MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - MEIDÄN KUU! (Ja vähän joulukuuta...)

Onnea taas kaikille vauvan saaneille ja voimia niille ketkä "hakureissulla" on :)

MIYAKI tosi hienoa! Toivotaan nyt et pysyis loppuun asti.

JENNYLIN pikkuisen kuvasta tuli taas kauhea vauvakuume.. Ei millään jaksaisi odottaa sitä omaa nyyttiä syliin! <3

Tänään käyty neuvolassa ja samalla otin sen rokotteen, pistoskohta arka mutta muuten ei mitään. Tosin et toinen käsi on nyt sitten sitäkin kipeämpi, jouduin käymään labrassa verikokeissa ja sielä oli kyllä niin tympääntynyt hoitaja.. Sanaakaan ei sanonut, näytteen otti ihan oudosti ja sen lapun teippasi sillä teipillä käteen kokonaan ympäri ja niin kireästi ettei veri melkein päässyt kulkemaan.. No joo vali vali.. :(

37+4 (35+3)
Paino 68.2 (65.7) :( kohta menee täälläkin 20 rikki!!
RR 104/73 (109/66)
SF 30 (31) joku taisi kysyäkkin tosta mitasta. Mulla tosiaan koko ajan mennyt ihan keskikäyrää pitkin, paitsi nyt oli alakäyrälle hypännyt. Normaalia kuitenkin kuulema on.
RT (RT)
Syke 138 (135)
Liikkeet ++ (++)

Viikonlopun reissu peruuntuikin kun vanhemmat on kipeenä niin luultavasti oon täällä sitten kokoajan :D
 
Voi miten paljon vauvoja tänne on jo tullut!!! Ja miten suloisia kuvia :heart: Suuret halit teistä jokaiselle!!

Ja mitä enemmän lukee noita, sen vaikeammalta tuntuu jaksaa omaansa odottaa, sanokaa minun sanoneen, minä kärvistelen viimeisenä täällä. Kaksi ekaakin on tulleet 2 viikkoa lasketun ajan jälkeen....No pääasia tietysti että vauva voi hyvin.

Minua huvitti ihan hulluna kun pelasin lasten kanssa Wiillä keilausta ja esikoinen, 8v, rökitti minua siinä ja kiusasin sitä, että ihan tuurilla pärjäät, taidat olla tuurihaukka, niin esikoinen sanoi mulle, että ite oot ihan...ihan...ite oot ihan munahaukka! Ja esikoisen paras ystävä 8v ja kuopus 5v, säestivät kuorossa että nii ootkin, munahaukka, munahaukka! Meinasin kuolla nauruun kun kerroin miehelle
:LOL:

Kyllä noitten kanssa on hauskaa aina välistä, ihania ovat :heart:

Toivottavasti kaikki päästään piakkoin synnytyshommiin ja päästään kertoilemaan synnytystarinoita!!


M. ja Itu 37+5
 
neuvolassa käyty ja kaikki ok, paino laskenu 280g/vko mut eipä tuo siitä mitään sanonu ku kuitenki tullu n.13kg yhteensä ja vauvalla syke 150 :heart:

limatulppaa on edelleen irtoillu ja nyt odotellaan kovasti että millonka alkas ne kauan odotetut supistelut. tänään soittivat synnäriltä reilun kuukauden odottelun jälkeen että vieläkö haluan pelkopoli ajan kun edellinen synnytys jääny mielen pohjalle painamaan mutta sanoin että soitan ite takasin päin jos siltä alkaa tuntua ku ei enää niinkään pelota se synnytys ja ku sanoin että mulle on nyt ensi arvosen tärkeetä että kätilöt kertoo minulle että milloin on viimeset hetket saada puudutus jos en ite älyä ajoissa pyytää,niinku kävi viimeksi ja kätilö aiko korostaa minun papereihin tämän seikan niin jospa se synnytys menis tällä kertaa vähän paremmin fiiliksin vaikka olen kyllä varautunu siihenki että luomunakin voidaan joutua taas menemään ja ku nyt mieskin on tulossa mukaan niin luo jonkin sortin turvallisuuden tunnetta.

piipero86 & matkalainen 38+3
 
marihoo on ne lapset hyviä... ;)

Ite tänään ku vein tyttöä kerhoon aamulla sattui näin: Käynnistelin autoa ja aloin kaivamaan keskikonsolista mun tikkua mihin oon ladannu musiikkia. No, se oli ihan batteryssä kun mies oli vahingossa läikyttäny sitä sinne ja minähän siitä urputin ääneen että "on se yksi kun joka paikan sotkee, koko auto on taas ihan roskassa ja pulloja pyörii lattioilla" miehellä siis ikävä tapa juoda energiajuomia ja heittää ne takapenkin jalkotilaan pyörimään. No, mentiin kerhon pihaan missä oli muitakin vanhempia lapsineen ja tyttö suureen ääneen kailotti autosta noustessaan "on se iskä sellainen sottapytty kun se noita kaljapulloja viskelee auton lattialle!" :ashamed: :whistle:

Nunneliini 38+4
 
Liina-, en oo ite ollenkaan huomannu noita kääntymisiä. sen takia epäilenkin että on kääntyny yön aikana. mulla istukkakin etuseinässä että sekin varmaan vaikuttaa ettei oo tuntunut niin voimakkaasti :)
 
Pikainen päivitys.
Elikkä poika syntyi eilen. Rv 40+1, mitoin 3750g ja 52,5cm :heart:
Synnytys sujui hyvin ja kestoksi on merkattu 3h 33 min. Myöhemmin siitä lisää!
Tänään päästiin jo kotiin. Ja muuten törmättiin esikon kanssa synnärillä :D
Heille on syntynyt tiistaina tyttö!
 
Kai se täytyy suorittaa perinteinen poksuminen...elikäs...38+0 POKSISTA... :D APUA!

Onnittelut kaikille vauvelin jo saaneille :flower: :heart:

Kyllä tässä itekkin alkaa pikkuhiljaa jo jännittää, että koska lähtö tulee, vaikka henkisesti olenkin varautunut siihen että reippaasti yli LA:n mennään näin ensisynnyttäjänä...Sitä ainakin kaikki jaksaa hokea :)
Olo on ainakin niin normaali kuin olla ja voi...eli tuskin tässä mitään tapahtuu vielä piiiitkään aikaan...
Täytyy kai sitten koittaa nauttia näistä viimeisistä päivistä, kun saadaan olla vielä miekkosen kans kahdestaan :LOL:

Tää vois kans liittyä siihen +20kg sikakerhoon.. :'( Meinaa alkaa jo ahdistaa tosissaan, että pääseekö näistä kiloista koskaan eroon...

Annsku 38+0
 
Onnea uusille vauvautuneille tasapuolisesti :heart: ja tsemppiä meille muille, jotka YHÄ kärvistelee ja odottelee h-hetkeään :saint:

terveiset taas kerran o k s e n n u s h e l v e t i s t ä :$ , erehdyin sitten syömään tuoretta ruisleipää ja puolikkaan munkkirinkilän, siitä armoton närästyspoltto joka muuttui hetkessä rajummanluokan oksenteluun, no ainakin närästys lähti :whistle:

Kuiskaten 37+6
 
onnittelut vauvautuneille! :heart:


oltiin tänään siivoilemassa uutta asuntoa ja siellä kun lattian rajassa pyyhin alakaappeja niin sain aika mojovat supistukset aikaseks. nyt tässä mietin että josko lähtis vielä iltakävelylle että sais vielä lisää voimaa näihin suppareihin :D pakko tässä on jo tehdä kaikkensa että alkais synnytys käynnistyä kun olo on jo niin tukala.

muoks, ainiin, mähän olen ihan unohtanut tänään poksua. rv 38+0 siis tänään! :D
 
Meille syntyi tyttö 2.11! Vedet meni yllättäen keskellä yötä ( oli muuten täysikuu ja täysikuun aikaan syntyy paljo lapsia ja menee vesiä, sanoi lääkäri...en kyllä uskonu ennenkuin omalle kohdalle sattui:D)
12 tuntia vesienmenon jälkeen käynnistettiin, jotta supistukset muuttuis säännöllisiksi. Olin jo ihan loppu, ja onneks varsinainen synntys kesti 4,5 tuntia. Nyt olen tosi onnellinen ihanasta tytöstä<33333 Onnea muillekin lapsen saaneille ja vielä odottaville ihanaa loppuodotusta. Saa nähdä kaipaako raskausaikaa vielä ...
Niin ja synnärinä oli kätilöopisto.

:heart: Hassua että sitä kantaa jotakin 9 kuukautta mahassaan ja miettii kaikenlaista, ja lopulta vauvan synnyttyä huomaa, että masuasukas on heti itselle se maailman tärkein ihminen:)
 
Onnea Sonjalle, Esikolle ja Miinalle nyyteistä! :flower: :flower: :flower: :heart:


Koko päivä siivottu; pesty petivaatteet, tuuletettu peitot ja tyynyt, ikkunat pesty, luututtu, hakattu matot jne. Seurauksena kunnon supistelut menossa, mutta liian lyhkäsiä ovat ja epäsäännöllisinä tulee....Saapa nähä, ainakin nämä tuntuu :snotty:

Jännäävä Onni ja rääpäle rv40+3
 
niina22 :hug: ja osanotot :'(

Onnittelut Sonja, Esikko ja miina pikkuisista nyyteistä :heart: Tiuhaan tahtiin tuntuu nyytti-ilmoituksia tulevan. Tää on epistä, mää haluan kans :whistle:

Miyaki hyviä uutisia sait, onneksi oli pikkuinen kääntynyt itsenäisesti ja toivottavasti nyt pysyy oikein päin lopuun asti d=)b

(.) edelleen oireita odotellaa. Toissa yönä käytiin näytillä, kun beebi oli koko päivän todella vaisu, enkä millään saanu sitä illallakaan liikkumaan tarvittavia liikkeitä. Saatiin aivan törkeetä palvelua, kätilöt vaan vähätteli asiaa. :kieh: :kieh: Mikä ei tuntunut lainkaan mukavalta. Lääkärille annoinkin asiasta palautetta. Koska parempihan se on tarkastaa tilaanne kuin myöhemmin mahdollisesti katua. kaikki oli kuitenkin ok. Otettiin ctg ja siinä sydänäänet oikein hyvät ja pari suppariakin jopa piirtyi. Ultran mukaan kaikki näytti muuten olevan ihan kunnossa, pikkuinen beebi sieltä olis kaiketi tulossa, kokoarvio oli 3054g.
Lapsiveden määrä oli vain ihan normaalin alarajoilla, minkä vuoksi olis antanu aikaa kontrolliin äippäpolille, mut mullahan on se yliaikais kontrolli ma joten silloin tsekataan tilanne uudelleen. Kovasti oon kaikenlaista yrittäny hommailla jotta sais suppareita aikaseks, mut ei tunnu mikään auttavan :( No ei kai auta muuta ku odotella, kai se sieltä jossain vaiheessa tulee, toivottavasti ainakin ennen joulua :whistle:

Suloisen kuvan Jennyli olit laittanut, kuume vaan lisääntymällä lisääntyy noita hellyyttäviä kuvia katsellessa :heart:

Tsemppiä kaikille vielä vaavia odottaville, kyyllä meidänkin odotus vielä palkitaan :)

Milli ja beebi 40+6
 
Nopeat kuulumiset... Kuulumiset vilkuilin myös läpi - onnea vauvautuneille!!!

Keskiviikkona käytiin lääkärissä ja käynnistys varattiin lasketulle päivälle eli 12.11. Vähän hirvittää ja jännittää. Puran jännitystä siivoiluun ja sen valittamiseen että kaikki on "kesken" :D Tosin vauva tuskin välittää onko meidän jauhokaappi siivottu.

Esikoisella alkoi flunssa ja sekin nyt mietityttää, että saanko sen tässä vielä synnytykseen päälle. Onneksi ei ole kovassa kuumeessa. Itselläkin tuli nuhainen olo tuosta sikaflunssa rokotteesta.

Eilen sain fysioterapiassa akuneulat käynnistystä edistäviin pisteisiin ja kovasti tässä nyt kuulostelee että alkaisko jotain tapahtua. Kunhan vaan ehtisin siivota vessan ja saunan ennen sitä :ashamed: Ihan mahdoton oon tän pesänrakennuksen kanssa!

Pomelo ja vauvuli 39+1
 
Onnea vauvansa saanneille :flower: Tuntuu, että kaikki jo synnyttää tai on jo synnyttänyt, vaikka vasta alussa koko kuukausi.. :whistle:

Itselle tuli eilen 37 viikkoa täyteen. Toive olisi kyllä, että vauva syntyisi lasketun ajan lähellä, kun ei meinaa aika riittää mihinkään..
Vauvalle on vaatteet pesty, mutta en ole niitä hyllyihin laittanut ja kaikki muu sälä (pullot, tutit, vaipat ym on vielä kaupassa).

Puhumattakaan , että joku sairaalakassi olisi valmiina :headwall: Edes sopivaa kassia ei ole katsottuna.
Muutto on ihan kesken, astioita, vaatteita ym ei ole vielä tilapäiskämppään viety.
Tuleekohan pian kiire? :whistle:

Mulla olisi 17.päivä äitipolilla käynti, toivon mukaan sisätutkimus ei aiheuta mitään käynnistyksen näköistä. 11v pojalla olisi nimittäin aivosähkökäyrä, eeg, 19. päivä ja haluaisin päästä mukaan.

Sikapiikin sain reilu viikko sitten ja ei tullut käsikipua kummempaa. Tuo edellä mainittu 11v sai piikin eilen ja käsikipua hälläkin vain on.

Harmittaa, kun ei ole vieläkään tietoa koululaisten rokotuksista. Seinäjoella, meiltä siis 30km päässä, on jo sikatautia koululaisissa, joten pian se on täälläkin.

Neuvolassa kävin viikolla ja kaikki oli ok. Paino oli pudonnut, sf-mitta taisi olla 34cm ja terkkari veikkaili, että jos vauva syntyisi laskettuna aikana, painoa olisi kenties sama kuin tuolla kuopuksella eli 4100g. Mutta sen nyt näkee sitten ja ultrassakin sitten tarkentuu (tai sitten ei) tuo painoarvio.

Selkä on ihan törkeän kipeä :headwall: Tänään meinasi tulla sellainen tilanne, että melkein jäin aamulla sängyn pohjalle. Otti niin kipeää, ettei missään asennossa ollut hyvä nousta.
Melkein tarvitsisi kainalosauvan avuksi, että pääsee liikkeelle, mutta en ole viitsynyt pyytää. Josko sitä tämän lopun pärjäisi vielä joten kuten.

Synnytys toivon mukaan sujuu jotenkin edes rauhallisesti, ettei tarvitse vauhdissa hypätä synnytyspetille. Jää kyllä sitten pomppaamatta :kieh:

Lunta sitten satelee kunnolla. Lapset on innoissaan tietysti. Mulle riittäisi kyllä, että tulisi vähän myöhemmin. Talvirenkaatkin puuttuu ja ennen kaikkea rahat niihin. Saapi nähdä, millä sitä sitten synnyttämään mennään, jos on liukasta :eek: Potkukelkalla?? :whistle:

-Fiona ja masu 37+1-
 
Hurjasti onnea kaikille vauvan saaneille!!

Onnille paljon supistuksia ja tietenkin muillekkin niitä toivoville :D

Täälläkin tänään supistellut normaalia enemmän ja kipeämmin mut ei näillä vielä synnyttämään lähdetä :D
 

Yhteistyössä