*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - SYYSKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

Täälläkin yks pahoinvoiva :wave: Varsinkin kun iltaa kohti mennään niin pahoinvointi lisääntyy. Mulle neuvolan täti sano joskus aikaa sitten että ne joilla on pahoinvointia paljon alkuraskaudessa niin se saattaa sit palata, tosin lievempänä takas viimisellä kolmanneksella. Mulla ainakin oli alkuraskaudessa ihan järkyttävää se pahoinvointi (olin muutaman päivän osastollakin).
 
raskausarvista pakko kommentoida, kun moni täälläkin niitä saanut ja eihän ne kivoja ole ei.. apteekista saa erilaisia voiteita jotka ennaltaehkäisee, mutta paras on widmer vai wildmer merkkinen silmänympärysvoide :eek: jonka mies osti lauantaina mulle apteekista ku olen valittanu näitä arpia että on kipeet (ja rumat mut se nyt on sivuseikka ) oon joka aamu ja ilta laittanu sitä, ja nyt jo arvet vaalentunu tosi huomattavasti ja en siis ole montaa päivää ehtinyt käyttää =)
ja tota olivat siis apteekissa suositelleet, että käy kaikkiin arpiin, myöskin vanhoihin arpiin =)
 
Mites Miyakilla menee, soititko lääkärille?

Näköjään tuo pahoinvointi on yleistäkin, kokeilkaas kaikki aamupahoinvoivat niitä alkuraskauden kikkoja eli yöpöydälle valmiiksi jotain pientä syötävää. Mulla tuli esikoisen aikana myös loppuvaiheessa semmoista jatkuvaa nälkää, mikä sitten tarpeeksi viivyteltyäni muuttui vatsakivuksi ja pahoinvoinniksi. Nyt ei ole vielä sitä tullut tai siis ei ainakaan aamuyöstä ole tarvinnut lähteä jääkaapille :D

Melkein kaikki vauvanvaatteet on kaapissa puhtaana, luulisin, että on tarpeeksi :) Enää pitää hankkia vaippoja ja jotain pientä "käyttötavaraa" :heart:

Hei kohtahan on lokakuu, siis huomenna :eek:
 
täällä taas tänään poksutaan, 35+0!

Eilen alkoi myös virallisesti mammaloma. mutta kotosallahan mä tässä oon hoitovapaalla ollu muutenkin..

Kiva kuulla, että olet taaperot vielä kasassa. Mutta kypsä tilanne sulla tosiaan jo on!

Limatulpasta: Mulla on Aiemmissa raskauksissa irronnu oikeestaan sitä vasta samana päivänä, kun synnytys on alkanut. Molemmilla kerroilla se on ollu semmosta veren sekasta limaa. En usko, et se kellertävä lima sitä on. Mulla on semmosta kans välillä tullu. Lähinnä alkuraskauden puolella. Sillon kun siitä kysyin, niin kuulemma normaalia...

Neuvolassa kävin eilen. Tässä vähän kuulumisia.

rv 34+6
paino +420g/vk
rr 116/72
pissa puhdas
turvotus -
hb ei mitattu
sf 27,5cm
rt 2, ei kiinnittynyt
ja sykkeet 140-170
Kun alettiin kuunteleen sydänääniä, niin vähän säikähdin
:whistle: äänet kyllä alko kuuluun heti, mut terkan ilme oli jotenkin outo. sit se sano, että on tosi korkeet sykkeet. Käski mennä vasemmalle kyljelle makaan. Siinä niitä sit kuunneltiin kauan. Jos olis kokoajan niin korkeet sykkeet, niin olis joutunu synnärille tarkastuttaan tilanteen. Mutta mun ei tarvinnu. Sykkeet aina välillä kuitenkin laski 140-150. Ja nää korkeet sykkeet johtu siitä, kun vauva oli lähes kokoajan liikkeessä...

Sonja ja poju 35+0
 
W09
Kaikki luettu, mutta pää on niin laho jo nykyään etten enää muista mihin pitikään kommentoida...

Olo täällä väsynyt ja jotenkin saamaton, rautaa pitäisi syödä HB nostamiseksi, mutta kun maha ei vaan sitä kestä niin siksi en sitä pysty jokapäivä ottamaan... liekö sitten olo sen taia niin väsynyt.

Onko kellään tietoa koska olisi paras aika mennä vauvan koko arvioon, jos siis yksityiselle menee? mulla SF mitta on huidellut yläkäyrän yläpuolella jo jonkin aikaa, mutta terkkari vain vähättelee asiaa, ja itse kun tahtoisi edes vähän osviittaa kuinka isoa neitiä on odotettavissa... no kehden viikon päästä on nla lääkäri joka katsoo onko painoarvio tarpeellinen..

W09 rv 34+5
 
Kuulumiset luettu!

Sain tänään neuvolalääkärin reseptin närästykseen, mutta netistä kun luin kyseisestä lääkkeestä Somac 40 mg, oli siellä mainittu:Lääkettä ei suositella käytettäväksi raskauden aikana, eikä imetyksen yhteydessä. :|
Uskaltaakohan niitä sitten ottaakaan?

Kuiskaten 32+4
 
Mitäs tuo etusivulla nuo heilutusmerkit tarkottaa??

Täällä on nyt tullu kipeitä supistuksia reilun tunnin aikana 4 kpl,saas nähä mihin tääkin nyt sitte johtaa tai sitte ne vaan kiusaa taas niinku koko viimeyönkin ne vaa kiusas aamuun asti.
 
Täällä on taloudellinen kaaos. Kävin ostelemassa loppuja tarvikkeita...vielä puuttuu kylläkin vaikka ja mitä...nyt kun piti laskuja maksaa, niin en tajunnutkaan, että mun sairasloma on lohkaissut 300? tilistä!!! :kieh: :$
Kurja tilanne. Sain hankittua vauvalle patjan ja kotiintulo bodyn, hoitoalustan, vaippoja, vaunujen sadesuojan ja synnytyskipuja helpottavan homeopaattisen tippapullon. En vaan osaa noista nyt nyt oikein iloita, kun en tiedä millä laskuja maksan...kääk. Alkaa pikkuhiljaa rittää tää jatkuva rahapula!
 
Harhaanjohtajalle ja koko perheelle onnea (vielä virallisestikin)! :flower:

taaperot, nuo heilutusmerkit on merkkinä palstailussa mukana olosta eli Thor tuossa jokin aika sitten pyysi huhuilemaan hänelle, jos haluaa pysyä vielä lokakuun pinossa mukana.

Esikko77 ja Möhköfantti 32+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja thor:
:attn: LOKAKUUN PINO AVATTU! TERVETULOA. :flower: :attn:
mäkin olen mukana mulla kaksplus sekoillut oikeen urakalla niin en ole päässyt huhuileen koska äskönkin en päässyt ollenkaan vastaan odotuspuolen viesteihin. :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave:
 

Yhteistyössä