Mä vihaan tätä taloa niin paljon, että tekis mieli erota ihan jo senkin takia.

  • Viestiketjun aloittaja bird in a cage
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Otsonointi vahingoittaa useita materiaaleja kuten putkistojen ja sähköjohtojen kumitiivisteitä, kosteuseristeitä ja kuumasinkittyjä metalliosia. Sitä ei koskaan pidä tehdä autossa eikä mieluiten asuinrakennuksessa.
 
---
Miksi ihmeessä pitää ostaa omakotitalo, jos sitä ei ole varaa/halua rempata... Kokoaikahan siinä riittää hommaa ja rahaa palaa nyt ja tulevaisuudessa. Tyhmä mies ap:lla, kun on moiseen lähtenyt eikä vastuuta ota ollenkaan. Minä ajattelisin ensimmäisenä terveyttä enkä rahaa. Kaikki on tutkittava ja tarvittaessa vaan purettava ellette halua sairastua jonkun kivan pikku yllärin takia.
 
Teinien äiti
[QUOTE="ahaa";27974203]Just joo. Asiahan on ihan auki ja ei monikaan ole riemusta kiljuen valmis aloittamaan remonttia jota ei ole itse toivonut. Ja ap on 2 kk vasta asunut talossa!! Tyylistäsi päätellen olet itse jo heittänyt ukkosi pihalle jonkun mitättömän syyn takia.[/QUOTE]

Kuuleppa sie, en todellakaan ole heittänyt ihanaa miestäni mihinkään - yhdessä on oltu 10 vuotta... Ja on remontoitu kolme kämppää sen aikana. Nahjukkieta jotka eivät viitsi tarttua mihinkään on Suomi pullollaan ja kyllä; tuollaisen nahjukkeen potkaisin ovesta pihalle.
 
"kkk"
Onnea hometalosta!

Jos mies ei suostu ongelmaa selvittämään, niin sitten ero on varmaan ainut vaihtoehto. Tosissaanko mies pitää ennemmin homeisen talon kun sinut? Muuta heti pois, ennenkö talo vie terveyden sinulta (ja lapsilta?).

Jos nurkkien lämpötila on +4, eristeet kastuvat lämmetessään ja jäähtyessään ja homehtuvat. Varmasti löytyy muutakin vikaa (alapohjasta?), kun haju on noin selvä. Myyjähän on vielä vastuussa, helpompaa on hoitaa asioita mitä nopeampaa asioihin puuttuu.
 
"ahaa"
Alkuperäinen kirjoittaja Teinien äiti;27977216:
Kuuleppa sie, en todellakaan ole heittänyt ihanaa miestäni mihinkään - yhdessä on oltu 10 vuotta... Ja on remontoitu kolme kämppää sen aikana. Nahjukkieta jotka eivät viitsi tarttua mihinkään on Suomi pullollaan ja kyllä; tuollaisen nahjukkeen potkaisin ovesta pihalle.
Jos ap ei ole puhunut asiasta kuin kerran-kaksi (?) niin aikamoista olisi pakata kamat ja lähteä sen takia. Voisi jäädä mies suu auki katsomaan perään että mikä sille tuli. Kyllä suosittelen aina että asioista puhutaan ensin kunnolla ennen kuin tehdään päätöksiä. Ja hei, ongelma on ollut olemassa sen max 2 kk, parisuhde on ehkä kestänyt kauankin. Kaikki pitäisi heittää hukkaan tämmöisen takia?

Joskus voi ajatella sen toisenkin kannalta asiaa, kyseessä on todella ikävä tilanne ja yllätysremontti voi tuntua miehestä todella musertavalta, varsinkin jos rahaa ei olisi kuten kuulostaa.

Onnea sinulle jos olet löytänyt täydellisen miehen, muunlainen ei sinulle sopisikaan. Kuitenkin on harvinaista että kukaan on täydellinen ja osaa vielä lukea ajatuksia :)
 
Teinien äiti
Asiast on puhuttu pari kertaa??? Asiahan on koko ajan läsnä - joka helvetin aamu ap nousee ylös ja sama tilanne jatkuu. On se nyt kumma jollei miehessä ole munaa tarttua asiaan ja tehdä jotain. Ja juu, myös naisen täytyy asialle ruveta tekemään jotain. Kaksi kuukautta tuollaisessa tilanteessa on pitkä aika. Pitää olla rohkeutta tehdä päätöksiä.

Niin, ja voi miesraukkaani... Joutui ressukka mun kanssani yhteen :D
 
"ahaa"
Alkuperäinen kirjoittaja Teinien äiti;27977322:
Asiast on puhuttu pari kertaa??? Asiahan on koko ajan läsnä - joka helvetin aamu ap nousee ylös ja sama tilanne jatkuu. On se nyt kumma jollei miehessä ole munaa tarttua asiaan ja tehdä jotain. Ja juu, myös naisen täytyy asialle ruveta tekemään jotain. Kaksi kuukautta tuollaisessa tilanteessa on pitkä aika. Pitää olla rohkeutta tehdä päätöksiä.

Niin, ja voi miesraukkaani... Joutui ressukka mun kanssani yhteen :D
Niin ap kiroaa mielessään joka helvetin aamu. Miten se liittyy asiasta puhumiseen? Vai oikeasti onko sinusta sama asia ajatella ja puhua?
 
"Vieras"
Ns. kellarimainen/mummolamainen haju tulee nimenomaan sädesienestä. Itse tunnistan sädesienen hajun kilometrin päähän, olen sille joskus altistunut ja nykyään haistan ihmisten vaatteista saman tien, asuvatko talossa, jossa sädesienen aiheuttama homevaurio.

Ja sehän ei tosiaan monissa tarkastuksissa paljastu.
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";27977747]Ns. kellarimainen/mummolamainen haju tulee nimenomaan sädesienestä. Itse tunnistan sädesienen hajun kilometrin päähän, olen sille joskus altistunut ja nykyään haistan ihmisten vaatteista saman tien, asuvatko talossa, jossa sädesienen aiheuttama homevaurio.

Ja sehän ei tosiaan monissa tarkastuksissa paljastu.[/QUOTE]

ei kuule aina tule, olet vaan yliherkkä sädesienen "hajulle" koska teillä on sitä ollut joten haistat sen nyt muka joka paikassa.
 
"ahaa"
[QUOTE="Vieras";27977747]Ns. kellarimainen/mummolamainen haju tulee nimenomaan sädesienestä. Itse tunnistan sädesienen hajun kilometrin päähän, olen sille joskus altistunut ja nykyään haistan ihmisten vaatteista saman tien, asuvatko talossa, jossa sädesienen aiheuttama homevaurio.

Ja sehän ei tosiaan monissa tarkastuksissa paljastu.[/QUOTE]

Taidat luulla vaan. Ehkä teillä on ollut joku sieni JA haissut mummolalle. Kaksi erillistä asiaa jotka mielessäsi yhdistät. Tai sitten puhut eri hajusta kuin muut.
 
+0+0
1 tuttu kiinteistövälittäjä kirosi 4vuotta sitten, näitä asiantuntijoita jotka tosiaan haistavat kosteusvaurion ovesta sisään astuessaan, Oli uransa aikana törmännyt useamman kerran tilanteeseen, jossa yleensä vaimo oli torpannut asunnon oston HOMEEN takia, Vaikka kyseiseen asuntoon oli tehty remonttia paljon ja kosteusvaurioita ei ollut.

Ostin tältä välittäjältä v48 rakennetun talon, Talo sijaitsi kallion päällä ja talon "ryömintätilaan" kertyi kalliomalja jossa oli aina n1l vettä, Myydessäni taloa eräs pariskunta jätti ostamatta kyseisen asunnon, sen takia että tuo vesimäärä vaurioittaa alapohjaa kuulemma muutamassa vuodessa, talo oli siis seissyt siinä 60v silloin ;) ilman vaurioita..
 
"ahaa"
1 tuttu kiinteistövälittäjä kirosi 4vuotta sitten, näitä asiantuntijoita jotka tosiaan haistavat kosteusvaurion ovesta sisään astuessaan, Oli uransa aikana törmännyt useamman kerran tilanteeseen, jossa yleensä vaimo oli torpannut asunnon oston HOMEEN takia, Vaikka kyseiseen asuntoon oli tehty remonttia paljon ja kosteusvaurioita ei ollut.

Ostin tältä välittäjältä v48 rakennetun talon, Talo sijaitsi kallion päällä ja talon "ryömintätilaan" kertyi kalliomalja jossa oli aina n1l vettä, Myydessäni taloa eräs pariskunta jätti ostamatta kyseisen asunnon, sen takia että tuo vesimäärä vaurioittaa alapohjaa kuulemma muutamassa vuodessa, talo oli siis seissyt siinä 60v silloin ;) ilman vaurioita..
Haha :D Ehkä he ostivat talonsa jostain turvalliselta savimaalta, kalliolla olevat talot kun tunnetusti kärsivät maan kosteudesta niin kovasti :')
 
"vieras"
No ei hyvältä vaikuta. Mun äidin tykönä kun käy kylässä, niin tarttuu ihme haju vaatteisiin, olen sanonut asiasta mutta vähän nihkeesti suhtautvat kun eivät itse haista sitä ja se taas johtuu siitä että asukkaat itse eivät yleensä haista homeen hajua kun nenä on tavallaan tottunut siihen. Taloa ostaessa heille on näytetty paperit kuntotarkastuksesta ja niiden mukaan pitäs olla ok, mutta mä epäilen että ne on olleet väärennetyt paperit tai jotain. Suhteillahan sellaset saa äkkiä.

Talossa on nimittäin joskus ollut tulipalo ja vettä on ihan paloletkulla jouduttu suihkuttamaan katolle, vaikea kuvitella että sitä olis koskaan saatu ihan kuivaksi ja kuntoon vaikka päällisin puolin siltä näyttääkin.

Haluaisin todella saada äitini ja sen miehen tajuamaan tilanteen ja teettämään ainakin uudet testit tms. mut en enää kehtaa puuttua kun olen 2 kertaa jo hajusta maininnut.

Eilen haistoin jo kaukaa kaupassa, yks rouva haisi ihan samalle, sellanen makeahko tunkkanen haju.
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";27977747]Ns. kellarimainen/mummolamainen haju tulee nimenomaan sädesienestä. Itse tunnistan sädesienen hajun kilometrin päähän, olen sille joskus altistunut ja nykyään haistan ihmisten vaatteista saman tien, asuvatko talossa, jossa sädesienen aiheuttama homevaurio.

Ja sehän ei tosiaan monissa tarkastuksissa paljastu.[/QUOTE]

Mä oon lukenu että sädesieni ei haise, kuin juuri niin että ulkopuoliset haistaa vaatteista, mutta vaikka menisit asuntoon sisälle jossa sädesienihometta niin ei sitä haista.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27977903]Mä oon lukenu että sädesieni ei haise, kuin juuri niin että ulkopuoliset haistaa vaatteista, mutta vaikka menisit asuntoon sisälle jossa sädesienihometta niin ei sitä haista.[/QUOTE]

Eikä haise kellarille vaan makeahkolle.
 
"vieras"
Mä tunnistan sen homeen hajun, joka on maakellareissa, perunakellareissa ja maan alaisissa tuollaisissa kellareissa. Se on ihan oma hajunsa. Haistan sen hajun myös joskus asunnoissa ja ihmisten vaatteissa. Joskus myös huutiksesta on tullu ostettua sen hajuisia vaatteita.
 
bird in a cage
Nyt tämä nuoriemäntä sekosi ja alkoi käyttämään hajuvettä. Tungin kaappiini sellaisen töpseliin laitettavan "puhtaille lakanoille" tuoksuvan häkreemin, jossa on pökerryttävän kova haju.

Olen muuten hajusteyliherkkä :) Kenties tässä karaistuu.

Eilenkös siitä hajuongelmasta taas tapeltiin, vai toissapäivänä. Joku puhuu tässä ketjussa, jotta oltaisiin asuttu kaksi kuukautta tässä talossa. Nyt on kyllä viides kuukausi menossa.
 
"hei"
Mä tiedän tuon tunteen, meidän entisessä kämpässä oli sama juttu. Se "vanhan talon haju". Kosteutta se on, mutta onko haitallista, on eri juttu. Meilläkään sitä ei haistanut, kun tuli silloin, kun oltiin oltu siellä pitkään. Mut jos oltiin oltu vuorokausikin pois, ai kauhee..

Ja kun muualle mentiin, me haistiin. Muutettiin, ei enää ikinä painovoimaisella ilmanvaihdolla olevaa taloa meille kiitos. On ihanaa lähteä kotoota ja olla ihan "tuoksuton". Kaupassa ja muualla haistan kyllä, ketkä asuu tommosissa taloissa...
 
"vieras"
Mun mielestä se haju on itsessään se ongelma. Vaikkei siis homevaurioita näkyisikään, niin se hajun lähde pitää talosta poistaa. Itse ainakin inhoan haista millekään, siis yhtään millekään muulle kuin saippualle ja pesuaineelle :)
 

Yhteistyössä