maatiaiskissa eläinlääkärissä

Meillä on tuollainen kohta vuoden ikäinen pikkukissa joka aikoinaan navetasta tuotiin rotanpuremana ja paikoin karvattomana.
Kissu hoidettiin kuntoon ja pärjäsikin hyvin, kunnes allergisoitui ja tarvitsee nyt omat murkinansa, jota eläinlääkäriltä ostetaan.

Mua jaksaa ihmetyttää kuinka tosi moni tutuista, ja myös joku eläinlääkäreistä ihmettelee maatiaiskissun hoitamista ja lääkitsemistä.
Ihan niinkuin sillä ei olisi väliä, sehän on "vaan" navettakissa..

Ei ihme että kesäkissoja otetaan ja hylätään joka vuosi :headwall:
 
AavikonNorsu
niimpä mä oonki sanonut et oikeen itkettää kun maatiaiskissoilla ei oo mitään arvoa. Mulla on kissa jolla HiV (kissojen)..pelottaa viedä ees sitä eläinlääkäriin kun varmaan haluaa vaan lopetuspiikkiä antaa tollasille..vaikka sairaudesta ei tietoakaan!
 
ai jaa
Kyllä me ainakin aikanaan hoidatettiin meidän maatiaiskissaa lääkärillä säännöllisesti, kunnes se kuoli 14-vuotiaana. Hormonipistoksiakin annettiin.

Tuohan on ihan natsimeininki, jos vain ns. rotukissoja hoidettaisiin....
 
vieras
Samaan olen törmännyt. Moni on kysynyt kissojeni rotua, kun on tullut puhetta kissojen hoidosta. Ja ovat sitten olleet hyvin ällistyneitä kuullessaan, että maatiaisten vaivat hoidetaan eläinlääkärissä, maatiaisten ruokintaan kiinnitetään huomiota, maatiaisille rakennetaan tarha, maatiaisille hankitaan viikonlopuksi hoitaja jne. Kovin surullista mielestäni.
 
Ihmetystä aiheutti lähinnä kissan allergisoitumisen hoito joka vaati lääkityksiä ja luultavammin loppuelämän ruokavalion, joka tietty maksaa enemmän kuin kaupan latsikatit sun muut.

Onhan se ikävää kun eläin sairastaa, mut ei se lopettaminen ole ensimäinen vaihtoehto..
 
Kyllä meillä ihan samalla lailla hoidetaan maatiaiset kuin rotukissat. Ja eläinlääkäri myös. Mutta yllättyivät kovasti kun oli tuo meidän sisäkissa lääkärissä ja kerroin ettei ulkoile yksin vaikka on maatiainen. Istuu vaan terassilla :D Muuta erilaista kommentointia ei ole tullut.
 
AavikonNorsu
mut kyllä itseasiassa mullakin hoidettu entinen kissa hyvin..käytin sitä ultassa kun oli tiineenä laskettin lääkärin kanssa yhdessä poikset..jouduin luopumaan kissasta ja pennuista kun tulin raskaaksi 5kissaa ja lapsi ois ollut liikaa..jokainen sai kuitenkin hyvän kodin ja jokaiseen kotiin pidän edelleen yhteyttä ja laittavat kuulumisia ja kuvia :heart:
 
eläinrakas
Voiko oikeasti joku ajatella noin, että maatiaiskissa olisi jotenkin vähempiarvoisempi kuin joku rotukissa... En voi kuin ihmetellä. Meillä on kaksi maatiaiskissaa, joista toinen me ollaan otettu löytöeläinkodista. Se oli elellyt kulkukissana ja oli kiinni otettaessa ihan villi. Nykyään se on mitä ihanin ja ihmisystävällisin sylikissa ja meille niiiiiin rakas.
Kesäkissojen ottamista en tule ikinä käsittämään. Kyllä ihmisen pitää kantaa vastuunsa ja huolehtia lemmikistä loppuun asti, jos sellaisen ottaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja AavikonNorsu:
niimpä mä oonki sanonut et oikeen itkettää kun maatiaiskissoilla ei oo mitään arvoa. Mulla on kissa jolla HiV (kissojen)..pelottaa viedä ees sitä eläinlääkäriin kun varmaan haluaa vaan lopetuspiikkiä antaa tollasille..vaikka sairaudesta ei tietoakaan!
Tarkoitat ilmeisesti Fiviä... Ei niillä mitään oikeutta ole lopetuspiikkiä antaa, jos jotain mutisee niin sanot vaihtavasi eläinlääkäriä ja marssit ulos sieltä. Itselläni on virolainen löytökissa, ja olen törmännyt yhteen eläinlääkäriin joka siitä jotain ihmetteli, sanoin että nyt lähtee eläinlääkäri vaihtoon... ja nykyinen el onkin todella ihana ja selvästi välittää myös löytöeläimistä.
 

Yhteistyössä