Maalismasut 2009:stä vauvautuneet *talviketju*

Moikka!

Kyllä mäkin olen sitä mieltä ettei toinen lapsi mee siinä sivussa kun yskikin. Kyllä kahdessa lapsessa on paljon enemmän hommaa kun yhdessä eikä meillä ainkaan lapset oikeastaan koskaan mene päikkäreille samaan aikaan, eli päivässä ei juurikaan ole niitä hetkiä kun sais hetken aikaa rauhottua ja olla ihan yksin. Nytkin meillä on likka päikkäreillä, mutta esikoinen tuossa leikkii lattialla autoilla.

Kaatjuska, Siirille onnea uusista taidoista!!

Viola, suotta kannat huonoa omaatuntoa töihin lähdöstä. Kaikki tekee niin kuin parhaaksi näkee eikä kaikille sovi sama tapa kun muille. Tampereella maksetaan onneks tampere-lisää mikä oikeastaan mahdollisti sen että pystyin jäämään hetkes aikaa hoitovapaalle. Tamperelisä on ekasta lapsesta 140 ? ja tokasta 100?. Niin, ja tuu kertomaan miten sun eka työpäivä sujui. :) Ja onnea asunnon ostamisesta.

Pikkunen; saako kysyä et tuliko teille ero miehen kanssa va muista syistäkö muutit pojan kanssa kahestaan?

Päksy, etkös säkin aloittele työt tässä lähiaikoina? Meneekö teillä lapset päiväkotiin vai miten? Ja on muuten niin totta että kun sanoo ääneen et lapset nukkuu hyvin, niin johan jo seuraavan yönä asiat muuttuu. :D

Meillä mies meni tänään töihin isäkuukauden ja sairasloman jälkeen. Oli yhteensä kotona reilun pari kuukautta, eli vähän on nyt orpo olo kun ollaan ihan keskenään. Vaikka aika paljon mies oli raksalla, mutta aamuisin oli kiva heräillä kun oltiin kaikki kotona. Eilenkin sain aamiasen sänkyyn ihan muuten vaan. :heart:

Meillä yöt sujuu samaan tapaan kun ennenkin. Likka herää yleensä kerran yössä syömään, syö tai siis juo 2 dl maitoa ja jatkaa uniaan. Mutta oon opettanut liakn huonoille tavoille kun annan jäädä viereeni yösyötön jälkeen. Nyt likka ei sitten suostu nukkumaankaan enää heräämisen jälkeen omassa sängyssä. Eikä sitä huutoa jaksa yössä kuunnella. Pääsee paljon helpommalla kun antaa tytön ajtkaa uniaan mun kainalossa. Ja iltaisinkin on mennyt vähän siihen että ainoastaan syli kelpaa nukahtamispaikaksi. :/

Nyt meen vähän pötkötteleen sohvalle ennen kun likka herää.

marza ja likka ensi viikolla 10 kk
 
Lotta, muty, pikkunen, cadillac mukava kuulla teistä kaikista jälleen!

Lotta toivottavasti uusi sänky ja petari auttaa selkävaivoihin. Koitahan jaksaa töissä - ei ole herkkua kipeällä selällä!

Muty onpas Seela pikkuinen - samaan kirppukerhoon Upupan Mimosan ja meidän Siirin kanssa. Oon sun kanssa ihan samaa mieltä, että mukava oli käväistä töissä välillä, mutta vielä kivempi jäädä edelleen kotiin! Välillä oikein tuntuu, että olenko niin laiskistunut, että kotona oleminen on niin paljon kivempaa kuin työnteko. Taitais tämä kotielämä kuitenkin rueta tympimään ilman tuota ihanaa tytteliä, jonka kehitystä seurata!

Pikkunen miten oot jaksellu kaksistaan Mikaelin kanssa, kun tuo korvatulehduskierrekin on vaivannu? Onnittelut opiskelujen aloittamisesta ja tsemppiä!

Cadillac kiva kuulla, että yöt vähän parempia. Muistanko oikein, että Jere sai tuubit korviin ennen joulua joskus? Muistelen, että olit sillon aika rikki teidän sairastelun kanssa. Onneks nyt kuulumiset oli parempia. Voimia sulle kuiteski paljon!

Mukavan vilkas palstapäivä ollut tänään eilisen hiljaiselon vastapainoksi!
Pitkiä juttuja ootte kirjotellu ja ihanaa paasausta :LOL: Purkautumista vartenhan tämä pino on, joten älkää poteko huonoa omaatuntoa! Yleensä täällä ei jää yksin purkauksiensa kanssa ja ittee varmasti helpottaa, joten antakaa tulla vaan jos siltä tuntuu!

Violalle mukavaa ja antoisaa työpäivää! Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos nuo tuttujen ja kavereiden kommentit töihinmenosta! Mun naapurissa aivan samanlainen tilanne, että vastavalmistuneena tartuttava töihin, kun ei voi tietää milloin niitä oman alan töitä seuraavan kerran on tarjolla (lapsi heillä nyt 1 v 1 kk)! Ei se ole todellakaan itsekästä vaan asioiden ajattelua pitkällä tähtäimellä ja kokonaisvaltaisesti!!!

Aplo voihan nämä meidän pikkuiset tässä vaiheessa olla vähän hitaampia oppimaan, mutta odotetaanpa vaan... kyllä sitä menoa meilläkin aikanaan riittää, takaan sen! Ainakin meidän Siiri on mitä luultavimmin vikkelä tapaus kunhan alkuun pääsee...

Piti kommentoida vielä vaikka mitä, mutta laitan tän viestin vahingosta viisastuneena nyt. Eilen taas ensimmäien romaani hävis bittiavaruuteen. Äsken luulin taas käyneen niin, joten nyt "vastaa"-nappulaa äkkiä, kun tämä kirjotus vielä löytyi...
 
helou

Täällä meni viime yökin hyvin =)
Heräsi ekan kerran vasta 5.10 ja jatkoi unia vaille seiskaan.. ois saattanut ehkä vieläkin torkahtaa mutta otin viereen ja kun hetken päästä köpi kainalosta peiton alta, niin haju oli niin järkyttävä että oli pakko lähtee pesulle :x
Poika nukkui onneksi vielä reilun tunnin eikä herännyt vaikka las kolisteltiin :)

Kaatjuska: Luulen että pitäs kai nyt jokunen juna varmasti kulkee Oulusta tänne päin, mutta nehän saa vr:n sivuilta selville varmaan.
Ja juna-asemalta ei meille ole pitkästi :)
niin ja hienoa että Siiri liikenteeseen lähtenyt :D onnea typylle!

Entäs mitä mieltä Cattitude on??
Ja tosiaan jos haluatte että mieluummin siellä Oulussa niin sopii sekin jos vaan sopiva paikka löytyy.

Pikkunen: No voi itku kun teillä noita korvatulehduksia ollut :/ ne on tosi inhottavia! toivottavasti ei enää tulis. Onhan se varmasti kurjaa jos noin pieni nukutetaan, mutta eikös ne putket auta vähän tuossa tulehduskierteessä?

Päksy: :hug: Toivottavasti räkäsyys loppuis että saisitten kunnon öitä!

Viola: Joo toisesta korvasta ulos vaan tuommoset puheet! :hug: Onhan se ajateltava taloudellistakin tilannetta. Ei ne ole aina niin yksi selitteisiä nuo asiat.
Itse taas esim. mummolta olen saanut rohkaisevia kommentteja kun sitä hänelle tuumailin että raskinkohan kesäksi töihin lähteä.. Hän sanoi että eihän ne varmasti pahaakaan tee hoidossa olla. Ja kun kyse ei ole kuin 1-2kk:sta. heinäkuun mies on lasten kanssa kotona ja siihen päälle minulla on 1-2kk töitä.

samaa mieltä että ei se toinen ja kolmas lapsi jne.. siinä samalla mene.
Tosiaan eivät varmasti nuku päikkyjä samaan aikaan ( no meillä ei poika nuku ollenkaan enää ) ja onhan siinä nyt omat hommansa jokaisen kanssa.
Eikä sitä "vapaa- aikaa" ole niin paljon kuin yhden lapsen kanssa. Esikoisen aikaan oli helppo ottaa päikyt pojan kanssa jos siltä tuntuu tai tehdä rästi hommia tai vaikka ihan huilata vaan. Nyt kun tyttö nukkuu niin sitä mielellään antaa pojalle huomiota.
Mutta just niin kuin Lotta sanoi niin itse on kyllä samalla kasvanut lasten kanssa :D
Tässä talven myötä olen juuri sitä miehellekkin ihmetellyt.
Mitkään pikku jutut ei saa reagoimaan niin voimakkaasti kuin joskus ennen, enkä joka asiasta ole niin tarkka kuin esikoisen aikaan.
 
Huomenta!

Taas neiti heräili viiden aikaan maidolle ja kuuteen asti meni ja sitten olikin minun aika nousta ylös. Sen verran oli kitinää että en viitsinyt itkettää kuuteen asti. Onhan se vähän että sitten itsellä väsyttää kun kuitenkin olisi tunnin ehtinyt nukkua pidempään. Toisaalta odotan aikaa jolloin imetyksen lopetan eli silloin kun neiti tulee vuoden. Töissä käynti ja imetys ei ole kamalan toimiva yhdistelmä. Mutta vain kaksi kuukautta enää.

Miehellä mennyt tosi hyvin neidin kanssa kotona. Ei ole osannut edes maitoa vaatia ennenkuin minä tulen kotiin. Eikä mitään isompia kiukkukohtauksia ole tullut. Alussa hieman mutta ei enää. Selvästi huomaa että tämä kuukausi on lähentänyt miestä ja tyttöä. Mies makasi eilen olohuoneen lattialla ja neiti konttasi miehen luo ja antoi vauvamaisen suukon. Se oli niin hellyyttävää:)

Turvaistuin: Se on myös meillä hankinnassa ja niinkuin muillakin, todella vaikeaa löytää penkkiä. Kaikissa on jotain ja testit on ihan ristiriitaisia. Niin kuin Cadillac, niin pitää varmaan ostaa se omaan autoon sopiva penkki.

Nyt töiden kimppuun:)

Lotta ja neiti 10kk

 
Turvaistuimen hankinta meilläkin ajankohtainen. Huomenna lähdetään katteleen josko löytyis sopiva. Itse en ole yhtään asiaan perehtynyt, mies tutkaili tuota autoliiton testiä eikä tosiaan mitään selkeästi ykkösvaihtoehtoa tuntunut olevan.

Oma tahto on meillä nostanut viimeaikoina kovasti päätään :kieh: Liittyy lähinnä siihen, että en vuodenvaihteen jälkeen ole enää antanut nukkumaanmenon jälkeen rintamaitoa. Tissitän siis ennen nukahtamista, mutta ongelmaksi on tullut nuo ensimmäiset heräilyt nukahtamisen jälkeen. eilen oli kyllä sellanen konsertti tunnin verran ennen puoltayötä, että annoin sitten periksi... Siinä vaiheessa oli kiukku oli sitä luokkaa, että ei kelvannu enää edes tissi - isä vain :D
Selvästi Siiri kiukuttelee nyt ensimmäisiä kertojanmuissakin sellaisissa asioissa, jotka eivät mene hänen tahtonsa mukaan. Onko muilla havaittavissa tällasta?

 
Heips,

meille passaa tapaaminen missä vaan, saadaan jotenkin kyydit järjestymään jos päätetään tavata maakunnissa :) Jonkun kotona olis toki helpompaa olla näiden taaperoiden kanssa kuin kahvilassa. Ei taida enää kovinkaan moni suostua istumaan paikallaan pitkiä pätkiä.

Cattitude
 
moikat

meillä hyvät yöt jatkuu :) *koputtaa puuta*
Toissayönä heräsi vähän itkeskelemään kolmen aikaan, mutta rauhoittui miltei heti ja nukkui 7 asti. Viime yönä kävi neljältä hereillä mutta nukahti nopeesti takas ja nukkui 7.30 asti :D
Oon tosi iloinen että alkaa nuo yö hyppäämiset ja jatkuat itkut helpottaa.. kyllähän niitä kekstikin. ja luulen vahvasti että nan oli aiheuttajana. Heti kun siirryttiin soijamaitoon yöt parani ja itkut loppui.


Kaatjuska
tais kysellä omasta tahdosta.. Alku viikosta pistin merkille että alkoi esim. lusikkaa työntää/huitaista pois jos ei enää halua ruokaa ( enää ei vaan suu mene tiukasti kiinni vaan pitää huitaista ;) )
Sitten jos en anna heiluttaa nokkamukia niin että maito roiskuu niin tulee parku. Ja jokunen muukin tilanne on että jos ei saa mitä tahtoo niin alkaa itkemään. Että täälläkin alkaa omaa tahtoa löytyä :whistle:

Vihvi:
toivottavasti saisitte jonkinmoisesta rytmistä kiinni.
Pystyiskös typyä jossain välissä vähän pitää hereillä pidempään tai vastaavasti herättää päikkäreiltä vähän aikaisemmin että alkais rytmiä tulla pikku hiljaa? vai meneekö aivan yliväsyneeksi sitten?
Meillä pitää jenna toisilta päikkäreiltä herättää viimeistään 16.30 että natsaa sitten yö uniin.. paitsi jos joskus sattuu että on nukkunut tosi huonot eka unet niin annan sitten nukkua pidempään.

Elikkäs Oulun tapaamiseen tulijat, päättäkää vaan te enemmistö nyt mitä asian kanssa tehdään. mielelläni otan teidät tännekkin, mutta jos tuntuu että hankala tänne asti lähteä niin ymmärrän hyvin. Mekin kyllä pästään Ouluunkin tulemaan. Pallo on teillä ;)

Täällä alkais vauvoille ja taaperoille uinti.. huomenna on info ja tarkoitus olis sinne mennä :)

jotain muutakin piti, mutta unohtui...
 
Heippatirallaa kaikille!
Emppu menee hirmusta vauhtia pepullaan eteenpäin :)
Oikeen paljon onnea aplolle :flower:
Tänää ois tarkotus madaltaa Empun sänky,nyt onkii viekussa nukkunu ihan liki. Maituu imutellaan tisusta,tuttia ei oo ikuna käyttäny,vellin juonti välillä sujuu pullosta ja välil sit itkee ja kiemurtaa ja haluu maituu imuttelemaan,tänään tuli pottaan ekat pisut :heart:
Onnea kaikille uusista taidoista :)
Olipa paljo luettavaa :) huh huh,,jospa nyt kestäsin mukana matkassa :LOL:

t: ~Marsu ja tysköt~
 
Ehtoota!

Mä oon nyt päättäny et neidin unista en puhu enää sanaakaan, varsinkin jos nukkuu hyvin :kieh: Yöt siis jatkuu entiseen tahtiin, mut illalla nukahtaa tosi nopsaan omaan sänkyyn. Misstralta sain kimmokkeen olla nukuttamatta enää tissillä ja meillä se on kyllä toiminu tosi hyvin.

Meillä liikkumisen suhteen on edistytty niinkin kovasti, et meillä ei juur enää kontata vaan aina punketaan pystyyn ja siirtymät tehdään kävellen. Ja tosi pitkiä matkoja jo kävellään. Välillä tyttö saattaa käydä kyykyssä ottamassa lattialta tavaraa ja nousta takas seisaalteen ja jatkaa kävellen matkaa. Alko ihan tällä viikolla mennä niin. Tosi nopeeta tuo kehitys sit kun asiat pienen pään sisällä saa järjestykseen :D

Mun työt alkaa helmikuun puolessa välissä, eikä vielä tietoakaan minne saan nuo mukelot hoitoon. Paikka on luvattu helmikuun alkuun mennessä. Täällä ei pienet alle 2-3 vuotiaat pääse päiväkoteihin, joten ainakin tuo nuorempi on pph:lle menossa, mut isommasta en sit tiedä. Paikkoja ei täällä oo yhtään ylimäärästä ja moni muukin paikkoja tarvitsee.

Mulla on kyllä aiemmin tosi hyvät kokemukset pph:sta, mut se olikin yksityinen. En sit tiedä vaikuttiko asiaan. Onhan niillä kunnallisilla ihan hävyttömät työajat ja huonot ylityö ym korvaukset.

Meen oli nyt sit hankittava ne kengät. Kävin tosiaan 21 kokosia koittamassa ja niissä oli melkeen 5cm ylimäärästä. No kirpparilta löyty 20 kokoset vikingin kengät ja saa kyllä kelvata meille nää muutaman kuukautta. Hankin sit kevättä ja kesää vasten ihan uudet ensikengät ihan kuten isommillekin. Jo senkin takii et mä haluun niistä sit sellasen taulusysteemin tehä kun jäävät pieneks. Oikeen saa kenkäkaupan täti kattoo minkämoiset olis sit sopivat. Tuo jalkaterä kun on niin suippo ja kapee kun kävelyä vasta niin vähän alla. Eihän tuommoses mitkään kengät pysy. Nää talvikengätkin testattiin autossa, eikä pysyny jalassa vaan tyttö sai jotenkin ihmeen kautta ne potkittuu pois jalasta :LOL:

Kaatjuska: Meillä on myös ihan hirmunen oma tahto! Ja ihan hirmunen huuto jollei asiaansa saa periks. Onneks vielä auttaa kun vie vaan mahdollisuuksien mukaan tilanteesta pois ja oon kyl huomannu et auttaa jonkun verran sekin kun rauhallisella äänellä kertoo et ei niin voi tehdä, eikä sitä voi ottaa jne...
Toivottavasti teillä nyt pian myös alkais Siirin unet rauhottuu ja tulis usemmin niitä tilastopoikkeamia :D Ei muuta kuin kylmästi ukko vaan hereille välillä, jos tuntuu et ite on ihan rättipoikkipuhki :kieh:

Danjuska: Onneks teillä on yöt rauhottunu. Nuo muutamat heräämiset ei varmaan tunnu enää missään sen jälkeen kun on huutavaa tyttöä heränny jatkuvasti hyssyttään.

Hyviä öitä kaikille (myös meille) toivotan B)
 
taas ollaan nukuttu muutama yö huonommin. hampaita tulee nyt tiuhaan tahtiin joten niitä kiukutellaan. tällä viikolla olisi tarkoitus mennä ensimmäiselle tarkastukselle tuubituksen jälkeen ja täytyy toivoa että kaikki on korvissa kunnossa =)
kaatjuska kyllä jere oli ennen joulua tuubituksessa ja tuntuu auttavan. omaa tahtoa löytyy. varsinkin kun pitäisi laittaa vaatteita päälle niin alkaa kauhee kiukku. sitten vetää itsensä oikein jäykäksi pitkäksi pötköksi tai rupee sillai sätkimään.
nyt saa kokoajan lueskella kun joku oppii jotain =) meilläkin on nyt otettu ensimmäiset askeleet ilman tukea ja yhä useammin jäädään seisomaan ilman kiinni pitämistä.
kohta nää meidän pienet jo juoksee ja sitten ruvetaankin kirjoittelee mitä kaikenlaisia sanoja heidän suusta tulee :D
tämä mamma lähtee lauantaina viihteelle B)
menemme hyvän ystävän kanssa laivalle piknikille. voi että mie odotan sitä että pääsee syömään :p
ja sitten jere jo heräsikin :wave:
 
moikat

Päksy: juu ei tunnu enää kerta- pari yössä herääminne missään ;)

Viime yönä itkeskeli enemmän ja syynä on hampaat.. Oli illan ollut aika herkkis ja kulkenut nyrkki suussa, mutta oli mies unohtanut antaa särkylääkettä yöksi. Yöllä sitten supon laitoin niin aika nopeesti asettu ja nukkui melkein seiskaan.
Sama homma ollut tänäänkin että koko ajan nyrkkiä kalvaa ja vähän kun joku lelu suuhun kolahtaa niin tulee itku.

Jenna on myös alkanut osoitella kaikkea =) Aamulla kävin tunnin lenkillä tytön nukkuessa vaunuissa ja jäätiin sitten pihalle vähäksi aikaa kun kotiin päästiin. Istui potkutraktorissa ja yks kaks alkoi osoittamaan pensasta.. vähän aikaa mietin ja kysyin että ai valoko niin voi kun ilme kirkastui :D ollaan ihasteltu aina ohikulkiessa siinä pensaassa olevia jouluvaloja ( Jennan mielestä oikein ihanat ) niin niitä osoitteli.
Eilen illalla osoitti nurkassa olevaa jalkalamppua jne.. tosin ei näytä vielä pelkällä sormella vaan ojentaa koko nyrkin ;)

hhmmm.. jos lähtis kattomaan salkkarit ja sitten nukkumaan. meinaa vähän kipeeks tehdä joten veto aika vähissä tällä hetkellä.
 
Huomenta kaikille! |O

Meidän neiti heräs tänään sit vähän viiden jälkeen ja kun tunnin jälkeen ei nukahtanut uudelleen, päätin nousta ylös ja keittää kahvia. Väsyttää kyllä aivan vietävästi. Jospa sitä vähäks aikaa pääsis lepäileen sohvalle kun likka menee päikkäreille. Muskarikin meillä olis puolen päivän aikaan, mutta jos likka on just silloin unilla niin väliin saa kyllä muskari jäädä.

Oma tahtoa tuntuu täälläkin olevan rutkasti. =) Onneks meidän esikoisella ei ainakaan vielä ole kovin pahaa uhmaa tullut, se tästä vielä puuttuis. :LOL:

Päksyn tyttöhän kävelee jo hienosti. =) Meilläkin pari kertaa otettu yksi askel, mutta sitten tulee jännitys ja likka jatkaa kontaten.

Mä oon nyt miettinyt et pitäis alkaa vierottaa tyttöä yösyömisestä ja tutista. Tyttö on alkanut öisin heräilemaan monta kertaa kun ennen heräsi vaan kerran. Enkä usko et nälkä oikeesti on kun illalla syö niin paljon. En vaan saa aikaseksi, kun yöllä pääsee niin paljon helpommalla antamalla maitopullon. :D Täytyy tässä joku viikonloppu aloittaa kun mieskin on aamulla kotona, niin saa sit nukkua aamusta, jos yöllä joutuu paljon hyssyttelemään likkaa.

Cadillacille mukavaa laivareissua! =)

marza
 
Onnea Aplolle plussasta! Ja kaikille muillekin, jos joku on unohtunut onnitella! Ihanaa! Raskausuutiset on aina niin liikuttavia!

Kaatjuskan tyttöselle :flower: eteenpäinmenovaihteen löytymisestä!

Violan tyttöselle myös :flower: konttausasennon keksimisestä!

Danjuska: Annoin Pulsatillaa. Homeopaatin määräyksestä. Se pelkkä ei taida meillä auttaa... Mun olisi tarkoitus ottaa yhteyttä homeopaattiin, että mitäs nyt tehtäis. Kolmas antibiootti on nyt päällä, koska putket olisi jo laitettu, mutta en suostunut. Edelleen oli toisen korvan tärykalvo liikkumaton ja takana tahmaa. Sipulihaudetta olen pitänyt niskassa päivittäin. Iiiiihana tuoksu! :x Vyöhyketerapiakin kiinnostaa. Tutun refloksologin neuvosta olen pikkuvarpaan ja nimettömän välistä "lypsänyt" öljyisin sormin, se kuulemma voisi tehota rakenteellisesta ongelmasta johtuvaan korvaan.

Riksu: Pojun mitat on isältä peritty! :) Ja juu, kaupan soseissa on saman ikäkauden eri merkeissä suuri ero karkeuden ja sileyden suhteen. Syödään sekaisin omia ja kaupan ruokia. :)



...Jahans, poju heräilee, jatkan lisää myöhemmin!...
 
Huomenta kaikille! :flower:
Aamukaffetta täs hörpin. Empun sänky on nyt vähäse madallettu,ja nyt kahtena yönä se on siellä osan yöstä nukkunu,osan taas miun viekussa,,no pikku hiljaa :)
Kohta otetaan aamupalukkaa,mie ite vaa hörppäsen tän kahvin iha rauhassa. Sit ois tarkotus lähtee koiran kans lenkille ja pulkkailee. Tänään ystävä tulee kyläilee =)
Niin eri tahtia nää lapsoset kehittyy. Tääl tosiaan Emppu pepullaan liikkuu hirmusta vauhtia ja kaikki kaapit pitää aukoo ja tyhjentää jos ei kerkee estää,,ja johot!!voi hyvänen aika,,ja vessaan menee ja joka paikkaan.. Onnex on portti portaissa tai muute se ois siel! Asutaan kax kerroksisessa omakotitalossa.
päksy79 voi miten pikkuset kenkulit :heart: on varsi oikee sulosen näköstä ku noi pikkunen kipittää :heart:
cadillac kuulostaapa mukavalta toi piknikille meno laivalle :) piehän hauskaa!
Danjuska ihana toi valo juttu! =)
m a r z a no huomenta! ollaampa sitä aikasi herätty!
Työ ketkä ootte raskaana?ni imettääkö kukaan?siis et ootteko tullu imetyksen aikana raskaax? :)
Mukavaa päivää kaikille!!

~Marsu ja siskit~
 
Ihanaista päivää kaikille!!

Meillä nukuttiin 10kk päivän kunniaksi viime yönä 10h putkeen. Vanhemmat kiittää :D
Taitaa muillakin olla yöt parantuneet kunhan vain terveitä ollaan. Niinhän sitä jotkut viisaat sanoo että vuoden kieppeillä vauvat alkaa nukkumaan paremmin.

Onnea Aplolle plussasta :heart: Mullakin on alkanut nyt vauvakuumetta pukkaamaan, kun täällä on jo moni raskaana ja muutenkin olen kuullut aika monta raskausuutista. Mutta olen ajatellut että 2.5-3 vuotta olis sopiva ikäero, haluan että Kalle saa nauttia ainokaisena olosta jonkun aikaa. Ja lisäks haluan olla ite hyvässä fyysisessä kunnossa niin jaksaa mahaa kantaa loppuun asti :) Nyt olenkin päässyt hyvin käymään hiihtämässä niin on salilla käynti ihan jäänyt.

Onnea myös kävelemään lähteneille. Meillä vasta harjoitellaan seisomista ilman tukea.

Töihin lähtö ja päiväkoti: Meillä on edessä päiväkotielämä elokuun alusta alkaen ja jo nyt saa kuulla voivotteluja anopilta joka on poikansa kotona hoitanut armeijaan lähtöön asti :headwall: :headwall:. Todella tympäisevää tuollainen ja tuollaiset ihmiset, ja kunpa vain osaiskin antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, mutta ei, paha mielihän siitä mulle ainakin aina tulee.

Oma tahto tulee aina välillä esiin, mutta aika tasainen tää meidän poika temperamentiltaan vaikutta olevan. On onneksi siinä suhteessa tullut rauhalliseen isäänsä.

Riksu ja Kalle 10kk :heart: :heart: mun vauva on enää pari kuukautta vauva :'(
 
Moikka!

Meillä on ollut vähän vaikeita nää parit päivät. Tyttö on tosi huonolla tuulella, ei nuku kunnon päiväunia, ei syö eikä juo hyvin. Räkää valuu ihan valtavat määrät, eli näyttäis jotain flunssan tapaista olevan täällä meilläkin päin. Ja kuolankin määrä on jotain ihan uskomatonta. Epäilen, että taas tulee hampaita. Nyt ei enää vaan uskalla koittaa suuhun kun tyttö puree ihan pirun kovaa! Yöt on onneksi nukkunut ihan hyvin. Oon ollut vähän laiska ja antanut tytön nukkua meidän vieressä nyt muutaman yön, kun itsekin aika väsy illalla niin ei jaksa mitään nukutusjuttuja. Siihen viereen nukahtaa niin hyvin ja mun mielestä on ihanaa kun siinä ihan vieressä tuhisee! Toivottavasti ei nyt vaan totu siihen.

Viola ja Riksu Koittakaa vaan olla välittämättä, mitä muut sanoo teidän töihin lähdöstä. Kyllähän te itse tiedätte, mikä on parasta teidän perheillenne.

Meillä on sellainene aamupalaongelma. Tyttö ei aamuisin suostu syömään puuroa, on tosi huono aamuisin syömään ylipäätänsä mitään. Kertokaapas, mitä muuta voisi tarjota aamupalaksi kuin puuroa?

Mä olen nyt alkanut tehdä meille suolatonta ruokaa, että tyttö voi alkaa syödä samaa sapuskaa meidän kanssa. Eilen veti ihan kauhean määrän pastaa, jauhelihakastiketta ja parsakaalia.(Se olikin sit ainoa, mitä söi) Tänään kokeillaan karjalanpaistia.

Oma tahto Täällä on ollut jo jonkin aikaa huomattavissa. Jos tyyliin koittaa ottaa tytön kädestä lelun, niin pyörittää päätään, ja selvästi suuttuu jos sen häneltä ottaa. Ja jos yrittää tarjota ruokaa, vaikka on jo täysi, niin aloittaa ihan kamalan metelöinnin.

Cadillac Oikein mukavaa laivareissua sinulle. Pidä hauskaa!

MarsuJaSiskit Mä lopetin imettämisen, kun tyttö oli about 5kk. Eli muutamat menkat kerennyt tulemaan ennen raskautta.

En nyt kuollaksenikaan muista, että mitä vielä piti kommentoida. Palailen siis myöhemmin!

 
Huomenta.. |O ompas väsy..paljon paremmi sain nukuttuu ku Emppu nukku miun viekussa,ja en koko aikaa kytänny etten vaa mie nukaha,et nostasin Empun omaan sänkyyn,,no nukku se siel taas osan yöstä.. |O Nyt juon täs aamukaffetta.
Eile ystävä käväs =) suuri kiitos,ku sain iha höpönä siivottuu,mikä ei ois kyl yxi tyssien kans onnistunu!
Oon iha hurahtanu korttien tekemiseen :) yölläkii niitä pitää suunnitella!
Onko muita lapsukaisia jotka ei ota askeleita ku niitä "kävelyttää"? Onkos ketää muuta joka liikkuu pepullaan etiä päin?
Imetyksestä,ni auts ku tekee kipeetä toisesta tisusta imettää,,oikeen kirpasee,,mikähä siihe auttas? Hammas on tainnu hiertää nänniä yhestä kohtaa..ei kiva olleskaa..eile alko koskemaan.. Oon rasvaillu villarasvalla..
Tänään toinen ystävä tulee käymään, lähetään sapuskat hakee ja tullaan tähä meile syömään.
Riksu- Voiku ihanaa!! =) 10h unet,hienoo!!!! :flower:
Aplo miustakii on ihanaa ku Emppu nukkuu viekussa iha liki :heart:
Aamupalukaksi,ni mitehä ois sit vaikka hedelmä soseeseen sekotettua weetabiksia? =) oishan se ainakii erilaista! Jaksamisia sinne ja toivottavasti ette oo kipeex tulossa.
Jaahas,Minni ilmotti et Empulla on kakka,,joten =) täytynee mennä.
Mukavaa päivän jatkoo kaikille ja muistakaaha hymyillä ja levätä tarpeen mukaan!

~Marsu ja siskit~
 
Heipat!

Mulla on kyllä niin ristiriitaset tunnelmat tuosta töihinpaluusta, etten tiä mitä ajatella. Eilen sain tietää mitä mun työnkuvaan kuuluu ja ahdistus oli ihan kauhee. Siis siitä, et enhän mä ees tiedä noista asioista mitään :LOL: Mä oon tehny ihan toisenlaista hommaa ennen äitiyslomaa, et onhan se aika muutos. Jo sekin et kolmivuorosta siirtyy 8-16. Oon tottunu vuorotyöhön ja on ollu kiva kun ei oo ihan joka aamut tarviinnu lähtee.

Mut te töihin palaajat. Päästäkää tosiaan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Tai sit pidätte vallan ulkona :D On se kumma kun täytyy toisten päätöksiä noin arvostella. On se vauvan hoitoon vieminen muutenkin äidille kova paikka, et ei siin enää muiden kommentteja tarvittas. Kaikilla ei vaan oo mahdollisuutta jäädä kotiin. Ja toisaalta nää arvostelijat voi olla osaltaan kateellisia, koska kyllähän teillä silloin on enemmän rahaa elämiseen kuin kotihoidontuella olijoilla. Paitsi, jos mies on ihan älyhyväpalkkasessa työssä. Ja voihan olla et heillä ei kertakaikkiaan vaan oo työtä mihen mennä. Mut anoppi vois kyllä pitää suunsa kiinni. NIH! :D Ja onhan se tosiaan niin et mitä nuorempana lapset hoitoon viedään, sen helpommin se käy. Toki on lapsesta paljon kiinni. Mut toisaalta mä en ymmärrä tätä nykyjuttuu et kyl nyt kaikkien täytys lapset hoitaa vähintään yläasteikäsiks. Enkä nyt arvostele kotiin jääviä mitenkään enkä ketään muutakaan, kunhan kirjottelen ajatuksiani ja yritän itelleni uskotella et tää on meille hyvä ratkasu :kieh: Oon vaan vierestä seurannu useemman kolmevuotiaan hoidon alotusta ja kyllä on ollu vaikeeta. Et puoles molemmissa. Tehdään omat päätöset eikä puututa muiden, jookosta kokoosta? Musta ois ollu vielä kiva jäädä kotiin kesän yli, mut asiat meni näin kuin meni ja yritän sopeutuu...

Aplo, voihan aamuun laittaa vaikka viiliä ja marja/hedelmäsosetta. Siis jos teillä on jo viiliä tms hapanmaitotuotetta syöty.

Riksulle onnea hyvistä öistä ja toivottavasti jatkuu...

Mut nyt tunteet ja tuoksut kutsuu :LOL: :LOL: :LOL:
 
Heips!

pikapikaa tulin vaan kommentoimaan et:

Aplo:
meillä kans syödään weetabiksiä sekoitettuna veteeen ja sit jugurttia sekaan, meilläkään ei puurot enää kunnolla mee.

Marsujasiskit: Mä imetin rv 16 asti ja sit seela vierottu ite pois, ei enää halunnu syödä. Tulin siis raskaaksi vaikka imetin ainakin 7 kertaa päivässä... :=)

meillä kans kitinää, nenä vuotaa ja on tukossa. mutta ulkona helpottaa. tosin taas täällä on pakkasta -20 joten en jaksa lähtee ulos jäätymään!

omatahto: SITÄ LÖYTYY! seela tykkää tiskata. eli seisoo syötttötuolissa ja läpsyttää vettä ja heittelee astioita (muovi) ja raivostuu suunnattomasti ku tiskaus loppuu, heittäyty lattialle kaaressa huutamaan. mitähän tää on uhmaiässä!?

Heips vaan ja päivän jatkoja kaikille!
 
Moi täältäkin päin!

Töihinlähtijät eli ainakin Viola, Riksu ja Päksy: Tsemppiä teille! Komppaan muita ja sanon, että varmasti on äidille tarpeeksi vaikeaa töihin lähtö ilman muiden saarnaustakin eli olisivat hiljaa!!! :kieh:

Onnea kaikille kävelemään lähteneille ja erityisonnittelut Siirille ryömimään lähtemisestä! :flower:

Meillä oon ollut mä nyt flunssassa ja tyttö terveenä ONNEKSI! Toivottavasti ei sairastukaan, niin paljon räkää on tullut niistettyä, että vauvalle olis varmasti aivan kamala tauti! Oon ollut tosi väsynyt, kun tytöllä menoa ja meininkiä riittää. Perässä on kontattava, että toinen viihtyy, kun ulkoilemaankaan en ole kipeänä jaksanut lähteä... Onneksi nyt oon jo paranemaan päin=)

Kommentoida piti ainakin omaa tahtoa, jota löytyy myös täältä. Ei kuitenkaan ihan kamalasti kiukuttele, jos huomion muistaa harhauttaa muualle, kun on ensin esim. kieltänyt.

Aplo Meillä on myös huono aamupuuronsyöjä täällä. Luulen, että tyttö on niin paljon tissillä öisin, että siksi ei aamulla ruoka maistu. Eli oon tulkinnut, ettei mitään tuhtia tarvitsekaan. Oon sitten nyt alkanut antaa vaan sormiruokaa aamupalalla. Esim. riisimuroja, kurkkua, tomaattia, banaania, omenaa, mandariinia, maissinaksuja; paria noista kerralla. Meillä tyttö on sellainen sihtikurkku, että edelleen mennään lähes pelkeästään sileillä soseilla. Oon ajatellut, että näin sormiruoilla tottuu klöntteihinkin huomaamattaan. Niin ja hapanmaitotuotteita meillä ei ole vielä aloiteltu, mutta ajattelin jogurttia/viiliä/raejuustoa lisätä aamuun, kunhan ne varmaan viikon sisällä saisin nyt aloitettua.

Meillä oli yöt taas kamalan levottomia jokin aika sitten, itkien heräsi useasti ja sitten ilmaantui ihottuma vartalolle. Poskissa on oikeastaan joulusta asia ollut punoitusta ja kuivuutta välillä enemmän, välillä vähemmän. Käytiin sitten lsetenlääkärillä yksityisesti, kun kerta vakuutus on ja ei-mitenkään-yllättäen diagnoosiksi tuli atooppinen ihottuma. Nyt on sitten rasvailut arkipäivää meillä. Kortisonivoiteilla on iho onneksi parantunut heti paljon!

Muutaman kerran meillä on nyt seisottu lyhyitä aikoja ilman tukea, vajaan viikon verran on nyt sitä harjoitellut. Tukea vasten on kävellyt joulun ja uudenvuoden välipäiviltä asti. Mies ei usko, että Sonja vois lähteä kävelemään ennen vuoden ikää. Se ei varmaan halua uskoa, että meilläkin on sitten taapero, ei ole vauvaa enää :LOL:

Piti varmaan kommentoida muutakin, mutta tällä vielä hiukan flunssaisella päällä en muista mitä.

Mukavaa pakkaspäivää kaikille!=)

Eka ja Sonja
 
m a r z a : meille tuli miehen kanssa ero koska en jaksanut enää..mieheni oli siis alkoholisti ja sairaan mustasukkanen..

Korvapoli käynnin jälkeen selvisi että putket laitetaan miksulle. 7 päivän antibiootti kuurin jälkeen ei tulehdus ollut vielläkään lähtenyt :( nyt estävä lääkitys päällä putkien laittoon saakka. Lisäksi mikael sai astma lääkityksen koska hengitys on vähän vinkuvaa. Mutta nyt alkaa jo näyttämään paremmalta, mikael nukkuu rauhallisesti koko yön eikä herää tuttia pyytämään ja muutenkin paljon iloisempi poika :)
 
Moiks!

Oli pakko soittaa porukoille, et jos ne ois voinu tulla hetkeksi aikaa viihdyttämään likkaa. Toinen on niin oudolla tuulella etten tiiä, mikä sitä voi vaivata. Sylissä ainoastaan viihtyy ja silloinkin mieluummin niin, että on koko ajan liikkeellä. Sit jos laskee lattialle ni tulee aivan varmasti itku. Syöttötuolissaankin alkoi yhtäkkiä lohduttomasti itkemään.
Onneksi porukat tuli, ni sain hetken aikaa olla! Tai no...pesin pyykkiä ja tein ruokaa mutta oli silti ihanan rentouttavaa kun ei tarvinut tehdä noita huutavan lapsen kanssa.
Päätin antaa pari suppoa tytölle ja nyt toinen nukkuu tässä mun sylissä. Ajattelin, että jos tämä vielä jatkuu niin pitää varmasti viedä lääkäriin näytille. Tätä räkäisyyttä on kestänyt n. viikon.

Tänään täytyi laskea pinnasängyn pohja alas. Eilen illalla yllätin tytön sieltä reunalta keikkumasta polviseisonnasta. Äskettäin kun laitoin tytön sänkyyn ihmettelemään niin otti vaan pinnoista kiinni ja nousi ihan tosi näppärästi seisomaan! Se oli eka kerta kun tyttö teki sen ilman apuja.

Niin ja toissa aamuna tyttö tippui meidän sängystä. Herättiin miehen kanssa vähän aikasemmin ja jätettiin tyttö nukkumaan meidän sänkyyn. Join aamukahvia ja yhtäkkiä kuulin tömähdyksen, Tiesin kyllä heti mitä oli käynyt. Sinnehän se raukka lattialle tippui. Kyllä oli kamalaa!!!

Kiitos aamupalavinkeistä. Täytyy tosiaan kokeilla tota Weetabix-juttua sekä viiliä.

Olipas ihan todella omanapainen kirjoitus. Kiitos kun saa avautua!

Toimiikos muuten muilla noi hymiöt sun muut?
 
Hellurei!
Oli oikee mukava päivä ku ystävän kans käytii sapuskat hakee :) ja vieraita kävi muuteskii. Miestä vaa ois kiva useemmi nähä...auton kimpussa...
muty kiva kiva,elikkä mahollista täälki =)
ekakertalainen parane pian :flower:
Aplo onneksi sait apujoukkoja, jaksamista sinne :hug: Onnea uusista taidoista!
Toimii hymiöt ja muut..

Ohhoh,Minni lenti taakse päin tommosella autolla.......
 
moikat

Jenna nukkui ekan kokonaisen yön viime yönä :) veti melkein 10 tuntia yhtä soittoa :D

Soraya: Meillä meni 4 eri homeopaattista sillon korvatulehduksen aikaan.. ja miltei samat menee flunssasena.

Pikkunen: onpa inhottavaa kun korvat ei parane :/ :hug: Millos teillä on putkitus?

Aplo: kannattaa varmaan tosiaan käydä näyttämässä tk:lla jos ei ala helpottaa.. tiiä vaikka korvissa ois sitten tulehdus tms.. Meillä ei tytöllä oireillut korvatulehdus muulla kuin itkulla ja syömättömyydellä.. ei siis nostanut kuumetta, vaikka sitä kysyivät eina ekaks kun päivystykseen soitettiin. jaksuja sinne! :hug:
ei tosiaan ole kiva yrittää itkevän lapsen kanssa tehdä mitään jos se on jatkuaa. Meillä vähän samaa oiretta ollut tytöllä aina välillä. Sylissä ok mutta lattialle kun laittaa niin tulee huuto. Onneks nyt viihtyy veljen mukana touhuilemassa pitkiäkin aikoja =)

jaahas.. pitää lähteä poika hakemaan nukkumaan.. tuli porukat käymään ja vesseli jäi mummon kans iltasatua lukemaan kun toin Jennan jo unille.. j
jatkan kohta..

juu ja mulle soitettiin eilen lastenpolilta.. olin ihan äimänkäkenä ja luulin aluks että soittivat väärään numeroon.
Halusivat että käyn jennan kans labrassa.. ottaavat maito ja kananmuna kokeet. sitten on käynti lasten polilla jne.. ja postissa tuli resepti soijamaitoon =)
Voin sanoa että ihanaa toimintaa neuvolalta kerrankin! Soitin viikon alusta toiselle neuvola tätille ( en omalle ) ja sanoin että kun maidon vaihdos sai yöt paranemaan jne.. että miten tästä eteenpäin, niin oli hoitanut kaiken sieltä käsin ja hommannut lääkäriltä reseptin eikä tarvinnut Jennan kanssa käydä muuta kun labrassa. Tai sillonhan käytiin sen ihon takia heti vuoden alusta lääkärillä, mutta lääkäri oli onneksi sama kuin mikä toimii neuvolalääkärinä niin sai varmaan sen takia tuon reseptin niin helposti ja pian.

Meillä tuntuu että tyttö on telonut päätään ihan koko ajan pari viime päivää.. vauhti on kova ja joka kohtaan on päästävä niin kolina käy vähän väliä. Eilen tippui sängystä, millon takoo päätään johonkin hyllyyn tai sitten pöytään/penkkeihin ( viihtyy jostain syystä roikkumassa pöydän keski puussa :whistle: )
Ihana kun pääsee jo mitä tahansa vasten ylös niin usein katteleekin sitten akvaariota kun menen katsomaan että mitä kiljuu :D ei onneksi yllä muuten kun etä silmät on just silläkorkeudella että juuri ja juuri näkee.

Itsellä ei vaan oikein tahdo flunssa hellittää. Saa nähdä miten lauantaisen uinnin käy. Tai sitten saa mennä mies Jennan kans.

Mutta nyt tuntuu poikakin olevan täydessä unessa joten :wave:
 

Yhteistyössä