MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - MEIDÄN KUU! (Ja vähän joulukuuta...)







27.8.2009
Valkolilja, 27v, ensimmäiset kaksospojat RV 28+0, A-poika 880g 37,5 cm, pipo 25,8 cm, B-poika 1205g, 38 cm, pipo 25,6 cm

26.9.2009
Harhaanjohtaja, 26v, toinen, NKL tyttö RV 32+0, 1620g

12.10.2009
pikkuruinen, 30v, kolmas, OYS poika RV 37+0 2710g, 46,5cm

19.10
heidiS23, kolmas, TAYS poika RV 38+1 2340g, 46cm

22.10
heituska, 22v, toinen, TAYS poika RV 36+1 3110g, 49cm

23.10
marihoi79, viides, K-PKS poika RV 38+5 3670g, 51cm

24.10
mere79, ensimmäinen NKL poika RV 38+2 2980g, 49cm

25.10
tyttö Tenonvarrelta, 27v, kolmas, LKS poika RV 38+0 3110g, 49cm

26.10
Emmama, kolmas tyttö RV 38+6 3170g, 50cm

29.10
Sandy78, ensimmäinen, NKL poika RV 39+0 3380g, 50cm

30.10
thor, 32v, toinen, LUS tyttö RV 40+0 4220g, 53cm

31.10
Jennyli, 29v, kolmas, TAYS poika RV 38+4 3420g, 50cm
Varri, 29v, PKKS poika 3540g, 50,5cm

2.11
Mamacita-, 25v, toinen tyttö RV 38+2 2730g, 47cm
pikkuihra, 23v, ensimmäinen, PKKS poika 3140g, 48cm
miina5, ensimmäinen, KOS tyttö RV 39+1 2935g, 47cm

3.11
Pelagia, kolmas, K-SKS tyttö RV 40+1 3310g, 49cm
säde83, 25v, neljäs, PKKS poika 3620g, 50cm
Esikko77, 32v, TAYS tyttö RV 37+4 2740g, 49cm

4.11
sonja R, 25v, kolmas, TAYS poika RV 40+1 3750g, 52,5cm
EDTA, 30v, kolmas, KOS poika RV 39+1 2920g, 48cm

5.11
RöhkyPossu, 32v, kolmas, VAS poika 2530g, 48cm
Polkkajäde, kolmas tyttö RV 39+5 3960g, 51cm

6.11
FinSki, 31v, ensimmäinen, ulkomailla tyttö RV 39+5 3190g, 49,5cm
mimona, toinen tyttö RV 40+5 4205g, 51cm

7.11
ellen-, 24v, ensimmäinen, K-HKS poika RV 39+2 3230g, 48,5cm
Onni09, 30v, viides, OYS tyttö 3695g, 49,5cm
Schnappy79, 30v, ensimmäinen poika RV 40+4 3492g, 53cm
Nennii, 22v, ensimmäinen, K-HKS tyttö RV 39+2 2915g, 47cm
hapikko, toinen, TYKS poika 3960g, 53,5cm

9.11
CrystalBlue, 28v, neljäs, TYKS tyttö 3630g, 53cm
Marbella, kolmas, TAYS tyttö RV 40+0 3760g, 52cm
Milliz, ensimmäinen, TAYS poika RV 39+3 3080g, 51cm

10.11
Annsku, 25v, ensimmäinen, TYKS tyttö RV 38+4 3720g, 50cm

11.11
loveangel, 28v, toinen, SEKS poika RV 39+2 3032g, 48cm
Jennula, 31, kolmas, TAYS poika 3150g, 50cm

12.11
Liina-, 28v, toinen, Kät/H tyttö RV 40+2 3658g, 50cm
Näkymätön Ninni, 28v, neljäs, NKL poika 3738g, 48cm
söpöjooseppi, 24v, toinen tyttö RV 39+2 3160g, 48cm
Zera, 41v, kolmas, TYKS tyttö RV 41+4 3910g, 51cm

13.11
Etna, toinen, OAS tyttö 4330g, 50cm
teddybear82, 26v, ensimmäinen, LUS tyttö RV 40+4 3510g, 50cm

14.11
Milli82, 27v, ensimmäinen, TAYS tyttö RV 42+0 2830g, 51cm

15.11
Nunneliini, 24v, toinen, KAKS tyttö RV 39+6 3905g, 51,5cm

16.11
Päksy, 30v, ensimmäinen, KOS-H tyttö RV 41+1 3155g, 49cm
tupuna21, ensimmäinen, Kät/H poika RV 40+1 3810g, 51cm
niina22, 25v, toinen, TAYS tyttö 3720g, 52cm

17.11
Saya, 24v, toinen, NKL tyttö RV 38+4 2875g, 48cm
anilja, 26v, kolmas, K-PKS poika RV 41+1 4300g, 50cm

18.11
marika -85, toinen, VAS tyttö 3040g, 50cm
taaperotx4, 27v, viides, TYKS poika RV 39+3 4160g, 53cm

19.11
Chira, 31v, viides, JS tyttö 3150g, 48cm

20.11
hannanmamma03, 25v, toinen, K-HKS poika RV 39+6 3600g, 51cm
norjanangervo, 31v, neljäs, TAYS tyttö RV 41+3 3995g, 51cm
Aadaliini tyttö RV 38+2 3101g, 50cm

21.11
Pehmeäpupu, 32v, neljäs tyttö RV 40+1 3650g, 53cm
Lispu, 34v, ensimmäinen, TYKS tyttö RV 40+4 3715g, 51cm
PlanBaBy, ensimmäinen, KOS poika RV 39+6 3180g, 48cm

22.11
Aamukastetta, kolmas tyttö 3500g, 49cm
Miyaki, toinen, PHKS poika 3890g, 52cm
Liinamaria, 27v, ensimmäinen, TAYS tyttö RV 41+3 3900g, 51cm

23.11
HannA- tyttö RV 41+3 3500g, 50cm

24.11
Indo, 27v, kolmas, Medistra Hospital tyttö RV 40+2 3510g, 50cm
Ninni89, 20v, ensimmäinen, TYKS tyttö 3030g, 50cm

26.11
magda, 22v, ensimmäinen, TYKS tyttö 2950g, 48cm

28.11
marihoo, 33v, kolmas, KYS poika RV 40+6 3510g,
tanjamaa, 27v, neljäs, SEKS tyttö RV 39+5 3940g, 50cm
kuiskaten, neljäs, TAYS poika RV 41+0 3205g, 50cm

30.11
Ludde, 27v, ensimmäinen poika 3550g, 49cm
Avokki88, 21v, ensimmäinen, SeKS poika 3660g, 52cm

3.12
Miss Mindy, 21v, ensimmäinen, MKS tyttö RV 41+1 3300g, 50cm
Fiona71, kuudes, SEKS poika RV 41+0 4090g, 52cm

4.12
PeggyBundy, 32v, neljäs, HYS tyttö RV 41 3100g, 49cm

5.12
Malla29, neljäs, SeKs poika 4200g, 54cm



Kuulumisia odotellen...

LA 6.11
W09, ensimmäinen

LA 12.11
Pomelo, 33v, toinen, NKL

LA 15.11
eleana, 23v, ensimmäinen, SEKS

LA 27.11
kuusikon äiti, seitsemäs





10.11
Riinu enkelipoika

12.11
piipero86 enkelityttö 3540g, 51cm











*** Tyttöveikkaukset ***

Zera TYTTÖLUPAUS
marihoo POIKALUPAUS
niina22 TYTTÖLUPAUS
tupuna21 POIKALUPAUS
Saya TYTTÖLUPAUS
CrystalBlue TYTTÖLUPAUS
norjanangervo TYTTÖLUPAUS
PeggyBundy TYTTÖLUPAUS
PlanBaBy POIKALUPAUS
W09 TYTTÖLUPAUS
Chira TYTTÖLUPAUS
Milliz POIKALUPAUS
Mamacita- TYTTÖLUPAUS
miina5 TYTTÖLUPAUS
Harhaanjohtaja TYTTÖLUPAUS
söpöjooseppi TYTTÖLUPAUS
Miyaki TYTTÖLUPAUS
Indo TYTTÖLUPAUS
unelma TYTTÖLUPAUS
magda TYTTÖLUPAUS
Ninni89 TYTTÖLUPAUS
eleana TYTTÖLUPAUS
Liinamaria TYTTÖLUPAUS
crimsonsatellite TYTTÖLUPAUS
Lispu TYTTÖLUPAUS
Miss Mindy TYTTÖLUPAUS
marika -85 TYTTÖLUPAUS
Pehmeäpupu TYTTÖLUPAUS
Pomelo TYTTÖLUPAUS




*** Poikaveikkaukset ***

Thor TYTTÖLUPAUS
Jennyli POIKALUPAUS
heidiS23 POIKALUPAUS
taaperotx4 POIKALUPAUS
Valkolilja POIKALUPAUS 2X
hannanmamma03 POIKALUPAUS
Päksy TYTTÖLUPAUS
Liina- TYTTÖLUPAUS
ellen- POIKALUPAUS
Ninnuli POIKALUPAUS
Nennii TYTTÖLUPAUS
tyttö Tenonvarrelta
Kuiskaten POIKALUPAUS
mere79 POIKALUPAUS
säde83 POIKALUPAUS
hapikko POIKALUPAUS
pikkuruinen POIKALUPAUS
piipero86 TYTTÖLUPAUS
pikkuihra POIKALUPAUS
Ludde POIKALUPAUS
anilja POIKALUPAUS
Lyy POIKALUPAUS
Sandy78 POIKALUPAUS
EDTA POIKALUPAUS
apollo80 POIKALUPAUS





Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

KKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PK2S = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus










:hug: :hug: :hug: murgu :hug: :hug: :hug:
:hug: :hug: :hug: MannaHari :hug: :hug: :hug:
:hug: :hug: :hug: Mimmikki81 :hug: :hug: :hug:
:hug: :hug: :hug: eevin äiti :hug: :hug: :hug:
:hug: :hug: :hug: Varanikki :hug: :hug: :hug:
:hug: :hug: :hug: hepetius :hug: :hug: :hug:
:hug: :hug: :hug: Äippä vm-66 :hug: :hug: :hug:
:hug: :hug: :hug: Sky :hug: :hug: :hug:
:hug: :hug: :hug: Pomppiva Pallokala :hug: :hug: :hug:
:hug: :hug: :hug: mirkku-87 :hug: :hug: :hug:
:hug: :hug: :hug: Alisa84 :hug: :hug: :hug:
:hug: :hug: :hug: Tine :hug: :hug: :hug:
:hug: :hug: :hug: Ninnatar :hug: :hug: :hug:
:hug: :hug: :hug: Silver-ice :hug: :hug: :hug:
:hug: :hug: :hug: Yön enkeli :hug: :hug: :hug:
:hug: :hug: :hug: gutupallo :hug: :hug: :hug:
:hug: :hug: :hug: caribbee :hug: :hug: :hug:

Takaisin odottajissa! :heart:

Sky
murgu
varanikki
Alisa84




Edelliset keskustelut:

Maaliskuu
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1337370

Huhtikuu
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1367871

Toukokuu
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1397740

Kesäkuu
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1425612

Heinäkuu
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1450839

Elokuu
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1477720

Syyskuu
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1505330#m17164483

Lokakuu
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1531153




Hyödyllisiä linkkejä vauvantarvikesivuille, sekä tarvikelistat vauvalle ja äitille löydät syyskuun pinosta!


Salasanan kerhopuolelle saat Chiralta
Kutsun Facebook yhteisöön saat lähettämällä YV:tä thorille





 
:heart: :heart: :heart: 30.10.2009 klo 13.30 1,5 tunnin pikatoimituksen päätteeksi syntyi tyttäremme komioilla mitoilla 4220 g 53 cm ja pipo 35 cm :heart: :heart: :heart:

Tänään illalla kotiin näillä näkymin ja sitten tarinaa, kommentointia ja pinon päivitystä... :saint: :wave:
 
Thor isot onnittelut tytöstä :flower:
ja kiitokset pinon päivityksestä.

Täällä vielä kaikki nukkuu, paitsi minä, joka oon ollut hereillä jo monta tuntia. Uni ei vaan tuu silmään, vaikka kuinka väsyttää |O

Liina ja ötö 38+5
 

:wave:

thor ja jennyli paljon onnea!! :flower:

En sitten päässyt enään illalla takasin tänne, takana niin järkky yö taas..tytön uniongelmat ilmeisesti palasivat,sain itse nukuttua vajaa 4tuntia ja sitten virkeenä ylös ennen 5 |O |O Entiä mitä teen sen kanssa?!?

muuten olo ihan hyvä ja ollaan jo marraskuussa :D kohta niitä vauvoja rupee syntymään ihan urakalla!! :D

nyt takan lämmitys puuhiin

tupuna: miten voit? :hug:

niina ja jätkä (?) 39+3 :heart:


ja kopioitu vanhasta pinosta
 
Thor Onnittelut tytöstä :flower: Ja kiitos uudesta pinosta...

Täällä myös oltu hereillä jo monta tuntia, raivostuttavaa kun ei saa nukutuksi. Taas mennyt pari yötä muutaman tunnin yöunilla, ja mies kuorsaa makuuhuoneessa |O

Ajatella että on jo marraskuu, itsellänikin enään 1,5 vko laskettuunaikaan. Saisi kyllä tulla jo. Ahkerasti olen saunonut ja kolme kertaa päivässä lenkkeillyt koiran kanssa sekä siivoillut mutta ilman tulosta :D Torstai iltana supisteli jo lupaavasti pari tuntia suht säännöllisesti, mutta hiipuivat siitä pikkuhiljaa. Eiköhän se vauva sieltä aikanaan tule, ei kukaan vielä mahan sisään ole tietääkseni jäänyt :)

Ellen- Inhottavaa kylkikipua ollut myös minulla :wave: Eilen jouduin oikein särkylääkkeen ottamaan sattui niin tuskaisesti oik. puoleisiin kylkiluihin. Itselläni kipu tuntuu sekä rinnan että selän puolella, mutta vain oikealla puolella. Missään asennossa ei ole hyvä olla kun kipu yllättää. Puskeeko vauva pyllyllään kylkiluihin vai mistä lie kipu johtuu!?

Nennii 38+3
 
thor Hirmuisesti onnea :heart: rinsessasta :heart: :) :flower:

Vietettiin eilen isännän kanssa "leffailtaa"... oikeastaan katsottiin tuota Harper´s island sarjaa viimeiset 3 jaksoa putkeen ;). Koko ajan tuntui suppailua, kipua selässä jne ja ajattelinkin toiveikkaana, että joskos jotain yön aikana tapahtuu... Mutta askat! Oli kyllä niin levollinen yö että! Taisin käydä pissallakin vain 2 kertaa!!!! Nykyään käyn vähintään 4 kertaa pissalla eli ihmeellisen levollinen yö. Heräilin kyllä muuten ja ei edes ole levännyt olo, mutta silti :( :( :(

Ajateltiin tänään lähteä oikein urakalla liikkeelle. Johkin kirppareille jos menis pyörimään ja sit meinattiin kävästä kiertelemässä Tuusulan kodin terrassa. Jumboonkin pitäis viel ehtiä, mut se kyl saattaa jäädä välistä jaksamisen takia :). Toisaalta nyt ei sais kyl vaavi syntyä eikä huomen aamullakaan. Huomenna aamupäivästä saadaan vihdoin uusi sohva :heart: . Sitten mahtuu töllöä tuijottamaan meidän perhe paremmin :p

Mukavaa sunnuntaita ja ihanaa olla omassa kuussa!

EDTA 38+5
 
POKS täysiaikaisuus 37+0

Kadehdittavan nopea synnytys thor ja ihana et kaikki on hyvin! Menikö kaikki suunnitellusti vai tuliko yllätyksiä? Täällä odotellaan jälleen sellaista 12 tunnin uurastusta :kieh:

Elikkäs täällä kans yksi loppukuun odottaja. Indonesiassa annettu LA on 22.11, mut Suomen neuvolan mukaan olis 20.11. Olen kyllä elänyt tuon 22. mukaan ja tuskin syntyy edes tuolloin.
Käynnistys olisi sitten lasketun ajan jälkeen heti seuraavalla viikolla eli 4 viikkoa jäljellä :)

Nyt antaan muksuille ruokaa!

Indo ja Ebba 37+0
 
Voi vitsi hyvä etten alkanut pillittämään ku totesin äsken että

SE ON TODEN TOTTA MEIDÄN KUUKAUSI NYT!!! :heart: :heart:

ihan uskomatonta,tätä on maaliskuusta saakka niin odotettu *snif*

Mamacita- rv 38+1
 
Onnea vielä Thor :flower: :heart:
Mä en muistanutkaan, että kaupat on tänään auki, mutta Edta, sen shoppailunhan vois laskea yhdeksi ässäksi ;) Kyllä mulla ainakin jotain tapahtuu aina, jos on enempi jaloillaan =)

(.) Aiemmista puheista huolimatta piti sitten vielä mennä peittoja heiluttelemaan :whistle: Ihmeen ongelmitta onnistui kyllä, mutta jälleen tuloksena yksi pitkä kestosupistus :kieh: Helpotti kunnolla vasta n. 10 min päästä...inhottavaa, kun ei meinannut taas sängystä ylös päästä sen paineen takia. Joku kipeä supistus tuli vielä sen jälkeen ja vatsakin tyhjeni, mutta ei muuta tällä erää...

Mimona ja täysi-ikäinen 40+0
 
Huomenet vaan!

Onnea Thorille.
Minä kun luulin että nyt viimeistään se olis lähtenyt kunnolla käyntiin. :snotty:
Pyörin kyllä koko yön ja pari supistustakin tuli mut ei mitään verrattuna mitä oli tossa pe-la yönä. Rokotuksesta sen verran että sanottiin että saa 2.11, nyt lehdessä oli että siitä alkaen kyllä mutta kuitenkin et aukiolo aika ois ti alkaen. Täytynee soittaa heti aamusta neuvolaan huomenna. Jos sen vielä kerkeis saamaan.

Mieskin oli eilen koko päivän kotona kun luultiin että tulee lähtö. Kun sen piti mennä tyttöänsä katsomaan. No nyt se menikin tossa jo aikasin, samalla vaihtamaan talvirenkaat myös. Enkä aio soittaa kun vasta sillon kun jos supistusukset alkaa ja välit on lyhyet, muuten se sinkoaa sieltä heti tänne, jos onkin taas "turhaa" odottelua täällä.
Kai tää syntyy joskus :D
Vähän alkaa nyt tietty jänskättää minkä kokonen vauva sit tulee jos paljon menee yli.
Kuopus synty 40+6 ja oli pikkasen päälle 4kg ja pipokin 37 :snotty:
Ja tälle veikattiin 3,6kg laskettuna päivänä.

Käyn kurkkimassa vielä edellisen pinon :wave:

CB- 40+1
 
taaperox ja ninni86 ( vai kuka oli huolissan vauvan liikkeistä )
Täällä kans nyt pari päivää ollut kun vauva on liikkunut paljon vähemmän.
Sillon pe-la kun supsiteli kunnolla vauva liikkui välissä hyvin ja möyri kunnolla.
Sitten kun otin ne lääkkeet niin sen jälkeen on hiljentynyt tosi paljon.
Tietty tuli heti mieleen vaikuttiko lääkkeet siihen :| ja olin jo melkein sinne tarkastukseen menossakin. Ei kai ne lääkkeet noin voi vaikuttaa? Kuitenki ihan paracetamolia oli.

Ääääh.. ei auta miettiä.. jos tuntuu et liikkuu vähän tänäänkin niin pitää varmaan käydä kattomassa tilanne. Tai ainakin soittaa sinne.

 
Poks! RV 36 :heart:

Onnea kaikille vauvan saaneille! :flower: Ja Thorille myös kiitokset uudesta pinosta!

Tiistaina ois viimeinen neuvolalääkäri ja samalla synnytystapa-arvio. Mulla ois nyt mahdollisuus saada se possurokote silloin, ja todennäköisesti sen otankin. Pelottaa vaan ne sivuvaikutukset!

Muuten olo ollut ihan ok, supistuksia ei oo pahemmin ollu. Ainut on vaan et en jaksa kävellä ku pari tuntia ni heti tulee kauhee paineentunne alavatsaan ja kävely on sit loppupäivän hankalaa... Täytyy vaan ottaa rennommin!

Vauvan liikkeistä: Ei oo kauheesti tarttenu laskee ku myllertää koko ajan, paitsi et nyt aamulla on jotenkin vaisu... Yhden kunnon potkun oon vaan tuntenu. No, ehkä se kohta aloittaa taas.
 
Onnea Thor!!!!! Ja samalla kiitokset uudesta pinosta taas:) Onnea myös muille, joilla asiat hyvin ja halitukset niille, joilla huonommin ja voimahaleja tarvitsevat :hug:

Täällä ei voinnissa erityistä...yöt tulee nukuttua katkonaisesti ja unta saa illalla/yöllä odottaa kauan, vaikka olisi ihan väsynyt...kummallista. Jotenkin on sellainen rauhaton ja levoton olo, hyvää asentoa ei tahdo löytyä jne... Aamulla kyllä sitten voisi vetää puoliin päiviin huoletta :D
Vauvan liikkeet ovat jonkin verran viikon aikana rauhoittuneet, mikä tuntuu oudolta kun on tähän asti ollut niin peijakkaan vilkas kaveri...liikkeitä kuitenkin päivän aikanakertyy reilusti, eikä siis syytä huoleen ole, mutta tuntuu vaan oudolta kun on ei vedäkään jenkkaa 24/7 :LOL:

Odottelu jatkuu.... :whistle:

Milliz + toukka 37+3
 
onnea Thor tytöstä!! :heart: ja kiitos uudesta pinosta.


mulla tuntuu nyt kaikki mahdolliset synnytykseen viittaavat oireet kadonneen, muutamia kivuttomia suppareita tulee päivittäin mutta ei sen kummempaa ja olo on muutenkin ihan loistava. mä en varmaan saa tätä vauvaa ikinä pihalle täältä :D
 
meidän kuukausi jeee =) kiitos thor pinosta ja vielä viralliset onnittelut tytön tylleröstä :heart: :flower:

niina22 kurjaa ku noin lyhyillä unilla joudut pärjäämään, apuva minen jaksais varmaankaan, ku tuntuu ettei riitä mikään unimäärä |O ja kiitos kysymästä ihan hyvä vointi ja mähän lähin täältä kotoa eilen kimpsuineni mut pakko oli keskellä yötä raahautua kotiin takas ku en saa unta oikein muualla.. :ashamed: äijä tuli kotiin melko aikasin ja nyt se tuolla yrittää huudella mua kainaloon mut minä lähden kaupoille kuhan ne aukee ja sit äitille taas yrittämään, pakko olla siellä ees pari yötä ihan vaan siks et sit saa ukko olla selvinpäin yksin pyörittämässä 3 lapsensa kanssa arkea ilman minua niin kaipa se huomaa et oiskin ehkä ihan kiva ku oisin täällä kotona. viime yönähän se on ollu kännissä nii ei se ois mitään tajunnu vaikken oiskaan täällä ollut.. mut joo, maistakoot omaa lääkettään vaihteeksi :kieh:

sonja R sulla on kadehdittavan lähellä jo LA, ei se mun 2 viikon päästä oleva tunnu niin lähenevältä enää ollenkaan :D

ellen ja nennii täällä kärsin myös minä samaisista kivuista :( ja tosi kipeetä tekeekin, varsinkin istuminen on välillä yhtä tuskaa ja jostain syystä melkein aina kun asetun auton rattiin niin beebi haluaa olla niin hankalassa asennossa et tuntuu että mulla oikeasti katkeaa kylkiluut |O ja mikähän siinä et nimenomaan oikeanpuoleiset vielä kipeemmät.. :whistle: kait se on vaan kestettävä vielä parisen viikkoa.. :/

ainiin pitää poksua 38+0 :heart:

hyvää sunnuntaipäivän jatkoa kaikille :wave:
 
thor:lle onnittellut rimprenssasta :heart:

pitäisköhän mun väsätä jonkun sortin synnytyskertomusta tähän:

eli mulla alko supistelemaan siinä 23.30 suht säännöllisesti ja kipeesti, ne tuli niinku salama kirkkaalta taivaalta (tosin iltasella oli taas tullu sitä veristä limaa et toivo oliki). Tunnin verran käveleskelin ja kellotin suppareita. Päätin sit tilata taksin ja lähteä sairaalaan, ku olin yksin, et ei käy niinku kakkosesta et lähin vasta siinä vaihees ku en pystyny enää liikkua (olis siinä ollu taksikuskilla urakka saada mut kolmannesta kerroksesta alas, ku talossa ei oo hissiä :LOL: )

Sairaalaan menin siis 0.30 ja sanoinki vielä taksikuskille et mie en enää suostu poistumaan sieltä ilman vauvaa :D Käyrälle heti mentiin ja siinä kertoilin sit taustaa sille kätilölle, just niistä vatsakivuista ja aiemmista synnytyksistä... Jonkin aikaa sitä käyrää siinä otettiin ja suppareita tuli, mut nepä ei piirtyny käyrälle :/ Sain sit semmosen jutun millä voin merkata ku supistus tulee ja niitähän tuli n. 3-4min välein (lyhytkestoisia kylläkin), kätilö sit teki sisätutkimuksen ja olin n.4cm auki (tullessa 3cm, eli jotain tapahtui kuitenkin). Kätilö ehdotti peräruisketta, ku se voi voimistaa supistuksia ja laittaa synnytykseen vauhtia jos se oikeesti on nyt käynnissä, joten se sit laitettiin.. Eipä vaan kauheesti kerenny vettä mennä sisuksiin, ku tuli semmonen supistus että oksat pois ja ku samalla on suoli täynnä vettä niin tuntu et kohta tulee jotain ulos jostaki :LOL: Pääsinki sit vessaan ja suihkuun ja kyllä ruiskeen vaikutus oli ihmeellinen.. Supistukset voimistu ja pääsin saliin siitä sitte..

Salissa taas käyrälle ja eipä noita supistuksia edelleenkään piirtyny käyrälle, vaikka ne oli jo semmosia että liikkeessä piti pysyä kokoajan.. Jäimme siis odottelemaan ja kerroin jo että tahdon sit spinaalin ku kipu yltyy sietämättömäksi...
Kolmen aikaan (kesäaikaa) sain kaveriksi lämpötyynyn joka helpotti kipuja jonkun verran ja samalla mulle laitettiin sit antibioottitippa (streprokokin takia), joten liikkuminen ei ollu enää yhtä vapaata ku aiemmin, huojuin sit vaan sängyllä edestakasin...
3.40 (talviaikaa) sain sit vihdoinkin spinaalin, kipu oli jo sietämätöntä ja kohdunsuu n.7cm auki.. Olo oli taivaallinen ku puudute alko levitä kehoon :saint: ja sit se alko, järkyttävä kutina joka puolella.. Mie sanoinki kätilölle et jos olis vaan mahdollista niin nyt haluaisin loikata lumihankeen :D Puudutteen ansiosta sian hieman torkuttua ja kerättyä voimia, mutta kohdunsuullapa ei tapahtunu enää mitän, joten sain tipan ja puolen tunnin päästä annostusta vielä tuplattiin ja alkohan tapahtua taas.. harmi vaan että puudutteen vaikutus lakkas samoihin aikoihin ja tuska palasi :/
Vähän ennen kuutta sain kipupiikin ja tehtiin taas sisätutkimus, 8cm auki ja lapsivesirakko pullotti ihan siinä kohdun suulla.. samoihin aikoihin alko tulla jo tarvetta ponnistaa joten kätilö puhkas kalvot ja 6.18 aloin ponnistamaan..

Tuntu että ponnistin ainaki 20min, mutta 9 minuutin ponnistamisen jälkeen syntyi pieni poikamme kello 6.27 :heart: pisteitä 9/9 ja ihme kyllä napanuora ei ollu kaulan ympäri (molemmilla aiemmilla ollu)

Koko synnytyksen kestoksi merkattiin 8h8min josta 1. vaihe 7h48min (pitempi ku eka synnytys), 2.vaihe 9min ja 3. 11min

Tuossa oli tarinaa, toivottavasti siitä jotain selvää saa, ku mulla ei tuo tarinankerronta hallussa oikein oo :D

tt ja kille-katariina 1vko
 
Onnea Jennyli ja Thor vaaveistanne! :flower:

Ja Hyvää marraskuuta kaikille marrasmasuille!

Ei tarvitse varmasti monen enää odottaa ensi kuuhun, että saa oman vauvansa syliin. :heart: Paitsi että itse saatan olla yksi joulukuulle asti odottavista, eli siinä tapauksessa jos tämä vauva haluaa mennä reilun viikon yliaikaiseksi.

Olen kyllä hieman samoilla linjoilla kuin Fiona71 eli vaikka vauvan kaipuu on jo kova, niin en silti halua että se syntyy ennen aikojaan, vaan vasta korkeintaan rv 39. Varmaan tämä johtuu siitä kun säikähti pari kuukautta sitten supistuksia yms. oireita ja joutui silloin jopa sairaalassa olemaan. Siksi tuntuu huomenna poksuva täysiaikaisuus ihan mahtavalta! :D

Moni näyttää kärsivän tässä vaiheessa univaikeuksista, mutta itsellä on nyt vaihtunut päälle sellainen kausi, että herään yöllä kun käännän kylkeä, mutta nukahdan välittömästi uudelleen. Enkä ole enää vähään aikaan tarvinnut nousta vessaaankaan ja sain viime yönäkin nukuttua peräti 9 tuntia :ashamed: Tsemppiä uniongelmaisille ja yrittäkää kerätä voimia vielä tässä vaiheessa!

Vauvan liikkeet on täälläkin vaimentuneet ja välillä pistää tosissaan huolestuttamaan. Mutta kun masua silittelee niin kyllä pieniä töytäisyjä tulee ylikin vaadittavan määrän. Ihme vain on, etten itse tunne enää läheskään kaikkia liikkeitä, sillä napa saattaa heilua hieman, mutta silti en itse tunne mitään liikettä. Kummallista...

Kohta täytyy lähteä kauppaan katsomaan josko löytäisin nojatuolin imetystä varten meidän makkariin. Keinutuolin olen perinyt mummolastani, mutta harmi kun se vie niin paljon tilaa eikä mahdu meille minnekään. Siinä olisi ollut kiva kiikustella pikkuisen kanssa.

Ludde 36+6
 

Yhteistyössä