**Maalismasut 2009** maaliskuussa

Onnea vauvautuneille! Ihanaa saada nähdä kuvia pienistä, kiitos jakamisesta! :)

Tervetuloa mukaan uudet!

( . ) Yllättäen en sitten lähteny synnyttämään - montakohan kertaa alan siihen valmistautua ennenku on oikeesti syytä..? :headwall: Noh, ainaki saan vauhtia hoitaa keskeneräiset työasiat loppuun... :)
 
Kaa
Mitenkäs olette meinanneet pukea lapsenne ristiäisiin/nimiäisiin (jotka sellaiset pitävät)?

Itse katselin tuossa joku aika taaksepäin perheemme "perintö"kastepukua. Puku oli jo isälläni käytössä, eli alkaa olla sellaiset yli 65 vuotta vanha. Olisihan noita uusia ja hienojakin kastemekkoja, mutta jotenkin tuntuu oikealta käyttää tuota. Siinä on kastettu isäni, hänen sisaruksensa, minut ja sisarukseni sekä siskoni lapset. Eli se on käynyt läpi jo yhdeksät ristiäiset. =)
 
Huomenta!

Näin viime yönä unta, että kun tulin lukeen pinoa, lähes kaikki muut paitsi mä oli saaneet vauvan. :eek: Taidan olla aika koukkuuntunut tähän ketjuun, kun näen siitä untakin. :LOL:

Upupalla ihana pienokainen. :heart:

Uusille tervetuloa kärvistelemään meidän kanssa vimeiset viikot. =)

Mullakin alkaa olemaan vaikeuksia nukkumisessa. Oon nyt monena yönä herännyt kolmen jälkeen ja saanut inta uudestaan vasta viiden aikaan. Todella ärsyttävää! Viime yönä oli pieniä nippailuja mahassa, mutta en niitä supistukseksi kutsuis ja loppuivat aika nopeasti.

marza ja minimuru ja täydet viikot 37+0 YES! =)
 
Kaa, munkin miehen suvulla on kastemekko, joka alkaa oleen 60 vuotta vanha. Se on vaaleansininen, eli pojan siihen voi pukea, mutta ei tyttöä. Mun mies, appiukko, ja miehen vaari sekä meidän esikoinen on siinä kastettu ja tietysti lähes kaikki miehen suvun miehet. Anoppi lupas ostaa meille kastemekon, jos tyttö tulee, sillä meidän kummankaan suvussa ei ole kastemekkoa tytölle, mutta tuota perinnemekkoa käytetään jos tulokas on poika.
 
Viimeyönä nukkuminen taas niin tuskaa, mä en jaksa. Tahtoisin vain nukkua ilman että kädet puutuilevat. Se satuu ihan kamalasti oikeesti. :'(
Täytyy mennä takaisin sänkyyn lepäämään ja koettaa saada unta edes puolisen tuntia.

Oi miten sievä tyttö upupalla :heart:
 
Ei sitten tämä meidän pahnanpohjimmainen syntynyt helmikuussa, ei.... Tänään ollut oikea kankku kuin tulessa, issiasko?! Kävelystä ei tuu oikeen mitään, tulis jo. Alkaa hermo mennä näihin kiputiloihin. Ja kun se tenava on tuolla tosi alhaalla, niin välillä tuntuu, että oikea jalka lähtee alta. :kieh: Tässö tätä valivalivalitusta! |O Ottaa päähän!!!!

Onnea jo vauvan saaneille ja tervetuloa uudet mukaan loppuaikaa kärvistelemään! :hug:
Muija ja kevätmyrsky 38 + 1
 
heipat

Mökinmuija: Itse aloin kans eilen epäillä issiasta.... kävellessä "saa" semmoisia sähkärin tuntuisia kipuja tuonne oikeeseen kankkuun ja reiteen.. tuntuu just että jalka lähtee alta. Tosin mulla repii myös välillä vasenta reittä kun pikkuinen painaa varmaan jokaista mahdollista hermoa :kieh:

Tänä aamun atein pitkän rauhallisen lenkin koiran kanssa ja loppu lenkistä alkoi sitten nuo kivut. Muuten oli ihana tallustella kun niin loistava ilma B)

Upupalla
ihana tyttönen :heart:

Kaalle kiitokset uudesta pinosta! :flower: =)


Meillä pikkuinen kastetaan suvun kastepuvussa joka on siis kiertänyt meillä serkuksilla. Puku taitaa olla äidin tekemä.
Poikakin kastettiin siinä. Rusetin on vaan jokainen vaihtanut mieleisekseen :)

Jee poika uinahti päikyille joten kömmin minäkin pitkälleni hetkeksi.
Viime yönä sain jopa nukuttua taas :D Muutenkin vointi plajon parempi tänään mitä eilen =)

danjuska ja vilma 36+1
 
hoh hoijaa, mitään ei tapahu eikä jaksas tehäkään mitään, nyt on alkanu mulle tulemaan tämä turhautunut olotila, sais syntyä jo! |O mulla kans nyt yöunien kanssa ongelmia, heräilen vähän väliä ja vaikka kuinka väsynyt ois niin ei tule uni, kaipa sitä jo valmistautuu yövalvomisiin. Eilen kokeiltu kaikki kolme ässää, ei minkään näköstä vaikutusta! Mies tosin sano että eihän tänne mahu enää mitenkään että kaipa siellä joku pistää vastaan... :D

Myhkäri+mahamölliäinen 39+1
 
Sunnuntaita maaliskuun mammat :)

Sain tänäaamuna muistutuksen ihan oikeista supistuksista ja niistä kivuista... Sanoin jo miehellekin, että voisko tämän jutun perua :/ Heräilin viiden maissa vessareissulle ja sieltä palattuani tuli toooosi voimakas supistus aivan "puskan takaa" ja sai tämän äipän vääntelehtimään tuskasta.. No sit vain jännityksellä odottelin ja tulikin kaksi uutta, huomattavasti rauhallisemmin alkavaa, aaltomaista, mutta myös todella kipeää supparia ja siihen ne sit loppu :kieh: Sain onneksi nukuttua vielä pari tuntia. Mutta tosiaan säikähdin tuota voimaa, joka suppareissa oli. Edellisestä synnytyksestä on jo viisi vuotta ja aika on tehnyt tehtävänsä...

Ihania vauvoja syntynyt :heart: Jännää, että piakkoin kaikilla on oma nyytti kainalossa!
 
sunnuntaita kaikille :wave:
marza mullakin nuo yönukkumiset olleet tuskaa jo kauan. nykyään heräilen neljän aikaan ja menee kolmisen tuntia ennen kun tulee uni uudestaan. ketuttaa jo valmiiksi illalla mennä nukkumaan kun tietää mitä yö tuo tullessaan :/
tänäänkin heräsin yhdeksältä ja siinä pari tuntia olin hereillä kunnes otin päikkärit. onneks oli mies kotona ja lähti tytön kanssa ulos niin sain nukutuks. vähän olo on pirteempi.
kastepuvusta meillä on kaksi pukua odottamassa tuolla kaapissa. toinen oli tytöllä kun hänet kastettiin ja se on noin 35 vuotta vanha. eli ollut joskus miehen siskon päällä. sitten on vielä miehen vanha puku. toinen on valeanpunainen ja toinen vaaleansininen.
eilen tosissaan olin jo varma että lähtö tulee mutta tänään ei ole ollut mitään.
huomenna taidetaan aamuste lähteä tytön kanssa autokauppoihin jos vaikka löydettäis uus auto =)

cadillac ja toukka 39+5
 
kastepuvusta: Anoppi teetti thaimaassa tyttären pojallensa kastepuvun ja ilmeisesti me sitte sitä käytetään. Olis kyllä sellanen yli 50v vanha pukukin jossa on mun äiti kastettu, mut en tiiä missä se nyt on tällä hetkellä.

Jee olen saanu tänään kukista vaihettua mullat ja siivottua. Mies ollu apuna tuossa siivoamisessa niin on saanu tosi hyvin puunattua joka paikan. Nyt kelpais vauvelin tulla....

Meidän pitäis hommata vielä jonkunlainen yölamppu yöimetyksiä varten. meillä on makkarissa vain kattolamppu. Toki kohtahan täälä ei enää oo pimeät yöt, mut ois se silti hyvä olla tää vähän aikaakin ja syksyllähän sitä taas tarvii....

 
Kaa
^ itse valjastin vanhat koristevalot (siis sellainen ketjussa oleva valosarja, sydämenmuotoisia) yövaloksi vauvanurkkaukseen. Meillä on siellä sellainen rautainen hyllykkö, johon ne sitten pujottelin nuo valot sopivalla tavalla. Käy hyvin tuonne, kun nurkkaus on meidän makkarissa. Ei siis ole erillistä lastenhuonetta. Ja ovat sopivan "puoli-valoisat", ei häikäise lainkaan, mutta näkee kuitenkin hyvin touhuta.
 
Mun mies osti mulle yöpöydälle lampun, jossa on todella hämärä hehku. Käy sitten yöimetykseen. Eikä ollu kyllä hinnalla pilattu, kun alle 10 euroa maksoi.

Kastepuvusta Mun äiti virkkas esikoiselle kastepuvun ja tätä tullaan sitten käyttämään kaikille lapsenlapsille. Jos tyttö tulee niin pitää vaihtaa nauhat. Pitää laittaa siitä kuva tässä jossakin vaiheessa.

Kävin googlettamassa tuosta vähäisestä lapsivedestä ja sain sellaisen käsityksen, että yleensä kontrolliajalla päätetään käynnistyksestä. Voi jee, ois se kyllä kiva tulla takas vauvan kanssa kotiin.

Viipi ja Nappula 39+0 :heart:
 
Hei! Kokeillaan nyt sit vielä kerran tätä kuva juttuu :LOL:

Koodi:
http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2brr3+reija--fazerina82-esimerkkikansio.html

Ja kaikille poksahtaneille onnittelut täältäkin!  :heart:
 
Onnea kaikille synnyttäneille minunkin puolestani ja tervetuloa vielä uudet odottajat tähän pinoon :wave: Ihania vauvakuvia olettekin jo laittaneet, eihän tässä jaksaisi enää odottaa omaa vuoroa. Tosin synnytys on alkanut mietityttää yhä enemmän ja enemmän ja tunteet ovat hiukan pelonsekaiset. Noh, nyt en jaksa kirjoittaa enempää, tulimme äsken anoppilasta ja tunti siellä riitti taas siihen että mieli on vähän maassa kun taas tuli jotain älyvapaata kommenttia sieltä suunnalta... :( Muuten vointi hyvä, raskaudesta nautiskelen edelleen eikä ole suuremmin valittamista.

ärrieri 37+0 poks
 
Kaa
^itse olen luopunut mielessäni raskausviikkojen laskemisesta, ja mietin mielummin montako päivää on laskettuun aikaan. :D Kuulostaa paljon lyhemmältä ajalta. Niin, nyt on 15 päivää la:aan.
 

Yhteistyössä