Marraskuun masuasukit 2013 *huhtikuussa*

Mannaa:lle onnea ultrakuulumisista ja toivotaan kaikkea parasta ja hyvää raskauteesi loppuun saakka! :heart:

Susimieli täällä kans epäilyksiä liikkeiden tuntemuksista, en tiedä voiko olla mitenkään mahdollista mutta selällään kun kuuntelin dopplerilla niin siinä just sen laitteen alla ensinnäkin kuului viuhketta ja toisekseen tuntui hyvin pikkuinen muljuilu! Aika jännää. Eikä ollut yhtään semmoinen tunne että se olisi ollut esim ilmaa tms mikä olisi kuplinut, vaan ihan semmoinen muljuilu.

Jee tänään päästään ekaa kertaa ulkosaunaan tälle keväälle! Meillä on hyvin vanha ulkosauna jossa on sitä ajan patinaa ja oikein perinteinen puukiuas. Sieltä ne parhaat löylyt aina saa :) Piti ostaa oikein kokistölkki saunanautintoihin mukaan, hurjastelua suorastaan :D

Treenit on alkaneet taas sujumaan tälläviikolla normaalilla energiatasolla, eli virtaa riittää ja hyvin jaksaa tehdä. Tosi kiva saada kunnon treeni tehtyä kun pitkään oli sellainen olo ettei jaksanut eikä edes kiinnostanut sen väsymyksen takia.

Niinu 9+4
 
Noniin nyt on ultrasta kotiuduttu. Ja voi vitsit, siis mä en pysty lopettaa tätä itkemistä. ILOSTA. :) Ultrassa kaikki hyvin, lääkäri sanoikin että todella hyvännäköinen alkuraskaus. Siellä se pieni liikkui ympäriinsä ja sydän pomppi hurjaa vauhtia. Mitoiltaan vastasi 9+1, vaikka piti olla 9+5 mutta tää saattaisikin selittää sen, kun raskaustesti näytti haamua vielä, vaikka odotin jo vahvoja viivoja. Oon siis ovuloinu myöhemmin. :) Mutta siis aivan ihana olo, ja jotenkin siis niin suuri helpotus saada kerrankin hyviä uutisia. Aina ennen ultrissa oon saanut vaan infon keskenmenosta. Tää siis tuntuu jo todella upealta jutulta.

90% todennäköisyydellä tää mamma synnyttää marraskuussa. Niin se lääkäri sanoi ainakin. ;)

Hitsit, ääh, niin ihana olo. Helpottunut. Iloinen. <3
 
Oho, se mun toissapäivänä tilaama doppleri oli nyt jo tullu postiin, äkkiä hakemaan ja testaamaan, mut eihän sieltä mitään kuulunu ja tietysti vähän tuli pettynyt olo vaikka oishan se pitäny tietää ettei mitään välttämättä kuulu... :ashamed:
Toivottavasti ens viikolla kuuluis jo jotain muutakin kuin vain omaa sykettä. :)

Onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Poppari ja Katka 10+2 :heart:
 
Pikaisesti kommentoimaan :)

Oikein paljon HALAUKSIA ja VOIMIA kaikille jotka on saaneet surullisia uutisia, on vetänyt kulunut viikko todella hiljaiseksi sen osalta :hug:

ONNEA heille, jotka on saaneet hyviä ultrakuulumisia :heart:

OMANAPA pullottaa/pömpöttää. Olen ollut ihan pihalla millä viikoilla menen, ajattelin, että seitsemäs viikko, mutta onkin kahdeksas. NP ultraa en ole vieläkään saanut aikaiseksi varata..pienimuotoinen laiskimusmaksimus iskenyt tänne :) Yöllä näin aika todentuntuisen unen, jossa synnytin tyttövauvan 6vko ennen laskettua ja oli iso vauva :) Synnytys oli todella todentuntuinen sekä jälkeisten poisto unessa ja synnytys aivan mielettömän helppo..toivotaan että oli enneuni synnytyksen helppouden suhteen :)

Joosukka ja Joku 8+2
 
nunnush paljon onnea ihanista ultrakuulumisista! :heart:

Täällä on nyt kerrottu kaikille tärkeille ja kaikki tulevat isovanhemmat ovat kovin innoissaan, myös minun akateemisuushirmu äitini oli aidosti iloinen! :heart: Melkein teki mieli kysyä äidiltä että otitkohan aamulääkkeet nyt oikeesta purkista :D Onpas huojentunut olo kun kaikki on niin innoissan ja kannustavia. :)

Nyt ulkosaunan löylyistä nauttimaan!

Niinu 9+4
 
Olipas Mannaalla hätkähdyttävät uutiset! Et siis tiennyt tälläisestä mitään ennen? Mahtaako molemmat olla ihan toimivia, vai onko toinen ikäänkuin ylimääräinen? Jännä juttu, kiinnostava kyllä, mutta varmasti omalla kohdalla vähän pelottavaakin.

Mulla on yleensä näillä viikoilla myös tuntunut jo selvästi se kohtu kun mahan päältä tunnustelee. Nyt en löydä sitä, ja mun pahat aavistukset vaan voimistuu. En todellakaan ole menossa korkein odotuksin sinne ensi viikon ultraan... :-/ Toisaalta maha tuntuu kasvaneen entisestään, eikä paino kuitenkaan ole niin paljoa noussut että pelkkää lihomistakaan olisi. Enpäs tiedä. Sekava tunne.

Niinu86 kiva että äitisi yllätti positiivisesti! Nää on sellaisia juttuja nää vauvahommat että usein saattaa ihmiset yllättää :) Toisaalta myös päinvastaiseen suuntaan, mä tiedän jo nyt että meille tulee sellaista kommenttia kun joskus kerrotaan että ei mitään rajaa. Edellisistäkin on jo tullut, ja nyt olin jo ehtinyt monille puhua ääneenkin että ei taideta enää jaksaa enempää... Onko se sitten kateutta vai mitä mutta ihmisten tuntuu olevan aivan pakko alkaa aukomaan päätään tästä meidän lapsiluvusta :( Siksi ei tee yhtään mieli kertoa kellekkään. Ikinä. No, ehkä nyt tuleville isovanhemmille sentään, mutta tosiaan vasta kun ultralla on todettu että onko mitään kerrottavaa.

Huomenna poksahtaakin oikein isosti, kun alkaa se toinen kolmannes. Hui!

Uusis 11+6
 
Joosukka yhdeksäs raskausviikkohan sulla on jo menossa jos sulla on 8+ jotain :)

uusitunnus minun äiti oli esikoisen tiedotuskesta hiukan ehkä varpaillaan, oli kyllä iloinen sitten jne mutta se ensi reaktio ei ollut tällainen niinkuin nyt. Tosi ihanaa että vauvva on saanut nyt kaikilta hyvän vastaanoton ja miehen äiti lähetteli mulle viestiäkin illalla jossa onnitteli ja riemuitsi että hänestä tulee mummo! Ihanaa kun hän on ihan villiintynyt nyt! :D Ja muuten tuosta lapsiluvusta, eihän se ole kenenkään asia puuttua toisten lapsilukuun :O Itse jättäisin tyystin sellaisille kertomatta, onpas tympeetä. : /

Tänään olis taas kaupungissä käytävä plus siivottava jne. Vika tentti on maanantaina joten lukemistakin pitäisi harjoittaa.

Mukavaa lauantaita kaikille! :cool:

Niinu 9+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Joosukka
Hyvvee lauantaita naiset :wave:

Nelly oon lähihoitaja, joten varmasti töit piisaa mutta pitää kyl ottaa raskaus kikka käyttöön jos tulee ihan kamala työ eteen (jos se toimis) :D Ja pitäähän mun muutenkin työkkäriin ilmottaa koska pitäis räjähdys tapahtua :) Ja kylhän tuo vanha työpaikka piti miinuksena kun en osaa uutta tietokone järjestelmää ja ei oo kuulemma aikaa kursseille laitella.. Pitäs vaan osata olla ressaamatta ja kattoo mitä tuleva tuo tullessaan!

hampula onnea ultra kuulumisista :)

luna onneks selvisit pelkällä säikähdyksellä ja pikkusen vilkutukset näit :)

Niinu ulkosaunat on aivan ihania :) Anopilla on ja siel saunotaan aina parituntia jos ei enemmänkin putkeen! Ite kans haaveilen tähän meille, myös mieles käynny et jos sais maakellarista tehtyä saunan !?

nunnush onnea hyvistä masu kuulumisista :)

Se isännän ja mun välinen riita sai jotain aikaseks, ite oon siis heränny vasta ja nuo mun ukot imuroi täällä! :) Mulle jää siis vaan lattiat ja vessa, ihanaa!
Mun sisko on tulos tänään ukkonsa kanssa kylään ja tekis mieli leipoa jotain, taidan varmaan tehä vaan mikrokakun :D Sit pitäs miettiä ruokapolitiikka, ainakin makaroonisalaattia.. Mut mitähän sen kanssa!? Mitään ei oikeen tee mieli..

Jaha, poika kävi pyytään aamupalanlaittoon :)

KyyneltenHymy 12+1
 
uusitunnusei kyllä tullut mieleen että tommoista olis olemassakaan.. Ja just kun ajattelin että itsellä näyttäis raskaus menevän hirmu hyvin :| Eilenkin tuli vähän ohutta verta, mutta taas vain illalla. Mietin edelleen et mistä se tulee. Ei viittis tutkittavaksikaan lähteä kun tulis varmaan vaan lisää verta sitten. Ehkä siellä on joku haava tai istukan takia vuotaa. Ja en tiedä tässä vaiheessa toimiiko molemmat kohdut, jos ne nyt ovat erilliset. Joillakin kuulemma ollut raskaus molemmissa kohduissa eri aikoihin. Ja joillakin ollut jopa samaan aikaan molemmissa kohduissa, mikä on tietysti vielä suurempi riski, mutta todella jännää sinänsä että lapset ovat lähes samanikäisiä, mutta eivät kaksosia. :) Erikoisia nämä ihmiskehot. Mut tosiaan, noi kohdun kehityshäiriöt on ihan synnynnäisiä, ja johtunee siitä että jotenkin se kohtu ei ole sikiövaiheessa yhdistynyt yhdeksi, vaan jäänyt erilleen. Kuulemma näihin liittyy usein erillaisia muita alavartalon epämuodostumia, esimerkiksi toinen munuainen voi puuttua, tai munasarja. Tai sitten on kaksi paria kohtuja, kohdunkauloja ja emättimiäkin. Huh, onneksi mulla ei ihan noin monimutkaiseksi mee... En sitten tiiä pitäiskö nyt tutkituttaa että puuttuuko multa yksi munuainen tai jotain o_O

Mannaa 12+3 (11+6)
 
Välillä jotain tännekin :) Npultra kutsu tuli postissa ja aika on sopivasti 3.5. Vähän toivoin, että olisi ennen vappua ollut, mutta kaippa pitää jännätä sitten vähän ekstraa.

Dopplerilla on pelleillyt nyt pari päivää ja saanut tod.näk kerran vauvan sykkeet kuulumaan. Se hetki meni vaan niin nopeasti. Sykelukuja pyörii ruudulla kuitenkin joka dopplaus (uusi sana) kerta, yleensä sykkeet 160 hujakoilla. Mä jopa dopleroin (taas uus sana) mieheni vatsaa että tuleeko sieltä tollaisia sykkeitä näkyviin, omaa hauskaa ollut siis täällä päin.

Oireet alkaa olemaan kadonneita. Enää ei ole viiteen päivään tarvinut yökkiä pönttöön ja täristä horkassa peiton alla. Sinänsä erikoista, että noin seinään loppui ja tuottaa sekin pientä miettimistä (koskaan ei hyvä), mutta hienoahan se on voida paremmin tottakai! :)

Kohtua en tunne. En kyllä ole ihan hoikimmasta päästä, että johtuisko moinen siitä.

Onnea kaikille hyviä uutisia saanneille! Niitä on aina kiva lukea :)

Hyyppis+ihme 9+6 (huomenna vaihtuu viikko) :)
 
Hellureiii :)
Ny se on virallista, la 5.11 :heart: Eka nauvolakäynti oli eilen ja siellähän Papunen lillu vedessä ja sydän löi kovasti :) Päätettii ukon kanssa että lähetään Rovaniemelle niskapoimuultraan ym tutkimuksiin vaikkei meijän kummankaan suvussa mitään kehityshäiriöitä oo. Maanantaina lekurille meno miun pahan ihottuman takia, kaikki miun ihoa rauhottavat kortisoonirasvat on ny kielletty muttako mitkään muut rasvat ei auta :(

Sasseri86 ja Papunen 8+2 :heart:
 
Pitkästä aikaa taas. Täällä juhlittu tänään kuopuksen synttäreitä ja myöskin saatu ekaa kertaa sydänäänet dopplerilla kuulumaan :heart: Ihana tunne! Siellä se meidän pikkuinen on. Helpotti suunnattomasti, kun kuuli pikkuisen sydämen lyövän. Oireethan katosi jo pari viikkoa sitten ja välillä ollut hieman paniikki onko kaikki ok. Nyt voi nauttia ja odotella rauhassa ultraa :)

Vatsaa ei täällä vielä ole, ehkä ihan aavistus pullotaa aamuisin kun rakko täysi. Aiemmissa alkanut pömpöttää selvästi rv 15. Luultavasti silloin viimeistään kaikki huomaa. Ultran jälkeen kerrotaan sukulaisille ja muut saa sitten huomata tai odottaa, että juoru leviää :D

070913 ja pikkuinen 9+5
 
Hellureiii :)
Ny se on virallista, la 5.11 :heart: Eka nauvolakäynti oli eilen ja siellähän Papunen lillu vedessä ja sydän löi kovasti :) Päätettii ukon kanssa että lähetään Rovaniemelle niskapoimuultraan ym tutkimuksiin vaikkei meijän kummankaan suvussa mitään kehityshäiriöitä oo. Maanantaina lekurille meno miun pahan ihottuman takia, kaikki miun ihoa rauhottavat kortisoonirasvat on ny kielletty muttako mitkään muut rasvat ei auta :(

Sasseri86 ja Papunen 8+2 :heart:
Eihän sulla voi olla la 5.11 jos viikkoja on 8+2 vaan tuolla la:lla olis 11+4! Onko kirjoitusvirhe?
Missä päin lappia muuten asutte? :)
 
Täällä siis tosiaan kaikki oireet hävinny, väsymyskin ja rintojen aristus, tuntuu että rinnatki on lössähtäny takas saman kokosiks ku olivatkin :( Mahakaan ei tunnu enää niin turpeelta.. ?? Mites siellä muilla?
Maanantaina tapaan oman hoitajan ja tiistaina meen antaa pissa- ja verinäytteet, sit soitanki ja varaan ultra-ajan, täytyy kuulemma edetä nyt nopeesti ku mulla näitä viikkoja jo on.
En kyllä kauheen ilosin mielin mene sinne ultraan, jännittää varmaan niin paljon et hyvä jos pystyssä pysyn. Voi ku kuulis Dopplerilla ennen sitä edes sydänäänet.
Mies on Lontoossa, mieli varmaan sikskin synkkä, just kun kerkes kaukosuhteen ikävästä toipuu kun pääsi muuttaa toisen kanssa saman katon alle niin sit se lähtee niin kauas :( Ikävä on ihanaa ja raastavaa, mä niin paljon rakastan :heart:

No ainaki kevät näyttäs tulleen jo ! Oli ihanaa olla koiran kanssa tänään ulkona ku oikeen tunsi miten lämmintä oli :)
Kivaa kevätpäivää teilleki muilleki äityleille!

Shalley 10+4
 
Shalley mullakin on oireet vähän vähentyneet ( oviksesta 9+0, menkoista 9+6), useemman päivän ajan ollu parempi olo, ei oo aamuisin vatsa tuntunu yhtä ikävän tyhjältä eikä oo tarvinnu yöllä herätä huonoon oloon ja syömään yöbanskua:)
Mutta ainakin eilen ultrassa kaikki oli tosi hyvin, eli toivon että nyt vaan alkaa olot helpottaan (ainakin hetkellisesti:) ) Mutta ite kanssa huolestuin kun oli paremman olon päiviä. Se on just hassua että ei oo kiva että on tosi paha olo mutta jos ei oo paha olo niin se huolestuttaa:/
Toivottavasti saat ultra-ajan jo alkuviikkoon ja siellä huolet poistuvat!
Ja juu ihanaa toi auringon paiste ja kevät! Piristää oloa:)
Näin pari päivää sitten leskenlehtiä ja äiti pisti tekstarin tänään että oli nähnyt västäräkin, eli kyllä se kesä on tuloillaan:)
Mä ootan että masu kasvais ja sais pitää jotain ihania hellemekkoja, hih:)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Shalley
Heipparallaa!

Viikko on sujahtanut tosi nopsaan, onnea kovasti kaikille jotka ovat päässee kuulemaan sydänääniä tai nähneet ultrassa pikkuisensa!

Ihana ilma tänään, vaikkakin tuuli täällä merenrannalla on jäätävää, silti oltiin ulkona iso osa päivästä. Haravoitu, siivottu pihaa, koottu trampoliini, suunniteltu uuden kasvihuoneen paikkaa ja muuten vaan katseltu tiluksia.. Ihanaa kun on vapaa ja jaksaa vähän tehdäkin jotain. Olin koko viikon työkomennuksella vähän kauempana, tuli pitkät ajomatkat ja päivälle mittaa, olen ollut aika puhki.

Vuotoa tuli ja meni, nyt on pari päivää ollut ihan ilman vuotelua. Sain jo sen ruskean lisäksi hailukan kirkkaanpunaistakin paperiin, hui miten jännittää maanantainen ultra, onko siellä ketään/mitään. Jos kaikki on ok niin olen miehelle vannottanut että sitten annan itselleni luvan olla tosissaan raskaana! Kenellekään ei tosin olla kerrottu, jos mun kampaajaa ei lasketa, hälle oli pakko sanoa että uskalsin antaa värjätä :)
Kai sitten ultran jälkeen vois pikku hiljaa alkaa ystäville kertomaan, ja sitten vois harkita sitä FB-ryhmääkin.

Odottelen vaan innolla että nämä olot alkais helpottamaan, ei voi puhua mistään onnellisuuden tunteesta kun koko ajan on ihan hirveän paha olla. Toivon että viikon-kahden sisällä alkais helpottaa. Ruoka kyllä maistuu mutta syömisen aloittaminen on aina sellainen tahtojen taistelu kun niin paljon ällöttää.

Nyt en osaa oikein kenellekään mitään kommentoida, pitäis lukea ajatuksella läpi kaikki uudet tekstit, ja sitähän on paljon :) Anteeksi siis tämä oman navan ympärillä tarinointi.. Kaikkea hyvää ja ihanaa viikonloppua kaikille!

Ms. Moneypenny 11+4
 
Moikka kaikille! Pakko tulla kertomaan kun oli aika hurja päivä. Olin pitkään odottamallani kurssilla, ja iltapäivällä alkoi yhtäkkiä vuotamaan oikein kunnolla jotain. Kipitin vessaan ja vertahan se. Oikein sillai lorisemalla tuli pönttöön. Löysin sieltä onneks sidepaketin (anteeks vaan liikkeen omistajat) ja laitoin ison siteen, ja koetin mennä jatkamaan hommia. Koko ajan lorotti, ja vähänkin kun liikahti, vielä enemmän. Sidettä piti vaihtaa noin vartin välein kun tuntui että alkaa lainehtia. Sinnittelin kurssin loppuun asti pari tuntia ja ajoin suoraan kättärille. No, siellä taas vaihteeksi olikin tosi ynseä vastaanotto. Ensin odotin pitkään että pääsin ilmoittautumaan, ja pelkäsin jo että pyörryn siihen kun heikotti niin paljon. Lopulta kun pääsin, mamma kysyi ekana että ootko käynyt jo ekassa ultrassa? No en oo, kun ei teiltä ole meinannu saada niitä aikoja... :mad: "Joo sit sä et kuulu tänne, mee naikkarille." Vaikka olin just sanonut vuotavani tosi runsaasti. Lähdin, itkukin siinä pääsi. Sanoin tylylle eukolle että taidan mennä sitten vaan kotiin, en osaa ajaa naistenklinikalle. Moikka. Soitin kuitenkin autosta naikkarille, ja sieltä sanottiin että tule ihmeessä näytille. Ajoin kuitenkin kotiin, koska ajattelin että parempi että mies tulee kuskiksi mulle. Siinä odotellessa että lapset saa syötyä ja päästään lähtemään, vuoto vihdoin rauhoittui, mutta lähdettiin silti. Ajattelin että onhan se hyvä tietää tarviiko tehdä kaavintaa vai ei.

Perillä pääsin tosi nopeasti lääkärille, jonka kanssa juteltiin ensin ja kerroin näistä mun aiemmista raskauksista, ja että mulla on ollut pari kertaa myös tuplat joista toinen on sitten mennyt kesken ja toinen syntynyt aikanaan. Että jos niin olisi, voisi kai vielä olla toivoa että jotain elämää olisi? En kyllä ollut kovinkaan optimistinen. No, lääkäri ultrasi, ja oli pitkään hiljaa. Sitten hän laittoi laitteeseen äänet päälle, ja sieltä kuuluikin tuttu nopea jumpsutus! :heart: Lopulta hän myös näytti ruutua, ja siellä se tyyppi tosiaan uiskenteli ja liikkui vilkkaasti! En meinannut uskoa kyllä! Kohdussa oli myös iso hematooma eli verta, ja luultavasti vuotoa tulee vielä lisääkin. Lisäksi nyt on edelleen suurentunut keskenmenon riski, koska hematooma oli niin iso ja suoraan kohdunkaulan päällä, mutta kyllä lääkäri meinasi että kun oli niin virkeä sikiö niin toivoa on. Kaiken huippu oli, että kun mulla on näiden viikkojen kanssa ollut vähän arvontaa, niin viikot täsmäsi aivan päivälleen :D

Nyt voisin jopa harkita sitä fb-ryhmään liittymistäkin... :)

uusis, 12+0 =)
katso liitettä 18597
 
No jos kuukautisten loppumisesta laskee niin 11+ mutta ku ultrakuvan mittaus osoitti että 8+. Kuukautiset mulla tuli viimeks tammikuussa ja sen jälkeen niitä ei kuulunu joten viikkojen lasku on vielä epäselvää. Senkin takia lähetään Rolloon tutkimuksiin että saajaan tarkka viikkomäärä ja la.
Terkkari sano itte että parimmin luottaa kuvaan kun koneen laskuun.. :D
Asutaan ihan tunturilapissa, siekö asut kans täällä päin?
 
Heips

Eka neuvola käyty vko 8. Np käyty myös nyt 18.4 ja LA siirtyi 30.10, mutta se ei minusta ole mahdollista, joten antakaa olla vielä 5.11 ja laittakaa sulkeisiin 30.10 .Rakenneultra 12.6 ratkaisee uudelleen. Minkä kokoisia teidän sintit oli ultrassa? Minun oli 56 mm ja tädin mielestä rv 12+1 ja minun 11+2. Kaksi edellistä lasta ovat olleet rv12+0 69,1 ja 60 mm.
Nyt onkin seuraava lääkäri 7.5 ja ultra 12.6 ja neuvola joskus kesä-heinäkuun vaihteessa rv 22. Eipähän tarvitse käydä kyylättävänä. :) Täällä toimii avoneuvola, jonne voi mennä 10 min ajalle esim. sydänäänien kuunteluun tai muuten vain. Esikoisen aikaan meinasi mennä hermot, kun sijaisneuvolatäti piti tunnin luennon imetyksestä 1,5 kk ennen LA.ta… mistä hitosta sitä tietää, tuleeko maitoa ja tuntuuko se edes hyvälle yms. Oli vähän friikkitäti!

Olen laittanut suurimman osan lasten vaatteista kirppikselle, mutta poikavauvan vaatteet ovat tallessa ja jotenkin uskon, että täältä tulee poika vaikka tyttö olisi nyt tilauksessa. :whistle:

Vaunut: haaveilen Teutonian Prestigeistä. Pienipyöräiset eivät sovi, sillä aion ulkoilla ja päästä lumessa eteenpäin. Brioista olen kuullut vain hyvää, mutta halvemmatkin merkit ovat kuulemma toimineet esim. Dorjan.

Hankinnat: Meille pitää hankkia vaunut, sitterin päällys, jonkinlainen vauvasänky ja petivaatteet, rintapumppu ja muutamia hoitotuotteita. Muuten kaikkea jo löytyy. Itselle taitaa olla enemmän hankittavaa vaatepuolella ja auto. :)

Täällä ei moni synnytä HYS:ssä? Eikö NKL ja Jorvin ole remontissa ja meille ainakin sanottiin, että yläkunnat (järvenpää, Kerava, Nurmijärvi, Hyvinkää) tulisi synnyttää HYS:ssä jos ei ole tarve erityisseurantaan. Itse olen 2 siellä tehnyt ja saanut hyvää palvelua. Ystävällisiä ultraajia ja kätilöitä ja tuttavat ovat saaneet ihan mielipiteensäkin sanottua ja kuunneltua mm. jos ei halua imettää yms. Suosittelen. Hyvinkää ei kuitenkaan yleensä ota alle 35 viikkoisia raskauksia synnyttämään vaan heidät ohjataan isompiin sairaaloihin. Hyvinkäällä myös polikliininen synnytys on mahdollinen. Itse lähdin toisen pojan synnyttyä samana päivänä kotiin, mikä oli ihanaa kun esikoinen oli 1 v 1 vko ikäinen ja kiinni äidissä! :heart:

Meillä mies oli mukana esikoisen synnytyksessä, vaikka alustavasti oli tarkoitus ettei tulis, mutta onneksi tuli, oli pitkä yö ja päätyi lapsen elvytykseen ja poika nähtiin vasta 4 tuntia synnytyksen jälkeen lastenpolilla. Toisella kerralla hän vei meidät esikoisen kanssa yöllä ovelle ja synnytin yksin ja se oli hyvä juttu. Sain rauhassa odotella spinaalin kanssa parituntia ja synnytys oli helppo. :heart: Kokonaiskestokin vain 4 h. Nyt kolmannen kanssa riippuu ihan tilanteesta pääseekö mies mukaan. Jos ei lapsenvahtia ole ja äkkilähtl tulee niin menen yksin.

Eniten toivon, että jaksan loppuun saakka olla töissä ja että viimeiset viikot eivät olisi tuskaisia.

Pahaolo helpotti, mutta väsymys/vi...us/voimattomuus ei. Kaikki ruuat ei vielä maistu! Parhaita ruokia ovat lihapulla ja muusi, lohikeitto, paistettu kala ja peruna ja yleensäkin hyvä kotiruoka ja ruisleipä. Karkit, makeat tai mitkään normihyvät texmex yms ei tahdo maistua. Hedelmistä appelsiini maistuu! kahvia menee satunnaisesti ½ kuppia, mutta ei maistu vielä kunnolla!

Mukavaa kesän odotusta kaikille ja voimia teille, joilla on vuotoja yms. Toivotaan, että raskaudet kestää hyvin! En kovin aktiivisesti kirjoita, sillä olen jo 6 vuotta kirjoittanut esikoisen aikaa aloitetussa nettiryhmässä. Mutta tässä kiva sivusta seurata teitä samalla viivalla olevia :)
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Sunnuntaita kaikille!

uusitunnus sul on kyl hyvät hermot! Täytyy näin eka sanoa :D Mä oisin varmaan heti vuodettua alkanu soittaan sairaalaan, jos en ihan ambulanssiakin jo! Mutta onneks pikkunen voi hyvin :)

Eilen oli huippu päivä, ei edes väsyttäny! :) Toivotaan et tänään jatkuu sama, pitäs mennä synttäreille ja ei ois kiva olla siel yökkivänä :D Täl hetkel olo kyl loistava!

KyyneltenHymy 12+2 !? Huomenna ultra :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mannaa
Huomenia!

Uusitunnus, hurja kokemus mutta onneksi kaikki hyvin! Ja mahtava masu, mulla aikalailla samanlainen iltaisin, mut aamulla taas ihan latuska:)

Tänään olis tarkoitus käydä ystävää moikkaamassa, muutti kauemmas toiselle paikkakunnalle, kilometrejä on kyllä tullut tällä viikolla jo ihan tarpeeksi mutta mieluusti tälle reissulle lähden :)

Miehen kanssa puhuttiin kaikenlaista, ollaan suunniteltu huonejärjestystä, mietitty käytännön asioita kuten toisen auton vaihtoa isompaan jne. Saan pikkuisen perinnön kohtapuoliin, sitäkin mietittiin että laitettaiskos vihdoin pihasauna ja kylpytynnyri vai mitä kivaa.. Ja saatiin ilmeisesti kesämökki tuosta lähistöltä käyttöön, tuttavalla on mökki jota ei ehdi käyttää, on rantaa ja saunat yms., miten voi olla että nyt kaikki sujuu ja tuntuu niin hyvältä, pelkään enemmän vaan sitä huomista ultraa että kuinka käy..

Oireet alkaa häviämään, rinnat on pehmenneet, ummetuskin helpottanut, ei turvota, oksetuskin ehkä vähentynyt... Jospa tästä pääsis kohta takas elävien kirjoihin ;)

Mainiota sunnuntaita ja tsemppiä alkavaan viikkoon!

Ms. Moneypenny 11+5
 
Uusitunnus: Ihanan onnellinen loppu tarinassasi! :)

Harriet81: Mä synnytän Hyvinkäällä. Olen kuullut ja lukenut sairaalasta hyvää. Sehän on juuri remontoitukin. Eniten kiinnostaa kuitenkin henkilökunnan yleinen asenne ja suhtautuminen esim. kivunlievitykseen. Olen ekakertalainen enkä juuri vielä tiedä mistään mitään. Se mietityttää, kun jostain luin, että pitäisi etukäteen tsekata, onko sairaalassa aina anestesialääkäri paikalla, koska joskus kivunlievityksen antaminen vaatii hänen läsnäoloaan. Olisiko muilla jotain kommentteja tähän?

Itse olen ymmärtänyt, että HUS:n alueella saisi periaatteessa vapaasti valita synnytyssairaalansa. Olen kuullut, että Naistenklinikan remontin takia Kätilöopistolla on odotettavissa ruuhkaa, joten tässä myös yksi syy siihen, miksi olen päätymässä Hyvinkäähän. Neuvolassa tms. ei tosin ole mitään tästä vielä puhuttu. Hyvä tietää, että kehyskuntien asukkaille suositellaan Hyvinkäätä.
 
  • Tykkää
Reactions: uusitunnus

Yhteistyössä