*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - SYYSKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

Kiitos Röhkypossu vinkistä, pitää katsoa, jos meidän lähikaupasta löytyisi :)

Kiitos myös Näkymättömälle Ninnilleja Pelagialle vinkistä! Voisi yrittää semmoista vielä. Mua vähän pelottaa, kun edellisen synnytyksen jälkeen menetin verta sen verran, että sain verensiirron, jolla vointi koheni melko hyvin, mutta hb nousi vasta monen kuukauden viiveellä takaisin lähellekään normaalia. Se siis painui synnytyksen jälkeen vähän alle 90:n, kun oli ennen synnytystä ollut kuitenkin yli 120 :eek: Senkin takia siis hieman stressaan, jos se olisi alkujansakin kauhean alhaalla ja sitten mahdollisesti romahtaisi taas yhtä alas tai alemmas... Se vaikuttaa ikävästi myös vauva-arkeen totuttelussa, olisi hienoa tällä kertaa kokea se alku hieman energisempänä :D

Emmama: Musta tuntuu, että nuo samat sarjat on pyörineet jo pari vuotta moneen kertaan (perusuusintojen lisäksi) . Esikoisen syntymän jälkeen niitä aloin katsomaan, niin kovin tutulta näyttää edelleen. Sama kuin Faktalta tuleva Vauvatalo-sarja. Se oli tosi mielenkiintoinen, kun ekan kerran katsoin läpi, mutta edelleen pyörii samat jaksot, ties kuinka monetta kertaa. Toivottavasti alkaisi vielä joku ennen näkemätön sarja, niin olisi taas imettäessä tuijoteltavaa :LOL:

Toivotaan, että Pelagian vauvallla on kaikki hyvin!
 
Heipä hei! :wave:

Neuvolassa käyty, ei ihmeempiä siellä..

Rv 34+5 (32+6)
paino +969 :whistle: (+250)
turvotus ++ (++)
paineet 112/76 (108/74)
pissa puhdas
SF 35,9 (34) :p
RT
:heart: 140 (140)

Isohan tuo SF mitta on, mutta ei ole sentään enää noussut niin julmetusti... Kokoseuranta on äippäpolilla ensi viikolla, saas nähdä vieläkö ennustavat reilusti yli nelikiloista! :eek:

Hyviä neuvola kuulumisia muillakin, :flower: TT sulle jo kommentoinkin FB:ssä että kuulumisia ootellaan.

Pissavaivoista kärsitään täällä kanssa - lirahtelee kyllä tosi helposti. :ashamed:

Pelagia olen myös kuullut, että noita sydämen rytmihäiriöitä on yllättävän useasti pikkuisilla, mutta korjaantuvat itsekseen :hug: sinne kuitenkin!

Emmama täällä ei uskalleta enää mennä uimaan, kun on paikat auki, muuten sille ei kai ole estettä. Meillä on nyt uusi Mazda 6 ja siis toinen lapsi tulossa, mutta kyllä on kovin ahdasta... Istuimet vievät kuitenkin niin pirusti tilaa ja meillä vielä lähes 2 metrinen isäntä, jolla pitää olla istuin ääriasennossa takana. Katsotaan pärjätäänkö tällä vai pitääkö vaihtaa tila-autoon.

Itse haaveilen Chrystler Voyagerista, jossa olisi V6 kone ja kunnolla tehoa kanssa, mutta se vaan vie pirusti bensaa... :x Meidän perheessä minä olen se autohullu, jolla pitäisi olla aina uusi ja tehokas auto alla. :whistle: :ashamed: Mies toppuuttelee, sillä on ollut ajokorttinsa ajan 17 vuotena kaksi autoa, joista viimeisin oli iänkaikkisen vanha bemari. Itse taas ajoin ajokortin vasta muutama vuosi sitten ja olen omistanut jo kuusi upouutta autoa, mukaan lukien täysin älytön ostos: ihana punainen urheiluauto. :LOL: No, nyt kun ollaan laitettu miehen kanssa hynttyyt yhteen, niin olen sitten pitäytynyt tuossa "järkevässä" Matzdassa jo pari vuotta, saas nähdä koska saan periksi autovimmalleni seuraavan kerran.

Oli vähän off topic, sorry!

thor ja rinsessa 34+5

 
Heipat täältäkin!

Kuulumiset luettu taasen kaikilta!

Meillä on siis kolmas tulossa ja ford c-max on autona meillä. Se on ihan huippu ajaa, siinä istuu vähän korkeammmalla ja taakse menee kolme istuinta heittämällä. Litroissa säilytystilaa on enemmän kuin perusfarkuissa mutta takakontti on lyhyempi ja se kyllä rajoittaa hieman, jos on kaksi ratasikäistä. Meillä ei ole kuin tämä tuleva ja hänelle matkarattaat reissuja varten, joten meille toimii kuin nakutettu tuo malli. On vielä kivannäköinenkin mielestäni, mutta joillekin Ford taitaa olla ehdoton ei. Meille tämä on kolmas Ford ja seuraavakin tulee olemaan sitten isompi S-Max, niin tyytyväisiä olemme olleet.

Meidän esikolla on tänään synttärit ja olemme jo hieman herkutelleet :p Varsinaiset kekkerit pidämme sitten sunnuntaina ja kaverikemut ensi viikolla.

Tänään mietin, että mikä minua oikein ahdistaa ja tajusin, että ahdistaa jo tulevan viikonlopun työyöt, kunnes hokasin, että eihän niitä olekaan. Meikä on mammiksella!!!

Kivaa viikkoa ihanat pallomasut :heart:

M. ja Itu 31+3
 
Iltoja! =)

Myös täällä lirahtelee jos ei muista laittaa jalkoja ristiin kun aivastaa. Välillä siitä huolimattakin... :snotty: Asiaan liittyen tai sen sivusta: Onko kellään muulla ilmennyt vastaavaa "vikaa" raskauden aikana?

Seksi luistaa yhtä hyvin tai jopa paremmin kuin ennen raskautta. Itseäni on alkanut vaivata eräs minusta hyvin nolo asia, mutta miehen mielestä ihan huippuhienoa :LOL: Olen alkanut viimeisen kuukauden aikana ejakuloida kun laukean. Aluksi olin ihan nolona, kun olin sata varma, että pissat pääsi, kun kerta sitä pissaongelmaa on ollut. Sitten kun se sattu uudelleen, niin olin varma että ei ollut pissaa, koska olin juuri ennen käynyt pissalla ja heti seksin jälkeen. Lisäksi oon hysteerisenä haistellut lakanoita.. :ashamed: Onko kellään muulla ilmennyt raskauden aikana vastaavaa? Mies tosiaan on onneksi ihan innoisaan. Kokee kait olevansa joku supermies ;) En kyllä kestäis jos mieskin haistelis niitä lakanoita! :$

anilja33+2
 
täällä ollaan kotona taas :D

Eli sairaalassa on käyty puolitoista viikkoa makaamassa..Nyt ei enää estellä, joten pääsin kotiin. Kanavaa on 1 sentti ja sormelle on auki, iisisti pitää nyt vaan ottaa.

Lueskelen kuulumisia paremmalla ajalla :wave:

H ja Ella 31+4
 
Multa on taas jääny poksumiset ja neuvolakuulumiset kirjoittelematta, en vaan oo kertakaikkiaan saanu aikaiseksi, vaikka joka päivä käynkin täällä lukemassa jutut :ashamed:
Eli maanantaina oli neuvola: (edellisen neuvolan lukemat)
rv32+6 (30+1)
pissa: puhdas (puhdas)
Hb: ei mitattu (135)
RR: 168/90!! (164/98 ja 154/94) ->kotona neuvolan jälkeen 124/83
Paino: +565/vko (+166vko) Vielä -2kg ekan neuvolan painosta :)
Sf:31 (28)
Sydämen syke: 132-147 (134-153)
Liikkeet: ++ (++)
Turvotus:- (-)

Neuvolantäti vähän kopeloi masua, ja oli sitä mieltä että nyt herra olisi kääntynyt rt, sitä mieltä olen kyllä itsekin ollut potkujen paikasta päätellen, viimeksi neuvolalääkärissä kun köllötteli vielä poikittain.

Suonikohjujalkani ovat olleet nyt ihmeän hyvät, tosin ehkä sillä on osuutta asiaan, että saan olla kotona ja tehdä sen mikä hyvältä tuntuu, ja niin kauan kun hyvältä tuntuu :)
Verenpaineet tuottaa tuskaa, kovasti on heittoa sekä ylä- että alapaineessa. Ihan muutaman minuutin sisällä heittelevät usealla kymmenyksellä, se aiheuttaa päässä inhottavan tunteen, ei huippaa, tai näy tähtiä, päätä ei ns. särje, mutta semmonen pönttö olo päässä on aina kun paineet heittelee. Levolla pysyvät kotona kohtuulukemissa, mutta sitten kun ei ehdi levätä, niin kyllä 140/90 raja ylittyy.
Muutama yö on tullut nukuttua huonosti, kun vauva on myllännyt masussa niin kamalasti. Selällään ei kohjupohkeiden takia voi olla ja kummallekin kyljelle monotetaan. Vessassa saa juosta vähän väliä, ja närästää. Huonot yöt alkaa pikku hiljaa kostautumaan. tänään on niin isäntä kun lapsetkin saaneet huutia :whistle: Niin asiasta kuin vähemmän asiastakin. Muuten olen huono marmattamaan asiastakin, mutta tänään on kyllä tullut ilmaistua kaikki asiat mitkä ovat vähänkin harmittaneet. Siinä kiukunpuuskassa tuli sitten tehtyä viikkosiivouskin :)

Eiköhän siinä ollut juttua kerrakseen.... oli jotain muutakin mitä piti kirjoitaa/kommentoida, mutta nyt ei tuu mieleen, mitä se oli.

Jennula ja poju rv33+1
 
Täällä poksutaan taas, 34+0!

Kuulumiset luettu.

Kiva kuulla myös susta harhaanjohtaja!

Autoista on ollu puhetta. Meillä on opel zafira. Semmonen pienemmän mallinen tila-auto. Takakontissa on hyvin tilaa ja on mukava ajaa, kun on kanssa vähän korkeemmalla. Meillä kans kolmas lapsi tulossa ja on tullu mietittyä noita istuin asioita. Ei tossa mun mielestä sen tilavampi se takapenkki oo, kun meidän vanhassakaan autossa. Mutta testannut olen, että sinne kolme mahtuu :D

Huomenna aamusta olis sitten taas ultraan meno. Nyt siis kontrolli sen lapsiveden vähyyden takia. palailen sitten kertomaan uutisia!

Sonja ja poju
 
Heippa!

Täällä kans oli neuvola tänään, ja kaikki ihan ok. Painoa oli tullut vähän reilummin tällä kertaa (800g/vko) mutta en saanut siitä huutia, kun muuten on tähän asti kertynyt yhteensä "vasta" 9kg (musta toikin tuntuu kyllä tosi paljolta:D)

Meillä ei tosiaan ole synnytystapa-arviota täällä pääkaup.seudulla automaattisesti mutta sain kinuttua lähetteen sellaiseen, kun toi synnytys niin kovasti pelottaa.. (tai tällä hetkellä eniten toi vauvan koko joka on ilmeisen iso viime ultran perusteella). Uskon että toi käynti varmasti jeesaa ja meen sitten paremmalla mielin synnyttämään:) Se tehdään ilmeisesti viikolla 36 tai 37. Ja jos vauva onkin oikein iso jo silloin niin voi mahdollisesti miettiä myös käynnistystä hieman aikaisemmin. mä nyt vaan oon tämmönen jännittäjä, ei maha mitään :ashamed:

Poitsu on ruennut ihan tosissaan möyryämään, tuntuu että venyttelee jalkojaan jatkuvasti ja koko maha muljahtelee puolelta toiselle.. Viime yönä tuntui etten saanu ollenkaan tän takii nukuttuu.. tänään sama meno jatkunu,.. neuvolantäti vaan tuumasi että taitaa tulla vilkas poika meille kun sama möyryäminen oli käynnissä myös sydänääniä kuunnelles :D

t.Sandy 33+6 (puolilta öin POKSUU 34+0!! JEE!! Vauva olisi siis melkolailla valmis syntymään jo :))
 
Illan virkku täällä taas... :wave:

Kiitos tuestanne tuossa sydänasiassa :heart: . Paljon on tullut nyt netistä etsittyä tietoa noista sikiön rytmihäiriöistä ja yllättävänkin yleisiähän ne tosiaan ovat. Olikohan noin 10%:ssa raskauksista jossain vaiheessa sydämen sykkeessä epäsäännöllisyyttä, joka useimmiten häviää jo ennen lapsen syntymää. Äitipolin aika ei ole vielä tullut mutta eiköhän se ensi viikolle mene. Siitä olen kyllä onnellinen, että jos onkin kyse jostain pahemmasta sydänviasta niin se selvinnee jo noissa tutkimuksissa ja näin ollen vauvan on mahdollista saada tarvitsemaansa hoitoa heti syntymänsä jälkeen. Mutta edelleen tietysti kovasti toivon, että kyseessä on vaan ohimenevä rytmihäiriö.

Thorilla on sama toive auton suhteen kun mullakin :p . Eli sellanen Chryslerin Grand Voyager-tila-auto olis meillä aikeissa vaihtaa. Tällä hetkellä meillä on farmaribemari ja Mersun maasturi. Istuimet on niitä isofix-kiinnitteisiä eli niitä ei pysty siirtelemään yhtään laidemmaksi, että saisi siihen keskelle yhden istuimen mahtumaan paremmin. Bemariin en ole edes ikinä kokeillu laittaa kolmea istuinta vierekkäin. Mersussa on muutaman kerran ollu yks istuin selkä menosuuntaan ja kaks kasvot menosuuntaan ja ne on mahtunu siihen just ja just. Me asutaan täällä maaseudulla ja paljon tulee autolla lasten kanssa liikuttua, joten siksi arvostan suuresti sitä, että auto on tilava ja käytännöllinen.

Uiminen on tosiaankin sallittua ainakin niin kauan, kun "paikat" ovat kiinni. Tokasta lapsesta kävin kyllä uimassa vielä tosi lähellä synnytystäkin. Silloinen kokenut neuvolantätini (aikaisemmin kätilönä toiminut) sanoi, että uimahallissa uiminen on turvallista, koska vedessä ei siinä käytettävien kemikaalien vuoksi bakteerit viihdy.

Aamulla perhekahvilaan minne paikalle saapuu ihka oikea poliisiauto. Pääsee lapset näkemään millainen se ah, niin ihmeellinen, poliisiauto onkaan sisältä.

Pelagia 34+2
 
Sonja R meillä kans opel zafira :wave: (tai mulla, miehellä on toyota land cruiser) ja tykkään siitä kovasti. Vaihdoin siihen jotta mahutaan kaikki 6 jatkossa kyytiin tarvittaessa, muuten mennään kyllä miehen autolla jossa paljon enempi tilaa..

kiva, että muilla hyviä neuvolakuulumisia kans =)

ja harhis kiva ku kävit ilmottamassa itestäs, täällä oltiin jo ihmeissään mihin oot hävinnyt :hug:

mulla tänään ip kättärillä se ylimääräinen ultra, jännittää ja suorastaan pelottaa että eikai sieltä löydy mitään ikäviä uutisia... :ashamed: ilmottelen kun oon käynny siellä.

iloista päivää massukit :flower:

tupuna ja pokken 32+4 :heart:
 
Huomenet, täällä epämiellyttävä herääminen, ei tällä kertaa suonenvetoon vaan tunsin, kun jotain valuu reisiä pitkin... pariin otteeseen lirahteli, verta ei ainakaan, eli joko lapsivettä TAI valkovuotoa. Mistä sen tietää, kumpaa se on? nimimerkki: kalvot aina synnärillä puhkaistu.
 
Kuulumiset luettu :wave:

Ja Tupunan ja sonjan ultrakuulumisia tänään odotellessa ;) :heart:

Poksumatta jäi mullakin tiistaina, nyt mennään siis rv 33+2 :heart:
Masussa kaikki hyvin mutta voi tätä mun pää parkaani :ashamed: Olen todella kireä :ashamed: Ja räjähtelen mitä pienimmistäkin asioista ihan suotta! Eniten säälittää pojat jotka ei kyllä oo ansainnu sellasta raivoomista mitä välillä pidän :ashamed:
Kaippa tämä johtuu väsymyksestä ja vaikka en mielestäni synnytystä kovin ajattelekkaan niin ehkäpä se kuitenkin on alkanut alitajuisesti stressaamaan! Mä vaan en niin millään odota sitä synnytystä vaikka ei mulla mitään suoranaista pelkoa/kammoakaan ole :/
Lisäks ehkä raivostuttaa myös se että olisin niin helkkarin läheisyyden kipeä mikä on kyllä meillä ihan minimissään...ei vaan oo aikaa tai jaksamista :ashamed:

Autoista täällä on ollut puhetta?!
Kertokaapas Tupuna ja Sonja kaikki puolet tosta Opel zafirasta :wave: :attn: Onko hyvä ajaa? viekö paljon bensaa? mitä vuosimallia teillä on ja mitä hintaluokkaa? Onko ne 2 lisäpaikkaa takakontissa ja käytettävissä vain tarvittaessa?
Entä kannattaako ostaa vm. -99 tai 2000 zafiraa vai pitäiskö satsata heti vähän uudempaan?!
Mä oon nimittäin tota samaista autoo nyt netissä katsellut ja etsiskellyt ;) Toinen on sitten Renault grand scenic!

Tällähetkellä meillä on Ford Mondeo isännällä ja mulla Nissan Almera ja tää nissani lähtis sitten vaihtoon! on niin pieni että ei sillä kuljettais mitenkään kaikki yhdessä eikä takapenkille mahdu 3 istuinta! Nyt jo ahdasta kun käy kaupoillakin niin ei meinaa tavarat mahtua kyytiin...saati kun olis vielä vaunut ym. mukana!
Mutta kun sitä joutuis taas ottamaan lainaa tuon auton takia ja entisiäkin on :/ Siksi tässä vähän mietityttää auton hinta siis se kuinka paljon uskaltaa laittaa ja kykeneekö sitten hoitovapaalla hoitaa lyhennyksiä?! :/
Tosin pystyyhän sitä aina pankin kans sopimaan sellasista väliaikasista muutoksista ja maksaa sitten taas enemmän kun palaa töihin...

Nyt alan imuroimaan ja siistimään tätä sikolättiä! Ja sitten kutsuukin iltavuoro |O
 
Huomenta! =)

Autoista on ollut puhetta. Meiltä löytyy Chrysler Grand Voyager ja me tykätään! =) Meillä kun on nyt 4 lasta + 1 vkl lapsi ja viides (6) tuloillaan, niin pakostakin on oltava. Tosin eipä mahduta enää koko sakki siihen jos miehen lapsi on täällä. Harvemmin on kyllä mitään reissuja niin että kaikki olis lähdössä. ja jos tulis sellainen reissu vaikkapa kesäreissu niin esikoisen voi laittaa koneella tai junalla menemään. Harvemmin mennään pitkiä matkoja niin että miehen lapsi olis mukana ja harvemmin esikoinen lähtee kyläreissuille enää mukaan.
Kulutus on toki suuri, mutta mukavuus sitäkin parempi :D Koiratkin mahtuu hyvin jalkatilaan ja konttiin vaikka mitä. Jotkut sanoo että sähkövikoja olis paljon, mutta eipä meillä ole ollut muuta kuin toinen sivuovi joka aukeaa vain kesäisin nappia painamalla. Sekin on ihan korjattavissa oleva vika, kun mies sais vaan aikaiseksi, jotain likaa kertynyt jonnekin?
Istuimet meillä on keskiosassa omilla penkeillään ja takana istuvat isommat sekä miehen lapsi korokkeella.

Lirahtelua ei ole täällä ikinä esiintynyt. Yllättävän yleinen vaiva tuntuu kuitenkin olevan :| Vessassa saa kyllä juosta ja suututtaa joskus se mieletön hätä josta saa aikaiseksi ehkä huikeat 2 ruokalusikallista pissaa :LOL: Öisin saa käydä 1-2 kertaa.

Nälkäkohtaukset tuli taas reilun viikon jälkeen takaisin. Oliskohan vauvalla joku kasvupyrähdys silloin meneillään. Alvariinsa tuntuu että saa syödä. Yleensä ennen lounasta olen syönyt jo 3 aamupalaa! :eek: Heti kun silmät aukeaa niin saa syödä ison kulhon jugurttia.

Musta tuntuu että tämä vauveli on alkanut laskeutumaan. Peppu tuntuu alenpana ja hikka jossain todella alhaalla lantion uumenissa. Potkuja ei tule enää kylkiluihin vaan navan seutuville sivuun ja vatsa heiluu hulluna. Isompia lapsia naurattaa kovasti :D Lantion luut tuntuu kipeiltä niin sekin vissiin merkki että ollaan alempana kuin ennen. =) Harjoitussuppareitakin satelee tiuhempaan tahtiin, osa aika napakoitakin.

Hemppaa koitan nostaa Kreuter blutsaftilla tulikohan nimi oikein? Minulle ei käynytkään tässä raskaudessa alkuunkaan obsidan :( ennen siis käynyt ja nostanut hyvin, mutta nyt tekee oksettavan olon ja maha menee ihan sekaisin :/

Hermoja kiristellään täälläkin. Toissapäivänä tuntui että koko maailma murenee :ashamed: Jopa saniaiset kävi mun hermoille, kun meinaavat mennä kuolemaan, kun en ollut kastellut tarpeeksi usein :kieh: :ashamed: :ashamed: Ähisen ja puhisen kiukusta yksinäni täällä :ashamed:

Meneekö muilla pohje kramppiin jos venyttelee vaikka sängyssä jalkoja? Herään usein puutuneeseen oloon öisin ja venytän jalkoja, niin saattaa toinen pohje mennä ihan kramppiin. Tuntuu tosi inhottavalle ja ei meinaa millään saada asettumaan. Koskaan aiemmin ei ole tällaista esiintynyt, ihan uus juttu mulle! :eek:

Synnytystapa arvion tekivät Jorvissa ainakin 2007 rv 38, eikä siis aiemmin suostuneet, vaikka epäiltiin isoa vauvaa ja mulla suht ahdas lantio. En tiedä miten sitten pk-seudun muissa sairaaloissa ja miten sitten tänä vuonna?

Hyviä vointeja mammoille! =)

Chira ja masu Pötkyläinen rv 31+3
 
Huomenta taas,

Ennen kirjoitin kerran viikossa, nyt mammalomalla taitaa tahti kiihtyä :) Kiitos Marihoo Ford c-max vinkistä. Täytyy illalla markkinoida miehelle, että käydään ainakin kokeilemassa. Ei nimittäin ole tullut mieleen, että siihen voisi mahtua paremmin kuin perus Focukseen. Ja minähän olen niin rakastunut tuohon Focukseen, ettei mikään muu tunnu kivalta ajaa :LOL: Se on niin näppärä verrattuna noihin isompiin autoihin. Siksipä tuo c-max kuulostaisi oikein hyvältä. Jennylille sen verran kommenttia, että Scenicissä tosiaan taitaa olla myös yksi isoimmista takapenkeistä. Meillähän istuimet menee muuten niin, että vauvalle kaukalo ja isommille turvavyöistuimet tai kaupungissa kulkevat jo jakkaroillakin. Eli niitä jumboimpia tuoleja (1-3v) ei tarvitse saada missään vaiheessa useampaa ängettyä. Ellei sitten pikkunelosta tehdä, mutta se nyt olisikin sitten jo ihan eri juttu.

Mitäs muuta tänään :whistle: Vauva työntelee itseään välillä alaspäin niin, että alavatsa on ihan hellänä ja tuntuu suorastaan, että nahka repeää. Varmaan tulee kivasti tiikeriraitoja, joista totuus paljastuu kunnolla vasta synnytyksen jälkeen. Alkaa myös tuntumaan, että aika iso vauva taitaa olla, kun jytkää menemään. Hui.

Emmama 34+2
 
Kuulumisia olen käynyt kyllä lukemassa, vaikken ole itse saanut mitään rustattua :)

Olo on ollut ihan hyvä, ei auttaisi valittaa kun on mennyt kaikki niin hyvi :saint: Vauva on edelleen vilkas, vaikka tila käy vähän sillä jo ahtaaksi. Huomenna olisi neuvola niin josko siellä selviää miten päin poitsu köllii, itse en osaa oikein sanoa kun liikkeet tuntuvat siellä täällä. Töissä pitäisi vielä reilut kaksi viikkoa jaksaa ja kyllä on kaynyt mielessä saikulle jääminen. :/ Ei oikein tahtoisi jaksaa töissä kun on niin väsynyt ja potilaat varsin raskaita hoidettavia...Mutta taitaa käydä niin, että kuitenkin sinnittelen, jotenkaan ei luonto anna periksi jäädä pois kun ei ole mitään fyysistä vaivaa :ashamed:

Öisin on alkanut supistella, aina kun herään, niin maha on ihan pinkeä ja kiristävä :| Päivisin ei ole mitään vaikka enemmän rehkisi....niin paitsi pitkään kävellessä... Muilla tällaista? Luulisi, että ennemmin päivällä ja rasituksesta supistelisi kuin rentona... :/

Meillä jatkuu vielä asunnon pintaremontti, mutta alkaa sentään olla jo loppusuoralla-ONNEKSI!!! Kyllä siinä on ollu vaan niin paljon hommaa... Ikeassa käytiin maanantaina ja saldo siitä, että luottokunta kiittää taas 600 euron vingutuksesta :LOL: No, rahaa menee tietysti kun ekaa kertaa muutetaan yhteen ja yhteistä kotia aletaan laittaa... Nyt ei ole enää mitään suurta hankittavaa, mutta kyllä noihin verhoihin ym. tilpehööriinkin saa tietysti ihan mukavasti vielä rahaa menemään, puhumattakaan tulevasta toukasta :) Ihana kyllä olla sitten kotona kun on kaikkea uutta ja itse remontoitu asunto :heart:

Auton vaihto meillä myös edessä...Tällä hetkellä Audi s3, jonne ei ihan kauhea helpolla mahdu vaunut sun muut...varmaankin Audi-merkin alla pysytään ja farmarimallia katsellaan.... :whistle: Josko sillä pärjäisi sitten muutaman vuoden jos vaikka vielä koirakin tulee hankittua...

Ai niin, nimistä piti vielä laittaa... Me ollaan ajateltu Taavia tai Nuuttia.. Jompi kumpi varmasti etunimeksi päätyy...
:)

Tulipas pitkä sepustus kun oikein alkoi kirjoittamaan :D Pitäisi varmaan vähän useammin kirjoittaa :D

Nyt tapetointihommiin!!! Hyvää syyspäivää kanssaodottavat massukat ja hyviä vointeja!!!!! :heart:

Milliz + toukka 32+0 *POKS*
 
Kaikkien kuulumiset luettu.. :)

Chira miulla on ollut tuota vaivaa et pohkeet kramppaa/meinaa kramppaa ku venyttelee.. tosi inohttavaa, varsinkin ku olen tottunut aamulla siihen et venyttelee kunnolla ennen ku nousee ylös.. kumma juttu..

lirahtelua esiintyy täällä hiukan.. tai no vessassa käydessä niin ku nousee ylös niin sillo.. muuten en ole huomannu...

nälkä tuntuu olevan taas.. yhes vaihees oli ettei ruoka oikee maistu, mut nyt vois syödä kyl.. mut pitää miettiä hiukan et mitä suuhunsa laittaa ettei ala närästää.. sekin vaiva siis tänne näin loppu puolella tullut.. :/

Neuvolassa käyty tänää.. (suluissa ed. kerran)
rv33+3 (31+2)
paino + 400g/viikko (+700g/viikko) yhteensä noin 5 kiloa
turvotus - (-)
RR 130/76 (131/80)
pissa puhdas (puhdas)
Hb 127 (107)

Sf 31 (30), lapsivettä N (N)
Beibin syke 141 (140), liikkeet + (+)
Tarjonta RT (RT) laskeutunut kuulemma lähtökuoppiin, vielä kuitenki hiukan liikkuu..

Parin viikon päästä pääsen koko arvioon, ku on tuota diabetesta suvussa niin paljon, niin haluavat varmistaa ettei ole liian isoa vauvaa tulossa..
Seuraava neuvolakin on parin viikon päästä.. :)

TB 33+3:heart:
 
Huomenta päivää!

Täällä kanssa huomaa hyvin äippäloman alkamisen, aikaa on roikkua netissä vaikka kuinka... :p

Kuiskaten kuulemma sitä vetistä valkovuotoakin voi tulla jopa dl kerralla, niin että valuu reisiä pisin - toisella palstalla oli juuri yhdellä marrasmasulla niin käynyt (kävi tarkistuttamassa äippäpolilla). Hyvin yleinen vihje on pitää mustia alushousuja, joissa valkovuoto näkyy nimensä mukaisena löydöksenä, vaikka kuinka valuvaa olisi. On myös suositeltu pitämään mustaa sukkaa pöksyissä hetken, jos se kastuu märäksi, eikä pinnassa näy töhnää kannattaa mennä tarkistuttamaan testillä polille. Haju myös erottaa lapsiveden valkovuodosta, vesi on selvästi makean tuoksuista - itsekin huomasin sen viime vuonna kun vedet menivät.

Omaan napaan ei ihmeempää. olo on melkoisen poikki kaikkine lisäkiloineen, liitoskipuineen, lantion löystymisineen ja supistuksineen, mutta tämä oli kyllä arvattavissakin alkuraskauden perusteella. Vaikka meidän pikkuinen nukkuukin jo näin 10 kk iässä tosi hyvin, niin en ihan ole vielä saanut "normaalista" unirytmistä kiinni, siksi nämä rikkonaiset yöt eivät pahemmin rasita. Olen ollut tässä jo puolitoistavuotta raskaana ja elänyt pikkuvauva-arkea, joten elimistö on tuttunut pienempiin uniin. Ehkä sitten muutaman vuoden päästä! :LOL:

thor ja rinsessa 34+6
 
heippa!

Täällä tänään herätty 4-5 välillä aika pelottavaan juttuun :eek: Eka kuuntelin jonkun aikaa, kun meidän koira ramppas edestakasin pitkin kämppää. Sit nousin ylös, et meen rauhoittelemaan ja kattoon mikä sillä on. Laitoin valot päälle, niin mua tuijotti ihan mahdottoman turvonnut haukku :/ Koko naama/pää oli paisunu ihan hirveeks palloks ja silmätkin oli lähes ummessa. Vartalolla oli myös siellä täällä erikoisia pahkuroita. Kuumettakin vissiin oli. Palästyin ihan hirveesti!
Sit netistä kattoon jonkun päivystävän eläinlääkärin numeroa. Soitin sit sinne ( puh. hinta 11? min.!). Sano heti allergiseks reaktioks. yleensä menee itestään ohi, joten ei käskeny lähteä näytille. Käski antaa särkylääkettä ja kyytabletteja jos löytyy ja seurailla tilannetta. Sit lääkäriin, jos vielä pahenee. Mutta onneks koira oli ihan virkeä, kuume ja turvotus alko laskemaan pikkuhiljaa. Mutta on kyllä edelleen ja voi kestää jopa 3 päivää |O Mitä luultavimmin johtuu jostain ruoka-aineesta. Kun se on oksennellukkin viime aikoina sillon tällön. Nyt sit vaan ruoka vaihtoon ja seurataan...

Ja sitten ultra kuulumisia. Vettä edelleen todella niukasti. Hivenen ehkä vähentynytkin edellis kerrasta. Taas sitten 2 viikon kuluttua uudelleen. Mutta edelleenkään mitään syytä ei asialle löytynyt. Istukka toimii hyvin, eikä ole yhtään kalkkeutunut. Vauva myös kasvanut taas hyvin. Nyt saatiin paino-arvioksi n. 2,6kg :D Kohdunkaulan myös tarkisti samalla. Sitä oli vielä huimat 5 cm jäljellä! Ja täysin kiinni.

opel zafirasta. Meilläkin se on ollu vasta pari kuukautta, niin en osaa ihan tarkasti kertoa kaikista puolista. Mutta jos nyt jotain keksin =)
Mun mielestä se on mukava ajaa. Mutta välillä tuntuu ehkä hivenen tehottomalta. Ainakin kun vedettiin peräkärrykuormaa, niin liikkeelle lähtiessä vähän puutu. Mutta normaali ajossa ok. Kulutus riippuu paljon, et millasta ajoo ajaa. Meillä maantie ajossa suunnilleen 7-8l/100. ja sit kun on enemmän kaupunki-ajoa, niin kyl se on siinä reilu 9-10l.
Lisäpenkin on taitettuna siellä takana lattiassa. Tarvittaessa voi nostaa molemmat tai vaan toisen käyttöön. Mutta jos molemmat penkit on käytössä, niin tavaratilaa ei kyllä jää juuri yhtään. Muuten takakontti on ihan tilava. Meillä sopii hyvin esim. vaunut, matkasänky ja isot kassilliset tavaraa...Meidän auto on vm. 2000 ja hinnaltaan oli vähän vajaat 5000 ?. Varustuksena meidän autosta löytyy vakionopeuden säädin, ajotietokone ja ilmastointi...
 
kaikkien kuulumiset luettu :wave:

äkkiä vaan tulin ilmottamaan et äitipolilla käyty, lääkäri kopeloi ensin mahan päältä käsin ja oli kauhuissaan; tää on selkeesti seuranta tapaus, on tooosi ison tuntunen vauva"
sit alkoi ultraamaan nii painoarvio 2200g eli vaan 200g normia isompi. silti uudestaan sinne 14.10 eli 3 viikon päästä.

nyt on niin paha mieli ku se lekuri varmaan 5 kertaa mainitsi mun makeanhimosta että lopetahan jo toi mässäily, selvästi oot herkutellu liikaa, vauvan iso mahanympärys kertoo että liikaa sokeria ja lässynlässyn, teki mieli jo haisattaa pitkä sanonko mikä!!!!

alan syömään vaan salaattia tästä lähtien ku niin vituttaa. en mä mitenkään kokoaikaa mässäile, tosissaan ärsyttää toi jatkuva urputus painosta. Ymmärtäisin jos vauva ois ollu nyt 4kg muttakun heitto on 200g nii voi kauhiaaaaa |O :headwall:

tuun paremmalla tuulella uusiks, toivonmukaan en tartuttanu kehenkään tätä v*tutustani, sori.

ryhävalas tupuna ja pokken 32+4 :heart:
 
Kiva kuulla Harhaanjohtajasta :wave:

Sonja R: Koiralle paranemisia, varmasti hirveä tilanne :hug: Toivottavasti löydätte sopivan ruuan.

Tupuna21: Älä välitä, tyhmä lääkäri ja ehkä vielä huono päivä hänellä itselläänkin. Turhaan sitten suhun purkasi :hug: Olin itse esikoisesta painoarviossa aika loppuvaiheessa ja arvioitiin, että syntyessään olisi n.4300g :eek: No meni "vähän" pieleen eli 3500g painoi sitten syntyessään. Huijasi hyvin terkkaria, lääkäriä ja myös tietokonetta, millä laskettiin ultrasta otetut mitat. Lapsivettä vaan taisi olla todella paljon :) Jännä kuitenkin, että ei mulle silloin painoarviossa sanottu sokerista mitään, vaikka painoa oli tullut reilusti ja mä siis oikeesti syön ihan liikaa kaikkea herkkua.
 
Heipä hei pitkästä aikaa!

Täällä ollu takana melkonen puoltoistakuukautta. Meillähän oli siis tilanne, että käytyämme 4d ultrassa rv 26+6 sikiön munuaisissa todettiin häikkää. Kaksi viikkoa myöhemmin tilanne näytti vielä pahemmalta. Silloin epäiltiin kyseessä olevan erittäin vakavan munuaissairauden (arpkd). Kontrolleissa ollaan käyty sen jälkeen viikottain oman kuntamme lisäksi kahdella muulla paikkakunnalla aina yliopistosairaalaa myöden. Tänään saimme lopultakin maailman parhaimmat uutiset ja reilun kuukauden helvetti päättyi: meille on tulossa TERVE poika!! Voin kertoa, että olo on nyt kuin lottovoittajalla!

Nyt en jaksa kirjoitella enempää ja oon ihan pihalla teidän jutuista kun en oo jaksanu täällä kovinkaan lukemassa käydä. Jatkossa kuitenkin yritän kirjoitella enemmän nyt kun pystyn taas iloitsemaan tästä raskaudestani.

Onnellista loppuodotusta kaikille marrasmasuille :heart:

Superonnellinen Ellen ja rontti 33 POKS!
 

Yhteistyössä