*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - SYYSKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

Mukana olen minäkin, vaikka etusivulta puutunkin.
Oma ikä 29, synnytyspaikka PKKS.
Nyt 34+3.

Kävin ylimääräisessä ultrassa 32+5 ja siinä vauvan painoarvio oli 1,9kg.
Minulla hb nousi sellaisella valmisteella kuin IronVital. Tabletteja söin sitä ennen 3kk ja niillä ei tapahtunut mitään. Vaihdoin tuohon nestemäiseen ja viikossa hb nousi 108-> 124.

Lähes kaikki valmiina, pinnasänky vain on vielä siskolla käytössä, mutta ehtii sen sitten vaikka myöhemminkin.
Siskolla on kolme alle nelivuotiasta ja heillä on autona farmari Passat. Hyvin mahtuu istuimet taakse.
Itse ajan Golfilla ja siihen meinaan mahduttaa kaukalon, koirat ja vaunut, sekä joskus tuon ukon retaleen.
 
Näköjään en siis ole ainoa kellä tuo kävely tekee kipeää ja vaikeaa..

Täällä omaan (.) ei mitään ihmeempiä.. Mutta pääkoppa on kyllä aika sekasin. Viime päivinä alkanut niin pelottamaan tuleva, hormonit jyllää ja paljon vaan itkettää.. :( kyllä tää on niin iso muutos elämässä et kaipais sitä toistakin ihmistä jonka kanssa vois ilot ja surut jakaa ja joka olis tukena sekä lähellä..
No menipä valitukseks ja tunteelliseks taas..
 
Kiitos Jennyli ja takaisin :hug: Meilläkin olisi tuossa kommunikaatiossa kehitettävää...nytkään ei olla tän aamuista käsitelty, jollain ruuanlaitolla yms. mies hyvittelee, mutta kun pitäis puhuakin. Pelottaa myös tuo vauvan syntymän jälkeinen aika, me osataan olla kumpikin todella ilkeitä sanoissamme, kun väsyttää tarpeeksi. Nyt pitäis vaan kummankin aikuistua ja muistaa, että esikoinenkin alkaa ymmärtää jo turhankin hyvin tän ilmapiirin :headwall:

Ninni89tarvitsee tämän myös :hug: Valita rauhassa!
 
Moi, täällä ollaan vaikka en oo aikoihin kirjotellu!!!!!
Uskomatonta että nyt ollaan jo melkein lokakuulla :'( Mua alkaa itkettää, en tiedä miks:D
Jollekin kai on syntynyt jo lapsi, vai miks tossa lukee että "ensimmäiset pennut syntyneet"...?????
En oo käyny täällä pitkään aikaan, mutta nyt aion taas alkaa lukemaan useammin ja varmaan kommentoimaankin, kun jännittää jo toi synnytys ja oman vauvan näkeminen !!
Ihanaa että ollaan jo näin pitkällä...en olis ikinä uskonu että tää on edes totta. :heart:
 
mukana olen minäkin vaikka kirjotanki mieluummin kerhonpuolelle, kun sitä ei kaikki pääse näkeen :wave:

hurjaa tosiaan että ollaan kohta jo lokakuulla. välillä on niin epäuskonen olo että tuleeko meille tosiaan jo kohta toinen muksu.

mulla on alkanu vihloon ja tuleen semmonen polttava tunne tuohon navan yläpuolelle jos joudun oleen liikenteessä paljon. ja kun on liikenteesä niin en voi olla täysin varma että onko se sitte supistusta vai mitä. eilenki piti ottaa illalla panadoli ja vielä yöksikki ja sainhan mää jopa puol kahteen nukuttua hyvin, sitte tuli mies, ja poika heräili ja selkää särki. huoh.

painoa on tullu viimesen kuukauden aikana kauheesti, pelottaa mennä neuvolaan ens viikolla veikkaan että ainaki 1,5kg viikossa jos ei enempiki (siltä tuntuu ja näyttää)

 
Mä kun oon niin saanut nauttia vaavelin kovista möyrimisistä ja potkuista niin nyt on ihme hiljaiseloa ollut eilisestä illasta :/ no nyt vähän tuntuu peppu keikkuvan onneksi..Täytyy nyt mennä pötköttelemään ja kuulostelemaan josko sais ne 10 liikettä bongattua ettei tarttis hämeenlinnaan lähteä ajelemaan.. :(


Kuiskaten: Kiva etten oo ainoa joka vielä joutuu töitä paiskimaan,en vaan oo sen tyyppinen ihminen joka joka vaivasta lääkärissä juoksee ja kun oikeasti mitään kummempaa vaivaa ei ole muuta kun tää väsymys ja v*tutus niin kait tän 3 viikkoa jotenkin jaksaa..tässä hommassa vaan kun on nää lauantait ja sunnuntaitkin töitä
:p

hannanmamma 32+1 :heart: :heart:
 
:wave: :wave:

Thor: täällä ollaan ja kunhan äitiysloma alkaa keskiviikkona niin enemmän pystyn kirjoitteleen :D uskomatonta,että ollaan jo näin pitkällä :heart:

Meillä on kanssa täällä sellanen 2,5v hiippailija tai ei se hiippaile..karjuu yöllä,että ÄÄIIITIII ja sit pitää mennä,tosin nyt mulla on ollut patja tytön huoneen lattialla ja meen sinne jatkaan unia. kunhan loma alkaa pitää jaksaa yrittää poistaa tuo yöhuutelu

Mulla tullut hirveesti painoa mutta kaikki melkeen turvotusta,niinkuin esikosta ja luulen että nääkin kilot hävii tosi nopeesti! Ja tosiaan kun mulla se sf-mitta niin pieni (27CM) niin en oo huolestunut että vauva ois iso

Yöt ovat ihan hirveitä,supistukset ovat pahentuneet TAAS ja en vaan saa nukuttua,nytkin viikon verran tullut nukuttua 3-5tuntia OSISSA yössä :eek: ihme jos täälläkin vähän hiljaista miehen kanssa ja hermot riekaleina kokoajan :ashamed:

mutta nyt laittaan pyykit kuivumaan ja kuulemma Viivi haluaa lettejä päähän :D

Niina ja vauva 34+3 ja Viivi 2,5v :heart:
 
ainiin tosiaan tuo meidän tyttö sanoi aamulla,kun katsoi vauvan istuinta,että "äiti laitetaanko vauva sitten autossa takaluukkuun??? ei mahdu viivin viereen.. " pitää varmaan varautuu kunnon mustasukkaisuus kohtauksiin :LOL:
 
huomenta! :wave:

En tiedä mitä tän viikonlopun aikana on tapahtunut mutta hyvät uniasennot on nyt sit loppu!!! kaikki asennot tuntuu huonolta ja en saa unta ja painaa jostain ja herään koko aika enkä voi kääntyä :headwall: aiemmin saanu suht hyvin nukuttua vaikka maha onkin iso.. no onneksi muuten kaikki hyvin.. eilen oli aamusta iltaan pahoinvointia, nyt ei onneksi alkanut aamu samoin.. Täytyy lähteä aamiaiselle tästä. Hyvää sunnuntain jatkoa =)

tupuna ja pokken 33+0 POKS :heart:
 
Thor täällä ollaan myös mukana :wave:

Liikkeistä ei täällä ole tarvinnut olla huolissaan. Välillä oikein toivoo, että vauva olisi edes hetken hissukseen. Täällä pungetaan koko ajan pepulla/kropalla tai jaloilla ylämahaa. Ihan kamalaa, jos yrittää istua, mikään asento ei ole hyvä, tuntuu, että ylämaha on aivan "täynnä" tavaraa ja alhaalla ei olis mitään, tosin kyllä sielläkin välillä mukavasti räplätään virtsarakon läheisyydessä :)
Nyt on pari päivää ollut taas semmoista tuskaa näiden jalkojen kanssa, eilen särki etusäärtä ja nilkkaa ihan hirveästi, kamala paineen tunne! Isäntä pikkasen pelästyi viime yönä (oli nukahtanut sohvalle) :) , kun (taas) konttasin vessaan kun takaareidestä kiristi niin julmetusti joitain isoa suonta, ei kerta kaikkiaan voinut jalkaa suoristaa eikä sillä pystynyt kävelemään :kieh: . Edelleen tuntuu, kuin suoni olisi aivan liian lyhyt, kävely sattuu ihan hirveästi, eikä tämä istuminenkaan hyvälle tunnu :(
No, onneksi tässä ollaan jo voiton puolella, ei montaa viikoa enää ;) Ehkä nämä mun jalkani edes vähän helpottavat, vaikka leikkausta pikaisesti tarvitsevatkin.

Närästys on alkanut vaivata toden teolla, pitkään pärjäsin yhdellä-kahdella renniellä päivässä, nyt menee jo viisi-kuusi vähintään, närästys alkaa heti aamusta ja kestää koko päivän ja yölläkin herään närästykseen. Tsiisus sitä poltetta!! No, mutta onneksi tämäkin vaiva on väliaikainen, loppuu taas kun seinään heti synnytyksen jälkeen :)

Mukavaa sunnuntaipäivää kaikille! Nyt pitää kiiruhtaa selvittelemään tyttöjen riitaa, huoh....

Jennula ja poju rv33+5
 
Kuulumiset luettu ja sunnuntaihin herätty....:) Tai siis olisi herätty jos olisi tullut nukuttua :kieh: Raivostuttavaa tämä huonosti/ ei ollenkaan nukkuminen!!!!! Perjantaina oli neuvola ja siellä olivat sitä mieltä, että nyt pitäisi ottaa levon kannalta ja jäädä sairaslomalle ennen kun stressikierrokset yltyvät isommiksi... Keskiviikkona sitten lääkäri, joka toivottavasti sen saikun kirjoittaa :ashamed: Välillä kyllä mielenterveys koetuksella kun niin kertakaikkisen yliväsynyt ja vielä pitäisi jaksaa töissä kuunnella valittavia potilaita ja vähän remonttiakin tehdä kotosalla, että viimein joskus pääsisi muuttamaan... :| No, se siitä valituksesta..

Muuten asukki voi hyvin, eivät osanneet oikein sanoa tarjonnasta vieläkään, mutta eihän tässä mikään hätä ole vielä.. Paino on noussut koko aikana n. 13 kiloa, mutta muuten kaikki hyvin :D

Aurinkoista syyssunnuntaita kanssamasuille!!! :heart:

Millis + toukka 32+3
 
miina5 valkolilja on saanut kaksospojat joten siksi lukee että ensinmäiset pennut syntyneet :heart:

poks 34 ja olo välillä niin pelokas että toivoisi viikkoja olevan jo muutaman edes pari enemmän :ashamed: eilen kovasti paljo piti käydä vessassa ja sellasta ihmeen limaista vuotoa,toivon valkovuotoa vaan ja sitten maha on kipee,yöllä kyllä niin kovasti pelotti että lähtö tulee,vauva onneksi möyrii kovasti mutta sekin sattuu niin...aamulla oli ihana huomata että olin saanut vähän nukuttuakin ja kotona ollaan =) huomenna onneksi saa ne labratulokset.
mukavaa sunnuntaita kaikille!
rv 33+0
 
Thor Täällä myös ollaan vaikka taustailen aktiivisesti niin en saa itse kirjoiteltua! :wave:

Oma olo on kyllä ollut erittäin hyvä, ainoastaan perus raskauskolotuksia ollut eli suonenvetoa varsinkin yöllä, pientä närästystä ja turvotusta jne., eli sinänsä tosi helpolla olen päässyt. Toukka on tosi aktiivinen liikkuja ollut alusta lähtien ja nyt liikkeet jo välillä sattuu kipeään kun kunnolla monottaa. Hikka myös kaverilla on tosi usein, monta kertaa päivässä ja välillä kestääkin hiukan kauemmin n. 10 minuuttiakin. Mutta jostain luin että hikoittelu on sille toisaalta hyvästä kun se auttaa keuhkoja valmistautumaan hengitykseen.

Huisia, kuinka aika on mennyt tosi nopsaan, ens torstaina onkin sitten ensimmäinen äippävapaa päivä!! :D Tänään taas poksutaan eli 34+0 kasassa, muutaman viikon päästä nyytti onkin jo mullistamassa elämäämme! :heart:

Rentouttavia ja leppoisia päiviä kaikille marrasmasuille! :flower:

Päksy + toukka rv 34+0
 
Ilmottaisin minäkin, että mukana ollaan :wave:

Olin tosian niin pitkään täältä pois, että en oo valkoliljaa vielä onnitellutkaan, siispä: paljon onnea pienistä pojista! :heart:

Täällä supistelee ihan jatkuvalla syötöllä. En jaksa uskoo, että vauva jaksaa kovin kauan enää masukkina pysyä. Kunhan ei nyt ihan vielä maailmaan putkahtas...

Ellen ja rontti 33+3
 
Sunnuntaita kaikille!

Varri laitettu YV:tä! :attn:

Miss Mindy laitettu YV:tä! :attn:

marika-85 ja pehmeäpupu pahoitteluni :ashamed: - kannattaa aina huudella muo nimeltä tai laittaa yv:tä niin ei mene päivittäjältä ohi. Ihan aina en lue niin tarkkaan ja hyvin voin missata näinkin tärkeän tiedon. Olen lisännyt teidät listoille, laittakaahan lisätietoja jo haluatte! :saint:

Samoin jos on vielä niitä, joilta vilkutus puuttuu etusivulta, huudelkaahan vielä! :D HUOM en ole huomionut jos ei ole erikseen mulle huudellut, kun se päivitys on tuolla listalla jo aika haastavaa ohjelmoimista koodeilla, niin teen sitä vähän niin kuin "liukuhihnalta" sitten kun olen jutut lukenut, huomaan silloin vain nimeni tai tummennokset... ;)

Meillä oli esikko 10kk synttäreidensä kunniaksi kipeänä ekaa kertaa elämässään ja viikonloppu onkin mennyt sitä ihmetellessä. Kuume nousi tosi korkeaksi, mutta onneksi nyt on jo laskemassa... :snotty:

Muuten omaan masuun samaa kuin kanssaodottajilla, kolotusta, kipuilua, supistuksia, närästystä, puutumista, turvotusta... :LOL: Laskettua aikaa odotellessa!

Vauvelin liikkeistä oli puhetta, meidän iso tyttö ainakin näyttää mahtuvan yksiössään riuhumaan vielä urakalla, ei tarvitse paljon liikelaskentaa tehdä. :whistle: Toisaalta kuten olen aiemminkin maininnut, esikko taas oli ihan toista maata ja aina sai olla vähän huolissaan kun mitään ei tuntenut. Erona on näillä kahdella myös se, että tämä ei hikkaa yhtä useasti kun poika, joka toisaalta voi johtua siitäkin, että tyttö on jo laskeutunut niin alas ettei sitä tunnu yhtä hyvin.

Eipä ihmeempiä muuta, ensi viikkoa ja uutta kokoarviota odotellessa! :wave:

thor ja rinsessa 35+2
 
Täällä poksutaan rv 35 ja kärvistellään. :eek:
Kun jaksais melkein lokakuun puoleen väliin,niin olisin jo ihan valmis...ja leikkuu pöydälle tietenkin.Mutta eivät ne suostu kärvistelyn ja viiltelykipujen takia sectioimaan viikolla 37.
Toivossa on hyvä elää... :D
 
tänään poksutaan 33+0
äkkiähän nämä viikot menee,välillä aivan kauhistuttaa..
pinnasängyv laitoin valmiiksi, aivan ihuna :heart: sanoin jo ukollekki että taidan mennä ite tonne pinnikseen ku se meni yövuoroon.

nukkuma-asennot on ööö.. korkeintaan 2 vaihtoehtoa,kylki tai toinen kylki, ja oikeella kyljellä tulee aina heti vessahätä :/

jaloissa tuntuu ettei kierrä veri kun seisoo jonku aikaa. pakko saada ne ylös.

turvotusta on tullut naamaan ei muualle,muutenki tuntuu etten kovin hemaisevan näkönen ole nyt..

närästää. myös öisin herään rennielle :kieh:
 
Kuulumiset luettu, olipas niitä taas tullutkin, kun ei hetkeen koneelle ole ehtinyt...

Täällä tekee kävely tuskaa, tuntuu, että massu repee tähän paikkaan, jos vähänkään koittaa kävellä edes hitaammalla temmolla... täyslepo ei kuitenkaan tulis kysymykseen, joten pakko yrittää vaan ottaa levon kannalta tilaisuuksien tullen.

Närästyshelvetti tuntus pahenevan vaan :kieh: , aivan sama, mitä sitä syö, lopputulos on aina sama: järkyttävä polte.

Thor liikelaskentalappu lähinnä huvittaa... ainakin tämä masukki pitää huolen siitä, ettei ole syytä huoleen :saint: sensortin ravistelu käy aina varsinkin öiseen aikaan, että nukkuminen on mahdotonta, ja yöt meneekin pyöriessä kyljeltä toiselle, ja oikean asennon löytyminen on kiven alla.

Tässä taas valitusta tälle päivää...

Kuiskaten 32+1
 
Kuiskaten pakko laittaa sulle tsemppihalit närästyksen kanssa kestämiseen :hug: Muahan närästi käytännössä 24/7 maaliskuusta toissa viikkoon asti. Silloin oli pakko taipua reseptilääkkeeseen, jota en ollut uskaltanut käyttää. En vaikka siihen oli lupa äitipolilta. Olisi pitänyt, nyt mietin mitähän tuo närästys on saanut itsessäni aikaiseksi... Mutta pointti siis se, että vaikka närästys voi jostakusta tuntua pieneltä vaivalta niin kyllä se voi olla ihan h*lvetillistä suoraan sanottuna. Musta oikeasti alkoi tuntumaan, että mulla hajoo pää sen julmetun poltteen kanssa, kun mitään ei voinut enää tehdä. Esimerkiksi pyykkikoneen tyhjennys tuntui aivan ylivoimaiselta alaspäin suuntautuvan liikkeen takia. Toivottavasti, Kuiskaten, sinulla ei ole yhtä pahana, mutta vähemmässäkin on kestämistä. Tsempit siis. Omalta kohdalta voin kyllä todeta, että tuli kyllä aurinko pilven takaa tuon lääkkeen myötä. Minulla siis Renniellä ei ollut mitään vaikutusta, nestemäisellä reseptivapaalla lääkkeellä oli jotain ainakin psykologista hyötyä, mutta ei paljon.

Täällä on vietetty viikonloppua rennosti. Kiitos ihanan mieheni, joka on huolehtinut todella aktiivisesti lapsista koko viikonlopun ja olen saanut levätä nyt viikonloppunakin. Olo onkin oikein mukava. Kipeitä supistuksia alkaa olemaan välillä, mutta johan niitä saa pikkuhiljaa ollakin.

Emmama 34+5 (alkuperäisen, minusta enemmän oikean la:n mukaan muuten jo 35+4)
 

Yhteistyössä