**Maalismasut 2009** maaliskuussa

myymä
mömmis: Tsemppiä matkaan, hengessä ollaan mukana vaikka varmaankin olet jo siellä menossa ;) ihanaa!!

Mulla supistukset on nyt siis jatkunut vähintään 10 min välein eilisestä klo 17.00. Koko yön tuli ja nyt ehkä jopa tullut tiheämmin ja hieman napakammin, mutta tosi kipeistä ei voida vielä puhua. Vatsa on myös aivan kuralla joten nyt perkele jos ei ala tapahtua niin määää suuutun!!!

Tsemppiä kaikille tulevaan koitokseen!!

myymä ja pikkuveli 41+4
 
HUOMENTA....
Jadekettu Mulla tänään neuvola, joten tarkistan sieltä...aikasemmin tullut vaan ympäri pyöreitä vastauksia voit jo soittaa, tai sitten virallisesti vasta silloin ja silloin. Jorviin tosiaan olen menossa. Luulen, että soitan kuitenkin sinne Jorviin tänään ja nehän sitten osaa sieltä parhaiten neuvoa....
Mömmis ja Myymä taitavat saada maalisvauvat....toki onhan meillä muillakin vielä toiveita ;) Tosin itse olen asennoitunut jatkamaan tätä odotusta vielä huhtikuun puolellakin. Mukavaa maanantaita kaikille...ja jälleen kerran onnitteluni vauvautuneille.
 
Huomenta kaikki

Hyvin nukuttu yö on takana. Kävin vasta aamulla kello 5:30 vessassa. Yhden ainoan kerran.

Misa75 Joo soita suoraan Jorviin ja tarkista vielä sieltä. Infoatko mua sitten kanssa asiasta. Kiitos:) Oletko muutes mistäpäin Espoota, kun Jorviin menet? Tai kenties naapurikunnista.
Itse asustelen Leppävaaran seudulla.

Jaa-a. Saas nähdä meinaako meidän vauva syntyä lähiaikoina. Aamulla kello 8:00 söin aamupalan ja nyt noin 20 minsaa sitten tuli paha olo. Kävin laatoittamassa pönttöä todella rajussa kaaressa. Samalla tavalla tein esikon aikaan muutamaa tuntia ennen ennenkuin alkoivat paikat avautua. Koko ajan on vähän sellainen paha olo. Vauva liikkuu aikas paljon mahassa. Kun liikkuu, niin mahaa kiristää hieman ja alapäässä heiluu veitsi. Äsken kävin toisen kerran kakilla....

Jaa-a jännää. Tarvii seurailla.

Pitää olla hetki rauhassa, kun pitäisi kaupassa mennä käymään hakemassa hieman maitoa ja evästä kotia.

Jadekettu+masuasukki 40+2 :heart:
 
Jadekettu...Soitin just Jorviin. Saan soittaa perjantaina, että antavat ajan maanantaiksi (41+5) , jolloin sitten tutkitaan tilanne, ja jos kaikki hyvin niin seuraava aika on 3 päivän päästä. Asustelen Kirkkonummella.... Eipä taideta törmätä Jorvissa, kun sulla on jo vähän ennakointia tulevasta...Peukut pystyssä että pääset jo tositoimiin

Misa75 40+5
 
ohoh :) täällä alkaa tapahtua

Mömmis varmasti jo tositoimissa kun ei enää ole kirjoitellut :D
Toivottavasti kaikki hyvin!

Myymälle paljon napakoita supistuksia!

Jadekettu: kuulostaa lupaavalta =)
Itsellä myös tänä aamuna tosi huono olo.. sain pari näkkäriä syötyä, mutta ei oikein maistu.
Tulehhan päivittämään tilannetta :D ;)

Miitzulille onnea! :flower:

Kaatjuska:
Toivottavasti pikku Siiri voi hyvin ja pääsee pian äidin viekkuun :heart: :hug: Onko mitään aikataulua kuinka pitkään on keskolassa?

Tänne ei tosiaan mitään uuta.. muuta kun tuo etova olo ja samaiset menkkamaiset säryt mitä ollut joka pv.
Poika niiskuttanut että pukkaako flunssankin vielä tähän väliin meille |O
kuitenkin virkku ja reipas joten vein päiväkotiin leikkimään kun tämän ja huomisen mahtuu ryhmässä olemaan =) oli innoissaan kun pääsi leikkimään muitten lasten kanssa :D

Itse tässä yritän ryhdistäytyä ja alkaa touhuamaan jotain. tuutun peitto pitäisi ommella ja pyykkiä pestä. Sitten ajatelin laitella vähän valokuvia.

danjuska ja vilma 40+2
 
Misa75 Noin mä ajattelinkin sen menevän.
Saas nähdä onko ennakointia, vaan muuten vaan jotain jännitystä ilmassa. Mutta toivossa on aina hyvä elää:) Vai Kirkkonummella asustat. Me mennään Kirkkonummen ohitse suhteellisen usein, kun mennää siihen lähistölle Siuntio-Lohja akselille tuttujen luokse.:)
Oletkos muuten asunut joskus Helsingin Kivistössä opiskeluaikoina? Mulle tuli sellainen kumma DEJA-VU ;)

Siivoilin äsken imuroiden lattioita ja pesin hieman. Kun esikko on tosiaan kuivaksi harjoittelemassa. Niin on syöttötuolissa tullut muutama pisu lattialle. Paree pestä aineilla, ettei jää haisemaan. Jaa, taidanpa kohta vaihtaa päälle hieman ulkovaatetta ja lähteä käymään ulkosalla pienellä happihyppelyllä ja hakemassa pikkasen kaupasta evästä kotiin.

Jadekettu+masuasukki 40+2 :heart:
 
Toivottavasti Mömmis ja Myymä on päässy jo tosi toimiin...

Mulla täälä normi olotila jatkuu. Iltaisin saattaa hieman supistella, mutta ei säännöllisyyttä eikä myöskään kipeitä enkä ihan varma ees ole onko ne supisteluita :headwall: .

Kukas täälä sitä 50 sivua toivokaan? yritetään nyt jotain tänne jorista, et toive toteutuisi :whistle:

Miitzulille onnea! :flower: :flower:

minde 40+5 41 poksuu kyllä aikasen varmasti :kieh:
 
Ihmettelen ihmettä!!!
Viikonloppu vauvan kanssa kottona ja ei voi kun ihmetellä. en osaa oikein mitään tehdä, vaikka vauva vetelee unia ihan onneissaan. Kyllä se ihme tapahtuu teille muillekkin hermoilijoille, sit se on hurjaa menoa.
 
Hih, täällähän alkaa oleen jännät paikat monilla. =)
mömmis ja myymä taitaa olla jo tositoimissa. Jadeketun tilannekin kuulostaa lupaavalta. Ja muillekin paljon tsemppiä viimemetreille! Mä täällä jännään teidän puolesta. :wave:

miitzuli, onnea!

 
täälläki jännätään, et tuleeko tuo napero viel ulos maaliskuun aikana. Viime yö meni supistuksien kans valvoessa ja edelleen supistelee tosi kipiästi, mut aivan liian harvoin. Limatulppaa tuli vessareissul, jee! Lähen nyt käymään neuvolas tuon mahdolisen lapsiveen vähyyden takia, sattu olemaan peruutusaika.. Olipa omaa napaa, mut tuun myöhemmin jatkamaan.
 
Nonii, neuvolareissu tehty. Testin mukaan lapsivettä ei ole tullut, niinku arvelinki. Lapsivettä sanoi olevan edelleen vähän. Terkka kirjotti lähetteen oys:n myös sen takia,koska en ole tällepäivää tuntenut vauvan liikkeitä, eikä se reagoinut terkan "herättelyihin", eli nyt suoritan tässä parhaillaan liikelaskentaa..sit jos en tunne niitä tarpeeksi (väh. 5 liikettä puolessatunnissa) niin lähen näytille. Terkan tekemän kovakouraisen sisätutkimuksen mukaan paikat on parille sormelle auki ja kaulaa tuskin senttiäkään jäljellä ja ihan pehmeät. Ihan mielettömän kipeitä nämä supparit mitä nyt tulee, täytyy vaan oottaa et tihenee, kipeämmiksi ei kyl tarvi mennä yhtään! Nyt täytyy jatkaa ruuanlaittoa.. Ei kerkeä kyl tuota liikelaskentaa tehä, pakko jatkaa kohta.. Sori kiire
 
täällähän lupaavalta vaikuttaa yhdellä jos toisella =)

Itse neuvolassa kävin ja kaikki suunnilleen ok.

Seuraavaa aikaa ei vielä varattu. Neukkatäti soittaa huomenna polille että mimmosella aikataululla aletaan tätä sitten pois häätämään.. sitten soittaa mulle ja antaa loppuviikolle uuden neuvola ajan.
Oli samaa mieltä että viimestään ensi viikolla pästävä polilla käymään ja alettava varailla sitten käynnistysaikaa.. ja mielellään ennen pääsiäistä. Nimittäin hyvän kokoinen kaveri kuiteskin tulossa. Tosin voihan ne polilla olla erikin mieltä tuosta käynnistyksestä :kieh:

nyt ei muuta... pojan kans leikkimään.
 
Jadekettu En ole asunut kivistössä...Pohjois-Haagassa olen asunut opiskeluaikana.

(.) Itse olin neuvolassa ja kaikki ihan ok, torstaina olisi vielä neuvola...ja sitten perjantaina saan soittaa yliaikakontrolliin aikaa maanantaiksi, siellä sitten katellaan tilannetta....Eli näillä eväillä mennään.
 
Kirjoitin vaikka kuinka pitkään ja kaikki katos johonkin ja kirjas mut vieltä ulos täältäkin :(
Ihan kun ei olis hermot jo muutenkin kireellä :kieh:

Danjuska mua kanssa kauhistuttaa noi pitkät pääsiäisen pyhtä. Mulla olis sillon torstaina 41+5 ja pelkään, että ne laittaa käynnistyksen vasta pääsiäisen jälkeen.

Tänään oli neuvola ja siellä kaikki hyvin. Vauvan painoarvio 3700-3900 terkkarin arvioimana. Kaikki oli muutenkin hyvin, että sen puoleen ei tässä hätää vaikka yliaikaa mennään. Mutta kun ei jaksais enää odottaa...
Supistuksia tulee koko ajan, mutta kivuttomia. Välillä on aika napakoitakin mutta jotenkin menny usko niihin kun niitä on tullu jo niin kauan. Viime yönä heräsin todella kovaan maha ja selkäkipuun. En tiiä oliko se supistus mutta kivulias se oli ja kesti jonkun aikaa. Sitten aloin oottaa uutta toista samanlaista, jota ei sitten koskaan tullut. Blaah... Odottavan aika on niin pitkä..

Tsemppiä kaikille kärvistelijöille!!

Myymä onnea matkaan. Toivottavasti palaat vauvan kanssa :)

Suunnistaja ja rakas 40+2
 
Iltoja

Tsemppiä Myymä koitokseen. Älä ole paniikissa kaikki menee kyllä hyvin.

Danjuska ole tiukkana, jos menee yliaikakontrolliin asti. Jos meillä menee ensi viikolle asti. Niin haluan käynnin ehdottomasti ennen pääsiäistä ja käynnistyksen myös. Pyhinä on muutenkin vähän väkeä laitoksella. Ei ole välttämättä anestesialääkäriä eppistä antamassa moneen tuntiin jne. Et mieluummin haluan kyllä ennen pyhiä synnyttää.

Äitikasikolome sulla on kanssa jännät paikat menossa. Saas nähdä, että onko sinullakin nyytti kainalossa keskiviikkoon mennessä. =) -

Oma (.) Aamulla tosiaan oksensin. Samoin oksensin lounaan ulos. Nyt päivällisaikoihin söin vain yhden perunan ja pari pientä lohipullaa. Ne on toistaiseksi pysynyt sisällä.
Hain esikon tarhasta ja kotiin tullessa veistä väännetty alapäässä, niin että soi. Ruoka ei oikein maistu. Mutta kai sitä on pakko illalla koittaa vähän ottaa leipää ja vaikka kaakaota. Niin ei ole masu ihan tyhjä. Maha meneee koko ajan todella kovaksi ja kuuluu naps naps naps. Kaveri heiluu ja rähisee jonkun verran ja samalla tuntuu liikettä alapäässä.
Saas nähdä, että kuinkas meirän tässä käy.
JÄNNÄÄ :LOL: (Riippuvainen PASILASTA ja TÄSTÄ PALSTASTA)

Suunnistaja, meillä on näköjään samat viikot. Mä kanssa pelkästään, että eivät pääsiäisenä käynnistä. Sen takia aion vaatia jo heti ekassa mahdollisessa kontrolissa kännistyksen. Ei ole kiva jos käynnistys aloitetaan vasta ti, jolloin viikkoja 42+3. Ja käynnistys ei välttämättä ala heti vaan vaikka muutaman päivän päästä. Jolloin vauva olisi mahdollisesti mennyt yliaikaiseksi miltein viikon. Meillä esikko oli toooosi kuiva, kun syntyi käynnistyksellä 42+2. Niin en uskalla edes ajatella, että kuinka kuiva on, jos viikon lilluu ekstraa lapsivedessä.

Toivotaan, että me loppukuun mammat saadaan nyyttimme syliin viimeistään ensi viikon alussa, että emme joudu mahdollista käynnistystä odottaa pääsiäisen yli.

Niin ja kiitos Suunnistaja. Korkkasit ekana meidän tavoitteemme 50 sivua. Hienoa ladyt:)

Jadekettu+masuasukki 40+2 :heart:
 
Kaunis tyttömme syntyi tänään hätäsektiolla (41+2) klo 16.04, ilmoitan mitat huomenna. Vauva oli nielassut paljon vihreää lapsivettä ja eikä pystynyt hengittämään niin meni harmaaksi mahassani ja jouduttiin elvyttämään. Ylläri että lapsivettä olikin vähän!!!!! Onneksi mentiin ajoissa.

Kerron paremmalla ajalla kaiken. Nyt toipuu koko perhe järkyttävästä tilanteesta ja kaikki voi hyvin. =) Tyttö on tehovalvonnassa osastolla. Hyvä juttu.

Mömmis ja rinsessa muutaman tunnin vanhana :heart:
 
Myymälle onnea matkaan!! :D

Mömmis: Onpas teitä säikäytetty :eek:
onneksi pikkuinen kuitenkin nyt maailmassa ja neiti valvonnassa.
jaksuja, :hug: ja rutkasti onnea!! :flower:

Jadeketun ja Suunnistajan kans mennäänkin ihan samoilla viikoilla =)

Vähän jännittää mitä ne siellä polilla huomenna sanoovat kun neuvolantäti soittaa..

Täällä ollut kans pahaaoloa koko päivän.
aamulla sain syötyä pari näkkäriä, päivällä viiliä ja neuvolasta kun tulin niin söin perunan ja salaattia.. maha on aivan järkyn kipee.. semmoinen kiristävä ja kipuileva.. ja samalla närästyksen tunnetta.. a-jugurttia ja mysliä söin äsken että tulee jotain edes yötä vasten syötyä.
mies ja poika paistoi lettuja mutta en saattanut kuvitellakkaan syöväni niitä :x

pikkuinen taas herännyt ja tempoo masussa minkä kerkee..

danjuska ja vilma 40+2
 
Mömmis, kuulinkin jo,arvaat varmaan keltä =) . Paljon onnea ja Taivaaan Iskän varjelusta teidän perheelle ja erityisesti prinsessalle. Oli sitten sultakin se vesi jonnekin hävinnyt. Nyt on koitos takana ja nyytti ulkona, lopou hyvin kuitenkin?

Äitikasikolome, kuuluuuko uutta? Jos epäilet, että sulla ei oo lapsivettä paljoo, niin mee ihmeessä käymään ja vaadi, että tilanne tarkastetaan ultralla, koska vaan sillä sen määrän voi todeta luotettavasti. Mua meinaan ihan oikeesti huolettaa, se on lapselle ja sullekin riski kun lapsivettä ei oo, mm. tulehdusriski kasvaa. Tuntuu, että tänä päivänä melkein saa vaatia sitä hoitoa itselleen. Mä sain sen käynnistysluvan silloin, kun ilmoitin melkein het kättelyssä sille lekurille, että tähän hommaan tarttee saada potkua, muuten ei tuu lasta eikä ******! Mulla oli monta juttua jotka puolsi sitä käynnistämistä, isoimpana asiana oli se että sitä lapsivettä oli tosi vähän. Ja kun kalvot puhkaistiin niin sitä ei tullut yhtään sieltä.

Viimeisille tsemppiä, kyllä se siitä.

Muija ja emäntä
 
mökin muija: Onneksi kaikki hyvin. Tyttökin voi erinomaisesti. Voin kertoa että iso tyttö on ja uskomattoman vahva.

Isukki lähti just kotiin nukkumaan ja mulla on jopa ikioma huone täällä. \o/ Isukki sai jopa jäädä pidemmäks aikaan. Ihania ihmisiä täällä sairaalassa. :heart:
 
Huomenta Ja heti alkuun onnittelut vauvutuneille ja vauvan haku reissussa oleville. Tämän maalismasun jatkaa odottelua edelleen....ja meitä ei ilmeisesti enään montaa jäljellä olevaa odottajaa ole. Tuli kuitenkin 50 sivua täyteen mikä oli tavoitteena :)
 

Yhteistyössä