**Maalismasut 2009** maaliskuussa

18.3. syntyi kaksi viikkoa etuajassa pikkuinen rakas tyttönen 47cm ja 2,7kg

Paino lähti sairaalassa aluksi laskuun, mutta tehokkaalla ruokinnalla saatiin paino nousemaan. Nyt on ylittynyt syntymäpaino jo onneksi ja kotona ollaan oltu useita päiviä.
Tässä sitä on ihmetelty elämän ihmeellisyyttä ja ihmisalun pienuutta ja ihanuutta!

Onnea ja siunausta jokaiselle pienen nyytin saaneelle! :flower:
Voimia viimeisiin odotushetkiin - aivan kohta on palkinto sylissä! =)

Raskausajan ja synnytyksen nyt ensikertaa kokeneena tuli sellainen positiivisen ylpeä olo, että kyllä tämä prosessi taitaa olla koko elämäni suurin uroteko. Ollaan me naiset ylpeitä itsestämme, kuinka tärkeästä tehtävästä pystymme suoriutumaan! :)

Onnellinen Piiitu ja vielä nimetön, mutta rakas tyttönen 1vko ja 3pv
 
kaatjuskalle ja piiitulle onnittelut!! Mömmis: minäki alkuviikosta hokasin, et ompa ouvon mallinen maha, ei yhtään sellane pallomainen. No niinhän se terkka sit totes neuvolas, et lapsivesi vähänä. Tuntee aivan selvästi (ja näkee ku suppari tulee) et missä asennos vauveli on, kapea pylly sojottaa pystyssä ja jaloista voi melkein ottaa kiinni, hui! Millon sitä lapsivettä sit on liian vähän ja mistä sen tietää..ja mitä haittoja siitä on vauvalle??
 
äitkasikolome, laittoko terkka sua sen vuoksi käymään äitipolilla, siis että vesi oli vähissä? Mulla huomattiin maanantaina se 16.3 ultralla kun mentiin aamuyöstä käymään siellä ja onneksi en lähtenyt miehen mukana pois aamulla vaan lekuri kattoi ultralla tilanteen. Sain luvan lähtä kotiin ja neuvon tulla parin vrk:n kuluttua uudelleen jos ei mitään ole tapahtunut :eek: , tarkensin sitä sitten itse sille lääkärille niin että kahden.... :whistle: ? Keskiviikkoon mennessä lapsivesi oli käsittääkseni vähentynyt vähenemistään, sitä oli enään muutama lätäkkö ja nekin jotain sentin halkaisijaltaan olevia... Sitten kun kalvot puhkaistiin niin sieltä ei tullut lorauksen lorausta vettä.
Mä sain sen käsityksen, että lapsi kuivuu siellä masussa, iho on syntymän jälkeen kuiva ja hilseilee (ainakin meillä) ja yliaikaisuus on lapselle muutenkin sitten jo riski. Meidän muksu oli kaiken lisäksi vetänyt vihreetä lapsivettä henkeensä, onneksi oli PVK ja CRP normaalit, kätilöt joutuivat imemään sitä vettä lapsen kurkusta.

Muija ja emäntä
 
Mahan oudonmuotoisuus + vesi: Me käytiinkin tuos loppuviikosta sairaalassa ja ultrassa näkyi että vesimäärä edelleen hyvä. Luotan kyllä siihen ettei mitään hätää ole. Seuraava neuvola on huomenna aamulla ja kätilö varmasti siellä katsoo vielä kerran tuota vesimäärää käsituntumalla ja kysyn vielä siitä käynnistyksestä.
Liikkeet tuntuu suht hyvin, aivan kuin ennenkin. En ole mitään muutosta siltä osin huomannut. Tosiaankin voi ihan johtua että maha laskeutui ja muoto siinä vähän muuttui.

Onnea Piiitulle tytöstä!!

Alan kohta siivousurakkaa tehdä. Jos siitä sais jtn vauhtia hommaa. :D
 
moikka

pikaisesti vaan..

Kaatjuskalle ja Piitulle onnittelut tyttösistä!! :flower:

Omaan napaan sen verran että lantion alue kipuileva ja tulessa ympäriinsä.. otin jo särkylääkkeenkin.. muutenpa ei mitn. eilen aamulla olin kans vähän kipeä, mutta helpotti iltaa kohti.

siskon kanssa käytiin äsken kävelyllä liukastelemassa.. ei oikein hyvälle tuntunut sekään :(

sori, jää vähän omanapaiseksi.. ei oikein pysty keskittymään :whistle:

danjuska ja vilma 40+1
 
Pitäsköhän mun soittaa synnäril?? Nyt kyl alko huolestuttaan! Maha ihan tussu ja pehmeä, sellasia koloja tuntuu. Ei se terkka pistäny mua mihinkää kontrolliin, mut ei mul kyllä tämä maha ollu viel sillon näin löllö ku nyt. Erikoisen hyvin tuntuu vauvan liikkeet.. MITÄ MUN PITÄS TEHÄ??
 
soitin sinne synnärille.. käski mennä käymään siel, jos epäilen et lapsivettä tihkuu. No mistäpä minä tiiän mitä tuolta tihkuu! Pikkarinsuoja on aina vähän märkä ku mul tuota valkkariaki tulee reiluhkosti ja hajuki on sellanen makeahko..niinku aina. Käski muuten ootella huomiseen et käyn sit neuvolas ja tekevät siel sen tikkutestin.. En kyl usko et lapsivettä tihkuis,ku aina on pitäny aiemmin puhkoa kalvot viimemetreillä. Pääasia et vauvan liikkeet tuntuu.. Oottelempa sit huomiseen, et käyn neuvolas näytillä..jos ei tämän kummemmalta tunnu.
 
Hyvä juttu, että teillä tuntuu vauvan liikkeet selvästi ja hyvin. Vauvan vointi on se tärkein.
Kahdelta ekalta oon sen lapsiveden nähnyt ihan konkreettisesti mutta kahdelta viimeiseltä se on hävinnyt johonkin...
Mitähän sitä tänään tekis? Haluaiskohan joku tulla kylään tänään meille....!?!

Muija ja emäntä
 
Sunnuntaita kaikille...ja onnea vauvautuneille...Niin me loppu kuukauden odottajatkin alamme vauvautua... :) Vielä on pari päivää jäljellä ja osa varmasti ehtii näinä päivinä vielä saada maalisvauvan...toivotaan, että useampi meistä "monesta" jäljellä olevasta. Osaakohan kukaan sanoa arviota millaisella aikataululla saa ajan yliaikaiskontrolliin?

Misa75
 
myymä
Heti alkuunsa SUURET kiitokset teidän "läsnäolostanne" hautajaisia koskien :) Hautajaiset olivat todella kauniit ja onnistuneet!!

Sitten PALJON ONNEA vauvautuneille ja SUURIA SUPISTUKSIA niitä tarvitseville!

Oltiin tänään taas koko päivä talolla remppahommissa. Otin rauhallisesti siellä tänään kun viimeksi olin NIIN puhki. Mutta siitä huolimatta sieltä lähtiessämme tuli yksi koooova supistus ja se njälkeen vähän miedompia on tullut n. 10 min välein. Toivon syvästi että nyt alkais vihdoin tapahtumaan!!! Mutta voi olla että nämä loppuvatkin vielä..

NYt olen ihan rakennuspölyssä ja hikinen että siirrymme pikkuhiljaa saunan puolelle- >

myymä ja pikkuveli 41+3
 
Siivosinpa selkä vääränä ja lopputulos: sanoinkuvaamaton selkäkipu. Oli pakko mennä nukkumaan. Nukuinpa nyt pari tuntia ja edelleen semisti killerkipee selkä. Voisin melkein pakottaa miehen hieromaan alaselkää. :kieh:

myymä: hienoa kuulla että menivät hyvin!
 
Misa75 Esikoisen kohdalla ja sairaalana siis Jorvi. Soitin heti 40+5 Nla:n jälkeen. Mutta käskivät soittamaan uudelleen vasta 41+2, eli kolmea päivää ennen 41+5. Koska siinä ajassa ehtii tapahtua yllättävän paljon. Toisen ajan sainkin suoraan lekurilta. Joka olikin jo käynnistyspäivä 42+1.

Mutta eripaikoissa yliaikakontrolliin mennään jopa lähetteellä. Mikä on mun mielestäni hieman hassua.

Tänään oltiin perheen kesken tosiaan Huimalassa Seikkailemassa. Mies ja tyttö touhusi ja äiti katseli heidän menoaan. Kysyin, että saako raskaana oleva alennuksen. Niin saa. Äidistä ei mennyt 5 ?.

Sitten ollaan Syöty spgahettia ja äiti sai pirtelön. Namnam :p .
Ollaan sunnuntai Saunottu ja aion harrastaa tänään nautinnollista S:ää.

Palataan asiaan.

Jadekettu+masuasukki 40+1 :heart:

Myymä hienoa, että vaarin viimeinen matka meni ikimuistoisesti :hug:.
 
Misa75 Sulla saattaa olla ilmeisesti nla vielä tässä alkuviikosta, ko, kö? Tarkista tilanne heiltä vielä. Missä muuten synnytätkään? Olen itse menossa Jorviin toistamiseen.

Ei täällä mitään hekumallista S:ää harrastettu. :kieh: On tainnut mies olemaan hetken ilman mitään seksuaalista, kun en kerennyt kuin vasta alkulämmittelyjä harrastaa, niin johan oli kaiken kaikkiaan TYHJÄ :eek: HUPS :whistle: .

Masuasukki jumppaa koko ajan. Tuntuu välillä, että kaivautuu ulos, kun alapäässä on sellaisia napakoita nipistyksiä :eek: . Ja kalvot ne napisee, kun kavero jumppaa:)

AI joo, hyvä Misa75 korkkasit meille jo uuden sivun.

Jadekettu+masuasukki 40+1 :heart: Jännitys tiivistyy:)
 
Hui täällä alkaa tapahtua jo, tai luulen ainakin niin. En kerkiny sit aijemmin kirjata supistusvälejä ylös. Fail me. :headwall:

Supistellut jo koko illan mutta alkaa jo mennä kipeimmäksi ja välit n. 4-6 min. Tunnen hyvin ne "huiput" ja se tosiaankin tuntuu hiton inhottavalta ja kipeiltä!! Nyt seuraan tilannetta ja jos alkaa tihentyä+sattua niin että makaan jo lattialla niin lähdetään.

Viime vessakäynnilläkin tuli liman mukana enemmän verta. Paikat näemmä aukee ny lisää. :eek: Jospa ny alkais oikeesti tapahtua jtn. Seurataan tilannetta. Jännittää ihan kamalasti.

Mömmis 41+1
 
Ompahan ollu nyt sitten ohjelmaa tällekki päivälle, ku neljän aikaan tuli yks lapsiperhe kylään ja sit viel yhet kaverit. Aikamoisen väsyttävää passaamista ja sit lapset sattu olemaan vähän turhan energisiä..hermot jotenki vaan kiristy. Nyt on sit nippaillu ja repiny alapäätä sekä mahaa ja pari napakkaa/kipiää suppariaki tullu..ei piä silti innostua, onhan tämä nähty.. taas supistaa..
 
Edelleen kotona ja kivut vain yltyy. Soitettiin jo kahdesti ja sanoivat et tulee sit kun tuntuu ettei enää pystyssä pysy. Supistelee vieläkin yhteen menoon. Kävin ammeessa kylvys ja ah, luoja miten ihana olo oli kun helpotti. No tietenkin pois tultua taas nämä helvetilliset kivut. :kieh: Jatkunut jo nyt tässä yli 3h kivuliaita ja tiheitä, silti ei ole semmone olo että pitää lähtee, odotan vielä jonku aikaan ja tietty oman jaksamiseni mukaan. Ei tod tässä kivussa voi nukkua.

Huhhhuh. Saa nähdä päädytäänkö nukkumaan vai onko aamuyöllä sairaalaan matka. :eek:

Mömmis 41+2
 
AAM
mömmis täällä vakoilemassa toisesta pinosta siis huhtikuisista :D :wave:

munn esikoisen kanssa : jos mä en ois lähtenyt silloi ko läksin sairaalaan niin se ois jäännyt kylppärin lattialle varmaan.. olin viitisen senttiä auki ko tulin jorviin :whistle: se nainen joka mut vastaanotti niin sanoi että kun nyt tollei oot niin katsotaan nyt vielä "hetki".. tässä voi mennä parikin päivää.. :kieh: vähättelin mun kipuja koska en kirkunut kuin pistetty sika ja vonggerrellut lattialla..
et heti ko tuntuu että koht ei kykene enään niin sit lähe painelee..

tsemiä !! :wave: perästä tullaa
*myötäelävä* am & hippunen 38
 
Mömmis oot varmaankin mennyt jo, mutta täällä yksi uneton mamma hengessä mukana!!! ONNEA MATKAAN TOLKUTTOMASTI!

Täällä kuksin sairaalassa vain läppäri seuranani. Siiri-vauva on syntymästään asti (1 vrk 14 h) asti ollut keskolassa hoidossa (hörppäsi likaista lapsvettä ja joutui heti antibiottitippaan).
Heräsin yksin huoneestani puoli kolmelta ja oli pakko lähteä katsomaan pientä kesken yön!

Kaikille vielä nyyttiään odottaville oikein kovasti jaksuja, suppareita ja :hug:

Kaatjuska ja Siiri
 

Yhteistyössä