*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - LOKAKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
pikkuihra älä vaan ota lääkettä.. tai käy niinkun mulle.. edelleen täällä odottelen et koska ne jatkuu.. eipä taida.. luulen että aamuyöstä herää taas supistuksiin..ja EN AIO särkylääkettä ottaa vaiks kuinka sattuis, sanoin miehellekin ettei anna mun ottaa tääl kotona mitään :LOL:
Joo en ota lääkettä, vaikka mieli tekis.. Soittelin sinne polille ja sanovat vaan sitä mitä odotinkin ; saunaan tai suihkuun.. Hyvään saumaan siis tuli , kun alakerran mummo tuli tarjoamaan omaa saunavuoroaan meille :LOL: Eli sinne seiskaksi siis :)
Mutta supparit siis jatkuu edelleen.. vuoto on onneks hieman laantunut punasesta ruskeaan.. mutta limaiseen :x

ilmoitellen :D
pikkuihra ja mörkö 37+0
 
Pikkuihra Täällä mä jännään sun puolesta :eek:

Jennylille ONNEA :flower:

Tupuna Koitahan jaksaa. Vois oikeesti tehdä hyvää sellainen hetken pako, mut toisaalta... helppohan muiden on sanoa. Oma koti on kuitenkin oma koti. :hug:


Oma napa
Suppailee aika tiheesti ja välillä ollut pari kipeähköäkin. Äsken ei ollut kipeä muuten, mut selässä tuntu tosi pahalle. Epäilen, et kuitenkin vaan kiusailee. Vaikka oishan se ihanaa saada halloweenpoika :heart:

EDTA 38+4
 
Schnappy79: Toivottavasti helpottaa ranne yms. kivut :hug: Mä kaaduin esikoisen raskausaikana ikävästi polvilleen ja eniten itketti lainafarkkujen rikkoutuminen polvista :headwall: Tällä kertaa olen pysynyt ihme kyllä pystyssä, muuten kyllä kompuroinut :/
Onnea Jennyli :flower: :heart:
Voimia taas kaikille, joiden miehillä ongelmia viinan suhteen ja muutkin, jotka tarvitsee :hug: :hug: :hug: Hyvä päätös Tupuna!
Jännäilyä ilmassa yhdellä, jos toisella =) =) Olin muuten ihan varma, että CB:lla olisi jo nyytti sylissä, mutta kyllähän vielä kerkeää vaikka lokakuun puolella ;)
(.) Mun supistukset pelkää selvästi päivän valoa :LOL: Koko päivänä ei juuri mitään, mutta taas iltaa kohti alkoi, ei kylläkään kipeää tee juurikaan :$
 
Hui kuinka jännää! Onnea Jennyli ja Thorkin näin etukäteen :flower: =) ja jännityksessä eletään täällä mukana teidän kanssa, joilla jo viikot paukkuu ja/tai merkit viittaa lähestyvään synnytykseen!

Fiona täällä kyselikin, että onko mukana yhtään marraskuun lopun odottajaa, :wave: täältä löytyy! Huomenna poksuu täysiaikaisuus ja lääkärineuvola oli viime torstaina. Ihmetyttää vähän se neuvolalääkäri, kun "häslää" kauheeta vauhtia aina noi käynnit läpi... Ihanku se olis jotenkin hermostunut... No anyway, lääkärin mukaan vauva olis laskeutunut ja on hyvin pieni todennäköisyys, että ainakaan enää kääntyis väärinpäin (jei, :whistle: ). Mutta lääkäri ei sitten halunnut sanoa kohdunkaulasta mitään kun "ei sitä kannata sorkkia kun on niin herkkä muutenkin, sitä on 3, 2, tai 1 cm ja ulos se vauva tulee jokatapauksessa" :/ Kotiin tullessani sanoinkin miehelle, että vauva on lähtökuopissa, mutta tuo ei uskonut minua :eek:
Voisko se olla sitten laskeutunut, vaikka masu on aikas pystyssä? Kävelykin onnistuu ihan hyvin, vaikka alapäätä vähän jomottaa. Epäilen kyllä edelleen vahvasti, että sinne marraskuun loppuun mennään! Oon vaan niin kade teille alkukuun ihmisille!

Sain possupiikin perjantaina ja mitään pahoja oireita ei tullut, käsivarsi kipee ja kurkku oli ehkä hitusen kipee, tai sitten kuvittelin vaan. Tajusin just kuinka paljon olin tota rokotusta odottanut! Rehellisesti sanottuna olen heinäkuusta lähtien rajottanut menemisiäni sikainfluenssan takia ja nyt tuntuu kun olisin vapautunut eristyssellistä! Joo, oon "vähän" hysteerinen. Ja nyt sitten tietty, kun vois sinne leffaan ja muualle mennä, niin supistusten takia ei jaksa enää istua missään :LOL:

tupuna, valtavasti voimia äijän kanssa. Toivotaan, että tuo tajuaa kun kotoa ei löydy ketään kun tulee baarista! Taaperoxille myös :hug:
Jostain olen kuullut mahtavan lentävän lauseen: "äiti synnyttää lapsen ja lapsi synnyttää isän". Toivotaan, että ne isät tajuis viimeistään siellä synnytyssalissa vastuunsa!

Nyt laittelen kynttilöitä piristämään pimeetä iltaa ja kohta aletaan paistaa lättyjä :p

PlanBaBy 36+6
 
onnea jennylille tännekkin,niin se vaan mulle eilen vielä 20 jälkeen kirjoitteli fb:ssä ostaneensa samanlaisen saunajuoman tälle illalle kun mäkin,mutta nyt onkin saanut miljoona kertaa parempaa puuhaa :heart:
Onnea myös thor prinsessasta :heart:
niiiin kovasti jo odotan synnytyskertomuksia :D
voimia ja jaksamista kaikille :hug:
rv37+6
 
Pitäsköhän sitä mennä näytille kun vauva on ollu niin hiljanen tänää..oiskoha vaan päivän aikana noin 5 kunnon potkuu antanu..no katotaa siihe asti että saan nuo muut muksut nukkuu ku aikasemmi en pääse menee mihkään
 
TAAPEROX4 saas nähdä törmätäänkö siellä, itse oon miettinyt ihan samaa. Mut nyt taas EHKÄ alkoi heräilemään.. Vielä ajattelin tunnin kuulostella ja sitten lähteä jos ei ala typy virkistymään.

Loppukuun odottajista puhuitte, itselläni la kans vasta 23.11 et eiköhän täälläkin sinne asti mennä vaikka kaikkea "vaivaa" löytyykin.
 
Täällä reippailtu iltalenkillä, kävely sujui ihan hyvin, hitaanpuoleisesti tosin ja nyt on massu pinkeenä, mutta mitään kipeitä suppareita ei kuitenkaan, ei taida tämä vaavi haluta syntyä kuin vasta marraskuun lopulla.

Liikkeistä, täälläkin on aikoja, ettei tunnu liikkeitä, mutta en ole niistä huolestunut, liikkuu kuitenkin, ja yöt varsinkin mönkii ja tuikkii aina sitä kylkeä, millä nukkuu.

laitetaas tuoretta masupäivitystä, kun vielä ehtii
:whistle:





kuvissa siis 37+0
 
Onnea vauvan saanneille ja niitä pian "hakemaan" lähteville! :)

Tupuna jaksamista sinne sulle, tiedän kokemuksesta miltä tuntuu jäädä itkua nielemään kotiin kun viina vie miestä. Meillä onneksi paransi tapansa, muuten ei tässä vauvaa odotettaisi.

Paljostako vetoa että mä oon täällä vielä loppukuusta ruikuttamassa kun vauva ei synny!! Laskettu aika siis 16.11. :whistle:

Onko teillä muilla nykyään sellainen kireä ja levoton olo, mulla ollu muutama päivä sellaista... Onko tää nyt loppuun asti tällaista ettei mistään osaa nauttia ja odottaa vain että vauva syntyy, damn :kieh:

Nunneliini 37+5
 
Mulla olis taas TOSI tyhmä kysymys teille viisaammille...
ELI...tunnetteko supistuksen aikana vauvan liikkuvan? Taisiis...huoh...mistä erottaa supistuksen ja vauvan möyrimisen...vai voiko ne vaan yksinkertasesti tapahtua yhtaikaa joka kerta...VAI...sattuuko vauvan liikkuminen todella niin paljon, että ihan joutuu tuolilla kiemurtelemaan...?

Eli vatsasta näkee että vauva liikkuu, ja samalla alavatsaa kiristää todella paljon, samoin ihan järjetön paine lähinnä tuolla peräpäässä...sekä viiltäviä kipuja alavatsassa? Voiko nuo kaikki johtua vaan pelkästään vauvan liikkeistä...vai onko tuo supistusta vai molempia...Mä tuun hulluks...!

Juu ja tosiaan anteeks ensikertalaisen oudot kysymykset... :ashamed:

Tässä alkaa tosiaan pelottaa se synnytyskipu jos nyt sattuu jo tähän malliin... :/
 
Täällä taustalla ollaan ja tsemppiä kaikille synnytykseen.
Ja Onnittelut nyyttinsä saaneille :heart:
Kiva lukea muiden kokemuksia, kun tuntuu ite että on niin kyllästynyt omaan oloonsa, että ei saa edes kirjotettua tänne :) :wave:

Marbella 38+5
 
pääsin lopultakin kirjautumaan tänne, kaksplus on hyljeksiny minua ihan urakalla, oon monet monet kerrat yrittäny tulla tänne höpisemään mut ei oo yksinkertasesti suostunu minua kirjaamaan sisään vaikka oon kuinka kärsivällisesti yrittäny niin nyt meni "vaan" vajaat 5 min niin pääsin LOPULTAKIN sisään.

minut oli näköjään poistettu etusivun listasta eikä ihme mutta siis 3 lasta odotan ja 17 päivä olis laskettuaika. raskaus on menny ihan mukiinmenevästi, painoa tullu n.13 kiloa yhteensä ja nousu on tyrehtymään päin,viime neuvolassa 70g/viikko nousu. nyt ongelmaksi tullu viime päivinä tosin turvotus ja aamulla oli valkuainen +1 mutta synnärillä sanoivat ku soitin että jos ei tule muita oireita niin saan olla kotona ja sitten jos ylämahakipua,verenpaineen kohoamista tai pääkipua havaittavissa niin sitte pitää mennä, mut mulla on onneksi vaan 200 metriä tohon synnärille niin ei siellä saattas lenkin heittää vaikka päivittäin :D

vauva on laskeutunu asemiin jo viikolla 32 ja olin sillon toisinaan tosi kipeänä mut silti pieni (prinsessa?) on pysyny sisuksissa ja olo on loppua kohden vaan parantunu tätä turvotusta lukuun ottamatta.

niin ja SUURET ONNITTELUT NYYTTINSÄ LUNASTANEILLE!! =) :flower: :heart:

piipero86 & matkalainen 37+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Annsku:
Mulla olis taas TOSI tyhmä kysymys teille viisaammille...
ELI...tunnetteko supistuksen aikana vauvan liikkuvan? Taisiis...huoh...mistä erottaa supistuksen ja vauvan möyrimisen...vai voiko ne vaan yksinkertasesti tapahtua yhtaikaa joka kerta...VAI...sattuuko vauvan liikkuminen todella niin paljon, että ihan joutuu tuolilla kiemurtelemaan...?

Eli vatsasta näkee että vauva liikkuu, ja samalla alavatsaa kiristää todella paljon, samoin ihan järjetön paine lähinnä tuolla peräpäässä...sekä viiltäviä kipuja alavatsassa? Voiko nuo kaikki johtua vaan pelkästään vauvan liikkeistä...vai onko tuo supistusta vai molempia...Mä tuun hulluks...!

Juu ja tosiaan anteeks ensikertalaisen oudot kysymykset... :ashamed:

Tässä alkaa tosiaan pelottaa se synnytyskipu jos nyt sattuu jo tähän malliin... :/
ite en oo huomannu että vauva juuri koskaan liikkuisi supistuksen aikaan mutta kipeästi kyllä käy kun tuolla pötsissä kunnon spurtin heilumisissaan..niin ja se synnytyskipu on vielä pahempi, sitä ei voi valitettavasti kaunistella mitenkään :ashamed: ite oon kokenu käynnistetyn synnytyksen tosin sain puudutuksen sillon mutta silti teki kipeää ja edellisen synnytin täysin luomuna koska en kerenny saada puudutusta ja sitä EN HALUA KOKEA ENÄÄ KOSKAAN IKINÄ MILLOINKAAN,mutta pelkään että nytkin pyydän puudutuksen liian myöhään
 
LIINALLE piti tulla kommentoimaan pukamista. Itsellä loppuraskaudessa myös ajoittain vaivaa ja, jos kyseessä ulkoinen pukama niin koita saada pidettyä vatsa tarpeeksi pehmeänä niin, että ei tarttis vessassa kauheasti ponnistella. Sit ulostamisen jälkeen olis hyvä suihkutella viileällä sitä pukamaa ja sit sitä voidetta scheriproctia mä käytin niin siihen ja varovasti työntää se takas sinne mistä tulikin. Mitä kauemmin sen antaa sen pukaman röllöttää ulkopuolella niin sitä kipeämmäksi ja todennäköisesti suuremmaksi se tulee. Sitä voi myös viilentää eka jäällä niin se saattaa myös pienentyä jolloin on helpompi laittaa takas. Mulla jossain vaiheessa pääsi niin kipeäksi, että en voinu kunnolla edes istua, kun en uskaltanut koskea siihen. Synnytyksessä todennäköisesti sit saa niitä lisää...

Bartsu ja M 39+2
 
Onnittelut Jennylille ja Thorille vauveleista :flower:

Mäkin haluun jo vauvan!!!! Oon niin kypsä jo tähän raskauteen ja ajatus siitä että tätä voi kestää vielä neljäkin viikkoa saa mut hulluks. Haluun vauvan nyt heti! Vauvan liikkeet sattuu mahassa, supistelee joka ilta noin kymmenen minuutin välein mut sit ku meen nukkuun niin sitten ne lopahtaa. Sitten mulle on tullu sellasta ihmeellistä kylkikipua joka tuntuu inhottavalta kävellessä. Lisäks tuntuu että kaikki mahdolliset tavarat tippuu lattialle mun kiusaks ja sitten joudun niitä mahani kans sieltä nosteleen :kieh: Sukkien laitto jalkaan aamusin on myös varsin mielenkiintosta hommaa. Mut olisittepa nähneet mut yks päivä kun leikkasin varpaankynsiä, olin todellakin aika näky ja olo oli sen jälkeen kun olisin maratoin juossu :LOL:

Olipas valitusta kerrassaan. Odottavan aika todellakin on piiiiiitkä....

Malttamaton Ellen ja Rontti 38+2
 
:wave:

thor ja jennyli paljon onnea!! :flower:

En sitten päässyt enään illalla takasin tänne, takana niin järkky yö taas..tytön uniongelmat ilmeisesti palasivat,sain itse nukuttua vajaa 4tuntia ja sitten virkeenä ylös ennen 5 |O |O Entiä mitä teen sen kanssa?!?

muuten olo ihan hyvä ja ollaan jo marraskuussa :D kohta niitä vauvoja rupee syntymään ihan urakalla!! :D

nyt takan lämmitys puuhiin

tupuna: miten voit? :hug:

niina ja jätkä (?) 39+3 :heart:
 

Yhteistyössä