Maalismasut 2009:stä vauvautuneet *syysketju*

heipat

Tänään oli meillä neuvola.. 8180g ja 67,5cm.. jos oikein muistan ;)
kaikki oli ok ja rokotteen sai tyttö.

Meillä nyt semmoinen homma, että alan antaa korviketta aterioiden yhteydessä, kun tyttö ei suostu sen jälkeen enää tissille.. Ja eipä ole tänäänkään suostunut tissillä olemaan :( Joten en jaksa enää tätä taistelua vaan aletaan pikku hiljaa siirtymään kaiketi pullolle.. Terkka epäili että kerta tyttö ei suostu päivällä tissille, niin ottaa sitten yöllä sen tarvitsemansa...
Nokkamukista aion antaa ruuan yhteydessä korvikkeen.. Minea taisi siitä kyselläkkin..

Katotaan että miten rupee etenemään... toisaalta en haluais imetystä lopettaa, ja kun olen niiiiin laiska etten kehtais lähteä maitoa yöllä lämmittelemään.. mutta jos oikeesti meidän yö heräilyjen syy on se että tyttö syö sillon kun ei päivällä suostu syömään niin kaiketi yötkin sitten sauhottuis.. en tiiä ottiko kukaan minun pähkäilyistä selvää ;)

Marsujasiskit: tervetuloa joukkoon mukaan.
Me asutaan vanhassa omakotitalossa keskustassa. Onko teillä minkä rotuinen koira?? meillä on sekarotuinen uros täällä.. kaiketi hyieman saksaria muistuttava kun monii kysyy että onko siinä saksanpaimenkoiraa..

mut palailen illemmalla.. mies ja poika lähdössä uimahalliin niin menen jennan ottamaan..
 
puhistuspyyhkeistä: Meillä ne on ahkerassa käytössä ruuan jälkeen. Mut muuhun niitä ei sit käytetäkkään. Jos joskus käydään mökkeilemässä niin sielä tulee käytettyä sit pyllyn pyyhkimiseenki.

asunto: Asutaan kolmiossa rivarissa.

Kauppaan on matkaa noin kilometri. elikkä ihan vähän matkan päässä.

mausteista: Minä kans olen suunnitellu sipulin lisäämistä ruokaan, mut jahka saan tuon naudanlihan tässä lähiaikoina ruokavalioon. Rosmariinia olen laittanu broileri ruokiin. En vielä hoppuile kovin nuitten mausteitten kans. jahka sitte parin kuukauden päästä vähän enempi niitä tai siis monipuolisemmin.

jossu ja ninni päivää vaille 6kk
 
jos jatkais..

imetysasentoina täällä on ollut päivisin istualtaan ja illalla/yöllä makuultaan.

puhdistuspyyhkeitä ei hirveästi olla käytetty. enemmän tuli alussa yöllä pyyhkäistyä kun kakkas enemmän.. ei tarvinnut joka kerta lähteä alakertaan vessaan pesulle, kun yläkerrassa niin pieni vessa.

Zoe: joo joka välissä on nennulle tissiä tarjottu... ja olen myös koittanut sitä että pitää ihan kunnon tauon tarjoomisessa että ois kunnolla nälkäinen että maistuis.. mutta kun ei niin ei.

En sitten tiedä onko sillä jotain tekemistä taas tämän tisillä temppuilun kanssa, että mulla on rinnat taas kipeytyneet.. voisiko olla jotain hormoni muutosta tms.. mutta nyt loppui täällä imetyksen kanssa taistelu ja stressaaminen.. ainakin niin yritän itselle uskotella :ashamed:

Marza:
jospa teillä huomenaamulla nukuttais pidempään, :hug:

Meillä kans jenna heräs miehen kellon soittoon 4.45 ja oli sitä mieltä että herätään.. ensin jokelteli tyytyväisenä ja kun äitissä ei näkynyt virkoamisen merkkejä niin suuttui tosissaan.. yli tunti meni ennen kuin simahti hetkeksi uudelleen |O

Minillalle mukavaa reissua!!

hetkeksi tölsyn ääreen ja unille.
 
pakkasrajasta luulen että siinä -15 se raja menee. tungen ennen päikkäreille laittoa nokan ulos ovesta niin tiedän onko liian kylmä pistää ulos :whistle:
puhdistuspyyhkeet meillä myös kovassa käytössä. kakka tulee niillä pyyhittyä pois ennen pesua. ei jää sitten mikä nyt onkaan hajulukko vissiin? sitä ei ol meinaan kiva putsata muutenkaan :x
asunto asutaan kolme kerroksisessa omakotitalossa. mie olisin ihan valmis tästä luopumaan ja muuttamaan yks kerroksiseen taloon |O
kauppaan oiskohan tästä noin kolme kilometriä eli ei kaukana. kohta onneks tulee tähänkin kylään uusi kauppa kun ei ole ennestään kuin yksi missä tulee käytyä ja siellä ei ole mitään :/ isommat ostokset käyn kyllä prismasta hakemassa mut tuohon tulee s-market niin sielläkin on ihan ok tarjonta.
ja sitten pehkuihin...
 
Zoe-F
Danjuska Höh, no ompas hankalaa. Mut vaik siä joutuisitki antamaa sit korviketta, ni älä vaan ala tuntemaa siit syyllisyyttä tai mitää et olisit huono äiti. Tärkeint on et sun lapsi saa ruokaa ja läheisyyttä ja hoivaa ja kaikkea sitä hän saa, vaik maito ei oliskaan sun omaa ja tulis pullosta :)

Äh, nyt meen nukkumaan heihei! Sain varmaan raittiin ilman myrytyksen mettäs. :D
 
Imetän suurimmaksi osaksi makuultaan.

Puhdistuspyyhkeet on olleet mukana alusta asti. Peppuun sekä kotona että vieraisilla ja nyt ruokailun alettua suun pyyhkiminen on niillä kätevää. Missään vaiheessa ei ole tullut mitään ihoärsytystä. Kaikkia merkkejä on ollut.

Danjuskalle tsemppiä rintojen kipeytymisen kanssa! Mun rinnat ottaa nokkiinsa aika herkästi tuulesta. Nyt kävi pari päivää sitten viimeksi taas niin, vaikka mulla oli (Ruskovillan?) semmoiset lämmittimet liiveissä. Tulee kipeät kohdat ja tunnen ihan patin. Silloin käytän kuumaa suihkua ja pumppaamista apuna ja on mennyt aina sitten parissa päivässä ohi. Rintojen kipujutut ei todellakaan oo kivoja, joten paranemista! :hug:

Jahas, täällä alkoi nyt sitten menkat maanantaina. Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti. Meinaan menkattomuus! Tuntuu ihan kuin joku uusi vaihe elämässä ois alkanut... :) Sitä voisi vaikka koittaa laittaa uutta naperoa liikenteeseen! :D Sektioarpi vaan vähän mietityttää, että koskahan sitä oikein uskaltaisi! Oon lukenut nettikeskusteluja ja jotkut on odottanut, jotkut taas ei. Mulla oli kyllä toipuminen nopeaa, eikä ollut mitään komplikaatioita, että hmm... Töihinkin olisi kiva ollut palata tässä välissä, mutta katsoo nyt. Vaikea päättää. Vaikka luonto sen loppujen lopuksi sitten viime kädessä päättääkin! :)
 
6kk neuvolassa käyty. Suluissa 5kk mitat
paino 8760g (8180g)
pituus 69,2cm (65,5cm)
päänympärys 44cm (43,3cm)

Neitillä kunnon pituus pyrähdys. Ei se mikään ihmekkään ku ihan yhtäkkiä kaikki 68 senttiset vaatteet meni pieneksi. Meillä vain oli aamulla aikasten se neuvola ja en kerinnyt Ninnille syöttää aamupuuroa niin Ninni oli ihan öö aapisella että mitähän tässä nyt tapahtuu. hih. Seuraavan kerran oliski sitte 8kk lääkärineuvola. Ja seki voi olla että sitä ei oo ku täälä pelätään sitä sikalunssaa ja sillon kaikki neuvolan työntekijätkin joutuvat siirtymään polin puolelle,että saavat kaikki rokotettua ja hoidettua tämän syksyn aikana... esikoisellaki olis 3vuotis neuvola marraskuussa niin kaikki on ihan kysymysmerkillä... Blääh!!

Jossu ja Ninni 6kk
 
Terve MarsuJaSiskit! Kiva, että liityit mukaan! :flower:

Soraya Mullakin alko menkat viime viikolla. Tuntuu kanssa, että olis joku uusi kausi alkamassa! Me yritetään olla tekemättä toista putkeen, mutta on se aika vaikeeta, kun on ympärillä niin paljon raskaanaolevia. Tällä hetkellä alkuvuodesta on tulossa ainakin neljä vauvaa, joten koville ottaa, kun oma vauva on jo niin "iso".. =)

Danjuska Ikävää, että imetys takkuilee! Jaksuja sinne! Meillä loppui imetys kuukausi-puolitoista sitten, kun poika kieltäytyi kokonaan ja itsellä ei ollut voimia ruveta taistelemaan. Otti koville, mutta nyt kun imetyksestä on aikaa, olen vähän antanut itselleni jo anteeksi, eikä harmita niin paljoa..

Zoe Meilläkään ei syödä maitoa ruoan yhteydessä. Vettä hörpyytän nokkamukista ja se on aika kivaa pojan mielestä. Maitoa sitten välipalaksi.

Minilla
Hyvää reissua teille! Tule kertomaan kokemuksista, että mitä olisi pitänyt ottaa huomioon ja mikä oli kivaa ja mikä hankalaa matkalla! Olemme suunnitelleet reissua jouluksi, joten olisi kiva tietää reissussa olevien vauvojen esimerkiksi matkatavaroista... Ja onnea uuteen kotiin! On se niin ihanaa muuttaa, kun saa kaikki nurkat pestyä ja tavaroita harvennettua. Olispa kanssa kiva muuttaa!

Puhdistuspyyhkeet: En käytä pyllyn pyyhkimiseen. Välillä suun pyyhkimiseen, jos on tullut syötyä jotain mustikkaa.

Asunto 3h+k+ruokailutila. Neljäs kerros, ei hissiä. Aika rankkaa juosta portaita. Haaveilen omakotitalosta, mutta siihen taitaa mennä aika tovi, että päästään sellaiseen muuttamaan. Halutaan nyt vähän aikaa nauttia kahden ihmisen tuloista (heti kun menen töihin..), kun ollaan 7 vuotta oltu vuorotellen opiskelijoita.

Sormiruoka Annoin eilen ystävän rohkaisemana näkkileivän pojalle syötäväksi. Poika oli ihan innoissaan ja imeskeli leipää hyvän tovin. Söi myös banaania välipalaksi. Ystävä sanoi, että voi antaa mitä leipää tahansa, mutta pitäydyn hetken vielä noissa näkkileivissä tai kovissa ruisleivissä.

Mitähän voisi lapselle antaa aamiaiseksi, jos puuro rupeaa tökkimään..? Onko ideoita?

Mimmu ja kohta puolivuotias Tobias
 
huomenet!! vaikka ei tämä enää aamua ole ;)

Meillä meni yö heräillessä, syödessä ja taas vähän heräillessä |O
Toivon kovasti ettätämä on joku "vaihe" joka menee pian pois :kieh:

Soraya: Mulla ei niinkään tulehdus oireita ole.. sen pakotuksen ja kipeät kohdat kyllä tunnen kun sen verta monta tulehdusta ollut :| enemmänkin itse nännit kipeenä. sattuu ihan kamalasti kun tyttö imee - sillon kun imee...
Pidähän sinä ihtes lämpimänä ettei vaan kipeemmäks mene! Mulla heti synnytyksen jälkeen paukahti hirvee tulehdus molemmista muksuista. ihan äärettömän kylmän arat oli alussa.

Zoe: Joo ei sillä että siitä ihteeni niin hirveesti syyllistäsin.. tuntuu vaan niin pirun haikeelta kun itellä ois ollu motivaatiota imettää ( ja sen onnistuessa on niin helpposa ;) )
Esikoisen imetyksen lopetin kun oli 4kk, koska oli niin plajon ruoka-aine ylioherkkyyksiä että ei ois kärsinyt minunkaan paljon mitään syödä. jotenkin sillon oli paljon helpompi lopettaa..
ja onko tässä nyt sekin sitten että aattelee että jos Jenna on nyt se toinen ja viimeinen pikku vauva meillä..

Jossu: Teilläpäs ollaan tosiaan pituutta venähdetty ihan kunnolla =)

vaatetuksesta oli puhetta aikaisemmin..
Meillä tytöllä ollut nyt päällä sisävaatteiden ( body+housut) lisäksi joko kolitsi haalari, ohut myssy, ohuet tumput+ lisä sukat tai jos vähän viileämpi ilma niin tuollainen unipussi.. on semmoista neulosta päällynen ja ohut kangasvuori sisusta. sitten ohut myssy päähän ja huppu niin hyvin tarkenee. Lisöksi sitten tarpeen mukaan vaunuun tuo päällynen päälle tuulta pitämään.. Täällä on tämän ja eilisen päivän tuullut aivan tolkuttomasti :eek:

Lähdin eilen sateen lomassa lenkille.. sade yllätti ja jestas että tulikin vettä :$ kastuin litimäräksi ja koira oli kirjaimellisesti uitettu :whistle: Jennaa vaan nauratti vaunun suojista :kieh:

jos lähtis kahvin keittoon.. ei sitä muuten jaksa.
 
Päiviä kaikille! =) Eilen illasta käytii lenkillä ja Emppu viel puol 8 aikaa otti puolen tunnin iltaunet.

Dadjuska Kiitos! Meillä on yli iso shetlanninlammaskoira =)
Soraya,Vihvi,Mimmukka81 Kiitoksia! :)

Aamusella taas Emppu herätti 7,se on kyl aina =) sit lastenohjelmia,aamupalukkaa, aamupesuja,ilmakylpyjä,lenkille ja pihalle leikkimään. Nyt sit Minnille sapuskaa ja päikäreille.

Minniä mie imetin puoltoista vuotta. Sit menkat kerkes tulla kax kertaa ennen ku Emppuu ootin. Saa nähä miten pitkää nyt imutellaan =)
Imetysasentoja on monia. Istuiltaan sylissä,tyynyillä tuettuna ja ilman,ja sit sillee et rönötän puol istuvassa asennossa ja Emppu on jalkojen välissä kylellään ja siitä imuttaa =) hyvä selitys =) ja makuultaan ...

Mut nyt pitää kyl mennä antaa sitä sapuskaa ettei päikkärit viivästy iha hirmusesti..

Mukavaa päivee kaikille!! :heart:
 
Zoe Meillä on helppoa ton koiran kanssa, kun se on sokea, niin ohitukset onnistuu kuin vettä vaan! Muuten se inhoais myös kaikenkarvaisia koiria, isoja, pieniä, vanhoja, pentuja, vaaleita tummia jne. Mutta nyt sidon sen rattaisiin kiinni ja huolehdin, ettei se törmää mihinkään! :D
 
Käytiin tiistaina neuvolassa (ikää 5,5 kk). Mitat 67 cm ja 6630g. Vähemmän kuin äiti luuli... No, Kalle oli kuitenkin kehittynyt omilla käyrillään ihan hyvin, painossa pieni petraus ja vastaavasti tällä kertaa pituudessa vähän notkahdusta. Kun on hoikka, niin on hoikka. Muuten meni hyvin, rokotus saatiin eikä mitään seuraamuksia. Mutta: meidän neuvolantäti lähtee vuodeksi vuorotteluvapaalle! Epäreilua! Olen niin tykännyt hänestä, ja nyt tulee joku uusi. Karmea muutosvastarinta iski :LOL:

Käytiin tänään työpaikallakin käymässä. Ei kyllä tullut ollenkaan ikävä takaisin. Ihan kuin ei olisi poissa ollut ollutkaan, samojen ongelmien kanssa painivat. Mutta kovasti esimies odotti minua takaisin... En kuitenkaan vahvistanut vielä suuntaan enkä toiseen. Pari viikkoa vielä aikaa tehdä suunnitelmia.

Joku mainitsi täällä viestien joukossa (joita on muuten tullut aivan älyttömästi viime päivinä!) hopeatoffeekakun?? Kuulostaa hyvältä. Saisiko reseptiä tänne tai yv:nä tai vinkkiä mistä löytyy. Vai muistankohan väärin, ja unelmoin kakusta jota ei ole olemassakaan. :D

Imetyksestäkin joku kyseli. Imetän joko sängyssä kyljellään (nukuttaessa ja aamulla herätessä) tai tuolissa istuen Kalle sylissä. Paljon oli muitakin kysymyksiä, en vaan enää muista enkä laiskana jaksa hakea :ashamed:

Onko teillä kellään muuten kokemusta Bumbo-tuolista? Yksi kaverini suositteli, olisi kuulemma hyvä apu esim. vauvauinnin pukuhuoneessa. Kalle ei viihdy sitterissä, ja joskus pitäisi saada hänet johonkin "jemmaan" hetkeksi. Ja pystyyn ruoan jälkeen ettei kaikki tulisi ylös ja kun ei aina onnistu sylissä pitäminen. En vaan viitsisi hommata enää yhtään ylimääräistä tavaraa, kun tuntuu nytkin pursuavan joka puolelta.

Ja Zoe, meillä syödään alahuulta etenkin kun suussa on sosetta. Lopputuloksena sosetta on sitten koko leualla... Tämä alkoi noin viikko sitten. Yltää tuo ylähuuli aika pitkälle kun ei ole hampaita tiellä. Tiedä sitten mistä tuli, mutta nykyisin tuo ilme on aika tavallinen näky, joten en osannut edes ajatella että sillä voisi olla jotain tekemistä hampaiden kanssa.

Äh, mulla oli jotakin muutakin kysyttävää, mutta muisti taas taitaa pettää. Palaan kun joskus muistan mitä piti kysyä.

Keiju
 
Zoe: Joo tosi ihana tuo koira kun voi ottaa minne tahansa mukaan kun asioilla käy. Kiltisti kulkee vaunujen vieressä ja odottaa kaupan edessä. Ovat esikoisen kanssa vaan aika hulvaton yhditelmä kun välillä haluaa poika taluttaa ja menevät laidasta laitaan.. hieman ehkä ohi kulkijat kattelevat kun kuuluu vähän väliä äitin jemellys että reunaan molemmat ;)
Meillähän oli se mäyriksen risteytys, mutta se annettiin miehen veljelle maalle vähän ennen jennan syntymää.. se rähisi jokaisen vastaan tulevan koiran ja välillä myös ihmisiä.. oli ärsyttävää työntää vaunuja ja sitten kun toinen koira repi koko ajan hihnassa.. loputon energian lähde ja koko ajan olisi pitänyt aktiviteettia keksiä.. kävinkin koirakoulussa mutta ei olisi aika mitenkään riittänyt enää... vilille parempi näin :) nyt saa juosta vapaana niin paljon kuin jaksaa ja on kiintynyt uuteen isäntäänsä enempi mitä meihin oli. Pieni ja pippurinen tapaus =)

Täällä eväs kelpaa pullosta... äiti kelpasi vain nukkumaan ruetessa.. vaikka hyvä edes sekin.

itsekkin ihan kohta nukkumaan.. väsy on jotain hirveetä..
 
Kirjotin tuossa aiemmin pitkät pätkät ja yhtäkkiä kone jumitti, ei auttanu ees ctrl+alt+del
Otti niin päähän...

No imetyksestä, päivisin lähinnä istuen imetän ja yöllä makuulta.

Tänään neiti maistoi eka kertaa kalaa ja hyvää oli, ei tarvinnu sekaan mitään hedelmäsosetta kuten muut kasvisjutut on tähän mennessä vaatineet, et on ees hiukan saanu menemään muutakin kuin herkkuja. Taitaa olla äitiinsä tullut :LOL:
Vettä hörpytän nokkamukista ruoan yhteydessä, eikä pullo meillä oo ees kelvannu no onpa yks juttu vähemmän vierottaa. Sama juttu tutilla, ei oikeen oo meen juttu, vaikka kyllä oisin mielelläni sen suonu :)

Meillä on bumbo siskolta lainassa, mut mun mielest se on kyllä turhin tarvike mitä on olemassa. Siinä meillä lähinnä isoveljet lykkää siskoo rallia ympäri kämppää. Ja jos ei yhtään kiinnosta olla ni punkee ittensä siitä väkiseltään pois. No se vois olla just tollaseen et hetken istuttaa ruoan päälle ja ehkä sinne uimahalliinkin, mut onhan sitä kaukalo jota siellä uimassa voi käyttää. Niin ja kyllä sinne uimaan mun mielestä on sitä tavaraa muutenkin otettava mukaan, et en kyl enää sitä bumboo alkas raahaamaan :) No suihkussa oonn joskus käyny niin et laitoin neidin siihen istumaan ja sen aikaa viihty kun suihku lorisi ja viihdytin sieltä suihkusta käsin.

Omakotitalossa asutaan maalla ja kauppaan matkaa nelisen kilsaa. Usein kyllä käydään muualla kaupassa et saadaan koko viikon satsi kerralla.

Maissinaksuja oon koittanu joskus aina tytölle antaa, mut lähinnä linttaa ne hiuksiin kiinni ja siinä sitä sit selvitetään tuskassa irti tukasta :kieh:

Meillä seisotaan kunhan pitää käsistä kiinni ja muutaman kerran on yrittäny ottaa askelta eteenpäin. Hetkittäin istutaan myös ilman tukea ja tuettuna syöttötuolissa jo tosi hyvin sujuu istuminen. Konttausta edelleen harjotellaan. Kädet vaan on vielä tiellä etenemisessä.

no mut nyt on taas mentävä josko sais viimeisenkin unille :D

öitä
 
Huomenta!

Meillä oli eilen melkoinen vilinä päivä. Kyläiltiin koko päivä. Vietiin mies aamulla töihin vähän myöhemmin, koska aamulla kävi palotarkastaja tarkastamassa uunin. Kesällä meille tuli kauan kaivattu takka/leivinuuni yhdistelmä ja nyt pääsee sitä virallisesti käyttämään. Käytiin samalla mammuttimarkkinoilla ja parissa kyläpaikassa. Sitten pitikin jo mies hakea töistä. Samalla kuskattiin peräkärryllinen puuta kotiin.

Asunto: Asutaan kaksikerroksisessa paritalossa. Kauppa on noin kilsan päässä. Tuollainen pieni lähikauppa. Isommat kaupat löytyy 5km:n päästä.

Tänään mennään eka kertaa perhekahvilaan kahvittelemaan. Saapa nähdä kuinka neiti siellä viihtyy.

Mutta nyt puuron keittoon ja lähettämään lapset koulutaipalelle.

Lotta ja neiti tänään tasan 6kk
 
Huomenta kaikille! =)
Tääl taas herättiin seiskalta! kymmentä vaille!!! ja :)
:heart: tääl Emppu käänty selältä massulleen!!! :heart:

Nyt pikkukakkosta ja aamupalukkaa meile tysseile. Mies lähti käväsee koulussa tekee kokeen.
Päähänkää ei taija ainakaa kauheesti koskee,,koha kuulostellaan.

Mukavaa päivän alkuu!! :flower:
 
Lotta-75: Mekin ollaan nyt parina päivänä käyty perhekerhossa muksujen kans ja kumpainenkin on tykänny siellä olla ja leikkiä. Ninnilläkin on ollu 3 muuta samanikästä tyttöä sielä samoten isoveljellään on ollut samanikästä poikaa 2 sielä.
 
Huomenta!

Ja terveiset Savosta, ollaan taas sukuloimassa. Tänään noustaan vielä Iisalmen korkeudelle. Ja juu - jos miehen naispuoliset sukulaiset kommentoivat taas mun painoa, niin tällä kertaa aion sanoa takaisin! *uhoaa*

Tultiin Junalla, oli todella helppo ja mukava matkustaa InterCity:llä. Hyvät tilat hoitaa vauvaa, lasten leikkivaunussa oli pojallekin mieleistä (Pieni liukumäki ja pikkuinen veturi jossa Ilari istuskeli). Vaunu oli myös tilava, sillä siinä oli useita paikkoja pyörätuoleille ja vaunuille. Kahvilla käytiin välillä, lehteä luettiin ja nukuttiin, jes, näin matkustetaan jatkossakin silloin, kun mies autoineen ei ole mukana. En hirveästi tykkää pitkiä matkoja ajaa kahdestaan pojan kanssa, pelottaa....

Zoe: Meilläkin imetty nyt alahuulta, ja naapurin samanikäisellä pojalla on kanssa sama tyyli. Kuuluu vissiin sit tän ikäisille "koltiaisille"

Imetysasento: Istualtaan päivin ja öin, sopii meille. Pitäis muuten ahkerammin hörpyttää nokkamukista, oon ollu siinä tosi laiska. Pojalle kun ei ole 2kk iän jälkeen pullo kelvannut.

Nyt Savossa ollessa ollaan ajeltu pikku matkoja useamman kerran taksilla. Mun vanhemmilla kun ei ole lastenistuinta autossa. Takseilla on lupa kuljettaa (ainakin espoossa ja mikkelissä) lasta vanhemman sylissä ilman kaukaloa, niin se on ollut ainoa keino, miten täällä on voinut vaunujen lisäksi liikkua. Vähän on hirvittänyt, mutta onneksi taksit on ajaneet aika hiljaksiin.

Jaa-a, nyt jatkuu aamukahvin juonti, poju nukkuu vielä!

T.Marais ja Ilari, 6kk 5pv
 
Keiju77: Meni jotenkin ohi tuo kysymys hopetoffeekakusta, minä se olin:) Kiitos Zoe-F tuosta alleviivauksesta, niin huomasin sitten lukea uudelleen kysymyksen:) Eli kun vain googleen hakusanaksi kirjoitat hopeatoffeekakku niin löytyy hellapoliisi sivuilta. Eli tosiaan olen tehnyt jo kaksi kertaa kyseistä kakkua. Toisella kerralla lisäsin sitruunatäytteen kanssa ihan mansikkasurvosta, jolloin kakusta tuli mehukkaampi. Tosin kostutuksella hoituisi myös. Mutta meillä tykätään mansikasta. Päällistä saa keittää kauan eli itsellä meni 40 minuuttia ennenkuin tuli tarpeeksi paksua. Jos et löydä hopeatoffeeta niin ihan Kick-karkit käyvät.

Perhekerhossa käyty ja ihan kivaa oli. Vähän oli sellainen olo aluksi että apua. Kun suurinosa oli jo käynyt aikaisemmin ja me oltiin ekaa kertaa. Neiti innokkaasti toisia katseli ja lattialla pyöriskeli.

Lotta ja neiti tänään 6kk
 
Perjantaita! Ja ihanaa sellaista, vaikka täällä on taas tänään ollut aika kaamea päivä. En tiedä mikä tuota meidän likkaa vaivaa. Aikasemmin oli niin kiltti ja helppo vauva, nukkui 3 tunnin päikkäreitä, ja meni nukkumaan kun vaan laittoi sänkyyn tai vaunuihin eikä muutenkaan kiukutellut juuri mistään. Mutta nyt likka on oikea itkuiita. :( Ei nuku kunnon päikkäreitä, korkeintaan tunnin kerrallaan, ei nukahda muuta kun syliin ja kiukuttelee jatkuvasti. Johtuiskohan noista kiinteistä vai hampaista. En tiedä, mutta toivon että tää on vaan väliaikaista. Alkaa nimittäin oleen pinna aika kireellä.

Danjuska, tsemppiä paljon imetys-asiassa. Meillä loppui tissittely pari viikkoa sitten ja kyllä se oli henkisesti aika iso juttu.

MarsuJaSiskit, mun esikoinen on 2 v 3 kk, eli uhmaikää pukkaa siltä suunnalta. :D

Soraya, mulla ei vieläkään ole menkat alkaneet. Saas nähdä koska tulevat taas...

Asunto; me asutaan pikkupikkukaksioissa, eli neliöitä on 52. Mutta onneks tää on vaan väliaikaista, joulun aikaan pitäis pääsät muuttaan omaan taloon, jota rakennetaan tuohon muutaman kilsan päähän.

Kauppa on tällä hetkellä n. 300 m:n päässä, tulevassa kodissa kauppamatkaa tulee olemaan n. 1 km.

Puhdistuspyyhkeitä käytän lähinnä reissun päällä ja mökillä. Satunnisesti käytän niitä myös kotona jos on tullut vaan pikkupieru. Ja naaman pyyhkimiseen ovat aika oivalliset.

Olikohan Danjuska joka tuskaili maidon lämmittämisestä yöllä? Esikoisen aikaan mäkin nousin aina lämmittään maitoa yöllä, mutta nyt oon tehnyt niin, et kun olen itse menossa nukkumaan, yleensä puolen yön aikaan, otan pikkututtelin sekä tyhjän pullon mukaan sängyn viereen ja likan herätessä kaadan tuttelin pulloon ja annan tytölle. Näin mun ei tarvi nousta lämmitteleen jääkaappikylmää maitoa. Tää ei tietenkään sit toimi, jos vauva ei ole tottunut huonelämpöiseen maitoon.

Perhekerhoon olllaan mekin suuntaamassa ekaa kertaa luultavasti ens viikolla. Sovin yhden mun kaverin kans et mennän yhdessä, kun kumpikaan ei haluis yksin mennä...

Painonvartioihinkin sitten liityin eilen. Iso tuki on kun sain sinnekin yhden kaverin mukaan, joten voidaan jakaa kokemuksia keskenään. Toivon todella että nyt tää lahdutus onnistus. =)

Nyt kahvinkeittoon, sisko on tulossa kylään.

marza
 
Heips!

Jään nettipimentoon muutamaksi viikoksi... mut yritän pysyä kärryillä ja älkäää heivatko mua ulos listoilta jos nimenhuuto järjestetään...

meillä itketään ja paljon nykyään. Marza stemppiä sinne! täällä on jo muutaman viikon ollu sitä et nukutaan vaan sylillä, ei kunnolla syödä, yöllä itketään jne jne... ehkä se menee ohi.. toivossa on hyvä elää :LOL:

joo vikinä alkoi taas!
syksyn jatkoja
 

Yhteistyössä