Maalismasut 2009:stä vauvautuneet *syysketju*

Kaa
:wave: Nimenhuuto! :wave:

Yleisen keskustelun pohjalta pidän nimenhuudon marraskuun 20 päivään saakka (tulee tässä reilu kuukausi). Jos haluatte pysyä etusivun listalla, kirjoittakaa erillinen viesti asiasta (ei siis viestiin muuta, vain esim. "Hep!", "Mukana ollaan!" tms.) Kiitos! Muokkaan listaa sitten marraskuun lopussa nimenhuudon mukaisesti.

Muokkaus meneillään...

:wave: = nimenhuutoon vastannut






19.2.09
Fasu poika :wave:

23.2.09
Vihvi tyttö :wave:

25.2.09
Upupaepops tyttö
:wave:

28.2.09
Niinu86 tyttö
:wave:
muty tyttö :wave:

1.3.09
Cattitude poika :wave:

2.3.09
Soraya poika
:wave:
Agda poika :wave:

3.3.09
Iines79 poika


5.3.09
Hemptu poika


6.3.09
Marais poika
:wave:
Eeeva tyttö :wave:

7.3.09
cadillac poika
:wave:
Misstra poika :wave:

10.3.09
jossu84 tyttö
:wave:
ärrieri tyttö

11.3.09
lotta-75 tyttö
:wave:

12.3.09
Mimmukka81 poika :wave:

16.3.09
Kaa poika :wave:
päksy79 tyttö :wave:

17.3.09
Minea24 poika
:wave:

18.3.09
Mökin muija tyttö
:wave:
Minilla tyttö :wave:

19.3.09
Riksu poika
:wave:

20.3.09
Zoe-F poika
:wave:
Viola-85 tyttö :wave:

21.3.09
m a r z a tyttö
:wave:

22.3.09
Halfcafnonfatlatte tyttö
:wave:
Mama22 tyttö :wave:

25.3.09
MarsuJaSiskit tyttö :wave:
Aplo tyttö :wave:

27.3.09
keiju77 poika
:wave:

28.3.09
kaatjuska tyttö
:wave:
outius tyttö :wave:

29.3.09
ekakertalainen tyttö
:wave:

3.4.09
Danjuska tyttö
:wave:

4.4.09
Misa75 poika
:wave:

5.4.09
minde83 poika
:wave:




Edelliset ketjut:
Kevään ketju http://kaksplus.fi/keskustelu/t1347782
Kesän ketju http://kaksplus.fi/keskustelu/t1438099
 
Täällä päin ruska alkaa olla kauneimmillaan. Ihanaa kun tulee talvi vaikka oonki enemmän kesä ihmisiä.

Teillä joilla on useampi lapsi niin onko teillä vielä tuplarattaat käytössä ja Kuinka kauan meinasitte niitä vielä käyttää? Meillä kun ei oikein ole tuota säilytystilaa niin olen vakavasti harkinnu myyväni nuo tuplat pois... ainut vaan että ainaski vähäksi aikaa mun lenkkeilyt lasten kans vähän pysähtyis... kunnes on kunnolla lumi maassa ja esikoinen voi istua stigan kyytissä. meillä kun on kolmet rattaat (tuplat, yhdistelmät ja matkarattaat)

Meillä on yöt nykysin tosi levottomia jos Ninni ei ole tissiä vailla niin sit tuttia. Meinaa vähän väsyttää ku en pysty päivälläkään ottamaan päikkäreitä ku esikoinen ei enää nuku päikkäreitä. Ei siis ole mitään merkkejä että yöimetyksen vois kohta jättää pois. Puolen vuoden iässähän sen voi jättää pois.

sit toinen kysymys että Missä vauvat nukkuu? Milloin on suunnitelmia laittaa vauva omaan huoneeseen? Mulla yks kaveri laitto joku aika sitte 7kk ikäsen vauvan isosiskonsa kans samaan huoneeseen. Ja olen ajatellu että miksei Ninniäkin vois jahka se alkas nukkumaan yön läpi ettei pitäis isoveljeä hereillä. Ninni siis nukkuu pinniksessä.

Jokohan mulla tuli tässä kaikki....

Jossu ja Ninni 5kk
 
heips

Kaalle kiitokset uudesta ketjusta!
Mulle sais jossain vaiheessa tuonne korjata, että tyttö syntyi viikoilla 40+6.. vaikka eipä sen niin väliä miten siellä on ;)

Jossu: Meillä jenna siirtyy sitten veljen kanssa omaan huoneeseen kun alkaa yöt nukkua syömättä. En jaksa rampata huoneiden väliä vaikka ihan vierekkäin ovat ja ovi välissä on koko ajan auki :whistle:
Nyt nukkuu meidän huoneessa, pääosin omassa sängyssään.
Oletko harkinnut seisomalautaa?? pääsisit niin pidemmät kävelyreissut hoitamaan.

Meillä iski Jennaan myös flunssan :/ yö meni heräillessä ja tissillä roikkuessa.. Silti tyttö kuitenkin hyväntuulinen =) Ja ihme kyllä itsekkin suht virkeänä ;) kävin tuossa koiran kanssa lenkillä ja virkisti kummasti.

Ei voinut muuta kuin nauraa illalla kun mies tuli klo23 töistä ja Jenna heräsi kun nenä tukossa.. Jestas sitä hymyä ja kalitusta minkä iskä sai kun tyttä hoksasi että pääsee keskeen nukkumaan ja isäkin on kotona :D

nyt hälyttimestä kuuluu tohellusta joten mentävä on..
 
Tänään olisi toinen muskari kerta. Toivottavasti se on hieman helpompi kuin viime viikolla. Neiti kun oikein sylissä viihdy.

Jossu: Me ei pidetä kiirettä omaan huoneeseen siirtymisessä tällä kertaa. Jotenkin kiva kun tuhisija on ihan lähellä, niin ei tarvitse rampata missään. Vaan on tuossa ihan lähellä. Jätettiin tältä kesältä tuo oma huone tekemättä kun tosiaan meillä on yläkerrassa iso aula, johon jätettiin rakennusvaiheessa huonevaraus. Ajateltiin että tehdään tuo seinä vasta ensi kesänä.

Neiti heräsi tietenkin tänään ennen kahdeksaa, vaikka oltaisiin voitu nukkua pitkään tänään. Nyt sitten piti jo mennä päikkäreille.

Lotta ja neiti 5kk 22pvä
 
Moikka!

Ja Kaa:lle kiitokset uudesta ketjusta. Se taitaa olla syksy sit, vaikka ulkona lämmintä 20 astetta.

Outius kyseli konttamaan lähdöstä. Aika tavallinen ikä taitaa olla joskus 7-9 kk iässä. Jotkut lähtee aikasemmin, jotkut ei opi konttamaan ollenkaan vaan lähtevät suoraan kävelemään. Meidän esikoinen oppi konttamaan 5,5 kk:n iässä ja kävelemään lähti yhdeksänkuisena, mutta tosiaan puhetta ei tule vieläkään. Ja pojalla nyt ikää 2 v 3 kk. Jos puhe ei ala tuleen jouluun mennessä, niin meillä on edessä puheterapetille meno.

Jossu, meillä on vielä käytössä tuplarattaat. Säilytetään niitä autossa, koska meillä ei ole tilaa säilyttää niitä sisällä, ja yleensä tarvin niitä silloin kun meen autolla kaupunkiin ja hengailen sit kaupungilla. Kotona kun lähdetään ulos, otan nuo likan vaunut mukaan, ja esikoinen kävelee itse. Tosin lähes aina poika jossain vaiheessa väsyy ja laitan pojan istumaan vaunujen reunalle, vauvan jalkopäähän. =) Taidetaan olla aika huvittava näky silloin.

Fazerina, tsemppiä painonpudotukseen! =) Mä täällä kans tuskailen näiden kilojen kanssa... Täytän helmikuussa 30 ja olen vakaasti päättänyt olla silloin ainakin 10 kiloa laihempi. :D Ja onnea koiravauvasta. Mäkään en tosin nyt suostuis koiraa ottamaan. On ihan tarpeeksi vaivaa tuosta 10 vuotta vanhasta uroskoirasta. Ulkona käyttäytyy kun pahainen pentu, ja yksinollessaan hajottaa meidän kenkiä. Ja oon niin kyllästynyt koirankarvoihin, varsinkin nyt kun likka on paljon lattialla, niin sen suu on täysi karvoja vaikka kuinka imurois.

Meilläkin vauva osaa pussailla. Availee suutaan kun kala kuivalla maalla, kun vien omaa suuta sen lähelle. Ja mä olen kyllä pussailut vauvaa ihan suullekin. :heart:

Tapaamisesta, mä olen mukana jos löydetään sopiva ajankohta. Mieluiten näkisin tietty Tampereella tai vaikka Hesassa.

marza
 
Kaa
Meillä pussaillaan oikein pusukalamaisesti. Kädet ojossa tullaan suu ammollaan kohti naamaa. Joskus poitsu pussaa suulle, mutta useinmiten leukaan tai poskeen. Ja rakastaa sitä hommaa, olisi aina imuttelemassa. :heart:
 
Kaa
Ketjuasiaa: laitan tuohon ekan viestin listaan vain syntymäpäivät, nimimerkit ja lapsen sukupuolen. Jos haluatte siihen esimerkiksi lapsen nimen tai lempinimen, laittakaa viestiä. Tarkistakaa muutenkin ovatko omat tiedot oikein. Muokkailen listaa aina kun pojan hoidolta ehdin, sen takia se on hieman sekava vielä. Olisiko myös aiheellista pitää vaikka kuukauden tai kahden mittainen nimenhuuto? Listassa on paljon nimiä, jotka eivät ole jättäneet pitkään aikaan merkkiä...
 
Tuplarattaat on vielä käytössä ja on varmasti vielä pitkään. Niis on lisäks seisomalauta Aadaa varten, niin ei tarvii pitkilläkään matkoilla tuskastua, jos ei jaksa kävellä. En kyl osais kuvitella miten liikuttais, jos ei tuplia olis, meillä kun on omien lisäks vielä se 1v 3kk ikänen veljentyttökin hoidossa arkisin ja Vennikin on vasta 1v 9kk, niin ei mulla riittäis kädet millään, jos kaks 1-vuotiasta päättäis yhtäkkiä lähteä säntäämään eri suuntiin ja sitä rataa....

Me nukuttiin viime viikkoon asti kaikki samassa huoneessa ja toinen makkari oli lasten leikkihuoneena, mut sit ostettiin isommille kerrossänky ja laitettiin ne nukkumaan leikkihuoneeseen, Eeli nukkuu pinniksessä meidän makkarissa. Venni ja Aada oli jo jossain vaiheessa ennen Eelin syntymää toisessa makkarissa, mut Vennin jatkuvat yöhuutamiset rasitti sen verran omia unia ja kun vielä Eeliä odotin, että siirrettiin ne meidän huoneeseen, Aadakaan kun ei tykänny sit yksin jäädä toiseen huoneeseen....Venni oli noin 7-kuinen, kun aikanaan siirsin Aadan kanssa nukkumaan, niillä on sen verta enemmän ikäeroa ku Vennillä ja Eelillä, että ei tarvinnu pelätä Aadan keksivän jotain Vennin päänmenoksi. Eeliä en millään voisi vielä niitten kanssa laittaa nukkumaan, Venni on sen verta arvaamaton tekosissaan vielä.

Meillä ois helpointa tulla mahdolliseen tapaamiseen Tampereelle, viikonloppuna lähinnä.

Ei oo menny ihan putkeen tää viikko....tähän mennessä oon jo käyny sekä Vennin että Eelin kanssa lääkärissä, Eelillä korvatulehdus ja silmätulehdus (luomi märkii :/ ) ja Vennillä kurkunpääntulehdus. Aadallakin oli jo kaiketi tuo sama kurkunpääntulehdus, mutta ei se noin isompana ole ihan niin pahaoireinen välttämättä ku pienemmillä. Toivon vain, ettei Eelille tule sitä, kun röörit on vielä niiiin pienet.

Mut voi ainakin pitää listassa =) aina silloin tällöin sentään tulee käytyä jotain kirjottelemassa, kun aikaa on....luettua ehtii sentään aika usein!

Vattihattu ja Eeli 5kk melkein 2vk
 
Tervehdys kaikille!

"Kiva" kuulla että muillakin on vielä yöhulinaa. Meillä viime viikolla poitsu oli kolme yötä melkein koko yön vieressä, sitten meni pari yötä vain neljällä-viidellä heräämisellä ja nyt taas pari viime yötä on ollut yhtä kitinää. Epäilen suuresti, että hampaat on nyt kovaa kyytiä tulossa. Vai voiskohan tää olla se viimeinen tiheämmän imun kausi, eikös sen pitänyt olla tässä puolen vuoden iässä?

Kiinteitä meilläkin syödään jo melko monipuolisesti. Lihoista oon syöttänyt vasta kanaa, mutta nyt olis tarkoitus maistattaa nautaakin. Saapa nähdä miten maistuu. Aamupuuro lisättiin nyt ruokailurytmiin neuvolan ohjeen mukaan. Toistaiseksi ollaan syöty vaan kaurapuuroa, mutta nyt ostin kaupasta riisihiutaleita. Jotenkin itsestä tuntuu että kiva saada puuroon vaihtelua vaikka poika kyllä syö oikein mielellään tuota kaurapuuroakin.

Tsemppiä kaikille yövalvojille!

Cattitude+ vauveli 6kk+1pv
 
iltoja

Onpas ollut mitäänsanomaton pv.. Lähinnä sisällä tullut oltua kun muksut niin räkäsiä.

Jenna on onneksi ihan normisti päikkäreitä nukkunut vaikka onkin tosi räkäinen ja tukkoinen. Saas nähdä miten yö menee.. viime yö kun ei tosiaan menny |O On sipulia sängyn päädyissä ja kirjoja sängynjalkojen alla :whistle:

Ilasta käytiin kunnon höyrykylvyssä.. Pesin pojan ulkoaltaan että saadaan se sitten vintille säilöön.. laitoin saunan päälle ja lämmintä vettä altaaseen.. lämpöä kun alkoi olla 50 astetta niin vettä kiukaalle ja ovi auki pesuhuoneeseen. Lapset tykkäs ja Jennakin läträs ihan innoissaan vedessä :D ja räkä irtosi kun puolituntia tolskattiin.

Leivottiin pojan kanssa leipää.. siinäpä onkin tämän pv:n saldo :ashamed:
mies raukka säälittää kun pitää jaksaa olla töissä.. viime yö meni huonosti ja kohta vasta pääsee töistä kotiin päin ajamaan. Meinaa sekin olla kipeenä.
Mut pakko sanoa että ihmeen virkkuna silti jaksanut..

nyt telkun ääreen kera teekupin ja leivän :)
 
Kaa
Mikä ihme sitä ihmisellä on, kun ei millään viitsi auttaa itseään vaikka on selkeästi kipeä... eli olen potenut melko ikävää päänsärkyä (lähes migreenimäistä ) kaksi päivää ja nyt vasta annoin itselleni luvan ottaa särkylääkkeen. Olen muutenkin todella huono syömään lääkkeitä, käytän ehkä kymmenen, viisitoista särkylääkettä vuodessa. Noh, nyt onneksi hieman helpottaa.

Meille ei sen kummempia kuulu. Poitsu on ollut jostain syystä melkoinen änkyvänkyrä ja itkijä nyt pari päivää (mikä ei ole helpottanut tätä oloa yhtään), ei oikein edes rauhoitu nukkumaan. Toivottavasti ei ole hampaita tulossa, voisi niitä vielä hieman lykätä eteenpäin.

Kiinteitäkin ollaan jo "syömällä syöty". Lounaaksi poika saa kasvissosetta. Sitä maistuu noin pilttipurkillisen verran. Myöhäisiltapäivällä annan sitten jotain hedelmä- tai marjasosetta noin puoli pilttipurkillista välipalaksi. Imetän molempien aterioiden jälkeen ja useamman kerran niiden välissä. Poika syö (maitoa) päivisin noin kahden tunnin välein ja öisin 2½-3 tunnin välein. Puuron maistelu aloitettiin tänään ja se on tarkoitus sitten sijoittaa tuonne iltapuuroksi. Joskus kuukauden päästä otan sitten lihat mukaan ruokavalioon.

Nyt nukkumaan, kun poikakin vihdoin ymmärsi vaipua uneen.

Kaa ja poitsu 5 kk 3 vkoa
 
Tervehdys!

Ekaksi Kaalle kukkasia uudesta pinosta :flower:

Tapaaminen kiinnostaisi todella paljon, ja Tampere olis mulle helpoin paikka (ellette sitten tänne Poriin eksy :saint: ). Lokakuun kaksi ekaa viikkoa ei käy, kun ollaan siellä reissussa, sen jälkeen mulla ei olekaan oikeastaan mitään sovittua koko loppuvuotena!

Kaikille nuhanenille paranemisia!

Pussaamista Mimosa ei ole vielä oikeen hoksannut, vaikka aina hoenkin, että ''anna äitille pusu'' ja sitten muiskuttelen poskille. Suulle en pussaa jo siksi että sitten olis mulla puoli naamaa kuolassa :D Halimista Mimosa on alkanut harjoittamaan jo ihan spontaanisti, oikein painautuu lähelle. Kaikista eniten tuo näyttää kuitenkin nauttivan katsekontaktista, joka paikasta täytyy nähdä äitin tai isin nassu ja väläytellä hymyjä :)

Hampaita tehdään kovasti, mutta vielä ei pilkistä mistään mitään. Kai ne pian sitten.

Vauva nukkuu pinnasängyssä, jossa ei ole toista laitaa ja joka on ihan kiinni meidän sängyssä. Saa nukkua meidän huoneessa ainakin toistaiseksi, mä nukun levollisemmin kun tiedän että Mimosa on ihan vieressä ja herään heti jos on joku hätä. Mimosa on nyt nukkunut vajaan kuukauden kokonaisia öitä, ja vaikka en ihan pikkuvauva-aikanakaan joutunut juurikaan valvomaan öitä vauvelin kanssa, niin tekee kuulkaas aika makeeta saada nukkua monta yötä kokonaan ilman katkoksia.

Tissitulehdus helpotti nopeasti kun sain niin tujun antibioottikuurin! Edellisyönä nousi vielä kuume, mutta tänään on ollut ihan normiolo, hiukan väsynyt vain. Käytiin taas ajelemassa miehen kanssa, typy oli mummun ja tuffan paapottavana sen aikaa. Ajoin ekaa kertaa pikatiellä, mies taitaa oikeasti rakastaa mua kun uskaltaa istua mun kyydissä kun vauhtia on melkein 100km/h :LOL:

Huomenaamulla olis hammaslääkäri (yök) ja hieroja (jei) ja sitten mennään anopin kanssa vähän metsästämään vaatetta Mimosalle. Meillä on käytössä nyt 68cm ja siitä isompia kokoja ei juurikaan varastossa ole. Mun pitäis ostaa itselleni myös syyskengät, ja talvitakki, kun viime talvena hajotin yhden takin kun vedin väkisin vetskaria kiinni ison mahan päältä ja tyköistuva villakangastakki jäi pieneksi. Rahanmenoa siis. Ja jos oon kunnossa, niin mun isosisko tulee yökylään, laitan Mimosan illalla nukkumaan ja mennään sitten miehen kanssa kahdestaan katsomaan Anna Puuta paikalliseen yökerhoon, sisko jää vahtimaan Mimon unta.

Koska muuten kotihoidontukea pitäis hakea?

Nyt pää tyynyyn!

upupa ja Mimosa 6kk 1vko
 
Kommentoin vähän kauempaa asti, on koko ajan pitänyt kirjoittaa niin moneen asiaan, mutta en ole kunnolla ehtinyt! :)
Ootte te vaan ihania ja teidän juttuja on niin kiva lukea!!!!! :heart:



Kivoja kuvia oli laitettu!
Ainakin Marza, jolla jo istua nökötettiin nätisti vaunuissa! :)
Ja Kaatjuskalla oli aurinkolasiprinsessa! :)
Minillalla luettiin äiskän lehteä! :)
Misstran pusukalan muistaa varmasti kaikki! :D


Cadillacille osanotto ja voimia! :hug:


Zoe-F, idea imetystyynyn käyttöön vauvan istuintukena ei ole omani, oon joskus lukenut sen jostain! Se on kyllä kätevä. :)


Me ollaan otettu nyt syöttötuoli käyttöön ja syödään siinä. Iso pyyhe ympärillä tukemassa, sillä istuminen on sellaista huojumista vielä...


Ja hyppykiikku! Saatiin se lahjaksi ja joka päivä piipahdetaan siinä hetki.


Raskausoireet. Mistähän nekin oikein tuli, hih. Niitä oli meilläkin. Olin ihan ihmeissäni. Lyhytpinnaisuutta, itkuherkkyyttä, heikotusta pitkästä ruokavälistä. Olikohan jotain muuta, nyt en muista.


Saatiin peruutuspaikka vauvauintiin. Ollaan käyty nyt kaksi kertaa ja oon tykännyt. Jännitin etukäteen ihan kamalasti, varsinkin pesuhuoneessa selviytymistä, mutta aivan turhaan. Poju on kyllä vielä vähän ihmeissään ja vakava siellä. Mies ei pääse mukaan joka kerta, kun on vuorotyössä.


Meillä ei ole vieläkään mitään rytmiä. Olisi kyllä kiva, jos olisi! Joskus mennään nukkumaan 23:00 ja joskus 19:00... Mutta onneksi aamuherätys tapahtuu yleensä joka tapauksessa inhimillisesti kahdeksan aikaan. Täytyy varmaan ihan tosissaan alkaa miettimään meille joku sopiva rytmi, niin olisi helpompi suunnitella päivän menemiset! :)


Toppavaate talveksi olisi tarkoitus hankkia. Äitiyspakkauksen haalaria ei meillä ole, kun ei otettu pakkausta. Ja tuskin se meidän jässikälle mahtuisikaan, heh.


Mä vaihdan vaipan kyllä melko usein, monesti ihan varmuuden vuoksikin... Ja yöllä vaihdan kerran.


Meillä itketään rokotuspiikkiä pitkään ja loukkaantuneena.


Ja eilen puhkesi toinen alahampaista pienen itkun ja lievän verenvuodon kera. Toinen on ihan puhkeamaisillaan.


Ja tissiä puraistu! :eek: Muutama päivä sitten teki sen kolme kertaa peräkkäin ja katsoi kummissaan kun rääkäisin joka kerta. Sitten mulle nousi hiki pintaan pelkästä ajatuksesta laittaa tissiä pojan suuhun ja tarjosin maidon pullosta. Ne hampaat oli ihan ikenen pinnassa, ei ihan läpi tulleina vielä, mutta se sattui! Sen jälkeen ei purrut, mutta taas eilen puraisi kerran ja taas rääkäisin! Toivottavasti ei enää pure, nyt kun hammas on kunnolla esilläkin....


Täällä toiset etenee ja jotkut on jo kontillaan! :) Meillä edetään kehon taitojen kanssa hissukseen. Alussa poju ei viihtynyt paljon ollenkaan masullaan ja pään kannattelemiseen meni aikaa. Sen jälkeen kierähtämisen oppimiseen meni aikaa. Kun on selällään, tutkii jotain lelua pitkään ja saattaa kääntyä joskus masulleen. Taitaa olla pohtija-tyyppi! :D


Olimme päättäneet, että mies pitää isäkuukauden, mutta koska työpaikallaan on tulossa joka tapauksessa lomautuksia, niin pohditaan sitä tässä juuri tarkemmin. Haluasin itse piipahtaa töissä, mutta palata vielä kotiin. Mies epäilee, että emme pärjäisi rahallisesti ja mun pitäisi jäädäkin töihin. No katsotaan, katsotaan. Töihin tahtoisinkin, mutta en laittaa pientä hoitoon. Hmm. Vielä on hetki aikaa miettiä.


Paino palasi lähtölukemiin melko nopeasti ja siitä on menty koko ajan alaspäin! :) Onnittelut heille, joille oli käynyt samoin ja tsemppiä heille, jotka tuskailevat kilojen kanssa!! :hug: Olin lähtöjään ylipainoinen ja raskauden aikana tervehdytin ruokavaliota todellakin radikaalisti ja jätin kaikki herkut pois. Olin yllättynyt, kuinka helposti se kävi, niin kova olen aina ollut sekä ihan tavallisen ruoan perään että kaikenlaisten herkkujen. Suklaatakin oli ollut saatava päivittäin, mutta nyt tein totaalilakon! Ja samaa rataa jatkan edelleen. Liityin synnytyksen jälkeen painonvartijoihin ja noudatan heidän imettävien pistemäärää. Mulla ei ikinä eläissäni ole painonpudotus ollut näin helppoa, kuin nyt imetyksen aikana! Tuntuu, että mä valun rasvaa ja juon tilalle vettä. Kätevä päivittäinen "rasvaimu"...


Olen pohdiskellut, pitäisikö yötissittelyä yrittää lopettaa... En koe sitä raskaaksi, mutta ajattelin, että olisiko se tässä iässä jotenkin helpompaa lopettaa kuin myöhemmin? Muistaisin joskus kuulleeni, että puoli vuotta olisi sellainen ikä, että enää ei tarvitsisi syödä yöllä. Haulla yritin hiukan etsiskellä, mutta vastaan tuli 7-10kk ikäisten äitejä, jotka kysyivät tätä samaa asiaa. Ja lähipiirin esimerkit (äitini ja siskoni) imettivät vielä taaperoita yöllä.


Omaan huoneeseen siirtymistä on meilläkin pohdittu. Poju on nukkunut koko ikänsä hyvin pinnasängyssä metrin päässä meidän sängystä. Itse voisin antaa hänen nukkua samassa makuuhuoneessa vaikka kouluikään, kun on omassa sängyssään. En ole perhepetityyppi, mutta lapsi "lähellä" tuntuisi mulle siltä oikealta jutulta. Mies on kyllä sitä mieltä, että omaan huoneeseen. Musta olisi kiva, kun leikkihuone olisi leikkihuone, eikä siellä nukuttaisi ja makuuhuone olisi makuuhuone. Mutta ehkä aika näyttää. Kun jokaisella perheellä on se "oma juttu". Täälläkin joillakin vauva on jo omassa huoneessa, joillakin pinnasänky vanhempien sängyssä kiinni ilman toista laitaa ja joillakin perhepeti.



Soraya ja poju 6kk 1pv

 
Kiitos Kaa uudesta ketjusta! :flower:

Fazerina Onnea perheenlisäyksen johdosta! Minkä rotuinen koira on tulossa? On ne niin sulosia pentuina! Meillä on nyt kymmenen vuotias jackrusselinterrieri. Aika rauhallinen tapaus ollut nyt pari vuotta, johtuu varmaan siitä, että näkö on mennyt 80%sti..

Jossu84
Me siirrettiin poika nukkumaan omaan huoneeseen viikko-pari sitten. Tosi hyvin on mennyt, mutta nyt kun ollaan flunssassa ja poika heräilee, niin on se aika ankeeta juosta huoneiden väliä. Kun ei suostu millään nukkumaan poikkeustiloissa meidän vieressä. Olisin siirtänyt aikaisemmin, mutta oli tuo keittiöremontti ja huone toimi varastona remontin ajan.

Soraya Meillä on vähän sama tuon motorisen kehityksen kanssa. Ihan hissuksiin ollaan edetty. Meillä poika yrittää kyllä harjoitella ryömimistä mutta ei vielä pääse eteenpäin. Seisominenkaan ei innosta poikaa juurikaan. Kun jotkut vauvat taas seisoo tönöttää kolmekuisesta...

Kilojen karisuttamisesta Löysin aika kivat sivut, missä voi tehdä ruokapäiväkirjaa ja seurata edistymistä! Ja ne oli ilmaiset! http://kiloklubi.fi Oon nyt viikon pitänyt ruokapäiväkirjaa ja syönyt terveellisesti. Kalorimäärä on pysynyt noin 1500 päivässä viikon ajan. Liikkumaan en ole päässyt, kun ollaan oltu kipeinä. Sivustolla kerrottiin, että 16 viikkoa menee omaan tavoitteseen, eli jouluna pitäisi olla sitten jo solakassa kunnossa!

Nyt poika jo heräsikin. Pitääpi mennä. Nuhan takia nukkuu niin lyhyitä pätkiä..
 
Kaa
Kiloklubissa minäkin. :wave: Itse laitoin itselleni väljät tavoitteet ja 18 viikkoa menisi tavoitteeseen, jos onnistun. Toisaalta ei ole vielä niinkään kiire. Tällä hetkellä olen normaalipainon ylärajalla (BMI 24,9), tarkoitus olisi päästä sinne normaalipainon puoliväliin (BMI ~21-22). Päivän kaloritavoite on noin 1750 kcal. Välillä tulee syötyä liian vähän, eikä tavoite täyty... pitää yrittää petrata. Hyvä palvelu ainakin nyt, kun on vielä kotona. Saa laitettua kaikki syömiset ja liikkumiset samantien taulukkoon.

Mimmukka, imetätkö? Jos imetät, miten olet ottanut sen huomioon tuossa kalorimäärässä?
 
Kaa Laitoin kanssa aika väljät tavoitteet ja bmi on samaa luokkaa kuin sulla ja tavoite kanssa se bmi 21.. Kaloritavoite on myös 1700 ja risat, mutta se on alittunut kaikkina päivinä. Aika paljon saa loppujen lopuksi syödä, jos syö oikeeta ruokaa eikä kovia rasvoja sisältäviä juttuja. En imetä, joten sitä hyötyä ei enää ole..
 
Iltapaivaa!

Taalla on oltu kesalomalla... tytto kasvaa kovaa vauhtia ja kaantyy mahalle...Kovasti yrittaa myos paasta lattialla liikkeelle!

Paino 5kk 7.7kg ja pituus 67.5cm! Siina on jo raahattavaa aidilla! Kiinteiden aloitusta olen miettinyt, mutta taidan jattaa nyt ainakin vahaksi aikaa, kun hyvin tuntuu viela parjaavan maidollakin! =)
 
Mä liityin Painonvartijoihin. Se toimii mulla, kun mitään herkkuja ei voi syödä kun viikottain käytävä puntarilla. Sai 5 viikkoa 3 viikon hinnalla, niin uskomn että viidessä viikossa oon jo aika lähellä mun tavoitettani.
 
Moi!

Voi miten ihanan helpolta Sorayan laihdutus kuulostaa. =) Ihan kateeks käy. Mä ihmettelen täällä omaa ajatuksen juoksuani... Sovittin kaverin kanssa et ens viikolla liitytään painonvartijoihin, kun tällä viikolla ei löydetty semmoista ryhmää joka olis kokoontunut meille molemmille sopivaan aikaan. No, nyt mä sitten kävin eilen kaupassa ja ostin pakastepullia. :eek: Ajattelin et voin tän viikon vielä syödä herkkuja ja aloittaa sit ens viikolla. Vähänkö oon DORKA!! Eihän se laihdutus noin onnistu... Ja nyt on kauhean huono omatunto. :ashamed:

Kiloklubiin voisin mäkin liittyä. Liityin kesän alussa keventäjiin, ja sain vasta jälkikäteen kuulla et tuo kiloklubi on samanlainen juttu, mutta ilmainen! =) Keventäjistä maksoin 29,90 / 3kkja tosiaan nyt se keventäjien jäsenyys on mulla loppumassa. Tosin siitä ei kyllä ollut mulle mitään apua...

Upupa, mä laitoin just toissa päivänä kotihoidontuen hakemuksen menemään. En muista koska sitä viimestään pitää hakea, mutta mä laitoin se nyt samalla kun hain Tampere-lisää esikoiselle.

Syöttötuolia ei olla vielä kokeiltu, oon pääasiassa syöttänyt sitterissä ja välillä sylissä. Ja puurot ei meidän likalle kelpaa ollenkaan! :eek: Nyt annan likalle 2-3 kertaa päivässä sosetta.

Meillä on tissittely aika lailla nyt loppumassa kokonaan. :( Mutta ne harvat kerrat kun tyttö tissiä suostuu ottamaan, niin kyllä silloin pureekin. :eek:

Ilmoitin esikoisen 2 kertaa viikossa olevaan kerhoon ja se oli tänään ekaa kertaa. Kyllä oli helppoa olla liikenteessä vain vauvan kanssa. :D

Nyt täytyy alkaa valmistatuun muskariin esikoisen kanssa.

marza
 
Meillä Ninni on oppinu pärisyttelemään huulia. hihi on se hassun näkönen. :heart:

Mut eikö tuo kiloklubiki maksa. Joskus muutama vuos sitten mieki liityin siihen ja sain olla jonku aikaa jäsenenä (olisko ollu kuukauden ) ja sit piti maksaa jos halus jatkaa. Onhan tuo toki voinu muuttua ilmaseksi. Mulle se tapa ei ollu hyvä kun piti kaikki maholliset syömiset kerätä sinne.
 
Iltaa!

Mies ja poika nukkumassa, niin saa tätä omaa aikaa, ah!

Paranemisia Zoelle ja muillekin nuhanenille ja päänsärkyisille, tuntuu, että joka toisella on nyt kremppaa. On kyllä kurja hoitaa vauvaa puolikuntoisena, kun terveenäkin on aika rankkaa nostella "pikku puntteja".

Mä liityin kanssa kiloklubiin. Tuntu ekaks, et on aika aikaa vievää puuhaa hakea noita päivän ruokia, mut aika armotonta, jos haluaa olla rehellinen... "no niinku 15 suklaapalaa, tai oikeastaan koko levy..." Ja punaista näytti kaikki liikennevalot mulla ruuan kohdalla, eli tais tulla (taas) tänään liikaa rasvaa ja kasviksia olematon määrä :whistle: Koitan kovasti karistaa nuo viimeiset jäljellä olevat raskauskilot, mut motivaatio on nollassa, kun puoli vuotta on tässä jo puserrettu. 4 vielä... Ei hitsi, pitää keksiä itselleen joku motivoiva palkinto, ei tässä muuten taida jaksaa. Tai sit pitää lyödä miehen kaa vetoo jostain niin älyttömästä, ettei voi hävitä (vuoden siivousvuorot?)

Ja suku on pahin, tai oikeastaan miehen suku. Viimeksi miehen mummo sanoi, että alat näyttää jo äidiltä pikkuhiljaa, kun sulla on niin iso maha. Ostaisit isommat housut. Kiitti vaan! Miehen äidin kommentit ovat melkein samaa rataa.

Meillä löydettiin eilen alahuuli, ja imeskellään sitä. Rajun näköistä :heart: Muillakin oli uusia taitoja!

Marza: jos yhtään lohduttaa, niin mä vetäsin tänään 4 pullaa.... ja suklaalevyn kyytipojaksi :p Oon siis ihan onneton.

Mahdolliseen tapaamiseen kävisi paikaksi parhaiten pääkaupunkiseutu, tampere, jyväskylä tai mahd. kuopio

T:Marais ja Ilari, parin päivän päästä 6kk!

Ps. Multakin kiitokset Kaa:lle! :flower: :flower: Sä sait ne tekstien värityksetkin tehtyä, mulla jäi ihan puolitiehen....
 

Yhteistyössä