MARRASKUUN 2012 masuasukit <3 *kesäkuussa*

mnica kiitos... mun kohdalla tästä on puhuttu neuvolassa sekä terkan että lääkärin kanssa. jatkuva seuranta on. mutta tilanteelle ei voida mitään, loppuraskaus menee vaan näin..... se on otettava mitä annetaan. ja kolmen tunnin välein juostava vessassa ympäri vuorokauden. joka katkoo yöunia ja jättää mut valvomaan välillä pitkiksikin ajoiksi. että en kyllä sitten tiedä miten tämän kanssa loppuun saakka mennään täys-päisenä..
yritän toki levätä joka päivä aina tilaisuuden tullen, mutta joka päivä mulle ei sitä suoda. ja väsymys tekee jo ylilyöntejä, että vaikka olen aivan kuolut, uni ei tule, ei yöllä eikä päivällä.
kinkkinen probleema johon ratkaisua ei näy muutoin kuin synnytyksessä.
 
mnica Mulla ei myöskään ole vielä ollut mitään mielihaluja, joten saapi nähdä tuleeko niitä ollenkaan. Et siis ole yksin :) Sen sijaan mulla on koko ajan jano eikä se janontunne tunnu menevän ohi, vaikka kuinka joisi vettä. Ilmeisesti vaavi kuluttaa energiaa ja nesteitä.

Aloitin tänään vihdoin rautakuurin, kun sain aikaiseksi käydä apteekissa. Hemoglobiini ei vielä ollut hälyttävän alhaalla, mutta laskenut kuitenkin selvästi. En vaan millään haluaisi syödä rautaa, kun mulle niistä ummetusta ja muutenkin on vatsan toiminta ihan sekaisin. Mut neuvolassa sanottiin, että rautaa vaan ja sitten jotain ulostuslääkettä lisäksi, jos menee vatsa kovalle. Kai sitä sitten vaan täytyy syödä, ettei laskisi lisää. Nyt kuitenkin vielä hyvä olo enkä huomaa alhaista hemoglobiinia olotilassani. Joko muut olette joutuneet aloittamaan rautakuurin?

fourthgift Minä joudun myös käymään parin-kolmen tunnin välein vessassa. Öisin herään ainakin pari kertaa ja sitten ei tule uni millään, päivisin täytyy käydä parin tunnein välein. Ärsyttävää! Tsemppiä sulle vointiin!

Ostin tänään ekat vauvanvaatteet, jippii =)

idylli 18+5 :heart:
 
Ai niin unohdin ihan poksahtaa! :)

Nyt tuntuu että pitää syödä taas enemmän/useemmin. Juoda yritän päivällä mahdollisimman paljon, ettei sitten yöllä tarvis herätä vessaan. Monesti vaan just iltasin janottaa just ennen nukkumaanmeno, jos ei oo tarpeeksi muistanu päivällä tankata.

Mää syön lisärautaa, mut en tiiä pitäiskö nappasta se 2 tablettia eli johtuko tää tämänpäivänen väsymys raudanpuutteesta vai mistä? Tosin tuo yskä ja nenäntukkosuus on valvottanu öisin, ehkä vaan unenpuutetta.

mnica ja möntti 19+0 !!!
 
Tervetuloa Kirppu69!

Kukkia käytiin pojan kanssa tänään ostelemassa ja sain ne pihalle laitettuakn. Iskias tykkää huonoa heti kun hiukan enemmän touhuaa. Kaikkein vaikeinta ja kivuliainta on sängyssä kyljen kääntäminen. Ainakin tällä hetkellä.

Poitsu tuli sitten illan mittaan kuumeeseen, olishan se ollut ihme jos olis terveenä pysynyt kun koko viime yön yski ja päivän kanssa.
 
Moikka moii ja hyvää kesäkuuta kaikille!!

Kiitoksia uudesta pinosta! :flower:

Haju ärsytykset: Mulla on ottanut koko raskauden kaikki voimakkaat hajut nenään. Viemäri, roskapussit, koirat, jääkaappi, ym. Vieläkin yökityttää kun koirien jätöksiä noukin tai esikoisen takapuolta pyyhin... Hyyöök. Ajatuskin tekee pahaa. Kaupassa on kanssa ollut vaikeeta ja esim bussissa haistellessa vieressä istuvan vähemmän raikasta hengitystä. Kiva siinä ruveta yökkimään... :x

Ikä: Me ollaan alettu miehen kanssa seurustelemaan sillon kun mä olin 18 ja mies 20. Naimisiin mentiin kun mä olin 22 ja mies 24. Esikoinen syntyi kun olin 27 ja mies 29 ja nyt tämä pikkukakkonen syntyy kun olen just täyttäny 30 ja mies 32. No olipas siinä taas sepustus, mutta yrittäkää kestää. :) :) Ei olla muuta kommentteja koskaan saatu iästä, paitsi sillon kun mentiin naimisiin. Oltiin kuulemma aivan liian nuoria ja niin edelleen... Piut paut ollaan annettu tommosille puheille. :)

Ne toisenlaiset himot: Onkos muilla tällaisia ongelmia? :snotty: Kokoajan tekisi mieli vällyjen väliin. En saa muka tarpeeksi huomiota mieheltä ja olisin vaan koko ajan kinuamassa lisää. Rinnat on kauhean arat ja varsinkin nännit ja pieninkin hipasu pistää vipajuttamaan. Ihme juttu!!! Hassua kun olo on kuitenkin aika valtava ja ei todellakaan mikään hehkeä. Ihme hormoonihirmu friikki!! XD Toivottavasti ei ole liian arka aihe puhuttavaksi. :)

Omaa napaa: Kävin neuvolassa keskiviikkona ja onneksi saatiin kuulla sydänäänet. <3 <3 Olen ollut niin kovasti huolissani, kun vielä ei tunnu kunnolla liikkeet. Mulla on niin vilkas mielikuvitus, että olen jo alkanut pelkäämään pahinta. Onneksi sieltä tasainen jumpsutus kuului! <3

Harakanhattu ja pieni 17+1 <3
 
Heissutihei!
Tuun vaan nopeeta hehkuttaa mun uutta keksintöä: kaivelin kaappien kätköstä opiskeluaikana hankkimani stetoskoopin ja sillä oon nyt kuunnellu vaavia pari iltaa! Mulla on istukka edessä, eli juuri mitään ei muuten otollisimmasta paikasta kuulu, mutta sivuilta kuuluu muljahduksia ja napanuoran syke =) Vauvan omaa sydäntä en oo onnistunut kuulemaan vielä kertaakaan, mutta jos googlea on uskominen, ni ei se ihan helppoa ookaan... Ja tietty omat mehevät suolistoruplatukset kuuluu hyvin, liiankin :p Oon oppinu kyl hyvin, miten kauan ennen tai jälkeen syönnin kantsii kuunnella. Voi, ku pian kuuluis pienen sydämen äänetkin jo!
Mulla on toka neuvola ens viikolla (rv19) ja rakenneultra juhannuksena. Sukupuolta en halua tietää, tai siis haluan ihan hirveesti, mut en silti halua. Eli ei aiota kysyä.
Nyt iltapesulle, uni voittaa. Ja aamuks töihin!
Kasvimaa 17+4
 
Tää viikko iltavuoroa ja jotenkuten jaksaa iltaisin olla hereillä. Onneksi töissä varsin hiljaista ajella. Tosin huomaa kesän tulleen, kun niitä haisevia humalaisia tulee kyytiin ihan mihin aikaan vaan ja keskellä viikkoakin. Ei kiva, vaikka onneksi hajut ei kauheasti enempää häiritse kuin ennenkään. Vois olla aika tuskaa töissä. Aiemmin noista kammoista kun oli puhe, niin tottakai tuli tuossa yksi päivä tilanne taas eteen. Päätepysäkki yhdellä linjalla on ihan rannassa ja menin sitten sinne vähän raitista ilmaa hakemaan, kun aikaa oli reilu 5 minuuttia. Autoon kun palasin ja istuin ratin taakse, huomasin reidellä kävelevän ampparin oloisen ötökän. (ei varmaankaan ollut amppari, mut joku sellainen) Joo onneksi en mene tuollaisesta ihan paniikkiin, kun tajusin etteihän sitä siinä auta hätistellä, jää vaan sinne autoon pörräämään. Ei muuta kuin autosta ulos ja sit hätistelemään salamatkustaja pois. Ja takas autoon ja ovet kiinni.

Rakenneultraan aika vasta reilun 5 viikon päästä, eli taitaa olla porukan viimeisten joukossa. Mut eipä tuo haittaa. Toki se sukupuoli olis kiva tietää jo vaikka heti, voisi sitten niitä vaatteita ym. ostella. Lastenhuoneen sisustuksen kannalta sillä ei tosiaan ole kiire, kun ei se huonekaan ole vielä ihan valmiina. Pitäis vielä seinää siirtää ja keksiä joku toinen paikka liinavaatteille ym. mitä siellä huoneessa nyt on. Mut noilla ei kiire olekaan, alkuun vauva kuitenkin meidän huoneessa nukkuu. Tosin miestä vähän koittanut nyt patistaa noihin remonttihommiin, vielä kun se on helppoa. Tuo seinän siirto kun vaikuttaa myös meidän makuuhuoneeseen, joten olis helpompaa nyt nukkua muualla, kun pikkuinen ei vielä ole syntynyt.

Himoja ei juuri täälläkään ole, ainakaan mitään erityistä. Joskus tekee jotain mieli, mutta nekin aina vähän vaihtelee. Seksiäkään ei tee mieli enempää kuin aiemmin. Ihan hyvä niin, kun miehellä tuntuu halut vähenneen. Tänä aamuna tosin yllätti positiivisesti :D

Maha jatkaa hiljakseen kasvua, mutta vielä työvaatteet peittää kummun aika hyvin. Saa nähdä minkälaisia ilmeitä on sitten reilun kuukauden päästä kun takas meen töihin lomalta, silloin ei varmaan enää peiteltyä saa. Loma alkaisi tuossa viikon päästä. Liikkeitä luultavasti olen tuntenut. Kun ei aiemmasta ole kokemusta, niin ei varma voi olla. Mut uskoisin, että on liikkeistä johtuvaa. Ei kovin voimakkaita, eikä ihan joka päivä. Tosin eilen tuntui, samoin tänään. Kovasti odotan, että ne voimistuisi.

Tirppana83 & 15+5
 
Tervetuloa uusille odottajille :flower:

Hajut ei ole haittaille piiiitkään aikaan ku siitepölyn alettua ollu tukossa eikä kamalasti hajuja nokkaan ole tullut sen vuoksi.

Sukupuolesta viellä.. ihan kiukuttaa ku mies ei halua tietää.. miksi sitä ei vois kysyä :ashamed: tekis mieli mennä yksin ultraan ja kysyä mutta itseni tuntien se tulis kalvamaan mieltä ja olisi sit miehelle kerrottava, joten omantuntoni vuoksi "nöyrryn" itse yrittämään tsiikailemaan onko ylimääräisiä ulokkeita ilmassa :D Mie niin paljon toivoisin toista tyttöä :heart:

Mielihaluja turkinpippurit nam.. niitä uppois pussi kaupalla ja välillä seksi saa himo otteen mutta se taitaa mennä vähän "kausittain"

Nyt eiku junioria herättämään ja viemään mummolaan hoitoon et pääsen töihin.

rontti1 16+5
 
Huomentaa!

Liikkeitä odotellessa
, vieläkään ei mitään säännöllistä/tunnistettavaa, välillä kuplii tai oikeen sattuukin kuin sisältäpäin tökkittäis, mutta en tiedä onko vaan omaa suolistoa vai oisko se hän? Dopleriin onneksi kuuluu viuhunta jos ihan häpyluuhun painaa niin alapuolelta, istukka on edessä että ei varmaan tunnu liikkeet vielä piiiitkään aikaan kai sitten.. :kieh:

Rakenneultra ois vasta 4.7 eli 3,5 vko vielä, tuntuu että sinne on niin pitkä aika! Ens viikolla olis vielä neuvolakin ennen sitä.. en tiedä mitä sielläkin tehdään, viime reissu tuntui aika turhalta, paitsi onneksi lääkärillä käydessä ultrattiin vähän niin näin pienen taas..

Sukupuolesta? Tietysti on aivan se ja sama kumpi sieltä tulee kunhan on terve, mutta huomaan silti haluavani erityisesti poikaa! Mitä enemmän ajattelen ja odotan koko rakenneultraa niin sitä enemmän haluan juuri pojan, ja pelkään että petyn pahemman kerran jos siellä onkin tyttö.. Mies haluaisi ennemmin tytön mutta aina sanoo että se nyt on aivan sama.. Itsestä tuntuu että ei ole, vaikka tietysti on.. Tajuaakohan kukaan mitä tarkoitan? Mietin jo kaikennäköisiä punasipulitestejä tai muita pitäiskö suorittaa kotona, mutta kaikki nuo tuntuu niin humpuukilta. Mun tuurilla tyyppi on sitten sitä mieltä rakenneultrassa että äiti ei saa edes tietää nännännää :LOL:

Toisenlaiset himot. Oon tullut hulluksi näiden suhteen, mutta tutkin että aikalailla normaalia näytti olevan. Mies on ihan ihmeissään mun kyltymättömyydestä (kuulemma silti haluista aivan mielissään) ajatukset käy makkarissa tasaiseen ja joskus tuntuu että jaksaako odottaa edes miestä kotia kun on nytkin 8 pvä työputkessa yli 40 h/vko ollut töissä ja minä kärvistelen tuntemuksien kanssa kotona. Hyvä vaan, toivottavasti näistä haluista jää jotain jäljelle raskauden jälkeenkin :rolleyes:

Väsymys. Ei ole keskiraskauteen astuminen tosiaan vähentänyt vaan mun mielestä väsymys on jopa lisääntynyt, en tosiaankaan jaksaisi edes olla töissä joten onni onnettomuudessa kun jouduin jäämään kotia. Tuntuu ihmeelliseltä että herään ja syön ja syön vähän lisää ettei nälkä päivällä yllätä. Sitten lähden jonnekkin esim kylään, ja jo parin tunnin päästä keskipäivän aikoihin nuokun missä ikinä olenkaan, olen supernälkäinen ja on pakko lähteä kotia nukkumaan. Parhaassa tapauksessa herään päiväunilta vasta 18:30 hakemaan miehen töistä - tietää jo kuudelta soitella mua hereille, ja kun illalla kello on 22 oon ihan valmis yöunille.

Tuntuu että oon ihan halvaantunut, ei voi tehdä mitään kun keho vaatii unta aivan järjettömät määrät, ruokaakin pitäisi varata mukaan kyläreissulle, kun en voi mitään valmisruokia tai kahvilasta napata matkalla allergioiden takia mitään naposteltavaa... :headwall:

Mietin vaan että miten sitä sitten jaksaa kun kakkosta alkais odotteleen hypoteettisesti.. nuo koirat on niin laiskoja että nukkuvat mun kanssa vaan homeisina niinkuin minäkin, mutta pieni lapsi vaatii jo niin paljon huomioimista että en tiedä kuinka sitten jaksaa.. nyt ei tarvi edes tehdä mitään kotihommia, mies on huomannu kuinka väsynyt olen niin ei onneksi syyllistä jos tiskit seisoo, vaan sitten se oiskin eri asia... :ashamed:

----> Aamupalalle mars!

Lumineiti ja Uubo 16+5
 
Hei kaikille ja uusille tervetuloa :flower:
Ja fourt giftille jaksamaista :hug:

Mukavaa, kun monella alkaa olla tuo rakenneultra jo lähellä niin saadaan kuulla masuasukkien kuulumisia :heart: Iselläni rakenneultra on vasta puolivälissä heinäkuuta ja tuntuu, että sinne olisi ikuisuus... Onneksi viikon päästä neuvolakäynti ja toivon mukaan kuullaan tällä kertaa myös sydänäänet (vieläkin kiukuttaa sen edellisen neuvolatädin käytös).

On hieman epävarma olo, onko masussa mitään elämää kun on tämä ns. tylsä vaihe menossa eli ultraan pitkä aika ja mitään liikkeitä en tunne vielä.
Eilen kyllä nukkumaan metäessä tuntui pieniä kutittavia hipaisuja, joten olisikohan on ollut kyytiläisen tapa ilmoittaa olevansa siellä hengissä :D

Onko muilla jo raskausoireet helpottaneet? Itseäni vaivaa huonovointisuus ja erityisesti aamusta ja aina ruokailun jälkeen tule etova olo :( sekä se kuuluisa väsymys. Tosin en tiedä johtuuko tuo väsymys siitä kilpirauhasen vajaatoiminnasta (lääkkeitä olen syönyt vasta alle viikon). Eikös nyt pitäisi olla jo sen energisen keskiraskauden aika :whistle: Muita oireita ei oikeastaan ole, ainoastaan vatsan seudun kiristystä ja paineen tunnetta.

Mukavaa perjantain jatkoa :wave:

Mamma2012 ja kyytiläinen 15+2
 
Pahoinvoinnista Mullahan siis oli yksi syy alun pahoinvoinnin pitkään jatkumiseen (viikolle 18+) Minisun Mama!!
Ihan alkuraskaudessa en sitä syönyt, mutta kuukauden verran ehdin ottaa tabletin päivässä. Sitten jostain luin kun joku oli kysynyt että onko mahdollista Minisun Maman aiheuttavan pahoinvointia... Siinä vaiheessa vasta tajusin jättää raskausvitamiinin pois ja pahoinvointi parani seuraavaan aamun mennessä!
Nyt syön multitabsin raskausvitamiinia..

Sukupuolesta Tuo Lumineidin kirjoitus olisi voinut olla pilkulkeen mun näppäimistöltä lähtöisin! :)
 
Juu, siis seksiä tekee ihan törkeesti mieli :D Ainoa minkä oon nyt huomannut että on pitänyt alkaa varomaan kun paikat on niin superherkät.. Harmillista silleen että pelkään että koko touhu menettää jossain kohtaa makunsa kun mä oon koko ajan että "auts, ei noin, kokeillaan näin.... eijeijei! ei tää toimi, taas mua sattuu... ei tolleen, tuntuu ilkeeltä.." ym.

Ja meillähän mies oli todella haluton tuon nuoremman lapsen raskausajan, sekä myös vauva- ja taaperoajankin tais olla.. Kai se oli se stressin määrä mikä sen sitten aiheutti mutta kyllähän mä itteeni otin ja otinkin raskaasti. Nyt pelkään että käy samalla lailla :/
 
Raskausoireet: Mua närästää ihan hirveesti, jos joudun kumartumaan niin joudun nieleskelemään etten oksenna.. Ja vatsaa kouristelee, siitä ei siis seuraa mitään, mutta aina pelottaa jos kaupassakin alkaa kourimaan että hitto jos nyt pitää lähteä juoksemaan vessaan niin missähän on edes vessa :D Toi on siis ihan sellasta suoliston kouristelua, yleensä tollasta on vaan jos on vatsa sekaisin... Mut nyt ne kourstelut vaan tulee ja menee..
 
Täälläkin seksi on mielessä koko ajan.. :D nään oikeesti TOSI usein yöllä kaikenmaailman seksiunia.. :) en mä ennenkään mikään passiivinen seksin suhteen oo ollu, mut nyt se tuntuu olevan mielessä aika paljon enemmän.. :)

Mielihalut Eipä mullakaan nyt ihmeellisiä mielihaluja oo..tai ei ainakaan tuu mieleen..onhan sitä hetkiä, et tekee mieli jotain tiettyä ruokaa tai karkkia, mut mulla ny on aina ollu sellaista..ettei se oo kummemmaks raskauden aikana muuttunu! :)

Minisun Mama Siis ihan tosissaanko aiheuttaa pahoinvointia joillain? Miks? mähän oon käyttäny tota alusta asti ja voin tosi pahoin alussa..edelleen viäkin iltaisin on pahaa oloa ja muutenki ajoittain, mut ei ny enää mitään kauheeta..täytyis kai kokeilla lopettaa toi ja ostaa jotain muuta vitamiinia sit..

Työpaikalla on sellainen stressi koko ajan päällä..vituttaa suoraan sanottuna..en haluais stressata, mut tää paikka on niin perseestä, ettei mitään rajaa..tuntuu, et täällä tehdään piruuttaan kaikki NIIN vaikeeks..mä pelkään aina, et stressi vaikuttaa vauvaankin.. :( no, kuusi viikkoa kesälomaan..jos helpottais sit kuukaudeks tää stressi..ja sit kesäloman jälkeen ei enää oo kun kuusi viikkoa töitä..ja äitiysloman jälkeen en haluais tänne enää palata!!! Tietääkö kukaan, että täytyykö äitiyslomalta palata töihin ennen kun voi irtisanoa ittensä vai miten se menee? Mä meinaa kyl alan etsiin jo äitiysloman lopulla töitä niin vimmatusti kun vaan pystyn! Ja toivon, et pääsen nyt opiskeleenkin (kun hain tossa pari viikkoa sit), niin se voi auttaa uuden työpaikan löytämisessä..

Nellielli ja pötkö 18+5
 
Hei mie oon kanssa lähes päivittäin oksentanu vitamiinien ottamisen jälkeen, hokasin että se johtuu niistä kun mies oli viikon lomalla tossa hetki sitten ja unohdin monta päivää putkeen ottaa, mietin tietty että meni ohi se pahoinvointi vaan heti kun seuraavana päivänä otin niin jo lentää laatta ja aina viimeistään ½ h vitskujen oton jälkeen |O

Mutta oon huomannu sellasen, että kun otan lisä-B vitamiinia tuon minisun maman kanssa niin sillon en oksenna, B:nhän pitäis auttaa pahoinvoinnissa.. vaan jos otan kaikki mitä yleensä otan: Minisun mama, kalkkitabu, lisä B, lisä D ja lisä E niin oksennus on taattu.... kalkkitabun poisjättäminen auttaa eniten mutta oon nyt jättäny muut pois paitsi tuon maman ja B:n... toivottavasti niillä pärjätään :LOL:

Pakko syödä vitamiineja kun on niin ruokavammanen että pelottaa ihan tarpeeksi muutenki saako kaveri kaikkea mitä tarvitaan kun en voi syödä mitään niinkö pitäis :D ravitsemusterapiassa tarkistettiin niin noita kaikkia saa siis ihan huoletta syödä päällekkäin mitä syön ilman että mitkään rajat vielä paukkuu mutta juma kun ne tulee ylös :kieh:

Mutta joillakin vitamiineillä siis on kyllä taipumusta aiheuttaa pahoinvointia!
 
Nellielli täälläkin todella stressaavaa töissä ja just samat fiilikset, että miks pitää tehä kaikki niin vaikeasti. Nyt onneks ollu tän viikon saikulla vähän rauhottumassa, josko tuo päänsärky rupeis helpottaan. Helpottaahan se toki ku kotona on, mutta tasan varmasti ku maanantaina meen töihin niin sama alkaa taas alusta. Kesälomaan vielä kuukausi..

Seksi ei mulle maistu kyllä yhtään. Tai no ehkä maistuis, mutta paikat on niin kuivat ja hellänä, että se tuska kestää aina viikon sen jälkeen, että mielummin on sitte ilman. Miehen halut sen sijaan ei oo kadonnu ja välillä oikein säälittää sen puolesta.

Minäki oon syöny Minisun Mamaa jo pitkään ennen raskautta eikä mulle ainakaan oo aiheuttanu pahoinvointia. Koko aikana en ole juuri pahoivoinut. Muutenkaan raskausoireita ei oo enää ollenkaan.

Ehkä pieniä potkuja oon tuntenu. Varma en oo, mutta jotenki tuntuu erilaisilta ku mikään suolenliikkeet. Makuulla ei tunnu mitään, mutta istualtaan aina tuossa oikealla sivulla. Istukan paikasta ei oo tietoa. Jos ne ultrassa toteais, että ois eessä vasemmalla niin kaippa ne sitten on. Rakenneultraan kuitenki vielä vajaa pari viikkoa.

Tänään hypistelin taas vauvanvaatteita kaupassa, mutta en vaan yksinkertasesti voi ostaa mitään ennen ku tiän kumpi se on. Jos pieni ei suostu vilautteleen ultrassa niin sitte meillä ei oo varmaan ostettuna mitään ennen syntymää. :D

Pampula84 & pikkupapu 19+2
 
pampula84 Voimia siis sullekin työtilanteeseen! :hug: Kyl mäkin päätin, että haen saikkua aina kun siltä näyttää, etten todellakaan aio kärvistellä töissä jos vähänkään siltä tuntuu. Varsinkaan kun täällä ei jousteta missään asiassa ja kielletään pienetkin edut. Vaikka surkeeta on se, et meillä joutuu jo 9 päivän saikun jälkeen kelan sairaspäivärahalle. : / Et ei mielellään kyl sit olis samasta syystä saikulla sen pidempään.
Täällä on meitä iso joukko, jotka manaa tätä paikkaa ja etsii paikkoja, joihin vaihtaa. Yks haki opiskeleen ja muut hakee muita töitä. Toivon, et kaikki pääsee täältä pois! Se, että mä en oo ainoo, josta tuntuu, et tää paikka on suoraan sanottuna perseestä, kertoo jo PALJON tästä työpaikasta. Mä NIIN odotan vaan äitiyslomaa ja okei, sitä kesälomaa myös tässä välissä! :)

Nellielli ja pötkö 18+5
 
Tervetuloa uudet! :)

Minisun mama minäkin oon nyt tässä raskaudessa syöny tuota ja aina sen pillerin oton jälkeen tullu ihan kamala olo! Nyt ei enää niin paljoa, kun oon ruennu ottamaan sen ruuan seassa, enkä ennen tai jälkeen..

Seksi ei kyllä kiinnosta ollenkaan, eikä oo nyt tullut sitä hirveesti harrastettuakaan. Välillä harmittaa miehen puolesta, mutta onneksi se on tosi ymmärtäväinen.

Neuvola oli maanantaina ja kaikki oli kunnossa :) Pieni sydän jumpsutti kovaa tahtia 150-160:heart: Neuvolan täti kovasti tyttöä veikkaili.. mutta sen näkee sitten reilun kahen viikon päästä, kun on rakenneultra 21+1.
Hemoglobiini oli laskenu 122:een, mutta ei vielä alotettu rautakuuria. Pyritään mahdollisimman pitkään olla ilman ja toivotaan, että se nousisi omia aikojaan tuosta.

Liikkeet tuntuu päivä päivältä selvemmin, mutta mies ei oo vieläkään päässy niitä tuntemaan. Toine lopettaa sätkimisen heti kun mies tulee lähelle, ujo pieni :heart:

Mukavaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille! :)

kiukuttelija 18+4
 
Pitkästä aikaa taas kerkeen tänne, tosi kivasti juttua riittää täällä, itellä ei vaan aika ja energia meinaa riittää palstailuun, halua kyllä olisi. Eka työviikko kesätöissä takana, nopeastihan se meni, mutta kyllä oli rankkaa. Iltaisin on supistellut aika paljon ja työpäivän jälkeen tuntuu että maha painaisi sata kiloa.

Mä oon ihan valtava. Huh.. Vielä ei oo pahemmin muut paikat kuin maha levinnyt, mutta maha tosiaan senkin edestä. Neljä kiloa tullut lisää, maanantaina tasan 20 viikkoa kasassa. Taitaa tällä likalla vaa'an lukema kohta alkaa seiskalla ekaa kertaa elämässä, ja tällä menolla siihen ei mene kauan :D Veikkaisin että tästä raskaudesta ei selvitä alle 15 kilolla :D Onneksi on sitten loppuelämä aikaa laihduttaa, sillä luulenpa, että meidän lapsiluku on sitten tässä :)

hannama Mä oon kans käsittänyt, että jotkut kätilöt suunnilleen suuttuu, jos uskaltautuu kysymään sukupuolesta r-ultrassa. Aika tökeröä mun mielestä, sehän on normaalia uteliaisuutta ja jos niin ärsyttää niin kannattaisiko vaihtaa työpaikkaa johonkin, jossa ei tarvi ultrata ja kohdata uteliaita vanhempia.

Meillä alle viikko rakenneultraan :) Ensi viikon torstaina olisi. Aika menee hirmu nopeasti, pitää yrittää nauttia tästä raskaudesta, kohtahan se on jo lokakuu :eek:

PikkuA 19+4
 
heippa

Viime raskaudessa rakenneultrassa myös "pelkäsin", että tulee nuivaa kommenttia sukupuolesta kysyttäessä, siksi ajoitinkin kysymykseni ihan loppuun, kun kätilö kysyi "onko tullut mieleen mitään kysyttävää?". No, sukupuoltahan mä siinä sitten utelin ja sanoi, että tytöltä näyttäs ja terve tyttö sieltä sitten joulukuussa 2010 syntyikin.

Ja kyllähän mä sen ymmärrän ilman sanomistakin, ettei se 100% tietoa ole siitä sukupuolesta. No, toivotaan, että rakenneultraan sattuu mukava kätilö, mulla se 3.7.

Kumisaapas 17+0
 
Miten se sykkeen nopeus ja sukupuoli menee? Nopea syke->tyttö ja hidas syke->poika? Oon tästä ihan ulalla, nyt vasta lueskellut miten te jotkut pohditte sykkeen perusteella sukupuolta. Neuvolassa viimeksi sanoivat sykkeen nopeuden, oliskohan ollut 150-155. Täytyykin vielä kotidopplerin ja sekuntikellon kanssa laskea (meillä ei siis ole sitä diginäytöä siinä), niin voi sitten huvikseen arvuutella sitä sukupuolta. Meillä mies ei edelleenkään halua ultrassa kysyä sukupuolta, ärsyttävää :D Enpä tiiä mitä tehdä, pitäähän hänenkin mielipidettään kunnioittaa. Toivon, että kätilö lipsauttaisi sen vahingossa tai näyttäisi 4D-kuvaa ja vauva olisi haarat levällään, niin että sukupuoli näkyisi selvästi, vaikkei kätilö kertoisikaan :D

idylli 19+0 (POKS) :heart:
 
Moikkamoi!:flower:

Idylli: just noin noiden sykkeiden pitäisi kuulemma mennä. Itse en oikein usko tuohon, koska kuopuksen aikaan neuvolatäti hehkutti sykkeiden mukaan, että tyttö varmaan tulossa. Silloin olivat alkuraskaudessa koko ajan yli 150. Ihan vasta lopussa laskivat sen alle ja pikahan sieltä tulla tupsahti. Nyt viimeksi oli syke 156, mutta kait ne nyt nousee, jos vauva pyörii kohdussa pakoon sitä laitetta...

Sairasloma: jouduin taas ottamaan saikkua tämän päivän. Syynä tällä kertaa poskiontelotulehdus, mikä nostaa kuumetta varsinkin iltaisin. Jotenkin niin luuserifiilis olla koko ajan sairaslomalla! Milloin minkäkin asian takia. Mutta sitten yritän aina muistuttaa itselleni, että pitää saada itsensä kuntoon jo ihan vauvankin takia. Ei tietystikään ole mitään järkeä käydä töissä särkylääkkeiden voimalla varsinkaan tässä tilassa!

Hankinnat: pikkuhiljaa olen jo uskaltanut alkaa miettiä niitäkin. Tilasin vauvalehden saadakseni sen tilaajalahjan; brion turvakaukalon. Vaunuihin pitäisi ostaa lämpöpussi. Sitten ajattelin ikeasta katsoa pinnasänkyä. Tulee kuitenkin niin lyhyeen käyttöön, että kelpaa varmaan Ikeankin laatu... Vaatteita kun jaksaisi käydä kuikuilemassa kirppiksellä. Mutta ehkä vasta sitten jos saisi rakenneultrassa tietää sukupuolen. Äitiyspakkaus kuitenki otetaan, että sieltä saa nyt jonkunverran vaatetta ensihätiin.

Mies lupasi tuoda jotain hyvää ruokaa kun käy lasten kanssa kaupungilla, sitä odotellessa:) Neuvolatädiltä tuli muuten palautetta painosta. Paino oli noussut vain 100g viikossa ja kehotti syömään enemmän. Iltaisin mulle ei kyllä tahdo maistua mikään ja sitten jos syö huonosti, iskee taas huono olo niinkuin eilenkin. Lähellä oli taas pöntön halailu illalla. Mutta itse ajattelen niin, että kun on tuota vararavintoa, ei vauvalla pitäisi olla mitään hätää. Olisi eri asia, jos olisin joku langanlaiha, mutta ihan normaalipainon rajoissa mennään. Hedelmiä täytyisi kyllä yrittää syödä enemmän, muttakun ne meinaa alkaa närästämään...

Ihanaa viikonloppua kaikille mammoille:heart:

-Melanie 15+3
 
Niin ja noista ihmisten möläytyksistä vielä. Mulle on nyt muutama miespuolinen heittänyt puoliksi huumorilla, että vielä noin vanhana sinäkin alat tekemään lapsia ja eilen yksi alkoi sanomaan, että olisit häneltä kysynyt, että kuinka tyttöä tehdään (hänellä on itsellä tyttö). Että tyttöä te kumminkin yritätte. Ai että kun rasittavaa. Vaikka noita huumorilla heitetäänkin, ei voisi vähempää kiinnostaa tuollaiset kommentit! Ajattelen kuitenkin, että kyseessä on niin henkilökohtainen asia, etten haluaisi tuollaisia asioita vatvoa miespuolisten kollegoiden kanssa.

-Melanie
 

Yhteistyössä