Mä saan varmaan potkut :'(

  • Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti
Vieras
Oon mokaillu tässä viime aikoina sen verran että veikkaampa ettei työt jatku koe-ajan jälkeen. Pitäiskö lähtee suosiolla vai odottaa naulaa arkkuun?
Oon kaupassa töissä ja tein ilmeisesti tilauksen eilen väärin.Mutta kun on aiemmin sanottu mistä paistettavat tilataan ja tilasin ne siitä-tuli tietysti väärää tavaraa. Ovikoodi ei käynytkään yks päivä ja vartijat tuli-laskukin totta kai.Tuokaan ei sinänsä mun vika ole jos on annettu pois käytöstä otettu koodi mut...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja raparperitaivas:
Ihan jo karenssin vuoksi kannattaa odottaa niitä mahdollisia potkuja, ehkä tilanne ei olekaan niin kamalan hirveä kuin sinusta nyt tuntuu.
No kun vasta pari päivää sitten käytiin vähän pomon kans juttuja läpi ja sanoi et pitää vähän skarpata kun on noita mokia sattunu-tilaukset ei lähteny jne. Sanoi kyllä ettei tästä enää puhuta et asia loppuun käsitelty. Mut nyt soitti aamulla kun oli tullu väärää tavaraa,että tilata pitää vaan paistettavia eika valmiiksi paistettuja pullia. En mä niitä muuten olis tilanutkaan mut kun työkaveri käski ja osan tavaroista piti olla paistettavia mut ilmeisesti eivät olleetkaan:(
 
Voit myös itse ottaa asian puheeksi esimiehesi kanssa, kerrot olevasi pahoillasi virheistä sekä toivot kuitenkin että työt paikassa jatkuvat. Jos itse avaat keskustelun aiheesta etkä syyttele muita eivät ehkä henno sinua ulos laittaa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja MahtiMajava:
Voit myös itse ottaa asian puheeksi esimiehesi kanssa, kerrot olevasi pahoillasi virheistä sekä toivot kuitenkin että työt paikassa jatkuvat. Jos itse avaat keskustelun aiheesta etkä syyttele muita eivät ehkä henno sinua ulos laittaa.
En mä ketään syytäkään,minähän ne tilasin. Mut tilasin siitä lapusta mistä on neuvottu,silti tuli väärät. Mä en tajua miten mä mokaan vaikka yritin tehdä nyt kunnolla ettei tulis sanomista.
 
Non compos mentis
Se on firman oma moka, jos eivät perehdytä kunnolla ja ekoilla kerroilla ois hyvä jonkun olla vieressä mukana, kun teet uusia tehtäviä. HRM-osaston ongelma, ei sun.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Medea:
Hei, itsevarmuutta kehiin! Ei toi nyt NIIN vakavaa ole, hauskaa pikemminkin. Ei noista potkuja saa. Hymyä huulee vaan ja töihin mars mars reippain mielin. :flower:
Kauppa on pieni lähikauppa jossa tilaukset tuntuu. Eli ei paljon naurata. varsinkin kun tilasin aika reippaasti kun pakkaseen luulin tilaavani. Onneksi on vapaata ennen kun tarvitsee mennä naama punaisena töihin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Se on firman oma moka, jos eivät perehdytä kunnolla ja ekoilla kerroilla ois hyvä jonkun olla vieressä mukana, kun teet uusia tehtäviä. HRM-osaston ongelma, ei sun.
Kyllä mun pitäis jo ne osata kun oon ollut sen verran kauan jo talossa. En vaan voi ymmärtää miten tuli väärää tavaraa kun tilasin ne siitä mistä ne on neuvottu tilaamaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Se on firman oma moka, jos eivät perehdytä kunnolla ja ekoilla kerroilla ois hyvä jonkun olla vieressä mukana, kun teet uusia tehtäviä. HRM-osaston ongelma, ei sun.
Kyllä mun pitäis jo ne osata kun oon ollut sen verran kauan jo talossa. En vaan voi ymmärtää miten tuli väärää tavaraa kun tilasin ne siitä mistä ne on neuvottu tilaamaan.
Mene selvittämään asia. Ehkä sillä saa sitä työpaikkaakin varmisteltua, jos otat selvää missä meni vikaan etkä pakoile virhettä. Reippaasti vaan, kyllä se siitä! :)
 
harmaana
Kun itse olin kaupassa töissä ja lomitin einesosaston vastaavaa, mokia kyllä sattui. Piti tilata jokaista grillimakkaralaatua 4 erää. No symppiksellä tein tilaukset.. Ja tilasin makkaraa neljän erän (1erä=n.5kpl) sijasta 4 LAATIKKOA. Kaikkia. Siinähän sit tippa linssissä kylvin niissä pirun makkaroissa... Mokia sattuu!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
Kun itse olin kaupassa töissä ja lomitin einesosaston vastaavaa, mokia kyllä sattui. Piti tilata jokaista grillimakkaralaatua 4 erää. No symppiksellä tein tilaukset.. Ja tilasin makkaraa neljän erän (1erä=n.5kpl) sijasta 4 LAATIKKOA. Kaikkia. Siinähän sit tippa linssissä kylvin niissä pirun makkaroissa... Mokia sattuu!
Sattuuhan niitä.Mulle vaan on sattunut viime aikoina aika paljon. Kotiasioita ei pitäis tuoda töihin mut väkisin on hää-järjestelyt mielessä vähän ja oon saattanu olla vähän hajamielisempi kuin yleensä. Huolettaa vaan kun just pari päivää sitten pomo huomautti et oon vielä koe-ajalla ja pitää tsempata ja saada itseluottamusta hommaan.
 
22
En lukenut koko ketjua, mutta....
Eikö tilauksesta tullut tilausvahvistusta, jonka olis voinut tarkistaa.
Siitähän olis sitten nähnyt, mitä teille toimittavat.
Ja jos toimitus ei olisi ollut tilausvahvistuksen mukainen, virhe ei olisi ollut silloin sinun, ja olisit sen voinut paperilla näyttää.

Tsemppiä!
 
Limone
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Se on firman oma moka, jos eivät perehdytä kunnolla ja ekoilla kerroilla ois hyvä jonkun olla vieressä mukana, kun teet uusia tehtäviä. HRM-osaston ongelma, ei sun.
Kyllä mun pitäis jo ne osata kun oon ollut sen verran kauan jo talossa. En vaan voi ymmärtää miten tuli väärää tavaraa kun tilasin ne siitä mistä ne on neuvottu tilaamaan.
Jos kerran tavara ei ole sitä mitä tilattu, ne kyllä voi palauttaa. Kai teille joku dokumentti käteen jää siitä mitä on tilattu ja mitä saatu? Ja jos ohjeet ovat väärin, ei syy ole sinun, vaan sen joka ohjeet on laatinut. Vahinkoja sattuu kaikille.
 
Vierailija
Voit olla tyytyväinen siitä, että sinua on varoitettu. Tämähän kertoo, että pomosi haluaa sinun oppivan ja pysyvän työssäsi! Hän mitä ilmeisimmin on reilu, keskustelukykyinen esimies. Samaa ei kaikista päälliköistä voi sanoa. Kunpa voisit olla hermoilematta, mokaatko jälleen! Kokemuksesi karttuessa myös osaamisesi kasvaa, eli huolta tuskin on. :)
 
v niinkuin vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja MahtiMajava:
Voit myös itse ottaa asian puheeksi esimiehesi kanssa, kerrot olevasi pahoillasi virheistä sekä toivot kuitenkin että työt paikassa jatkuvat. Jos itse avaat keskustelun aiheesta etkä syyttele muita eivät ehkä henno sinua ulos laittaa.
En mä ketään syytäkään,minähän ne tilasin. Mut tilasin siitä lapusta mistä on neuvottu,silti tuli väärät. Mä en tajua miten mä mokaan vaikka yritin tehdä nyt kunnolla ettei tulis sanomista.
ettei sua vaan yritettäs savustaa ulos jonkun työkaverin toimesta,annettu tahallaan väärät ohjeet,ja toi avainjuttu ei ole millään muotoa sinun syysi
 
Siili
JOs sulle tulee väärää tavaraa, sinä soitat itse heti sille tavaran toimittajalle ja ilmoitat tomerasti, että näistä mitä ei oo tilattu ei makseta ja uudet tilalle. Niin se mennee. Tukuissa tehdään virheitä ja laitetaan jotain muuta usein tilalle, jos niiltä on joku loppu. Sielläkin päässä voi olla uusi työntekijä.:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Siili:
JOs sulle tulee väärää tavaraa, sinä soitat itse heti sille tavaran toimittajalle ja ilmoitat tomerasti, että näistä mitä ei oo tilattu ei makseta ja uudet tilalle. Niin se mennee. Tukuissa tehdään virheitä ja laitetaan jotain muuta usein tilalle, jos niiltä on joku loppu. Sielläkin päässä voi olla uusi työntekijä.:)
Näin just ja kai kauppa saa tilausvahvistuksen, josta näkee mitä todella on tilattu.
 

Yhteistyössä