MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - MEIDÄN KUU! (Ja vähän joulukuuta...)

Onnea kaikille vauvansa jo saaneille! :flower: :flower: :flower:
Ja tsemppiä teille jotka ette malta odottaa omaanne =)


Itsellä synnytys oli taas helppo, säännölliset supistelut alkoi tulla klo 6 lauantai aamuna, sairaalassa oltiin klo 8 (siinä vaiheessa supisteli 2-4min välein ja auki olin 5cm) ja tyttö oli maailmassa klo 10.09. Kivunlievityksenä käytin jälleen kerran ilokaasua (voisin antaa Nobelin rauhanpalkinnon sen keksijälle!!!) ja lopussa kun olin 8cm auki otin kohdunkaulan puudutteen joka ei tällä kertaa tehonnukkaan :/ Vaan jumitti avautumisen siihen 8cm ja alkoi silti ponnistuttaan niin perkeleesti. Loppu meni sitten niin että kätilö piteli väkisin käsin kohdunreunaa ja minä ponnistin että pää mahtui tulemaan. Ponnistusvaiheeksi merkittiin 4min. Tyttö sai apgarpisteiksi 10-10-10, eli täyden kympin tyttö. :heart: Ja niin IHANA! :heart:
Alapäähään ei tullut mitään jälkiä ja tikkejä ei siis tarvittu. Ainut muisto minkä tytön lisäksi sain on "ihana" peräpukama!
48h iässä saatiin lähtölupa kun kaikki oli hyvin, ihana oli päästä kotiin kun osastolle ei päässyt edes isä sikataudin takia! Kävi niin sääliksi sektioäidit ja ensisynnyttäjät kun isät ei saaneet kuin saattaa äiti ja vauva synnäriltä osastolle :/ Tämä käytäntö siis Oysissa nyt, miten muissa sairaaloissa on ollut?


Rakastunut Onni ja pikku "Martta" 3vrk
 
Se olis poksumispäivä taas. Täällä ei mainittavaa muutosta olotilassa, mutta neuvolassa tuli käytyä tänään ja huomiselle sain neuvolalääkäriajan. Yritän kyllä itseni ruinata edes käymään äippäpolilla (tai ainakin vähintään kunnon kopeloinnin alapäässä ;) ). Neuvolan täti oli sitä mieltä, että Taysissa ei herkästi käynnistellä jos ei ole ainakin sitä viikkoa mennyt yli, mutta mun tapauksessa vois ainakin kokeilla, josko tekisivät jo asian eteen jotain, kun mulla kuitenkin verenpaineet huitelee niin korkealla ja nuo suonikohjujalat vaivaa ja sen takia ei saa öisin nukuttuakaan.
No, mutta huomista odotellessa neuvolakuulumiset:
rv40+0 (39+0)
hb ei mitattu (ei mitattu)
pissa puhdas (puhdas)
rr 160/94 ja 148/100 (150/94)
paino 0g/vko (-100g/vko)
sf mitta 36 (34)
sydämen s
syke 138-143 (143-149)
liikkeet + (+)
tarjonta rt

Nyt ei sitten muuta kun ollaan ja odotellaan huomista. Fiilikset kuitenkin vähän positiivisemmat, kun ehkä mahdollisesti jotain edistystä asiaan tiedossa :)

Jennula ja poju rv 40+0 POKS POKS
 
Talvicci apollosta ei ole mitää kuulunu vähään aikaa.. ja Heinämassu(=Harhaanjohtaja?) niin on oman nyyttinsä saanut jo.. :)

thor jep.. niinhän tuolla lukikin että enteilee tulevaa synnytystä, mut voipi kuulmma mennä 1-7päivään ennen ku mitää tapahtuu.. suppareita odotellessa siis.. :D
 
Täälläkin oli neuvolapäivä tänään, eikä kyllä taaskaan mieltä ylentävä reissu. Proteiinit olivat nyt kahella plussalla, verenpaineet nousussa ja turvotustakin (mulla jotenkin kanssa nyt ihan loppumetreillä alkanut yht´äkkiä kertyä nestettä ihan tolkuttomasti) löytyy, niin epäilivät sitten olisko alkava raskausmyrkytys.
Torstaille kontrolli jolloin sitten katsotaan mitä tehdään. Odottelu siis jatkuu ja mieli ei ole kyllä kovinkaan korkealla, ei näy vielä loppua tälle kärvistelylle.
Alkaa monen viesteistä alkaa jo epätoivo paistaa, kuinka tää loppu onkin tällästä kärvisteluä, en olis osannut kuvitellakkaan... :kieh:
Kaikille jaksamista tasapuolisesti!!!

Liinamaria 39+5
 
Voi hemmetti sentään...sunnuntaina oli miehen siskon perhe meillä ja heidän tyttö oli kauheessa yskässä ja nyt se on ilmeisesti mulla sit...prkl..Toivottavasti ei oo sikainfluenssaa kun sen takia on just tän tytön koulusta ollu porukkaa roppakaupalla poissa :ashamed: Mikä hemmetti siinä on ettei voi 15v jäädä kotiin vaikka tietävät että on niin kovassa yskässä.No minkäs sille enää mahtaa..

Vauva viihtyy hyvin mahassa,ei supistuksia ,ei mitään,mulla vaan jalat turpoaa kun pullataikina,selkä hemmetin kipeä ja haarukset samoin..Voi jeesus että mä oon kypsä...ja tosiaan alkaa noi soitetlijat kypsyttämään :headwall: ja sitten ne jotka hokee että "nauti nyt kun vielä voit,lepää jne.." millä tästä nautit kun mitään ei jaksa tehdä ja joka paikkaan sattuu koko ajan.

hannanmamma 38+3 :heart:
 
nunneliini just luin jostain et monella kasvot olleet erinäköiset samana päivänä ku on sit synnytys käynnistynyt, tai et on ylähuuli ollu törrömpänä tai valkonen rinkula ilmestyny huulien ympärille ennen synnytystä, heh, mut voihan noihinki uskoa, josko sulla lähtö lähenis ku naamaki turvonnu, toivotaan ainakin :D

mä lähen nyt pienelle kävelylle näillä pullukkajaloilla, vaik hieman kyl jo laski turvotus..
 
hannanmamma03 yhdyn TÄYSIN sun sanoihisi, tästä on nautinto KAUKANA!!! mä en nauti pätkääkään näistä kivuista ja vaivoista ja siitä ettei pääse liikkumssn kunnolla eikä saa nukuttua jne.. ja eniten ärsyttää noi sanat niiden suusta jotka eivät ole raskaana vielä olleet!! |O

----> lenkille et selkäkivut vähenee :wave:
 
täällä juuri kotiuduttu sairaalasta. Univelka painaa, mutta olo on silti super onnellinen, poika on niiiiiin ihana :heart:

Tässä synnytyksestä:

Mitään merkkejä ei perjantaina vielä ollut synnytyksen alkamisesta, mutta niin sitä sitten heräsin viideltä lauantai aamuna kun pöksyt oli ihan märät. Soitin synnärille ja sanoivat että voisin vielä nukkua ja tulla sitteen 9-10 aikaan näytille. Vettä lorahteli housuun kokoajan. olimme synnärillä sitten yhdeksän aikaan, jossa mut laitettiin käyrälle. Supistukset oli noin 10 min välein mutta eivät pahemmin sattuneet vielä. Kohdunsuu oli auki kireesti kahdelle sormelle. mentiin kävelemään sairaalan pihalle, mutta siinä supistuksiin alko tulemaan tehoo ja kävely tuntu epämiellyttävältä, niimpä mentiin takas sisätiloihin. Päästiin sitten perhehuoneeseen odotteleen supituksiin tehoo. Pikkuhiljaa ne siitä voimistu ja menin suihkuun helpottamaan kipua. Suihkun jälkeen supistukset voimistuivat ja sain kipulääkettä lihakseen. Sain syötyäkin. Klo oli jotain 16.00 kun siirryttiin synnytyssaliin, supistukset alko oleen jo aika kipeitä. Menin taas suihkuun jonka jälkeen sain samanlaisen lihakseen laitettvan kipulääkkeen kun aikasemminkin. Siitä ei kuitenkaan ollu mitään hyötyä enää. kohdunsuu auki vasta kolmisen senttiä, epiduraalia ei voitu vielä laittaa. Tästä eteenpäin siihen saakka kun sain epiduraalin klo 19.30 oli yhtä tuskaa. Sitä kipua joka supistusten aikana oli ei voi sanoin kuvailla, jotain aivan järkkyä. Puol kasin aikaan kohdunsuu oli auki 4 senttiä ja epiduurali voitiin antaa (avauduin tähän asti siis aika hitaanlaisesti). Epiduraalia ei meinattu saada paikoilleen, kylkiasennossa koitettiin neljä kertaa eikä onnistunu!! |O Sitten menin istuun selkä sykkyrässä ja saatiin kerrasta paikalleen. Tosin puudutus jäi toispuoleiseksi eli toinen puoli oli hyvä mutta toiseen sattu niin saatanasti. Laitettiin sitten pumpun kautta lisää puudutetta jotta myös toinen puoli puutuisi. No siinä kävi niin että toinen puoli oli hyvä mutta toinen puutu aivan liikaa. En tuntenut toista puolta kropasta ollenkaan, mikä oli tosi pelottavan tuntusta. Jalat ei kantanu yhtään. Puoli kymmenen katottiin kohdunsuuntilanne ja yllätys: olin täysin auki! Ponnistusvaihe oli mielestäni synnytyksen helpoin vaihe, kesto 18 minuuttia. Tosin viimeinen pnnistus siinä vaiheessa kun lapsi oli j puoliksi pihalla oli aikamonen :eek: Ihana täydellinen poika syntyi klo 22.13, tuli siinä isilläkin onnenkyyneleet <3

Yhteenvetona voisin sanoo että supistuskivut yllättivät kyllä vaikka koitinkin varautua niihin mutta n tosin uskonut että jotain niin kamalaa kipua onkaan. Vaikka epiduraali ei ollut kohdallani pelkästään myönteinen kokemus, en ilman sitä olisi pärjännyt. Hatun nosto oikeesti niille jotka kykenee ilman vahvempia lääkityksiä synnyttään. Ja tosiian ponistusvaihesta itselleni jäi varsin myönteinen mieli. Synnytyssairaalasta ja henkilökunnasta myöskin, kiitos heille!

Tässä kuva ihanasta, uskomattomasta palkinnosta jonka saimme:



 
hui hui kun mua jännittää,aamulla 7.30 sektioon :heart:

en oikeen osaa keskittyä kirjottamaan mitään,mutta palailen sitten muutaman päivän päästä toivottavasti onnellisten vauva uutisten kanssa.tsemppiä kaikille muillekkin :wave:
 
loveangel, tsemppiä sektioon!


täällä taas muutaman tunnin supistellu kipeesti, mutta nää on vielä tosi epäsäännöllisiä. varmaan taas muutaman tunnin päästä nää loppuu täysin, miks ei vaan vois synnytys käynnistyä ilman näitä monen päivän epäsäännöllisiä suppareita :kieh:
 
täällä ollaan edelleen yhtenä kappaleena ja tänään muuten poksuu 39 :p

tänään on pitkästä aikaa ollu ihan normaali päivä mielialan kannalta, oon ollu tosi pahantuulinen monta päivää ja oon samalla tartuttanu sen kaikkiin muihinki täällä kotona niin kaikki ollaan sitte oltu ku per*eelle ammutut karhut :ashamed: tänä aamuna heräsin järkyttävän kipeisiin supistuksiin ja sitte ku nousin sängystä niin siihen ne loppu |O sitte pääsi itku ku alkaa olla niin turhautunu olo ku joka päivä on jotain vihjailuja siitä että olis synnytys lähellä ja sitten ei kuitenkaan pääse synnyttämään.. :ashamed:
nyt sais olla pari päivää ihan rauhallista ku mies ei pääsis synnytykseen mukaan vasta ku perjantaina ku minun äidillä on pari päivää töitä tuolla reilun 100 kilsan päässä niin siitä ei oo apua ja anoppi on kännissä niinku odotettiinki.. :kieh: mut tottakai se syntyy huomenna tai torstaina niin joudun yksin synnyttämään ja ku just tällä kertaa haluaisin miehen mukaan ku aikasemmin oon omasta tahdosta ollu yksin.

ONNEA KAIKILLE UUSILLE VAUVAUTUNEILLE!! :flower: :heart:

piipero86 & matkalainen 39 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mere79:
Vaatteista ulkolenkeille: Mitä kaikkea laitatte vauvalle päälle, jos lähdette vaunulenkille ja teillä on kopassa vielä äitiyspakkauksen makuupussi?? Oltiin eilen ekalla keikalla ulkona ja tuli laitettua aivan liikaa pojalle päälle!
Täällä aina vähän sama pohtiminen :) pikalenkkilupa kun saatiin synnäriltä jo sunnuntaille (viime siis) niin laitettiin nollakelille välipuku, villasukat, tumput, kypärämyssy ja ohut pipo.. Ei ollu jätkällä ilmeisesti vilu eikä liian kuumakaan niskasta päätellen :) ja oli siis äp-makuupussissa vaunuissa :)

Kuulumiset luettu!

 
Onnea vauvautuneille :flower:
Auts ellen tuo kuulosti pahalta :eek: Mä pelkään just jotain tollasta, että paikat aukee ääärimmäisen hitaasti! Palkinto tosin on tavoittelemisen arvoinen :heart: Kumpa sen siinä kivun kourissa sitten muistaisi... Itse oon ajatellut, että kivun sietää kun ajattelee, että sitä suuremmat kivut niin sitä todennäköisemmin vauvan syntymä on jo lähellä, mutta mutta...
Sain eilen kokea ekan ihan oikean supistuksen ja alkoikin pelottaa, että miten niistä selvii :(
 
jalkojen turvotus jatkuu.. :/

lenkillä käydessäni tuli muutama suht kivuton supistus mut jee silti, kun ei niitäkään ole moneen päivään ollut. sit huomasin ku tulin kotio että häpyluu on todella kipeä, ei voi painaa ollenkaan ku niin sattuu, kait se vauva ahtautuu alespäin tuolla? =) sais syntyä ens yönä, niin tuskaseks alkaa olo menee. paitsi et huomen oisin kyl menos kattoo kaverin vauvaa joka syntyi lauantaina, aah oma vauvakuume vaan kasvaa.. mut ennemmin synnyttäisin jo omani ku tiirailisin muiden nyyttejä =)
 
Merkkailen.

Ja tänään poksuu 39+0 :)

Huomenna äippäpolille käyrään.
Tänään tuli yksi ainukainen kipeä supistus, jee jee ;) Mutta limaa tulee silloin tällöin aina vähän, joten kai siellä kohdunsuulla jotakin tapahtuu..

Lasten isä on ylläri ylläri taas kännäämässä. On niin kovasti lupaillut tulla mukaan synnytykseen, mutta eipä hän sinne tällä menolla pääse. Miksei alkoholismiin voida keksiä toimivaa lääkettä? :/ En niin itsestäni välitä, mutta lasten kannaltahan olisi ihanaa jos heillä olisi kunnollinen isä, jolle he olisivat tärkeämpiä kuin alkoholi.
Vihainen olo :( Esikoista odottaessamme hän ei juonut mitään muutamana viimeisenä odotusviikkona. Nyt varmaan vaikuttaa se, että emme tosiaan ole enää pariskunta. Mutta voisi kuitenkin tukea minua! Grrrrr...
No, omaa tyhmyyttäänhän hän synnytyksen sitten missaa..

vihainen söpis ja neiti 39+0
 

Yhteistyössä