Mahtava palkka 1,33e /tunti

Kuten moni jo tuolla aiemmin on selvittänyt ko. summa ei ole palkka, vaan kyseessä on "kulukorvaus" yms.. Itse olen tehnyt vastaavanlaisella korvauksella töitä päivittäessäni tutkintoni ajantasalle joitakin vuosia sitten, enkä osannut ajatella tarvitsevani ajalta "kunnon" palkkaa, koska kyseessä ei ollut työsuhde vaan harjoittelujakso.
Ps. Kyseisen harjoittelujakson jälkeen minulle tarjottiin työsuhdetta ko. paikassa, olivat tykästyneet minuun työntekijäni ja työni jälkiin:)
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja voiko olla:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja AIKA USKOMATON:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vaatemyyjä:
No en tod. lähtisi tuolla summalla töihin.Mun perus tuntipalkka ilman lisiä on 10 euroa.....
Tuo ei olekaan työsuhde, vaan työelämävalmennus. Jos pääsisi samaan hommaan olieasti töihin, olisi palkkakin eri. Tuo pitää ottaa kokemuslisänä!
JOO MUTTA TÖITÄ TEET SIELÄ JA SILLÄ 1,33?/H MUTTA ET SAA PALKAA
mutta se 1.33 ei ole se koko tuntipalkka vaan ap saa sen lisäksi sen työttömyyskorvauksen!! Eri juttu tienata 1.33 kertaa kuukauden tuntimäärä kuin joku perusjuttu plus 1.33 kertaa kuukauden tuntimäärä.
ÄLÄ LASKE PALKKAA SITÄ OSUUTTA JONKA MUUTENKIN SAAT, ET KAI LASKE ASUMISTUKEAKAAN PALKAKSI TAI LAPSILISIÄ JOS OLET TÖISSÄ???? EI TIETÄÄKSENI NIITÄ TYÖNANTAJA MAKSA, VAI OLENKO VÄÄRÄSSÄ???
Ei tota 8? maksa myöskään työnantaja vaan se tulee myös tukina, joten jos ajattelumalli olis se ettei tuet ole lainkaan palkkaa ei tuosta työstä sais latiakaan palkkaa
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Voi hyvä ihme taas!!!! Paljonko teille pitää oikein maksaa, että "viitsitte" lähteä töihin???! 2000e/kk??!
NO VOI HYVÄT HYSSYKÄT PIDÄT TUOTA SUMMAA ISONA EI SE OLE EDES KESKITULOA JOKA ON LIKI 2500?/kk NAISILLA
 
tyhmä oot
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja AIKA USKOMATON:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vaatemyyjä:
No en tod. lähtisi tuolla summalla töihin.Mun perus tuntipalkka ilman lisiä on 10 euroa.....
Tuo ei olekaan työsuhde, vaan työelämävalmennus. Jos pääsisi samaan hommaan olieasti töihin, olisi palkkakin eri. Tuo pitää ottaa kokemuslisänä!
JOO MUTTA TÖITÄ TEET SIELÄ JA SILLÄ 1,33?/H MUTTA ET SAA PALKAA
mutta se 1.33 ei ole se koko tuntipalkka vaan ap saa sen lisäksi sen työttömyyskorvauksen!! Eri juttu tienata 1.33 kertaa kuukauden tuntimäärä kuin joku perusjuttu plus 1.33 kertaa kuukauden tuntimäärä.
setyöttömyyskorvaus on peräri 500e/kk ja sen saisin muutenkin.

Jos teen oikeaa työtä siitä maksetaan MYÖS PALKKAA, jolla elää
nytpä et tee oikeaa työtä josta ei makseta palkkaa, vaan kulukorvaus. mitä siinä pakattelet kun se ei ole palkkaa
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Voi hyvä ihme taas!!!! Paljonko teille pitää oikein maksaa, että "viitsitte" lähteä töihin???! 2000e/kk??!
NO VOI HYVÄT HYSSYKÄT PIDÄT TUOTA SUMMAA ISONA EI SE OLE EDES KESKITULOA JOKA ON LIKI 2500?/kk NAISILLA

Ja sun pitäs saada jostain harjottelusta saman verran? Alalta, jolle sulla ei ole koulutusta tai työkokemusta??? Herää Hernetäti!!! :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja voiko olla:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja AIKA USKOMATON:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vaatemyyjä:
No en tod. lähtisi tuolla summalla töihin.Mun perus tuntipalkka ilman lisiä on 10 euroa.....
Tuo ei olekaan työsuhde, vaan työelämävalmennus. Jos pääsisi samaan hommaan olieasti töihin, olisi palkkakin eri. Tuo pitää ottaa kokemuslisänä!
JOO MUTTA TÖITÄ TEET SIELÄ JA SILLÄ 1,33?/H MUTTA ET SAA PALKAA
mutta se 1.33 ei ole se koko tuntipalkka vaan ap saa sen lisäksi sen työttömyyskorvauksen!! Eri juttu tienata 1.33 kertaa kuukauden tuntimäärä kuin joku perusjuttu plus 1.33 kertaa kuukauden tuntimäärä.
ÄLÄ LASKE PALKKAA SITÄ OSUUTTA JONKA MUUTENKIN SAAT, ET KAI LASKE ASUMISTUKEAKAAN PALKAKSI TAI LAPSILISIÄ JOS OLET TÖISSÄ???? EI TIETÄÄKSENI NIITÄ TYÖNANTAJA MAKSA, VAI OLENKO VÄÄRÄSSÄ???

mutta kun on oikeasti töissä ei tule mitään työttömyyskorvauksia tms vaan palkaa on se pelkkä palkka. ja lapsilisistä tässä ei kukaan puhunut vaan siitä että ap saa nyt 1.33 tunnilta enemmän kuin saisi vain kotoanaolemalla.
 
Öps, minä menin ihan siksi harjoitteluun, et pääsin välillä kotoa pois. Kahden kuukauden päästä työnantaja palkkasi minut vakipaikalle ja kouluttaa tälle alalle päteväkis, eli tuli "alanvaihto".
Kiitos itselleni, että hoidin orjatyön kunnolla :D
 
WAU
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Voi hyvä ihme taas!!!! Paljonko teille pitää oikein maksaa, että "viitsitte" lähteä töihin???! 2000e/kk??!
NO VOI HYVÄT HYSSYKÄT PIDÄT TUOTA SUMMAA ISONA EI SE OLE EDES KESKITULOA JOKA ON LIKI 2500?/kk NAISILLA

Ja sun pitäs saada jostain harjottelusta saman verran? Alalta, jolle sulla ei ole koulutusta tai työkokemusta??? Herää Hernetäti!!! :headwall:
joo ja sä haluat että kaikki jopa 50v vuotiaat pitää mennä harjoittelemaan työntekoa ja hekin saavat sen 8?/PÄIVÄ ja väität että sitten he osavat tehdä töitä kun ovat harjoiteleet EI VOI OLLA TOTTA
 
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja AIKA USKOMATON:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vaatemyyjä:
No en tod. lähtisi tuolla summalla töihin.Mun perus tuntipalkka ilman lisiä on 10 euroa.....
Tuo ei olekaan työsuhde, vaan työelämävalmennus. Jos pääsisi samaan hommaan olieasti töihin, olisi palkkakin eri. Tuo pitää ottaa kokemuslisänä!
JOO MUTTA TÖITÄ TEET SIELÄ JA SILLÄ 1,33?/H MUTTA ET SAA PALKAA
mutta se 1.33 ei ole se koko tuntipalkka vaan ap saa sen lisäksi sen työttömyyskorvauksen!! Eri juttu tienata 1.33 kertaa kuukauden tuntimäärä kuin joku perusjuttu plus 1.33 kertaa kuukauden tuntimäärä.
setyöttömyyskorvaus on peräri 500e/kk ja sen saisin muutenkin.

Jos teen oikeaa työtä siitä maksetaan MYÖS PALKKAA, jolla elää

minkä takia et hae oikeaa työtä? ja missä vois olla vika jos ei sellasta löydy...

:whistle:
 
EI MUNILLE
Alkuperäinen kirjoittaja Rakastunut:
Öps, minä menin ihan siksi harjoitteluun, et pääsin välillä kotoa pois. Kahden kuukauden päästä työnantaja palkkasi minut vakipaikalle ja kouluttaa tälle alalle päteväkis, eli tuli "alanvaihto".
Kiitos itselleni, että hoidin orjatyön kunnolla :D
ja kun sinulle kävi näin niin oletus on että kaikille käy näin onnellisesti oot vissin aika NUORI ja sinisilmäinen
 
salla
Alkuperäinen kirjoittaja Panthera leo:
Kaikki ei kuulu liittoon.
Siihen kuuluminen tai kuulumattomuus onkin ihan täysin oma valinta.
Toiset haluaa sijoittaa osan palkastaan turvatakseen tulojaan mahdollisen työttömyyden varalta, toiset katsoo hyötyvänsä enemmän siitä jäsenmaksun määrästä n 20?/kk (-verot) työssäollessaan
 
järki käteen
Miksi olet sitten semmoisessa paskaduunissa? Mene oikeisiin töihin, josta saa oikeaa palkkaa. Tuskin kukaan sinua pakottaa noin huonotuloiseen hommaan.
Ei se homma täällä valittamalla muutu tai parane.
 
työnantaja
En jaksanut lukea, mutta voin kertoa että kun otat töihin just tuollaisen "kuntoutujan", niin aika harva on töissään edes tuon reilun euron arvoinen!
Meillä on paljonkin ollut töissä näitä ja lähes poikkeuksetta toisen työntekijän aika menee tätä kuntoutujaa opastaessa eli työnantajalle on kallista hommaa.
Eli palkkaa ei makseta, koska tämähän on ns pehmeä lasku työelämään ja kokeillaan onko tekijäksi.
Läheskään aina ei ole!

Ota kokemuksen kannalta!
 
USKOMATTOMIA OVAT
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ihan ku Hernetäti kirjoittelis useammalla nikillä, on ni sen tyylistä
joo olen ilmeisesti kun satun olemaan samaa mieltä kun hernetäti tästä ihanuudesta eli järjestelmästä kaikki harjoittelemaan työn tekoa ei me osata ja sitten jos luoja suo niin saadaan vakiopaikka
 
AIKA USKOMATON
Alkuperäinen kirjoittaja työnantaja:
En jaksanut lukea, mutta voin kertoa että kun otat töihin just tuollaisen "kuntoutujan", niin aika harva on töissään edes tuon reilun euron arvoinen!
Meillä on paljonkin ollut töissä näitä ja lähes poikkeuksetta toisen työntekijän aika menee tätä kuntoutujaa opastaessa eli työnantajalle on kallista hommaa.
Eli palkkaa ei makseta, koska tämähän on ns pehmeä lasku työelämään ja kokeillaan onko tekijäksi.
Läheskään aina ei ole!

Ota kokemuksen kannalta!
MIKSI OTAT AJATELITKO ETTÄ SAAT ILMAISEKSI JONKUN JOKA TEKEE HULLUNLAILLA TÖITÄ JA SÄ VAURASTUT TT KUSTANUKSELLA WAU
 
näitä paikkoja ei kannata halveksia, vaikka kuinka ei saakaa kun työkkärirahan ja tuon kulukorvauksen. niistä voi poikia joskus ihan vaki paikka. niin kävi mm. mun naapurin rouvalle. harjoittelupaikoista ei saa sitäkään rahaa, vaan joutuu tekemään ihan ilmasta työtä. silti nekin kannattaa tehdä kunnolla, koska sekin voi poikia sinulle vakituisen työn.
 
hugo
Alkuperäinen kirjoittaja YKSI VAAN:
Alkuperäinen kirjoittaja IHME JUTTU:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
työkokemus on tärkeämpää kuin palkka.Reipas työtön joka tekee hommansa kunnolla saattaa saada sijaisuuksia tuon jälkeen.
Kannattaa mennä.Minä menisin.
joo ja jalka oveen väliin ja mukavat työkaverit mitä siitä palkasta.
ette sitten katsoneet uutisia eilen miten hyvin suomessa jää lapsiperheelle rahaa käytettään eu maista vähiten ja äiti sanoi että kyllä sitä pärjää kun lapset ovat terveenä jne.
aika uskomatonta että tyydytään tilanteeseen ja sitten tulee monimuotoisia ongelmia ja perhesuhteet kärsii kun ei voi tehdä mitään kun ei yksinkertaisesti ole rahaa MIHINKÄÄN ylimääräiseen vaikka molemmat ovat töissä ja kuinka monesti olette valittaneet että raha on loppu jne
miksi on vaikeaa vaatia palkkaa??
Sitten on myös kaikki opistot (ex-ammattikoulut)/yliopistot/ammattikorkea/ja muut aikuiskoulutukset joissa on sitä työharjoittelua josta ei tule palkkaa ja tämä harjoittelu määrä kasvaa.
KYLLÄ MINÄKIN OLEN SAMAA MIELTÄ AP-KANSSA SIITÄ ETTÄ TÄMÄ ON LAILISTETTUA ORJUUTTA
Nimen omaan!!! Oon itsekin painanu ulkoministeriössö duunia noilla samoilla perskeleen tuilla. Ja niin on muuten iso tukku mitakin. Eikä monikaan hyvistä työntekijöistä mitään jatkotöitä saanut, onneksi ovat työllistyneet muualle, kuten minäkin. Ulkoministeriössä pyörii lisäksi läjäpäin ilmaisia yliopisto ym harkkareita jotka kyllä oppivat työnteosta, mutta jotka hekin ovat vain ilmaista orjatyövoimaa valtiolle.

 
AIKA USKOMATON
Alkuperäinen kirjoittaja työnantaja:
En jaksanut lukea, mutta voin kertoa että kun otat töihin just tuollaisen "kuntoutujan", niin aika harva on töissään edes tuon reilun euron arvoinen!
Meillä on paljonkin ollut töissä näitä ja lähes poikkeuksetta toisen työntekijän aika menee tätä kuntoutujaa opastaessa eli työnantajalle on kallista hommaa.
Eli palkkaa ei makseta, koska tämähän on ns pehmeä lasku työelämään ja kokeillaan onko tekijäksi.
Läheskään aina ei ole!

Ota kokemuksen kannalta!
joo ja tavaliset ihmiset ovat vaan teitä varten olemassa ja tekevät pitkää päivää ainuastaan että rikastut ja saat kaikee kivaa ostettua ja ulkomaan matkat jne mitä sitä nyt työntekijöistä mitään arvostamaan kun ovat vaan vältämätön paha ja rasite yrityksessä
 
onhan se pieni raha, mut mä menen ainakin tuolla samaisella tuella hommiin syksyllä ja tulee jäämään vähän enemmän käteen kuin nyt. ideana olis kuitenkin saada luotua suhteita ja saada jalkaa ovenväliin sitä oikeaa työpaikkaa varten.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pakkasrouva avannolla:
näitä paikkoja ei kannata halveksia, vaikka kuinka ei saakaa kun työkkärirahan ja tuon kulukorvauksen. niistä voi poikia joskus ihan vaki paikka. niin kävi mm. mun naapurin rouvalle. harjoittelupaikoista ei saa sitäkään rahaa, vaan joutuu tekemään ihan ilmasta työtä. silti nekin kannattaa tehdä kunnolla, koska sekin voi poikia sinulle vakituisen työn.
Kuten tuolla edellä jossain jo mainitsin, minullakin on vain hyviä kokemuksia näistä harjoitteluista, mutta jotenkin tuntuu, että tässä ketjussa menee kirjaimellisesti "puurot ja vellit sekaisin"
:saint:
 

Yhteistyössä