Maalismasut 2009:stä vauvautuneet *syysketju*

Huomenta!

Ei ole taas ehtinyt kirjoitella. Mutta meillä tosiaan oli torstaina neuvola ja odotin kamalaa läksytystä kun emme ole aloittaneet vielä kiinteitä. Oli ihan kamalaa mennä sinne. Mutta olikin neuvolantäti vaihtunut! Oli tullut takaisin pitkältä vapaalta. Ja aivan älyttömän mukuva oli. Kyseli syömisistä ja kun sanoin että imetän vielä niin sanoi että niinhän se nykyinen suositus menee ja sanoi että hyvin näyttää neiti kasvavan. Sitten puhuttiin noista ruoista ja kun se puhui hedelmäsoseista niin sanoin varovasti etten ajatellut antaa niitä ollenkaan. Ensimmäistä kertaa näiden kolmen lasten aikana, sain kuulla ettei niitä ole pakko syöttää ja voin syötää sillälailla kun itse haluan. Tähän asti olen saanut saarnaa siitä, että pitää syöttää monipuolisesti että lapset oppii syömään kaikkea. Mutta sanoi että minun ajattelemat hilla ja mustikka on oikein terveellinen vaihtoehto. Olin niin onnellinen kun tulin pois neuvolasta.

Paino oli 8900g ja pituus 66.5cm.

Lääkäriä neiti säikähti niin että oli vain aivan liikkumatta ja lääkäri ihmetteli kun lonkkienkaan väänteleminen ei saanut itkemään. Ja vielä neuvolareissu oli huippu koska neiti oppi imemään tuttia odottaessa lääkäriaikaa! Ei se vieläkään sen kummemin huvikseen syö sitä mutta välillä imeskelee. Jee!

Ja vielä jotain positiivista. Sen jälkeen olen saanut taas neitiä pitää swylissä ilman että heti alkaa vääntelehtimään. Perjantaina vain istuin onnellisena sohvalla neiti sylissä ja olin niin onnellinen. Kaikki kahdenviikon kitinä hävisi. Pistoskaan ei aiheuttanut mitään oireita. Aivan huppureissu:)

Lauantaina ajeltiin minun äidin luo viettämään pojan synttäreitä. Tänään on virallinen päivä ja 13 vuotta tuli täyteen. tein hopeatoffeekakun ja tavallisen hedelmä/mansikkakakun. Ja hyvää oli vaikka vähän pitkätöinen tuo hopeatoffeekakku on.

Eilen sitten tultiin takaisin ja pieniä ahvenia on ainakin 50 mukana. Tänään alkaa niiden purkittaminen. En ole vielä hyvää lientä saanut aikaan mutta nyt taas on uudet reseptit ja uudet kalat:) Äidiltä sain myös 10kg hilloja ja mustikoita 10l. Noilla kyllä pärjätään ihan melkein koko talvi kun oma pakatin on myös täynnä marjoja. Ja äidin kasvattamia perunoita tuotiin iso pussillinen.

Lauantaina päätettiin aloittaa sitten perunan maistaminen. Hieman jännittää:)

Lotta ja neiti kohta 6kk
 
Heippa!

Iines, munkin mielestä parasta aikaa on juuri nyt, eli kun vauva on n. 6 kk. Siitä alkaa olemaan jo seuraa ja jokapäivää tapahtuu huomattavaa oppimista. Ja vauvan hym,y on parasta mitä äiti voi saada. :heart:

Zoe, mä olen lukenut että juuri sylissä pitäminen kehittää lasta fyysisesti paljon. Siinä lapsi pääsee parhaiten käyttämään omaa vartaloaan ja oppii motoriikkaa. Samassa jutussa kritisoitiin sitä, että kun nykyään lapset ovat aina sitterissä, kannetaan joka paikkaan turvakaukalossa ja puetaan lattialla tai hoitopöydällä, jolloin sylissä pitäminen jää todella vähäiseksi. Mä kyllä uskon tuohon, ja oon sitä mieltä ettei lasta voi pitää liikaa sylissä.

Lotta, kiva kun sulla oli mukava neuvolakokemus. On aika hassua että vielä nykyäänkin löytyy niitä neuvolantätejä, jotka kritisoi äidin tekemisiä ja tapoja, vaikka neuvolan pitäisi olla se, joka tukee äitiä hänen valinnoissaan.

Tsemppiä kaikille sairaana oleville. :hug: Mäkin aamulla heräsin hieman kurkku kipeenä; täytyy toivoa että oli vaan aamukäheyttä, sillä en todellakaan halua tulla kipeeksi. Oon viime vuosina onnistunut välttään syysflunssan, enkä nytkään sitä halua. Onneks mies sais olla töistä pois, jos sattuis niin et kipeeks tulisin.
Näin muuten viime yönä unta että kuolin. :eek: Mitähän lie tarkoittaa....

Nyt laittaan neitiä päikkäreille. Mukavaa viikonalkua kaikille!

marza
 
Heipsan,

mies lähti Mimosan kanssa kävelylle, jotta saisin rauhassa tankata huomenna alkaviin ylioppilaskokeisiin... ja arvatkaa vaan olenko istunut jalat oikosenaan tässä koneella, nauttien yksinäisyydestä? :D Kyllä mä vähän tuossa selailin enkun kielioppia, mutta turha se on oikeastaan tässä vaiheessa alkaa mitään opiskelemaan. Mä olen lukenut raskaus- ja vauva-aikana paljon englanniksi, mm. Twilight-saagan kokonaisuudessaan, ja katsonut netistä leffoja ja sarjoja in english. Mä opin paljon paremmin niin, kuin että opettelisin ulkoa kielioppisääntöjä ja sanastoja.

Marais mahtava potta :)

Iines onneksi ei ollut possunuhaa. Ja mukava kuulla, että pieni sydänpotilas voi jo paremmin.

Kaatjuska Mimosa oli päivää vaille 5kk kun oppi kääntymään, ja 5,5kk kun yht'äkkiä alkoi ryömimään. Mä luulin, että kun Mimosa oppi ''niin myöhään'' kääntymään, että oppis ryömimäänkin vasta myöhään, mutta kun neiti kerran pääsi vauhtiin niin johan alkoi tapahtua :) Ootas vaan, joku päivä kun tuut vessasta niin Siiri kävelee sua vastaan :LOL:

Lotta kuulostipas sun päivä mukavalta! Tuli oikein hyvä mieli sun puolesta.

6 kuukauden ikä on kyllä valloittava. Mimosa hakee koko ajan katsekontaktia, ja aina kun äiti tai isi katsoo päin, sulaa neiti ihan mahdottoman ihanaan hymyyn. Nyt Mimolle on tullut uusia ilmeitäkin, naama sikkarallaan kikattaa ja osaa jo odottaa esim. kukkuu-leikissä, että mitä seuraavaksi tapahtuu.

Mimosalle tuli sitten viime torstaina eka hammas, ja tänään olin näkevinäni toisen pilkottavan vieressä. Ollaan nyt harjailtu tuota pientä hammasta, on vissiin muksustakin hauskaa kun harjataan kutiavia ikeniä. Olin muuten ekaa kertaa baarissa sitten viime marraskuun, torstaina oli paikallisessa yökerhossa esiintymässä Anna Puu. Mun isosisko tuli meille yökylään, laitoin Mimosan nukkumaan ja lähdettiin sitten miehen kanssa. Join peräti kaksi drinkkiäkin :D Oltiin pois kolme tuntia, ja neiti oli nukkunut koko ajan. Oli kyllä hauskaa, ja Anna oli livenä just niin hyvä kuin toivoinkin.

Ai niin, eilisaamuna olin kuulevinani, että Mimosa sanoi ''äiti''. En sitten sanonut siihen mitään, mutta tänään aamulla olin TAAS kuulevinani, ja tulkitsin sen jo omaksi hourailukseni, kunnes mies sanoi, että ''ihan ku Mimosa olis sanonu äiti''. En kyllä voi uskoo että tarkoituksella osais sanoa vielä, kunhan höpöttelee omaksi ilokseen jotain... Mä olen itse ollut vasta vuoden, kun olen sanonut ekat sanani, ja ne olivat ''mun'', ''anna'', ''ei'', ja ''en'', sitten vasta tuli nää perinteiset äiti, isi, kukka ja lamppu... :ashamed:

upupa ja Mimosa 6kk 2vkoa

p.s. Mitä kaikkea ottaisitte mukaan muksulle parin viikon ulkomaanmatkalle, kun lämpötila voi olla mitä vaan 16 ja 30 asteen välillä ja välillä ollaan rannikolla ja välillä sisämaassa ja kilorajat paukkuu vastaan jo pelkästä tavaran määrän ajattelemisesta?
 
marza: Sun unes ennustaa sulle pitkää ikää. Ja on myös mahdollista että sulle tulee vieraaksi joku joka asuu kaukana sinusta.

suunnistaja: Pääasiassa pakastan minigrip pusseihin, mut on tullu pakastettua myös piltti purkkeihin. Helpompi sulattaa ku ovat tuossa pusseissa.
 
moikat

Nennu unilla ja poika piirrettyjen ääressä ruuan päätteeksi.. hetki hiljaista aikaa :)

Meillä tuli Jennalle tänään toinen hammas läpi =)
Keskiviikkona ois neuvola joten saadaan 5kk:n mitat sitten.

Hieman kateellisena ( ;) ) luen kun toisten vauvat nukkuu niin ihanan pitkiä yöunia!!
Vaikka tosin samaan syssyyn pitänee sanoa että meilläkin taas yöt onneksi parantuneet.. viime yönä nukkui 21-3.30, söi ja jatkoi uniaan 7 asti.. että ihan kivasti kuitenkin :) viimesen viikon verran olleet yöt aivan pätkissä nukkumista/torkkumista kun teki hampaita ja nuha vaivasi..
Jenna vielä hieman räkäinen mutta muuten parantumaan päin koko ajan.. itse aloin aivastella ja veto on kokonaan pois |O hemmetti jos tulee kipeeks.. miten ihmeessä te jolla useampi lapsi, pärjäätte kun ootte kipeinä?? itsellä oli tekemistä jo pojan kanssa niin saati sitten kun on kaksi.
ehkäpä karvaana kokemuksena vielä se oksennustauti, minkä sairastin loppuraskaudessa.. kamala yrittää pojan perässä pysyä ja keksiä tekemistä kun ei jaksanut edes kunnolla pystyssä olla.

Suunnistaja: Meillä soseet pakastan tällä hetkellä minigrip pusseihin.. silloin kun alettiin maistelemaan niin oli jääpalamuoteissa... ja kunhan annoskoot hiukan tästä kasvavat niin sitten pilttipurkit on ihan näppäriä omasta mielestäni.

Upupa: tjaa.. vaikee kysymys.. ehkäpä lyhythihaisia bodeja ja sitten jotain ohuita kolitsi asuja mitä voi lisätä siihen päälle jos viileämpää... erikseen en varmaan alkais mitään helleasuja ottamaan jos kerta kilorajoitukset paukkuu ;) ja varmaan kannattaa vähän yrittää paikallisia sääennusteita bongailla jos mahdollista.. osais jotenki varautua.
Minnekkäs ootte matkalla?? oot varmaan maininnutkin mutta on mennyt ilmeisestiohi :ashamed:

Lotta: hienoa että jäi neuvolasta positiivinen mieli :D
Itse en aina kovin kauheasti odota neuvola käyntejä.. ollaan jotenkin niin eri aaltopituudella sen th:n kanssa... Vaikka tietty mukava kun saa tietää tytön mitat jne..

joopa joo.. jos sais raahattua itsensä ulos.. |O

Outius: Tuliko muuten minun yv perille?? netti takkuili niin en ole varma lähettikö..

 
Danjuska me mennään Portugaliin, Monte Gordoon eli aivan etelään alle 5km Espanjan rajalta. Ollaan vuokrattu auto koko kahdeks viikoks, eli reissataan aika paljon Espanjassakin ja Gibraltarilla ajateltiin käydä ja mennä sieltä risteilylle Marokkoon. 50kg + vaunut saa olla matkatavaraa mulla, miehellä ja Mimosalla yhteensä.

Kiitos Zoe onnitteluista, pitäkäähän muutkin mulle peukkuja pystyssä huomenna klo 8.30-9.15 :D
 
Pikaisesti kommenttia.

Pakastan niihin mini-minigrip-pusseihin kiinteät, myös broilerin, jota ollaan nyt kokeiltu. Olinpa muuten tyhmä, kun kokeeksi tein yhden broilerpihvillisen verran sosetta ja loput pihvit pakastin. Mutta eihän niitä enää voi soseuttaa, kun pitäis pakastaa uudestaan! Damn!

Nyt alkaa tämä kiireisen perheenäidin arki rasittaa, täytyi jo yhdestä sijaisuudesta kieltäytyä. Töissä on kiva käydä, mutta ei vielä kokonaan kuitenkaan. Lukiolta juuri tulin. Oltiin vauvan kanssa aamulla perhekerhossa, jonne sain lukiolta soiton, että voisinko tunnin päästä tulla tekemään neljä tuntia. No, lähdinhän minä, kun mun äiti sattui olemaan lomalla ja tuli meille. Mutta jäi kyllä perhekerhomammojen kanssa kahvit pöytään :( Mutta eipä se mitään. Nyt tarjottiin iltalukion puolelta kahta iltaa viikossa, kolmea tuntia kerrallaan. Ihan tuntiopettajan paikkaa. Ei vissiin oo päteviä täällä nyt saatavilla, kun äitiyslomalaisia hätyyttävät. Torstaina käyn tutustumassa ja sitten päätän, mitä teen. Ei ois kyllä vara kieltäytyä, mutta toisaalta lapsi on niin vähän aikaa pieni. Mutta eihän se ois ku kahtena iltana muutama tunti... äh, en minä tiedä. Liian sekaisin vielä vissiin. Alkoi syksyn jumppakausikin eilen, mutta nyt täytyy jättää tänään välistä. Anteeksi, nyt loppui työstressailu.

Saatiin muuten neuvolasta lupa aloitella myös neljän viljan puuro. Se on suurta herkkuani, ja kaurapuuro alkaa jo tökkiä.

Kysyn nyt uudestaan taas, että joko joku on ottanut nokkamukin/mukin kokonaan käyttöön? Joku vissiin vastaskin jo.

MarsuJaSiskit tervetuloa mukaan! Ihanaa, sulla jo kaksi lasta (suurta pikkukakkoskuumetta täällä poteva). Miten teillä menee kahden pienen kanssa?
 
Moikkelis koikkelis! =) Kiitos!!!
Emppu söi just kana-maissi-parsakaali sosetta ja nyt imuttaa maitoo. Minni leikkii ja hoivailee omaa nukke-vauvaansa :heart: imettää tällä hetkellä pienessä keinutuolissa!
Meillä Emppu hörppäsee nukin nokkamukista vesihörpyt ruuvvan päälle. Huuhtasee vähän kieltä,on vähän sammasta.
Minnillä on massu kovalla,,mikähän siihenkii auttas,,vinkkejä? :'(
Meillä menee oikee mukavasti =) Perheesee kuuluu meijän lisäx mies ja koira. Koiran kans käyvään lenkillä ja pihassa leikitään. Kauppaan on semmoset reilu 4 kilsaa. Myö tyssit ollaan kotosalla ja mies käy koulussa.
Miekii pakastan soseita minigrip pusseissa,niissä ihan pienissä. Viimex keittelin parsakaalia :LOL: söinki sitä sit ite suolan ja voi nokareen kera :p ja hyvää oli! ja ensi en meenannu ees maistaa!!! sit sauvvasekottajalla soseex ja pakkasee. Siit on kiva sit lohkasta mausteex johonkii soseeseen. Tänäänki tein Empun ruuvvan niin et lämmitin kana-maissi purkkiruokaa vähän liian kuumax mikrossa,jäisestä parsakaali-soseesta lohkasin palan ja laitoin sinne sekaan,ja lohkasin viel maitooki joukkoon =) suli sinne mukavasti ja oli sit viel sopivan lämpöstä.
 
MarsuJaSiskit: Tervetuloa joukkoon. Oot ilmeisesti jostain savon maalta. Niin ihanasti pyörähtää nuo sinun taivutukset sanoissa. hih. :) Sulla on kuukauden vanhempi esikoinen ku mun esikoinen. Enpä oo muuten aikasemmin kuullu sanaa tyssi.

nokkamukista: En oo vielä ottanu käyttöön, mut oon kyl harkinnu. eipä sillä mitään kiirettä oo.

Jaa painun kattoon salkkareita.... --->
 
Huomenta kaikille? =) Mites on päivä lähteny käyntii? Tääl ollaan aamupalukalla.

jossu84 Kiitoksia :) juu tääl Savonlinnan lähettyvillä asustellaan.

Zoe-F Kiiitoksia! :)
Esikoisella se masu kovalla,et sille voi antaa iha luumuu ilman soseuttamalla =)

Minni kattoo kaapoa sohvalla ja Emppu köllii lattialla ja kohta annan aamupuuroo.

Nyt kaffetta |O
 
Zoe-F =) kiva et saatte nukkuu pitkää. Empulla on joku sisänen kello ja se on jo pitkän aikaa heränny 7 aikohin :D oli sit vähä alle tai yli,mut niitä aikoja joka aamu!

Kohta pääsee Emppu ulos vaunuhin nukkuu ja Minni leikkimään hiekkalaatikolle.
 
Zoe-F
MarsuJaSiskit Juu meil poitsi käy nukkuu 21 (nukahtaa vähä ennen 22) ja herää 9:30 tai pari minsaa aikasemmin. Päivät menee suht lepposast tasatahtii päikkäreil mut ne ei kauaa kestä. Ehkä tunnin verran, tosi harvoin nukkuu parin tunnin päikkäreit.
 
Dodii =) nyt myö Minnin kans tultii sisälle ja Emppu jäi viel ulos nukkuu. Kolmen tunnin päikkäreitä yhteen laskettuna se on nykyjään nukkunu,saas nähä mite tänää :)
Oltiin meijän pihassa. Minni leikki ja mie harjasin Sanni koiran ja kävin kastelee kasvihuoneen tomaatit.
Nyt sapuskaa ja sit Minni päikkäreille.
 
:( voih,mies tuli kesken päivän koulusta ihan nuhasena.. Ei tartu ei!!!

Emppu nukku 1h 40min =) oikee mukavasti!
Tänää söi porkkana-parsakaali sosetta,hyvvee :p

Minkä verra puette lapsukaisille vaatetta vaunuihi? Aattelitteko talvex jotain pakkas-rajaa?
Tyo ketkä imetätte,ni millasia imetys-asentoja käytätte? tai mite sen kysys :)
 
Moikka!

MarsuJaSiskit, tervetuloa munkin puolesta! :flower:
Mullekin oli uus tuttavuus tuo tyssit-sana. =) Jännä miten murre tarttuu kirjoitettuun tekstiinkin, eikä vain puheeseen. Ja meidän esikoisen lemppariohjelma on muuten tuo Kaapo.

Mulla on tänään ollu aivan KAUHEA päivä. Esikoinen heräs jo kuuden jälkeen ja mä oon koko aamun ollut aivan poikki. On ollu semmoinen olo kun olis krapulassa, kun on nukkunut niin vähän ja huonosti. Torkahdin kyllä tuohon sohvalle likan ollessa päikkäreillä ja pojan katsellessa tv:tä... Me herätään yleensä vasta 8-9 aikaan, joten tuo kuuden jälkeen herätys oli mulle jotain aivan hirveetä.

Meidän likka on nyt sit oppinut konttaamaan, mutta takaperin. :LOL: On aika veikeen näköistä kun tyttö peruuttelee ympäri kämppää ja joka päivä sitä saa olla ottamassa pois milloin minkäkin mööpelin alta. No, kai tuo likka pian oppii konttamaan oikeinpäinkin.

Vaunuihin oon nyt pukenut likalle bodyn ja puolipotkarit sekä myssyn ja vaunuissa on makuupussi, jonka laitan ihan kiinni. Parina kylmempänä päivänä oon pukenut tytölle lisäks fleecehaalarin, mutta nytkin tuo mittari näyttää lähes 20 astetta, joten fleecehaalari olis liikaa.

Nokkamukista oon antanut likalle pari kertaa vettä. Mies näki eilen ekan kerran kun hörpytin vettä mukista ja ihmetteli sitä kovasti. :( Tyttö on kuulemma liian pieni juomaan nokkamukista, mutta mä olen eri mieltä ja aioin tehdä niin jatkossakin. Eilen tyttö myös istui ekaa kertaa syöttötuolissa. Parilla tyynyllä tuin selän takaa ja hienosti ruokailu sujui ja tyttö söi koko purkin, mikä sekin oli eka kerta. Ennen on vaan syönyt max 3/4 purkkia.

Meidän tytöltä on tukka lähtemässä. :( Luulin ettei se enää lähtis, mutta uhkaavasti likka kaljuuntuu ja nyt sillä on vaan keskellä päätä irokeesi. :D

Mukavata päivää kaikille!

marza
 
Heippa vain kaikille!

Marza: Meillä samanlainen aamu. Neiti heräsi seitsemältä ja itse en kuuden jälkeen saanut unta. Neiti jos ei nuku yjdeksään asti niin tiedossa on kitinä päivä. Eikä tämä tehnyt poikkeusta. Yhdeksältä olin jo ulkona lykkimässä väsynyttä lapsukaista uneen. Nukahti mutta ei nuku sen enempää kuin minä työntelen. Äskön sain onneksi otettua itse päikkärit myös. Mutta meillä olis vielä muskari tänään ja ei tule helppo kerta siitäkään. Jaksamista sinule tälle päivää!

Jotenkin vaunuihin tulee laitettua aina liikaa. Vaikka ulkona on pilvistä niin lämpöä on 15 astetta. Laitetiin vain myssy päähän ja pussiin ja sekin puoliksi auki. Niin nyt oli sopivaa, eikä tuntunut kuumalta. Pakkasrajaa meillä ei ole. Olen muiden lasten kanssa nukuttanut ja lenkkeilyt ihan kunnon pakkasilla. Sideharsoa ja lampaantaljaa vain olen laittanut vaunuihin niin hyvin on mennyt.

Imetysasentoina syli tai ihan makuultaan. Tuo makuultaan on tällähetekellä neidin suosikki ja ei aina ala sylistä syömään.

Tosiaan tänään on muskari ja jännittää mitä siitäkin tulee. Josko neitiä jossain vaiheessa rupeaisi kiinnostamaan. Muutamasta laulusta tykkää mutta ei kaikista. Ja varsinkin jos pitää olla sylissä, niin ei sitä vähääkään viihdy.

Lotta ja neiti kohta 6kk

 
Kaa
MarsuJaSiskit tervetulloo mukkaan! Lisäsin sinut tuohon etusivun listaan, se lienee ok?

Vaunut olen muuttanut rattaiksi jo kuukausi sitten (ratasosan saa ihan makuuasentoon) ja nyt olenkin pikkuhiljaa hilannut poikaa enemmän ja enemmän istuma-asentoon. Viihtyy sekä pitkälleen että istualleen. Rattaissa minulla on kylmemmällä säällä äp:n makuupussi ja sinne alle sitten sään mukaan vaatetta. Ostin pojalle myös sellaisen välikausihaalarin, jota pidän silloin kun makuupussi on liikaa.

Ja tämän päivän Jippii!-hetki: poika nukahti itsekseen pinnasänkyyn päiväunille! Jee! Tähän asti nukahtaminen on aina ollut syliin, mutta tämä oli jo toinen kerta kun poika nukahti itsekseen. Viitisen minuttia itki ja sitten simahti. Kyllä tää äippä on tyytyväinen, tästä se lähtee tuo osittainen unikouluun tutustuminen... =)
 
Kaa
Imetysasentoja on useampi. Päivisin imetän usein syliasennossa, eli vauvan jalat vasempaan kainaloon ja oikea rinta suuhun tai toisinpäin. Silloin tällöin käytän ns. "jalkapallo"-otetta, eli poika ihan kainalon puolelle ja saman puolen rinta suuhun. Öisin imetän pitkältäni, niin että poika on selällään/kyljellään ja minä imetän molemmat rinnat. Itse vaan vaihdan asentoa tarpeen mukaan. Myös kantoliinassa on tullut imetettyä sekä kävellessä... ihan hyvä takiainen tuo meidän poika on, ei mun tartte paljoa huolehtia hyvistä asennoista hänen puolestaan. :LOL:
 
pakkasraja: täälä lapissa pakkanen kirii monesti yli 30 joten eiköhän se ainaki oo rajana meillä. jos pietettäs jotain -15 rajana niin ei päästäs koskaan ulos...

vaunu/ratasosa: ei oo viel ratasosa käytössä ku ninni nukkuu oikein mielellään vielä kopassa. toki kohta se menee pieneksi että eiköhän se kohta oteta sieltä pois
 
pitkästä aikaa :wave:
en ol kerennyt edes lukemaan ja nyt olikin tekstiä luettavana.
kaa kiitos taas uudesta pinosta =)
potalle rupean pistämään heti kun kunnolla jere rupee istumaan.
turvaistuin odottaa tuossa eteisessä että mies sais sen pistettyä autoon. jere kun ei mahdu enään kaukaloon jos tarvii pistää takkia päälle. meillä on tytön vanha britaxin two-way elite. kannattaa mennä auton kanssa ostamaan sitä istuinta niin tietää varmaksi sopiiko autoon. meidän piti ensin ostaa toinen mutta ei mahtunut joten ostimme tämän.
syöttötuoli jere on siinä syönyt jo jonkin aikaa. ei vaan enään viihtynyt sitterissä.
[/b]ratasosa siihen kanssa pistetään nukkumaan heti kun vaatteet lisäntyy. sitten ei enään mahdu kunnolla koppaan. ulkona kun ollaan oltu niin jere istuu vallan rattaissa mitkä ostin matkustamista varten. kaupassakin tai siis tuolla kauppakeskuksessakin kun ollaan oltu niin rattaissa istuu. nukkuminen menee liinassa. tuntuu nukkuvan paremmin siinä kun ollaan reissussa =)
huomenna olis 6kk neuvola ja saas nähdä joko olis meidän oma neuvolantäti vihdoin.
hampaita ei ole vielä tullut eikä ikenet ole edes turvonneet. eteenpäinkään ei vielä mennä mutta sujuvasti pyöritään ympäri :D
ja sitten jo hermostutaankin lattialla :wave:

cadillac ja jere 6kk ja rapiat
 
m a r z a Kiitoksia! Kaapo on hyvä :) Minkäs ikänen siun esikoinen on?

Kaa Kiitokset! ja kiva et lisäsit miut pinoon =)

Ihanaa! Emppu nukku 1h 50min :) oikee kivasti! Ulkona vaunuissa nukku,päällä oli bodi ja housut ja sit viel makuupussi. En miekää meenannu sit mtn pakkas-rajaa,tarpeex pääle vaa.

Päivitän tyssien päiväkirjoja,siinä vasta projekti,apuna käytän lähetettyjä viestejä ja kännykällä räpsittyjä kuvia.. =)

Kohta Empulle jotain hedelmä sosetta :p Välil oon muute ruokalapun helman laittanu housuhin :D sillee se pysyy paikallaa eikä mee suuhu!!

Ulkona on hirmunen tuuliainen. Mitähä sitä tänää puuhailis..

Millasissa asunnoissa asutte? Onko millanen matka kauppaan?
Käytättekö minkä verran puhistuspyyhkeitä?
 
Kiitos Lotta tsempityksestä. =)

Sain likan vihdoin päikkäreille. Tyttö oli koko aamun yliväsynyt, kun heräsi liian aikaisin, eikä meinnaut millään mennä toisille unille. Kiukutteli tuossa sitterissä eikä mikään kelvannut. Äsken nukahti mun syliin tuttipullo suussa. Siirsin vaunuhin ja parvekkeelle nukkumaan, kun siellä unet on aina sikeemmät ja pidemmät. Onneks mies tulee kohta töistä, niin mäkin pääsen vähän levähtään.

Imetysasennoista; mä imetin päivisin istuallaan ja öisin sekä iltasin makuultaan. Mutta meillä tuo imetys loppui kokonaan noin viikko sitten. Maitoa kyllä tulee vielä tissistä kun sitä puristaa, mutta tyttö ei huoli sitä enää. :(

Pakkasrajana oon pitänyt n. -20 astetta. Paljon sen kylmemmällä ilmalla en viitsi lasta laittaa ulos nukkumaan, mutta puistoon saatetaan kyllä semmoisellakin pakkasella mennä.

No, nyt likka jo huutaa.... :/ :/ :/
 
Vaunuista, meillä on vielä koppa käytössä silloin, kun ylipäänsä vaunuillaan. Totesin juuri, että neiti on viimeisen viikon matkustanut vain reppukyydissä. Pian kyllä varmaan siirrytään ratasosaan, silloin ehkä Adan viihtyminenkin paranee, kun saa olla ainakin puoli-istuvassa asennossa.

Pakkasrajoja en ole hirveästi vielä miettinyt ja tuskin tule tarviskaan, kun ei ne täällä etelärannikolla juuri pauku. Ennemmin luulen, että kylmä tulee neidille kuin äidille; tuo on sellainen hikoilija, että vaunuissa on esim. tällä säällä sisävaatteet, pipo ja ehkä joku ohut pusakka. Jalat on hyvin suojassa kopan sisällä, ja kylmältä ei ole tuntunut pienen iho koskaan.

Imetysasentoa ei enää ole, kun tisuttelu loppui viikko sitten. Se oli sellaista takkuamista ja jatkuvaa huolehtimista viimeiset kuukaudet, ettei enää kroppa ja pää kestäneet. Ja molemmat olemme olleet paljon tyytyväisempiä pullolle siirtymisen jälkeen!

Meillä alkaa perjantaista varsinainen vauhtikuukausi. Ensin lähdemme viikoksi Saksaan miehen serkun häihin ja muutenkin reissaamaan. Sen jälkeen pitää alkaa vähitellen pistää kippoa ja kattilaa pakettiin, sillä me saimme vihdoinkin ostettua asunnon. Vaihtoehtoina olivat rivitalo kehyskunnasta tai kerrostaloasunto Espoosta ja jälkimmäinen voitti kirkkaasti. Meidän budjetille sopivissa rivareissa oli nimittäin ihan järkyttävän pienet huoneet ja postimerkkipihat. Uudessa kodissa on valoa ja tilaa ja merikin näkyy - hissiä en tosin saanut vieläkään. Onneksi on sentään vain toinen kerros.

Minilla ja Ada viikkoa vaille puoli vuotta
 

Yhteistyössä