MARRASKUUN 2012 masuasukit <3 *kesäkuussa*

MARRASKUUN 2012 MASUASUKIT




Menossa mukana:

Laskettuaika (LA) / nimimerkki / monesko lapsi / synnytyssairaala



25.10
Henna-Riikka / ensimmäinen / KOKS / poikaolo / poikalupaus

26.10
Micaela / ensimmäinen / LS / poikaolo / tyttölupaus

28.10
Toiveikas / 3.lapsi /

30.10
PikkuA/2.lapsi/ PHKS / poikalupaus

31.10 - 1.11
pikkupampula/toinen/ ?
PePa / kolmas / KOS
Muumimammutti / neljäs/ K-PKS
Pampula84 / ensimmäinen / OYS / poikalupaus
mnica / ensimmäinen / K-PKS / tyttölupaus
sisunen / ensimmäinen / SatKS / vahva poikaolo
-Kaisla- / toinen / ? /

2.11.
neonroze / ensimmäinen / ? / poikalupaus

3.11.
idv / ensimmäinen / K-SKS
Haavemamma / toinen / KYS / tyttöolo
Maaria-80/ toinen & kolmas/KYS
Iida / toinen / KAKS
idylli / ensimmäinen / ? / poikalupaus

4.11.
mammuttiäiti / neljäs / SAS
Jenema91 / toinen / TAYS
nellielli / ensimmäinen / TAYS / tyttölupaus
kaimaki/ toinen/ SatKS
odottelen / ensimmäinen / TYKS / tyttöolo / poikalupaus

5.11.
minena / ensimmäinen / ?
Erika76 / 3. / HYS/NKL / poikaolo / tyttölupaus
kiukuttelija / toinen / PKKS

6.11
Acacia / ensimmäinen /K-SKS / tyttölupaus
hevosenkenkä / kolmas / kättäri / tyttölupaus

7.11.
x2 / ? / Satks
HilmaVilma/toinen/NKL
natuzani/toinen/?
Rusina2010 / 2. / LKS / poikalupaus
turbiini84/neljäs/VAS tai TAYS
Suzyy/ ensimmäinen/ NKL
*metsätähti*/ensimmäinen/OYS
PikkunenKakkonen / toinen/ ?
nibander / ensimmäinen / TYKS

8.11
Adelen / toinen lapsi / Kättäri

9.11
Mereneid / kuudes / EKKS
Scala / kahdeksas / NKL / poikalupaus
SaNi81 / kolmas/ PKKS / tyttöolo
LMLB/ ensimmäinen/ PHKS

10.11
HK3 / neljäs / TAYS
HJ / 1. / ? (ei vielä tiedossa)
Senna / toinen / KYS
Miukuliini77/kolma/Kys
Lissukka / kolmas / SAS
nami78 / kolmas / PHKS / tyttölupaus
Kerpele / kolmas / LS / tyttölupaus

11.11
Eris/ensimmäinen/PHKS
Ipna / toinen / PS
Kasvimaa/ kolmas /TYKS
Tirpsis / toinen / OYS / poikaolo
Niiskuneiti-87 / kolmas / KOKS / poikaolo / tyttölupaus

12.11.
Janoscin tarinatuokio / neljäs / SatKS
miraaz/toinen/LPKS
Ain00/ Toinen / Koks

13.11
Nasuli/Tikru / ensimmäinen / SatKs
Vesi / kolmas / KYS

14.11
Harakanhattu / toinen / Tays

15.11
Helmi_Ilmari / toinen / PHKS
Firesun / toinen /Kätilöopisto
iia84 / esikoinen / PS / tyttöolo / poikalupaus
annis_ / toinen / K-HKS
Surya / ensimmäinen / JS

16.11
mibetsy / toinen / ?
Inari-11 / toinen / LPKS
Toiveajatus / ensimmäinen / OYS

17.11
Nelli /kolmas / TYKS
Kuume 82/ toinen/ Tays / poikaolo
Lumpe / toinen / ?
kumisaapas / toinen / Kätilöopiston sairaala
emmilotta / ensimmäinen / ?
hannama / viides / seks

18.11
Rontti1 / toinen / PKKS
Lumineiti / ensimmäinen / TAYS

19.11
Aada 76 / toinen lapsi/ TYKS
Empiria / eka / Tays
Tunafish-78 / ensimmäinen / NKL
Lily_ / ensimmäinen / NKL / tyttöolo
kirppu69 /toinen / TAYS
pikku-eppu / ensimmäinen / PHKS
Millimama / ensimmäinen / KOS / tyttölupaus

20.11
Uskoa Täynnä / ensimmäinen / TAYS

21.11
Jnni/ensimmäinen / SeKS
Iippari / Ensimmäinen / Kätilöopisto? / poikaolo

22.11
Jenskuliina / neljäs lapsi/ ?
taiska87 / toinen / k-pks
Piijuska-78 / kolmas / Oys
Sandells81 / ensimmäinen/ K-HKS / tyttöolo

23.11
Mai83 / ensimmäinen / TAYS

24.11
daizy06 / kuudes / ksks
Neitipippuri / Ensimmäinen/ NKL
Vili-Jonkka / toinen / Satks
Tirppana83 / ensimmäinen / EKKS
Anukkio / ensimmäinen / TYKS / poikalupaus

25.11
Niipa-85/ toinen / Tyks / poikaolo
Still Counting / ensimmäinen / PS
Nynaeve / ensimmäinen / TAYS

26.11
kaukau / neljäs / ?

28.11
Mamma2012 / ensimmäinen / ?
Lippo Lii / toinen / KHKS / tyttöolo

29.11
Melanie75 / kolmas / ?
fourth gift / neljäs lapsi / SatKS / poikaolo



* * * * *
Menetyksen kohdanneet:



pesco
marrasmasu12
Kehrä
Aniit
Miramei
Cattibrie
Mirtsu81
kultakimpale2
hippunen82
Tulkinnanvarainen
Maniokki

:(

Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:


JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus



Päivityspyynnöt punaisella, kiitos!

Huhtikuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2119806-marraskuun-2012-masuasukit-3-huhtikuussa/

Toukokuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2134294-marraskuun-2012-masuasukit-3-toukokuussa/
 
Viimeksi muokattu:
Laitanpas tämän sitten tänne uuteenkin ketjuun, Kiitos Henna-Riikka75 uudesta pinosta:flower:

Heissan taas pitkästä aikaa!

Lukemaan kyllä aina ehtii mutta kirjoittaminen meinaa olla haastavaa

Liikkeitä täällä tuntuu vielä vähän ja kovin ovat hentoisia mutta eiköhän ne siitä ala vahvistumaan :).
Rakenneultraan ois vielä reilu 3 viikkoa (kuulostaa paljon paremmalta kuin vajaa 4 viikkoa ;) ) En millään malttais odottaa, jos vauva vaikka suostuis näyttämään haaroväliä.
Vaatteita meinasin alkaa sitten ultran jälkeen kaivelemaan kaappien kätköistä, joita löytyy onneksi useampi laatikko esikon jäljiltä. Vaikka veikkaan että en pysty kaupassa olemaan hipelöimättä pienen pieniä vauvan vaatteita ja pakkohan se on joku ihan ikioma uusi vaate ostaa tulokkaallekkin :heart: Leluja olen jo esikolta pistänyt piiloon, vaikka mielellään haluaisi vauvaleluilla vielä leikkiä, niin hänellä on kyllä ihan tarpeeksi omia ;)
Muiden sanomisia on ollut välillä todella ilkeääkin kommenttia jopa läheiseltä ystävältä. Ikääni ei niinkään päivitellä kun esikon kohdalla oli 22v. ja nyt sitten 24v. ja kuitenkin ollaan miehen kanssa yhdessä oltu jo vajaa 8 vuotta joista 1,5v. naimisissa. Mutta vointi kun on ollut todella huono niin ei ole kyllä sympatiaa herunut, on vain päivitelty että kun olet itsesi tuohon "tilanteeseen" saattanut niin ei auta inistä tai että kai sinä nyt tiesit kun kuitenkin kerran olet jo kakaran pyöräyttänyt että ei se ole mitään helppoa. Todella ikäviä kommentteja siitä kuinka typerää on tehdä toinen lapsi varsinkin kun esikoinen on "vasta" 1,5v. (melkein 2v. kun ykä syntyy) ja kuinka tyhmä olen itse kun olen vaivani haluamalla halunnut, no mutta onneksi on niitäkin jotka oikeasti tukee ja välittää. Varsinkin oma äitini on innoissaan saadessaan toisenkin lapsen lapsen ja kaikki mahdolliset luontaistuotelääkityksetkin meille ravannut että jos helpottaisi :heart: Minulla kun on todella matalat paineet ja aiheuttavat pahaolopyörrytys kohtauksia :|
Onko muille tullut haju ärsytystä? Minusta tulee nykyisin aivan kamala pirttihirmu kun illalla mennään sänkyyn ja mies vaikka pieraisee, ja jos mies käy tupakalla on hänen mentävä ensin vessaan pesemään kädet ja hampaat, laitettava dödöä ja lopuksi vielä ruiskaus miesten tuoksua ennenkuin saa luvan tulla sänkyyn. Myöskin aamulla jos herään ennen lasta ja mies on herännyt ennen minua ärsyttää minua ihan suunnattomasti kahvin tuoksu ja kaikki muutkin hajut mitä keittiöstä tuolloin leijailee, tuntuu että näen aivan punaista. Jälkeenpäin tuo kyllä naurattaa eikä hajut häiritse ( edes tupakka, jonka itse lopetin), mutta on miehen puolesta huono omatunto kun tuolla lailla typeristä asioista vedän hernettä nenuun :stick:

hrr tulis jo vähän kesäisemmät säät niin viittis istua ulkonaki hieman pitempään, nyt vain onneksi tuulee viikon vesisateen jälkeen :)

Aurinkoisempaa ja lämpimämpää kesää odottelee
Rusina ja ykä 17+4 ( puoliväli lähenee jei!)
 
Hajuärsytyksestä Hienoa lukea että sitä on jollain muullakin!! Mä luulin että se on vaan alkuraskauden vaiva, ja mulla ei alkuraskaudessa juurikaan mitään hajuhaittoja ollut..
Mutta nyt, eilenkin piti lähteä kaupasta kesken pois, kun siellä haisi KAIKKI! Liikaa hajuvesiä, liikaa hajusteita, liikaa ruuanhajua, kaupan ulkopuolella liikaa tupakanhajua, liikaa liikaa liikaa!

Henna-Riikka75 ja pumpula 19+3
 
Kiitokset Henna-Riikalle uudesta pinosta...:)

Allergiasta täällä onkin ollut jo aikaisemmin puhetta, nyt on meikäläisenkin silmät ruvennut sen verta kutisemaan että ois varmaan aiheellista jotain tippoja hommata... Ymmärsin että silmätipoissa ei ole mitään rajoitteita raskaana oleville(?)

Muiden sanomisista ja ikä -asiasta: Itse olen 20, mies 28. 2 vuotta kihloissa, naimisiin sitten ehkä 10w päästä. :LOL:
En ole kuullut mitään negatiivistä iästäni, ainakaan vielä tähän asti. Tiedä sitten mitä ihmiset ajattelevat, mutta siitä en viitsi välittää..
Vanhemmat ottivat asian todella hyvin, olivat jo näköjään vähän odotellutkin vauva-uutisia, ja kaikki muutkin ystävät ja sukulaiset ovat olleet innoissaan/onnellisia meidän puolesta. :)

Liikkeistä: Vatsalla on tuntunut kaikennäköistä, nipistelyä, muljahduksia, repäisyä, jomotuksia jne... eli varmaankin vain noita kasvukipuja, mutta tiedä sitten jos siellä seassa onkin jotain pieniä hipaisuja..:heart:
En malta odottaa että tunnen ekat kunnon potkut..

Hajuista: Täälläkin taidetaa olla herkkänenäisiä, eilen tuli himo silliin ja tänään aamulla tuli ihan paha olo kun keittiö hais niin sillille, vaikka mies ei haistanut mitään.. Mikään haju ei tähän asti ole kovin yököttänyt, mutta huomaa kyllä että hajut ovat voimakkaampia.

ja omaan napaan: viikonloppu hurahtanut muuttotohinassa, melkein kaikki tavarat ovat löytäneet paikkansa, ja tää rupee näyttää jo kodilta :)
Huomenna poksuu 16+0, sitten siirrytäänkin jo 17. viikolle. :)
Ja vielä 5 työpäivää niiin onkin jo kesäloma.. tosin "vain" huimat 11 päivää... no parempi kuin ei mitään.:)

Lily_ + 15+6
 
Henna-Riikka75 Kiitos uudesta listasta. Jankutan edelleen päivityksestä eli saisko multa pois sen poikaolon ja laskettu aika on 3.11. ei 5.11. Kiitos paljon =)

Liikkeitä olen tuntenut nyt jo viikon verran. Ensin en ollut varma, ovatko liikkeitä ja niitä tuntui vaan maatessa, mutta nyt nyt on alkanut vahvistua ja niitä tuntuu säännöllisesti ja ihan sohvalla istuskellessakin. Harmittaa, kun meillä on rakenneultra vasta kolmen viikon päästä. Monella on se jo rv18-19. Olisi kiva päästä kurkkaamaan, mitä masussa näkyy ja nähdä tyypin liikkeet, kun viimeksi oli niin unelias. Nyt joutuu odottelemaan vielä juhannuksen yli. Tärkeintä kuitenkin on, että kaikki on silloin kunnossa.

Ikää minulla on lapsen syntyessä 26v. Mulla on ollut vauvakuume lähes aina. Olen tiennyt ihan teinistä alkaen, että haluan äidiksi ja lapsia. Mieskin on ollut sama jo lähes 10 vuotta ja lapsia on toivottu jo pitkään, mutta nyt vasta taidetaan se vaavi kotiin asti saada. Oma talokin on ollut jo rakennettuna tovin, korkeakoulututkinnot suoritettu, työkokemusta kerrytetty jne. En siis ajattele itseäni mitenkään nuorena äitinä, päin vastoin tuntuu, että saan nyt vasta lapsia, koska vauva on ollut haaveissa jo pitkään ja perheen perustamiselle on hyvät edellytykset (vaikkakaan en pidä työpaikkaa, tutkintoa tai omaa taloa mitenkään perheen perustamisen edellytyksenä). Pääasia kuitenkin on, että meistä jokainen saa vauvan ja tulee äidiksi, on ikä sitten mikä tahansa :flower:

Tänään eka kesälomapäivä, ihanaa!! Seuraavat pari kuukautta aion vaan löhötä kotona, ulkoilla koiran kanssa, tehdä pihahommia ja kasvattaa mahaa :D

idylli 18+1 :heart:
 
kiitos uudesta pinosta :wave:

hajut ruuan laitossa ainut mikä tekee pahaa, on naudan ja possun lihan haju. ostin lapsille myös crocksit, ja hyi koko eteinen haisee ... mut muuten ei hajut tee pahaa... kahvin tuoksu on taivaallinen, tupakkakaan ei tee pahaa, meillä kumpikaan ei polta mut jotkut kaverit kyllä. herkemmin kaiken kyllä haistaa, mutta ei mitään ällöjä.

oma olo ummetus taas kiusaa, nyt jo toista päivää. kai niitä vehnänleseitä pitäis päivittäin syödä ettei tää menis aina tukkeeseen. nyt otin yhen luumusoseen, ja toivon että edes aamulla olo helpottuisi :)

makean himo IHAN HIRVEÄ :D koko viikonlopun oon kaksin käsin vetänyt, mikä ihmeen vimma tullutkin... ja ihan mitä sattuu :D no, niin se joskus menee et ote lipsuu pariksi päiväksi, kunnes tulee kiintiö niin täyteen ettei moneen päivään voi herkkuja edes ajatellakkaan :)

jaaha, pienimmäisen päiväunet olikin super-lyhkäset joten se tästä kirjoittelusta sitten :)

nyt lämpöisempää ilmaa kehiin kiitos :)
 
LiLy_: En ainakaan itse ole kuullut, etteikö voisi käyttää. Itselläni on tarvittaessa käytössä Lomudal -silmätipat. Tablettimuotoiset allergialääkkeet olen onneksi voinut jättää kaappiin, että ilmankin kestää. Astmalääkkeitä kun on pakko ottaa, niin en mielelläni ottaisi muita lääkkeitä. :)

Hajuista: Hajujen aiheuttama etova olo on jonkin verran vähentynyt, mutta erityisesti erilaiset ruoan hajut tekevät silloin tällöin pahaa. Näköjään ei pahoinvointikaan ole täysin loppunut, vaikka siltä näyttikin, mutta kaipa se tästä.. Viimeistään sitten lapsen synnyttyä :D

Ikä: Omasta iästäni ei ole oikeastaan tullut sanomista (olen 21v, ehkä ehdin täyttää 22v ennen lapsen syntymää). Tätini pitää minua vielä nuorena, muttei mitenkään negatiivisella asenteella. Ja on hän itsekin saanut esikoisensa 23-vuotiaana. Kaikki raskaudesta kuulleet ovat olleet todella iloisia puolestamme. Itsestäni tuntuu, että olen kovin vanha, kun vasta nyt saan ensimmäisen lapsen. Johtunee siitä, kun lasta on niin kauan toivottu ja odotettu...ja mitä nyt seurannut keskustelupalstoja, niin kovin moni odottaja/äiti on alle 20-vuotias. :)

Liikkeet: Mahdollisesti olen muutaman kerran tuntenut liikkeitä, mutta asia varmistunee kunhan niitä alkaa tuntua enemmän. :) Ja kyllä sitä jo kovasti odotellaankin. Jospa viimeistään tämän kuun lopussa alkaisi tuntua. Olen varautunut siihen, että omalla kohdallani liikkeiden tuntuminen kestää, sillä odotan ensimmäistä ja istukka on etuseinämässä, joka saattaa heikentää liikkeiden tuntumista.

Ja minut voisi lisätä listaan :)
LA 7.11.
nibander / ensimmäinen / TYKS


nibander ja vilperi 17+4
 
Hajuista pikaseen

Täällä on kans yks jolla kaikki ottaa pahasti nenään. Meillä oli alkuraskaudessa miehellä miestenshampoo tai joku, kuitenkin hajustettu ja jumalauta ei pystyny päin olemaan kun illalla mennään nukkumaan kun tuntu että koko sänky haisee sille shampoolle. Roskiinhan se viikon kinastelujen jälkeen meni.. Tupakista passitin kanssa pesulle kun ei pystynyt olemaan. Miehellä on useimmiten aamuisin ihana morningbreath - osaa jo varoa mua aamuisin.. :stick:

Kaupassa myös tuntuu että tulee overdose kaikkea hajua, mies jäi kerran hölmistyneenä yksikseen kun minä juoksin kaupasta ulos, hedelmäosaston jälkeen tuli leipäosasto ja siitä en päässyt ohi kun alko yökkäyttää - eikä tietenkään pussia mukana. Totesin vaan naama irvessä käsi nenällä miehelle että nyt haisee liikaa leipä ja lähin vetään.. nyt tietää jo koska kannattaa lähteä kauppaan ja koska siitä tulee pyykkipojan kanssakin tuskien taival.. :headwall:

Uuni meillä ollut kovalla käytöllä kun lihan käryttäminen pannulla saa vedet silmiin ja yökin ulos.. Mies on joutunu koko raskauden laittaan koirille päivittäin ruoan - meillä barfataan - jokseenkin olen epäonnistunut yrityksissä..

Ja tämä on jonkintasoisena myös jatkunut, ei yhtä voimakkaana kuin ihan alkuraskauden aikana, mutta hetkittäin kyllä. Revitään miehen kanssa tästä niin hyvää huumoria että ei ole niin surettanut, oon melkonen kotierakko niin ei sinänsä haittaakaan :kieh: Treellä käydessä mentiin kaverin kanssa bussilla keskustaan ja siinäpä oli mielenkiintonen kokemus noiden hajujen kanssa.. sittemmin olen pidättäytynyt omassa autossa..

Lumineiti + Uubo 16+0 POKS! :)
 
Allergia on nyt ihmeen vähän oireillut, ei oikeastaan muuta kuin välillä tuntuu silmät vähän kuivilta.. Jos näin helpolla menee koko kesä, niin ei tee tiukkaakaan olla ilman lääkkeitä. =)

Liikkeet hiphei, täällä tuntu eilen ekaa kertaa liikkeet mahan päältäkin! :heart: Tais kyllä jotain pientä tuntua jo viikko sitten, mutta ajattelin kuvitelleeni vain, kun oli niin hento hipaisu, mutta nyt oli kyllä niiiin selvä ettei voinut erehtyä. Jeee! :)
Taitaa vain olla aika ujo tapaus, kun joka kerta kun sanon miehelle että kokeilee, niin liikkeet loppuu kuin seinään.. Höh.

Huomenna olisi taas neuvola, hirvittää miten paljon on nyt paino noussut, kun on näitä valmistujais- yms juhlia ollut ja niissä on tullut syötyä vaikka kuinka (lähinnä kyllä suolaista, ei makea vieläkään maistu niiin hyvin).


kiukuttelija 17+6
 
Mä en näköjään jaksa/ehdi kirjoitella kun tällein yövuoroissa. Ei ole kovinkaan hyvältä tuntunut tämä yövuoro, maha aina välillä kiristelee. Mutta kun ei tee kipeää, niin en osaa olla huolissani. Näitä oli esikoisenkin aikaan pitkin raskautta ja silti tuo tuli maailmaan vasta 41+0 ja silloinkin käynnistettynä vesien menon jälkeen. Joten kohtuni ilmeisesti tykkää harjoitella, mutta tositoimista ei sitten tullutkaan mitään. :D

Ikä olen juuri täyttänyt 30 kun tämä lapsonen syntyy, esikoisen syntyessä olin 26. Ilmeisesti siis yleisesti hyväksytty ikä tehdä lapsia, kun en kummankaan odotuksessa ole saanut iästäni kuulla. Itse tunnen itseni aika vanhaksi odottajaksi, mutta ainoastaan siksi, että meidän suvussa on ollut tapana tehdä lapset nuorena... Ainoastaan 1 tätini on aloittanut yhtä "vanhana" kuin minä. Yleensä 30 kieppeillä on sitten pukattu iltatähdet maailmaan. :)

Liikkeitä olen tunetunut jo jonkin aikaa. Ensin olin hieman skeptinen, että ovatko niitä, kun tuntuvat vain vasemmalla. Tiistaina oli äitipolilla kontrolli ja siellä selvisi, että istukka on oikealla, joten kyllä tuo pikkuinen ne hipsuttelut tekee. :heart:

Muutoin kontrollissa oli kaikki hyvin, seuraavan kerran sinne rv 26+ jotain. Sukupuolta pikkuinen ei paljastanut, napanuoran oli siveellisesti taiteillut jalkojen väliin. Mutta kovasti touhukas suloisuus tuolla asustaa. Pyöri ympäri kuin pieni hyrrä. Asusteli silloin ihan kohdun yläosissa ja se varmaan selittää miksi vatsa on tullut esiin huomattavasti aiemmin kuin esikoisesta. Oli hauskaa kun lääkäri katsoi ensin, että vauva on poikkitarjonnassa, sitten oli perä edelle ja kääntyi sitten pääalaspäinkin. Tuumasi vaan, sitten, että saahan tuo näillä viikoilla tehdä mitä lystää. :D Jospa se sukupuoli selviäisi rakenneultrassa 9.7. Silloin jo rv 21+2.

Jospa sitä kävisi kahvihuoneessa nostamassa kinttunsa hetkeksi kohti kattoa ennen aamukiertoa.

Kuume ja pikkuinen 16+2
 
Kiitoksia Henna-Riikalle uudesta pinosta :flower:

Iästä Itse olen keskimääräistä vanhempi ensiodottaja kun ikää on jo 34v. Kommenttia on lähinnä tullut jo vuosia ennen tätä raskautta. Siis sitä vihjailua ja kyselyä että koskas teille yms. Törmäsin ihanaan mieheeni vasta +30-vuotiaana ja aikaisemmissa parisuhteissa ei jotenkin lapsienteko tullut mieleenkään. Oma äiti on saanut minut vasta +30v. samoin mummi oman äitini vasta +30v. Meillä siis jo ihan perinteistä tämä että lapset tehdään "myöhään".

Liikkeistä Täälläkin masussa tuntuu kyllä hipaisuja ja mönkimistä ihan päivittäin. Sen verran tuota pehmikettä tuossa masun päällä niin ihan heti ei varmaan ulospäin näy eikä tunnu :D

Rakenneultraan olisi vielä raastavat 5 viikkoa ellen saa sitten tuolta Naistenklinikalta uutta aikaa kun seuranta nyt siirtyi sinne. Onneksi edes toinen neuvolakäynti on tällä viikolla! Olisi kiva päästä kuuntelemaan sydänääniä :heart:

Painosta Mä oon yrittänyt vahdata tuota vaakaa ja syömisiä ihan päivittäin ja kiitos tämän ei paino ole vielä yhtään noussut. Ja mullahan ei saa painoa tässä raskausaikana yhtään lisää tullakaan joten ruodussa on pysyttävä. Mä en himoitse sellaisia varsinaisia herkkuja mutta esim. saan hirveät morkkikset kun sorrun ostamaan ja syömään viipaleen tai pari kaura- tai ohraleipää. Siis pelkällä täysjyvärukiillahan mun pitäisi olla! Mä vaan nyt jostain syystä himoitsen tota vaaleaa leipää... :ashamed: Onneksi suurimmat himotukset tällä hetkellä on uudet perunat sillin kanssa sekä vesimelooni.

Hajuista Meillä mieheltä on jo kieltolistalla marinoidut valkosipulinkynnet, olut ja chilipähkinät jos mielii mun kanssa samaan huoneeseen nukkumaan. Muuten hajuista en juurikaan oireile, mutta tuo sängyssä haiseva mies on jotain ihan kamalaa.

Sitten olisi taas aika poksua...

Tuna ja sintti 16+0
 
Mua NIIN ärsyttää, kun tänään sain kuulla, etten enää saa tehdä töissä niin, että jätän ruokatauon väliin ja lähden töistä puoli tuntia aiemmin.. Mä siis syön kahdella kahvitauolla ruokani ja se on riittänyt mulle. Kun mulla on aika pitkä työmatka, niin helpottaa kun saa lähteä aiemmin töistä ja siis aiemmalla bussilla! Nyt sit meidän kusipäinen pomo otti senkin ilon pois.. ei voinu antaa mun tehdä näin äitiysloman alkuun saakka, kun en nyt tosiaan enää kauaa oo töissä ja sit ottaa sen edun pois äitiysloman jälkeen! Mua suoraan sanottuna vituttaa.. Oon meinaa tehny tälleen nyt vuoden täällä töissä ja nyt se ärsyttää niin paljon, et se etu pitää multa ottaa pois. Tosi kiva! Voi, kun täältä pääsis pois jo ennen äitiyslomaa! Ja mieluiten äitiysloman jälkeen heti uusiin töihin!

Anteeks purkautuminen, mut tää työpaikka on myös monin tavoin muutenkin ihan perseestä.

Nellielli ja pötkö 18+1
 
Kiitos Henna-Riikka75 uudesta pinosta :flower:
Vähän sama loru mulla kun monella muulla: luen melkein päivittäin mutta en saa aikaseks kirjottaa niin usein.

Liikkeitä oon odotellu mutta kaitpa ne sieltä tulee. Välillä jotain tuntuu mutta ei oikein osaa erotella onko pikkusesta vai suolistosta johtuvaa. :D Istukkakin oli kai etuseinässä, kätilö ei ihan varmaks osannut sitä ultrassa sanoa.

Vartalon myötäisissä vaatteissa maha kyllä erottuu mutta työvaatteet kun on semmosta säkkimallia niin näyttää vaan lihoneelta. Työkaverit kyllä vyötärönseutua vilkuilee mutta eivät varmaan kehtaa kysyä. Mietin tässä jos pärjäisin nykyisillä työvaatteilla pari viikkoa ennen kun pyytäisin isompia. Ne "luukku"malliset äitiystyöhousut on vaan niin kauheen näköset ja niissä on mahan reunoilla reiät niin ei yhtään kiinnostais semmosia ottaa. Miksei niitäkin vois olla resorivyötäröllä...

Meillä olis tällä viikolla eka perhevalmennuskin. Tuntuu kauheen aikaselta mutta tällastä terkka ehotteli. Ite en niin välittäis mennä mutta miehen takia yritän selvitä. :D

Ikä mä olen 25 kun vauva syntyy ja onhan tuota vauva-asiaa meiltä kyselty häistä asti ihan kyllästymiseen asti. Melkein 2 vuotta tähän tilanteeseen vaan meni ja sitä ennen vauvakuumeilin varmaan toiset 2 vuotta niin jotenkin sen takia tuntuu että olisin jotenkin vanha. Vauvauutista kun yhdelle sukulaiselle kerroin niin sieltä tuli vastaus että johan tätä uutista oli odotettu. Teki mieli vastata että arvaa vaan.

Jaahas nyt äkkiä lenkille kun aurinkokin vähän pilkistelee ja sitten iltavuoroon. Lomaankin tuntuu olevan ikuisuus kun heinäkuussa lomailen. :O

emmilotta 16+2 (piti laskurilla tarkistaa viikot, aika menee niin äkkiä ettei pysy laskuissa mitenkään)
 
Heipat.

Kiitti Henna-Riikalle kesäkuun pinosta :)

Sama virsi myös täällä, lukemassa olen käynyt, vaan en ole jaksanut kirjoitella.

Iästä en ole koskaan saanut kommenttia suuntaan taikka toiseen, esikoisen syntyessä olin 28 vuotias ja nyt sitten 30 vuotias. Miehen kanssa ollaan yksissä oltu kyllä jo 13 vuotta ja 4 niistä naimisissa, joten kai sitä jotkut osas odottaa meidän jossain vaiheessa lapsia tekevän, vaikkei kukaan ole koskaan suoraan asiaa tiedustellut.

Mä en ole tuntenut parin viikon takaisen "kuplinnan" jälkeen yhtään mitään, mitä vois liikkeeksi kutsua, joten huominen neuvola pelottaa aikastalailla. Maha on kyllä kasvanut, vaikkei se kyllä ihan normi mittoihin esikoisen jäljiltä ehtinyt palautuakkaan ja taitaa osa mahasta olla silkkaa pläskiä. Ei auta kuin odotella huomista.

Inari & Juri Kakara 16+3
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa, lukemassa käyn minäkin joka päivä, mutta kirjottelu jää vähemmälle.
Kylläpäs aika menee nopeasti, kun jo kesäkuuta elellään, kiitokset tuoreesta pinosta :)

Itselle palasi pahoinvointi reilu 1,5vkoa sitten niin pahana, että piti lepäillä viikko sohvanpohjalla ja tänään oli töihinpaluu. On työkaveri niin pahalla tuulella kun tietysti on kiirettä ollut, mutta eipä se nyt herkkua ollut mullekaan oksentaa vähän väliä ja lisäksi aivan tajuttoman lamaannuttava väsy ja pyörrytys oli kokoajan. Eilen viimeksi kaupan kassajonossa lähti taju hetkeksi, mutta onneksi en kipannut maahan asti, sain kassahihnan laidasta otteen ennenku sammuin hetkeksi. Toivottavasti kohta loppuis kokonaan pahoinvointi ja alkais se energinen ajanjakso...

Hajut vaivaa muakin, just tälläkin hetkellä kantautuu tupakanhaju ilmastoinnin kautta tänne työhuoneeseemme, ällöttää! Omalla pihallakin pitää aina yökkiä, kun naapuri käy tupakalla ja sattuu oikeasta suunnasta tuulemaan juuri sinne meidän puutarhaan päin. Päivästä aina riippuu, mikä ruuanhaju tuottaa huonoa-oloa.

Ummetusta on ollut havaittavissa tälläkin jo pari viikkoa, eikä sekään tietenkään helpota tuota pahaaoloa, kun suolisto on ihan intopiukeena. Mutta kuivattuja luumuja olen nyt viimesen viikon napsinu ja gefilus-kapseleita muutenkin suht kuitupitoisen ruokavalion lisäksi, niin alkaa helpottamaan.

Mulla on noiden liikkeiden kanssa vähän sama kun Inarilla että sen parin viikon takaisten kuplintojen jälkeen ei ole sitten tuntunut mitään. Kävin reilu viikko sitten neuvolassa mielenrauhoituskäynnillä eli sydänääniä kuunneltiin ja samalla terkkari vaan totes että on kohtu edelleen niin taaksepäin kallistunut, että ihme jos ei ala selkää painamaan (mitä ei kyllä onneksi ole tapahtunut) mutta varmaan vaikeuttaa niiden liikkeiden tuntemista. Ensi viikon tiistaina olis sitten taas normi-neuvola, jossa keskutellaan myös näitä parisuhde-juttuja.

Piti tosin tänä aamuna soittaa neuvolaan, että onko normaalia että oikealta puolelta on alavatsa kokoajan kipeä, välillä ei pysty normaalisti kävelemään ja yöllä aina kääntyessa vihloo todella kovaa. Neuvolan täti sano että ihan kuulostaa normaalilta kasvukivulta, että jos on samanmoista vihlontaa kun yskiessä niin hän ei huolestuisi, mutta jos edelleen painaa mieltä, niin tule käymään. Emmä sitten menny, se terkkari on sellainen paljon kokenut maailman ymmärtäväisin ihminen niin kyllä se niin osas sen asian ilmaista, että ei enää huoleta.

Iästä sen verran, että puolison suvun puolelta on enemmän kyselty koska me mennään naimisiin (mennään nyt elokuussa ja pidetään pienet, intiimit häät sukulaisten kiusaksi, ku ne luuli pääsevänsä suurin sukujuhliin, HehHeh). Mun suvun puolelta lapsien tuloa alettiin kysellä jo parikymmipisenä, jolloin ei vakaasta parisuhteesta ollut tietoakaan, koska kaikki mun serkut on perheellistynyt hyvin nuorena. Mun mielestä nyt olen oikean ikäinen äidiksi (täytin siis huhtikuussa 31) ja valmis siihen vastuuseen juostuani juoksuni nuorena. Mun omat vanhemmat ei onneks ole koskaan kyselleet kummankaan asian perään, onnellisia toki nyt ovat molemmista tapahtumista!

Mutta mukavaa viikkoa kaikille, toivotaan että kelit muuttuu kesäisemmäksi ja varsinkin lämpöisemmäksi pikapuoliin!

Sandells ja Keijo 15+4
 
Hei kesäkuu! :hug:

Mun allergia on sitten muuttunut inhottavaksi yskäksi. En tiedä onko tää enää allergiaa vai oikeeta flunssaa, mutta pitäis tuota siitepölyä tiedotteiden mukaan olla vielä runsaasti täälläpäin! Mulle jo varoteltiin, ettei ois vaan astma kehkeytymässä...heh, mutta tuttu tunne ollu niiltä ajoilta kun sain reseptillä duactia (mikä auttoi tosi hyvin). Välillä oon kyllä niin yskiny keuhkojani pihalle, että toivottavasti möntillä ei ihan kovin tukalat olot oo ollu... Mies jo rupes vaatiin, että hommaan yskänlääkettä, mutta omasta mielestäni oon jo voiton puolella tän yskimisen kanssa. Nyt on ehkä hyvä aika juoda viime vuotiset kuusenkerkkäsiirapit pois.

Liikkeitä ei vielä täällä tunnu. Oon yrittäny aina välillä rauhottua niitä tunnustelemaan mutta ei vielä mitään.
Nythän jo möntin pitäis alkaa kuulemaan! Ekat kuulohavainnot äipän rykimisestä ja köhimisestä... :whistle: Aattelin, että voisin lukea sille ääneen tuon Andersenin suuren satukirjan samalla merkkaillen sieltä lapsille sopimattomat sadut pois, ettei tuu ikäviä yllätyksiä myöhemmin.. :rolleyes:

Mullakin tuntuu tuo hajuaisti tässä terästyneen yhtäkkiä! Ei mitään yökköyökköhajuja oo tullu vielä, mutta jotkut on tosi voimakkaita tai tulee sellasia yhtäkkiä että "haiseeko täällä pissa?". Oonki just miettiny, että haiseeko meidän kissanhiekkalaatikko oikeasti niin pahalta vai kuvittelenko vaan, kun justhan sen puhdistin! Kumminki mulla ollu nokka tukossa tän viimisen kuukauden, etten oo pahemmin mitään haistanu.

Iästä. Mulla ei oo muutako mummu marmattanu jo ennenku olin raskaana, että eikai me vain lapsia hankita, kun ollaan jo niin vanhoja, mitä sitä semmosta ristiä ottamaan ja olisitta vaan kahestaan......... Kyllä se piti pahana kun sai tietää. Paikalla oli tuolloin hänen nuorin tyttärensä, joka sai esikoisensa mua 10 vuotta vanhempana. Sillä toteamuksella sai kyllä aika hyvin jauhot mummon suuhun. Mutta en oo siitä ressiä ottanu, kun se muutenkin on tätä tyyppiä, joka aina ajattelee asioista huonoimmat puolet ensin. Mutta on se aika karua varmasti kuulla oman äidin sanovan ruikuttavalla äänellä, kuinka lapset on taakka.

Hmph. Ei tässä tiesti kummempia. 15. päivä on rakenneultra ja seuraavalla viikolla just ennen juhannusta vielä neuvola. Nopeesti menee tää aika!

mnica ja möntti 18+4
 
Ehkä mäkin nyt pitkän ajan jälkeen ehdin jotain kirjoittaa. Lukemassa kyllä jaksan iltaisin käydä, mutta kirjoittaminen aina jää... Muuttorumba käynnissä... Päästään muuttamaan kahdesti tässä kahden viikon aikana. :) Ja esikoinen on ihanasti apuna, kun saan pakattua ja jos en heti ehdi laatikkoa teipata kiinni, niin tavaraa alkaa kulkeutua pitkin kämppää. Huh huh...

Joku kyseli joskus kauan sitten vinkkejä uudelleen nukahtamiseen, kun yöllä herää. Mulla on toiminut, kun oon laittanut korvatulpan korvaan, niin nukahtaminen onnistuu paremmin. Ei kuulu toisten tuhinat ja omatkin ajatukset vähän rauhoittuu. Mulla ei onneksi yöheräämiset ole ollut ongelma, vaan se et esikoinen herää kukonlaulun aikaan, eikä enää nukahda uudelleen, vaan on saman tien menossa.

Liikkeitä olen ehkä viikon verran tuntenut selkeästi. Ennen sitä vähän arvailin, että olisiko ollut pieni hipaisu vai jotain muuta. Mutta kyllä tuntuu ihanalta, kun pikkuinen tuolla hämmentää. :)

Allergia on vaivannut täällä yllättävän pahana, silmätippoja ja nenäsumutetta olen joutunut käyttämään. Tabletit olen onneksi voinut jättää väliin. Ja ehkä nyt on ollut jo muutama päivä vähän helpompaa.

Rakenneultra just ennen juhannusta ja sinne ei ole enää kauaa. Hurjan nopeasti aika mennyt. Me halutaan tietää sukupuoli, jos pikkuinen sen vaan meille näyttää.

PikkunenKakkonen & A-P 17+4
 
Voihan suunnaton KIUKKU!! tarina alkaa näin että lapsuuden ystäväni sai muutaman päivän myöhemmin plussan kuin minä syyskuussa. oma plussani kesti viikon kun meni kesken, kaverini oli tukena menetyksessämme. Tulin heti seuraavasta kierrosta raskaaksi ja voi sitä riemua, mutta riemu päättyi 2kk plussan jälkeen keskeytyneeseen keskenmenoon. No tämä kaveripa ei enää ollut tukenani,, soitteli ja hehkutteli omaansa raskautta eikä sanallakaan kysynyt miten voin, itse kyllä mainihin että haluan olla heidän odotuksessa mukana mutta oletin myös että häntä olisi kiinnostanut myös minun tunteet tyhjennyksen jälkeen. :ashamed: viimeksi olen kuullut kaverist tammikuussa heidän rv.20 ultra kuulumiset, päätin silloin et jos häntä ei kiinnosta kysyä miten henkisesti voin sairaala reissun jälkeen ni paskat se mikään kaveri ole. Nyt sain kuulla että heille oli syntynyt su.aamuna tyttö ja hän oli ilmoitellut vain lähimmilleen.. isku tuli taas vasten kasvoja en siis ole enää hänelle edes ystävä vaikka ollaan tunnettu ja oltu parhaat ystävykset ennen ala-astetta :'( Olisin niin toivonut että hän olisi edes ilmoittanut itse enkä kuullut hänen veljeltään koska kysyin.. Itkettää ja suututtaa ku olen moista ystävänä pitäny :'( Ihana yövuoro tiedossa ku ajatukset tästä kaikesta seilaa päässä.

rontti1 16+1
 
Heippa

Mullakin yksi kaveri on täysin "kadonnut" sen jälkeen, kun esikoinen syntyi. Ehkä se lapsiperheen härdelli pelotti tämän kaverin pois. No, en ole jaksanut murehtia, koska ei ole niin läheisestä ystävästä kyse, kuni Rontilla.

Liikkeitä olen tuntenut ekan kerran jo 13+5 ja nyt on menossa 16+3 ja ne tuntuu jo pieninä potkuina kädelle mahan päältä. Ihan ihmeellistä, kun viime raskaudessa tunsin "kuplintaa" 18+0. Mutta näin se kuulemma yleensä meneekin, kun on toinen tai useampi raskaus kyseessä. Aina pakotan mieheni kokeilemaan, että taas se potkii ja kun se kokeilee, niin just silloin vauva karkaa, eikä potki!

Tulin raskaaksi ensimmäisen kerran, kun olin 28-vuotias, esikoinen syntyi, kun olin 29. Nyt olen 30 ja toinen syntyy, kun olen täyttänyt 31. Asetin miehelleni "aikarajan", kun tavattiin (että jos tosissaan halusi kanssani olla). Sanoin, että jos en kolmeenkymppiin mennessä ole naimisissa ja vähintään raskaana, niin ero tulee. Mies ymmärsi yskän, eikä vastustellut. Tapasimme, kun olin 23 ja naimisiin menimme, kun olin 28. Lapsia olisin voinut tehdä jo 23-vuotiaana, mutta silloin luonnollisesti seurustelumme oli vasta alkuvaiheessa ja myöhemminkin mieheni ei vielä ollut ajatukselle valmis. Nyt mieheni on onnensa kukkuloilla esikoisestamme (nyt 1v. 5kk) ja sanoisinko, että maailman paras isä. Ikää isällä on vuosi vähemmän kuin minulla.

Näin siis meidän elämässä.

Kumisaapas 16+3
 
Inari kuinka siellä neuvolassa meni?

Hajuista ja himoista ei ole täällä oikein tietoakaan. Yhden hajun olen kohdannut, jonka kanssa en tule toimeen ja se on lämmin kaurapuuro. Olen aina inhonnut kaurapuuroa, ja nyt se on vain korostunut. Hirve älemu siitä lähtee, mutta onneksi mieskään ei ole mikään himokuluttaja. :) Himoja ei oikein ole tullut myöskään. Ainoa jota voisin ehkä suunnilleen himoksi kutsua on se, että joka aamu on pakko saada iso lasillinen appelsiinimehua. Liekö sitten vain tottumus ja pakkomielle, vai himo, en tiedä.

Liikkeitä olen tuntenut jo 13+jotain viikoilta ja nyt ne alkavat selkeästi voimistua. Joka päivä havaittavissa mönkimistä ja koputtelua. :heart: Voi kun voimistuisi vielä niin, että saisi tuo kaksilahkeinenkin kokeilla ja tuntea jälkikasvunsa mönkimistä. Enää ei ole asennosta kiinni, vaan tuntuu ihan töissäkin ollessa kävellessä, kumarrellessa, seisoskellessa ja ja ja.. Ihan missä vain.

Rakenneultraan on vielä 3 viikkoa. En millään malttaisi odottaa sinnea asti, ja käsittääkseno tuo on aika myöhään kun osuu jo viikoille 21+.. Mutta jospa ainakin sukupuolesta voisi saada jo paremin selkoa kun on hieman myöhemmin. Peukut ja varpaat pystyssä että suostuu näyttämään. :D

Acacia 18+0 POKS!!
 
Liikkeitä.. Voi kuinka odotan niitä! Siis luulen tunteneeni jo liikkeitä, mutta en oo satavarma, kun on niin vaimeita..ja nyt ei oikein oo muutamaan päivään tuntunu mitään..sais jo alkaa kunnolla tuntuun, kun pieni pelko aina tulee, et onkos nyt kaikki kunnossa!

Rakenneultraa odotellessa! Enää 2 viikkoa ja yksi päivä.. :D

Nellielli ja pötkö 18+2
 
Acacia Täällä kohtalotoveri, joka joutuu odottamaan rakenneultraa myöskin sinne 21+ viikolle asti eli kolmisen viikkoa vielä. Kateellisena lueskelen, miten jotkut pääsee jo rv18. Ei vaan, pääasia, että kaikki on kunnossa ja hyvin, sitten kun ultran aika koittaa. Mutta ei kyllä millään malttaisi odottaa. Ja rakenneultra jääkin ainakin meillä viimeiseksi ultraksi, mikäli raskaus sujuu normaalisti eikä ilmene ongelmia. Eli siitä se piinaava odotus vasta alkaakin, kun vaavia ei enää näe ultrassakaan =)
 
Idylli täällä myös on rakenneultra viimeinen ultra, jos ei tule ongelmia myöhemmässä vaiheessa. Toivotaan ettei ongelmia tule ja kaikki menee hyvin, mutta jos rakenneultrassa ei sukupuoli selviä, niin voi olla että joudun kustantamaan itselleni yhden käynnin yksityisellä. :D En vaan todellakaan halua odottaa marraskuulle asti että saan tietää kumpi siellä on. :D
 
Heissan!

Lomasäät eivät oikeen ole suosiollisia, mutta onneksi nyt ei sada vettä. Pikkasen saisi ruveta lämpeemään, jotta nuo uimavedetkin lämpeis.

Tuossa kanssa mietin, kun olette keskustelleet noista himoista ja ällötyksistä, ettei pahemmin taida olla mitään tullut. Aina olen ollut perso makealle, joten se ei ole muuttunut suuntaan eikä toiseen. Coca-colaa tekis aivan hurjasti välillä mieli, mutta pitää vältellä...ehkä se sitten lasketaan.
Muutenkin on aika seesteinen ajanjakso menossa. Nyt kun jäi kesälomalle niin ei pahemmin ole kolotuksia ja särkyjä ja ne supparitkin ovat vähentyneet olemattomiin =)

Ensimmäinen sukulainen sai tietää tulevasta ja olihan yllättynyt, tokikin iloisesti. Jaa-a muuten ei olla kerrottu ja katsotaan kuinka pitkälle mennään, että joku kysäisee;)

Jos sitä menis tyhjään pyykkikoneen ja laittaan uuden tulemaan ja sitten istuttais noi loput kukat.

hannama & pikkuinen 16+3
 
Heippa jälleen myös täältäkin!

Neuvolassa tuli käytyä viikko sitten maanantaina. Sydänäänet kuultiin, syke oli 140-150 välillä. Seuraavaan neuvolakäyntiin tulee mieskin mukaan ja sitten saatiin niitä lomakkeita täytettäväksi. Veriryhmä mulla on O- joten pari ylimääräistä kertaa nyt joudun verikokeen antamaan. Työpaikan puolesta kävin myös terveystarkastuksessa. Kaikki arvot oli hyviä, mutta hiukan ihmetytti että suonesta otetussa verinäytteessä Hb oli 116 ja neuvolassa sormesta otettu oli 122. Neuvolan arvojen mukaan varmaan tässä raskaudessa mennään mutta työterveyshoitaja kehoitti näyttämään tuloksen seuraavalla neukkakäynnillä. Rakenneultra- aika on nelisen viikon kuluttua.

Maha Mahasta kyllä näkyy että siellä jotakin kasvaa =) Mahan taputtelu ei mua oikeestaan häiritse koska en ole taputtelun kohteeksi suuremmin joutunut.

Vaipat Esikoisen kohdalla käytettiin kertiksiä, mutta nyt kiinnostaisi hiukan kokeilla kestoiluakin. Ei välttämättä pelkästään, mutta osittain. Tosin kestoilu tuntuu olevan ihan utopiaa, joten siitä pitäisi saada lisätietoa ja runsaasti. Netistä varmasti löytyy.

Tervetuloa Nibander!

Oma olo on helpottanut ja nyt ruokakin alkaa maistuilemaan normaalisti. Ruokaakin pystyn jo tekemään. Ainoa mikä tuottaa ongelmaa on savukala/ uunikala ja saarioisten caesar salaatinkastike, nää hajut on niin kammottavia :x

Niipa ja ( esikoisen keksimä )Pekka-perunapää 15+2 (meniköhän oikein)
 

Yhteistyössä