tosi kiva olla silmät punaisina koko ajan.
rattoisaa lauantai- päivää kaikille.. mies on reissussa tän päivän ja mä yksin kotona kuten viimeiset 3 viikkoa.. huvittavaa ku enää ei oo oikeestaan mitään eroa et mikä päivä on. ennen ku oli vkl niin sitä oli ihan onnessaan, nyt se on vaan samalainen päivä ku kaikki muutkin.
 
Zoe-F tänään tuli uusin ankkuri.. etusivulla ois opiston ilmotus, sen ihan oikeessa laidassa 25h kestovaippakurssi (ilmeisesti ompelukurssi??), en kyllä tiiä ootko ees kiinnostunu, mut voisit mun kanssa lähteä tonne :D (sit en ois ainut norsu..) mut toi aika..13-15.3. ei ainakaan ennakkoon uskalla ilmottautua :LOL:
 
Upupalle ja miehelle paljon onnea pikku prinsessasta! Mimosa-nimi on kyllä tosi kaunis. Kaikkea hyvää alkutaipaleelle.

Täällä myös eilinen meni vatsataudin kourissa, ei kivaa ollenkaan. Suppareita ei juuri aiheuttannu, mutta jotain kolotusta oli jaloissa ja selässä. Voipi paremmin kyllä liittyä pieneen kuumeeseen.

Voimia tuskaisille!

Kaatjuska ja Kunto 37+6
 
Huomenia!

Upupan perheelle isosti onnea! :)

Illalla oli taas kipeitä supistuksia ja mahdollisesti tihkuvaa lapsivettä, mutta ei se sit sitä ollukkaan ku ei kerta yöllä mitään tapahtunu. Selkä oli vaan niin kipeä etten meinannu jaloillani pysyä niin nyt sitten lähden vanhempien luokse viikonlopuks kun mies on molemmat yöt töissä. Toisaalta täysin älytöntä lähteä kotoa pois, kun synnärin valot näkyy ikkunasta, paikkaan josta on tunnin ajomatka synnärille, mutta en yksinkertaisesti uskalla olla yksinkään.. :ashamed:

Onko kellään muulla muuten raskausarvet hyökänny salakavalasti ihan viimeisillä viikoilla? Mä jo ehdin aatteleen et tästä selvitään ihan jees, muutama viiru mahassa, ku mahan ympärys ei oo pitkään aikaan oikeestaan kasvanu, mutta tänä aamulla suihkun jälkeen totesin että niitähän tulee vielä näin muutama päivä ennen laskettua aikaa päivittäin lisää.. Voi vain kuvitella kuinka nätti toi maha on muutaman kuukauden päästä :LOL:

Eilen meinasin jo lopullisesti hermostua, ku joulukuussa hankittu mp3-soitin ei suostunu minkäänlaiseen kommunikaatioon. Mä jo aattelin et tää tästä vielä puuttu, ku yks hyvin suuri kimmoke kyseisen aparaatin ostolle oli se, et saan sen mukaan synnärille, ni onpahan sit ees radio seurana ku makaan yksin tyksin käytävällä.. :D Onneks laite ymmärsi oman parhaansa ja alkoi loppuviimeks toimia, ja sain sen ladattua ja pakattua sairaalakassiin. :)

Aurinkoista viikonloppua kaikille ja jaksamista muillekin tuskailijoille! :)

Agda, 39+4
 
Pauko ja Soraya, tsemppiä teille molemmille maanantain koitoksiin!!!

Me lähdetään nyt raksalle, joten tuun kirjoitteleen sit paremmalla ajalla.

Mukavaa ja aurinkoista kalevalanpäivää kaikille! =)

marza ja minimuru 36+6
 
Äh, meni yö päin helevettiä. Eka kerta pitkiin aikoihin oli pakko muutaman kerran nousta ylös kun sattui niin maan prkleesti käsivarsiin ja alapäähän. Pissahätä ei ole edes tohon verrrattuna mitään. :kieh:
Sattuu vaan. Jokapaikkaan. Eritoten alapäähän, peppuun, selkään jotenkuten.

Jipii maaliskuu ovella. \o/

Mömmis 37+0
 
upupalle ja perheelle oikein paljon onnea!! :flower:

ei ala, ei ala nuo supparit millää keinolla koveneen.... :kieh:
ei jotenki jaksa enää tätä oloa..koko ajan maha kovana vaan ei kipeetä käy ku kerran pari päivässä... :headwall: toivotonta!!

tänään tulee meillä käymään veljen vaimo 3 viikkoisen pikkuisen kans niin pitää sitä yrittää pidellä sylissä niin jos se auttais :D

tsemiä kaikille kärsiville! :hug:

sabine 39+2
 
Upupalle ja perheelle onnittelut!! :heart:

Paukolle ja Sorayalle tsempit maanantaille! :flower:

Olikos täällä muitakin joita vaivaa väsymys... Ihan ihmeellistä unisuutta ja vetämättömyyttä vaikka saankin yöt ihan suht'koht hyvin nukutta. HB mulla on ollut koko ajan aika matala ja tupla annosta rautaa syönyt. Viimeks neuvolassa hb kuitenkin 131, eli oikeen hyvä.
Eilen taas ä.polilla kontrolli ja edelleen vauvan painoarvio sama! :/ "Venyttämällä" sai 100g lisää painoa edelliseen arvioon 1,5 viikon takaa, eli olis nyt 2,9 kg. Paino siis junnannut samassa viikolta 34+1 asti... Mutta ei kuulemma ole syytä huolestua, kun kaikki muuten on kunnossa, sydänkäyrät, napavirtaukset yms. Lääkäri kyllä sanoi, että vartalon ympäryksestä tuota painoarviota on hankala saada vauvan asennon takia, tulee selkäranka jotenkin eteen. Että nyt on kyllä ihan hakusessa ja arvailujen varassa tuo tod.näk. syntymäpaino. No, sen näkee sitten kun vauva on syntynyt. Nyt vielä varmistettiin, että jos synnytys ei ala luomusti LA mennessä, niin sitten käynnistetään. Että hui, ei ole enää montaa päivää! :whistle:

Nyt pitää jatkaa mökin lämmitystä... Mittari näyttää +15 astetta. Tosin mä kyllä viihdyn viileessä, mutta kai nyt muutama aste enemmän sais olla. :D

Mukavaa ja aurinkoista vknloppua kaikille!! :heart:

Riine ja Pallopää 37+4
 
Upupalle ja perheelle isot onnittelut! Onneksi kaikki meni hyvin! :flower:

Toivottavasti Niinulla on kaikki hyvin ja ehkä vauvakin jo sylissä!

Paukolle ja Sorayalle Tsemppiä! Toivottavasti saatte levättyä viimeisinä päivinä!

Myymä ja Jossu Mulla on kanssa inhottavia vihlontatuntemuksia alapäässä. Ne on tosi kipeitä. Mistähän se johtuu? Kukaan ei tunnnu oikein tietävän.

Rouva Hendulle myöhästyneet onnittelut avioliiton satamaan astumisesta! :flower:

Froteelakanasta Löysin Ikeasta aika halvalla muovitetun lakanan. Se oli tosi ohut ja tuntui hengittävältä. Ostin myös kangaskaupasta muovitettua froteekangasta ja leikkasin niistä sopivan kokoisia paloja. Se on kuitenkin aika paksua verrattuna tuohon Ikean valmislakanaan, joten en ihan pienellä varmaan pidä niitä. Ikeassa oli lakanoita pinnasänkyynkin halvemmalla, kuin muualla.

Viime yönä ensimmäistä kertaa heräsin vähän kuukautiskipujen kaltaisiin polttoihin. Ei niitä supistuksiksi voi kutsua, mutta jotain sentään. Tuntuu, että täällä on kaikilla jo jotain lupailuja siitä, että vauva saattaa tulla uloskin lähiaikoina. Tää meidän tirri taitaa viihtyä tosi hyvin tuolla. Eilenkin vaihdoin kukilta mullat, imuroin, siivosin ja saunoin, mutta ainoastaan selkä väsyi hommassa. Ei supistuksia ei sukkapuikkopistoja, ei mitään. Taitaa pojalle tulla häätö kolmen viikon kuluttua, kun ei itse tajua tulla ajallaan :kieh:

Hyvää viikonloppua kaikille!

Mimmu ja Furuno 39+2
 
myymä
NYt on pakko jakaa tää kipukohtaus teidän kanssa. Mulla alkoi äsken ihan törkeen raju supistus, joka paheni paheni ja jatkui jatkui. Monta minuuttia niin että kyyneleet tuli silmiin. En voinut maata, en kävellä, en olla paikallani. Tuntui että jos se ei lähe pois mä joudun tilaa ambulanssin koska en voi liikkua metriäkään! Vieläkin kipu tuntuu mutta hyvin hyvin pienesti. En tajua mitä se oli. Todella pelottavaa... rupes oikeen synnytyskin jo pelottaa!

myymä ja paniikki 37+2
 
myymä: tollasia ne oikiat supistukset sitte on. mie ainaki meinasin kuolla esikoisen synnytyksessä tuommosiin. Mulla on nyt muutaman kerran viime aikoina ollu tuommosia.

mimmukka: mun kans pitäs alkaa vaihtamaan kukista mullat. onneksi noita kukkia ei oo kovin montaa, että en saa selkääni varmaan yhtään tämän kipeämmäksi. sit ku vauva on tullu niin tuskin tulee mitään multia vaiheltua...
 

Yhteistyössä