MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - MEIDÄN KUU! (Ja vähän joulukuuta...)

Vauva syötetty, josko nyt ehtisi paremmin kirjoitella :)

Perjantaina kovasti lenkkeilin koiran kanssa ja siivoilin. Myös tulisia tortilloja tuli syötyä ja vielä tämän jälkeen heiluteltiin miehen kanssa peittoja monen viikon tauon jälkeen toiveena päästä synnyttämään :LOL: No tämän jälkeen yllätyksekseni alkoikin tapahtumaan. Eli petipuuhien jälkeen meni n.1min jonka jälkeen alkoivat todella kivuliaat supistukset, näitä jatkui säännöllisesti ainakin tunnin verran, toiveet heräsivät tässä vaiheessa. Pettymys oli suuri kun supistukset rupesivat hiipumaan ja lopulta loppuivat kokonaan. Olo oli aivan normaali n.4 tunnin ajan. Illalla supistukset palasivat taas klo.20 aikoihin epäsäännöllisinä, mahakin rupesi tyhjenemään urakalla(oli muuten tuskallista istua vessan pöntöllä samalla kun tuli kova supistus). Supistukset tulivat säännöllisesti 5-7 min välein klo.23 eteenpäin. Puolenyön jälkeen alkoi vuotaa kirkasta verta ja päätin soittaa äitiyspolille ja kysyä onko normaalia, käskettiin tulemaan näytille varmuuden vuoksi. Sairaalassa olimme 1:15, otettiin vauvan sydänkäyrä joka normaali ja hoitaja teki sisätutkimuksen, kohdunsuu olikin jo 3cm auki. Hoitaja sanoi ottavansa minut synnyttämään, enään ei kotiin lähdetty. Supistukset olivat tässä vaiheessa jo kovin napakoita. Meidät vietiin synnytysaliin jossa kävelin huonetta ympäri klo.4 saakka, makuultaan/paikallaan en pystynyt olemaan, kivut olivat uskomattomat. Klo.4.40 kohdunsuu auki 5cm, sain epiduraalin joka auttoi heti. Sain oltua pitkälläni, ja kivut olivat poissa. Klo.6:00 kohdunsuu 9cm auki, sain pudenduspuudutuksen, tämän jälkeen kova painontunne kun vauva valui alaspäin. Yritin käydä wc:ssä mutta en saanut mitään tulemaan joten hoitaja katetroi. Klo.6:40 kohdunsuu auki 10cm ja aloin ponnistamaan. Ponnistin tunnin verran, vauvan pää näkyi mutta ei tullut ulos saakka vaikka kuinka yritin. Olin jo aivan väsynyt enkä jaksanut kunnolla ponnistaa. Lääkäri teki 7:50 päätöksen että auteaan imukupilla. Imukupin laitto ja imukupin käyttö sattui aivan mielettömästi, edes supistukset eivät tehneet niin kipeää. Tyttö syntyi vihdoin 7:54 vihreästä lapsivedestä, käsi poskella ja napanuora kerran kaulan ympärillä. Kaikki kuitenkin hyvin ja tyttä sai pisteet 9 ja 9. Itselleni tuli ensimmäisen asteen repeämä ja kuusi tikkiä. Vauva painoi 2915g ja pituus 47cm, ihana tummatukkainen pienokainen. Synnytyksen kesto: Avautuminen 7h40min, Ponnistusvaihe 1h14 min, Jälkeisvaihe 14min Yhteensä 9h8min.

Aika osastolla meni hyvin. Eilen kotiuduimme. Vauva aivan ihana, nukkuu ja syö hyvin :)

ellen- Etkös säkin Kanta-Hämeen keskussairaalassa synnyttänyt? Oltiin sitten samaan aikaan osastolla ja molemmilla syntyi vauvat Rv 39+2. Mutta niinhän me alussa sovittiin että synnärillä nähdään :LOL:

Nennii ja Pimpula 4vrk
 
Onnea kaikille vauvan saaneille :flower: :heart:

Sekä onnea kaikille jotka ovat nyyttiään lähteneet hakemaan :hug: :heart:

Halitan myös iiiisoosti teitä kaikkia jotka alatte jo tuskastumaan odotuksen loputtomuuteen :hug:

).( Täällä toivuttu jo aika hyvin ensimmäisestä rintatulehduksesta. Mutta täytyy sanoo että kylläpä veti kanttuvei kun kuume nousi tonne yli 39 :eek: Ei siinä enää paljon muuta jaksanu ku vauvan jotenki hoitaa vaikka särkylääkettäkin popsin ihan reippaasti.
Tais vasta siis antibiootit alkaa tepsiä (maanantaina alkoi ) ja tänään on tuo rintaki alkanu jo hellittää ja imettäminenki tuntua taas mukavalle =)
Muistakaahan siis mammat pitää rinnat lämpöisinä näin talvella!!! :attn: Ovat tosi herkkiä saamaan kylmää!

Maanantaina meillä kävi myös terveydenhoitaja kotikäynnillä ja oikein virkeäksi ja hyvinvoivaksi pojan totesi :heart:
Keltaisuuskin oli hänen mielestään vähäistä! =)
Syntymäpaino oli hieman ylitetty (250g tullut viikossa) joten maitoa on tullut ainakin vielä riittävästi.
Tykkään ihan hirveästi imettämisestä ja toivonkin että se onnistuisi mahdollisimman pitkään kuitenkaan asettamatta itselleni mitään sen suurempia tavoitteita =)

Mitähän sitä tähän nyt sitten muuta kuin että olen väsynyt mutta NIIN onnellinen :heart:

Jennyli+poika 11pvää
 
tonttupuvun ostin lindexiltä, 12,90 tais maksaa. oli sekä tytölle että pojalle. muuallakin varmaan on mut en jaksanu kierrellä, ostin vaan ton, vaikka aika yksinkertainen onkin.

kaverin vauvaa kävin ihasteleen äsken ja voi että se oli söpö!! :heart: nyt ei jaksais vähääkään olla ilman omaa vaavia..
 
Kaikkien kuulumiset luettu, mutta saman tien unohdin mitä piti kommentoida :ashamed:

Onnittelut kuitenkin kaikille vauvansa saaneille! :heart:

Mä olen niiden viimeisten joukossa sitten :p

Eilen kyllä tuli tuntuvaa supistusta, mutta kaikki loppui kun menin saunaan :headwall:
Tänään taas jonkin verran tuntuvaa harjoitussupparia ja masusta kuului räts! Ihan kuin olis joku katkaissut oksan :eek: Vettä ei kyllä tule tipan tippaa. Edellisen kohdalla kyllä napsui maha, mutta tuo räts oli ihan uus ääni mulle :LOL:
Myöhemmin meni sitten vatsa sekaisin ja ravasin vessassa totaalisella vatsan tyhjennyksellä. Josko se olisi vaikka merkki tulevasta...? :saint: Elättelee toiveita...mutta kirjoittelee täällä vielä kettuuntuneena kolmenkin viikon kuluttua B)
Tällä hetkellä vain kamala paineentunne alamahalla..pitäiskö lähteä koiran kanssa lenkille

:kieh:

Chira ja tyttöpötkylä rv 38+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja aamukastetta:
MÄ OLEN KYPSÄ!!!! |O |O |O :headwall: TAHTOO JO SYNNYTTÄMÄÄN..

RV: 39+6
Sama fiilis

:wave:

Käväisin tuossa tunnin reippaan lenkin kävelemässä, ei mitään muuta vaikutusta kuin kipeä ristiselkä.

Tai no sais vaikka pysyäkin tuolla mahassa ens maanantaihin ainakin jotta pääsis vielä oman terkkarin kanssa juttelemaan synnytyksestä jne. ja siitä milloin lähteä sairaalaan koska paikat auki jo sen 4cm. Miettiny et tuleekohan meille kiire, jos esim. mies on töissä ---> tyttö hoitoon ----> ite sairaalaan. Siinä saattaa mennä tunti jo tuossa hommassa.
Hermostuttaa toi lähtö sinne...

Nyt kinuamaan sitä mukavaa S:ää ;)
 
No niin, tässä nyt saanut luettua nuo ..pitkin päivää kun on taukoa :D

Onnittelut vauvansa myös jo saaneille..niitä olikin kans monta tullut! :flower:

Tässä mennyt aika imettämisen merkeissä melkein kun on kestänyt kun ei maitoa ole vielä niin paljoa noussut...nyt kyllä jo huomaa kun paisuu tissit joten tän kerran syöttö kestikin n. 15min edellisen tunnin sijaan :D

Eli tyttö syntyi siis 9.11.09 ja oli 3630g ja 53cm pitkä, pipo oli 34,5cm

Aamulla heräsin maantaina 6.20 samalla kiroen ai saa****** ku sattu :LOL:
meni hetki ku tajus et sehän oli supistus..ajattelin alkaa heti kellottaa
välejä koska se oli sen verran kova. Alkoi sitten tulee n. 10-15min välein,
mies olikin jo hereillä ja teki töitä koneella. Seurailin n. 30 min sängyssä
ja nousin sit ja sanoin et taitaa tulla lähtö.

Muksut oli naapurin tädillä hoidossa hoito/koulupäivän jälkeen ja jäivät yöksi.
Sairaalaan lähettiin sitten n. ysiltä. Siinä vaiheessa supistusten väli oli 5min.
paikkeilla.Välillä vähemmän.Just kun pääsin käyrälle alkoi kovenee sen verran
että supistuksen päätteeks tuli oksennus |O
Se on joka synnytykses ollu sama homma. Ei kivaa.
Tutkittiin paikat tietty myös ja olin tulovaiheessa 3cm auki ja kanavaa
n.5mm jäljellä. Kätilö meni sitten varaamaan meille huonetta ja tuli 11 aikaan
takas ja päästiin huoneeseen, niin just ku pääs sänkyyn ni mojova supistus.
Sitten niitä alkoikin tulee 2min välein ja oikeen kunnollisia.Tutkimus 4cm auki vasta |O
No lääkettä tietty halusin, ja spinaaliin päädyttiin. Että eka se ja sitten kalvojen puhkaisu.
Spinaalin jälkeen 4 mojovaa supistusta tuntui vielä, sitten lähti kipu.
Tutkimus tehtiin 12.20 aikaan, ja oli 9cm auki. Sitten 12.29 oli 10cm. Ja sain luvan
alkaa ponnistaa.Täs vaihees pyöriteltiin peukaloita hetki ja heitettiin vitsiäkin :D
Supistusten aikaan tuntui kyllä miten vauva laskeutui ja sitä olikin aikas mielenkiintoista seurata :D Ponnistus tarvetta ei kyllä sitten tullut.Vauvan pää siinä hollilla ja piti odottaa supistusta jotta ponnistais sitten.
No nekin laantu :LOL: tuli harvemmin..mut ei siinä lopuks mennyt kuin 8min kun tyttö oli sitten maailmassa. Tuntui kyllä kaikki kun se tuli ja ilman kipuja, kätilö ja opiskelija siinä topuuttelivatkin että ei saa työntää kun tää täältä liukuu :LOL:
Pää kun oli ulkona niin napanuora oli 2 x kaulan ympärillä ja sillä kätilö sanoi että työnnäpäs kunnolla et saadaan ripakasti ulos.Löysytti eka sitä napanuoraa. Aikas helpolla se sitten tulikin. Ei tikkejä eikä mitään.Pieni parkasukin pääs tytöstä :heart:
9/9/10 pistettä sai ja siinä sitten köllöteltiin 6h..odoteltiin lääkäri josko oltais päästy kotiin, mutta kun ei vauvalle ollu vaippaan tullut pissaa niin ei saatu polikliinistä synnytystä.
Mentiin sitten suosiolla osastolle ja päätettiin jäädä yöks. Kun kello oli kuitenkin jo seiskaan päin. Opiskelija ja kätilö olivat molemmat kyllä niin mielissään synnytyksestä kun se meni niin hyvin ja HILJAISESTI :LOL: En tietääkseni kyllä kertaakaan huutamanu missään vaiheessa. :D Puhina kyllä jossain vaiheessa koveni muttei mitään huutoja kyl tullu :D

Jäi kyllä tosi positiivinen olo ja ties vaiks menis ja pukkais vielä vitosen jossain vaiheessa :LOL:
Spinaalia suosittelen kyllä ehdottomasti. Epiduraalista mulle tuli päänsärkyä.
Sillä vähän pelkäsin tätäkin et jos tulee kun selkään sekin meni. Mut eipä tullut.

Onnea vielä muille jo nyyttinsä noutaneille ja pallomahasta vielä "kärsiville" tsempitykset!

Koitan tässä käydä lukemassa/kirjottelemassa kun kerkiän.. tää tuhisia tykkää olla välillä
imetyksen jälkeen hereillä ja tahtoo hetken päästä lisää :D
( pakko ottaa copy tästä, mun tuurilla koko teksti häviää kuitenki :LOL: )

CB- prinsessa 2pv
 
Onpas tänne tupsahdellut vauvoja :flower:

Täällä oon ihan hermona. Pari yötä mennyt tosi vähillä unilla ja huomenna aamusta sitten osastolle käynnistykseen... Viime viikolla ja eilen yritettiin käynnistystä akupunktiolla ja vauva siirtyikin selvästi alaspäin (näkyi mm neuvolassa sf mitan pienenemisenä) ja alkoi tuntua pieniä supistuksia iltaisin. Tänään olin vyöhyketerapeutilla, joka vahvisti ja käsitteli käynnistyspisteitä. Vielä ei tunnu juuri mitään. Paitsi kävellessä niitä samoja sukkapuikkokipuja. Mies ei pääse osastolle mukaan heti - vierailuaika on vasta iltapäivällä. Sekin vähän lisää jännitystä. Yritin kysellä tarkemmin käynnistyksen syytä, kun vauva on keskikäyrällä, normaalikokoinen ja voi hyvin. Ainut syy ilmeisesti on tuo mun raskausdiabetes, johon oon joutunut parin viikon ajan käyttämään insuliinia. Toivottavasti ei kuitenkaan veny tuo käynnistyminen viikkoon - sitäkin sanoivat että voi mennä pari päivää, tai viikko... Nyt saunaan ja kaikki loput keinot käyttöön, jos vaikka alkaisi nyt yön aikana jotain tapahtua. Olisi paljon mukavampi odotella synnytyksen alkua kotona, kuin osastolla. Saa nähdä tuleeko uni ollenkaan.

Jännitys näyttää edelleen purkautuvan mulla siivoamisena ja eilen jo väitin miehelle, etten synnytyä mitään lasta ennenkuin vaatehuone on siivottu :kieh: Mies parka!

Pomelo ja vauvuli 39+6
 
:wave:

Vihdoinkin pääsin koneelle!!!!
Joo, tositoimiinhan sitä päästiin sitten ja tuloksena siitä poika 51 senttiä ja 3080 g. Syntyi Tays:ssa ja raskausviikolla 39+3. Mulla oli siis kaksi laskettua aikaa ja sairaala näytti laskevan menkkojen mukaan kun neuvola laski ultran mukaan. No, samapa tuo nyt sinänsä....

Voisin vähän kertoilla tähän kuinka kaikki tapahtui ja sitten alan kahlata kaikkien kuulumisia läpi :) Uteliaana odotan mitä kaikkea täällä on oikein tapahtunut :)

Sunnuntaina kahdeksan aikoihin sitten miehellä heräsi halut siinä määrin, että harrastettiin hieman helliä hetkiä ensimmäistä kertaa sitten varmaan kahteen kuukauteen. Yhdentoista jälkeen illalla lähdin käymään vessassa ja lapsivettä holahti pikkareihin jonkin verran. N. puoli tuntia tai tunti myöhemmin alkoi supistella ja supistukset voimistuivat ja säännöllistyivät melko pian. Puoli kahden aikaan supisteli viiden minuutin välein melko kovasti, sairaalaan lähdettiin puoli kolmelta. Vastaan ottanut kätilö ei uskonut että oli lapsivettä vaan kurkki taskulampulla sidettä ja käski kävellä käytävällä kaksi tunti ennen kuin menin uudestaan käyrille. Silloin olin hänen mukaansa vasta sormelle auki :eek: Kyllä niin kipeää teki jo silloin, että kauhulla odotin tulevaa :$ Viideltä pääsin osastolle ja silloin kyllä jo huusin, siellä olin jo neljä senttiä auki ja sain epiduraalin, joka maailman paras keksintö!!! En osaa sanoin kuvailla sitä hyvän olon tunnetta mikä tuli kun ne jumalattomat kivut loppuivat!!!! Ponnistusvaihe ei sinänsä sattunut, mutta olin niin väsynyt ja pelokas, että teki kurjaa. Kauhea paineen tunne lantiossa ja luissa. Huh huijaa, onneksi se urakka on ohi ja palkinto siitä aiva uskomaton :heart: Nyt tuntuu pahalta kun viela sunnuntai iltana ajatteli, että onpa ärsyttävä olio kun puski niin kovasti vatsassa :ashamed:
Synnytyksen kokonaiskesto oli 6h 50 min. Ponnistusvaihe 10 min.

Tänään päästiin kotiin, joten saa nähdä kuinka arki lähtee kulkemaan :) Oih, tätä hassua tunnetta :heart:

Paljon tsempityksiä kaikille vielä nyyttiänsä odottaville!!!!!!! Nyt yritän päivittää itseni kaikkien kuulumisten tasalle...

Milliz + toukka 2,5 vrk :heart: :heart:
 
Taallahan on tapahtunut hurjasti silla aikaa, kun itsekin olin paketin noutamassa vesien menon jalkeen viime viikolla. Pitaa lukea kaikki jutut kunhan aikaa on vahan enemman. Onnittelut joka tapauksessa kaikille vauvautuneille! Meidan tyttovauva siis syntyi 6.11. (rv 39+5) mittojen ollessa 3190g ja 49,5cm. Tulen kirjoittamaan kertomuksen pitkan synnytyksen kulusta toisella kertaa, nyt ei riita energiaa. Paljon tsemppia viela odottaville, kylla se aika koittaa jokaiselle ennemmin tai myohemmin :)
 
mulla on tosi outo olo.. :/ päätä ja hartioita meinaa juilia ja iltapäivällä huimasi ihan kiitettävästi ja päätä särki, ihan niinku kännissä olis ollu, otin sitte panadolin ja vähä kauhun sekasin tuntein menin hetkeksi nukkumaan, tuli sairaalloinen pelko että ei saa nukahtaa ku tuntu että en ehkä enää heräkkään :eek: :( :ashamed: no jospa huomenna olis selvillä että sairastuuko sitä vai ei ja jos sairastuu niin sitte ei ole kyllä enää kiire synnyttämään ja toivottavasti ei oo mikään possutauti tulossa.. :/
mut nyt painun pitkälleen.

piipero86 & matkalainen 39+1
 
Merkkailen taas.

Ihana lukea muiden synnytyskertomuksia! :)

Täällä tullut limaa pitkin päivää ja mahassa ollut kuin menkkakipua. Mutta ei kai tämä täältä minnekään vielä synny :D

Indo Olipas kiva kuulla etten ole ainut joka miettii että tuleeko rakastamaan uutta tulokasta. Välillä on oikein huono omatunto kun ei ole tunteet niin voimakkaat mitä esikoista odottaessa.. :ashamed: Mutta eiköhän se äidinrakkaus syty sitten viimeistään kun saa pienokaisen puskettua maailmaan :LOL:

söpis 39+1
 
Tervehdys tauon jälkeen ja hurjasti onnea pienokaisen saaneille :flower: :hug:

Meille syntyi 5.11. klo 18.44 suloinen tytär, painoa oli 3960g ja pituutta 51cm.

Kotiuduin pienokaisen kanssa vasta eilen, maanantai-aamuna iski oikea tunteiden vuoristorata enkä osannu muuta ku itkeä. Kätilö meinasi että sitä se maidon nouseminen teettää. Sen vuoksi totesin että parempi olla vielä yksi päivä siellä kun milläs mä olisin kotona saanu itteni pidettyä rauhallisena lasten kanssa. Tyttö on erittäin hyvä syömään sekä nukkumaan. Viime yönä nukkui yhden n.5,5-6h pätkän kerralla. Isoveljet on innoissaan, nuorempikin sanoo aina minun siskoni :heart: Esikoinen ... ihana vauva, silittelee, pusuttelee ja haluaa pitää sylissä ja hienosti osaakin pitää :)

Itsellä olo kotiintulon jälkeen ollu melko hyvä vaikka vatsa on vielä kipeä jonkun aikaa. Huomenna pitäisi käydä terkkaris hakaset poistattaa. Katsoo nyt suostuvatko ottamaan jo vai pitääkö mennä pe uudestaan käymään. Neuvolan täti tulee pe iltapäivällä kotiin punnitsemaan tytön. Yks on mitä en edellisestä sektiosta muistanu niin se kuin kauheesti mahaan voi sattua kun nauraa :eek: Yhtä tuskaa ku maha hytkyy ja haava on vielä arka. Huvittava näky varmaan ku mä pitelen mahaa ja nauran kyyneleet silmis ku samalla sattuu. Mies kyl sano et onneks nauran herkemmin ku itken. Kun muistais vaan miten kauan se nauraminen sattuu :headwall:

Nyt täytyy istahtaa hetkeksi sohvalle ja sit painaltaa peiton alle nukkumaan. |O

Hyvää loppuraskautta vielä pienokaistaan odottaville !!!
 
Hei!

Tulin vierailemaan teidän ketjuun ja lukemaan synnytyskokemuksia sekä vauvauutisia.
Onnea kaikille vauvansa saaneille ja tsemppiä teille, jotka olette vielä yhdessä koossa :wave:

Rintatulehduksesta oli puhetta. Minullekin se valitettavasti iski 3 kertaa. Sain ekan lapsen aikaan hyviä vinkkejä, joita aion käyttää seuraavankin lapsen syntymän jälkeen: oma kaulaliina rinnoille ulos lähtiessä. Myös säämiskä rintaliivin sisään on todella hyvä eriste kylmää vastaan. Jos/kun imetys sattuu alkuun, lansinoh-voide sekä kaalenlehdet rintaliivin sisällä auttoivat. Joten onnea teille myös imetykseen, jos siihen hommaan ryhdytte :flower:

Terveisin maaliskuun mussukoista hieman kärsimätön odottamaan loppuun asti
momtoo +pikkukakkonen rv 23+3
 
Tällä mammutilla on kyllä sisäinen kello nyt sekaisin..tuli sit taas nukuttua ne maagiset 4 tuntia :snotty: voi kyl johtua tästä hemmetin flunssastakin..en tiiä pitäiskö huomenna vaan tunkea lääkäriin.. :headwall: joka paikkaan kolottaa,mahaan sattuu kun yskii,välillä on kuumeinen olo ja välillä ei....kamalaa.. :/

hannanmamma 38+5
 
Kamala yö takana. Kahdentoista jälkeen alkoi supistelemaan, epäsäännöllisesti tosin. 4 maissa heräsin aivan järkyttävää supistukseen, ja siitä lähtien supistuksia on tullutki 10-15min välein. Jos tänää jotain tapahtuis! Huomenna ois käynnistyskin, et pari päivää enää korkeintaa!
Onnea kaikille niille, jotka on vauvan jo saaneet. :) :heart:

HEinu ja poitsu 42+1
 
Kiva lukea synnytyskertomuksia. =) Odotan kyllä innolla että pääsee itsekin tositoimiin!

Pomelolle onnea käynnistykseen! Ja onnea vauvan saaneille ja niitä onnekkaita jotka pääsevät sitä kohta hakemaan! =)

(.) nukkunut nyt jo kaksi yötä ihmeen hyvin, yhden kerran kävin vain wc:ssä viime yönä ja nukuin muutenkin kuin tukki! Ihanan levännyt olo. Menkkamaista särkyä edelleen, hieman supistuksia, otin Panadolia ja nyt ei tunnu mitään =)

momtoo kiitti vinkeistä, mulla ei rintatulehdusta onneksi ollut esikoisen aikaan, toivottavasti ei tule nytkään.
Nyt aikomuksena imettää niin kauan kun hyvälle tuntuu, esikoisen kohdalla lopetin 7-8kk iässä kun yöt meni hulinaksi...

Mut nyt puuhaamaan! :wave:

Nunneliini 39+3
 
:attn: Ovatkos meidän alkupään odottajat Milli82 ja apollo80 jo vauvansa lunastaneet? Alkaa olla aika hyvin viikkoja jo... :whistle:

Täällä menee oman kullan kanssa oikein mukavasti, tyttö on rauhallinen nukkuja ja tyytyväinen kun saa olla sylissä. :saint: Lisämaitoa menee jo hurjasti, vaikka tissillä viihdytäänkin - kerralla juo tissittelyn jälkeen jo 80ml pullosta! :eek: Iso tyttö, iso nälkä...

Huomenna tulee jo kaksi viikoa täyteen, aloitetaan siis d-vitamiini ja saadaan lupa ulkoiluun. Uskomattoman nopeasti taas viikot menevät kun sai Idan maailmaan, sitä ennen aika mateli - tiedätte varmaan tunteen odottajat? ;)

Tässä kuva rinsessasta unten mailla, meillä ollaan niin vaaleanpunaista että! :LOL:



thor ja Ida 1vko 6pvä
 
Kuulumiset kuitattu luetuksi, ja samalla ONNITTELUT UUSILLE VAUVAUTUNEILLE :heart:

Ihanaa lukea muiden synnytyskertomuksia, samalla omaa odotellen, kun ei yhtään voi tietää, koska se lähtö sitten tulee, ja miten alkaa ja mihin vuorokauden aikaan. Kieltämättä alkaa vähän panikoimaan ennakkoon :whistle:

Omaan napaan ei mitään mainittavaa, kävelykin tuntuis nyt helpommalta mitä aikaisemmin.

Kuiskaten 38+5
 

Yhteistyössä