Maalismasut 2009

outius, Niinpä, paha tämmösessä ku eipä tähän mitään apua voi saada, odottaa aamuun. IHANAT hiukset tytöllä! Mä en leikkais! Mut tohon paikallapysymiseen en osaa sanoo vinkkejä :D Mun poika on kyllä aikamoinen vilpertti, mutta aina ku oon tukkaa nappassu pois, niin hyvin on penkillään pysyny :confused: En kyllä itekkää osaa sanoo, miten semmonen on mahollista, mutta kaippa jotku oikeessa tilanteessa osaa rauhottuu.. (äitiinsä tullu ;) )
 
outius: Joo pojalla oli nokkosihottuma, antibiootista johtuva.. Se sai hengenahdistuksiaki, vaihettiin sit toi antibiootti ja meni paremmaks.. Paitsi se on yhäki kipeenä, paksua räkää valuu ja on itkuinen, vois soittaa tk:hon..
 
Moikka moi!!

Ja ihanaa kevättä kaikille!

Meillä ei vieläkään juuri puhuta. :( Sanoja tulee ihan muutamia ja tällä viikolla tyttö sanoi ekan lauseen ; Lauri kiihdyttää. :D Lauloi siis Laurin kilpa-auton tunnaria. Mutta muuten noita sanoja on ehkä kymmenkunta. Saas kattoo mitä terkka sanoo 2-vuotisneuvolassa kuun lopulla. Meillä vaihtui terkka muuton takia, ja tykkäsin tosi paljon meidän entisestä terkasta. On tämä nykyinenkin ihan mukava, muttei ihan samalla aaltopituudella kun mä.

Potalle meillä on nyt joten kuten opittu. Vaippaa en enää joka päivä pidä likalla, mutta sitten pitää koko ajan muistaa kysellä onko pissahätä. Pitäis itse olla aktiivisempi tuon pottailun kanssa, niin tyttökin oppis sen nopeemmin. Mutta kesällä sitten viimestään. :)

Mitäs mutylle kuuluu?

Outius, mullekin sopii et teen uuden pinon.

Meillä 2-vuotissynttärit on sunnuntaina. Tai virallineen päivähän on maanantai, mutta sunnuntaina tulee vieraat. Noin 20 aikuista ja 10 lasta on kutsuttu. Tein oikein kutsukortit ja lähetin postissa. :) Ajattelin leipoa jonkin juustokakun ja jotain suolaista pitäis kans keksiä. Lapsille sitten muumikeksejä, naksuja, pillimehua yms. Ja ilmapalloja pitää kans muistaa ostaa. :)

m a r z a
 
Hei taas!

Ihanaa kun kevät tulee. Oon ihan täpinöissä tästä kaikesta auringonpaisteesta.

Outius: Kiva, jos viitsit laittaa uuden pinon pystyyn. Ja toivottavasti saat exäs tai Kelan maksamaan ne elatusmaksut. Varmasti raivostuttavaa tapella itsestäänselvästä asiasta.
Meillä kanssa on suosikkisana ei. Ja siitä tulee jo versioita eri äänenpainolla. Järkiään sanoo joka asiaan ei.

Selvisikö suski sulle mitä ne paiseet oli??

Kalle kanssa kävi parturissa 2 viikkoa sitten. Ensin huusi kuin syötävä, mutta sitten rauhoittui kun sai kattoa isänsä kännykästä videoita mitä kallesta on otettu. Mulla oli kanssa kampaaja-aika samalla ja istuin viereisessä tuolissa. Nyt on pojalla ihana lyhyt tukka, mutta koko ajan pystyssä:)

Marza: Meidän lapsukaiset taitaa olla hyvin samalla viivalla tuon puhumisen suhteen. Meillä tähän mennessä tullut tasan kax 2 sanan lausetta. "hyvää yötä" ja "tuu pappa". Muuten kyllä uusia sanoja putkahtelee esiin, mutta eivät jää käyttöön.

Meillä on ollu taas melkoista härdelliä viimeiset viikot. Viime viikolla oltiin talvilomalla ja lähdettiin heti alkuun Vuokattiin pariks päiväks kylpylään. Oli mahtava reissu, mutta kotiutumista seuraavana päivänä kallelle nousi kova kuume ja kesti kolme päivää. Mietin jo influenssaa kun nuhaa ei ollu ja oksenteli välillä. No viime lauantaiaamuna oli poika kauttaaltaan pikkuruisten näppyjen peitossa, eli nyt on vauvarokkokin sairastettu:headwall: Hoidosta ilm. saatu ja levitettiin sitä kyllä taatusti Vuokatissa joka paikkaan:)

Sitten mulla iski ke-to yönä valtavat vatsakivut enkä nukkunu koko yönä. Kävin yöllä synnärillä, vauvalla kaikki hyvin mutta eivät alkaneet tutkia kivun syytä muuten. Eilen yritin koko päivän päästä lääkäriin neuvolantädin kehoituksesta, että pakko tuo on tutkia mistä kipu johtuu kun siis jatkui vielä eilen päivällä. No en päässy päivällä lääkäriin, neljän jälkeen mentiin yhteispäivystykseen josta ohjasivat synnärille, jossa vihdoin otettiin veri- ja pissakokeet. Tulehdusarvot ei ollu koholla, gyne veikkasi että saattaa olla tulehtunut umppari, tai suolistoinfektio tms. Olis ottanu osastolle seurantaan, mutta sanoin että asutaan niin lähellä sairaalaa että pääsen pikaiseen sinne jos tilanne muuttuu radikaalisti. Nyt sitten tän vihlovan, mutta siedettävän kivun kanssa oon kotona. Sekin vielä, etteivät hevin ala raskaanaolevaa leikata kun riskit on niin suuret ennenaikaiseen synnytykseen ja leikkaushaavan tulehtumiseen ym.

että tämmöstä täällä. Meillä nyt siirtyy 2v synttärit viikolla, täytyy ensin kattoa mihin suuntaan tää mun olotila kääntyy.

PALJON ONNEA KAIKILLE TÄNÄ VIIKONLOPPUNA JUHLIVILLE, JO TÄYTTÄNEILLE JA TULEVILLE 2-V. MAALIS"VAUVOILLE" :flower::flower:

Riksu ja Kalle ja masuasukki 26+3 (n. 1kg ultran mukaan! :))
 
Riksu- joo ne oli nokkosihottumasta johtuvaa, ja se ite nokkosihottuma johtu antibiootista, amoxin-nimisestä, vaihettiin sit sellaseen äkäseen, kolmenpäivän antibioottiin..
Poika nyt suht terve, räkä valuu viel, mut johtunee myös tästä kylmästä asunnosta, onneks päässään vajaa parinviikon päästä muuttamaan!
 
moikka

onnea kaikille 2 vuotiaille :D :flower:

Riksu:
Mikäs vointi on nyt?

Outius: Kiva kun parturi meni hyvin. Monesti on ammattilaisilla hyviä niksejä pienten kanssa =)
ja nimenhuuto&uusi pino on ihan hyvä idea.

Hauska kattoo noita hiuskuvia :D meillä jennalla ei tosiaankaan hiuksia paljon mitään :LOL: pelkkää haituvaa. Mutta jos tulee veljeensä niin kunhan tukka alkaa kasvaa niin se kans kasvaa.
Esikoisesta onkin aivan ihanat kuvat (odotin jenskua silloin ihan viimeisillään ). lähti ekaa kertaa parturiin ja oli ihan kunnon peikko ja kun tuli niin oli aivan erinäköinen :D kuvattiin siis ennen ja jälkeen. Tuohon asti kummitäti silloin tällöin siistinyt aina tarvittaessa.

Jenna on oppinut sanomaan kans EI!!! Ja on suhteellisen päättäväinen kun niin päättää.
Myös kahta sanaa peräkkäin on alkanut tulla tällä viikolla :D söpön kuuloinen.. ja iltarukous pitää luetella sana-sanalta ja toistaa sitten perässä.. lopussa hyvin juhlallisesti vielä sanoo että "aamen" :D :heart: luetaanko muilla iltaruokouksia tms?? Meillä iltarukous yleensä luetaan.

Typyn korvat oli parempana ja ainakaan nyt ei tarvetta putkitukselle. Uskon vahvasti että nuo homeopaattiset tipat ja korvakynttilä hoidot auttaneet.

parin viikon päästä se meidän neitikin kaksi täyttää.. hurjan nopsaan aika mennyt!
 

Yhteistyössä